Witam ! Do zwarcia zwojowego już doszło . Naprawa tylko przez przezwojenie. Pozdrawiam.
Przegrzane uzwojenie stojana. Wyprowadzenie przewodu ze stojana do szczotek (izolacja) wyraźnie przegrzana. Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę.
Witam. Zwarcie zwojowe uzwojeń stojana ,lub przerwa w którymś z uzwojeń.
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Witam .Z opisu wnioskuję zwarcie zwojowe wirnika> wirnik do wymiany.
Jeżeli silnik ma tylko jeden kondensator to jest to kondensator pracy. Silnik może mieć zwarcie zwojowe na jednym z 2 uzwojeń, ale to można sprawdzić tylko elektromagnesem - (próbnikiem zwarć zwojowych).
Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Musisz go oddać do wyspecjalizowanego zakładu.
Witam. Nie jest żadną moją tajemnicą sposób sprawdzania wirników silników szeregowych na zwarcie zwojowe. Jednak żeby był zrozumiały muszę wykonać i załaczyć rysunek wraz z opisem interpretacji wyników obserwacji. W związku z tym iż w tygodniu jestem zajęty, obiecuję zrobić to przez weekend. Proszę o cierpliwość. Marek
Miało to służyć znalezieniu ew. zwarcia między zwojowego czyli różnic pomiędzy obiema połówkami.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Niestety miernik uniwersalny to za mało. Wirnik można sprawdzić na specjalnym urządzeniu, które spotyka się w zakładach zajmujących się naprawą wirników.Grzanie się wirnika to objaw zwarcia zwojowego, ale czasem przyczyną grzania się wirnika i zwalniania obrotów może być uszkodzone łożysko.
Witam. Duży prąd rozruchu. W związku ,z tym termik wyrzuca. Zwarcie zwojowe silnika.Agregat do wymiany.
Witam,jeśli się mocno grzeje to może ma zwarcie zwojowe .Kolego a jak chodzi dłuższy czas to wyłącza go czujnik temperatury(termik na uzwojeniu) pozdrawiam
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Akurat większość urządzeń rozruchowych posiada jeszcze termik na wypadek przeciążenia lub zwarcia zwojowego w sprężarce. Możesz próbować na 555 tylko się nie zdziw jak zjarasz sprężarkę.
Jest tam kondensator, być może utracił pojemność. Można by go zmierzyć, albo z baraku takich możliwości, wymienić na takiej samej wartości. Może łożyska po latach pracy, do wymiany. Zwarcie zwojowe raczej wykluczam.
Nie, jak słychać wyraźne wycie, nie pisk, to uszkodzenie stojana(zwarcie między zwojowe, lub na masę).
Silnik na krótko z pominięciem wlacznika po 3 załączeniu bezpiecznika zaczął pracować. Iskrzy i bardzo się grzeje. Tu masz przyczynę działania bezpiecznika. Zwarcie zwojowe. Wirnik do wymiany, ale bywa, ze i stojan też czasem "pada".
Wirnik silnika do sprawdzenia- zwarcie miedzy zwojowe. Ewentualnie komutator. Zakładam, że długość szczotek dobra, oraz nie zatarte łożyska.
Niestety muszę cie zmartwić. Ten co dał ci wiertarkę, chciał się pozbyć złomu. silne iskrzenie z szczotek Zwarcie zwojowe. Wymiana wirnika, ,ale czy ma sens, to zależy od jakości sprzętu. Przy lepszych ... być może. Przy tańszych, lepiej kupić nową wiertarkę.
Może być zwarcie między zwojowe i niczym tego nie sprawdzisz.
Najprościej, polewać uzwojenie, ale metoda taka sobie. Przewody uzwojenia w części żłobkowej i na czołach muszą być, ogólnie ujmując, bardzo trwale w całej warstwie "sklejone", jeżeli tego nie uzyskasz masz szanse, iż "piorunem" pojawią się zwarcia zwojowe.
I nie tylko , mogą być zwarcia między-zwojowe, nie jest dokładnie przezwojony.
Piszesz: Niedawno zaczęły się problemy z podświetleniem (prawdopodobnie) Jak zgaśnie podświetl latarką ekran matrycę jak bedzie obraz to 100% uszkodzone podświetlenie. Możliwości są dwie albo któraś świetlówka ccfl już się skonczyła i automatyka wyłącza podświetlenie, albo transformatorek dostał zwarcia zwojowego to z praktyki tak samo się działo w...
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Zwarcie zwojowe "działa" tak samo na zimnym, jak i na rozgrzanym silniku. Jaka to kosiarka ?
niesymetryczny pobór prądu jałowego 1,1 0,65 0,5 A To wygląda jak uszkodzenie (zwarcie zwojowe) trafa. Czy podczas pomiaru odłączone były diody? Jeżeli były odłączone to sprawdź bez obciążenia napięcia na uzw. wtórnych i ew. porównaj rezystancję uzwojeń.
To jest bardzo mało prawdopodobne, że jest uszkodzony. On musiał być widocznie uszkodzony, okopcony, przegrzane folię czy uszkodzony rdzeń, zmierzony na przerwę/przebicie na uzwojeniu, czy zwarcie między zwojowe - podobno to nie diagnoza.
Między niebieskie kondensator 2µF. Tryb LOW - Pierwszy bieg: Faza na czerwony a zero/N na Biały Tryb HIGH - Drugi bieg : Faza na Czarny a zero/N bez zmian na Biały. Ale jak wyżej raczej uszkodzone uzwojenia (zwarcie miedzy-zwojowe).
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
Zanieś silnik tam gdzie przezwaja mają przyrząd do sprawdzania wirników , obstawiam zwarcie między zwojowe, nic dobrego po zadymieniu.
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Mogą być zwarcia między zwojowe a tego nie sprawdzisz induktorem. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zasilanie z drugiego aototrafa i pomiar prądu
Witam. Taki transformator to ciężko mierzyć, tylko izolacje pierwotne - wtórne. Zwarcie między zwojowe pomiarami indukcyjności pierwotne sekcji. Kołki na pewno tylko do mocowania. H.
Stojan bardzo rzadko ulega spaleniu, albo zwarciu zwojowemu. Pomiar omomierzem nie wykaże, jest zwarcie zwojowe, bo niewielka różnica w pomiarze nie da pewności co do sprawności/ niesprawności stojana. Najprościej byłoby założyć do kompletu nowy stojan, bądź go przewinąć.
Wygląda na klasyczne zwarcie zwojowe i bez przewinięcia nic z silnika nie będzie ani w układzie z falownikiem ani przy pracy stycznikowej z termikiem lub wyłącznikiem silnikowym. Woda w silniku itp. wyszłaby przy pomiarach izolacji między uzwojeniami i do PE (zwłaszcza do PE). Wiadomość inicjująca wątek zawiera informację, że izolacja jest w porządku,...
Rezystor - przeważnie przerwa w obwodzie. Termistor - ? Kondensator - utrata pojemności, przerwa, czasem zwarcie. Fotodioda - ? Tyrystor - ? Cewka - Zwarcie między zwojowe, przerwa. Tranzystor - przeważnie zwarcie (jak wybuchnie, to przerwa). Transformator - przerwa, zwarcie. Potencjometr - przerwa. Co tu gadać, różne elementy można uszkodzić na różne...
Proszę wymienić oba tranzystory i koniecznie kondensator impulsowy stojacy między nimi. Do sprawdzenia trafa, na zwarcie między zwojowe. Pozdrawiam
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
Witam, ja też się z tym problemem męczę zainteresuj się polami grzewczymi. Nie sprawdziłem jeszcze ale mogą robić zwarcie między-zwojowe. Można je zamienić ze strony sprawnej i zobaczyć. Pozdrawiam
W ten sposób nie nawija się transformatorów. Po chwili pracy będą zwarcia zwojowe. Robicie doktoraty z nawijania transformatorka gdy to już dawno zostało opracowane. Poczytajcie jeszcze to: https://zabtr.ru/pl/items-and-equipment/... i zwróćcie szczególną...
Najczęściej bezpiecznik termiczny zabezpiecza uzwojenie pierwotne ,jako to mniej odporne na przeciążenie,włączone będąc szeregowo z nim. Objaw przepalenia bezpiecznika termicznego to"rozwarte uzwojenie pierwotne" R=do nieskończoności,natomiast przepalenie i zwarcie między zwojowe objawia się zwarciem uzwojenia pierwotnego z rezystancją bliską zeru....
Tylko pomiar indukcyjności, zwarcie zwojowe to koniec płyty.
Witam jesli chodzi o pompę paliwa to napewno jest zatarta, spalone sa uzwojenia na wirniku pompki ( zwarcie miedzy zwojowe), i dlatego przepala bezpiecznik. W tym przypatku próba regeneracji jest nie opłacalna.
Witaj! Jeżeli grzeje R569-4R7 to dławik 16mH korekcji E-W ma zwarcie między zwojowe bardzo częsty przypadek, można na próbę wstawić dławik o symbolu DRT-1 z TV Elektron 280 ,380 itp.
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
zewrzeć zwojowy silnik zewrzeć między zwojowy przekładnia zwojowy
studia pozna programowanie visual basic odpowietrzenie beretta
schemat turbiny schemat turbiny
Citroën C4 – wymiana czujnika skrętu COM200x, kalibracja Lexia, objawy usterki ESP Zwarcie czujnika temperatury ECT z czujnikiem prędkości VSS – objawy, diagnostyka, naprawa