zobaczysz jaka bedzie temp.silnika podczas jazdy no i jak ogrzewanie bedzie dzialac.sprawdz tez czy wentylator zalacza ci sie o przekroczeniu 90 stopni
Jeśli tylko wskaźnik temperatury przy działającym ogrzewaniu nic nie pokazuje to trzeba sprawdzić temperaturę w parametrach po podpięciu komputera. Jeśli sterownik widzi temperaturę a zegary nie to uszkodzone mogą być same zegary lub wiązka do nich. ps. W tych silnikach żeby otworzył się termostat trzeba się bardzo postarać. W wersjach nie posiadających...
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Jak będziesz chciał to samą nagrzewnicę a jak chcesz cały układ dolać octu to musisz upuścić tyle płynu ile wlejesz octu maksymalnie do 1 litra i wtedy musisz po około 200 km na rozgrzanym wypuścić cały płyn jak pisałem wyżej ale spróbój może samą nagrzewnicę .Zanim to zrobisz dokręć ten króciec nie ma prawa nigdzie cieknąć bo wtedy jest słabszy obieg...
Na postoju - temperatura 90. W aucie gorąco. Dolny wąż zimny górny letni. Po ok godzinie pracy silnika. (paru mechaników stwierdza " pier..... To, jeździ") Zostało mi tylko do sprawdzenia jaka temperaturę silnika pokazują komputery.
Witam, wymieniłem termostat i mechanik musiał rozgrzać auto do 115st i potem dopiero otwarł się termostat. Pobrałem na telefon program Piston i sprawdzałem temperature , na liczniku było 90 st a na aplikacji pokazało 110st i wtedy dopiero otworzył się termostat, wentylator zacina się. Czy to program kłamie czy jednak wentylator? dziś przejechałem 20km...
4 śruby i wyciągasz całą. http://obrazki.elektroda.pl/2623897700_1...
Chyba się nie da. Myślałem że masz sam wkład. Więc kup nowy. Odpowietrznik powinien być na górze chłodnicy z drugiej strony niż wąż górny.
Czyli masz wszystko ok. :D
czyli mam spuscic cały płyn przepłukać woda destylowaną i pozniej wlac nowy plyn ta????
też tak miałem, ot z dnia na dzień padło ogrzewanie. Temperatura silnika ok,. węże ok, a ogrzewania brak. Niestety roboty w pierona i trochę więc nie zazdroszczę.
zapowietrzona nagrzewnica
Skoro dolny wąż zimy a termostat sprawny to wskazywało by to na brak obiegu ale masz rację, przy oberwaniu wirnika pompy nie dało by się jeździć autem, grzał by się niemal natychmiast. Mój błąd. Ewidentnie czapka do zdjęcia.
Ogrzewanie wnętrza działa normalnie? Podczas tej jazdy autostradowej ogrzewanie wnętrza działało normalnie?
Hmmm tylko u mnie to jest bardziej zależne od temperatury. Na dworze jak jest zimno pojawia się problem. W garażu natomiast wszystko działa jak należy ...]Link
Pompa sprawdzał mechanik i mówił, że jest ok. Tak, jest zanurzony w zbiorniczku :-)
Wielkie dzięki wszystkie objawy były takie jak napisałeś a ta uszczelka to mi się troche pociła i jej narazie nie wymieniałem ale widze że musze jeszcze raz wielkie dzięki. Dodano po 4 Mam jeszcze jedno pytanko czy ktoś wie na jaką siłe trzeba ustawić klucz dynamo metryczny do dokręcenia głowicy? Dodano po 1 Mam jeszcze jedno pytanko czy ktoś wie na...
Zdejmiesz węże od nagrzewnicy połączysz je szklaną rurką i odpalisz silnik , jeśli widoczny jest przepływ płynu na wolnych obrotach to obieg jest prawidłowy ,natomiast jeśli wynik jest negatywny to pompa wody jest uszkodzona ,ja osobiście stawiam na pompe
Na początek sprawdź poziom cieczy w chłodzącej, miałem kiedyś podobny problem w golfie.
Ten gòrny od termostatu do chłodnicy jest gorący a ten dolny powrotny zimny
Pralka suszy ładuje temperaturą w trybie suszenia. A po samym praniu nawet w 90* ubrania zimne, wąż odpływowy zimny Na ustawionych 40* na obciętych wsuwkach i zdjętej izolacji 80V na czerwonym i żółtym przewodzie Bardziej chodziło mi gdzie go zlokalizować w pralce 😂
Mam seata ibize 4 2016 rok 1.4 tdi. Zauważyłem, że na wskaźniku mam 90 stopni wiatrak na chłodnicy chodzi a waż górny jest zimny. Wiatrak nie powinien się załączać gdy mamy już obieg otwarty i ciecz poszła na chłodnice? Oczywiście klima jest wyłączona także wentylatora nie załącza. Wymieniłem termostat wraz z obudową ale jest to samo. Czasami gdy auto...
Ja u siebie miałem podobny problem. Kupiłem nowy wąż o odpowiedniej średnicy (chyba 16mm), opaski, trójniki itp.. Podłączyłem dopływ ciepłej wody kilkanaście cm od silnika, wpiąłem się w wąż do nagrzewnicy. Wąż "zimny" z reduktora wpiąłem w wąż od zbiorniczka wyrównawczego też blisko silnika. W sumie połączenia były ok 1m krótsze niż poprzednio, ale...
Chłodnicy nie ruszam a tuleje kupie. Dziękuję wam za pomoc.
Audi S3 2015r 2.0tfsi automat nie grzeje w środku. Silnik ciepło zimno przełącza Błędów brak Woreczek że silikonem ze zbiorniczka wyciągnięty Co zauważyłem to że wąż od chłodnicy u góry jest ciepły na dole zimny
Po co robisz takie rzeźby? Już ktoś napisał, żeby zewrzeć wtyczkę czujnika na chłodnicy. Ma działać wtedy wentylator i już. Jak nie działa to szukasz w elektryce, jak działa podmienić czujnik na próbę. Jak nie pomoże to termostat, zapchana chłodnica, leży uszczelka itp. itd. To że był wąż zimny po dwudziestu minutach znaczy tyle co nic. Przy jakiej...
Jakie,to auto,jak passat to popraw zimne luty w liczniku.
Nagrzewnica ogrzewanie działa poprawnie tylko dlaczego ta teperaratura wariuje i Wąż zimny
A może po prostu masz termostat do wymiany ? Sprawdź prostym sposobem .Odpal zimny silnik i po kilku minutach jak będziesz miał ciepły górny wąż a dolny zimny tzn. ,że to jest termostat .Ale najlepiej to go wymontuj i sprawdź na stole warsztatowym
Jak zapowietrzony to jeden wąż do nagrzewnicy będzie zimny. Jak dobrze pamiętam to najlepiej się odpowietrza cienkim wężem koło przepustnicy, ale teoretycznie powinien odpowietrzyć się sam.
Najprędzej masz układ niedrożny
Możesz koledze wierzyć na słowo, bo jak było by inaczej, to do Poznania byś nie dojechał.
górny wąż może być ciepły ale dolny wąż od chłodnicy musi być zimny jeśli termostat się jeszcze nie otworzył
Witajcie! Tak uprzedzę wasze pytanie szukałem już na forum ale bez rezultatów. Jestem posiadaczem Citroena C4 Grand Picasso 2009 z silnikiem 1.6 VTi + LPG. Pojawił się pewien problem, auto nie grzeje na wolnych obrotach a na wysokich tylko delikatnie. Dodam że według komputera temp. 105 st. Wąż chłodnicy górny gorący, chłodnica i dolny wąż zimny. Wąż...
A jeszcze zauważyłem że w czasie pracy dół chłodnicy jest zimny a góra gorąca i tak samo dolny wąż jest zimny jak nie wiem a górny gorący czy to aby nie była wina chłodnicy ?
Witam mam takie małe pytanko wczoraj pękła mi opaska na krućcu między silnikiem a przegrodą po jej wymianie dolałem płynu do maxa i zrobiłem około 30 kilometrów aby odpowietrzyć układ po przejechaniu ok 10 km wskazówka dobiła do 90 stopni niestety gdy podniosłem maske okazało się ze płynu w ogóle nie ubylo a wąż od chłodnicy (dolny) i sam płyn w zbiorniczku...
Kupiłem go rok temu, wszystko było ok, sprzedający powiedział że jest do wyczyszczenia nagrzewnica bo jest lekko przypchana, jednak do tej pory wszytko z układem chłodzenia było ok. Napisałem o chłodnicy bo skojarzyłem tej zimny wąż gumowy nie miałem z nią do tej pory żadnego problemu. I teraz mi się przypomniało o tej nagrzewnicy więc połączyłem wątki.
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
A płynu z układu chłodzenia ile ci ubywa? Ten zimny wąż wygląda na nie otwieranie drugiego obiegu. Przetestuj dobrze ten termostat, kiedy się włącza(otwiera)...
Zauważyłem już problem , górny wąż chłodnicy jest nagrzany ale dolny wąż zimny.
dolej płynu zimowego do chłodnicy.. w chłodnicy jest za mało płynu i dlatefgo nie dochodzi do gazu żeby go podgrzać i stąd ten zimny wąż..jeśli nie to to poprostu wyjmij termostat..
mam podobny problem silnik podczas jazdy nie puszcza mi wody na duży obieg. jeżeli grzeje się na postoju to termostat puszcza i wentylator się załącza termostat wymieniony, chłodnica drożna, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego drożny, ogrzewanie działa bardzo dobrze, zapowietrzony nie jest, pasek na pompie puszczony dobrze temperatura podczas jazdy około...
BMW E61 M57N2, był problem z za niską temperaturą podczas jazdy(max 60 stopni). Po wymianie termostatu głównego - wyrzuca płyn korkiem przy zbiorniczku. Temperatura na zegarach 89-93 stopnie - dolny wąż zimny. Górny wąż robi się twardy, przepływ w zbiorniczku jest ciągły. Chłodniczka EGR zaślepiona(specjalnymi korkami został odcięty płyn chłodzący)...
Wymieniony termostat,czujnik temperatury,płyn i teraz leci zimny nawiew,temperatura szybko rośnie,zimny wąż powrotu od nagrzewnicy,po odpowietrzeniu tym wężem kilka kilometrów było ok,potem to samo,zimne powietrze i coś bulgocze przy nagrzewnicy,wyświetlają się błędy 4.1;18.3;50;3 co to jest pomóżcie
Sprawdź poprawność działania pompy wody, jeśli przewód z silnika do chłodnicy robi się gorący to znaczy że termostat się otwiera, ale pompa nie wymusza obiegu...
Przecież 90 jest ok, nawet 100 będzie ok
Miałeś do mnie zadzwonić.
Nie, nie dziwne. Łączy się zawsze tylko 2 ;) Skrajny i środkowy to bieg wolny, 2 skrajne to szybki. Jeśli wolny bieg ci działa jak zewrzesz to masz pewnie uszkodzony czujnik w chłodnicy. Zakładam że oba węże od chłodnicy po jeździe maja podobna temperaturę, czyli że termostat sprawny. Jeśli dolny wąż jest zimny to pewnie coś z termostatem się dzieje...
temperatura 90 st. jest jak najbardziej prawidłowa. Co do tych 70 stopni - sprawdź czy termostat się zamyka. Sprawdź czy przy częsciowo nagrzanym silniku wąż wylotowy z chłodnicy nie jest ciepły - powinien być zimny. Dopiero przy temepraturze właściwej dla rozpoczęcia otwierania termostatu (ok. 80 stopni) wąż powinien stawać się ciepły (gorący). pozdrawia,.
Problem najprawdopodobniej rozwiązany. Przyczyną braku ogrzewania z przodu i zimny wąż chłodnicy była dodatkowa pompa wody. Pompa zawieszona po kilku klepnięciach kluczem płaskim zaczęła pracować, wróciło ogrzewanie i dolny wąż z chłodnicy też zaczął dostawać właściwą temp. Pozostaje już tylko rozebrać pompe wyczyścić może wymienić szczotki i powinno...
Wąż górny ciepły dolny zimny tak jak ma być. ..
Dziś wracałem do domu i postanowiłem go porządnie przegonić po dojechaniu do domu odkręcam korek wlewu płynu i fontanna z pod korka.
Witam mam problem z niedogrzanym silnikiem tęp.płynu nie przekracza 80 a i to czasem przeważnie jest 70-75.Po uruchomieniu przejechałem parę km tęp wzrosła jakieś 50 górny wąż zimny dolny wąż zimny chłodnica zimna tylko te dwa cieniutkie plastikowe przewody ze zbiorniczka ciepłe przy temp jakieś 70 dopiero wtedy górny wąż ciepły ale i też dolny no i...
właśnie byłem się z konsultować z mechanikiem, no i niestety najgorszy przypadek walnięta uszczelka pod głowicą. Za tym przemawia fakt ze gruby wąż co idzie do chłodnicy jest twardy a zimny, czyli jak doczytałem ze to jest własnie tego objaw. I dodatkowo czuć benzynę w zbiorniku wyrównawczym. A wody nie ubywa lecz przybywa w zbiorniku tzn jego poziom...
Witam . Jestem po jezdzie testowej. Opisze jak to wszystko wyglada. Po przejechaniu 20 km na trasie ze srednia predkoscia 120 km- po zatrzymaniu nie wylaczam silnika, za termostatem wąż zimny, chlodnica zimna, po chwili zalącza sie wentylator, pracuje dosc dlugo, gdy sie wylacza to po chwili puszcza termostat a chlodnica robi sie ciepla. czyli wszystko...
Natomiast zapowietrzenie parownika to może być ciekawy trop. Nie parownika ale okolic czujnika. Natomiast parownik i układ jego ogrzewania jak źle zrobiony uniemożliwia odpowietrzenie. Jak zapalisz auto zimne sprawdź czy wąż nie robi się ciepły na dole chłodnicy.
Czyli najlepiej wsiąść i mu troszkę pocisnąć na drodze aby się dobrze zagrzał? Jeżeli płyn w zbiorniczku będzie ciepły to wszystko ok a jeżeli nadal zimny to wąż od zbiorniczka zapchany?
Termostat, ten silnik nie należny do nowoczesnych, jak masz chieci i zapal oraz trochę dobrej wiedzy sam to zrobisz :)
Zrozumiałam, że jest już w aucie ta nowa nagrzewnica. Jak ją wymienić, nie mam pojęcia, poszukaj w Google, może ktoś dał opis jak to zrobić. W moim aucie, jak zablokowała się nagrzewnica, to wąż dolotowy był lekko ciepły, a wylotowy zupełnie zimny. Jak czuć różnice, to chyba nie ma sensu zmieniać termometrów.
Skoro dolny wąż zimny to nie wina termostatu. Gdyby się otwierał przy 70° to węże i chłodnica robiła by się ciepła.
Na zdjęciu wyraźnie widać, że wąż 1 to ciepła woda (wyjście podgrzanej wody z piecyka (z nagrzewnicy)), a 2 to zimna woda (doprowadzenie zimnej wody do piecyka).
Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że ubywa mi płynu chłodniczego. Węże po rozgrzaniu gorące. Temperatura w trasie 80°C. W lutym miałem taki przypadek i niestety poszła uszczelka pod głowicą, bo była wstawiona jakaś za 35zł (wytrzymała około 6 tys. km). Obecnie zrobiłem ponad 2 tys. km i ubytek płynu się zaczyna. Co mam robić? Uszczelka pod głowicą...
Witam, mam problem z VW Passat B6 2.0 tdi BMA z DSG. Latem auto złapało dwa razy temperaturę ponad 110°, dopiero teraz znalazłem czas żeby wziąść się za nie. Wymieniłem termostat (ktoś założył od benzyny), wymieniłem cieknącą chłodnicę, wentylatory startowały przy 70° - wymiana czujnika załatwiła problem. Z kratek nawiewu lód, rurki od nagrzewnicy zimne,...
W poniedziałek wymienię termostat.Stan płynu ok.Ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym niema.Dziś kumpel podjechał z komputerem i brak jakichkolwiek błędów.Temperatura z wskaznika na zegarze w samochodzie zgadzała się temperaturą odczytu z komputera.Dmuchawa się załącza przy 94 stopniach(odczyt z komputera).Jak macie jakieś sugestie to bardzo proszę.
Stać:), wodę zalałem tylko na próbe żeby sprawdzić czy nie wymiesza się z olejem znowu, ale już jest zalany płyn i efekt niestety ten sam:( tak ma gaz. Wąż za termostatem zimny tak jakby termostat sie nie otwierał a jest założony nowy... A o które węże chodzi? te od nagrzewnicy? czy te mniejsze?
Dołączam się do tematu. U mnie też woda jest w zbiorniku wyrównawczym ZIMNA. Wczoraj wymieniłem po 2h walki termostat sądząc, że jest uszkodzony (stary oryginalny jest dobry) jednak to nic nie zmieniło. Układ odpowietrzałem zdejmując wąż z otworem odpowietrzającym na dolocie do nagrzewnicy aż zaczął lecieć z niego płyn bez bąbelków. W kabinie gorąco,...
Wymienilem termostat, czujnik ciepła wody. Po rozgrzaniu auta do temp 90stopni wąż dolny jest zimny. Po zamknięciu dmuchawy w kabinie. Robi sie ciepły ale tylko na postoju. Jak otworzę dmuchawy w kabinie na Full, spada temperatura na około 85stopni I wąż robi sie chłodniejsze. Po ponownym rozpoczęciu jazdy, temperatura rośnie do 90stopni i tak sie trzyma,ale...
Serio nie spotkałeś się z niedrożną chłodnicą nigdy? Dziwne, jak dorwę taką następnym razem to specjalnie przetnę, zobaczysz co handlarze i ludzie którzy noszą się z zamiarem sprzedania potrafią lać do układu. A wisko przy 110 powinno robić huragan. Przy 110 powinna być zapięta na "sztywno". Jesteś pewien, że to nie wina wskazań? 110 w układzie, dalej...
termostat jest dobry ale nawt po jego wyciągniciu nie ma zadnych reakcji, co do pompy wody to nie wiem czy pracuje prawidłowo bo nie da rady tego tak jak wczesniej pisałem górny wąż robi sie ciepły ale to raczej od silnika a powrót ciągle zimny. a co do uszczelki to raczej nie bo ani płyn w oleju ani odwrotnie i tez nie kopci nic z tych rzeczy. a co...
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Może być wina termostatu,najlepiej to sprawdzić w sposób - odpalasz autko rano zimne i po krótkim czasie musisz sprawdzić czy te grube węże od wody co idą do chłodnicy są ciepłe. Jeżeli obydwa równo się nagrzewają to termostat jest popsuty,a jeżeli jeden wąż jest ciepły,a drugi zimny to termostat jest ok.Termostat działa w sposób, że gdy silnik jest...
Sprawdź w takim razie skoro nie masz wspomagania i ładowania czy nie pękł ci pasek alternatora, jeśli chodzi o temperaturę to sprawdź termostrat, pompę wody jeśli po nagrzaniu będziesz miał zimna chłodnicę na dole bądz zimny wąż chłodnicy, wszystkie muszą być ciepłe po nagrzaniu silnika. Jeśli chodzi o spadek mocy przy nagrzanym silniku i jest to silnik...
Próbowałem ten sposób i nie dało rady odpowietrzyć dalej był zapowietrzony dolny wąż od termostatu był zimny jednynie dało radę że dolny wąż był gorący i termostat się otworzył jak wentylatory się włączyły i chodziły cały czas ale żeby się włączyły musiałem odłączyć czujnik temperatury ten obok termostatu 4pinowy a ten czujnik już też wymieniłem .
Mówisz, że wentylator się włączył ale dolny wąż od chłodnicy był zimny. Ciekawe to jest, bo skoro ten wąż jest zimny to nie ma przepływu przez chłodnicę, a jeżeli nie ma przepływu przez chłodnicę to wentylator nie może się włączyć bo czujnik załączający wentylator jest w chłodnicy i nie był ogrzany do właściwej temperatury.
raczej jest odpowietrzony dobrze bo chodził dobre 25 minut , za 1 razem i pierwszym termostatem woda się zagotowała ale może przez 2 sekundy i od razu wyłączyłem silnik . Później kupiłem ten drugi termostat i jak na razie tylko to ze zimny dolny wąż .
W Punto Evo nie startuje od razu wentylator chłodnicy, więc u ciebie jest ok. Jeśli masz takie problemy to sprawdź klapkę ciepło - zimno, teoretycznie jest gruby wąż jest zimny to taka sama temperatura jest na parowniku w środku i powinno wiać zimnym powietrzem.
Witam mam problem z moim golfem. Amianowicie chodzi o przegrzewanie sie silnika , pompa i termostat nowy. Kroćce przelewowe od chłodnicy i zbiorniczka drozne wezyk też .górny wąż chłodnicy gorący dolny zimny. Silnik to 1.9 tdi.
Skoro dolny wąż zimny to termostat sprawny. Jak jest rzeczywista temperatura płynu?
W tym rzecz że stosowałem się nawet do instrukcji ASO. Nie ma siły.. grzałem a termostat nie puszcza.. Wąż zimny. Nie chce trzymać roboczej.
Witam mam problem z golfem 3 nie grzeje na początku za niska temperatura,poniżej 90. Wymiana termostatu nie grzeje,temperatura skacze 90 - 100 kilka,węże od nagrzewnicy zimne, odpowietrzyłem ręcznie temperatura doszła do nagrzewnicy po włączeniu nadmuchu płyn stygnie. Nagrzewnica nie cieknie, jest szczelna jest też drożna. Zmieniłem korek,uszczelkę...
Na to nie popatrzyłem.Sprawdzę to napiszę.
Witam, Założyłem termostat, bo wcześniej nie miałem, temperatura na wskaźniku dochodzi prawie do czerwonego, sprawdziełem wąż który wychodzi z chłodnicy (ten powrotny) jest zimny. Ten wąż który wchodzi jest gorący, i nie wiem gdzie jest problem, przed założeniem wszystko grało tylko miałem problem z osiągnięciem temperatury. Czy termostat jest do bani...
Spokojnie. Mechanik tez człowiek i nie wie wszystkiego. Wolę to sam ogarnąć wolno i dokładnie. Napewno jeszcze ktoś pomoże.
Właśnie problem polega na tym że przed wymianą termostatu próbowałem dogrzewać auto w trasie, na postoju i odczyt na climatronicu max 80 stopni i dolny wąż zimny. Po wymianie te same próby i max temperatura ze wskazań to 82 stopnie. Czyli wymianą termostatu zyskałem jakieś 2 stopnie co i tak nie pozwala na otworzenie się termostatu bo dolny wąż nadal...
Podczas jazdy w dłuższej trasie temperatura narastała od -2? dla mnie dziwne przy +10 na zewnątrz, do 89 zatrzymała się na chwilę i dalej narastała do 103 st. w porywach do 105. Po przyjechaniu na miejsce do chłodnicy gorący z chłodnicy zimny wąż nie twarde, delikatny syk przy odkręceniu korka. Jak przyjdą kable podzielę się spostrzeżeniami. Nie wiem...
A nagrzewnica jest drożna? Dolny wąż nagrzewnicy gorący/ciepły/zimny?
tak odpowietrza sie pompa oleju i gra zawór do momentu pełnego odpowietrzenia Nic z tych rzeczy Panie kochany. Skoro bzyczy tylko po odpaleniu zimnego silnika (wspomniane 1000 obr/min - ssanie), to zawężamy obszar poszukiwań. POza tym sprawdź, czy nie spadł jakis wąż od podciśnienia.
Zimny powinien być wąż przed termostatem aż do momentu jego uchylenia. Drugi koniec ma prawo być lekko ciepły, gdyż ma połączenie z małym obiegiem. Odpal na postoju i sprawdzaj obydwa węże, czy się nagrzewają.
witam wszystkich. Mógłby mi ktoś pomóc i opisał by mi wejścia i wyjścia z temostatu?? ...zastanawia mi to który wąż bedzie zimny gdy termostat stanie na zamknięciu! ...dziękuje i pozdrawiam
Raczej termostat Dolny wąż chłodnicy zimny czy ciepły?
sa 3 odpowietrzniki jeden blisko silnika na wezu lub obudowie a drugi na wezu taki koreczek ktory idzie od nagrzewnicy czyli z tylu za silnikiem przy scianie grodziowej.
Chłodnica trochę jest ciepła i na dole ten gruby wąż jest zimny.
Witam mam problem z ogrzewaniem Audi A4 B5 1995 1.9TDI 90KM. Szukałem na forum ale żaden z tematów mi nie pomógł więc zakładam swój. 1. Termostat wymieniony. 2. Nagrzewnica wymieniona. 3. Podłączony pod komputer klimatronic błędów nie pokazuje. 4. Silniczki pracują gdyż miałem wszystko na widoku i widziałem jak otwierają i zamykają klapy. 5. Klima jest...
Nie wiem czy zacząć temat w innym dziale - ale do rzeczy. Dziś myśląc na nad skokową zmianą składu mieszanki LPG przy przekroczeniu pewnej temperatury płynu chłodzącego w obiegu, zrobiłem eksperyment. Silnik został nagrzany do 80 stopni ( odczyt z wskaźnika temperatury z tablicy rozdzielczej samochodu ) po czym zrobiłem kilka km z niezbyt dużą prędkością...
Może układ jest zapowietrzony. Ja miałem podobny problem u siebie co prawda samochód zupełnie inny ale znalazłem zawór odpowietrzający i ogrzewanie wróciło do normy. Sprawdź przewody idące do nagrzewnicy może jest tam odpowietrznik.
Odpowietrzyć poprawnie i dokładnie ale jak?rozumiem ze odpowietrzyc sam parownik bo reszta ukladu jest goraca. Zluzuj opaskę na wężu podłączonym do parownika ( ten który jest wyżej ). Delikatnie ściągnij wąż. Gdy przeleje się płyn przez parownik szybko załóż z powrotem wąż, dociśnij opaskę. Sprawdź poziom płynu. Jak sporo wypuściłeś to uzupełnij. AMEN...
Nie ma za co... Za parę złotych nie warto ryzykować wybuchem bojlera lub zalaniem, regeneracja się nie opłaca... Zawór ma być sprawny - tylko wymiana... Powodzenia! Zwróć uwagę na kierunek przepływu - zawór musi blokować wypływ wody z bojlera... zresztą na nim powinna być strzałka dla kierunku wpływu wody zimnej do bojlera... Jak jest sprawny ten zawór...
Termostat zostaje jeszcze do sprawdzenia, górny wąż chłodnicy jest gorący a dolny zimny. Dodano po 4 Termostat jest okey a silnik dalej się przegrzewa i leci zimne powietrze. Ten wąż co idzie od chłodnicy do głowicy na którym znajduje się odpowietrznik jest ciepły ale po okręceniu tej śruby płyn nie leci wężyk na dole jest zimny. pomoże ktoś?
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
Witam, Mam problem z agregatem TK MD II SR. Ładnie zbija temperaturę ale zatrzymuję się na -15 i dalej nie chce chłodzić, za wzierniku ilości czynnika kuleczka jest na górze. Wąż ssący kiedy odpaliłem agregat był zimny ale potem zrobił się ciepły. Proszę o pomoc.
dolny wąż zimny górny wąż gorący dolny zimny wąż intercoolera
zasilacz kondensator 10000uf iskrownik ustawić omega pulsacja
renault scenic radio instrukcja moduł komfort termet
Schematy sterownika mikroprocesorowego do przewodowego odkurzacza mopującego 230V – STM32, triak, SMPS STPS10L40 zamiennik – STPS10L45CT, 10TQ040, VBT1040C-M3, SBRT10U40SP, MBR1040CT – porównanie diod Schottky 40V/10A