W kostce stacyjki masz 4 kable: + z akumulatora, masę, gaszenie z CDI oraz zasilanie instalacji skutera. Zlokalizuj kabel idący do cdi i masę, wyłączona stacyjka ma je zwierać, pozostałe 2 mają być zwarte gdy stacyjka jest włączona. ps. ta mała 2 pinowa kostka jest zapewne od stycznika bocznej stopki, jak jest wpięta to nie da się odpalić skutera opartego...
Jeśli chodzi o chińskiego Peugeota v-click, sum-up itp. to proszę sprawdzić czy nie zastosowanego tam takiego rozwiązania: http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... . Jeśli zamontowano nieoryginalny moduł zapłonowy to wystarczy wypiąć przewód +12V (zazwyczaj czarny) z kostki modułu i zaizolować. Z resztą skutery Peugeot to imitacja motocykla......
Jaki tam jest rodzaj instalacji i alternatora? Jeżeli światła są standardowo zasilane z pracującego silnika, to proszę sprawdzić czy nie jest to powiązane z uszkodzeniem wyłącznika światła stop i uszkodzeniem oprawki żarówki światła pozycyjnego/stop w tylnej lampie. Uszkodzony regulator napięcia powodował by upływ prądu bez włączonej stacyjki. Zwarcie...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Akumulator już wykluczyłem. Naładowałem go na maxa, zweryfikowałem nawet jego parametry na specjalistycznym mierniku w sklepie z akumulatorami, a potem jeszcze podłączyłem równolegle w instalacji skutera drugi akumulator (samochodowy). Efekt ten sam. Bezpieczniki zmierzone miernikiem? Nie tylko obejrzane?
Te światla w ogóle świecą ? Może jest zwarcie w którejś oprawce żarowki ? Sprawdzić to po kolei. Jeżeli są w porzadku lampy, i instalacja oświetleniowa, podejrzenie pada na moduł CDI albo częściowe rozmagnesowanie sie koła magnesowego.
Nie podłączyłem odwrotnie, dziś nawet sprawdziłem. Może inaczej zadam pytanie, ta instalacja jest w takim stanie jakby był uruchomiony silnik. Według mnie coś jest zwarte. Przyjrzałem się kablom do kostek przyłączeniowych przy silniku. Może coś tam jest zwarte i stąd takie działanie tej instalacji.
Trzeci przewód przy czujniku stopki bocznej w skuterach 50 cm³ nie jest nigdzie podłączony. W chińskich skuterach czujniki stopki bocznej są bardzo niskiej jakości, rozpadają się i robią zwarcie. Standardowo każdy mechanik go odłącza, gdyż jest to częsta przyczyna braku iskry. W rzadkich przypadkach, instalacja w nietypowych chińskich skuterach potrafi...
Czy mógłby ktoś wytłumaczyć, od czego może ta część ulec uszkodzeniu i jak temu zapobiec? Zwarcie w instalacji, uszkodzony ,zwarty akumulator lub jazda bez niego, słaba masa w instalacji lub po prostu się spalił (to też się zdaża, wszystko się zużywa) Czy po wymianie, usterka się nie powtórzy Jeżeli wszystko jest dobrze nie powinna, ale nikt Tobie...
Pewnie gdzieś jest zwarcie, pasowałoby przejrzeć całą instalację, najlepiej wszystko odłączyć i zostawić tylko sam zapłon na nowym module, by upewnić się czy to na pewno jej wina. Warto też przejrzeć cały układ zapłonowy: cewki, impulsator, kable, koło magnesowe.
W cewce masz 3 wyprowadzenia, bo są w środku 2 cewki mające wspólną masę. Czyli jest wejście z iskrownika, wyjście na świecę i masa. Jeżeli masz wyłączoną stacyjkę to wejście zwarte jest do masy. Z uwagi że na wejściu jest są małe sygnały, nie powoduje to żadnego uszkodzenia.
Ja rozrusznika nie używałem przez 13 mc odpalałem z kopki, a teraz chcę zrobić na cacy skuter. Spróbuje [pociągnąć nową instalację. masową. od ak do rozrusznika
Zwarcie w instalacji. Wszystkie ścieżki elektryczne do sprawdzenia. Powodzenia ;-)
Albo masz zwarcie w instalacji albo rozrusznik do roboty?
Prawdopodobnie do złącza modułu doprowadzone jest +12V do zasilania mikrokontrolera w oryginalnym module zapłonowym. Musisz ten przewód wyjąć z wtyczki, gdyż łączy się z masą w nowym module zapłonowym, stąd zwarcie w instalacji.
Musiałbyś ustalić jaki u ciebie siedzi silnik. Bo wiele pojazdów choć wygląda inaczej, to instalację ma kropka w kropkę.
Rozrusznik w ogóle kręci, czy też po wciśnięciu przycisku jest głucha cisza, a może samo "cyknięcie"? Skoro po wciśnięciu hamulca skuter Ci gaśnie, to ja szukałbym winnego w instalacji elektrycznej. Przejrzyj, na ile to możliwe, czy nie widać żadnych zwarć. Być może kontrolka oleju i światełko pod siedzeniem nie palą się, bo spaliło je pod wpływem ww....
Coś to podejrzane jest. Żeby w sprawnym akumulatorze wywołać taki spadek napięcia, to trzeba go zewrzeć końską podkową. Z instalacji w skuterze musiałby lecieć dym. I jeszcze jedno - ile A ma ten bezpiecznik?
Jeśli poszło bezpośrednie zwarcie to musisz sprawdzić wszystkie przewody idące do akumulatora, bo spalone mogą być np w połowie (pod izolacją), w miejscu spalenia przewód powinien się łatwiej zginać/łamać. No i oczywiście wszystkie kostki po drodze. Sprawdź bezpiecznik ponownie. Bo jeśli wyjmiesz jednak przepalony bezpiecznik to oznacza że wciąż masz...
Kolego sprawdź instalację elektryczną, szczególnie wiązki biegnące od akumulatora tj. dolną poziomą częścią ramy skutera, gdzie instalacja podatna jest na uszkodzenia i tam szukaj miejsc zwarcia, o czym świadczy m.in. palony bezpiecznik. Jednocześnie zauważam, że stawiając skuter na nóżkach jego zawieszenie zmienia swe ustawienia i być może dlatego...
Albo zepsuty regulator albo zwarcie w instalacji. Jedno i drugie możliwe.
Przydałby się schemat lub choćby jego fragment obejmujący prądnicę i układ ładowania. Bez niego trudno oceniać sytuację i coś doradzać. Tak na szybko. Sprawdź czy nie masz zwarcia/przerwy w instalacji. Stan złączek. Przetarte/przygniecione kable itp. Co z aku. Może on odchodzi w kierunku szrotu... Dodatkowo napisz czym (rodzaj miernika, zakresy pomiarowe),...
Czy instalacja elektryczna może powodować uszkodzenie regulatora napięcia? A czy jeśli na przykład instalacja elektryczna jest połączona z ładowarką, która zasila cały czas i jest obciążona, to czy może to powodować uszkodzenie regulatora? Czy regulator napięcia może się popsuć z powodu zużycia? Czy jeśli instalacja elektryczna była przerabiana, to...
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Adamo, podobna sytuacja. W "kiblu" zobaczyłem taką rzecz: http://www.bikepics.com/pictures/1502258... . W pierwszej kolejności sprawdź instalację elektryczną oraz ładowanie. W w.w. przypadku było zwarcie w przełączniku oraz przerwane przewody masy (skorodowane) - przerwana pętla masy (podkreślam - pętla) robiła istną choinkę oraz problemy ze zapłonem....
Zabierasz się do tego jak pies do jeża. Masz tylko 2 opcje, albo podłączenie równoległe, albo szeregowe. Szeregowo odpada, bo w ten sposób byś podbił napięcie, a tego zrobić po prostu nie możesz. Gdybyś podbił napięcie, to regulator napięcia by nie ogarnął tematu, spaliłby się lub uszkodził akumulator. Tak czy siak - bardzo niedobrze. Więc zostaje ci...
Większość obecnie sprzedawanych regulatorów napięcia do skuterów jest oszukanych — zamiast regulatora napięcia ładowania akumulatora z tyrystorem jest zastosowana zwykła dioda prostownicza. Trzeba się dobrze postarać aby dostać regulator dobrej jakości i nie oszukany. Tak więc zastanów się czy jest sens przerabiać instalację pod inny typ regulatora,...
Może oddam do mechanika na przegląd, czy coś, ale teraz nie chyba. Macie jakiś pomysł, co może być nie tak? Opisałem dość szczegółowo objawy. Na pewno nie ma ładowania na akumulatorze, możliwe, że nie ma też napięcia na ssaniu, żarówki już się nie przepalają. Ja bym podejrzewał zwarcie w instalacji, możliwe, że gdzieś w okolicach kierownicy i może...
To jest tylko zegarek? Przesada z mikrokontrolerem do zegarka. Myślę że rezystor o rezystancji kilku, kilkunastu omów który spełniał funkcję zabezpieczenia przed nadmiernym wzrostem prądu w przypadku zwarcia lub przepięcia w instalacji.
Witam, mam problem z kierunkowskazami w skuterze Cpi Oliver 50. Na wyłączonym silniku kierunkowskazy działają poprawnie, lecz gdy włączę silnik, kierunkowskazy raz migają, raz świecą i tak przez dłuższy czas. Mam podejrzenia, że może być albo jakieś zwarcie w instalacji, przerywacz, albo regulator napięcia. Czy ktoś miał już taki problem? I czy wie,...
Witam mam problem mianowicie jak przekkrecam kluczyk na zapłon to w stacyjce robi zwarcie i pali sie instalacja co moze byc przyczyną, Jak ktoś ma czas to niech kliknie na gadu 9887545. PROSZE O POMOC
Kolego na początek załatw sobie schemat instalacji elektr. skutera, następnie sprawdź wizualnie całą instalację pod względem zgodności ze schematem. Zwróć uwagę na przetarcia przewodów, zwarcia i przerwane przewody a także zaśniedziałe styki. Być może, że poprzedni właściciel wprowadził jakieś nieudane "poprawki" do instalacji. Z pomocą miernika sprawdź...
Witam ponownie. Jest ten moduł :) faktycznie nad lampą. Znalazłem go przy okazji awarii kolejnej. Jeśli mogę podczepić kolejny problem z tym skuterem pod ten post, to problem jest następujący. 2 dni temu skuter odpalił normalnie, za 5 minut nie działało nic. Szybkie sprawdzenie, akumulator daje prąd jaki powinien, ale dalej nic. Oglądałem przewody po...
Skuter hang-long LB50QT21 mam problem dwa razy byłem u 2 mechaników zaczęło się od tego że miałem jakieś zwarcie w instalacji i w momencie zapalenia światła przedniego i włączenia kierunkowskazów wszystkie światła włącznie z tylnym światłem stopu mi migały razem z kierunkowskazami , motor zaprowadziłem do mechanika, zanim trafił do mechanika to normalnie...
Spawanie zostało przeprowadzone niezgodnie ze sztuką. Zapewne zacisk masowy założony w niewłaściwym miejscu, np. na silniku podczas gdy spawany był element na ramie. Przy spawaniu elektrodą wystarczy przypadkowe zwarcie do innego elementu. Tym sposobem dochodzi do spalenia przewodów instalacji elektrycznej — głównie masowych. W skuterach przewód masowy...
szukaj zwarcia w instalacji, uszkodzonego przewodu od gaszenia itp, podejrzewam że to jakaś drobnostka, ściągnij sobie schemat instalacji i sprawdź kable odpowiedzialne za zapłon
Pewnie ładowałeś prostownikiem stosowanym do akumulatorów samochodowych i zbyt dużym "prądem" mogłeś "skończyć" akumulator. Taki akumulatorek ładuje się 1/10 jego poj. np. gdy ma 7 Ah - 0,7 Ampera. Oczywiście ładowanie winno odbywać się z otwartymi korkami poszczególnych cel, najlepiej pod nadzorem właściciela, chyba że posiada prostownik z automatyką....
Witam, to wygląda na przekażnik rozrusznika a raczej nim jest, weż posłuchaj tak jak napisał kolega wyżej czy w czasie pracy silnika nie chodzi Ci rozrusznik bo możesz mieć gdzieś zwarcie na instalacji i dlatego tyka ten przekażnik.
Gaźnik Dellorto czy Weber? Sprawdź ssanie automatyczne na zimnym silniku porównując długość wysunięcia tłoczka ssania z głębokością gniazda w którym pracuje tłoczek ssania automatu ssania. Jeśli na zimnym automacie tłoczek zamyka ssanie, to rzecz jasna automat nadaje się do wymiany. Wtedy szukaj nowego automatu ssania przeznaczonego do Piaggio (z charakterystyczną...
Panowie nigdy bezpośrednio z akumulatora ! A zabezpieczenie przed zwarciem ? zacker musicz mieć jakiś bezpiecznik w tym skuterze , wszytstkie dodatkowe bajery możesz podłączyć tylko za bezpiecznikiem nigdy przed a tym bardziej prosto z aku. Bo inaczej w przypadku zwarcia skutki mogą być opłakane , ze zniszczeniem aku. popaleniem instalacji oraz spaleniem...
Kolego zorganizuj sobie schemat elektryki i przeanalizuj instalację. Sprawdź bezpiecznik (możesz mieć 1 albo 2 szt.), znajduje się w okolicy akumulatora. Powodując zwarcie pewnie uszkodziłeś regler, więc na próbę podmień na ten sam typ. Jeśli skuter "pali", to zmierz przyrządem pozostałe cewki "prądnicy" tj. czy dają one stosowne napięcie do lampy reflektora...
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy gruntownie sprawdzić. Na początek sprawdź czy nie ma zwarcia uzwojenia...
Niech jeszcze zmierzy napicie w części instalacji z prądem zmiennym, które zasila palące się żarówki. Skoro regulatory wymieniane i dalej brak rezultatu, to albo zwarcie w instalacji miedzy generatorem, a regulatorem, albo w samym generatorze. Z jakiegoś powodu regulator nie może kontrolować napięcia generatora.
Chyba mowa tu jest o skuterze SYM Mio 50, który chińskim nie jest, a koreańskim wynalazkiem z ich własnym silnikiem. Oryginalnie moduł zapłonowy w tym skuterze ma blokadę obrotów i ogranicza prędkość maksymalną (nie pamiętam ile, ale chyba do 50 km/h). Można by spróbować założyć moduł od zwykłego chińskiego GY-6, tylko konieczne będzie sprawdzenie poprawności...
Masz jakiś miernik? warto dla pewności byłoby zmierzyć opór na przewodach w stosunku do masy, i wiedzielibyśmy więcej.. Moduł - Instalacja w skuterze Czerwony z czarnym - czerwony z czarnym(powinno być coś koło 400Ohm do masy) Czarny - Zielony Czarny z białym - ten najprawdopodobniej jest do gaszenia, gasi po zwarciu do masy - na razie nie podłączaj,...
Być może transil. O ile twoje dochodzenie jest prawidłowe to jest to transil i jest on między plusem a masą (bo powinien) to ECU powinien bez niego wystartować, chyba że to bezpiecznik a zwarcie jest gdzieś dalej, więc sprawdź czy na dany moment element posiada przerwę czy zwarcie oczywiście po wylutowaniu, często lecą na zwarcie, wtedy pali jakiś bezpiecznik...
Brak wiedzy nt. budowy skuterów. W skuterach marki Kymco zaczęto stosować moduły zapłonowe typu DC-CDI. Dwa typy, jeden do 2T i drugi do 4T. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego AC-CDI (złącza pasują, jak do zwyczajnego modułu 4T) skutkuje właśnie zwarciem w instalacji elektrycznej, ale po wyzwoleniu pierwszej iskry, bo na tym samym pinie do którego...
Witam, czy naprawiał ktoś płytkę na której znajduje się wyświetlacz i prędkościomierz w skuterze CPI GTR 50? Było zwarcie w instalacji i upaliło parę elementów a w manualu nie ma schematu samego modułu. Gdyby ktos posiadał schemat lub sprawny moduł, prosił bym od odpowiedź. http://obrazki.elektroda.pl/2226558700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3367159900_1...
Musisz odłączyć jeden z przewodów od modułu zapłonowego - jest tam podane +12V po stacyjce na oryginalny moduł, na nowym module w tym pinie jest masa i stąd zwarcie. Przy zmostkowanym bezpieczniku rozładujesz akumulator i możesz doprowadzić do spalenia instalacji elektrycznej. Czy skuter został ściągnięty z Niemiec? Czy to jest wersja Mofa (25 km/h)?
zewrzeć skuter skuter zewrzeć instalacja skuter
lokalizacja zewrze volvo silnika brother reset licznika bębna
pralka samsung wyświetlacz schemat suzuki ignis
Magnetowid FUNAI V8-G405EDG błąd Err 2 - jak naprawić? Jak usunąć błąd podajnika w urządzeniach elektronicznych?