Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
Jeżeli silnik ma tylko jeden kondensator to jest to kondensator pracy. Silnik może mieć zwarcie zwojowe na jednym z 2 uzwojeń, ale to można sprawdzić tylko elektromagnesem - (próbnikiem zwarć zwojowych).
Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
Wirnik silnika do sprawdzenia- zwarcie miedzy zwojowe. Ewentualnie komutator. Zakładam, że długość szczotek dobra, oraz nie zatarte łożyska.
Z fotki wynika ze skończyły się szczotki w tym silniku i należy je wymienić. Kolegę chyba ponosi wyobraźnia ^^ Wirnik ma zwarcie między-zwojowe, zatem silnik nadaje się tylko do kosza xD (at)sebaso1908 https://obrazki.elektroda.pl/8501055100_... Jak chcesz mam nowy (HXGP2L.62) - 4 stówki.
Zanieś silnik tam gdzie przezwaja mają przyrząd do sprawdzania wirników , obstawiam zwarcie między zwojowe, nic dobrego po zadymieniu.
Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Musisz go oddać do wyspecjalizowanego zakładu.
Silnik się przegrzał zwarcie między zwojowe silnika raczej zlom, silnik w cenie uradzenia. Rozbierz dla ciekawości.
Daj jeszcze zdjęcia wirnika wychodzi że będzie tzw zwarcie zwojowe.
Wirnik do badanie na zwarcie między zwojowe.
Ciężka praca silnika mimo że bęben i silnik lekko się obracają wskazują na awarię silnika.Masz prawdopdobnie zwarcie zwojowe na silniku i stąd te efekty-smród, ciężka praca silnika ( nie wchodzenie w obroty) szczotki ciągną iskrę ( jak warkocz komety) słychać terkotanie szczotek ( podniesiony wycinek komutatora). Zazwyczaj tak kończy żywot silnik gdy...
Jeśli po wyłączeniu pompy (w tym samym ułamku sekundy) silnik zatrzymując się pracuje poprawnie, to oznacza że ma zwarcie między zwojowe. Ale jeżeli z chwilą wyłączenia silnik wytwarza hałas proporcjonalny do obrotów, to oznacza łożyska lub woda w silniku co znaczy to samo. Inne uszkodzenia występują bardzo rzadko.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Zwarcie zwojowe "działa" tak samo na zimnym, jak i na rozgrzanym silniku. Jaka to kosiarka ?
Witam jeśli z hamulcem jest dobrze to sprawdz kondensator lub podmień na nowy ,jeśli to nie pomoże to zwarcie zwojowe. Silnik do przezwojenia pozdrawiam
Był kiedyś taki silnik, miał zwarcie zwojowe i po osiągnięciu odpowiedniego zwarcia już nie dało się zmienić obrotów.
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Wygląda na klasyczne zwarcie zwojowe i bez przewinięcia nic z silnika nie będzie ani w układzie z falownikiem ani przy pracy stycznikowej z termikiem lub wyłącznikiem silnikowym. Woda w silniku itp. wyszłaby przy pomiarach izolacji między uzwojeniami i do PE (zwłaszcza do PE). Wiadomość inicjująca wątek zawiera informację, że izolacja jest w porządku,...
Ciekawym jest jaka będzie przyczyna tego grzania. Ja kupiłem rosyjski silnik o podobnych parametrach, który bardzo szybko się nagrzewał bez obciążenia i ruszał bez podpiętego kondensatora pomocniczego i rozruchowego. Więc myślałem, że ma zwarcie międzyzwojowe, taką samą diagnozę postawili w punkcie przezwajania silników, więc zostawiłem go do przezwojenia....
Powodem grzania się silnika będzie albo za duży kondensator, albo zwarcie zwojowe uzwojeń.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Wszystko wskazuje na zwarcie między zwojowe.
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Mam podobny silnik 1-fazowy z dwoma kondensatorami, ale bez wyłącznika odśrodkowego. Silnik posiada dwa uzwojenia: robocze - nawinięte dwoma drutami i pomocnicze nawinięte jednym drutem. Druty w obydwóch uzwojeniach ma tą samą średnice, a więc uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność, niż robocze, wartości tych oporności nie pamiętam, ale...
Najprościej, polewać uzwojenie, ale metoda taka sobie. Przewody uzwojenia w części żłobkowej i na czołach muszą być, ogólnie ujmując, bardzo trwale w całej warstwie "sklejone", jeżeli tego nie uzyskasz masz szanse, iż "piorunem" pojawią się zwarcia zwojowe.
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
Uzwojenie przypalone zwarcie między zwojowe do przewinięcia.
Zanieś wirnik żeby zbadać zwarcie między zwojowe wirnika.
Niestety miernik uniwersalny to za mało. Wirnik można sprawdzić na specjalnym urządzeniu, które spotyka się w zakładach zajmujących się naprawą wirników.Grzanie się wirnika to objaw zwarcia zwojowego, ale czasem przyczyną grzania się wirnika i zwalniania obrotów może być uszkodzone łożysko.
Czy kondensator(y) tam mają być podłączone(w/g) schematu? Pomiar oporności uzwojeń niewiele mówi o tym silniku, zwarcie zwojowe, gdyby było- taki pomiar nie wykaże.
Taka oporność jest możliwa. Niestety mierząc oporność omomierzem,nie wykryjesz zwarcia zwojowego.
Pralka znowu pierze.Tak tak to był rzeczywiście silnik,wielkie dzięki adminie i szybką reakcję.Okazało się że silnik ma zwarcie zwojowe na wirniku.Silnik wymieniony uśmiech żony bezcenny :D
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Zanieś wirnik tam gdzie przezwajaj silniki na pomiar zwarcia miedzy zwojowego elektromagnesem.
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
Silnik będzie uszkodzony ! .Kondensator powinien być duży i 130 to wartość realna .Druga sprawa , jeżeli masz słabą linie zasilającą (na działce) to efekt będzie podobny .Następna sprawa , silnik mocno buczy (sądzisz że łożyska)to znaczy że ma zwarcie między-zwojowe .Łatwo można to sprawdzić (jeżeli silnik wejdzie na obroty w pobliżu maksymalnych i...
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Przyczyną nagrzewania się silnika w tym przypadku może być: 1. Zwarcie między zwojowe; 2. Za duża pojemność kondensatora; 3. Obcieranie wirnika o stojan. Jeśli chodzi o zwarcie między zwojowe to jest prosty sposób na sprawdzenie, zimny silnik uruchamiasz na krótki czas (jedna , dwie minuty), wyłączasz, szybko rozbierasz silnik i sprawdzasz która cewka...
Skoro iskrzy i śmierdzi to płytka nie ma nic do rzeczy. Jeżeli iskra jest niebieska i ciągnie się, a wręcz opala caly komutator to na 99% uszkodzony wirnik. Zwarcie między zwojowe=silnik do wymiany.
Tam nie ma coś takiego, a jest kondensator. Raczej sprawdzić prąd pobierany przez silnik , czy jest znamionowy (czy czasem silnik nie ma zwarcia między zwojowego) i sprawdzić kondensator czy nie ma zwarcia.
Witam.Przyczyną błędu F-7 okazał się zwarty zwojowo wirnik silnika,po przewinięciu i wymianie komutatora wszystko OK' Serdecznie dziękuję za pomoc,zamykam temat. Pozdrawiam.
Pierze- nie wiruje... (nie może wejść w max. obroty) Zawsze wymieniałem moduł w takim przypadku (uszkodzony procesorek). Pozdrawiam. PS. Może dobry elektronik , w takim przypadku, coś na nowo odkryje :) . Ona nie pierze ani nie wiruje tak było napisane w pierwszym poście zachowanie takie jak by nie łączyło kondensatora zwarcie triaka nie kręci tylko...
Silnik na krótko z pominięciem wlacznika po 3 załączeniu bezpiecznika zaczął pracować. Iskrzy i bardzo się grzeje. Tu masz przyczynę działania bezpiecznika. Zwarcie zwojowe. Wirnik do wymiany, ale bywa, ze i stojan też czasem "pada".
Witam . jeśli są popalone sznurki ,wskazuje to na przegrzanie silnika . Może to być zwarcie zwojowe (uzwojeń silnika) . Ten rodzaj usterki, można wykryć, raczej w odpowiednio wyposażonym warsztacie(pomiar prądu pobieranego przez silnik, ewentualnie sprawdzenie elektromagnesem).Lakierowanie ma sens, dopiero, po dokładnym upewnieniu się, co do sprawności...
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
To jest kondensator przeciwzakłóceniowy. Jeśli nie ma innego, to wina leży w uszkodzonym uzwojeniu- zwarcie zwojowe. Chyba że jest to silnik komutatorowy, co sugeruje to czarne kółko z wycięciem na śrubokręt, to jeszcze szczotki do sprawdzenia.
Witam,prawdopodobnie silnik pracuje na zwarciu zwojowym .Sprawdz prąd jaki pobiera ,sam silnik bez obciążenia nie powinien przekraczać 1A,jeśli pobiera większy silnik do przezwojenia pozdrawiam
zewrzeć zwojowy zewrzeć między zwojowy przekładnia zwojowy
visual zapis pliku zafira lambda rodzaj zabezpieczenie przedlicznikowy
schemat turbiny schemat turbiny
3C41 General Electric – planarna trioda VHF/UHF, dane techniczne, typowe usterki, zastosowania Najlepsze karty graficzne do zasilacza 350W