Zawsze szybciej zużywa się szczotka o potencjale dodatnim między innymi przez większe iskrzenie.P
Witam wszystkich. Śledzę dyskysje od początku. Akurat ostatnio pojawia się sporo problemów z ogrzewaniami postojowymi.alternatorami,rozrusznikami-... zima. Kolaga Gimak nie widzi związku z nadmiernym zużyciem szczotek alternatora a dużymi prądami ładowania tegoż urządzenia. Jest to prosta i logiczna zależnośc-nic nie ma za darmo,rozładowana bateria...
Jeśli napięcie mierzyłeś na akumulatorze to: 1. albo przewód któryś może nie do końca stykać (należy przeczyścić miejsca połączeń) 2. regulator napięcia w alternatorze wysiadł (kupić nowy lub wymienić diody, wedle umiejętności) 3. szczotki mogły się zużyć w alternatorze lub pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora się wytarły - maja rowki, są nierówne...
Ok. powolutku. :) Nie pytam dlaczego się zużyła tylko czy zużycie może być powodem nie świecenia kontrolki, a to że pierścień jest mniej wypolerowany, wydaje mi się że dla tego że od jakiegoś czasu szczotka miała mniejszy docisk. I faktycznie zużyła się plusowa :)
W takich sytuacjach każdy rozgarnięty sprawdza,czy problem jest w samym alternatorze,czy poza nim. Poza tym nic nie wiemy nawet o teoretycznym przebiegu samochodu,co moze naświetlic pewien tok poszukiwań i udzielania wskazówek. Nikt nie będzie posądzał zużycia szczotek,jezeli alternator napracował się w swoim alternatorowym życiu niewiele. Rzobierałem...
Witam, Dzisiaj kupiłem sobie nowy akumulator, gdyż poprzedni nie był w zbyt dobrym stanie (służył już kilka lat). Po wymianie na nowy pan z obsługi sprawdził napięcie na nowym aku(przy włączonym silniku) i powiedział, że jest niskie napięcie ładowania... i prawdopodobnie mogły się zużyć szczotki alternatora.. I teraz tak przyjechałem do domu i sam zmierzyłem...
Ale są wymienialne, niestety jeśli nigdy tego nie robiłeś to sobie nie poradzisz. Najczęsciej zużywa sie dolny zestaw (szczotka-komutator). Jeśli już go wytargasz z auta to lepiej robić kompletną regnerację.
Zacznij od wymiany regulatora napięcia. Sprawdz stan szczotek w alternatorze (mogły zużyć się).
Mogły zużyć sie szczotki w alternatorze. Jeśli nie stykają to alternator może się kręcić a ładowania i tak nie będzie. Do niektórych alternatorów wystarczy dokupić same szczotki i je wymienić, nie jest to zbyt skomplikowane.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Nowa szczotka ma długość 13mm a może się zużyć do długości 5mm. Czyli jak wystają 7mm to nie ich wina (kwestia jak wyglądają bieżnie po których ślizgają się szczotki). Może "skończył" sie regler, musiałbyś go najpierw podmienić a jak nie on to czeka Cię rozebranie alternatora lub rozejrzenie się za innym.
Kolego krzysiek7 już raz spieraliśmy się o coś. Nauczony doświadczeniem wiem że nie mamy o czym dyskutować... Chcesz bym przytaczał całe twoje posty. Ok tylko po co?? Przecież wisi i każdy może poczytać to co napisałeś. Ja tylko wskazałem samą esencję tego co napisałeś. Ty nie przyznałeś się choćby do "skrutu logicznego myślenia". Mało tego, nawet nie...
Myślałem właśnie o wymianie samych szczotek bo mam ich troche z różnych sprzętów i możnaby coś dopasować :) Na pierścieniach widać lekkie ślady zużycia ale myślę że je szcze nie trzeba ich wymieniać. Tak sie zastanawiam jak ten szczotkotrzymacz rozebrać. Wystarczy odlutować u góry przewody i szczotka wyskoczy? Akurat nie mam regulatora przy sobie a...
Wskaźnik zużycia to zazwyczaj poprzeczna kreska na szczotce.
To w takim razie wytłumacz mi co takiego kosmicznego jest instalacji w elektrycznej samochodu po za tym że, akumulator w spoczynku ma napięcie 12,6V a kiedy silnik jest uruchomiony to alternator ładuje akumulator a regulator napięcia w teorii stara się utrzymać 14.4V w teorii dlatego że to napięcie może być różne w zależności od stopnia zużycia pierścieni...
Nie dopuszczam do myśli ingerencji w instalacji elektrycznej samochodu, gdyż nie uważam żeby taki mały dodatek był niezbędny do prawidłowej służby samochodu oraz żeby determinował potrzeby troski o tą część samochodu. I tutaj się bardzo mylisz: instalacja też się zużywa i czasami wymaga dużej troski, a zakłócenia najlepiej tłumić u źródła. To nie jest...
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Alternator wyjęty , na korpusie jedno pęknięcie. Wirnik a właściwie jedna z bieżni wirnika na 3/4 obwodu wykazywała zużycie spowodowane brakiem kontaktu ze szczotką. Przetoczenie wirnika + przetarcie szczotki załatwiło sprawę braku ładowania. szczotka choć jeszcze w miarę długa (porównywalna z drugą) miała o dziwo krótszą linkę ?????? Dodano po 5 nie...
W pierwszej kolejności odpal tego chrabąszcza i niech pochodzi kilka minut a następnie sprawdz jakie Masz napięcię na trzonkach akumulatora.Przy nieco podwyższonych ręcznie obrotami silnika napięcie przy wyłączonych odbiornikach prądu powinno wynosić około 14.5V.Jeżeli napięcie wciąż jest w granicach 12V to mogła się zawiesić szczotka lub szczotki uległy...
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy. Diod alternatora nie sprawdza się miernikiem. A odłączałeś stojan przed sprawdzeniem diod czy z podłączanym stojanem sprawdzałeś?
Trzeba wymontować alternator - sprawdzić diody wzbudzenia - sprawdzić diody prostownicze - stan zużycia szczotek - pomierzyć uzwojenia stojana - pomierzyć uzwojenia wirnika. Czyli krótko mówiąc przeprowadzić diagnostykę alternatora. Dodano po 1 Jeżeli oczywiście zostały sprawdzone wcześniej wszystkie połączenia elektryczne i sprawdzony naciąg paska...
w tym roczniku to raczej zwykła szajba , ja stawiam na pasek,co do szczotek to wyjmij regulator i zobaczysz szczotki a przy okazji zuzycie pierscieni typuje że bedzie dość znaczne przynajmniej jednego
Witam.Od pewnego czasu nie mogę poradzić sobie z ładowaniem (Rover 218d,95r alt-Valeo). Najpierw zaczęła się zapalać kontrolka ładowania, gasła pow.2000obr/min. Wymieniłem szczotki-bez zmian, wymieniłem pierścienie na wirniku-pomogło, jeden był przetarty. 2 dni szczęścia i nagle z pod maski dym (z alternatora), okazało się że śruba do której przykręca...
Witaj, Zapewne w linię zasilania wkrada się jakieś zakłócenie, skoro w innym samochodzie jest okej to możemy wykluczyć usterkę w elektronice radia.. Obstawiam, Ze usterka leży przy alternatorze ( regulator napięcia, bliskie zużycia szczotki) Jeszcze też jest opcja że jakaś ładowarka do telefonu bądź nawigacji ma słabą filtracje i sieje po instalacji.....
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Witam. Mam problem z Chevroletem Captiva 2011 rok 2.0 vcdi 150km. Mianowicie auto straciło ładowanie. Kontrolka się zapaliła sprawdziłem multimetrem 10.5v na odpalonym silniku. Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany. Złożyłem wszystko do kupy naładowałem akumulator odpalam i wciąż nie ma ładowania. Kontrolka od ładowania świeci się tylko...
Do pracy alternatora oprócz energii kinetycznej w postaci obrotów wirnika, niezbędne jest wzbudzenie uzwojeń wirnika, czyli część wytworzonego prądu należy zużyć na zasilanie tego uzwojenia. Bez tego będą jedynie ślady napięcia pochodzące od magnetyzmu szczątkowego. W nowych alternatorach prądem tym optymalnie zarządza regulator elektroniczny wbudowany...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
...Szczotki w alternatorze ? Prędzej Ci silnik zdechnie. I tu się mylisz. Podczas 10 lat eksploatacji Skody Felicji wymieniałem szczotki co najmniej raz (jak nie dwa) z powodu zużycia.
A więc eksperymentujmy dalej. Porządny amperomierz i mierzymy prąd na linii alternator - instalacja, akumulator - instalacja. W końcu samochód już trochę funkcjonuje i mogły zużyć się szczotki lub zwyczajnie zanieczyścić opiłkami mostek oraz regulator. W warunkach ekstremalnych ma to już znaczenie.
Witam! Założyłem ten temat ponieważ w dniu dzisiejszym skończyło sie ładowanie w moim pasaciku 2001r. Mimo mojego doświadczenia w branży tematy alternatorów zawsze uważałem za toporne i nie dla mnie. Ale do rzeczy. Rozłożyłem regulator i patrzę a to oryginał jeszcze 2001r, a komutator juz zajechany. Kupiłem inny alternator ale jestem przed założeniem....
Witam. Mam pytanie do Kolegów z forum, posiadam Mazdę 323F z silnikiem 1,5. Wszystko jest z tym autem w porządku, niestety od kilku dni mam dziwne objawy dotyczące ładowania akumulatora. Podczas pracy silnika, napięcie na akumulatorze waha się między 11 a 12V co jest oczywiście wynikiem nieprawidłowym, dodatkowo kontrolka od akumulatora w ogóle mi się...
witam mam fiata dukato z roku 2007 podpiąłem tam radio unidena 510 i antenę HUSTLER IC 100 mam taki problem i z bardzo słychać silnik i turbinę jak dodaje gazu i nie wiem co z tym zrobić prosiłbym bardzo o pomoc Odkłócić silniczki, lecz nie dać się nabrać na jakiekolwiek Filtry Przeci-zakłóceniowe . Tylko nie pytaj jak odkłócić. Wszystko jest już napisane....
Alternator czy rozrusznik można rozebrać, zweryfikować stan szczotek, tulejek i łożysk oraz wymienić elementy noszące ślady zużycia, ale co zrobić z regulatorem napięcia ? Albo co zrobić z diodami w mostku alternatora. Zawczasu wymieniać? Chyba nie ma sensu. Chociaż wiadomo, że są określone typy i producenci alternatorów, gdzie z dokładnością niemalże...
Witam. Zgadzam się z wypowiedzią powalla, taka sytuacja jest do zaobserwowania w aucie o małej pojemności i małej mocy: jeśli na wolnych obrotach silnika włączymy wszystkie odbiorniki prądu (światła, dmuchawę, ogrzewanie szyby i co tylko możliwe w tym CA) to obroty silnika delikatnie spadną. Spowodowane jest to większym oporem jaki stawia alternator....
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
Z tym ogromnym odbiorem mocy to ja tylko hipotetycznie dywaguję na podstawie obserwacji. Czasem widać (słychać) pojazdy w których dach pulsuje od halasu i migają różne światełka. Ale skoro to standartowy pojazd to co innego. Oczywiście diagnoza na odległość to nic pewnego. A więc koniecznie musisz wziąć się za mierzenie napięć (z prądami trochę gorzej)....
Użyłem pewnych uproszczeń - w kwestii płynięcia prądu, kiedy świeci żarówka to znaczy, że prąd płynie z akumulatora, przez żarówkę do uzwojenia wzbudzającego (w starszych konstrukcjach w razie braku żarówki alternator w ogóle się nie wzbudzi), przez uzwojenie główne oczywiście nie płynie bo są diody. Może nie jestem elektromechanikiem tylko elektronikiem...
W Astrach występują różne typy alternatora i przy zakupie części musisz znać typ alternatora to po pierwsze, po drugie wczoraj właśnie naprawiałem alternator od Opla w którym były identyczne objawy zapalała się kontrolka ładowania i gasła niezależnie od obrotów silnika i też problem z wspomaganiem raz było raz nie. Moja rada to wymiana całego układu...
zblokowane czyli : zintegrowane, zespolone, etc...... czyli produkowane jako jeden w zasadzie nierozbieralny podzespół ... da sie szczotki wymienić ale nie jest to łatwe. Uwaga co do paska klinowego bardzo trafna Dodano po 5 sprostowanie !!! pisałem o alternatorze Magneti Marelli ..... nie pamietam jakie szczotki ma Zelmot .... co nie zmienia postaci...
Ja pisze nie w celu krytyki,ale w celu dzielenia się wiedzą. Jak ktoś jest w błędzie to staram się z błędu wyprowadzić. Jak kolega ocenia stan aku w swoim samochodzie ? Ja posiadam wskaźnik napięcia aku włączony do zapalniczki. https://obrazki.elektroda.pl/2296734500_... Kosztuje kilkanaście złotych, wskaźnik pomimo symbolicznej ceny...
Według opisu wygląda na czary. Ale to tylko z powody marnego opisu. Nie wiemy w jakich warunkach owe napięcia były mierzone oraz co reprezentuje prostownik doładowujący. !0 A to dużo jak na akumulator ale zupełnie nie wiemy jakie jest jest napięcie oraz czy nie był łądowany w instalacji o której znów nic nie wiemy. Natomiast brak swiecenia kontrolki...
W pełni się zgadzam, dodam tylko /celem uściślenia/, że generator prądu przemiennygo też działa na zasadzie przetwarzania energii mechanicznej na elektryczną. Co do sprawności prostowania /komutator-mostek diodowy/ też trudno się nie zgodzić. Maszynę komutatorową prądu stałego "położyło' moim skromnym zdaniem -komplikacja uzwojenia wirnika,- iskrzenie...
Ja też miałem w maluchu prądnicę i jak w regulatorze napięcia wypaliły się styki załączające prądnicę do instalacji, zamiast tych styków założyłem dwie diody 10A na radiatorze i efekt był lepszy niż przy oryginalnym regulatorze napięcia. Efekt mógł być faktycznie lepszy bo regulator podłączał prądnicę do instalacji przy konkretnym napięciu wytwarzanym...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
zużyć szczotka szczotka alternator alternator szczotka
uszczelka podgrzewacza sterowanie dwoma obwodami amplituner przygasa
centralka hybryd tranzystor 13003
Toyota Corolla E12 1.6 - Błąd C1203 - Komunikacja ECM i ABS Prędkościomierz nie działa, kilometry rosną - Opel Astra H 1.9 74 kW