Lewa fotografia: 1/ górne kółko napinacza - pasek przechodzi po jego lewej stronie; 2/ dolne kółko napinacza - pasek przechodzi po jego prawej stronie, czyli w momencie napięcia linki, to kółko napręża pasek (dociska go od zewnątrz). Na zdjęciu brakuje sprężyny powrotnej. Jest to krótka sprężyna z dwoma zewnętrznymi uchami. Jedno ucho wchodzi do otworu...
Dokładnie, ale jest też prostsza metoda: przyświeć sobie latarką, tak, aby widzieć kręcący się wirnik/wentylator alternatora i niech Ci druga osoba wyłączy silnik, powinien po zatrzymaniu paska zrobić jeszcze parę obrotów
zamiast dociskać pasek, to go odciąga do góry. Mam racje? Przerób ten "napinacz" tak, aby rolka dociskała pasek na dół (musisz zmienić również rolkę na "gładką" np. zrobioną z łożyska). Przy takim "docisku" równocześnie zwiększy się opasanie kół pasowych paskiem przez co również zwiększy się jego siła "uciągu" tej przekładni i być może nie będzie się...
Spuszczenie silnika to jakieś 2,5 h plus drugie tyle na montaż jeśli posiadasz podnośnik.Jeśli go nie masz radzę się pogimnastykować- jest to do zrobienia
Wprowadziłem mod. Napinacz paska. Pasek stopniowo się rozciąga i u mnie był juz luźny a nie mam jeszcze kasy. Zrobiłem napinacz z rolki od chińczyka, sprężyny, kawałka blachy, takiej profilowanej od tapczanu i zamocowalem to do osi którą wczesniej miałem pod kolo pośrednie. http://obrazki.elektroda.pl/5744344900_1...
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Jeśli chodzi Ci o napinacz w postaci rolki, to bym go odpuścił. Lepiej zrobić napinanie paska poprzez ruchome mocowanie silnika, tak w oryginalnych konstrukcjach jest to rozwiązane. Co to za sprężarka że koło 6 tysięcy obrotów potrzebuje?
Wiem, że to poważna sprawa i chyba zostanę przy obecnie zamontowanym. Proszę kolegę T5 o instrukcje jak to zrobić.
Zakładasz klucz bodajże 15 i w lewą stronę odciągasz napinacz i zakładasz pasek.
Ogólnie paski Gates'a są uznane na rynku. Nie są za drogie ale za to należą do wypróbowanych produktów. Co do napinacza to nie powiem niestety też nic ciekawego. Ja tydzień temu dałem wymienić te elementy. Pasek Gates, napinacz Oryginal. Wszystko działa jak należy na razie. Pozdrawiam P.S. Może znajdziesz komplety naprawcze. Kiedys nabyłem do swojego...
Kup pompe pasek napinacz i będzie ok
Niedawno w takim napinacz wymieniałem, bo było identycznie: na rolce napinacza pasek ustawia się najbliżej krawędzi od chłodnicy
Doszedł bo tam urwał się rozrząd, pompa stała. Połamało koniki, zawory itp. remont wyszedł wtedy kilka tys zl.
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
Obecnie założone jest zwykłe koło i od kilku dni działa. Poczekaj a rozpadnie się napinacz i pasek.
Telepie napinaczem?
Dzięki, szukam poparcia w tej kwestii bo faktycznie innej możliwości nie widzę, kupiłem napinacz pasek rolkę i dokupię koło, pozdrawiam.
Zerknij czy masz odpowiednią długość paska lub jeżeli jest to napinacz szwankuje Pasek o przekroju trapezu masz ? https://obrazki.elektroda.pl/2484271500_...
Od powyższych wydarzeń zrobiłem 17 tyś km. Napinacz się zużył, zrzucał pasek który w końcu spadł i wkręcił się w rozrząd. Ile taki napinacz powinien wytrzymać? https://obrazki.elektroda.pl/7221365100_... Jakim cudem nie było kolizji tłoków z zaworami, to ja nie wiem 😄
dolny rysunek jest bez napinacza, pasek typu flex
Znaki na kole nie mają znaczenia, w przybliżeniu znak na kole pasowym i czujniku zapłonu, ale aby uzyskać prawidłową pracę silnika i odpowiednie podciśnienie MAP na biegu jałowym muszą być luzowane koła i użyty czujnik do dokładnego wyznaczenia GMP. Blokady wyglądają na oryginalne. Blokad z ZUP Bytom nie mam, natomiast klucz do napinacza mam od nich...
Miałem kiedyś Opla Asconę 1.4 Diesla. Po zakupie wymieniałem rozrząd. Kupiłem pasek i napinacz. Pożałowałem na pompę. Zrobiłem ok. 12 000 km i pasek stracił zęby, pokrzywiły się zawory i narobiło odcisków na tłokach (w 1 dziura). Po prostu zatarła się pompa. Od tego czasu zawsze przy wymianie rozrządu nie żałuję na pompę dobrej jakości (podobno przy...
Witam, przekładałem klimatyzację do E36, jest dużo pracy, ale da sie zrobić. Jeśli z silnika R6 do R4 to musisz zaopatrzyć się w łapę do sprężarki, napinacz, koło pasowe na silnik i pasek. Reszta jest taka sama. Pamiętaj też o zaworze do ogrzewania go w wersji z klimatyzacją jest 2 drożny, a standardowo 1. Do tego cała wiązka elektroniki, przekaźniki,...
Pasek, napinacz, pompę - komplet, i masz spokojną głowę na następne 90 tysięcy.
Musisz zdjąć nóż i plastikową obudowę zaraz nad nożem (od spodu kosiarki) pod tą obudową powinien znajdować się pasek. Wymiana jest prosta należy tylko przytrzymać napinacz i założyć nowy pasek.
Witam, Będę wymieniał rozrząd w golfie II 1.6 diesel (pasek rozrządu i napinacz) Chciałem zapytać,jeżeli wymieniam tylko to czy mogę sobie zrobić swoje znaki markerem na kole wałka rozrządu i wału korbowego,ściągnąć i założyć nowy pasek, napinacz ? Czy to nie wystarczy i trzeba ustawiać zapłon ? Proszę o porady .
Pasek odpada jest napinacz, pasek piszczy inaczej. Piszczenie dobiega z przodu samochodu. Samochód pojedzie do nich na sprawdzenie, jak odbiorę od lakiernika bo wyskoczyły bąbelki na tylnej klapie i chcę to zrobić przed zimą. Zastanawiałem się czy to nie ma coś wspólnego z czujnikiem położenia gazu.
90 tyś km to granica wytrzymałości pasków należy też wymienić rolki i napinacz
Pasek raczej już swoje zrobił sądząc po stanie. Przy okazji wymiany należy sprawdzić czy napinacz czy pompa wody nie są odgięte. Zalecał bym profilaktyczna wymianę i sprawdzenie/znalezienie przyczyny.
Witam, Za pomocą pasków jest często załączane przeniesienie napędu. Ściskając uchwyt napinacz naciąga pasek i maszyna rusza :) Dodano po 8 W załączeniu Instrukcja do tego modelu (133232-0064-01) w języku polskim. Powodzenia. :idea: Pozdrawiam. :D
Jak nie możesz znaleźć informacji to z rozrządem lepiej nie zaczynaj bo koszt naprawy będzie duży. Nawet jak znajdziesz info to nie znaczy że zrobisz dobrze bo np. autodata i vivid zalecają dokręcić napinacz paska w VW 1,9 tdi 45Nm a tam jest szpilka M8 i zrywasz gwint w głowicy. Pzdr.
W tych Oplach częstą usterką jest niepewne połączenie kabla "plusa" z mocowaniem klemy. Ale tak jak koledzy - obstawiam alternator. Sam wymieniałem niedawno u siebie w 1.2... Dostęp łatwy i przy okazji wymienilem napinacz i pasek bo i tak trzeba go ściągnąć.
Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem piszącego paska w 1.9 TDI AJM. Otóż 3 miesiące temu wymieniłem maglownicę, pompę wspomagania, napinacz hydrauliczny z rolką i pasek. Przez jakiś czas było git, aż nagle, gdy zrobiło się zimno, pasek zaczął piszczeć po odpaleniu na około 30 sekund, aż do przełączenia jakiegoś przekaźnika. No to postanowiłem wymienić...
W zamienniku jest tylko rolka + napinacz + pasek + śruba wału korbowego. Wspomnianej szpilki nie ma. :)
Nie, trzeba poluźnić napinacz i zdjąć pasek z koła walka i koło z wałka. Da radę to zrobić nie ruszając dołu.
Może niech kolega zada jakieś pytanie Są załączone zdjęcia,problem opisany w tytule. Pytanie nasuwa się samo-co z tym zrobić żeby silnik nie zachowywał się jak w opisie?
Wyregulować zawsze można, lecz jeżeli pasek swoje przeszedł to długo nie pociągnie. Tak można to zrobić samemu: - oczyścić komorę gdzie pracuje nóż (myjką, szczotką z wodą itp) ukarze się osłona napędu i wkręty. - odkręcić nóż jeżeli wcześniej nie był zdjęty i odkręcić osłonę. - zdjąć osłonę, ukarze się pasek napędowy i napinacz, pasek wymienić a napinacz...
Do kolegi (at)ociz, jeszcze raz, zrobię tak blokuję już zamontowany na silniku napinacz bolcem 4,5mm zakładam pasek,zwalniam napinacz i ewentualnie koryguję znaki na napinaczu pompą wody czy tak? No i oczywiście znaki na kole rozrządu i wale muszą się zgrać.
Możesz napinacz przerobić i dopasujesz każdy pasek.
Cześć, mam problem z moim Volkswagenem Golfem 6 1.6 MPI (102 KM) z 2009 roku, w którym jeżdżę głównie na LPG (instalacja Landi Renzo Omegas IG1). Auto ma problem zarówno z wypadaniem zapłonów, jak i sporadycznym trudnym odpalaniem. Opis problemu: ✅ Błędy, które pojawiają się w sterowniku silnika: - P2096 – System too lean post catalyst (Bank 1) – zbyt...
Demontaz byl latwy, odkrecilem napinacz, pasek sie poluzowal na tyle , ze dal sie zdjac bez noza. Zamontowalem go w koncu po odciagnieciu kolka napinacza do gory. Dosyc prymitywnie ale skutecznie. Samochod odpalil bez problemu, chodzi jak zegarek, pzejechalem juz 100 km po zmianie paska, powinno byc wszystko dobrze, dzieki wszystkim za pomoc
Podnieś obroty ISTA, tylko jak będziecie kodować, to muszą być wykasowane wszystkie błędy, bo przyjmie, ale po wyjęciu kluczyka wróci do starych ustawień. Mam to samo, podniosłem obroty do 850 3 lata temu, ale już falują przy zatrzymaniu. Obstaję przy odmie i uszczelce pod kolektorem dolotowym i to będę wymieniał, ale we wrześniu. Jak coś zrobisz, daj...
Witam wszystkich formułowiczów i proszę o poradę. Posiadam od nowości (ponad 20 lat) magnetowid LG typu combo, czyli VHS z DVD i ostatnio miałem z nim problem, otóż zaczął mi wciągać taśmy. Zdjąłem obudowę i zobaczyłem, że pasek spadł i teraz mam kilka pytań: - czy jest jakiś w tym magnetowidzie napinacz, co naciąga ten pasek, czy jest on tak po prostu...
Usterka występuje raczej tylko po dłuższym postoju, więc "w polu" raczej się nie przydarzy. Wymiana koła na pompie, paska i napinacza powinny pomóc. Pasek bez względu na przebieg trzeba okresowo wymieniać.
A co znaczy Jeszcze takie jedno pytanie-ciekawostka: z jakimi przebiegami klienci przyjeżdżali do wymiany pasków z tym silnikiem? Czy można liczyć na jakiś dłuższy okres bez wymiany, czy jednak lepiej jest to zrobić (w tym konkretnym silniku) w terminie lub przed terminem (kilometrażem) ? Okresy ustala producent . ale jeśli klient sobie wyduma wymianę...
rolka miala 80 tys wszystko bylo wymienione klima alternator napinacz pasek
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
pasek rolki napinacz pompa zawsze wymienia się komplet Dodano po 4 w twoim przypadku pasek pompa napinacz kup sobie dobry pasek np. Reinz albo skf. a i bez blokad nie zrobisz tego Dodano po 9 blokada na wale jest za prawa półosiom, trzeba odkręcić śrubę na klucz 10 i wkręcić tam blokadę a na walki listwa Dodano po 3 a i trzeba popuścić kola zębate
Kolego rozrząd wymieniałam u siebie w punciaku kosztował mnie 35zł (pasek-napinacz) zaznacz jak masz teraz ustawiony(ba na znakach silnika czy paska nie idzie się połapać) i załóż tak samo nowy pasek i nie będziesz się bał że coś....
Ile wykonałeś obrotów? zanim kupisz napinacz to zdemontuj i sprawdź,ten napinacz może się tyko zatrzeć (łożysko).Do napinacza zaczepiona jest sprężynka (kosztuje 3 złote) i to ona napina rolkę a tym samym jest odpowiedzialna za naciąg paska.Dodatkowo powiem ci co o tobie myślę: Założyłeś temat 6 stycznia,7 i 8 był dniem kiedy mogłeś coś zrobić ale ty...
Napinacz dokręcony pasek był napięty wg. książki zaworami na zimnym silniku i mógł być trosze za mocno napięty ale to by nic nie zrobiło
Traktorek wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/2574562600_1...
Przecież tam jest jeden napinacz. Łańcuch też warto wymienić. Pasek jest ale napęd między wałkami jest zrobiony na łańcuchu.
Sprawdź napinacz paska i sam pasek. Voltomierz w rękę i sprawdzić ładowanie na wolnych obrotach.
Witam. Rozchodzi się o fiata punto 1.2, czy też inne silniki, w którym takie coś występuje. Mianowicie - jak napiąć pasek rozrządu bez wskaźnika napięcia na napinaczu. Pasek powinno się dać przekręcić o 90 stopni?
Napinacz pasek oraz rolki prowadzace wymienione. Jak narazie spokój. Zobaczymy jak długo.
Witam, jak w temacie Seat Toledo 1.9 TDI 81kW 1999r. Zmiana i ustawienie rozrządu to nie kłopot, mam jednak pytanie . Jak autko przyjechało do mnie to motor pracował głośniej niż kombajn, dzwonił zgrzytał, rzęził, i wszystko co można sobie tylko wyobrazić. Wydawało mi się że wszystkie te dźwięki dochodzą od strony rozrządu. Pomijając że ktoś zrobił...
Witam prawdopodobnie jest uszkodzony napinacz .Pasek musi być po założeniu na środku rolek.
Powinieneś rozpiąć przód by wyjąć wałki. Na ostatnich łożyskowaniach wałków od strony łańcucha masz znaczniki. Na kołach też są znaczniki. Mają się zgrać ze sobą a między tymi znacznikami ma być 16 sworzni łańcucha. Możesz próbować zblokować np. opaskami koło z paskiem rozrządu z przodu i spróbować tak wyjąć łańcuch lub odkręcić koło z przodu ze zblokowanym...
Nie ma napinacza. Należy założyć pasek najpierw na koło silnika, a następnie na koło pasowe bębna (mniej więcej na pół obwodu) i przytrzymując go na kole pasowym obracać tymże, aż do "wskoczenia" paska w odpowiednie miejsce - idzie z dużym oporem.
Minimum 14V. Sprawdź pasek klinowy, lub wielorowkowy, napinacz.
noże odłączane są poprzez napinacz. pasek zużywa się średnio co 20 godzin koszenia. koszt wymiany 10zł już za ten wzmacniany.
Zauważyłem że mam zbyt wysokie obroty co do prędkości przykładowo jadę 100km/h a mam obroty ponad 3tys/obr. A skąd przekonanie, że są nieodpowiednie? Co do stukania napinacza, załóż krótszy pasek, powinno pomóc.
Pasek to nie kondon żeby się rozciagal. Nie bym był tego taki pewien Polecam lekture https://www.google.pl/search?client=fire...
Stawiam na pasek pk,napinacz który jest już słaby albo sprzęgło alternatora stoi jeśli posiada
Zluzować i zablokować napinacz, zdjąć stary pasek, założyć nowy, napiąć napinacz i gotowe
alternator od uno turbo Aternator tez turbo czy zwykły ? Pomęczyłem dzisiaj stary kompresor i powiem ze przy dwóch hs 14 jest moc, jak wrzucę pierścienie to już całkiem będzie szał [oryginał Chełmno] Do zrobienia jeszcze w niedalekiej przyszłości osłona na paski[nigdy nie było] napinacz paska i filtr powietrza do przeróbki
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
Finalnie to powinien być wymieniony cały rozrząd, pasek, rolka napinacza, nie sam pasek, w tym może być problem.
Obawiam się silnika z palety ze może być jak u mnie. Upg, głowica pęknięta, pierścienie czy coś :( za części do mini remontu czyli: Ślizgi napinacza. Pasek rozrządu. Śruby głowicy. Zestaw uszczelek silnika z uszczelniaczami zawodowymi. Olej dam max 700zl tylko czy jest sens się łudzić ze taki mini remont coś da a w czerwcu bym zrobił remont generalny...
Witam, wymienialem rozrzad latem zestaw gates plus pompa wody hepu, napinacz paska wielorowkowego + pasek rowniez gates, od klimatyzacji napinacz i pasek gates, rolka na alternatorze zostala bo sprawdzalem ja i byla dobra wedlug mnie, po odpaleniu wszystko chodzilo cacy cicho bez dzwonienia pisku jednak po zrobieniu ponad 1 tys kilometrow podczas odpalania...
Witam, mam astrę f 96r, hatchback, 1,4 60 km. muszę wymienić rozrząd ( pasek, rolka prowadząca, napinacz) chciałem to zrobić sam, ale nie bardzo wiem jak się za to zabrać, bardzo proszę o podpowiedź jak się z tym uporać. Nie chcę dawać auta na warsztat bo przy dobrych wiatrach za robociznę skasują mnie 150 zł ;/ proszę o jakieś porady ...
(at)janosiksik Pompa nowa (313011313042 MAGNETI MARELLI) założona 29.kwietnia razem z nowymi świecami i przewodami, na staraj to się zaczęło i wleciała profilaktyka z powodu przebiegu #3, autko posiadam od lutego, od razu po zakupie (20.lutego) wykonany serwis olej, filtry, płyny (hamulcowy + chłodniczy), komplet rozrządu+pompa i napinacz+pasek osprzętu...
silnik ABD nie ma napinacza,pasek rozrządu napinany jest pompą wody najprawdopodobniej poszła pompa.
Witam wymieniłem własnie rozrząd w mojej Kudzę 2008 r 2.0 diesel 136 koni Nie jestem żadnym mechanikem ,mam jednak garaż i nie boję się samemu naprawiać własnego auta. Wymiana jest bardzo prosta ale trzeba zwrócić uwagę na 3 ważne punkty Ja przy okazji wymiany rozrządu naprawiłem pisk z paska klinowego lub sprzegła altegnatora do dzis nie jestem do...
No ale na alternatorze mam zwykłe koło i było ok do momentu rozsypana się starego koła pasowego, po wymianie dzieją się takie cuda. Dodano po 2 Dziwne piski jakby pasek ślizgał z przerwami napinacz podskakuje pasek skacze jakby luźny byl.
Skoro przy wsparciu z plaka ma trudności z paleniem to masz problem z rozrządem lub/i już głowicą. Odkręć "parcianą" osłonę rozrządu i skontroluj pasek, napinacz. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Blokady muszą być. Koło na dole ma klin, ale jest to klin "luźny" co i tak nie robi problemu, bo musisz mieć blokady. A procedura jest jak każda inna, czyli zdejmujemy osłony, blokujemy koła, zdejmujemy koło pasowe, dolną osłonę, luzujemy napinacz, pasek wyjazd, rolki wyjazd, pompa wyjazd. Składasz w kolejności odwrotnej.
Pasek rozrządu, napinacz.
Nie jeszczzabierz alternator BOSCH 90-100A na stojak. Musi być ze stożkową podkładką. Możliwe jest przedłużenie napinacza. Pasek ma również inny rozmiar, ale rozwiązujesz problem.e nie zrobiłem . Alternator mam z audi firmy valeo
Witam. mam problem z napięciem paska klinowego Nie mam takiego smochodu.Nie wiem z jakiego powodu odkręciłeś napinacz.Wydaje mi się,że do zdjęcia paska trzeba odchylić rolkę napinającą a nie odkręcać napinacz.Po założeniu paska należy odchylić rolkę włożyć pasek puścic rolkę,która naciągnie pasek.Tak robię u siebie w HYNDAIU. Zdejm pasek przykręć napinacz...
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Rozrząd zrobiony. Dziecinnie proste. Na gornej metalowej obudowie sa znaki ktore mają sie pokryc z kołami wałków. Na dolnym kole jest znak i na plastikowej obudowie. Caly rozrzad to pasek i rolka. Napinacz paska pk przykrecany pod osłoną rozrządu.
To co chcesz wymienić pasek czy napinacz?JAK pasek to wystarczy popuścić napinacz np kluczem oczkowym chyba 18.Dobre dojście będzie ale tam od strony nadkola z dołu .Wymiana napinacza też banalna.
Pasek wygląda na poprawny - masz numery napinacza? Jeśli znasz podaj kod silnika (ewentualnie moc).
witam tu masz obraz twojego rozrzadu nie potrzebujesz jakis wyspecjalizowanych narzedzi rozrzad jest naprawde prosty pamietaj zeby przed zdjeciem paska odpiąć akumlator. Dobrze sobie go ustaw na znakach góre i dół i zablokuj górne wałki. wykrec sobie swiece bedzie ci lepiej krecic ustaw wszystko idealnie zblokuj odkerc napinacz zdejm pasek potem wymien...
Witam, temat już był zakładany ale ponawiam go ponieważ nie da się już z tym jeździć. Nikt nie chce mi przyjąć samochodu, i chcę do tego dojść sam. Dziwny dźwięk z okolic paska klinowego w A140 2001rok 1.4Benzyna. Wymieniana była rolka napinacza, pasek i regenerowany alternator. Załączam filmik bo już niewiem co jest. Dodatkowo wczoraj zauważyłem nowy...
Podobny problem przerabiałem w audi TDI. Wymienione było wszystko; koło pasowe, napinacz, pasek i nawet koło rozrządu na wale. Objawy ustąpiły po wyjęciu wału korbowego i przeszlifowaniu przedniego czopa.
witam w zeszłym roku wymieniłem napinacz paska wieloklinowego no i po zrobieniu 20000km znów jest do wymiany. nie wiem czy to normalna kolej rzeczy czy to po prostu napinacz słabej jakości (kosztował 290zł). zna ktoś dobry sposób na wymianę napinacza bez rozbierania całego przodu? każda skazówka jest na wagę złota. pozdrawiam mariusz
...nic nie znajdziesz ....koło zębate na wale patrzac od przodu musi miedz przerwę z lewej strony między klinem a częścią koła zębatego ....z prawej strony koło zębate musi dotykać klina gdy popuścisz napinacz pasek koło zębate się wypośrodkuje na klinie
Pany Dziwna sytuacja. Jak w temacie opisuję problem. Od początku. Auto przyjechało na wyrzucanie płynu chłodniczego i przegrzewanie się silnika. Głowica została splanowana (bez sprawdzania szczelności bo ślady na uszczelce ewidentnie wskazywały na uszczelkę), nowa uszczelka i poskładane. Jazda próbna nie przyniosła rezultatu to samo grzeje się. Ale...
Masz rację, tylko że sam napinacz nowy to jest koszt pod 1000 zł, do tego łańcuszek, uszczelki mam, ale też potrzeba uszczelek chyba wałków i robi się konkret. Do tego nie wiem, czy już nie warto iść w pasek, żeby zrobić kompleksowo. A tutaj, skoro nie hałasuje, bardziej chodziło mi o uszczelnienie tego ustrojstwa, żeby nie przepuszczał ciśnienia itd....
Jak odchylisz napinacz możesz go sobie zabezpieczyć tak że nie będzie naciągał paska. Bardzo ułatwia to wymianę.Wystarczy wziąść np śrubkę φ5 długości około 3 cm. Jak odciągniesz napinasz możesz przełożyć tę śrubkę przez dziurkę w przedniej częsci tak by zablokować go w pozycji odciągnietej.
Witam. W moim sprinterze pojawił się wczoraj drugi raz ten sam problem. Na wstępie proszę o wyrozumiałość bo jestem zielony w takich tematach i mogę popełniać błędy w nazewnictwie części i rozumieniu. W czym jest problem? Samochód dwa razy stał nieużywany przez około 3-5 dni. W obu przypadkach pojawił się mróz. Przy próbie odpalenia samochód na początku...
Jest to pompa bosch. Oddałem ja do regeneracji zapłaciłem 400zl i to samo jest pasek zsuwa się z koła jakieś 5mm, wymieniałem niedawno rozrząd więc wymieniłem napinacz , pompę wody. jak go kupiłem pasek stary był ścięty jakieś 3 mm. Nie wiem co robić, mechanik też już nie ma pomysłu jak to zrobić...??
zgięty napinacz!zje pasek po paru kilometrach.
ma luz po stronie napinacza . Tak jak powinno być a naprężony jest po stronie kół rozrządu i wału ! I ten pasek stary działa z nowymi rolkami bez problemu a nowy za cholerę nie chce. Jadę po inny pasek dayco zobaczymy co z tego będzie. Dodano po 3 Wiec tak : Pasek DAYCO - gówno ale co zrobić Nowa rolka napinacza INA - był SKF ! Napinacz INA - wcześniej...
A w czym masz kolego "problem"? Skoro piszesz że pompa "cieknie" to chyba wiesz gdzie ona się znajduje? Na jakiej podstawie wyciągnąłeś taki wniosek ,że "ona cieknie"? Jeśli nie wiesz gdzie jest pompa to znajduje się ona w tym silniku na wysokości i po stronie 2 cylindra ,napędzana jest paskiem "klinowym"przez koło pasowe wału korbowego.Musisz zluzować...
Są to fotki średniej jakości ale da się wszystko rozczytać mogę wysłać emailem jak podasz na pw.
Czyli luzuję te 3 śruby jak zdejmuję pasek . Następnie napinam napinaczem pasek i dokręcam już po napięciu te 3 śruby na kole wałka i kole pompy .
napinacz pasek pasek napinacz zrobić napinacz paska
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 zadajnik falownika podświetlanie klawiatura
volkswagen sharan volkswagen sharan
Jak wyjąć stacyjkę z Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 bez rozkodowywania immobilizera Lokalizacja przycisku reset na tablecie Kruger&Matz Edge 1082