Wiążesz drutem łapki, napinasz i uderzasz młotkiem w śrubę napinająca ściągacz.
Najlepiej ściągaczem odkręcając śrube musisz opukać młotkiem koło wokół osi żeby zruszyć tlenek aluminium powstający na styku z osią. Ściągacz 3 łapowy. Powodzenia.
Dobrze słyszałeś ,do zdjęcia koła pasowego potrzebny jest specjalny ściągacz.Koło posiada tuleje gumową bez ściągacza łatwo zniszczyć. Podobnie przy wymianie paska w/g Autodaty inna technologia.
Ściągaczem ciągniesz za rowek na piaście koła. Albo https://www.google.pl/search?q=%C5%9Bci%...
Witam skoro odkręciłeś już wszystkie śruby od krzyżaka to ściągnij teraz koło pasowe najlepiej ściągaczem jak niemasz to podważ dwoma kluczami lub wkrętakami pod kołem na osi jest pierścień sigera trzeba go zdjąć rozszerzając go na konice wkręć śrube mocującom koło pasowe w ośke do oporu i teraz jedną rękom ciągnij krzyżak a drugom uderzaj w oś aż krzyżak...
Koło pasowe na osi silnika jest "zabite na amen" więc demontaż nie wchodzi w grę. Ściągniesz. Potrzebny dobry ściągacz i spawacz(rozumny, czyli taki który podgrzewał kiedykolwiek podobne elementy) z palnikiem acetylenowym. Napinasz ścigacz do granic możliwości a wtedy spawacz podgrzewa koło pasowe nad klinem. Powinno puścić.
Ono klejone nie jest, bywają silniki przy których 10t prasa bez grzania nie chce ruszyć kół pasowych, zresztą właśnie na gorąco one są wkładane w większości przypadków. Podskocz do mechanika samochodowego na pewno posiada prasę to ci ściągnie, ściągaczem nie ma szans zdjąć. Nie używaj tylko do tego celu młotka i przecinaka, uszkodzisz wirnik.
Można ściągaczem lub pomiędzy koło a łożyskowanie wbić wkrętak z jednej i drugiej to powinno zejść
Na jednym pasku spokojnie będziesz ciął drobne, cienkie drewno. cięzko się wymienia te koła, tam pewnie jakis klin jest? Jest klin, albo wpust bo koło pasowe by się obracało na osi silnika. Najczęściej jest potrzebny ściągacz do kół pasowych/ łożysk. I drugie pytanie Silnik zamocuj tak, aby można było naciągnąć (naszpanować)trochę pasek po założeniu...
Napuścić czymś penetrującym a potem próbować ściągaczem.
Mam model AWG 680 strasznie hucza łożyska , w zwiazku z tym że koło pasowe w pralce jest delikatne pytanie : Jak zdjać koło,aby wymienic łozyska ? Czy potrzebny jest ściągacz ?
Wpisz w google "ściągacz do kół pasowych", daj na grafikę i odnajdziesz potrzebne do tego narzędzie. To koło "siedzi" tam strasznie ciasno i bez ściągacza połamiesz je (koło pasowe), a nie ściągniesz! Kto tego nie robił, lepiej niech nie zabiera głosu!
No własnie, a nie lepiej będzie ściągnąć te koło takim właśnie jak na obrazku ściągaczem? Nie każdy przecież ma taką wyobraźnie i doświadczenie, żeby nogami ściagać koła pasowe.
Odkręcasz śrubę i zdejmujesz koło pasowe. tylko to koło nie chce zejść czy do tego jest potrzebny jakiś ściągacz
witam ad.typu łożysk -na pewno to tylko po rozebraniu i odczytaniu numerów na starych elementach będziesz wiedział jakie muszą być nowe.łożyska polecam polskie nie żadne cx czy inne.ważne by nie była wyrobiona ośka na łożyska które muszą ciasno na nią wchodzić i aby tuleja mosiężna pod simering nie miała rowka bo wtedy długgo nie pochodzi.do rozebrania...
Ściągaczem raczej ciężko ze względu na elastyczną gumę, jeszcze się oderwie i po ptokach. Ściągaczem to dopiero koło pasowe mozna traktować..
spokojnie możesz zdjąć koło pasowe ściągaczem do łożysk.Póżniej je wybijasz. pozdro.
zmienić w warsztacie który ma odpowiedni ściągacz
Zazwyczaj najłatwiej przy pomocy ściągacza-do kół pasowych, łożysk...
Ściągaczem do kół pasowych.
Konieczny ściągacz.
Jak taki ściągacz wygląda i nie da rady inaczej bez ściągacza? Specjalnie ściągacz kupować, aby zdjąć koło pasowe?
zorganizuj sobie ściągacz fi 22x1,5 i po odkręceniu nakrętki czołowej wkręcasz sciągacz i ciągniesz tarcze sprzęgła ,potem odepniesz zabezpieczenie osadcze i ściągniesz koło pasowe,następnie najlepiej młotkiem pneumatycznym lub przez klina aluminiowego podwadzisz sam elektromagnes i powoli z każdej strony po pukasz i powinien zejść .Ja osobiście zawsze...
Robiłem u siebie łożyska w Candy ale innym modelu, widzę na zdjęciu że jest to prawie identyczne. Ta nakrętka jest tak mocno zakręcona, przytrzymaj za koło pasowe i odkręć. Żeby ściągnąć samo koło będzie raczej potrzebny ściągacz taki jak do łożysk ponieważ jest ono z aluminium i przy biciu młotkiem można je zdeformować. Same łożyska też są osadzone...
koszt orginału to około200 250 zł ale jak piszesz można przezwoić siąga się tak odkręcasz nakrętke od strony sprzęgła potem zakładasz ściągacz 22x1,5 ściągasz tarcze , odpinasz seger trzymający koło pasowe i delikatnie ściągasz potem jest następny seger trzymający cewkę elektromagnesu ....kładziesz ją na kuchenkę gazową i podgrzewasz do dosyć sporej...
Ściągaczem ani drgnie. Można gdzieś dokupić takie koła pasowe?
tak zgadza sie koło pasowe jest na stozku, dobry sciagacz i gotowe
1.Odłączyć pralkę od sieci elektrycznej i wodgiągowej. 2.Zdjąć blacy osłonowe. 3.Zdjąć pas klinowy i odkręcić śrubę koła pasowego. 4.Zdjąć koło pasowe przy pomocy ściągacza lub podbijając klin. 5.Zdjąć pierścień zabezpieczający z osi bębna. 6.Wkręcić w oś śrubę aby uchronić ją przed rozklepaniem i uderzać młotkiem w oś dotąd aż zacznie wysuwać się z...
Jeśli ośka nie skorodowała, to palcami da się je ściągnąć. Tylko trochę siły trzeba mieć. Ew. pożyczyć od kogoś byle ściągacza 3-ramiennego.
Witam żeby ściągnąć koło pasowe trzeba zdjąć zabezpieczenie oraz użyć mocnego ściągacza czy ktoś ma do sprzedania mocowanie zaznaczone na tym schemacie jako nr 11 chętnie odkupie
Zdejmij piastę mocowania noża, możesz ją delikatnie podgrzać, wkręć srubę mocowania noża oraz ściągacz dwu ramienny i powinna dać się zdjąć, potem koło pasowe.
Koledzy, napisałem że z takim czyms walczyłem, załączyłem film jak sobie z tym radził rusek... Wałek jest stalowy i koło pasowe na nim tez jest stalowe. Między kołem pasowym a wirnikiem od strony wirnika pod plastikiem jest łożysko, więc raczej było to wprasowane jak pisałem zimny wałek ciepłe koło pasowe. Ściągacze nie pomogą, jak już to prasa i wyciskanie...
najlepiej nagrzać , tylko uważaj one bardzo lubią pekać jeżeli są z jakiegoś tam aluminium, albo musisz mieć przyzwoity ściągacz
Tutaj pomaga tylko prasa hydrauliczna, plus oczywiście grzanie - ściągacze pourywasz.
Próbowałem kiedyś rozebrać podobny wynalazek i zgiąłem na tym dość porządny ściągacz. Ale u mnie koło pasowe prawdopodobnie było nabijane na gorąco, może tu jest podobnie.
Przy okazji. Wiem już jakie łożyska i uszczelniacz w Dafne. Zdjąłem pasek i koło pasowe ściągaczem ale nie mogę zdjąć krzyżaka z ośki. Nie mam tak dużego ściągacza - czy jest jakaś inna technika. I jak potem wcisnąć nowe aby nie uszkodzić bębna?
Grubsze rękawice ochronne i łapiesz za koło pasowe po przekątnej obiema dłoniami i ciągniesz koło pasowe delikatnie, ale używając umiarkowanej siły do góry. Jedno pociągnięcie i zmieniasz miejsce uchwytu koła by go nie zwichrować i by nie pękło. Kilka takich ruchów i koło zejdzie. Kiedyś bawiłem się w ściągacze i uszkodziłem trudno dostępne koło pasowe...
Bardziej półksiężyce po bokach luzy boczne mi chodziło. Koło zamachowe ma luzy od bloku silnika i do bloku silnika pchając... Wyczuwa się zużycie i tak się nie da jeździć w esioku papaju... Bo wybije bardziej... Panewki oporowe ciekawe. Na mosiądzu jest plus smarowanie? Będę musiał rozebrać na części co do śruby i konserwacja remont piaskowanie czyścić...
Witam i proszę o radę. Według instrukcji zamieszczonych na elektrodzie zdemontowałam pralkę w celu wymiany łozysk. Doszłam bez problemów do wyciagnięcia z całości pralki samej pokrywy bębna połaczonego z samym "koszem " na pranie ( ten srodkowy nierdzewny bęben).Praca utkneła w martwym punkcie bo nie wiem czym i jak wybić te łozyska i jak wstawić tam...
Czy ktoś ma jakiś patent na koło pasowe na stożku? Widziałem kolega vcc walczył ostatnio W wanie mam wał prosty, ściągacz jeden poległ, grzanie gazami 15min i duuuży ściągacz też nie dawał rady, powiedziałem albo wytrzyma na prasie albo yebnie, i jakoś wytrzymało, ale na stożku to powinno łatwiej odbić, bo prosty trzeba cały czas wyciskać Przy nakręconym...
Nie mam dostępu do ściągacza hydraulicznego.
Raczej klin na stożku ;) Podgrzać palnikiem i ściągacz w łapki :)
Ciężko będzie najlepiej mieć do tego ściągacz do kół pasowych .
Prysnąć WD na połączenie osi i koła pasowego. Postukać młotkiem, najlepiej poprzez rurkę, lub klucz nasadowy w koło pasowe w okolicy środka. Jeśli nie pomoże można użyć ściągacza do łożysk, ale jak koło pasowe jest miękkie, to się ten numer nie uda. Dodatkowo namawiałbym do zmiany nazwy użytkownika, jak z takimi prostymi naprawami sobie nie możesz dać...
Odkręciłem trzy śruby TORX przy kole - niepotrzebnie, zakręć z powrotem. Muszę chyba lekko na siłę ciągnąć do siebie oczywiście, możesz podważyć dwoma większymi wkrętakami naprzeciw siebie albo użyć ściągacza. ale boję się o gwint. Koło jest wciśnięte na oś na minimalnym stożku, tam nie ma żadnego gwintu.
Naklepszy sposób to ściągacz do łożysk i kół pasowych, w najgorszym razie młotek. Możesz jeszcze spróbować na prasie.
żadne WD-40 i inne tam, tutaj ci nie pomgą.Do wymiany potrzebny jest ściągacz którym zdejmujemy koło pasowe,potrzebne są też specjalne szczypce do zdjęcia pierścienia segera (zabezpieczenie bębna względem łożysk).Bez tych narzędzi lepiej sam nie naprawiaj bo jak napisałeś nie masz doświadczenia.
Ja grzeje to koło pasowe palnikiem i wyciskam na prasie lub mocny ściągacz. Najlepiej ściągać razem z łożyskiem. Uzwojenia zabezbieczyć , można owinąć mokrą szmatką.
Ściągacz bardzo mocny, ale bardziej pewna prasa. Mam dość mocny ściągacz, a właściwie miałem bo nie wytrzymał próby zdjęcia tego koła pasowego. A może jest jakiś preparat penetrujący który ułatwia ściąganie? Może podgrzać nieco koło pasowe? Bardzo mocny ściągacz? To znaczy jaki? Jak wygląda taki ściągacz? Może podeślesz link albo zdjęcie takiego ściągacza.
Silnik po naprawie po wymianie łożyska od strony koła pasowego. Łożysko 6202 2RS cena 15 zela. Koło pasowe zeszło zwykłym ściągaczem bez problemów .Szpilki zastąpiłem śrubami M6x100. Pralka ma 10lat i to pierwsza naprawa może pośmiga rok może dwa.
zdjąć koło pasowy ściągacz koło pasowy koło magnesowe ściągacz
regulacja trafopowielacza zwarcia zwojowe eberspacher analogowe
Epson SX130 nie wykrywa czarnego tuszu po drukowaniu Upgrade 7010/7021 Android Head-Unit: Add File Manager, Browser, Google Play