Najbardziej podejrzany element to - "JCS18N50WH" Wylutuj go z układu i zmierz miernikiem czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem 2 i 3 patrząc na element od strony napisów. Miernik ustawiony na test diody. Jaki masz miernik?
Uszkodzony albo kondensator reaktancji pojemnościowej w zasilaczu, ((at)aksakal) albo dioda Zenera. 1,6 ,1,7 VDC to stanowczo za mało. Tam powinno byc ok 12VDC. Od tego zacznij, a później zmierz kondensator pracy, bo on nie jest rozruchowym. Zmierz po odlutowaniu jednego przewodu bo podłączony do silnika powoduje, ze miernik bredzi!
Wychodzą trzy przewody, podłączyłem je wraz z kondensatorem rozruchowym tak jak wyżej, w trójkąt, i silnik śmiga - ma 1500 obrotów, zmierzone miernikiem. Już jest zamontowany w wiertarce i wszystko działa. Wszystkim dziękuję za porady. Myślę, że temat można zamknąć, chyba że ktoś ma jakieś pomysły, wtedy proszę pisać. Pozdrawiam wszystkich.
W przypadku utraty pojemności przez kondensator, silnik pracowałby z normalną prędkością, ale miałby tylko problem z wystartowaniem. Po pchnięciu palcem zaczynałby pracować z normalną prędkością. Obniżone obroty prawdopodobnie są wynikiem ustawienia takiej prędkości w sterowniku. Pomiar napięcia pierwszym z brzegu multimetrem w tym przypadku nie zda...
Grube piny plus i masa pracy silnika. Cieńkie to plus z bezpiecznika i sterowanie z auta. Zmierz miernikiem co tam słychać.
Podłącz silnik i uruchom , zmierz pobierany prąd miernikiem cęgowym i na podstawie pobieranego prądu i napięcia zasilania wyliczysz ile ma kW. :D
Zmierzyłem dziś miernikiem częstotliwość. Przy ustawionych najwyższych obrotach, silnik podaje na płytkę około 250Hz. Zamówiłem generator i jak dojdzie to przetestuję. A poniżej wrzucam opis złącza wentylatora z Fujitsu. Może się komuś przyda: https://obrazki.elektroda.pl/8193114500_...
To małe urządzenia do montażu na stałe pokazuje czas pracy, obroty, interwały, na podświetlenie. Jak jednorazowo potrzebujesz zmierzyć to kup tachomert za 50 parę zł.
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Faktycznie, sterownik silnika jest tak goły w wyświetlane informacje że nie pokazuje ciśnienia w kolektorze. Zawsze możesz zmierzyć napięcie miernikiem na wyjściu czujnika.
Schemat jest prawidłowy tyle że nie nadaje się do podłączenia wprost do prądnicy bo ta daje napięcie przemienne - trzeba zastosować prostownik półokresowy (bo mostka nie ma jak). Jesteś pewny, że max napięcie wyjściowe to ok. 200V? Ja myślę że to raczej mało prawdopodobne. Taka wartość wynikła zapewne z tego, że częstotliwość napięcia zmienia się wraz...
Autor tematu i wykonawca zarazem "naprawy" nie ma zielonego pojęcia o wykonywaniu pomiarów. jedyne co wg. mnie świadczy o uszkodzeniu prądniczki to brak wytwarzania napięcia podczas kręcenia ośką :( No i nie zmierzysz czy na stałym, czy na zmiennym zakresie w multimetrze. Za mało mierników miałeś w ręce :/ Tacho mierzy się na pomiarze diody - masz jednoznaczne...
Zgadza się, wymiarów golarki to nie ma. Jeśli zostało to zaprojektowane jako niewielki silnik do lodzi, to zakładam, że ma tak jak inne nowe silniki ok 30-35A Szukam właśnie schematów regulatorów obrotów. Co do miernika dzięki, poszukam porządniejszego.
kupiłem sobie miernik obrotów za 50 zł, zmierzyłem (bo jeszcze kręcił) i dobrałem właściwy silnik. Możesz zrobić to samo mierząc drugi siłownik. I nie ucz mnie filozofowania, najpierw trochę sie podciągnij z mechaniki
Nie pamiętam, sprawdzałem go na zasilaczu DC płynnie zwiększając napięcie od 0 do 200V i jak dobrze pamiętam to trochę ponad 100mA było na jałowym a sam silnik startował już przy niskich napięciach rzędu 30V, Wieczorkiem mogę sprawdzić jeszcze raz i podać przy kilku napięciach. Na płytce nie widzę nic co by mierzyło prąd. Są dwa traki Q8006RH4, po jednym...
Zmierz miernikiem czujnik temperatury chłodziwa.
zmierzyłem i są 4 V. Na jałowych obrotach. Przygazuj lekko i zmierz oczywiście dla napięć przemiennych (miernik ustawiony na napięcie przemienne).
Ze zdjęć wygląda to na prądnicę asynchroniczną, jedno fazową. Jeżeli jest to asynchron to nie ma szczotek podających napięcie na wirnik, nie ma regulatora napięcia. Napięcie zależne jest od obrotów silnika. Kolego sprawdź czy ten kondensatory widoczne na zdjęciu są sprawne (powinny być wpięte w jedno z uzwojeń stojana, zależnie od sposobu wykonania...
Na początek zmierz triak ( to coś na radiatorze ) - pomiędzy jego skrajnymi nóżkami miernik, który posiadasz, na teście diody powinien pokazać wartość między 50 a 70.
DZIEKUJE zmierzylem opornosc grzalki miernik byl nastawiony na 2K i pokazal mi 027 oma Pozostaje jeszcze zmierzyć upływność grzałki , czyli zmierzyć omomierzem ustawionym na MΩ czy istnieje jakaś oporność pomiędzy spiralą grzejną a masą (obudową) grzałki .
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
No i tu zaczyna się mały problem. O ile dobrze pamiętam to stojan 6 cewkowy był montowany do motorowerów ze swiatłami zasilanymi z akku a stojan z 2 cewkami do świateł z pradnicy. Dlatego jak mniemam regulator orginalny nie pasował Ci pod nowy silnik. No wlasnie bywaja takie szopki jak u Ciebie gdy wymienia sie caly silnik na drugi. Ale znajdziemy...
Z kad wiadomo ze to 7,5 Kw. Nie jestem elektrykiem a na przyszłość będę wiedział jak szukać Wymiary gabarytowe oraz jego waga to potwierdzają. Większa pewność miałbyś po zmierzeniu prądu pobieranego przez silnik, ale to już musi zrobić elektryk z odpowiednim miernikiem. http://pobox.mech.pk.edu.pl/~hsa/Silniki... Tu masz dane silników serii...
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
No ok postaram się wytłumaczyć:) Z tego co rozumiem to wykorzystał regulator z scalonym sterownikiem o oznaczeniach KDSF20. Jeśli uda się uruchomić na pełnych obrotach to poszukamy czegoś do regulacji (ale nie wiem jak z momentem podczas zmniejszenia obrotów). Silnik zawiera Tacho, a służy ono do pomiaru obrotów oraz regulację prędkości. Nie posiada...
Z oznaczenia wynika, że uzwojenia są skojarzone w trójkąt (najpewniej wewnątrz silnika). 6 zacisków może w tej sytuacji służyć do przełączania prędkości obrotowej (U, V, W to np. pierwsza prędkość, a X, Y, Z to druga). Można więc zmierzyć miernikiem, czy między grupami zacisków U, V, W oraz X, Y, Z jest "przejście" oraz jeśli tak, to podłączyć 3 fazy...
Wyłącz pralkę z sieci. Musisz dostać się do silnika i z drugiej strony silnik ma prądniczkę tacho dwa kabelki do niej idą. Zdjąć ostrożnie pokrywkę tacho i sprawdzić czy magnes nie jest uszkodzony. Podłączyć miernik na mały zakres napięcia i pokręcając wałkiem silnika zmierzyć jakie napięcia pokazuje miernik. Sprawdź przy okazji stan kabli do silnika...
Dzień dobry Udało mi się zmierzyć miernikiem. Aby zmienić obroty silniczka bez przełącznika wystarczy skrosować dwa środkowe przewody. Przewody zewnętrzne nie ruszać - doprowadzają stałe napięcie ~7.81V. Pozdrawiam i proszę moderatora o zamknięcie tematu.
Dobra... Miernik w dłoń, włącz zasilanie i zmierz napięcie na wejściu stabilizatora i na jego wyjściu. Potencjometru jesteś pewien? Pokaż drugą stronę płytki.
Moze nie zrozumieliśmy sie do końca. Silniki "nie wchodzą" na obroty bo wogóle nie chcą się uruchomić tylko buczą. Jak już wcześniej napisałem niektóre z nich zaczynają sie obracać kiedy się je "pchnie" jednak grzeją sie znacznie. Same łożyska być może nie są pierwszej świerzości jednak po odciągnięciu hamulca i poruszeniu ręcznie noża nie zauważyłem,...
Jeżeli masz jakiś miernik to zmierz napięcie na zaciskach akumulatora po dłuższym postoju np. rano zanotuj, uruchom ciągnik i zmierz na obrotach jalowych i potem podnieś obroty i zmierz ponownie. Następnie po wyłączeniu silnika i stacyjki zdejmij klemę z aku i dotykając sprawdź czy nie iskrzy. Jeżeli nie będzie iskrzyło trzeba podłączyć miernik w pozycji...
Z pomiarem prędkości obrotowej wiąże się pomiar częstotliwości. miernik częstotliwości 8051 .
witam mojemu koledze non-stop przepalają sie żarówki w motorze, musi je wymieniać prawie co tydzień. no i oczywiście mam pytanie : jak można zabezpieczyć te żarówki przed przepaleniem?? miernikiem zmierzyłem napięcie doprowadzone do żarówek i przy najwyższych obrotach silnika wyszło ok 17V. proszę o pomoc!!
Jak motor czterosuw , to można. Tylko pytanie po jakiego grzy... kupować miernik jak można zaadaptować stary obrotomierz za kilka złotych np. od 125p.
Witam. Zakładam, że akumulator był naładowany, to przy przykładowej pojemności 45Ah, żeby rozładować do zera w 5 minut, trzeba prądu ponad 500A. Raczej niemożliwe, bo coś by się raczej zadymiło, i prawdopodobnie zagotował by się akumulator. Albo ten akumulator był nie naładowany lub niesprawny, albo napięcie akumulatora nie było mierzone bezpośrednio...
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
no wlasnie :( wiec jak moge sprawdzic czy akumulator jest ladowany oprocz takiej przykrej praktyki ? Na pewnych obrotach do kabli od akumulatora powinien zaczac naplywac prad czy jakos tak? jak to sprawdzic zwyklym miernikiem bez omomierza (robi zwarcie przy sprawdzaniu amperow :( )? A po co tu omomierz? Zmierz napiecie na aku a poznie przy zapalanym...
Pojechała za daleko w dół, czyli wał wyjściowy na którym jest silnik przekręcił się zbyt dużo obrotów w stronę zamykania niż powinien. Normalnie tak się nie dzieje, bo enkoder rozpoznaje położenie bramy i ją zatrzyma. Dlatego pytałem o ręczne przestawienie i o spadnięte linki bo to najczęstsze powody takich problemów. Ponieważ w momencie awarii wał...
Mam takie pytanie - moja CTD 105 też nie wiruje, choć czasem się to udaje z niższych obrotów (progam tylko wirowanie) - wylutowałęm kondensator C1 - ma on mieć pojemność 1,5uF, zmierzyłem miernikiem i ma 1,34 uF. Czy taki ubytek pojemności może już mieć wpływ na wariowanie programatora?
Czy jest jakiś dokładniejszy opis błędu, który oczytałeś po pierwszym porannym świeceniu Checka?. Przykładowo "czujnik map-zbyt wysokie napięcie-ciśnienie". Wszystkie 7pkt-ow napisanych przez Ciebie to normalne reakcje(to samo się dzieje w moim oplu). 8 pkt. to już nie:D. Wartałoby zmierzyć miernikiem napięcie między środkowym kablem mapsensora a masą...
Witam można wykorzystać taki miernik - jednakże musisz upewnić się jakie napięcie maksymalne może wchodzić na multimetr - czy np. tylko TTl - w takim przypadku musisz zrobić dzielnik rezystancyjny wysokoomowy pozdrawiam P.S. któreś z mierników metexa miały taki pomiar pozdrawiam
Bo miernik ci zle mierzy. Impuls jest PWMem. Zmierz na zaciskach wtrysku bo wtrysk sterowany jest kluczem do masy.
Odepnij przepływomierz i się przejedź. Następna twoja złota rada. Błedy są od MAP a nie od MAF i to jeszcze jak widać że problem z wiązka czy zasilaniem. Raczej to nie jest tak, jak chyba nam się wszystkim wydaje, bo jeździłem do kilku mechaników. Jeździłeś po paprokach a nie mechanikach. I nie pisze tego złośliwie to są po prostu fakty. Weź teraz...
Przerabiałaem podobny temat na sobie. Lampka powinna zgasnąć zaraz po ustabilizowaniu sie wolnych obrotów a jej świecenie się jest objawem że jedna z diod prostowniczych albo jest przepalona albo zwarta i alternator nie wydaje tzw odpowiedniego napięcia ładowania od 13,8 do 14 V. W przypadku zwarcia diody ucieka przez nią prąd co daje efekt pustego...
1/8 to 200 imp. na obrót. Miernikiem zmierz pary. Po podłączeniu pod wzmacniacz parami A i B może buczeć , więc jedna parę przewodów zamienisz miejscami.
mam taki miernik: DT9208A Digital Multimeter ale mam tylko kabel do mierzenia temperatury. mozna jakoś wykorzystać druty aby zmierzyć to napięcie?
Witam Citroen 1,6 THP 2008r sterownik MED17.4 0261S04689 Brak odczytu z 1 sondy lambda 0,000V Sonda wymieniona , instalacja sprawna , sterownik silnika podmieniony . Silnik pracuje nierówno dławi się na wolnych obrotach . Zgłasza błąd p0172 Napięcie na sondzie zmierzone miernikiem prawidłowe 0,470V Zastanawiam się nad uszkodzonym softem , czy to możliwe...
Odepnij przewody od silnika i zmierz opór uzwojenia pomiędzy poszczególnymi fazami, masz mostek u1v1w1, mierzymy między u2-v2, u2-w2, v2-w2, jak będą w miarę takie same wskazania (ok 1-2 omy) to uszkodzone masz przejścia na styczniku. Bez zbędnego wydatku podłącz fazy na "krótko" i będziesz wiedział czy działa i jest sens inwestować dalej. Podłącz l1...
Nawet gdyby taki rozrusznik był przeciążany dwukrotnie to popłynie prąd ok. 180 A W chwili załączenia kiedy wirnik jeszcze stoi płynie prąd ograniczony tylko rezystancją obwodu, trwa to bardzo krótka chwile, też prąd jest bardzo duży, dlatego rejestracja wartości szczytowej może dać mylące rezultaty. Nie wiem jak w rozruszniku ale w małych silnikach...
Tak. To tylko połączone kabelkami diody, z tym, że są chyba liczone na 14V. Krótkotrwałe wahania napięcia nie uszkodzą diod. Nawet jeśli obliczysz diody na 12V a będzie 14 to 2V/8 diod = 0,25V więcej na diodę. Tyle więcej nie zaszkodzi diodom, najwyżej będą trochę jaśniej świeciły. Zmierz miernikiem napięcie w samochodzie na całym zakresie obrotów silnika...
Pawle, czujnik wału zmieniłem nie sprawdzałem przewodów pod obciążeniem ale sprawdzę może faktycznie coś gdzieś zaśniedziało i nie łączy wiadomo miernik zmierzy wszystko. Po wykasowaniu błędu i kilku dniach użytkowania stwierdziłem koliczności usterki, pierwszy przestaje działać obrotomierz za nim po chwili pojawia się check (po odczytaniu błąd czujnika...
Mozna miernikiem ale prosciej jest je podlaczyc pod akumulator i powinny sie zarzyc jesli sa sprawne. Zmierz sobie ladowanie gdy swieci ci kontrolka na wolnych obrotach bo z tego co piszesz to gdy nie swieci to ladowanie jest dobre 9 jak tam szczotki w tym alternatorze ). Co do ptk 4 to te silniki nie wykazuja zbyt duzych przebiegow, wg mnie trwalosc...
Prawie całą diagnostykę zrobisz prostym miernikiem, przepływomierz :klapka ma mu chodzić bez ocierania, potem weź miernik zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy włączonym zapłonie bez wypinania wtyczki, to kabel drugi od tyłu, jak ręcznie otwierasz klapkę napięcie ma płynnie rosnąć od ok 0,25 do ok 4.7V. Normy czujnika temperatury: opór na gorącym...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
Problem rozwiązany! Spalanie było spowodowane moją nieznajomością silnika (za małe obroty). Czujnik temperatury, termostat i wskaźnik są na 100% sprawne. Zmierzyłem oczywiście temperaturę miernikiem na wlocie do chłodnicy. Temperatura przy której włącza się wentylator - ~95 st. C. Temperatura przy której wyłącza się wentylator - ~85 st C. Podczas jazdy...
(at)Maciej1387 Co do klimatu to rozumiem ale w pewnych sytuacjach ta możliwość własnego myślenia jest przesadzona i może to skutkować efektem ubocznym do zamierzonego, ;D ale mniejsza z tym. Jak mogę to zmierzyć, wezmę jutro z pracy porządny miernik, jak sprawdzić uzwojenia ?
czy masz jaki Dodano po 33 Czy masz jakis Dodano po 2 cze masz jakiś miernik uniwersalny lub tylko omomierz, czy możesz zmierzyć oporność poszczególnych uzwojeń?
Witam. Odnośnie pytania o obroty , wystarczy zmierzyć częstotliwość która jest wprost proporcjonalna do obrotów i 50Hz oznacza prawidłowe obroty a zmierzyć można miernikiem uniwersalnym. Co do wniosków wyciągniętych przez kolegę to są... błędne , próba z aku. świadczy o uszkodzeniu regulatora napięcia.
Dziękuję za doszkalający film, już go kiedyś oglądałem ale nie wiele mi zostało nie znam języka Angielskiego w podstawowym stopniu nawet. w "ARDUINO" to za długa zabawa by wyszła i wydaje mi się że jest chyba łatwiejszy sposób korzystać z już gotowych rozwiązań i złożonych elementów kwestia tylko dobrania odpowiedniego regulatora PWM po dodatkowych...
Dlaczego miałby nie wysterować? Jeśli tylko silnik ma sześć wyprowadzeń, by można nim było sterować tak, jak unipolarnym, to nie widzę problemu -- sam kiedyś zrobiłem to samo. Należy tylko tak dobrać napięcie zasilające silnik, by nie płynął za duży prąd (ULN2803 wytrzyma 0,5 A) -- wystarczy zmierzyć opór cewki najprostszym miernikiem. Nie osiągnie...
Falownik ten nie daje przebiegu sinusoidalnego na wyjściu. Zatem mogło się tak ewentualnie zdarzyć, że uszkodzeniu uległ kondensator rozruchowy z uwagi na wyższe harmoniczne napięcia. Podłączyłbym wentylator bezpośrednio, czyli bez falownika. Jeśli nie będzie działał to przyczyną faktycznie może być ten kondensator. Należałoby sprawdzić omomierzem,...
Na początek wielkość obrotów- w trzech pierwszych pozycjach pisze ok 1100, więc ja bym przyjął realne 960, bo tak się spotyka w polskich silnikach, a w dwóch ostatnich linijkach ~1700, co bym odnosił do naszego 1400 obr/min. Teraz kwestia mocy, Najlepiej byłoby zmierzyć prąd pobierany przez silnik. To muszę kupić miernik cęgowy bo nie mam ,chyba że...
Proszę podpowiedzieć który z elementów układu elektroniki odpowiada za pracę triaka, regulacje obrotów, mocy silnika? Za regulację mocy silnika odpowiada mikrokontroler na płytce sterowania. miernik podłączony do przewodów wychodzących na silnik, po włączeniu układów pod napięcia 230V zapalają się 3 diody licząc od min. przy tym jest napięcie 29V,...
O ile mi wiadomo w "dieslach" sygnał o prędkości obrotowej silnika jest brany właśnie z alternatora, więc brak informacji o obrotach po odłączeniu tej wtyczki wszystko tłumaczy. Nie widziałem jednak takiego przypadku jak twój, muszę więc trochę pozgadywać (i możliwe że nie trafię). Rozumiem że po przekroczeniu tych magicznych 2800 RPM pulsowanie światła...
Kwaku, A pomiarów napięcia ładowania dokonywałeś pod obciążeniem i w różnych zakresach prędkości obrotowej? Powłączaj światła, dmuchawy, podgrzewane szyby,ustal obroty silnika na takie z jakimi pracuje silnik na trasie. Zmierz napięcie dotykając miernikiem nie klemy a samego słupka akumulatora. W takich warunkach napięcie nie powinno spaść poniżej 13,8...
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze Gdyby nie było oznaczenia, to czym mogę...
Na bezpieczniku B10 bez problemu zawsze ciąłem wszystko. Właśnie taki bezpiecznik wybija(piła używana na działce i tam jest tylko 10A) nie chcę żeby w domu wybijało główny to podłączam silnik przez B10. Podłączyłem silnik przez żarówkę 500W i jak się rozkręcił to zwarłem żarówkę i silnik wchodzi wtedy na swoje "poprawne" obroty. Nie mam kurcze teraz...
Moja siedemnastoletnia pralka w końcu odmówiła całkiem posłuszeństwa. Gdy włączam program, obraca na chwilę bębnem z dziwnym dźwiękiem (wydaje mi się, że chce dać za duże obroty) i przestaje. Na pustym bębnie przy programie odwirowywanie też wkręca na chwilę i przestaje. Jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o elektronikę. Chciałbym się upewnić, czy...
Witam wszystkich! Ostatnio postanowiłem zająć się naprawą "Bernarda", który należał do znajomego. Pierwszą dolegliwością był silnik, nie kręcił się w ogóle po włączeniu przycisku START. Wystarczyło wymienić bezpiecznik znajdujący się na płytce. Po włączeniu pojawił się kolejny problem. Silnik kręcił się za szybko. Przy ustawieniu 33 obrotów "działała"...
JimmyNinetyOne z tego co napisałaś wynika, że nie do końca poprawnie zdiagnozowałaś magneto. Pomiarów oporności uzwojenia nie dokonuje się podczas pracy (obrotów rdzenia). Można w ten sposób uszkodzić multimetr (miernik). Miejmy nadzieję, że to nie nastąpiło. Pozwolę sobie napisać instrukcję pomiarów tej części silnika. Zmierz co zaś a potem się z...
Witam ponownie dobrze zrobionego(!) "impulsatora" Co do impulsatora to, że nie chcę pójść na szrot i jak to mówiłeś wyciągnąć jakiś ze starego golfa nie oznacza że ten co mam obecnie jest źle zrobiony. Nie wiem o co Ci chodzi dalej z tym impulsatorem, tak samo z modułem zapłonowym. ................. Dzisiaj założyłem na powrót platyny żeby sprawdzić...
Prędkość obrotów silnika najlepiej odczytać z tabliczki, lub zmierzyć odpowiednim miernikiem. Ale gdy brak jednego i drugiego ? Potrzeba zmusiła mnie do wymyślenia prostego, ale bardzo precyzyjnego sposobu. 1 - do osi silnika przymocowujemy pasek cienkiego, ale sprężystego plastiku o długości kilku centymetrów ; coś w rodzaju śmigła z jedną łopatą ;...
Po co ten zepsuty? Napięcie zmierzysz woltomierzem ( oczywiście chodzi o napięcie zasilania dobrego silnika). Prąd najlepiej amperomierzem kleszczowym. Prędkość obrotową mierzysz poprzez naklejenie paska odblaskowego i skierowaniu na niego miernika obrotów. Możesz też wykorzystać magnes przyklejany i cewkę. Moc mierzysz watomierzem. Do tego przydałby...
Cisnienie na zimnym 2.6 bara ale trochę skacze ta wartość( 2.4/2.6 bara ) Mierząc miernikiem elektronicznym maxymalne chwilowe ciśnienie 3.2 bara. Czyli jest Dodano po 2 Nie zmierzę przy wyszych obrotach bo wchodzi jak by w tyb awaryjny i zero reakcji na gaz a obroty trzyma tak na 600obr/m. Ponoć w tym modelu to taka właśnie rekcja na ten komunikat....
Faktycznie ja bym radził wymienić kondensator czasami są wyplute i zamiast 16 mają 10 uF a te typy silników zawsze są słabsze w jadaną stronę jeśli posiadasz dobry miernik możesz go zmierzyć koszt kondensatora niewielki ok. 10zł
Witam Ja walczę nadal. nic nie pomoże zadne swiece przewody przepustnica Proponuje abyś wzioł miernik i zmierzył napięcie na sondzie na rozgrzanym silniku jak odczyt będzie 0 na rozgrzanym wywal ja i kup sondę bosch
Nikt nic nie potrafi doradzić ? :( Może to wam coś podsunie... Wykonałem kolejne pomiary i czynności. Napięcie zasilające laser prawidłowe +5 Przylutowany został slot łączący taśmę lasera z płyta główną, sloty silników, same luty na silnikach. Przylutowany został sam układ LA6508. Przylutowany został układ IC801. Napięcie na pin VREF układu LA 1,7V...
witam wszystkich, Chcę ustawić wolne obroty w aucie (seat ibiza 1992 poj. 903ccm silnik fiatowski - wersja gaźnikowa z mechanicznym przerywaczem) i mam problem z pomiarem obrotów miernikiem UNIT UT-106. Miernik wskazuje 320 dla silnika 4 cyl. co jest nieporozumieniem (320 oznacza obroty 3200 bo mierzymy RPM/min x 10) Chcę ustawić obroty biegu jałowego...
po takim przeladowaniu to nie ma sensu Przeładowaniu? On nawet się nie odsiarczył. Jak już odpalisz skuter zmierz napięcie ładowania, na wolnych obrotach i przy 6000obr. z włączonymi światłami. Zapomniałeś dodać, że jeśli ma odpalić silnik to już z pominięciem miernika, bo go spali. Albo przewody się pierwsze stopią, a potem nawet zaświecą. Jeśli aku...
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesach stałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, wytwarzanego przez uzwojenia. Większość jest przystosowana do prądu przemiennego 50Hz. Przy innych częstotliwościach (obrotach), będzie występował błąd....
Były oryginalne kompresory na bazie tej pompy, z silnikiem 4kW jak dobrze pamiętam była taka jedna na olx za 2 tyś oraz chyba sadownicze na bazie tej pompy były robione. Kupiłem z olx, akurat wylazłem z kina a kobitki poszły na zakupy to przejrzałem olx i sie trafiła wystawiona z 15min wczesniej. Od razu kontakt i pojechałem wczoraj. Okazało się ze...
powinienes raczej zostawic stabilizator, jak nie w postaci pierwszego schematu to pod postacia zenerki. napiecie zasilajace ma wplych na cewke miernika a co za tym idzie na wartosc wychylenia wskazowki tez. o ile nie ma to znaczenia przy braku ladowania - gdy silnik sie nie kreci to i tak podczas pracy silnika napiecie w instacji sie wacha (mimo regla...
Żarówka nie może się nawet żarzyć przy obrotach wyższych od biegu jałowego. Najpierw pomierz napięcia na akumulatorze przy pracującym silniku na wyższych obrotach bez obciążenia „elektrycznego” (światła mijania , ogrzewana szyba , wentylator itp.), następnie włącz te obciążenia i ponownie zmierz napięcie . Napisz jakie wartości wskazywał...
Witam. Na wstepie informuje, że jestem nowym forumowiczem. Mam problem z ładowaniem w astrze f. Kiedyś podczas jazdy zaczęła mi świecić kontrolka od ładowania razem z nia kontrolka poduszek. Na wolnych obrotach światła przygasały po dodaniu gazu rozjaśniały się. Na drugi dzień sprawdziłem napięcie na klemach aku i było około 12,5V na wylaczonym silniku...
Witam Jest bardzo prosty i skuteczy sposób. Miernik cęgowy na przewód z altka do aku, i po problemie. Oczywiście silnik ma mieć wysokie obroty. Takim sposobem zmierzysz prąd ładowania akumulatora, który na sprawnym i naładowanym akumulatorze będzie wynosił kilka A...
Na początek sprawdź silnik Jeśli masz miernik - zmierz oporności miedzy przewodami silnikowymi (odpietymi od centrali i bez kondensatora) każdy z każdym - podaj wynik. Możesz też (ostrożnie) sprawdzić silnik pod 230V. Odepnij od centrali ale kondensator zostaw (jak na schemacie) między przewodami zaciśnietymi normalnie w zaciskach 4 i 6. Pod przewód...
Witam po dłuższej nieobecności ! Czas na aktualności: Najlepiej by było gdybyś sprawdził sygnał na wtryskiwaczach o takim czymś: Jak nie to ewentualnie patrz na rurę wydechową gdy ziomek będzie kręcił rozrusznikiem - ma być wyraźnie widoczny biały dym. Przy kręceniu, z rury leci biały gęsty dym (gęsty pewnie dlatego, bo nie ma takiego odrzutu nadawanego...
Jeśli pojawił się taki błąd, to jest to błąd czujnika początku wtrysku. Można go w łatwt sposó sprawdzić. Przy WYŁĄCZONYM zapłonie odepnij wyczke z tego czujnika na wtryskiwaczu i zmierz rezystancje czujnika, miernikiem powina wynosić od 80ohm do 120ohm. I jeszcze jedeno sprawdzenie to na uruchomionym silniku i obrotach ok 3000rpm uderz lekko jakims...
Możesz zmierzyć napięcie akumulatora,napięcie ładowania prądnicy lub alternatora,Wyregulować obroty biegu jałowego w silniku gaźnikowym,sprawdzić do jakich obrotów maksymalnych wkręca się silnik.Dawniej wiele aut nie miało obrotomierza więc takie cudo było przydatne.
Posłuchaj porady inżyniera. Nie prawdą jest, że słaby akumulator musi być przyczyną przygasania świateł kiedy silnik jest włączony. Alternator (na wolnych obrotach ) normalnie (tzn w nowszych samochodach) daje przynajmniej kilkadziesiąt amperów i cała energia pochodzi z alternatora, więc akumulator nie uczestniczy w "sponsorowaniu" odbiorników prądem....
witam,mam problem wszystko jest dobrze do momentu aż silnik osiągnie 85"C . wtedy obroty silnika zaczynają falować. Po odpieciu przepływomierza przestawał, zmierzyłem go i pokazywał poniżej jednego Volta na biegu jałowym (miernikiem , pod vidą też) więc go wymienilem na nowy... i nic dalej to samo przepustnica czyszczona, rok temu ją regenerowałem (nowy...
Jeżeli posiadasz miernik , ustaw na sterowniku 100% nadmuchu i zmierz czy silnik dostaje pełne napięcie , sprawdzić silnik wg rady stanisław1954 lub odpiąc jej zasilanie i podać z zewnętrznego źródła . Lub wszystkie te rzeczy po kolei :-)
Potrzebuję jakiegoś maksymalnie prostego układu który będzie w stanie wykryć napięcie z zakresu 100V-230V i załączyć wtedy przekaźnik. Głównie zależy mi na tym żeby uniknąć stosowania dodatkowego transformatora. Sam przekaźnik może być zasilany z normalnego 230V (może być to nawet przekaźnik z cewką 230V). Najlepiej jak by układ miał jakąś histerezę....
Cześć. Zrzuciłem silnik i dałem do piaskowania i malowania oblachowanie silnika oraz kółka prądnicy. Po złożeniu wszystkiego do kupy nie ma ładowania. Na jałowych obrotach, jak zwykle go brak, później jak delikatnie podnoszę obroty, kontrolka gaśnie, ale napięcie na akumulatorze się nie zmienia, brak ładowania, albo mój miernik tego nie łapie. Jak podniosę...
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
To by się zgadzało, bo gazownik mi ustawił TPS liniowy 0-5 V, ale kabel odciął od czujnika twierdząc że jest to niepotrzebne. Wcześniej jak było "dobrze" to po zmianie przeze mnie na brak TPS zmiany wskazania sondy było wolniejsze niż przy załączonym TPS. Zmierzyłem wskazania sondy miernikiem gdy silnik ostygł i były ok. Więc żeby krokowiec działa prawidłowo...
Z górnej części silnika wychodzą dwa kable na których po zmierzeniu miernikiem jest : na pewno prąd zmienny na wolnych obrotach ma od 20 do 26 V Na średnich obrotach od 40 do 60V na wysokich obrotach dochodzi nawet do 120V Nie szalej Kolego. :D To napiecie, o jakim piszesz powstaje na nieobciązonym alternatorze (magneto).Sprawdzić, czy środek tych...
Faktycznie jest potencjometr. Na chwilę obecną skończył mi się izopropanol, ale zamówiłem właśnie w sieci i jak przyjdzie to przeczyszczę. Natomiast ten sprzęt ma dwa przyciski. Jeden jest sterowany potencjometrem, wyższe/niższe obroty. Oraz drugi przycisk "turbo" - maksymalne obroty. Jednak oba włączniki działają tak samo, tzn nie działają. A co do...
Hej, ja mam silnik DX GTI 1 Golf bez sondy lambda. U mnie problem z falującymi obrotami wskazuje na regulator ciśnienia paliwa. Musisz kupić zestaw do testu ciśnienia paliwa. Link: https://allegro.pl/oferta/tester-miernik... tutaj opis jak zmierzyć, ale w wersji angielskiej: https://www.youtube.com/watch?v=gtAX08PI...
Coś czytałem że przy różnej prędkości obrotowej silnika sa rózne częstotliwości ,stąd problem ze zmierzeniem napiecia miedzy fazowego zwyklym miernikiem multimetrem. Dodano po 3 Coś czytałem że przy różnej prędkości obrotowej silnika sa rózne częstotliwości ,stąd problem ze zmierzeniem napiecia miedzy fazowego zwyklym miernikiem multimetrem. Kolego...
zmierzyć obrót miernik obrót silnik zmierzyć temperatura miernik
prąd ciało człowieka radio toyota corolla wzmacniacz pasek rozrząd citroen
polonez abimex parkside robot koszący
Jak rozpoznać gaz R134a w systemach chłodniczych? Zapętlanie wtrysków benzyny: podłączenie sygnału obrotów w instalacjach LPG