Wygląda na gwint o kierunku zgodnym do obrotów (w tym wypadku wygląda na prawy - normlany).
Znalazłem takie coś:[url=https://besplatka.ua/obyavlenie... To koło pasowe jest na wieloklinie i trzeba je zdjąć z osi silnika.
Odkręcasz śrubę na kole pasowym, rękami w prawo i w lewo ciągniesz za koło (schodzi), potem odkręcasz śruby na krzyżaku, wkręcasz śrubę M-8 w oś, walisz młotem w oś (krzyżak schodzi), wybijasz stare łożyska i simmering, wprasowujesz nowe łożyska (na prasie) i simmering, składasz wszystko do kupy, tylko w odwrotnej kolejności. Jasne?!
Najlepiej ściągaczem odkręcając śrube musisz opukać młotkiem koło wokół osi żeby zruszyć tlenek aluminium powstający na styku z osią. Ściągacz 3 łapowy. Powodzenia.
tam jest gwint normalny tz. prawy
Ono klejone nie jest, bywają silniki przy których 10t prasa bez grzania nie chce ruszyć kół pasowych, zresztą właśnie na gorąco one są wkładane w większości przypadków. Podskocz do mechanika samochodowego na pewno posiada prasę to ci ściągnie, ściągaczem nie ma szans zdjąć. Nie używaj tylko do tego celu młotka i przecinaka, uszkodzisz wirnik.
Przy składaniu nie podgrzewasz, wkładasz najpierw większe na wał, potem tulejkę a na końcu mniejsze. To śruba powinna wszystko ostatecznie docisnąć i osadzić. Po skręceniu, odkręcasz śrubę i koła nie powinny się luźno obracać. Jeśli się obracają to albo podkładka pod śrubę, albo jedno koło ma niewłaściwą średnicę wewnętrzną (w złym momencie sie klinuje...
Nie no chyba pasek zdjoł A bo to wiesz? :D Zapewne rdza trzyma, nic innego. Przeczyścić szczotką drucianą, dodać chemii, opukać, rozruszać - musi zejść.
Tylko te cztery na torxy.
Ściągaczem zniszczysz koło. Weź dwa duże śrubokręty i podważ nimi rozstawiając możliwie o 180stopni. Wtedy musisz pociągnąć równo do siebie i powinno zejść. Mi zawsze schodzi :)
to znaczy koło na bębnie? normalnie ,to przecie taka sama jak electrolux odkręć śrubę na kole i sciągnij koło jak nie chce zejść to majsel młotek i schodzi co do łożysk nie pamiętam jak zdejmiesz to zobaczysz jak zbiornik plastikowy to do wyjęcia zbiornik i tam jest normalny simering jak z nierdzewki to krzyżak do zdjęcia
Nie trzeba.Stuknij młotkiem,potraktuj odrdzewiaczem,podgrzej delikatnie środek koła.
Właśnie tez robię taki silnik i nie mogę go odkręcić. Czy ktoś wie jaki gwint tam zastosowano? Prawy czy lewy?
Można ściągaczem lub pomiędzy koło a łożyskowanie wbić wkrętak z jednej i drugiej to powinno zejść
Z pompy wspomagania wystarczy zdjąć koło pasowe, a zderzak, trzeba zdjąć, chyba, ze jesteś ginekologiem :D
Należy wykręcić śrubę. Załączam schemat, który powinien ułatwić sprawę. ------------------------------ Z poważaniem, Obsługa sklepu internetowego www.KlinikaAGD.pl - Twój sklep z częściami AGD
witam -obrócić pralkę o 180st -odkręcić dwie nakrętki M8/klucz 13/ i zdemontować silnik -zdjąć koło pasowe z osi wirnika odkrecając śrubę M8 -uderzając w oś wirnika -wybić go z korpusu -oczyścić, przesmarować i powtórnie złożyć jeśli nie będzie luzu w tulejce...
Bez problemu schodzi :D Dobry separator i zapięty do tego ściągacz i masz koło w ręku. Idź do nort serwis-u powinni pomóc.
Broń Boże ,nie zdejmuj pokrywy.Uszcelniacz wyjmiesz bez problemu po zdjeciu kola pasowego. Najlepiej wkręcając w niego dwa większe wkręty do drewna i breszką do wyciągania gwożdzi ew,obcęgi.Ale by zdjąc koło pasowe to już trzeba odkręcic przodek.Da rade w garażu bez problemu.
pamiętasz może jak zdjąć koło pasowa z osi silnika? jest na wcisk czy na gwint? Ja pamiętam, że na wcisk.
Witam. Opcja wymiany łożyska silnika jest pod warunkiem, że zdejmiesz koło pasowe, roznitujesz silnik, usuniesz ewentualny wyciek, który spowodował zatarcie łożyska i powoduje działanie zabezpieczenia (wybija korki).
6203zz, 6204zz, 25X47/64X7/10,5 Zdjąć pokrywę i tylną klapę, położyć delikatnie pralkę na dziób, zdjąć koło pasowe, odkręcić i wyjąć krzyżak z łożyskami, przebić łożyska i siemer w krzyżaku i w kolejności odwrotnej złożyć.
Proszę o podpowiedź co mogę zrobić żeby zdjąć koło pasowe (które prawdopodobnie jest przyklejone do końcówki śruby w/w). Ewentualnie czy jest możliwość rozpuszczenia lub rozmiękczenia kleju kropelka którego użyłem. Podgrzej palnikiem lub opalarką. Jeśli zbiornik jest z tworzywa to trzeba grzać z umiarem.
Śruba wkręcona jest w oś bębna, zablokuj koło pasowe i odkręć ją w lewo (zwykły prawy gwint). Jak ją odkręcisz, podważając od spodu zdejmij koło pasowe, póżniej pierścień i możesz zacząć wybijać oś bębna z krzyżaka, tylko ostrożnie żeby jej nie uszkodzić.
Lekko opukać da się dojść do klina z drugiej strony? Można by spróbować na prasie zależy z czego są kola pasowe żeby nic nie uszkodzić bo jak rozumie i oś i kola sa potrzebne i podejście potencjalnie destrukcyjne w grę nie wchodzi. Lekko opukać można też naciągnąć ściągaczem i opukiwać pod naprężeniem.
Witam Ja przed zdjęciem koło pasowe podgrzewam .i zdejmuje poważając np.kluczem płaski obracając jednocześnie bęben.Sciągaczem łatwo zniszczyć koło.jeśli na zimno. I jeszcze jedna najważniejsza sprawa przed zał. nowych łożysk sprawdż luzy na osi nakładając nowe łożysko.być może trzeba je skasować. pozdrawiam Klark
Witam !!! Załączam spakowane zdjęcia - trochę słabej jakości bo z telefonu komórkowego - budowy starszego typu łożyskowania w pralce LT1013 Polar z roku 1997 zrobione przy okazji wymiany łożysk. Gdyż mój poprzedni temat już zamknięty. Pozdrawiam Marek K. Tematy zostały scalone.
"Z" oznacza, że jest to łozysko kryte,i nic nie zmienia przy wymianie.Wyjęcie krzyżaka moze Ci sprawić troszkę kłopotu,ale nie bój się użyć sily.Odkęć śrubę mocującą koło pasowe do ośki bębna,zdejmij koło pasowe,ponownie wkręć śrubę mocującą w ośkę i popukaj dość solidnie w wkręconą śrubę,ciągnąc jednocześnie za krzyżak.Po wyjęciu pozostanie Ci wyjąć...
Wyjmij cały zbiornik z pralki zdejmij koło pasowe grzałka jeśli pamiętam do wyjęcia i jeśli jest czujnik do wyjęcia Odkręć śruby z takiego mocowania w koło zbiornika Musisz zdjąć tą tylną część z aluminium(uwaga dosyć trudno oddzielić od zbiornika sklejone na silikon) Ta zdjęta część to rodzaj krzyżaka z łożyskami i uszczelką wymień łożyska ,uszczelkę...
Naklepszy sposób to ściągacz do łożysk i kół pasowych, w najgorszym razie młotek. Możesz jeszcze spróbować na prasie.
Ten plastikowy element to smarowniczka, która nie ma w obecnym czasie wpływu na działanie (obracanie się) koła wirnika. Trzeba było czasem pokręcić tym łepkiem plastikowym , aby towot odrobinę posmarował oś wirnika. Teraz można jedynie poluzować śrubę kontrującą, zdjąć koło pasowe i w kolejnej czynności albo spróbować popryskać ośkę WD, a następnie...
To prosta praca Zdejmij pasek, koło pasowe odkręć krzyżak wyjmij krzyżak wybij łożyska i uszczelkę zamontój nowe i to wszysko Pozdrawiam
Odkręcić śrubę na środku, zdjąć koło pasowe, odkręcić krzyżak nośny - trzy śruby na końcach ramion i trzy wokół piasty. Potem ciągnąc krzyżak do tyłu wbić oś bębna - poprzez jakąś podkładkę (miedź, twarde drewno, śruba wkręcona w oś - tak, żeby nie uszkodzić gwintu i samej osi), albo ściągnąć za pomocą ściągacza. Po wyciągnięciu krzyżaka wybić z niego...
To powinno Ci pomóc: https://youtu.be/j3Giwr8_iXc Odkręcasz nakrętkę i wpychasz śrubę do środka. Z Twojego opisu wynika jednak to o czym wspomniał już kolega (at)stanisław1954 czyli możesz mieć wyciek spod łożysk. Zdejmij górną pokrywę pralki i włącz program piorący i jeśli nie zauważysz wycieku z połączeń elekrozaworu z dozownikiem detergentów lub...
Witam. Musisz mieć możliwość skorzystania z dobrej prasy,bez tego ani rusz.
Odp: 1. Torx T 30 , dostępny w każdym sklepie z narzędziami . 2, Nie trzeba demontować , zdjąć tylko boczki obudowy pralki . 3, Zdjąć koło pasowe , odkręcić te trzy śruby na torx , podważaćwkrętakami na obwodzie korpus z łożyskiem dopóty , dopóki nie zejdzie z otworu pokrywy bocznej kotła . Nie ma tam gwintu , trzeba podważać na siłę . 4. Czy nie ma...
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
witam.czy moge prosic o kilka prakrycznych rad jak wymienic lozyska w silniku tej pralki silnik wloski,1 pytanie jak zdjąc koło pasowe-czy jest jakos zabezpieczone,bo sciagacyem ani drgnie,2 jak zdemontowac bezpiecznie tacho z drugiej strony wirnika
(at)trojan12 Zasugerowałem to w # 2, tez z sugestią, by najpierw sprawdzić, czy kółko z silnika z pralki będzie odpowiednie.
1,5 kW 2800 obr. Były też chyba 1.1 kW jednofazowe które łatwo było przeciążyć grubościówką. Koło takie jak na zdjęciu
Jeżeli silnik pracuje to jedynie zerwany może być krzyżak bębna lub zerwane koło pasowe. Zdejmij pasek i sprawdź czy koło pasowe nie obraca się na osi krzyżaka. Pralka nie pracowała przypadkiem bardzo głośno przez dłuższy czas? Jeżeli koło pasowe nie będzie zerwane na osi krzyżaka to pozostaje wymiana zespołu piorącego: https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci-agd/...
Dzięki. Skombinowałem ściągacz, wkręcałem śrubę, w jedno i drugie waliłem młotkiem, w końcu zeszło. Pomóc pomogło, ale co dokładnie to nie wiem ;) Mimo wszystko dzięki za porady. Miałem też problem z wybiciem większego łożyska, bo się rozleciało i został sam pierścień zewnętrzny... ale jakoś poszło. Pralka już złożona, ale wciąż hałasuje bardziej niż...
Raczej wątpliwe jest aby uszkodzone łożyska silnika w tle odgłosu wirującego bębna dało radę usłyszeć i było dużym źródłem hałasu. Zdejmij pasek s silnika i zakręć osią, delikatny szum może być słyszalny. Następnie zakręć bębnem ze zdjętym paskiem i wszystko będziesz miał jasne. Jeżeli to naprawdę będzie łożysko silnika lepiej oddaj do zakładu, koszt...
1.Odłączyć pralkę od sieci elektrycznej i wodgiągowej. 2.Zdjąć blacy osłonowe. 3.Zdjąć pas klinowy i odkręcić śrubę koła pasowego. 4.Zdjąć koło pasowe przy pomocy ściągacza lub podbijając klin. 5.Zdjąć pierścień zabezpieczający z osi bębna. 6.Wkręcić w oś śrubę aby uchronić ją przed rozklepaniem i uderzać młotkiem w oś dotąd aż zacznie wysuwać się z...
O dziwo wystarczyło zalać dobrze środkiem penetrującym :D Jakie było moje zdziwienie gdy bez większego wysiłku zdjąłem koło za pomocą płaskiego śrubokręta. Dzięki. Zamykam temat
Koło najpierw nieco zagrzać i można ściągaczem. Podobny temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79...
Witam. Piszę z zapytaniem, a mianowicie zauważyłem w trakcie koszenia, że silnik nie pracuje jak powinien, jest glosniejszy i ma wolniejsze obroty, Sprawdzałem wstępnie łożysko od noża ale jest ok, a do pozostałych łożysk nie mogę się dobrać a dokładniej nie wiem jak zdemontować plastikowe koło pasowe z metalowej tulei. Jakieś porady czy na pewno chodzi...
Jedna mała uwaga dotycząca montażu. Wiadomo, że w tym celu trzeba zdjąć koło pasowe zębate wałka rozrządu i nie kombinuj inaczej. Druga sprawa - oryginalny termostat posiada uszczelkę gumową z rowkiem, zakładaną na jego krawędź. Do zamienników dostarczają zwykły oring, który jest trochę za duży. Stara uszczelka z reguły jest spękana i nie nadaje się...
Witam :?: Czy ktis ma dobry "patent" na zdejmowanie kola pasowego wielorowkowego z osi silnika.
Próbowałem sciągaczem ale nie mam tak malego zeby dojść dobrze a szerzej za ramiona boję się ciągnąc bo to wyglada bardzo delikatnie. Próbowałem już na różne sposoby a to nawet nie drgeło ani mm.
zdjąć koło pasowy silnik zdjąć koło pasowy ściągacz koło pasowy
kostki lutować skrzynka bezpiecznik schemat spaliny katalizator
suszarka bosch lnk304 whirlpool l1373
Jak zresetować drukarkę Canon PIXMA MG5350? Źródło prądowe o niskich szumach do lasera