Ale czy do odpowietrzenia układu potrzebna jest książka. Jak dla mnie wtryskiwacze są po zapiekane. I przez to nie chce zapalić.
Ustawianie rozrządu i momentu wtrysku paliwa przy Zetorze 3011 właśnie zakończyłem i mogę podzielić się moimi spostrzeżeniami. Na forum pan Chrapek 3011 twierdził, że trzy kliny do góry i nawet na znaki nie trzeba patrzeć, no i tak zrobiłem. Okazało się to prawdą. Jednak pompa była przestawiona, miałem możliwość ustawienia pompy przekładając tryb o...
wycie tylnego mechanizmu to objaw zuzycia. Nie tylnego mechanizmu ale zwolnic i nie zużycie - za wycie odpowiada ich budowa. Czy nowa czy stara wyć będzie i koniec. Można to odrobinę wyciszyć lejąc bardzo gęsty olej przekładniowy. Co komu pasuje, jak wcześniej zauważono - temat rzeka. Osobiście jeździłem 60, 30, mam 255, z zetorów jeździłem 6340, z...
Najlepiej by było gdybyś pokazał tę pompę co jest zamontowana, bo z czego się orientuje, (a Zetora mam nie jednego) te Zetory mają pompę z centralnym smarowaniem (z silnika). A jeżeli masz starszą pompę i chodzi Ci o ten bagnet na klucz bodajże 19, to jest to smarowanie regulatora obrotów i właśnie tam trzeba lać olej. Wlej taki, jaki masz w silniku....
Pompa od twojej strony ma zasilanie w paliwo a od strony silnika jest powrót do baku. Tam ma być zaworek. Na pw posłałem ci linka.
Dowiedziałem się dziś że pompa w tych zetorach podaje paliwo pod innym kątem podczas rozruchu i podczas pracy silnika.Gdy ustawimy ją na rozruch czyli gaz na max to podaje paliwo póżniej ,ponieważ tak są zbudowane sekcję że mają specjalne nacięcia .I teraz jak badać ten kąt czy dla rozruchu 22stopnie czy właśnie mniej jak 10stopni bo jak ustawimy na...
Śruby 3 i 4 dotyczą korekty regulatora obrotów. 2 nie jestem pewien na 100 procent , nie chcę strzelać. Co do palenia przy nizszej temp-Niektórzy twierdzą że maksymalne położenie dźwigni gazu powoduje zwiększenie dawki rozruchowej. Ja posiadam osobiście 7745 i z paleniem nigdy nie mam problemu, dźwignia ustawiona na okolo 1000 obr/min.Pali na tzw. strzał....
Witam . Czy jak połączysz zacisk M do masy ,czy wskazówka opada do zera?. Sprawdź jeszcze masowanie wskaźnika,czy dobra masa.Jeżeli wskaźnik opada ,to wina może być w przewodzie do pływaka ,lub samym pływaku .Sprawdź jeżeli twierdzisz że masz trochę paliwa w zbiorniku ,to zrób pomiar miernikiem (multimetrem )czy pływak wskaże oporność.Brak oporności...
5211 ma wspomaganie, ale jeśli chodzi o Tura to ma wąskiego (80 cm). Jeśli chodzi o C-360 to wspomaganie da się założyć i ładowacz ma szeroki. Do zetora lepiej lać paliwo bo ma zbiornik nisko. Wadą obu ciągników jest brak przedniego napędu... w niektórych sytuacjach byłby bardzo przydatny.
Zacznij od sprawdzenia układu przelewowego plus filtr paliwa.
A nie masz przypadkiem centralnego smarowania?
Sprawdzałeś czy pompa podaje paliwo na wtryski? Poodkręcaj wszystkie przewody gaz do dechy i zastartuj go.
A pompa dobrze ustawiona? Dodano po 1 Odkrec przewody na wtryskach i sprawdz czy paliwo tryska przy odpalaniu. Jesli tak to obstawiam złe ustawienie pompy
Zetor Proxima problem polega na tym gdy ciągnik postoi kilka godzin to się zapowietrzy i nie mogę odpalić muszę pompować pompko paliwo tak z pięćdziesiąt razy śruba z sprężynka i śrutem została wymieniona na nową i nic nie pomogło. Pompa paliwa była sprawdzona na stole i jest dobra
31 masa, 15 lub 54 stacyjka i pozostały do czujnika w zbiorniku. Najlepiej fotkę wyprowadzeń. A... i jeszcze, nie ten dział, są "Rolnicze".
Witam, mam taki problem, mój ciągnik Zetor, zapowietrzył się, wymieniłem filtr paliwa, odpowietrzyłem no i chodzi 30 min i znowu staje, w filtrze paliwa jest tylko połowa kielicha, dolałem odpowietrzyłem i znowu to samo. pompka zasilająca sprawna, jak odjąłem wężyk co idzie do filtra to pompowała i leciało paliwo, jak odkręciłem odpowietrznik w pompie...
Z doświadczenia wiem, że te ciągniki nie lubią niskich temperatur. Napisałeś Przez pierwsze 20-30s chodzi jakby na 2 tłoki, - ewidentnie, albo zbyt niskie ciśnienie na tych cylindrach, albo zapieczone końcówki wtryskiwaczy, bądź też nadal nie prawidłowo wyregulowane. Dymienie na siwo może wskazywać również na zbyt późny kąt wtrysku. Zacząłbym jednak...
Witam, noszę się z zamiarem montażu instalacji LPG w ciągniku Zetor, moc 120koni, jest to ciągnik ze sterowaniem układu paliwowego mechanicznym, miałbym prośbę czy mógłby mi ktoś opisać jak się za to zabrać, prosiłbym o konkretny opis pomijając zbędne komentarze, maszyna będzie pracowała na obu paliwach, czy w kolektorze dolotowym musi być zamontowany...
Pompa zasilająca jest mechaniczna, tłoczkowa. Sprawdz co jest w oleju. Prawdopodobnie paliwo. Teraz dym może być i efektem rozrzedzonego ON oleju. Przedostaje się nad tłoki. A powodem przybywania go w misce może być lejące wtryski, nieszczelna już pompka zasilająca lub puszczające paliwo same sekcje pomy wtryskowej.
Myślałem że paliwo idzie w parze z powietrzem. a tu jednak nie do końca tak jest.
jofa-j1 chodzi ci o całą pompkę zasilająca ? jesli tak to ją sprawdzałem i jest ok chyba. bo wciskałem i chodzi bez zarzutów. Dodam jeszcze że wydaje mi się podczas pompowania pompką, paliwo zaciąga ze zbiornika gdy wcisnę pompke paliwo węzykiem wraca do baku, jeśli odkręce śróbkę od filtrów to ma lżej i tam wylatuje paliwo gdy zakręce to wraca spowrotem...
Drodzy państwo po tylu problemach jakie nastąpiły udało się uporać z problemem. A przyczyną tegoż była pompa paliwa oryginalna taka jaka miała być lecz nie do końca. Jak się okazało ten że ciągnik posiada pompę starego typu. I tu jest wszystko w porządku bo taką dostałem na wymianę identyczną( poprzednia miała pękniętą obudowę). I do czego zmierzam....
Witam, zostałam ostatnio nabywca takiego zetorka, jest taki problem silnik kręci, paliwo dostaje,, puszcza tak zwana chmurke" Ale nie można to uruchomić, jest tak jak by coś yo trzymalo, próbowałem na zaciag jest dokładnie tak samo, silnik kręci ale nie daje rady wejść na obroty, olej w silniku nie ma lepkości. Co sprawdzić od czego zaczynać
Chciałbym ustawić zawory w ciągniku zetor 3511.Słyszałem żeustawia się luz gdy sprężyna jest rozciągnięta, zaś drugi kolega mówił mi że trzeba odkręcić przewód od pompy do wtrysku i kręcić kołem pasowym, gdy pompa poda paliwo wtedy trzeba ustawić luz na grubość dwu żyletek prośżę o poradę. Dziękuję.
Odkręć korek wlewu oleju na zapalonym silniku i będzie wiadomo jakie ma przedmuchy. Jak paliłeś silnik samostartem to mogą być tłoki popękane. Silnik zużywa się stopniowo a stare diesle trzymają się dobrze do pierwszych mrozów. Mała dawka wtryskiwanego paliwa też powoduje jasny dym i kłopoty z paleniem. Sprawdź czy paliwo z pompy idzie na powrót do...
Witam wszystkich posiadam ciągnik marki Zetor 5211, w którym podczas powrotu paliwa ciśnienie rozrywa mi gumowe przewody. Co może być tego przyczyną ? Z góry dziękuje ;)
czytałem na innych forach ze przyczyna obrotomierza leży w prądniczce. każdy opisuje że ta prądniczka znajduje się z przodu między alternatorem a pompą wody. jednak w moim modelu zetora nie widać żadnej prądniczki. przewody elektryczne jakie są z przodu w okolicach pompy wody i alternatora to idą tylko do termostatu i do jakiegoś czujnika (nie wiem...
Sprawdź drożność i szczelność całego układu zasilania w paliwo, począwszy od kranika w baku przez wszystkie węże rurki filtry i łączenia po drodze. Odpowietrzyłeś porządnie cały układ? Czy ręczne podpompowanie paliwa poprawia odpalanie silnika?
Ma ciężko odpalić, za późny wtrysk paliwa W którym miejscu zwiększa się Ciśnienie na pompie paliwowej? I jeszcze jedno gdy odpale go z ciągu ma ciężko wejść na obroty a jak wejdzie to strzela w tłumnik
Witam Mam problem z wyciekiem w pompie wtryskowej w zetorze 16145. Miejsce wycieku to plastikowy nakręcany korek po lewej stronie obok wyjść przewodów wysokiego ciśnienia czyli do zalewania oleju. Przy wolnych obrotach prawie nie widać wycieku. Jak dodając obrotów zaczyna pryskać na boki małymi kropelkami. Czy to poważna awaria? Czy pompa jest już do...
Kąt wtrysku 25+1 stopni przed GMP, ciśnienie wtrysku 18,6-0,8, luz na zaworach 0,25 +/-0,05. Kąt ustawiasz standardowo, z tym że na pompie wtryskowej nie dajesz 'pełnego gazu' a co najwyżej w połowie. Przy pełnym gazie załącza się dawka rozruchowa i opóźnia kąt wtrysku na ok 10-12 stopni, co może być mylące dla kogoś, kto o tym nie wie. Taka różnica...
Może kolega dokładniej? Chodzi o filtry paliwa?
Bzdura. Nic się tymi śrubami nie reguluje. Dociskają one jedynie sekcje w swoich gniazdach w pompie. Między tymi króćcami a sekcją znajdują się podkładki uszczelniające. Trzeba dociągnąć z "czuciem". Jeśli się nie będzie tam lać paliwo to jest wszystko w porządku. Z wartością momentu to podejrzewam, że nikt się nie będzie bawił.
Gdy jest zimno to olej w skrzyni biegów staje się bardziej gęsty przez co stawia większy opór trybom które są w nim zanurzone i tym samym rozrusznik potrzebuje więcej prądu żeby zakręcic wałem. I dodatkowo mozesz wymienić zaworek od przelewu paliwa w pompie paliwowej ponieważ może on byc wyrobiony i przez to nie będzie na pompie odpowiedniego cisnienia...
Ja bym obstawiał że brakuje mu paliwa.
Biały lub niebieski dym świadczy o za małej ilości paliwa albo o niewłaściwym kącie wtrysku.
Poszukaj na necie książki napraw do C-360. Zasada ustawiania idento a i temat na elektrodzie był. I popraw nie zapłon tylko kąt początku tłoczenia paliwa.
Jak bym miał to bym rozwiązał :)
witam wpisz w allegro katalog czesci zetor 4712 4718 tam mozesz zakupic
Witam Po 10 latach nie mogę odpalić Zatora 25. Nie znam się za bardzo, ale według mnie pompa wtryskowa nie podaje paliwa do wtrysku. Do pompy dochodzi paliwo, wydaje mi się że odpowietrzyłem.
Przez okienko sprzęgła na kole są znaki.
Zmierz to ciśnienie, zmierz. To podstawowa diagnostyka silnika, którego nie znasz. A jeszcze spytam - dodałeś nowe podkładki pod wtryskiwacze, a upewniłeś się że tam w gniazdach nie było kilku starych? Chłopy potrafią. Ten silnik odpala ci dobrze w obecnych temperaturach? Podkładki dałem nowe, oczywiście stare zostały wyjęte z gniazd więc na pewno...
i pozostaje pytanie co było remontowane. wiemy ,że coś stuka tylko nie wiemy gdzie. może się nagrzeje i łapie go na tłokach, dużo niewiadomych więc i podpowiedzi słabe ..
Wg mnie zapowietrzający się układ paliwowy To dlaczego na minimalnym "gazie" pali normalnie? Noga na gazie do oporu powoduje większe zapotrzebowanie pompy na paliwo zwiększa się podciśnienie w węzach zasilających pompę przy nieszczelnościach powoduje to większe zasysanie lewego powietrza idąc tym tropem można również przyczepić się do stanu technicznego...
w 360 nie masz żadnych blokad rozrządu jedynie znaki jeśli masz przykręcone kolo zamachowe dobrze to na nim powinieneś mieć znaki dwa nacięcia oznaczające początek wtrysku i OT oznaczające GMP wszystko ustawiasz do nacięcia na skrzyni, ustawiasz pierwszy cylinder w pracy czyli GMP na dźwigienkach powinieneś mieć luz cofasz troszkę kolo zamachowe tak...
Jeślim przebieg 3100mth jest prawdziwy, to silnik powinien być w dobrej kondycji - na dobrym oleju robiły po 10tys. mth. Niechęć do wejścia na obroty to nieszczelny układ paliwowy, olejem z odmy bym się nie przejmował - a za to zobaczył, czy tego oleju przybywać nie zaczęło.
Bezpieczniki sprawdziłeś? Ale tak porządnie i konkretnie? Pod kostkę gdzie wychodzi 11V podłącz żarówkę i zobacz czy świeci.
Nowe końcówki nie znaczy sprawne proponuje wykręcić i sprawdzić ponownie,jak było pisane wyżej sprawdzić drożność instalacji zasilającej, wyregulować luzy zaworowe, sprawdzić poprawność ustawienia KPW,jeżeli było coś robione z silnikiem sprawdzić poprawność montażu rozrządu.Dla ułatwienia rozruchu zimnego silnika można zamontować świece płomieniową...
Nie dostaniesz oryginalnych tulei i tłoków do ostrówka, zamontuj te od c360 lub rozwierć(honuj) blok i wstaw tuleje z zetora 72xx, 77xx, będzie mocniejszy, w ostrówku jeszcze po za tym montowane były sekcje w pompie wtryskowej o większej powierzchni, dzięki czemu można uzyskać wyższy wydatek pompy wtryskowej, wieksze spalanie i wyższą moc. Te sekcje...
Bardzo dziękuję za opis błędu. Opis wyżej sugeruje błąd komunikacji z modułem sterującym. Z serwisu dowiedziałem się, tyle, że muszą wpiąć się komputerem. Czyli nic. Ze swojej strony wymieniłem filtry oleju silnikowego/oleju hydraulicznego i paliwa. Wymieniłem olej hydrauliczny i silnikowy. Po prostu przyszedł na nie czas. Następnie zatankowałem paliwo...
Trochę dziwne żeby wyprzedzenie wtrysku miało wpływ tylko na jeden cylinder. Ale spróbować można. Myśląc racjonalnie to jeśli kompresja jest znaczy to że pierścienie, tuleja, zawory, uszczelki pod głowicą i wszystko co ma wpływ na ciśnienie jest OK. A jeśli to jest dobre to zostaje układ paliwowy. Wpływ na to może mieć jedynie pompa. Spróbował bym jeszcze...
Powiem Wam o moich doswiadczeniach o jezdzie na oleju roslinnym z hipermarketu po 2,10/l w pierwszych doswiadczenich nalewałem ok.20%oleju r a następnie zwiększałem aż do 100%.Przy 50% zaczeły się problemy ponieważ nie chciał wchodzić na obroty od razu tylko po dłuzszym czasie.Dodam,że działo się tak tylko przy zimnym silniku.Zainstalowałem podgrzewacz...
Odtwarzamy instalację el. ciągnika. Wszystko w zasadzie jest nowe. Kupiliśmy zestaw (zegar, czujnik poziomu paliwa) i mamy problem. Po podłączeniu na stole, wskazówka wychyla się do ok. 1/4 skali. nawet jeśli pływak jest w pozycji "pełnego zbiornika". Rysunek z podłączeniem załączyłem w grafice. Nie wiemy dlaczego tak jest. Podejrzewamy, że czujnik...
W głowicy idzie jeszcze taka listwa (tzw.magistrala rozdzielająca)plastikowa .Ma to na celu zasilanie wszystkich pomp paliwem o tej samej temperaturze.Załóżmy gdyby tego nie było to pompy były by zasilane paliwem o różnej temp.powodowało by to nierównomierną pracę silnika.Ale to chyba nie to.Nie wiem co ci doradzić.Kiedyś widziałem jak goście ściągnęli...
I co doszłeś przyczyny. Miło jak byś napisał dla potomnych. Mnie kiedyś zatkany przewód paliwa taki objaw powodował.
U znajomego zatkało w zetorze miejsce gdzie jest przykręcony przewód paliwowy do pompki. Tam jest najciaśniej złapało jakiś kawałek siania i z czasem zamuliło na amen. To samo miałem w mtz-cie. Kumpel zaś na moich oczach wyciągnął zaraz za bakiem z przewodu gumowego kawałek patyka. Odkręć przewody od pompki i dmuchnij w stronę baku. To miejsce gdzie...
Filtry paliwa na linkę pompa czy potencjometr.
Witam, mam problem z wskaźnikiem poziomu paliwa ale od początku, zamówiłem przez aledrogo wskaźnik i pływak do c-385, dzisiaj dla testu podłączyłem zestaw na krótko, (B na zegarze do ,,+" , T do pływaka, i masa, w pływaku jedno to rezerwa drugie do wskaźnika podłączyłem dobrze, i masa na pływak) problem polega na tym że wskaźnik pokazuje pełny zbiornik...
U mnie w 8111 po włączeniu masy są lampy tylne robocze, radio, oświetlenie w kabinie i stop. Według mnie awaryjne też powinny być (u mnie nie ma ich w ogóle). A z pływakami paliwa sobie poradziłeś?
Nie masz wyjścia.Nie da się ukryć iż Zetor 5211 jest lepszy i bardziej niezawodny.Przede wszystkim brak wycieków oleju.Mój sąsiad posiada zetora to traktował go jak Mercedesa tylko sprawdzał stan oleju i tankował paliwo.Do wtrysków dopiero zaglądał po 15 latach gdyż wcześniej nie było potrzeby.Jakość materiału z jakiego jest wykonany nie budzi zastżeżeń.Wybór...
1. Kratki na bokach maski z modelu poprzedniego (małe) — w tej serii były większe, chyba że od któregoś roku produkcji zmienili. Kratki są właściwe. 3. Jest to wersja pochodząca z rynku niemieckiego — dodatkowe kierunkowskazy z boku kabiny. Nie. Występowały standardowo. Uruchomienie silnika wymaga wcześniejszego podpompowania paliwa pompką ręczną....
Tam w czujniku musisz dogiąć taką blaszkę która porusza się równolegle z pływakiem, musi się stykać z pręcikiem który jest nieruchomy, ja dokładnie taki sam problem miałem w zetorze 7745
http://obrazki.elektroda.net/19_12188880... http://obrazki.elektroda.net/88_12188882... Dlaczego koniecznie interkuler.A czy ktoś w zimie prubował odpalić traktorek szuszarką , lepiej wypalarką do drewna. Zamiast łamacza wałów korbowych, o nazwie samostart.? Proszę sprubować . Swietnie działa. I przy okazji można się przekonać jaki...
Dziwne podejście mają dziś w ogóle rolnicy do ursusa. W naszych stronach stare posprzedawali a nowego nikt nie kupił. Gdzie indziej zaś te stare pokupowali. To bardziej wygląda na sentyment niż logiczny zakup. Co region polski to inne podejście do sprawy nie zawsze uzasadnione. Ponad cztery lata temu szukałem ciągnika przez rok czasu. Rozważałem ursusa...
Koledzy mój 7211 dostał dzisiaj drugie życie, po rocznych problemach z paleniem (najgorzej było zimą, a nawet w jesienne poranki krew mnie zalewała - dobrze że ma zamontowaną grzałkę). A więc do sedna sprawy: rok temu po zakupie ciągnika postanowiliśmy przeprowadzić remont (komplety naprawcze Zetor, nowe panewki nominalne, kapitalne głowice, wtryski...
Radę może i da ale kosztem paliwa. To tak samo jak z 360 radę daje ale ile przy tym spali.
Wymieniłem tłoczki w pompie paliwowej Zetor k25. Po skręceniu w całość gaz chodzi mi w przeciwną stronę(odwrotnie)
Efekt będzie dokładnie odwrotny od zamierzonego. Co Ci po większej pojemności skokowej skoro głowica poda za mało powietrza a wtryski za mało paliwa.
Wygląda na ilorazowy wskaźnik poziomu paliwa. Zakupisz niemal wszędzie.
Myśle ,że przy normalnym użytkowaniu 3000mth, bez problemu powinien wytrzymać. Na oryginalnie założonych częściach, po pierwszym remoncie powinien wytrzymać 2000 mth. Wszystko zależy od użytkowania. :D Osobiście może być, tutaj wygrywa z zetorami pod względem zużycia paliwa . Ale trochę nie przemyślana konstrukcja, często się kopią w sytuacjach, kiedy...
Żaden diesel na mrozie nie odpali bez pdgrzania paliwa, powietrza, ewentualnie całego bloku... masz jakikolwiek system podgrzewania? świeca płomieniowa, świece żarowe, podgrzewacz paliwa? jak nie to bez "plaka" nie razbieriosz.....
możliwe że jest źle ustawiony rozrząd na pompie paliwowej.A jak zapala jak jest zimny silnik?a jak zapala jak jest ciepły
Sprawdz filtry paliwowe,ostojnik,wadliwa tez moze byc pompka zasilajaca lub jakis przewod paliwowy moze byc zapchany
Proszę o pomoc w temacie - jak udoskonalić silnik diesla w zimie ! Chodzi mi głównie o przeróbki i udoskonalenia silnika diesla, czy ma coś ktoś takiego zamontowanego ? Problem jest taki że nie mogę odpalić Zetora 8011 oby sobie odśnieżyć drogę wyjazdową. Zetor ten nie posiada świec żarowych i przyśpieszacza zapłonu, akumulator jest dobry ale wiadomo...
Poluzuj korek wlewu paliwa w zbiorniku, jeśli silnik się nie zapowietrzy- przetkaj otworek w korku.
Ja w zetorze zrobiłem świecę zasilaną grawitacyjnie ze zbiorniczka. Rzadko odpalam w zimie, a chciałem uniknąć ingerowania w układ paliwowy. http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/swi...
Niepoprawne napięcie zasilania czujników siłę uciągu podnośnika.Są to bolce z kablami mocujące belki podnośnika do obudów półosi tylnego mostu.Powinno być 8 V. A jak to zmierzyć? czyli 19 to jest ten błąd nie mogę znaleźć książki kodów błędów może ktoś ma do nh8160 I jeszcze jedno wczoraj w talerzowaniu 3m zapowietrzał mi się wymieniłem przewód ze...
Jest to silnik czterocylindrowy.Wał tuleje tłoki blok wszystko wygląda tak samo jak w c-360.Ustawienia są prawidłowe, pozycja pierwszego tłoka od rozrządu zgadza się ze znakami na kole zamachowym.Dziwne jest to, że przed remontem wszystko chodziło prawidłowo, a teraz gdy tłok podchodzi w górne położenie zaczyna się wciskać zawór i uniemożliwia przekręcenie...
Witam Wymieniona prądnica na alternator odpala, ładuje, ale chyba nie pomyślałem o zegarach temperatura, miernik paliwa nie działa. Jakie sugestie? Albo porostu dostawka zegarów z Zetora.
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Przy zużytym silniku niespalone paliwo spala się w kolektorze i tłumiku Końcówka termopary znajdowała się w kolanku przed tłumnikiem. Temperatura gdyby była mierzona bezpośrednio przy głowicy również byłaby wyższa. Dlaczego zawory się wypalają? Dodano po 1 Ja też się zgodzę z Sewerynem, nie mam wiedzy naukowej ,ale z doświadczenia tak jest silnik zużyty...
Bak wyciąg, do środka nakrętki i ruszaj tak by wytarły zaległy brud na dnie baku. Brud w baku czasem zatka kranik, czasem osadzi się w śrubach drążonych albo w szybkim tempie zawali filtry paliwa i odstojnik. U znajomego w zetorze założyłem ruski odstojnik z mtz-ta robi fajną robotę. Osadza się w nim woda i wszystko co ciężkie i duże nie blokując małego...
Odkręcasz ściankę grodziową pomiędzy kabiną a silnikiem, skręcona na cztery śruby sześciokątne M8. Następnie wyjmujesz ściankę "podłogową" z dwoma wycięciami na przewody i węże. Zwróć uwagę że przewody hamulcowe i sprzęgłowy są przypięte objemkami z blachy do śrub obudowy sprzęgła, podobnie z przebiegającymi tam pod kabiną przewodami paliwowymi i przewodem...
O czym mówimy?? O bączku na dwie szklanki podobnym do obudowy filtrów paliwowych (patent żywcem zdjęty z Zetora)?? W normalny sposób Plug&Play się nie da. Zwróć uwagę na uformowanie bloków silnika w tym miejscu. Różnią się w C-4011 i w C-360. Druga sprawa to zaworek przelewowy pompy olejowej. C-4011 ma w obudowie tych filtrów a C-360 przy pompie. W...
Lata produkcji 90-96 jest po zawale albo.po kilku w najlepszym razie tuż przed. możesz zadzwonić co i jak co się sypie itp. Zgaduj zgadula ? Case-y to nie ursusy czy zetory żeby co kilka lat zawały im leczyć.
Ok, rozumiem że w momencie podania paliwa coś tam pokaże na oscyloskopie, ale dalej nie mogę zrozumieć jak Ci on błyśnie żeby zobaczyć ile stopni przed jest.
Pompa jest nowszego typu, bez sprzęgiełka, także raczej jest coś z pompą, bo jej źle nie można zamontować, wtrysk paliwa nie jest w momencie górnego położenia pierwszego tłoku, tylko w połowie suwu, proszę o radę, co mogło się przestawić w pompie.
Świece sprawdzisz najlepiej po ich wykręceniu z ciągnika i podłączeniu np. do prostownika .Będziesz widział, czy robią się czerwone na prawie całej długości . Kontrolka świec ma się palić ciągle . Jeżeli mruga , to najprawdopodobniej masz uwalony przekaźnik . Sprawdź filtr paliwa i ew.wymień. Możliwe ,że leją wtryski.(regeneracja lub wymiana na nowe)...
Po remoncie czy przy wymianie regulatora na nowy często balansują obroty szczególnie te niższe tak jak pisze jaclac26 Ale to stukanie to dziwne. Sprawdz ustawienie kąta wtrysku paliwa. Czy da się określić charakter stuku? Na jednym czy kilku cylindrach, w momencie wtrysku czy mijanki zaworów.
Da się ciągnik w polu użytkować ekonomicznie. Takiej możliwości nie posiadają np. zetory małej serii, 330 czy 60-ka z racji ledwo dwóch biegów do pracy z maszynami. Teraz mam mtz-ta, wcześniej 20 lat ursusa 4011. W rysie obroty silnika 1800 max 2000 i najmniej 5 biegów którymi regulują sobie prędkość pracy w zależności od potrzeby i obciążenia. To się...
Witam, zatarta listwa w pompie wtryskowej, ta pozioma co zmienia dawkę paliwa. To jest częsta przyczyna. Na pompie jest śruba korek, na pompie od przodu odkręć i spróbuj wcisnąć może się ruszy. Ona porusza się do przodu i tyłu.
Największy jaki widziałem w samochodzie to 240Ah, dlatego trochę się zdziwiłem na ten 260Ah w zetorze, ale 620Ah to nie widziałem rozruchowego akumulatora tak dużej pojemności. Ten akumulator byłby większy niż zbiornik paliwa w tym ciągniku i musiał by ważyć ponad 150kg więc jak go wymieniać. [url=http://www.tab.si/pdf/starter_Topla... Tu...
Ursusa nie ma ale istnieją zakłady podwykonawcze ,które robiły dla ursusa . Co do Zetora to na pewno ma lepsze części o ile są oryginalne . A co do ceny obróbki to u mnie takie są ceny : szlif wał 130 , pompa paliwa regeneracja 250 , głowice zawożone do sklepu 80 sztuka . A pan panie tomek130 możesz się cenić ile chcesz.
A grzałeś świecą żarową? :) oczywiście przed startem :). U Ciebie więcej garów, różne ciśnienia, więc to też może mieć wpływ na start silnika. A i ciekawe jak pompa i wtryski... Pompa jest chyba od Mercedesa z tego co pamiętam. Tylko znając 'fachowców' mogą Ci jeszcze coś przy niej poknocić, pytanie czy wtryski nie leją. Swoją drogą ja, choć mało tym...
Alibaba nie wiem o co ci chodzi. Kilku kontenerów sztuk parę, nie do 10 a do 1000 sztuk albo więcej. Ogólnie to doceniajcie polskie sprzęty. To ludzie tak źle traktują że opinia jest zła. Części badziewie tłoczą najtańsze. I takie kupują... Ja parę części dałem że złomu ale na oko sprawne z demontażu. A reszta kupowałem te lepsze przy remoncie C360...
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
pompka paliwo zetor praca paliwo zetor zetor zetor forterra
alarm ds512 transoptor dobór rezystorów phison firmware ps2251
kluczyk kodowanie ascom zasilacz
Błąd E na płycie indukcyjnej Electrolux, Bosch, Whirlpool – interpretacja i typowe przyczyny Xerox WorkCentre 6605 – ustawienia papieru 200g, pas transferu i fuser, jakość druku foto