Cylinder w MF 70 jest żeliwny więc można wykonać szlif takiego cylindra. Najważniejsze jest jednak tzw dogładzanie wykonane w trzech etapach (honowanie). Pierwszy etap to wykonanie rys głębokich na gładzi cylindra, w drugim etapie powinno się wygładzić i wykonać średniej głębokości rysy. Dopiero w trzecim etapie dogładzania używa się osełek które dogładzają...
Tak tak pierścienie wystarczy wymienić tłoki cylindry się nie zużywają głowice też nie.
żadnej pompie próżniowej nie może być cieczy. I tu się mylisz. Były, bo obecnie są rzadko stosowane, pompy próżniowe z tzw wirującym pierścieniem wodnym. Niestety "zużywały sporo wody, tym więcej im były bardziej zużyte i dlatego m. in odeszły do historii.
Pierścienie zużywają się raczej równomiernie.Ciśnienie spada od pierwszego do czwartego co sugeruje uszczelkę.
Jakbyś mógł, podaj oznaczenie silnika (średnicę cylindra), nazwę lub kod producenta (chińczyka fabryki) oraz zdjęcie tłoka w całości. Moim zdaniem pierścień jest dobrze założony, a odwrócenie go niewiele zmieni. Kombinowanie z doszczelnieniem silnika, żeby zużywał mniej oleju może okazać się bardziej szkodliwe. Poza tym silnik wolnossący pracujący z...
Rozbierałem kilka takich silników głównie 1.6 i wszystkie pierścienie były zużyte. Luzy na zamkach po 1.5 mm tylko olejowe są najsłabsze i padają pierwsze. Dwa pierścienie najszybciej zużywają się jak auto ma długie przestoje 2-3 tygodnie bez odpalania lub więcej. Wtedy żeliwny cylinder rdzewieje powierzchniowo i jak papier ścierny zanim się dotrze...
Co wy za remonty ludzie robicie - wymiana samych pierścieni bez szlifu (nie chciałoby mi się rąk brudzić i narzędzi zużywać) Niech mi który napisze jak wygląda otwór w cylindrze który już swoje przejechał, okrągły jest? raczej nie. A nowy pierścień jest okrągły, wniosek prosty
Ślad honu zawsze zostaje,pytanie tylko czy wszędzie. Ja homuję jak trzeba,a przeważnie trzeba. Współczesne auta maja bardzo cienkie pierścienie i bardzo słabo sprężynujące,są doszczelniane gazami w rowku.Z tego powodu nie zużywają tak gładzi jak kiedyś,gdzie jeden pierścień był stalowy pozostałe żeliwne i na dodatek olejowy ze sprężyną rozpierającą...
Dlaczego prądnice szeregowe są coraz rzadziej stosowane?? Gdzie? w samochodach. Bo w odróżnieniu od alternatorów mają komutator i szczotki szybciej się zużywają niż na pierścieniu ślizgowym alternatora. W prądnicy trzeba co jakiś czas czyści rowki komutatora. Komutator może ulec wypaleniu, lamelka odpadnie.
Trwałość to po prostu loteria. Zależy jak trafisz i jak będziesz użytkować. Niektóre nie wytrzymują pół roku, inne potrafią wytrzymać 10 lat. Często łamią się koła zębate skrzyni biegów, niszcząc przy tym kartery. Często także silniki się przegrzewają, kiepskie są filtry powietrza w chinolach, przez co zużywają się pierścienie i silnik zaczyna spalać...
Nie chodzi o to że po 240 tyś samochód zdechnie, tylko pierścienie się zużywają i przez to kompresja jest słabsza. Jeżeli faktycznie z wtryskiem jest wszystko ok, to nie ma się co szukać usterek na siłę. Każdy leciwy samochód zwłaszcza diesel to spotyka prędzej czy później.
Papier ścierny wodny o gradacji od 600 kończąc na 1500 i wygładź powierzchnię pierścienia a następnie pasta polerska i wypolerować. Pod palcem czuć jakieś ostre krawędzie na pierścieniu?
Dziękuję za odpowiedź. Wymieniłem pierścienie bo strasznie kopciła i zużywała olej a dodatkowo strasznie była słaba. Na kole wałka jest znak wybita kropka tylko na wale korbowym nie ma nic. Może Pan coś wymyśli. Zamieściłem film i zdjęcia https://filmy.elektroda.pl/79_1672254190...
Co do zamulania.... nie zgadzam się w wypowiedzią kidu22 - nie każdy silnik jest utrzymany odpowiednio... w silniku zużywają się pierścienie, rozciągają paski klinowe i rozrządu, popychacze, panewki, brak kompresji... Nie powiesz chyba że silnik przy 100.000 200.000 i 300.000 km jest taki sam. Przegląd nie u Zdzisia tylko w ASO Może nie mam na imie...
Nędzna skrzynia biegów, ogólnie "miękki" silnik - szybko się zużywał, o jego patologiach typu pękające pierścienie, szybko zużywający się mechanizm rozrusznika nożnego, odbijający w podeszwę kopniak czy wyrywane zabezpieczenie z tłoka nie wspomnę. Piękny był ryk tego silnika z wybitym dławikiem z tłumika - przyspieszenie znacznie rosło. I to tyle -...
Miałem podobny przypadek w Fordzie Fiesta gdy ciśnienie na dwóch cylindrach spadło poniżej 7 atm. Po wymianie pierścieni fura odzyskała kopa. Na jak długo ?. Przy 7atm to już cylindry nie paliły jak podejrzewam, a przecież zużywają się nie tylko pierścienie - pierścień stanowi tylko dodatkowe uszczelnienie tłoka w cylindrze, poziom ciśnienia sprężania...
W starych polskich alternatorach pierścienie to się chyba ostatnie zużywały stąd nie widzisz śladu zużycia i podejrzewasz że były toczone. Zakładaj ten który ci najlepiej pasuje i tak pozostałego czasu użyteczności nie określisz jeśli nie masz nowego.
Tak robiło się, i co z tego, bo nic nie było trzeba było kombinować. Tyle tylko że próg na cylindrze oznacza jedno mocno już zużyty cylinder na którym było brak już śladów honowania. Tymczasem po założeniu nowych pierścieni te pierścienie na cylinder działały jak nóż Tokarski zbierając sporą ilość i to dość szybko materiału. Efekt był taki że na początku...
:arrow: Krzysztof Kamienski - w tej jednostce, o której mam informację, te gazy zbierano i zużywano w piecu CO - wystarczyło ich na ogrzanie całych koszar. ;)
autko powinno zużywać ok 1l na 10000 mogą też być zużyte pierścienie
Witam, czy kompresor tłokowy, olejowy uruchamiany z przemiennika częstotliwości z rampą narastającą 4 lub 5 sekund będzie zużywał się szybciej? Chodzi mi o tłoki, tuleje, pierścienie. W nich jest chyba smarowanie rozbryzgowe więc chyba narastanie prędkości od 0 do max obrotów w czasie 4 lub 5 sekund będzie miało wpływ negatywny. Jak uważacie? Może ktoś...
zużywał wcześniej olej? w tych silnikach normą są zapieczone pierścienie tłokowe, przerabiałem na tico i matizie.
Norma oplowska to 1l na 1000km, jego poprzednik x16xel w mojej F kupionej w salonie po 120kkm (60kkm na lpg) palił więcej 15W40 niż Pb ;), przy 160kkm po rozebraniu silnika stwierdzono "śladowe ilości pierścieni tłokowych", zużyte grubo ponad normę, tuleje cylindrów wyglądały jak "prosto z fabryki", po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych...
co do przebiegu jestem pewien samochód kupiony od wujka który o niego dbał i miał go nowego Skoro jesteś pewien... Ostatnio zauważyłem iż trochę oleju pali, wiec może jednak przez pierścienie. Nie zużywają się przez 230tyś km, nie w tych silnikach.
Prąd ,zapłon nie ma nic wspólnego ze zużywaniem oleju przez silnik. Wymiana pierścieni to nie wszystko co potrzeba żeby sinik nie spalał oleju (głowica ,uszczelniacze zaworów itd.)
Chodzi Ci zapewne o zapiekające się trzyczęściowe pierścienie stosowane rownież w dwulitrowkach.
Główną ich zaletą jest brak szczotek i pierścieni ślizgowych które to się zużywają. Wadami są: Niska wydajność prądowa w stosunku do gabarytów. Wydajność prądowa jest jeszcze bardziej zależna od obrotów (im niższe tym niższa). Za to poza łożyskami w takich alternatorach nie ma co się psuć.
Witam. Sezon letni za niedługo się rozpocznie a ja ostatniego roku nie doszedłem do tego dlaczego szarpie mi kierownicą. Tak jak w temacie szarpie po przekroczeniu 110 i przestaje po przekroczeniu 130km/h. Na oponach zimowych na stalowych felgach jest spokój także szukam problemu w kołach letnich na alufelgach. Zawieszenie sprawdzone nie ma luzów. Koła...
Łożyska pyłoszczelne DDU czy 2RS spokojnie przeżywają szczotki i pierścienie ślizgowe. Zakładasz zużyte szroty, to i pierścienie i szczotki się szybko kończą. W traktorze alternator kręci się co najmniej 2-3 razy wolniej, niż w aucie. Więc i szczotki i pierścienie się aż tak szybko nie zużywają. Nawet pomimo zapylonego środowiska. Za to łożyska, w...
Nie da się naprawić silnika USM, w trakcie użytkowania zużywają się ruchome części i silnik zaczyna pracować wolno, albo szarpie, a potem zatrzymuje się całkowicie. Wszelkiego rodzaju "naprawy" przeprowadzane przez serwisy z reguły polegają na przekonserwowaniu pierścieni obiektywu współpracujących z silnikiem USM, niewiele to pomaga bo jedyną właściwą...
To że pali na dotyk ,nie musi oznaczać,że silnik jest w 100% sprawny. Może tak być,że sprężanie w cylindrach jest jeszcze duże (odpowiednie ,dla danego silnika), a uległy zużyciu(z jakiegoś powodu)pierścienie olejowe. Wtedy samochód będzie zużywał olej(spalał)w nadmiernych ilościach.
Skoro nie znasz się na mechanice, to powiem tak. Tłok i cylinder to jak soczewka i oprawka przy okularach. Jedno musi do drugiego pasować. W pojazdach są pewne elementy które wymienia się "zestawami". Np łańcuch i zębatki. Jak wymienisz sam łańcuch i zostawisz stare zębatki, to zębatki zniszczą nowy łańcuch, a jak założysz stały łańcuch na nowe zębatki,...
Silnik zużywał dość spore ilości oleju i wymieniane będą tłoki i pierścienie, nie chce dopuści po remoncie do znacznego zużycia oleju.
Silnik jest w bardzo dobrym stanie, niedawno wymieniany tłok z pierścieniami. A co z cylindrem? One też się zużywają.
W 1.6 od VAG-a problemem jest żeliwny blok. To na nim tworzy się rdza (jak auto długo stoi szczególnie pod chmurką). Jest ona na tyle twarda i chropowata że zużywa pierścienie i aluminiowe tłoki. Ostatnio miałem do porównania golfa z 300 tyś i leon-a 1M z 180 tyś km. W leonie toki klepały bo brakowało ich po 1mm w średnicy i więcej. Pierścienie dolne...
Koledzy, to jak jest w końcu z tym czujnikiem G28. A raczej z pierścieniem magnetycznym na wale korbowym. Problem będzie narastał wraz z zużywaniem się uszczelniaczy i sprzęgieł w tych silnikach. Myślę, że kolega fructon myli się że g28 nie ma punktu odniesienia do cylindra 1. Mam podobny problem, przy wymianie uszczelniacza na wale korbowym, zgapiłem...
Silnik i gaźnik się zużywają, więc nie ma recepty na ilość obrotów śruby... gaźnik reguluje się na analizatorze spalin. P.S. Wynalazca gumowego pierścienia uszczelniającego miał na nazwisko Simmer, więc ten pierścień nazywa się pierścienien Simmera lub z języka niemieckiego simmerringiem.
Spotkałem dwa silniki Perkins po remontach w specjalistycznych warsztatach, które po pół roku miały tak wytarte tuleje i pierścienie jakby przejechały z 2 miliony km. . Obleć tuleje [nowe] średnicówką i sprawa się wyjaśni.Pierścienie nie zużywają się bez powodu
Tylko czy te wszystkie wymiany dadzą spokój na kilka lat? Bo gdzieś wyczytałem że w tym Homelite'ach gładzie cylindrów zużywają się szybko. A koszt uszczelniacz, pierścień, ew. te łożyska plus od razu łożyska igiełkowe w korbowodzie i sworzniu (o ile to część wymienna) to raczej koszt niemały.
Użyj po prostu wtyczki jack TS, kabla 1 żyła w ekranie i po temacie. Jest multum kabli RCA w sprzedaży możesz taki wykorzystać, i do interfejsu włożyć przejściówkę Jack->RCA. Taką przejściówką skonwertujesz wyjścia jack na RCA, https://obrazki.elektroda.pl/8575568900_... A jeżeli już używasz wtyczki TRS, to dowiedz się czy wyjście...
No tak zapomniałem ze to jedny silnik fata który kręcił się w lewo . Jesli kupisz uszczelniacz kierunkowy to tak. Nie jedyny. Silnik Pandy 30 i Cinquecento 700 także kręciły w lewo. Gama lewoobrotowych silników Fiata zaczyna się od 100G czyli 843cc poprzez 903 GB do GBC. Dodatkowo lewe obroty miały też silniki Seata stosowane w modelach 133 (sera DB,...
Antonii M Plamitzer "Maszyny elektryczne" - teoria opisana zjadliwie :) Pierścieniowe mają pierścienie ślizgowe, które pozwalają zmieniać charakterystyki mechaniczne maszyny. Gdy pierścienie są zwarte - maszyna zachowuje się jak zwykła klatkowa. Można tam włączyć np. Rezystancje, czy impedancję. Takie zabiegi umożliwiają chociażby łagodny rozruch. Wada...
Jak się ułożą? Cylinder pierwotnie okrągły w przekroju, wyciera się w owal - ma to związek z tym że jest dociskany do ścianki siłami występującymi w ruchu posuwisto-zwrotnym z uwięzią w postaci korbowodu pracującego w dwu płaszczyznach. Pierścienie docierają się do tego owalu. Uwidacznia się to przy pomiarze zużycia cylindra - kiedy to przekrój mierzony...
żebym jeszcze miał sprężarkę a honowania cylindra raczej nie potrzebne bo cylek był gładziutki Cylinder może być gładziutki ale to nie znaczy że jest idealnie okrągły, w czasie pracy cylinder zużywa się nierównomiernie. Stare pierścienie mogły się do tej nierówności dotrzeć a wymiana na nowe mogła tylko pogorszyć sprawę. Co nie znaczy że w tym tkwi...
Po części zgadzam się z wypowiedzą rafallasanowski Nie rozumiem co ma znaczyć, że japoniec nie ma zbyt dużego ciśnienia na głowicy (chodzi o ciśnienie oleju), że nie ma popychaczy hydraulicznych. Akurat to nie wpływa na pobieranie oleju. Co do dalszej wypowiedzi zgadzam się z kolegą rafallasanowski. Kwestia uszczelniaczy, silnik może brać nimi olej...
Dzisiaj doszła do mnie rura honowana i wałek liniowy według pomysłu kolegi Urbios. Faktycznie, razem zapewniają dobrą szczelność. Po nasmarowaniu olejem i testowaniu szczelności widziałem powstające małe pęcherzyki powietrza, więc nie ma idealnej szczelności, jednak do silnika spalinowego powinno w zupełności wystarczyć. Ciekawi mnie, jak się będzie...
Husqvarna Mój Stihl MS023 ma już ok. 15 lat, rocznie do ogrzania domu zużywam ok. 30m3 drewna i dopiero po tylu latach nastała potrzeba wymiany pierścieni z przegrzania. Ciekaw jestem, czy nowe piły tyle wytrzymują.
Witam, dopóki silnik jeździł ze starą głowicą to wszystkie podzespoły zużywały się równomiernie. W momencie jak silnik został doprężony "zrobioną" głowicą(min. dotarte zawory), to silnik zaczął brać olej - przepuszcza na pierścieniach. Ewentualnie sprawdź jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej.
Najlepiej sprawdź u źródła. http://globalbusinessportal.atlascopco.b... Żąda jakiegoś hasła i loginu. Tłokowa z każdą godziną pracy traci na wydajności. Można ją używać latami, ale trzeba się liczyć z ekonomiką, więc czy warto. Starty wydajności w sprężarce tłokowej to przedmuchy na złożeniu tłok-pierścienie-cylinder...
Witam! Napiszę tu, ponieważ liczę na odpowiedź kolegi kkknc. Umiesz liczyć licz na siebie :) Mój silnik f3l912 bardzo dymi z odmy i tłumika. Odpowiedzi wyżej silnik do kapitalki, to, co dopiszę niżej wyciągając wnioski z twoich wypowiedzi kolego "marian7k" będzie świadczyło o tym dobitnie. ... po zdjęciu pierwszej głowicy i cylindra widać malutki próg...
I góra i duł inaczej szkoda twojej roboty Rozbierz sprawdz czy nie ma rys na cylindrach wrzucaj pierscienie , uszczelniacze i jazda dalej . I będzie jeszcze gorzej, a przy tym sporo drożej. Oprócz uszczelniaczy w tych silnikach zużywały sie prowadnice zaworów, do tego pewnie cylindry dawno poszły w owal. Nowe pierścienie tylko dorżną je do końca. Silnik...
Dla potomnych dopisze, że ma wpływ na kondycję silnika, a dokładnie prawidłowe zużywanie się elementów tłok pierścienie tuleja. Be tej blaszki te elementy są źle chłodzone i się przegrzewają.
widziałem, pomysł ciekawy, jak na lata ponoć nawet przedwojenne (pomysł tego człowieka) natomiast ja tam nie podejrzewam żeby to jakąkolwiek sensowną moc generowało, już nie mówiąc nawet o tym, że te wiszące przeciwwagi zaraz by się utryndoliły razem z ośkami (no ale akurat ich łożyskowanie z drugiej strony łatwo dorobić) ale wg mnie powierzchnia przekroju...
taa... uszczelniacze juz zamówione ale nie wiem co z pierscieniami zrobić. po kilkukrotnym ruszeniu wałem i wlaniu nafty juz nie schodzi prawie wcale. a co do sprawdzenia szczelnosci pierscieni olejowych to logicznym wydaje mi się ze wszystkie 3 powinny sie w miare równo zużywać. więc jeśli nafta nie znika w oczach (raz tak miałem w volvo i były walniete...
Cześć To jest silnik histerezowy, zaś ten jest "... silnikiem synchronicznym, w którego stojanie wytwarza się pole magnetyczne wirujące - za pomocą uzwojenia trójfazowego, a w silnikach bardzo małęj mocy za pomocą uzwojenia jednofazowego z fazą pomocniczą lub ze zwojami zwartymi na części nabiegunników. Wirnik silnika histerezowego jest wykonany w postaci...
Odrzutnik oleju zapewne masz, jest on wciśnięty na koniec wału i wygląda jak jednolita część, reszta odrzutnika jest ukryta za pokrywą. Gdy zaczynają się luzy na panewkach odrzutnik ma nierówną szczelinę po obwodzie z pokrywą i zaczyna gubić olej. Dodatkowo jeśli silnik lata jeździł na kiepskich olejach to w rowkach odrzutnika jest taki sam osad jak...
Silnik wyjęty. Cały jest suchy, jedynie uszczelka pod głowicą lekko rosi od dołu, uszczelniacze wału są suchutkie, wygląda na to że jedynie traci olej spalając go, a co do kopcenia to niebieski dym z wydechu był duży a silnik zużywał ok. pół litra oleju w ciągu ok. 1 godziny pracy w niezbyt dużej trawie. Co do pęknięcia pierścienia to jest to możliwe...
Z własnego doświadczenia polecam Husqvarnę. Posiadam Husqvarnę 154 z 1985 roku. Przez 7 lat pracowała w nadleśnictwie, później trafiła w moje ręce i pracuje po dziś dzień. Co roku szykuję nią drewno na opał do mojego domu, więc nie jest ona traktowana jakoś szczególnie pobłażliwie. Jej wielkim plusem jest to, że pomimo wieku, w serwisie dostanę do niej...
Pierścienie się wkłada w cylinder i mierzy luz w zamku, to chyba chciał powiedzieć.
Rozbierz lewarek, pod mieszkiem jest taka kula z gumowym pierścieniem, który szybko się zużywa, powstaje tam luz.
W ciągniku i tak ma komfortowe warunki. Jak ma się alternator w escorcie? Wisi prawie nad samym asfaltem, osłona jest... ale tylko przez pierwszą zimę i chodzi. Chyba że masz magnetti to się z nim cuda dzieją ale z innej przyczyny niż brud. Ford mondeo 1,8td pod kolektorem. Póki sprężarka jest szczelna ok... jak puszcza olej to wycieka prosto na alternator...
Witam Rok temu miałem przyjemność :cry: naprawiać alternator od sc900 a wcześniej od cc700. Klęska okazało się że alternatory zużywają się w taki sposób, że szczotki zintegrowane z regulatorem napięcia po około 90 tyś. km w pierścieniach po których się poruszają robią sobie rowek. Same też się zużywają oczywiście. W skutek tego regulator nie pracuje...
Jeśli silnik suchy i bez turbo to pozostają tylko dwie możliwości tego ogromnego zużywania oleju : 1) poprzez pierścienie, 2) poprzez prowadnice zaworów.Dodam, że prawdopodobnie przez te dwie opcje jednocześnie bierze olej
Wpadłem na prosty pomysł odłączenia odmy od przepustnicy. Oczywiście zatkałem od strony przepustnicy, wąż od odmy zaś wsadziłem do puszki po piwie, podziurkowanej od góry. Efekt- wóz jeździ o niebo lepiej! Wniosek - silnik ma gigantyczne przedmuchy, dławią go spaliny z odmy. Dodam, że pomiar kompresji i pomiary szczelności świeżo wykonywałem (13,5-15bar)...
Na pałe? Nie lepiej pomierzyć? Tylko pamietaj o honowaniu pod nowe pierścienie.
Fuji ze względu na zooma sterowanego bezpośredni pierścieniem. Wygodniej i zużywa mniej prądu. To będzie dobry pomost w kierunku lustra w którym przybliżeniem steruje się tak samo.
Czy istnieje możliwość ograniczenia ilości zużywanej wody przez pompę próżniową z wirującym pierścieniem cieczowym np. poprzez zamontowanie elektrozaworu na rurociągu wody doprowadzanej do pompy, który byłby zintegrowany z włącznikiem pompy (woda przepływałby tylko w momencie pracy pompy)? Proszę o pomoc czy moje rozumowanie jest prawidłowe?. Ewentualnie...
Z całym szacunkiem dla kolegi robokop,wydaje mi się że w tym przypadku podchodzisz za bardzo technicznie do problemu bo wiadomo że wszystkie podzespoły silnika się zużywają ale jest bardzo wiele przypadków dobrze wykonanego remontu kapitalnego bez zagłębienia się w mikronowe zużycia.Znam to z własnego doświadczenia jak również kolegów po fachu oczywiście...
Owszem mam bo swego czasu troszkę silników rozebrałem, poskładałem, ponaprawiałem. robokop napisał: Jednak śmiem wątpić. Prosty zawór bez chłodzenia olejowego jak widać. A w jakim samochodzie widziałeś z chłodzeniem olejowym? Jeśli pracował na słabej jakości oleju to może być to oryginalny przebieg. Wiele też zależy od tego czy ktoś jeździł wyczynowo...
Witam! Stawiam na synchronizator. Choć chyląc czoła przed Elektritem(znam Pana także z innego forum) stwierdzę, że przesuwka współpracuje z pierścieniem synchronizatora i również się zużywa. Dla porządku wymień obie części. W ten sposób żaden z nas nie będzie miał pretensji...:D Pozdrawiam! Znaleźć to można w samym środeczku skrzyni. Nieźle się trzeba...
Witam Kanały wodne nie są wielkim problemem pompa wody jest i jakieś cisnienie daje wiec kanały wodne nawet o srednicy 6-8mm powinny starczyć bo to nie jest spalinowy i nie musi mieć takiego chłodzenia bo jest duzo mniejsza temperatura Co do silnika z jakiego zrobić... Na pewno najlepiej jakby to był by Diesel wysokie spręzanie da duże max cisnienie...
Coś obawiam się że w którymś momencie rozminąłeś się z prawdą. Rozbierz ten silnik, z wyjęciem zaworów włącznie - śmiem twierdzić że one ponoszą sporo winy za ten stan rzeczy. Rysy są powiedzmy "normalne" - w starociu, cienka nikasilowa powłoka się zużywa. Pokaż w końcu te pierścienie.
hmm...gaźnik nie wydaje się być w złym stanie, za to zaobserwowałem coś, co bardziej mnie martwi... Generalnie auto od jakiegoś czasu zużywało sporo oleju, nie wiem jednak czy to nie jest po prostu nieszczelność (spód silnika jest stale "oleisty") czy np. uszczelka... Wykręciłem dziś świece i są mocno okopcone a gwinty mają brudne jakby właśnie w oleju......
Witam państwa. Zwracam się z prośbą o pomoc w sprawie wyboru materiałów na tłok oraz cylinder do modelu silnika próżniowego lub jak niektórzy nazywają płomieniowego i spalaniu zewnętrznym. Mamy tradycje na firmie, że każdy emeryt dostaje od ekipy prezent związany z dorobkiem zawodowym. Jak zwykle mnie spotyka zaszczyt składania tych prezentów? Silnik...
Zapewne do wymiany prowadnice zaworów, uszczelniacze i same zawory. Rewelacja, ciekawe jak to wpływa na wyrzucanie bagnetu? Autorze masz silnik do remontu. W tym silnik zużywa się całość. Zużyły się pierścienie to i cylinder do wymiany. Reszta silnika też do rozbiórki i zrobienia. Wymiana pierścieni pomaga jak laksigen na sraczkę.
Zapoznaj się z zasadą działania silnika 2t. Uszczelnij ten wydech dokładnie! Oryginał chociaż? Kup zestaw naprawczy gaźnika-12zł- a dysze też się zużywają. Powodem może też być zbyt duży poziom paliwa w komorze pływakowej, jak i równierz źle wykonany cylinder(zbyt nisko osadzone okno dolotowe, w ten sposób silnik ciągnie więcej mieszanki), oczywiście...
Najprostszy sposób na sprawdzenie kondycji takich kondensatorów - podłączyć do napięcia (bez obciążenia wzmacniaczem - odlutować wyjścia) i podłączone zostawić na ok. godzinę dwie. Dla pewności można sprawdzać czy przypadkiem się nie grzeją. Gdyby nie daj Boże - wyłączyć natychmiast, i faktycznie - wtedy do wymiany. Jestem jednak dziwnie spokojny, że...
Aleksander tak, tylko najczęsciej po takim przelocie na bieżniach są już takie koleiny, że bez wymiany pierścieni nie ma co wsadzać nowych szczotek Mam na karcie gwarancyjnej wymiana pierścieni komutatora, szczotki, łożyska i sprzęgiełko- oddaje się cały alternator i taki odbiera. Firma jak widzi , że coś trochę zużyte to wymienia wszystko, bo daje...
wydaje się szanowny kolego: "że słusznie prawisz" Nie spodziewałbym się, że mam rację :) bo mi przychodzi tylko na myśl młotek + przecinak/płaski śrubokręt I wystarczy. Delikatnie opukując dookoła metalowej osłony zejdzie ona z plastikowej. w ostateczności posłużę się serwisem AGD jak będzie to w rozsądnej cenie Przyda się zwłaszcza przy zdejmowaniu...
Ja kilka lat temu kleiłem basen rozporowy. Niestety bez powodzenia. Ciągle schodziło powietrze z niego. Akurat miałem problem nie na plandece tylko na pierścieniu gumowym z powietrzem. Tak jakby guma była rzadka po naklejania z 5-6 łatek ciągle znajdowałem nowe mikrootwory. Dałem sobie spokój z tym. Basen poszedł na śmieci. Co do odbarwień chlor niszczy...
Które łożysko ? Po pierwsze to kiedyś szukałem i coś znalazłem ale obecnie gdzieś zapodziała się karteczka z numerem łożyska .Można też rozwiecić /roztoczyć otwór w korpusie na większe łożysko jak o wym 39 mm nie dostaniesz .Zawsze trzeba zobaczyć i ustalić co mamy zamiar założyć i sprawdzić 3 razy czy to będzie działać .Posprawdzaj wymiary bo co po...
Witam zgadzam się z użytkownikiem sezari właśnie takich ludzi nauka potrzebuje i ja również chciałbym pomóc być może wspólnymi siłami da się coś zbudować. Ja na wstępie napiszę kilka słów które mi na myśl przychodzą odnośnie takiego silnika (i pewnie zaraz się znajdą niedowiarki lub pseudonaukowcy którzy stwierdzą że to nie ma sensu nie zadziała i po...
Główne pytanie i temat to jak sprawdzić luz na łożyskach tocznych w silnikach wyczynowych bez licznika Łożyska trzeba wymontować. Potem wcisnąć na wałek zachowując wcisk jaki był na wale silnika. Potem sztywne(!) mocowanie i czujnik zegarowy do 0.001mm. Mamy luz z jednym wciskiem (wał - pierścień wew). Porównujemy z luzem teoretycznym dla danego łożyska...
Silnik wypalił olej. To nie ulega wątpliwości. Sprawdź na początek kompresje. Po co? Bez sensu robota. Kompresja będzie taka, jak nominalna, ew. niewiele niższa. Trzeba przywyknąć, że 16 zaworowe Ople lubią olej. Końcówka układu wydechowe jest czarna zakopcona? Przy krótkich trasach zawsze będzie - nawet bez spalania oleju. Przy długich, nawet ze spalaniem...
ale widzę, że mój samochód to raczej pojedynczy przypadek. Pewnie, silnik zużywający olej - ewenement na skalę światową. Nie rozumiesz, że skoro pali olej to jednak albo pierścienie, albo uszczelniacze dobre nie są? Co z tego że Twój "mechanik" mówi że są dobre - świadczy to tylko o jego wiedzy na ten temat.
Husqvarna od nowości, zawsze właściwe oleje, czyszczenie, rocznie zużywałem max 20 litrów paliwa na ciecie na podwórku i trochę w lesie. Pilarka po zagrzaniu nie chce odpalać, trafiła do serwisu (jak zawsze) - diagnoza przegrzanie... koszt ponad 500 zł. Ostatnio gdy była w serwisie wymienili tłok z pierścieniem koszt coś około 400 pln... Od naprawy...
Witam czy mogę od kolegi otrzymać poradę czy można autem wybrać się w podróż 5.000 km dolewając olej co 1000 km? ...... i silnik zaczął zjadać olej 0,4 l na 1000 km można wybrać się w podróż, producenci aut wprowadzili już kilkanaście lat temu katalizatory, sam znam kilka aut, które od lat zużywają wg. innych bardzo dużo oleju, i jeżdżą dalej, np. opel...
Właściciel warsztatu ostrzegał mojego mechanika,że w zwiazku z ,, uszczelnieniem" głowicy może się pojawić zwiększone zużycie powodowane przez pierscienie tłokowe i ew. zużyte cylindry Mówił prawdę. Czasami tak jest, że po zrobieniu góry (tj. głowicy) silnik zaczyna nagle zużywać olej pompując go między tłokiem, a cylindrem. Miałem kilka takich przypadków...
Do sprawdzenia tego luzu potrzebujesz średnicówkę i mikromierz , pomiar tłoka poniżej sworznia tłokowego jak i pomiar cylindra w kilku miejscach da ci prawidłową odpowiedź . Tak jak teraz mierzysz zawsze wyjdzie ci duży luz , ponieważ korona tłoka - powierzchnia boczna od denka do pierwszego pierścienia jest narażona na szybkie zużywanie się . Tłok...
To proszę abyś wytłumaczył fakt brania przez te silniki oleju. Silnik zużywa olej, bo musi! Taka jest zasada działania silnika o spalaniu wewnętrznym. Olej jest obecny na cylindrze i pierścień olejowy NIE MOŻE GO ZGARNĄC DO CZYSTA. Żeby nie zniszczyć w przyspieszonym tempie silnika. Dzięki tej cieniutkiej warstewce oleju, która zatrzymuje się w rysach...
Problem został rozwiązany równie mało finezyjnie, jak diagnozowali go fachowcy - kupiłem nową lodówkę. A od fachowców słyszałem tylko "pierwszy raz w mojej długoletniej karierze się z czymś takim spotykam, to nie możliwe, jak sprężarka działa to albo chłodzi zawsze, albo nie chłodzi nigdy, nie może czasem tak, a czasem nie". Zgodnie twierdzili, że układ...
Powierzchnia do koszenia to ok 300m2 a maksymalna cena to tak do 700zł. Mam taką kosiareczkę z silnikiem Briggs & Stratton. Kupiona rok temu w hipermarkecie za - chyba - 650zł. Działa kryształowo i mocy jej nie brak (chyba 2,2kW), oleju pali tyle co nic, zużycie benzyny niskie - na powierzchnię ok. 300m2 zużywam 300-400ml etyliny. A nie obchodzę się...
mam wrażenie że kłócimy się o kwadraturę koła Hamowanie awaryjne ABS mamy się zatrzymać jak najszybciej; to po kiego mam włączać sprzęgło??? silnikowi się coś stanie hehe. wzrasta obciążenie oraz zużycie części. Jak ktoś jeździ agresywnie to jeszcze gorzej traktuje auto i nadal jedzie. nawet jak silnik zdechnie bo nie rozłączyliśmy sprzęgło w ostatniej...
W przeciwieństwie do 5102, w 5100 górna i boczne ściany to jedna część - takie odwrócone "U". I wbrew pozorom, nie tylko to różni między sobą oba modele. Przede wszystkim 5100 nie ma kontura (konturu?). A i chyba przycisk z lewej strony obniża głośność o 12dB, a nie o 20 jak w 5102. Tręd na doszukiwanie się znamion zużycia we wszelkim elektronicznym...
skoro jesteś mechanikiem to powinieneś wiedzieć od czego powstaje nagar. Są to pozostałości niewypalonego paliwa w procesie spalania. To znaczy że jeżeli cały czas masz gaz wciśnięty za mocno to silnik nie jest wstanie przepalić tego paliwa i dlatego osadza się nagar. Większość ludzi jeździ z pedałem w podłodze, ale tylko przy maksymalnych obrotach...
Czemu mówicie że silniki VW są paliwożerne i przestarzałe po czym przytaczacie przykłady silników sprzed piętnastu lat. Może podajcie przykłady dwóch nowych silników konkurencyjnych firm o takich samych parametrach i wtedy porównujcie. To jeśli już siedzimy przy przestarzałych konstrukcjach to podam przykład 2.0 benzyna 20v 130km konstrukcja z 2001...
http://obrazki.elektroda.pl/2520349800_1... W moim samochodzie jest zamontowany "Wskażnik ilości płynu do spryskiwaczy szyb samochodowych" opisany tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Wskażnik był zamontowany w 2004 roku z czujnikiem wielopoziomowym w postaci elektrod z węglowymi końcówkami zanurzonymi...
Prawdopodobnie problemem jest nie akumulator lecz upływność prądu w samochodzie,która "załatwiła" również poprzedni akumulator. Najczęstszą przyczyną jest uszkodzony regulator napięcia w alternatorze i jego otoczenie. Wygląda jak duży tranzystor w obudowie metalowej. Należy sprawdzić -odkręcając go - czy nie ma startych szczotek grafitowych. Jeśli są...
Mam pytanie z cyklu ; do wróżki; mianowicie dlaczego w alternatorach wycierają sie raczej wewnętrzna szczotka i jej pierscień, żadko druga.? I dotyczy to wszystkich alternatorów.
tak jak kolega piszę wyżej lub do wymiany regulator napięcia z tego powodu po przejechaniu kilku kilometrów na światłach nie można odpalić ze startera,proszę sprawdzić czy też któraś kostka lub ewentualnie przewód nie wyleciał.Co do jego nie mocy to z przykrością muszę powiedzieć że szału tu kolega nie zrobi jedynie co można zrobić to podstawowe rzeczy...
żeliwne pierścienie pierścienie osadcze pierścienie alternatora
kamera poziome pasek buderus logamax płyta główny otwierać zamek drzwi klucz
kamerą termowizyjną pralka polar
Technics wzmacniacz – jak wyłączyć mute, usterki FET, przekaźnik, pilot, modele SU, SA EZVIZ błąd szczotki głównej E5 – czyszczenie, naprawa, typowe usterki, modele RH1 RS2