Żólty-biały mostek zielony-siwy 220v zmiana obrotów żółty- siwy mostek zielony-biały 220v /będą to max. obroty,bo nie masz sterowania/
Witam.Tak służy do zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę kolejności faz na stycznikach. Pozdrawiam
Jak zmienia się z częstotliwością 50Hz, to wystarczy sam rezystor do diody. Jeśli te zmiany są wolne, raz na jakiś czas np zmiana obrotów silnika, to mostek Gretza, są dostępne takie miniaturowe scalone, albo poskładany z czterech diod małej mocy.
Myślę że dobra będzie regulacja PWM. Zmiana kierunku obrotów poprzez mostek H lub styczniki.
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Kolego takie połączenie jest poprawne podaję ci inne poprawne płączenia zmiana obrotów mostek szary-niebieski zasilanie czarny -biały kolejne inne prawidłowe połączenie to mostek czarny-niebiski zasilanie szary- biały następnie mostek biały-czarny zasilanie szary-niebieski.To są wszystkie poprawne połączenia z tym jednak że pełne napięcie możesz podać...
będą przepięcia i zwracanie części energii do zasilania mostka (przez diody), jeśli tej energii będzie dużo napięcie zasilana mostka może wzrosnąć nadmiernie, wtedy trzeba by ją gdzieś rozpraszać . Stosuje się rezystor dużej mocy dołączany do szyny DC gdy napięcie na niej przekroczy określony próg.
Przyznaje że sprawdziłem miernikiem bo nie mam dostępu do oscyloskopu.Aczkolwiek sygnał podawany jest poprzez transoptor i na wyjściu transoptora jest w w porządku. tylko jakby zmiana obrotów na mostku powoduje taki dziwny efekt.Napięcie zasilania jest równe 5V .i np. przy wypełnieniu 0.5 i obrotach w prawo mierze 2,5 V a w lewo 3,18V.
Witam. Zmianę obrotów (kierunku wirowania) wału silnika można dokonać tylko przez skrzyżowanie (zamianę miejscami) dwóch faz WYCHODZĄCYCH z falownika. Zmieniając fazy zasilające nic się nie zmieni. UZASADNIENIE. Każdy falownik napięcia ma mostek prostowniczy, a jemu wszystko jedno w jakiej kolejności są fazy, czyli na fazy wyjściowe fazy wejściowe nie...
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
skoro zmiana kierunku obrotu to może mostek H + pwm lub odrazu wykorzystaj : układ L293D
Możesz zbudować mostek typu H i sterować go falą PWM np z mikrokontrolera (PIC18 czy inne). Uzyskasz wtedy regulacje obrotów plus zmiana kierunku wirowania. Zależy tylko jaki masz duży silnik, czy wystarczy układ z wcześniejszego postu czy potrzebny będzie duży mostek H
Z harware'u na wyjściu LPT powinna być optoizolacja żeby nie uwalić portu albo płyty... Od strony silnika potrzebujesz jakieś dodatkowe zasilanie (np. bateria 4.5-9V)... Do sterowania silnikiem (zmiana kierunku obrotów) mostek H... Od strony software'u potrzebny jest program który będzie sterował pinami wyjściowymi LPT (D0-D7)... Dodatkowo jeżeli chcesz...
mostek h mnie zbytnio nie interesuje :P zmiana kierunku obrotu wirnika mnie nie interesuje :P Dodano po 1 mostek h mnie zbytnio nie interesuje :P zmiana kierunku obrotu wirnika mnie nie interesuje :P
Nie można. Nawet na zdjęciu jest dodatkowo dołożony mostek, który ma zmieniać zmienny prąd(napięcie) na stały. W opisie jest napisane DC-prąd stały.
Najlepiej było by gdyby stop był (umownie) po srodku potencjometru. Jeszcze raz napisze - to da ci mostek Wheastone'a - zobacz co to takiego. :roll:
ejsli chcesz zmieniac obroty silnika to wnioskuje, ze to ma byc silnik pradu stalego a w zwiazku z tym poszukaj i poczytaj cos takiego jak mostek H. Z ukladem troj fazowym mozesz poprostu rozbudowac ten mostek.
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Skoro silnik działą lewo/prawo to znaczy, że gdzieś jest mostek H. Jeżeli jest na elementach dyskretnych można dorobić bramkowanie i uzyskać PWM.
Mostek może być nawet na 50V (100V jest bezpieczniejsze), też zadziała, ale im wyższe dopuszczalne napięcie dla mostka, tym najczęściej droższy (niepotrzebnie). Sklepy elektroniczne w Kołobrzegu: "Elster" P.H.U.P. Bogdan Szyper Kołobrzeg, ul. Narutowicza 9, tel. 094 3545932 "Elektronika" Sklep Stanisław Hejmowski Kołobrzeg, ul. Słowińców 11, tel. 094...
Czemu sądzisz, że z transformatora bez mostka prostowniczego masz DC?
Potrzebuję złożyć małą platformę z 2 silnikami Arivin. Silniki od szyb normalnie na 12v, na 6v jednak będą pracować. Cały układ : - nadajnik i odbiornik 27mhz z zabawki na 6v - 6v 4ah akumulator żelowy - dwa silniki Arivin na 6v - podwójny mostek H https://obrazki.elektroda.pl/3207212800_... Opis mostka H https://www.techtonics.in/h-bridge-remot...
Orginalne połączenie przedstawia schemat "LEWO" z mojego wcześniejszego postu. Kondensator z zacisku U1 przełącz na V1, a mostek zV1 przełącz na U1. Pozostałe połączenia bez zmian.
Witam. 1. Prąd wzbudzenia pozostaje stały w całym zakresie regulacji prędkości. Wzbudzenie zasilane jest prądem stałym (brak modulacji PWM). Takie napędy zabezpieczone są w ten sposób że zanik napięcia lub prądu wzbudzenia powoduje niemożliwość zasterowania silnikiem (duży prąd wirnika uszkodziłby go). Wzbudzenie może być zasilane non stop. 2. Przy...
Potrzebuję takiej informacji. Czy wymieniony przekształtnik potrafi wykonać zmianę obrotów silnika prądu stałego? Niby ma dwa mostki wyjściowe, ale jak to zrobić? www.contraves-drives.com/pdf/D501002_e.p...
nadal nie rozumiesz zasady sterowania mostkiem H , przecież masz wszystko w tabeli stanów http://obrazki.elektroda.net/66_12583872... zakładamy że EN = H , IN1 = L / IN2 = H praca silnika np. w prawo , IN1 = H / IN2 = L praca silnika w lewo , identyczne stany na wejściach IN silnik zatrzymany ( hamulec dynamiczny ) w dowolnym momencie zmiana...
do detekcji poziomu napięcia komparator może nawet okienkowy a do zmiany obrotów mostek H
Silnik z zasilania 6V na wyjściu ma 5.75V. Rusza się, ale jak mu się pomoże przy rozruchu, zmiana też zmiana kierunku obrotów. Przy PWM'ie mniejszym niż 100% silnik piszczy..
A może te blaszki obrócić to pomoże Może i tak ale nie wiadomo jak to połączone bez tabliczki. Dlatego rozpiąć mostki i pomierzyć uzwojenia i zamienić miejscami.
Jeśli zmiana kierunku obrotów nie jest konieczna to mostek H nie jest potrzebny. Jako element wykonawczy wystarczy pojedynczy tranzystor mosfet. Do sterownia układ oparty na generatorze pwm sterowanym napięciem (np na wzmacniaczach operacyjnych) . Jeśli nie jest wymagana duża dokładność można użyć NE555 wykorzystując nogę 5 do zmiany współczynnika wypełnienia.
Schemat softstart DC - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50... przedostatni post (dla zmniejszenia opóźnienia startu pokombinuj ze zmniejszeniem wartości kondensatorów po lewej - zwłaszcza elektrolitu). PS - tu nie ma żadnego mostka H czyli zmiana kierunku obrotów silnika tylko przez przekaźnik zmieniający biegunowość podpięcia samego silnika.
Rozebrałem frezarkę, w środku płytka a na niej HFP50N06 (N-MOSFET) na wyjściu do silnika, oraz układ CXD158LF (dip 8 pin). http://obrazki.elektroda.pl/5806177400_1... Podejrzewam że układ robi PWM, wypełnienie sterowanie potencjometrem. Zatem zmiana obrótów tylko na wyjściu PWM-a, między PWM-em a silnikiem. Jedyne co mi przychodzi do...
Witam - zmiana obrotów jest realizowana za pomocą mostka H zbudowanego na mosfetach . Są cztery mosfety pod miedzianym radiatorem - proszę je sprawdzić lub mikroprzełącznik znajdujący się na końcu płytki PCB . Dodano po 2 To jest ta płytka ; https://serwis.specmajster.pl/product-po...
Ten element idzie bezpośrednio z mostka plus kondensator filtrujący w zasilaniu, więc nie odpowiada za kierunek obrotów silnika. Ja bym obstawiam, że ten komponent jest czymś w rodzaju bezpiecznika lub termistora. Możesz tam wstawić zworę i szukać dalej co jest nie tak ze sterowaniem silnika. Ten obwód to zasilanie stałe, wiec nic nie ma wspólnego ze...
Daj porządne diody, driver i opóźnienie między zmianą obrotów - nie przesadzaj z częstotliwością PWMa - MOSy tego nie lubią.
Tak zrobię tylko kupię trzy mostki jednofazowe wyniki przedstawię a forum. Ale z tego co pamiętam to jak zamieniałem początek fazy z końcem to przy takich samych obrotach miałem niższe napięcie niż przed zmianą, nie pamiętam tylko czy robiłem próby na trzech fazach. W gwieździe zawsze miałem wyższe napięcie o około 1,73 względem napięcia jednofazowego...
Witam proszę o wyrozumiałość i wytłumaczenie łopatoligicznie ponieważ jestem amatorem w tych sprawach :) Chciał bym wykorzystać mostek H do zmiany kierunku obrotów silnika DC (lusterka elektyczne ) Zakupiłem gotowy moduł http://allegro.pl/modul-sterownik-silnik... jak dobrze rozumiem to sterowanie odbywa się za pomocą...
Witam, potrzebuję pomocy przy wykonaniu sterowania silnika DC lewo prawo za pomocą przekaźników bez wykorzystywania mostka H. Sterowanie miałoby odbywać się za pomocą przełącznika 3poz ( PRAWO STOP LEWO) Jednakże proszę o podpowiedź jak poniższy schemat dodatkowo zabezpieczyć przed nagłą zmianą kierunku obrotu silnika ( natychmiastowa zmiana z lewo...
Witam ! Prawdopodobnie jest to silnik SFe90L4 z lat 70tych 20wieku, EMA-Wiefamel Poznań. Tak połącz przewody na tabliczce zaciskowej. http://obrazki.elektroda.pl/6947100300_1... Przerywane linie na rysunku pokazują zmianę kierunku obrotów na przeciwny ( zmiana położenia blaszek, mostków ). Oporności uzwojeń: uzwojenie główne ( robocze ) około...
L298N, zjadło cyferkę. Silnik zwalnia przed osiagnieciem pozycji, ale podczas nawet minimalnego przeregulowania nastepuje zmiana kierunku obrotów. Sterowanie już jest napisane w drabince na PLC.
Kierunek obrotów silnika szczotkowego zmienia się przez zmianę znaku napięcia, którym go zasilasz, do tego jest potrzebny mostek z przełączników. Taki mostek można zrobić np. z dwóch zestawów styków przełączanych (NO-COM-NC), czy to w jednym przekaźniku, czy w dwóch (z których każdy ma jeden taki zestaw). SPDT (single-pole-double-throw - [url=https://moniteurdevices-com.transla...
Do tego nie stosuje się mostka H na przekaźnikach, co to za dziwny pomysł? Używamy zwykłej parki przekaźników przełącznych: Masz rację. Bezpieczniej jest zastosować przekaźniki przełączne. Nie wiem czemu tak "udziwniłem" ten układ. Dołączam poprawkę. http://obrazki.elektroda.pl/7836353400_1... Wstawić w miejsce mostka H.
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
dla mnie to wygląda na błąd w łączeniu.Mam wrażenie ze mostki zostały błędnie założone.Uzwojenie główne powinno być podłączone miedzyU1 a V1.Pomocnicze zaś miedzy W1 a W2.Jeśli silnik ma urządzenie odśrodkowe powinno być podłączone miedzy W2 a U2.Natomiast jeśli go nie ma te dwa zaciski zwieramy mostkiem.Pozostałe dwa mostki zakładamy miedzyU2V2 orazV1W1lub...
Ratuje cię tylko przezwojenie cewek magneta na 12 V i zmiana żarówek ale muszą być tej samej mocy . Lepszym rozwiązaniem było by założenie akumulatora 6 V , zbudowanie mostka diodowego oraz założenie regulatora napięcia na max. 7.2 V . Przy zapalonych światłach ładowanie będzie znikome . trzeba wtedy trzymać wyższe obroty silnika . A i jeszcze jedna...
Zważając na dział, proponuję: [url=http://www.300energia.com/pl/poradn... lub kupno dodatkowego przełącznika L/P. W przypadku złych obrotów, wystarczy wyłączyć urządzenie, wyjąć wtyczkę i wkrętakiem (bez żadnego rozbierania) zmienić kierunek. :) Nie wydaje mi się, żeby kolega był w stanie zmienić krzywki (zmiana programu łączeń) wyłącznika,...
Witam Szanownych Forumowiczów. Mam do podłączenia silnik prądu stałego zasilanego z wózka akumulatorowego napięcie 80V obojętnie jak zmieniam biegunowość nie zmienia się kierunek obrotów. pewnie muszę zmienić kierunek prądu w uzwojeniu wzbudzenia? nie wiem czy to silnik szeregowy czy bocznikowy...? narysowałem jak wygląda w puszce przyłączeniowej......
Układ L298 ma za zadańie (tak samo jak mostek H (co to jest mostek H jest napisane w przepiśe na milibota)) zmiane kierunku obrotów silnika i ewentyualnie regualcje obrotów .
Poszukaj sobie o L293D bo chyba wystarczy. Polaryzacje zmieniasz stanami odpowiednich pinów podciągniętych do pinów mostka. Jestem noobek ale wydaje mi się, że mówie dobrze ;)
To prawda jeżeli chodzi o precyzyjne ustalenie kąta obrotu, zachowaniem pełnego momentu obrotowego to silnik krokowy + mostek H + AVR
Z Twojego postu wynika że niewiele wiesz o elektronice i programowaniu mikrokontrolerów a to podstawa aby zbudować takie urządzenie . Na temat sterowania silnika krokowego lub DC są setki artykułów to samo dotyczy programowania . Wszelkie prace zaczyna się od planu budowanego urządzenia ( wymiary , potrzebne elementy , sposób przekazania napedu ) następnie...
AD.1 tak AD.2 przekaźnik ad.4 To wewnętrzne połącznie - jeśli dostarczymy prąd do przekaźnika to ten twój przełącznik się przełącza (sam)
mozna to zrobic za pomoca mostka typu H i inwertera, sygnal z wejscia ukladu podajemy na jedno wejscie mostka a sygnal odwrocony przez inwerter na drugie
Te sterowniki można obciążyć jak tylko się chce - jedynym ograniczeniem jest wyjściowy mostek H który dla większych mocy można przebudować. Silniki nadają się wszystkie, pod warunkiem, że zmiana biegunowości powoduje zmianę kierunku obrotów. A co sądzę o wykorzystaniu silników z wkrętarek? To zależy do czego one zostaną wykorzystane :)
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora tylko zmianą kierunku obrotów silnika Wprowadzenie Rozumiem, że Twoim celem jest zmiana kierunku obrotów silnika, a nie regulacja jego prędkości. Zmiana kierunku obrotów silnika jest kluczowa w przypadku sterowania żaluzjami, gdzie konieczne jest zarówno otwieranie, jak i zamykanie. Poniżej...
Witam, czyli mam rozumieć że na owy mostek który narysowalem mam podać napiecie 230AC które zostanie zamienione na prąd stały tak? A co z przewodami które podłączone sa pod zaciski V i Y tam również musi byc podane napięcie zmienne poprzez jakis mostek? Rozumiem ze zmiana polaryzacji na tych zaciskach Vi Y będzie powodowała zmiane obrotów?zas zmiana...
Dzięki za tak obszerną odpowiedź. A w kwestii ilości pinów we wtyczce. Skoro u mnie jest ich 8 a w większości spotykanych na chińskich portalach jest 6 to chyba bezpieczniej będzie kupić silniczek wraz ze sterownikiem i założoną wtyczką? Wtyczki (raczej złącza) są standardowe i nie wszystkie piny muszą być aktualnie wykorzystane. Do napędu silnika...
Wszystkie silniki prądu stałego oprócz szeregowego źle znoszą składową przemienną, nie daje ona momentu napędowego tylko hamujący i powoduje grzanie się silnika. Aby przez silnik płynął prąd o małej pulsacji należy zastosować diodę gaszącą (zwrotną). Jeżeli do zmiany obrotów stosujesz mostek H to najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie mostka H...
A o najważniejszym zapomniałeś: Jaki silnik??? Napięcie, moc, szybkość przełączania kierunków, czy silnikowi nie zaszkodzi takie chwilowe przeciążenie (nagłą zmiana kierunku)? Najprostszy(?) składa się z przycisku, kondensatora, (połowy ;) ) układu 7474 (TTL) i mostka H na tranzystorach.
Ogólnie zapomniałeś o wejściu PWM 1-255 daj tam na dwóch pniach plusa 5V to silnik będzie w maksymalnych obrotach kręcił i podłącz bez "STEROWANIE Z SILNICZKA SERWA" na RPWM daj masę a na LPWM 5V. Zmiana kierunku przez RPWM 5V na LPWM masa. Tak sprawdzisz czy nie uszkodziłeś mostka H...
Przy tej wielkości i mocy silników nie stosuje sie magnesów stałych z uwagi na sprawność stojąca w sprzeczności z masą i ceną. Jeżeli chcesz by silnik odwracał obroty bez przełączania cewek wzbudzenia to wystarczy założyć mostek prostowniczy na uzwojenie stojana, a ten podłączyć do szczotek wirnika. Zmiana biegunowości zmieni także obroty. Oczywiście...
Odnośnie gazu w tym samochodziku to sytuacja wygląda tak, że albo są pełne obroty albo silnik nie pracuję. To może zdecyduj się czy jest regulacja, czy tylko start/ stop . Jeżeli jest ( obecnie uszkodzona) to chyba lepiej spróbować naprawić niż dodawać kolejny blok regulacyjny. Soft-start który posiadasz należy włączyć od strony GND zasilania styków...
Witam. Jestem uczniem technikum elektronicznego i jako prace przejściową mam za zadanie zrobić układ z mostkiem H który steruje obrotami prawo-lewo silnika. Problem polega na tym, że nie wiem jak to zrobić, żeby uniemożliwić załączenie np lewych obrotów gdy silnik kręci się w prawo. Myślałem nad przełącznikiem trójpozycyjnym który będzie podawać napięcie...
Oj teraz nie moge napisać w pracy jestem. A jakie to ma znaczenie ? esa wybija natychmiast jak tylko wcisne wtyczke do gniazdka a i jeszcze zanim wybije esa silnik wykonuje nie wielki ruch i to zawsze w tym samym kierunku bez względu na to jak położone są blaszki (mostki) na REV w lewo i na Veer też w lewo
....potrzebował bym sterownik silnika krokowego bipolarnego, taki żeby miał zmiane prędkości i kierunku obrotu dobrze jak by nie był zbyt skomplikowany i nie sterowany przez LPT.... Rozwiązaniem najlepszym jest zastosowanie specjalizowanych sterowników . Są to dwa układy <> L297 i L298 . Te dwa układy zapewniają optymalne warunki sterowania silnikiem...
Witam Podłącz 110V DC na zewnętrzne łącza (493 Ohm), natomiast na środkowe (35 Ohm) podaje się regulowane stałe napięcie od kilku do 100V DC. Zmiana biegunowości zmienia kierunek obrotów silnika, Zasilanie i Regulację obrotów możesz uzyskać za pomocą mostka prostowniczego i prostego regulatora zbudowanego na jednym tyrystorze. Kondensatory wygładzające...
Nie wiem ,co przez to chciałeś pokazać? Przy zmianie obrotów trzeba zmienić dwa mostki z poziomych na pionowe, lub odwrotnie. A ty pokazujesz na filmie jeden pionowy, lub drugi kładziesz,bez dokręcania. Dodano po 2 Wygląda na to ,że nie mozna zmieniać w tym silniku obrotów za pomocą przełącznika.Potrzebny jest mocny i o dużej powierzchni dociski. Nie...
Witam silnik jest zrobiony z polskiej prądnicy foto podłączony tak: -2 zaciski stojana do napięcia stałego z mostka prostowniczego (uzwojenia połączone szeregowo) -2 zaciski szczotek do regulatora napięcia (zamiana +z - zmiana obrotów) Szczotki długie wyglądają dobrze komutator czysty . Po chwilowej pracy bez obciążenia nagrzewa sie silnik.
Witam Źle rozumiesz, takie połączenie nie ma sensu. Jak chcesz uzyskać płynną zmianę obrotów silnika i zmianę kierunku obrotów, musisz zastosować pełny mostek z modulacją PWM.
Druga płytka to mostek H do zmiany kierunku obrotów silnika , sterowany z pierwszej. Pomierz te cztery tranzystory.
Silnik był bez kondensatora. Silnik kręci się za każdym razem w inną stronę jak podłącza się go do sieci więc zamiana końcówek A1 z E1 nie ma sensu! W tej chwili mostek na zdjęciu jest rozłączony. http://obrazki.elektroda.pl/4502354100_1...
Mostek H i wszystko na jego temat. Jeśli masz dwa kanały, to możesz ustawić sobie załączanie poszczególnymi kanałami obrotów L - P lub jednym załączać silnik, a drugim zmieniać kierunek obrotów. Pozostaje kwestia, jaki to silnik i czy taka nagła zmiana zasilania i kierunku pracy wyjdzie temu silnikowi na zdrowie.
stosując to samo napięcie zasilania co przy normalnej pracy danego modelu serwa praktycznie nie wiele się zwiększy prędkość , przy bezpośrednim zasilaniu silnika coś będzie większa z powodu braku elementów zmiany kierunku ( mostek H ) i co za tym idzie spadku napięcia na tranzystorach , lecz stosując w swojej konstrukcji do zmiany kierunku obrotów mostek...
Motoreduktory BAUSER- typ NDK, to obcowzbudne maszyny prądu sałego, stosowane np. w napędach pras drukarskich. Określenie w temacie "silnik jednofazowy komutatorowy", w odniesieniu do komutatorowej maszyny prądu stałego, jest niepoprawne i wymaga sprostowania. Silniki komutatorowe prądu stałego (zas. DC), różnią się od silników komutatorowych uniwersalnych...
Witam Mostek H będziesz musiał zrobić na elementach SMD, inaczej nie zmieści się. Sam mikrokontroler + układy wykonawcze to nic trudnego, gorzej jest z przesłaniem informacji do kolejki, nad tym trzeba się w pierwszej kolejności zastanowić. Ja bym zastosował sterowanie na podczerwień z jakiegoś pilota TV.
Wygląda to na jakiś Motronic Boscha z początku/połowy lat 90-tych. Z tego co pamiętam, to tam największą słabością były ścieżki oporowe TPSa, przez co ECU nie potrafił utrzymać biegu jałowego. Czy to dlatego chcesz utrzymywać jałowe na poziomie 1100rpm? Czy może silnik jest dłubnięty na rozrządzie i potrzebujesz tak wysokie jałowe? ECU steruje tym przez...
Witam Nie bardzo rozumiem co chcesz zrobić. Najprostszą metodą na zmianę kierunku obrotów silnika prądu stałego jest użycie dwu pozycyjnego przełącznika dwu biegunowego. Schemat poniżej: http://obrazki.elektroda.net/22_11750828... Można też użyć mostka typu H (poszukaj na elektrodzie, bo już o tym było). Pozdrawiam
Dodałem mostek prostowniczy, jednak zastanawiam się nad zmianą na diody schottkiego (z powodu niskiego spadku napiecia), jeszcze spróbuje go podłączyć pod oscyloskop i zrobie mape zależności częstotliwości od obrotów.
Kolego marg21, mostek prostowniczy służy do prostowania prądu czyli zmiana z AC(zmienny) na DC (stały), Reulator napięcia sluży do stabilizacji napięcia wyjsciowego prądnicy niezależnie od obrotów i obciążenia, sterując jej wzbudzeniem. Także jak widzisz są to dwa różne układy. Alternator posiada i mostek prostowniczy i regulator napięcia. Mostek prostowniczy...
Zielony od lewej jest jeden .Do drugiego od lewej [biały] dwa przewody pod ten sam zacisk.Trzeci [czerwony] mostek do drugiego .Czwarty [żółty ] dwa przewody pod ten sam zacisk.Czy może mi kolega opisać jak można rozdzielić te uzwojenia .Nie jestem elektrykiem więc nie posiadam takiej wiedzy.
Witam, mam do zrobienia projekt Sterowanie nawrotne silnikiem DC, (oraz regulacja obrotów, ale to już ogarnąłem). Mam następujący schemat, zbudowany z tranzystorów bipolarnych http://obrazki.elektroda.pl/7009868400_1... Tranzystory T4 oraz T2 to tranzystory typu PNP(BC327), zaś T7 oraz T8 to tranzystory typu NPN (BC337). Po lewej znajduje...
Wykonałem coś podobnego (24V/300W bez radiatorów, z radiatorami albo trochę droższymi tranzystorami około 24V/1000...2000W). Więc mógł bym się tego podjąć. Z tym że nie rozumiem zlecenia. Mostek mostkiem, ale co ze sterowaniem? Bo to w nim większość trudności. Tzn. co z PWMami, zmianą kierunku obrotów, sterowaniem MOSFETami z uwzględnieniem Shot-Thru...
Witam, Witam! Myślałem długo i nie mogę wymyślić jak zrealizować sterowanie silnika DC 12 lewo i prawo na przekaźnikach. Ma to działać na takiej zasadzie: silnik obraca się w prawo, wciskam wyłącznik i następuje zmiana obrotu w lewo. Po następnym wciśnięciu wyłącznika kolejna zmiana kierunku. Tak miałoby się to kręcić :|. Proszę o jakiś schemat :idea:...
Czy silnik zwalnia do zera przed zmianą kierunku czy zmiana jest na pełnej prędkości ? czy między wyłączeniem jednego kierunku a załączeniem drugiego jest wstawione jakieś opóźnienie (około 1ms) ? Nie ma opóźnienia programowego, zmiana kierunku obrotów jest na pełnej prędkości( nie zatrzymuje silnika na chwilę przed zmiana obrotów). czy taka nagła...
Witam. Typowe serwomechanizmy modelarskie służą do ustawienia pozycji dźwigni (drążka sterującego), a nie prędkości obrotów silniczka. Wymontowanie potencjometru pozbawia serwomechanizm tej możliwości - zmiana czasu trwania impulsów sterujących (typowo 1÷2ms, f=ok.50Hz) da sygnał ciągły na wyjściach sterujących silniczkiem o polaryzacji zależnej od...
Może ma mostek prostowniczy w środku i dlatego nie zmienia kierunku przy zmianie biegunowości?Bo nie słyszałem o silnikach prądu stałego które by nie zmieniały kierunku przy odwrotnym podłączeniu zasilania.
BlueDraco nie w tym rzecz. Janoo0 ja steruje silnikiem za pomocą L298 i problem wydaje mi się rozwiązany (nie testowałem jeszcze wszystkich silników). Sprawa była taka że mostek może przyjąć sygnał max 50KHz, przy prescale = 1 częstotliwość PWM równa się częstotliwości krwarcu czyli 16MHz (trochę za dużo :)). Po zmianie prescalera na 1024 silnik zaczął...
Oscyloskopu nie posiadam. Co do diody na silnik to jak sprawa będzie wyglądała gdy za regulatorem będę chciał zrobić zmianę kierunków obrotów silnika mostkiem h, tzn. jak wtedy umieścić diod-ę/y?
Silnik DC, mostek H, generator sygnału prostokątnego na ne555, i garść elementów różnych. Na ne555 robisz generator sygnału prostokątnego o wypełnieniu 50%, częstotliwość ustawiasz w zależności co ile ma się zmieniać kierunek obrotów. Wyjście z generatora podajesz na jedno wejście mostka H, na drugie wejście podajesz ten sam sygnał z generatora, ale...
Mam na myśli dodatkowe urządzenie, które będzie posiadało potencjometr (nie musi posiadać możliwości połączenia z manetką). Ale przy wykorzystaniu tego regulatora nie będę miał obrotów w tył (które mogę ustawić na manetce). Jak dla mnie jedno wyklucza drugie. Zmiana kierunku obrotów odbywa się przez zmianę polaryzacji napięcia na silniku. Można to...
Witam. mostek H jest mi potrzebny do budowy modelu gąsienicowego i myślałem również o przekaźnikach, lecz martwi mnie ich żywotność przy częstych zmianach kierunków obrotów silnika. Pozdrawiam
Zasilać z 12 V wszystko i wstawić stabilizator do modułu sterowania nie wirzę żeby jakiś wielki prąd pobierał :) Porada mało przydatna. Trzeba znać sposób zasilania silniczka przez element wykonawczy odbiornika. Zwykle w zabawkach jest to mostek H (tranzystorowy lub scalony) lub przekaźniki. Możliwa jest wtedy zmiana kierunku obrotów silnika. Dopiero...
Mam takie pytanie do mądrzejszych od siebie, czy jest możliwe żeby wysterować tym mikrokontrolerem 5 do 6 silników prądu stałego? Oczywiście, że możesz obsłużyć 5, a nawet 6 silników. Tylko jest jeden problem. Będziesz musiał je sterować programowym PWM'em, a nie sprzętowym. Do tego celu wystarczy np. przerwanie, z któregoś licznika. Oczywiście możesz...
Aby autko jeździło w tył i w przód musi być zmiana biegunowości zasilania silniczka. Z tego co widać na zdjęciu jest to realizowane na tych dużych tranzystorach w układzie mostka H. Mostek taki ma dwa wejścia A i B. Je żeli na A jest stan wysoki a na B niski to obroty są w jedną stronę, jeżeli na A niski a na B wysoki to odwrotnie. Sprawdź czy tak jest....
Zresztą nie rozumiem tutaj sensu stosowania innych tranzystorów niż BUZ11 z małymi stratami mocy(energii), która jest tak cenna na środku jeziora. Jeśli chcesz oszczędzać energię to nie stosuj mostka H a prosty PWM na jednym tranzystorze, sterowany 555 lub TL494, sterowanie potencjometrem, zmiana kierunku na prostym przełączniku.
A po co w tokarce zmieniać obroty za pomocą silnika? Do tego jest przekładnia w tokarce. Tak jak koledzy piszą na 1 nie zrobisz, muszą być 2 styczniki. A jak na 24V to wiadomo że transformator będzie do sterowania stycznikami potrzebny. Ale wg bhp tokarka powinna być oświetlona, oświetlenie te powinno być zasilane napięciem bezpiecznym np. 24V. Kup...
Teraz już kapuje : Musze kupić ten scalony mostek H L298 Potem zrobić lub kupić Układ PWM aby wysłać z niego "impuls" go na mostek H. Czy ten układ 555 jest dobry. Bo z niego wyśle "impuls" na mostek a tam będzie tylko zmiana kierunków czy tak [dobrze to rozumiem ]??? I czy do każdego następnego silniczka potrzebuje kolejny Mostek H??? Bo chce aby każdy...
Wolt da się "zgubić" na szeregowych diodach. Gorzej, jeśli oprócz zmiany kierunku ma regulować obroty.
Przyjrzyj się schematowi (na rys. jeden z ośmiu driwerów zawartych w ULN). Zmiana wysterowania driwerów w Twoim programie powoduje tylko zmianę driwerów przez które jest zasilany silnik. Do zmiany kierunków musisz zastosować mostek H (jest tego dużo na forum) i obejdzie się bez ULN , który byłby dobry do zasilania silnika krokowego i to unipolarnego...
Powietrze jest zasysane od strony mostka.
zmiana kierunku obrotów mostek regulator obrotów mostek mostek zmiana kierunku
pokaz swoje biurko chrysler chłodzenie wyprowadzenie wzoru indukcyjność
wincor nixdorf zasilacz laboratoryjny lm723
Napęd Beninca nie działa - diagnostyka i rozwiązania Adapter z 230V na 18V dla elektronarzędzi DeWalt