Jesli chcesz zrobic sobie w ten sposob tuning to nic z tego. Powiem tak dawka paliwa na wolnych obrotach powinna wynosic od 3-9 mg/h. Mozna to skorygowac ruszajac kopulka pompy wtryskowej i tak, jesli przesuniesz kopulke w strone elektrozaworu odcinajacego-zmniejszasz dawke(odczyt na Vagu), odwrotnie zwiekaszasz. Mozna to takze zrobic Vagiem, VW-tool...
Wczoraj spędziłem 6 godzin aby przerobić soft passata amerykańska wersja w automacie na manual , bez zmiany oprogramowania i po przestawieniu bardzo wielu przełączników dotyczących typu skrzyni i komunikacji pomiędzy modułami udało się i to bez DAMOSÓW. czy nie bylo prosciej zmienic kodowanie sterownika przez Vag com? Heh jak by to było takie proste...
Tak, cisnienie zalezy od iloscia paliwa, ale w SCISLE okreslony sposob. Zwiekszenie ilosci paliwa nie spowoduje przyrostu mocy. Taki byl sens mojej wypowiedzi. Zwiekszanie ilosci paliwa (powyzej pewnej okreslonej proporcji) nie spowoduje zwiekszenia mocy a jedynie zmieni bilans cieplny, co spowoduje przechodzenie wewnatrz cylindar (stosunek cieplo uzyskane...
Poszukaj: Nastawnik pompy wtryskowej, regulacja, wymiana itd. ect. bo faktycznie jest tego sporo, są nawet całe procedury jak postępować nastawnikiem. Samo dokręcanie śrub zmieni dawkę paliwa a zaznaczanie nożykiem pomoże Ci tylko w odpaleniu. Zbyt duża dawka wskoczy Ci na max obroty, za mała nie odpali. Aha i pamiętaj żeby dobrze nim trafić bo będzie...
Nie. Napięcie odniesienia jest stałe. Wzrośnie mierzony uchyb i dopiero regulator (ECU) może tak dobrać parametry (spalania) aby napięcie sondy dążyło do napięcia odniesienia (uchyb zmierzał do zera). No to jest oczywiste. ja potraktowałem to zbyt statycznie, a Ty mówisz tak jak to jest - dynamicznie. Ponieważ zimna sonda jest wyłącznie rezystancją...
Witam, mam to samo. Po naprawie sterownika spalanie wzroslo. Na biegu jslowym zamiast 07-09 l pobiera 2l (po rozgrzaniu 1,2l). Co moze byc przyczyna???
Da się ,ale te silniki są wyjątkowo awaryjne, a konkretnie pompy paliwa.
Witam, posiadam jak w temacie audi a4 b5 1.9 tdi silnik 1z. Ustawiałem kąt wtrysku i dawkę paliwa zmieniłem z 4mg na 3mg, po niespełna 2 tygodniach zauważyłem zwiększone zużycie paliwa, przy ostatnim tankowaniu wyszło ok 8.5 l/100km. Odczytalem dawkę paliwa i byla 2.2mg , przestawilem na maksa w dół i osiagnalem poziom 108 dawka 2.8-3.2mg ( w 1z jest...
Witam wiem że to głupie pytanie ale jestem początkujący i tej jednej żeczy nie mogę sam rozkminić mianowicie chodzi o to jeżeli robie tuning auta i daje większe wtryski i pompę paliwa mocniejszą to jak to wystroić żeby dawka paliwa była odpowiedna jakoś komputerem czy ręcznie ?
Na gorącym silniku dawka paliwa wynosi 6,8mg/obr (wartość 32768). Po ustawieniu na max wartość 32868 dawka wynosi około 6mg/obr. Chcę przestawić dawkę na nastawniku ale mam pytanie: Czy można to zrobić na pracującym silniku i kontrolować komputerem, czy trzeba to robić wyłącznie na zgaszonym silniku?.
OD zawsze jestem fanem starych MANów. Niedawno kupiłem model 10-163 na zwykłej pompie na linkę gazu. Problem w tym, że auto ma moc między 1500-1900 obrotów. Przy pięciostopniowej skrzyni biegów ciężko mi rozpędzić auto i utrzymać prędkość pod górki na autostradach niemieckich. W poprzednim MANie (ten sam model) nie miałem tego problemu, auto ciągnęło...
Witam, zastanawiam się czy można po przez obniżenie ilości paliwa wtryskiwanego do silnika i podniesieniu ilości tlenu dostarczanego przez turbinę ograniczyć spalanie paliwa na setke przy minimalnej stracie na parametrach??? Tak się zastanawiam bo się nie znam.
Witam. Wszystko określam w prostych chłopskich słowach. Proszę nie krzyczeć odnośnie fachowych terminów a uświadomić dlaczego źle napisałem. Problem polega następująco. Potrzebuję wykonać urządzenie które będzie przetwarzało natęrzenie prądu ze źródła, na odbiornik w stosunku 1:1 a w przypadku wzrostu ciśnienia na czujniku zewnętrznym miało by to natężenie...
Jak pokręcisz tą śrubą to zmienisz dawkę paliwa w stosunku do powietrza, czyli będzie kopcił na biało lub czarno, ale za to na 100% masz zakamienionę wężownicę...
Wchodzisz w adaptacje 10 wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zależnie od silnika 12233 dla 1,9tdi 10 adaptacja W adaptacji możemy zmienić 1 - dawkę paliwa- można podnieść będzie mocniejszy 2- ustawiamy wolne obroty silnika 3- współczynnik wypełniania EGR (podając graniczne wartości można go wyłączyć całkowicie) 4- przesunięcie kąta wtrysku 5...
Panowie czy w tym silniku (jak w tytule) da się zmienić dawkę paliwa ? a jak da się to jak login i który kanał? i jaka jest standardowa dawka paliwa?. Drugie pytanie chodzi o dawkę rozruchową który to kanał (chce tylko zobaczyć) ?? Silnik działa dobrze po prostu chce zmniejszyć dawkę zmniejszyć moc..
Co sądzicie o tym jak by podniósł go na obrotach, albo zmienił dawkę paliwa
To nie takie proste jak zmienisz dawkę paliwa to musisz dodać więcej powietrza (tlenu).
Witam, od niedawna posiadam interfejs diagnostyczny Delphi ds150e, chciał bym się dowiedzieć czy za jego pomocą zmienię dawkę paliwa w oplu 2.0DTI. Jeśli jest taka opcja to gdzie jej szukać, z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi.
Nawet jeżeli podkęcisz ją mechanicznie, to czujnik ciśnienia w kolektorze ssąsym zbije ciśnienie w ukł. myślę że powinieneś spróbować oszukać ten właśnie czujnik. Ale jeżeli nie zmienisz dawki paliwa to myślę że Ci to zbyt wiele nie pomorze
Na rysunku w pierwszym poście masz układ zmiany kąta wtrysku i tą śrubą zmienisz charakterystykę zmian kąta wtrysku. Jak zwiększysz dawkę to przy rozpędzaniu będzie dymił na czarno.
Świece sprawne, układ paliwowy szczelny to już przerobiłem. Na ciepłym kont synchronizacji 0 , na zimnym -0,5; Przed wymianą rozrządu było -0,98 (wiaken mini tak pokazywał) Ale te same objawy były i przed wymiana, w środę poprawie na -1. W kilka miesięcy się przestawił bardzo mało jeżdżone o cały 1stopień?. Zauważyłem tą różnice wcześniej tylko o 0,5...
Witam kolegów chciałbym zmienić dawkę paliwa vagiem ale nie mogę nigdzie znaleźć numeru kodu do loginu dla silnika axr 1.9 tfu 101 km proszą o pomoc
Kolego po zmianie cylindra na większą pojemność silnika należy zmienić dawkę paliwa. Pozostawiając ten sam gaźnik musisz zmienić w nim dysze paliwa tj. na większe. W sklepie sprzedawca pomoże Ci je dobrać.
gdy przykazujesz to powinieneś usłyszeć gwizd turbiny a co do mułowatośći tego ałtaka to wpiął bym go na komputer i zmienił dawkę paliwa
zostaje jeszcze utawienie pompy czyli dawki wtrysku i kąta wtrysku. Nie reguluje się dawki i kąt wtrysku, za to odpowiada sterownik. Poprawka. Jedynie można ustawić kąt ustawienia zapłonu. Nie można zmienić dawki paliwa, to jest regulowane na stole probierczym. Taką informację otrzymałem z boscha w Rzeszowie.
Umnie w golfie 1,9 tdi z silnikiem AHF czujnik temperatury paliwa pokazuje -28 stopni vag nie znalazł zadnych błędów. Auto słabo pali na ciepłym silniku czy to może byc przyczyna. Czy może ktoś juz coś kombinował żeby zmienic dawkę startową paliwa ???
To jest ogranicznik dawki max. gdy wciskasz gaz do dechy. Aby zmienić dawkę musisz zmienić ustawienie listwy zebatej.
rozregulowana pompa tzn. zmieniona dawka paliwa , jakies nakretki na srubie do regulacji powrotu ciegna gazu itp. Czyli bylo krecone wszystkimi srubami. Tlokorozdzielacz ori 9mm. Ustawie na sluch i sprawdze walek rozrzadu bo zmienialem naciag paska(mechanik powiedzial ze mam za mocno naciagniete)
Musisz zmienić ustawienie kąta wtrysku w gr 000, 2 kolumna w BS ustaw okolice 50-60 jednostek. Jak dawka paliwa na ciepłym silniku gr 001, 2 kolumna.
004 008 jest od pompy... Dodano po 18 a i dawkę paliwa zmień fizycznie nastawnikiem wartości na 32768 z vagu. bo jeśli zrobiłeś korekcję tylko vagiem czasem potrafi ona się zmienić na własne wartości. jak zrobisz fizycznie to niic się już nie zmieni.
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
Najczęściej spotykam sie z zakresami 3-4, dla porownania gdy sprawdzałem passaty ktore sprowadzalismy z niemiec często były to bardzo zadbane samochody z niewielkimi przebiegami, dawki miescily sie tam w przedziale 4-5,6 i myśle, że byłoby to zblizone do 'fabrycznych ustawień', oczywiście mierzone na wolnych obrotach. Gdy z 3,2 zmienisz na 5,2 odczujesz...
Słuchaj u mnie jest identycznie. Zbyt bogata mieszanka i również mi trochę wywala filtrem powietrza i ciężko jest to ustawić dawka paliwa. Mi ją bardzo dlawilo niby zmieniłem dawkę paliwa i obroty jałowe i jest dużo lepiej lecz jeszcze nie jest całkiem ok. Co do regulacji dawki paliwa to odkręcasz ta śrubę(motylek) w odstojniku gaznika, i przez ta dziurkę...
Witam serdecznie wszystkich na forum. Ponieważ interesuje się tematem przerobienia palnika tak by działał w sposób bezobsługowy, chciałem zasięgnąć waszych opinii na temat właściwej budowy. Po kolei przerobiłem własny palnik ,podobno rakietowy- okrutnie niewdzięczny ,działa albo nie działa ,a jak już działa to nie mogę go wyłączyć ,bo żeby go ponownie...
Witam, Czy to normalne, aby przy podłączeniu się komputerem Bosch KTS520 do Sprintera 312TDI była tylko możliwość czytania i kasowania błędów? Nie mogę wejść np. w wartości nastawcze, aby zmienić dawkę paliwa. Co ciekawe w Sprinterach CDI mam więcej możliwości diagnostyki. Czy ktoś z Was mógłby wypowiedzieć się na ten temat? Czy jest możliwość i co...
witam:) U mnie jest podobnie, mechanik stwierdził że trzeba zmienić dawkę paliwa ale odłączyłem przewód od podciśnienia ten , który idzie od kolektora ssącego do czujnika i nie czuje żadnej różnicy, samochód idzie tak samo jak poprzednio.Czy według Ciebie powinienem pojechać do serwisu i najpierw ustawić nastawnik czy lepiej wymienić wężyk i ten czujnik...
Auto było pod kompem. Mechanik powiedział że błąd jest zbyt ogólny ze na ten błąd może być wszystko. Egr i przewody podłączone do niego były wykończone mechanik stwierdził że tam jest wina, zmienił tez dawkę paliwa na 3,8 oraz zmienił filtr paliwa na nowy
A czy po zmniejszeniu dawki gdy silnik zaczynał klekotać próbowałeś zmienić początek wtrysku?
A próbowałeś trochę zmienić dawkę paliwa? Widać w bloku 03, że można ją zwiększyć i dalej będzie zgodna z zakresem tolerancji z serwisówki. Jakiś czas temu miałem przypadek braku mocy z golfem III i w końcu okazało się, że w pompie wtryskowej były pęknięte 2 sprężyny, a odczyty z Vaga nic na to nie wskazywały. (Te sprężyny widać po zdjęciu nastawika)....
Witam, zmieniłem sobie dawkę paliwa z 3.0 mg na 4.6 mg i po włączeniu np świateł dawka się zmienia 5,2 mg i tu moje pytanie czy ona rzeczywiście taka jest czy to są przekłamania komputera na wskutek obciążenia? Bo alternator "gada" ze sterownikiem silnika. ECU widzi jakie jest zapotrzebowanie na moc z alternatora i dorzuca paliwa.
Oczywiście że może, tak lejący jak i zatkany wtrysk całkowicie zmieni sterowanie silnikiem. Dawki mają być jednakowe i właściwe. Turbiny też nie sprawdzaj na słuch a na ciśnienie, sterowanie turbiną, czujnik doładowania, szczelność dolotów... Króćce paliwowe przed filtrem paliwa, jeden paproch może zmienić pracę silnika. Te wspomniane wcześniej czujniki...
Witam, jest jeszcze jedna mozliwosc - skoro motocykl tak bardzo slabnie na najwyzszych biegach i 'nie wkreca sie', to juz ktos wczesniej mogl go 'przyspieszyc / zmienic przelozenia' na 'szybsze' i przez to brakuje mu mocy na najwyzszych biegach..? Mogl ktos wczesniej nim jezdzic niski / lekki, np. szczupla Dziewczyna 155-160cm wzrostu i 40 kg wagi i...
Dalej nie rozumiesz i się upierasz przy swoim. LPG to nie jest nie wiadomo co - tylko inne paliwo. Wystarczy zmienić czas dawki paliwa i już. Przecież przy PB nie ma znaczenia czy silnik ma 3000rpm czy 1500rpm skoro z mapy zapisanej w ECU oraz odczycie MAPsensora wyjdzie czas wtrysku np. 6ms. Sterownik LPG w ogóle nie insertują ani obroty, ani ciśnienie...
Zmień mechanika. Po to jest sonda lambda, by korygowała dawkę paliwa. Emulator wyrzucić, założyć nową sondę lambda i wtedy sprawdzić.
Uboga dawka paliwa - poprzez dodatkowe zubożenie pędem powietrza powoduje zgaśnięcie silnika. Należy się przyjrzeć-zmienić dolot powietrza oraz wyregulować dawkę paliwa na reduktorze. Pozdrawiam.
Tak głęboko to ja w tym nie siedzę, ale na chłopski rozum: przy gaźnikach po zmianie cylindra trzeba zmienić ilość dawki paliwa (wymiana gaźnika na taki z większą gardzielą, dyszami itp) żeby to chodziło. Tu wtrysk raczej jest zestrojony z pojemnością, więc jeśli zmienisz pojemność a nic w mapie wtrysku to pewnie wyjdzie z tego kicha, czyli efekt taki...
Pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz, czy coś się zmieni. Tylko podmieniałeś podzespoły, czy też sprawdziłeś wartości parametrów pracy? Nie każde uszkodzenie czujnika doprowadzi do błędu, czasem tylko powoduje że sterownik gubi się w ustawianiu dawki paliwa. No i oprócz czujników do sprawdzenia jeszcze szczelność dolotu oraz wpływ instalacji...
Witam, posiadam ciągnik International 745XL i w nim niedawno oddawałem pompę wtryskową paliwa do regulacji ciśnienia, jest to pompa Bosch VA i mam taki problem, ponieważ ciągnik nierówno pracuje przy ok 1000 obr/min a przy wyższych obrotach już jest gładko, podejrzewam, że dawka paliwa może być za mała i chciałbym to wyregulować. Więc takie pytanie...
Wydaje mi się jakby miał mało mocy.. Skoro logi czyste proponował bym zmienić paliwo i sprawdzić pod tym kątem.
Przy sprawdzaniu przelewów, nie zapomnij o utrzymaniu stałego ciśnienia na przelewie na poziomie min 2 bar, inaczej wtrysk nie będzie prawidłowo pracował. Sprawdź koniecznie ciśnienie sprężania, przy dawce 16mg/H i czasie wtrysku ponad 4.5ms mogły popłynąć tłoki. Dla wszelkiej pewności, rozszczelnij jeszcze dolot jak najbliżej silnika np przez ściągniecie...
to jest w stosunku 1 do 10 albo 12 czyli 1 czesc paliwa i 10,12 dawek powietrza Dodano po 4 jest to obliczenie od dawna stosowane w silnikach dwusuwowych gdyz taka dawka paliwa z powietrzem daje najlepsze efekty spalania a co za tym idzie najlepsza praca silnika. Dodano po 6 no i pamietajmy ze zwiekszajac objetosc cylindra , powiekszajac dysze nie otrzymamy...
Witam, sterownik wentylatorów jest z przodu silnika na obudowie chłodnic sterowany jest przez kalkulator wtrysku a ten ma namiary z czujnka, czujnik temperatury nad obudową sprzęgła przy głowicy, filtr zapchany powoduje że kalkulator wtrysku próbuje go wypalić i w tym trybie podnosi temp spalin poprzez wtrysk dodatkowej dawki paliwa w końcowej fazie...
No wiesz co !! nie masz się czym chwalić oprócz ciężkiej nogi. 1.4 to pojemnosc dla dzieci , kobiet i starców. Ale masz racje z tym spalaniem. Od kierowcy dużo zależy. Technika jazdy też się liczy. Dodatm tylko że zmiana dawek paliwa w instalacjach sekwencyjnych nie zmieni ilości spalanego paliwa lub zmieni niezauważalnie. Ja zmieniłem dawki w moim...
Taką pompę mial pierwszy Ford Transit tzw prosiak. Pompa bardzo prosta w budowie, nie ma listwy zębatej tylko listwę z otworami. Zwiększyć dawkę można śrubą przy regulatorze odśrodkowym ale to już musisz sam dojść. Najpierw wyczyść sitko w odstojniku i pompce paliwowej membranowej, zmień też membranę bo nie ma tam zabezpieczenia żeby paliwo z niej nie...
Z powrotem przywróć dawkę paliwa na 0. Wykasuj błędy. Zrób tak odłącz akumulator, podłącz jak podaje w kolejności najpierw plus potem minus. Następnie postaraj się odpalić silnik i wtedy z czytaj błędy. Masz problem z immobilizerem -powodem tego może być zbliżenie kluczyka z innego auta w pobliże kierownicy. No i sterownik nie lubi tej ingerencji zmiany...
zmieni dawka dawka paliwo regulator dawka paliwo
gazowy podgrzewacz komunikacja radiowa renault czujnik temperatury wewnętrznej
tester diagnostyczny stanley fatmax
Iveco Stralis 2006 – brak napięcia na czerwonym przewodzie modulatora tylnej osi EBS Jak włączyć dźwięk w pralce Haier?