Między "klepkami- lamelkami " komutatora występuje bardzo mały opór, może zostać potraktowany jako zwarcie. Najlepiej to sprawdzić na " brzęczyku" ( połówka transformatora) w zakładzie przezwajającym silniki. Sprawdź jeszcze przejście z klepek na masę (czopy wirnika). Jeśli jest- "kaput"
Moim zdaniem w domowych warunkach to może być trudne do wykonania, a już prawie na pewno nie da się tego zmieścić na Twoim silniku. Wybór szczotek jest trudny, jest wiele odmian materiałów na szczotki, dobiera się je do napięcia i prądu. Trzeba spełnić sprzeczne wymagania, z jednej strony potrzebujemy żeby szczotki miały małą rezystancję żeby ich nie...
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Możesz SPOKOJNIE wymienic ten kondensator na podany przez Ciebie zamiennik. Co do iskrzenia to: sprawdzić stan szczotek (przede wszystkim ich długość, stan sprężyn dociskowych szczotek i stan komutatora - ew. przetoczyć go i przeczyścic izolacje pomiędzy wycinkami. Jeżeli to nie pomoże, jest zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Po pomiarze okazało się że między obojętnie którym wycinkiem jest około 5 om Czym to mierzyłeś? Pewnie multimetrem, multimetr ma za małą dokładność by wykazać zwarcie międzyzwojowe. Nawet pomiar mostkiem Thomsona nie da pewności. By to sprawdzić trzeba użyć przyrządu do sprawdzania wirników (rozciętego transformatora).
wymieniam komutator w wiertarce stary zdjęty i założony jest nowy. na komutatorze jest 24 ''segmenty'' z tego co wiem to pojedyńczy segment jest połączeniem końca jednego uzwojenia na wirniku z początkiem następnego itd.itd Dla 24rech segmentów komutatora powinno być 48przewodów ''końców i początków uzwojeń razem wziętych" a na mim wirniku jest 47 czy...
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Narysować wielkokrotny komutator przestrzenny 4X4 zbudowany z bramek logicznych(wraz z układem sterującym). Nie wiem jak taki komutator powinien wyglądać - proszę o pomoc. Więcej danych niż zawarłem powyżej nie mam więc wszystko (np. na jakich bramkach) może być dowolne. Pozdrawiam! infinity
Witam. Mam problem z wiertarką po wymianie szczotek i po dotarciu(ok 20min na wolniejszych obrotach) i wyczyszczeniu komutatora drobnym papierem(delikatny jak pupa niemowlaka) dalej iskrzy. Bardziej z prawej szczotki niż z lewej. Co jakiś czas przeskoczy iskra z jednej do drugiej szczotki. Moc wiertarki taka sama silnik nie ma jakichś oporów. Dodam,...
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
Może być wiele rzeczy. Zacznij od miernika, test diody i sprawdzaj po kolei cały obwód. Wiertarkę oczywiście odłączasz od zasilania. Sondy do bolców wtyczki. Druga osoba niech manipuluje wiertarką - np. wciśnie przycisk (albo użyj blokady wyłącznika). Powinieneś mieć wtedy niską oporność, równą oporności wewnętrznego uzwojenia wiertarki. Jeżeli nie...
po pierwsze napisz w temacie postu konkretnie czego maja dotyczyc te pytania... Ad1.Prądy wirowe są to takie prady ktore płyną w zamknietej powierzchni np transformatora (pierscienia itp) dodajac ze rdzen transformatora posiada reluktancje mozemy stąd wysnioskowac ze bedzie wytwarzana moc na rdzeniu tr. tak wiec jest to jeden z powodów zeby izolowac...
Zwarcie między zwojowe trzeba zanieść do testu wirnik.
Zwarcie między płytkami komutatora powoduje duże iskrzenie na szczotkach. Szczeliny między płytkami też przeczysciłeś? Zmierz oporność między płytkami, czy nie ma zwarcia.
Tylko jaki jest cel tak skomplikowanego połączenia wyłącznika . Ze zdjęć nie da się stwierdzić że uzwojenia stojana są połączone szeregowo . Dla mnie to klasyczny silnik jaki występuje w odkurzaczach albo elektronarzędziach . I według mnie zasilanie powinno być podłączone pod przewody które idą do cewek stojana . A przewody ze szczotkotrzymaczy były...
Problem jest taki nie działa dociąganie drzwi kierowcy wszystko sprawdzone tak jakby był brak sygnału po zamknięciu drzwi do sterownika żeby dociągnął drzwi błąd przerwa lub zwarcie do plusa bsi stały co może być winne tego zamieszania z góry dziękuję . Na 99% ten sam problem co u mnie, bardziej u Brata bo to jego samochód. Wyczyszczenie komutatora...
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Dzięki za odpowiedź, też celowałem w wirnik, zmierzyłem stojan omomierzem i jest w 100% sprawny na obu cewkach te same wartości. Natomiast mierząc lamele komutatora na wirniku wartości były różne, optycznie sam wirnik nie wygląda na uszkodzony, jednakże może tak jak mówisz, że kilka sekcji w głębi może mieć przerwę lub zwarcie
Nikt nie wziął pod uwagę nadmiernie zużytych lub złamanych szczotek a one lubią takie zwarcia tworzyć. Istnieje jeszcze jedno wytłumaczenie zwarcie komutatora pomiędzy polami chociaż mniej prawdopodobne, niemniej możliwe po zablokowaniu wirnika.
W silnikach komutatorowych najczęściej uszkodzeniu ulega wirnik.Chociaż zdarza się że uzwojenie stojana też może się spalić .Wszystko możemy sprawdzić omomierzem na niskim zakresie.Mierzymy opór na przeciwległych wycinkach komutatora przesuwając się co jedną działkę na całym obwodzie.Wskazania powinny być jednakowe - gdy niektóre wskazania będą znacznie...
Witam. Iskrzenie na komutatorze może mieć kilka przyczyn: 1. cienka niebieska iskra (lub wiele iskier) zataczających koła po komutatorze -> przerwa w uzwojeniu , krótkie szczotki , nierówny komutator. Moc lekko spada silnik pracuje . Długotrwała praca prowadzi do uszkodzenia komutatora nieodwracalnego (przepalenie ,zwęglenie przekładek między działkami)...
Silnik 900W/ 230V Młotowiertarka- mechanicznie- raczej sprawna. Silnik nawet nie rusza, zero reakcji/ nawet dźwięku. Sprawdzono - wyłącznik, przewód, szczotki są nowe. 24sekcje komutatora. Rezystancja między kolejnymi sekcjami komutatora: 0,60 - 0,80 Ω (dla porównania- rezystancja przy zwarciu sond miernika 0,20Ω) Nie przemierzyłem wszystkich...
To 300mA toż to prawie dym z tego motora😕 Ps. Nawet "zdechły" by ruszył.. W 90% przypadków robi się zwarcie na komutatorze silnika od zeskrobanych tlenków i innego brudu jaki się tam dostanie (polskie silniki pod tym względem były jeszcze lepsze). W efekcie na uzwojenia nie dostaje się praktycznie żadne napięcie więc albo zwalnia obroty albo...
Czy istnieje możliwość przezwojenia wirnika wiertarki PRC-a 15 prawdopodobnie rosyjska z roku 1966 odziedziczyłem po dziadku ale po podłączeniu do prądu po chwili spalił się wirnik ma zwarcie pomiędzy wycinkami komutatora czy mogę liczyć na państwa pomoc
Panowie, mam problem z ładowaniem w Uralu M67-36. Szczotki sprawdzone, połączenia przewodów wyczyszczone. Stator sprawdziłem, przejście jest. Test wirnika na zwarcie komutatora do masy oraz przejście pomiędzy szczotką górną i dolną. Po złożeniu podłączyłem "-" na obudowę alternatora, "+" do zacisku III alternatora oraz żarówkę do masy i zacisku "~"...
Witajcie, dawno temu na praktykach używałem podobnego elektromagnesu, nie było tam żadnych cudów, wystarczyło go podłączyć do prądu i położyć na nim badany wirnik. Następnie do lamelek komutatora przykładało się małą żaróweczkę i patrzyło czy świeci i jak. Można było wykryć przerwę i zwarcie za jednym zamachem. Badało się przykładając żaróweczkę do...
takie iskrzenie jak na filmiku to objaw zerwanego drutu na wycinku komutatora (przerwa w uzwojeniu),może być to również zwarcie na jednej z cewek stojana,
Do tego używa się specjalnego elektromagnesu. Przykłada się magnes na wirnik i powoli nim obraca. Z wierzchu przykłada się cienką blaszkę, jak zacznie drżeć to wirnik ma zwarcie zwojowe. Inną metodą jest zasilanie prądem przemiennym o napięciu kilku volt poprzez komutator (ale z reguły nie po przeciwnych stronach komutatora ale o kącie około 120 stopni...
Witam. Masz zwarcie w wirniku. W miejscach petli zwarciowej wycinki komutatora powinny mieć inny kolor od pozostałych.Jeżelli chcesz sprawdzać wirnik to w następujący sposób.Musisz mieć elektromgnes dwubiegunowy np wykonany ze starej pmmpki (cewka z rdzeniem).Bieguny elektromagnesu powinny obejmoać conajmniej 2/5 obwodu wirnik (złobków). A oto jak wygląda...
Drżąca żyletka oznacza zwarcie zwojowe wirnika na cewce lub komutatorze. przydałby się jeszcze moduł do pomiaru zwarć z komutatora (cewki). Pomysł dobry :) . Taki brzęczyk służy głównie do wykrywania zwarć zwojowych w układzie wirnikowym, Również w wirnikach klatkowych (zwartych)- ich objaw jest drżenie umieszczonej pomiędzy biegunami elektromagnetycznymi...
Napięcie podasz, one ruszą, ale zwarcie między działkami komutatora powoduje wykrywanie tego przez sterownik. Kiedy wykryje zwarcie, lub nadmierne obciążenie (blokada) to wyłącza silniczek i powoduje miganie panelu, który informuje o błędzie. Silniczek z czerwoną wtyczką i dźwignią, od strony kierowcy nad nogami.
Jezeli kontrolki podczas krecenia rozrusznikiem przygasaja to najprawdopodobniej trzeba rozebrac rozrusznik i oczyscic i porozdzielac styki komutatora wirnika. Zwarcie na komutatorze zabiera duzo pradu i elektronika silnika wariuje.
witam. Przed ostatecznym "wyrokiem należy: wymyć dokładnie komutator, a następnie przeczyścić przestrzenie pomiędzy działkami komutatora ( potocznie taka czynność jest nazywana "mikowaniem" - zwarcie na działkach komutatora da taki sam objaw jak zwarcie w uzwojeniach) Pozdrawiam.
Wirnik możesz sprawdzić omomierzem, robiąc pomiar między klatkami komutatora. Po kolei mierzysz opór między klatkami. Każda sekcja pokazuje podobną oporność, jeśli jest przerwa lub zwarcie na zero, wirnik do wymiany. Szybciej widać to na pracującym silniku, jak ciągnie po obwodzie komutatora snop iskier a szczotki są dobre to ewidentnie wirnik do wymiany....
Maszyna nareperowana. Silniczek po podłączeniu do zasilacza nie miał sił aby uciągnąć cały mechanizm. Rozebrałem go. Okazało się, że było zwarcie między dwoma wycinkami komutatora. Zwarcie powstało z pyłu ze szczotek, one mają ślizgacze w postaci takiej prasowanej kosteczki grafitu z miedzią. Taka drobina wlazła między w szczelinę między dwoma wycinkami...
https://obrazki.elektroda.pl/4654015000_... Dokładnie, zdjąłem tylko pierścień z numerkiem. Nie znam się aż tak na budowie silnika by przez otwór dostrzec, ale jak pisałem po pracy zdejmę tył i zobaczę :) Dodano po 6 Rozebrałem. Szczotki wyglądają ok. Komutator wyczyściłem z resztek szczotek ale dalej zwarcie między wszystkimi blaszkami...
Mam problem z odkurzaczem centralnym. Uszkodzeniu ulega cały czas triak - po jego wymianie jakiś czas jest dobrze i problem się ponawia. Zastanawiam się czy powodem uszkodzeń nie jest nadmiernie zużyty silnik. Komutator przeżył już dwie szczotki. Zastosowałem dodatkowy gasik, aby wyeliminować szpilki napięcia, ale nie pomogło. Jak się dowiedziałem całkowicie...
Sprawdzałeś diody 522 i 533? Ten rezystor w ich układzie też. Wygląda na to, ze hamowanie silnika jest realizowane poprzez zwarcie jego komutatora - wytworzona siła elektromotoryczna jest tym większa im większe są obroty silnika, a więc im mniej taśmy na talerzyku odwijanym.
Najważniejsze jest sprawdzenie wirnika czy jest w porządku czy też ma zwarcie międzyzwojowe i wcale nie musi być duże. I słusznie. Kiedyś naprawiałem urządzenie do sprawdzanie wirników (produkcja jeszcze PRL) i później, w przypływie ciekawości chyba, zrobiłem coś podobnego z dużego transformatora. Się narobiłem dla jednego wirnika :D - duży Bosch 7...
Niech zgadnę: masz kod błędu 4134-2 lub 4135-2 lub 4136-10 ? Problem w DAF-ach serii LF ze skrzynią AsTronic Lite polegał na tym, że sterownik ma jedno ze swoich źródeł zasilania podłączony do tego samego obwodu, co silnik pompy hydraulicznej.Niech zgadnę: Pali ten duży bezpiecznik na wsporniku na skrzyni biegów? System po spaleniu bezpiecznika ma pewne...
Jeżeli wymieniałeś szczotki a przedtem silnik dobrze pracował to prawdopodobnie szczotki są za miękkie i strużyny z nich powodują zwarcie wycinków komutatora. Komutator ma być czysty z metalicznym połyskiem od pracujących szczotek. Wycinki komutatora muszą mieć wyraźną przerwę bez nadpaleń. Nadpalenia, ciągnący się łuk elektryczny po komutatorze świadczą...
Zacznę tak- kondensator nie ma nic wspólnego z Twoim problemem, jest przeciw zakłóceniowy-ma tez inne zadanie ale to nie wpływa na iskrzenie z szczotek Stojan- wizualnie i omomierzem ,jednakowe wskazania i brak zwarć do korpusu stojana Wirnik- na 99% to cały winowajca ,wyczyść wycinki komutatora wodnym papierem ,przyłóż końcówki z omomierza tak jak...
Sam komutator robota głupiego w tym przypadku nigdy w życiu tego nie wymienisz !! W wypadku ściągania komutatora pourywasz przewody które są przyklejone żywica do niego (nie na hakach jak już je odczepi). Wycinek wyleciał z jakiegoś powodu. Albo od zwarcia na stojanie przez co komutator się nagrzał i najsłabsze ogniwo pościło albo z wirnikiem coś się...
Witam. Te lamelki to pewnie wycinki komutatora (czarny wycinek - zwarcie w wirniku lub uszkodzony komutator).W takim przypadku to wymiana wirnika na nowy lub przewiniecie (nowe uzwojenie). Powinno byc taniej niż wymiana całego silnika.
Dzidziuś, dzięki za odpowiedź. Zanim jeszcze silnik powędruje do śmietnika upewnię się co do dwóch rzeczy. Silnik ma 1800W (w jego danych technicznych podają, że nominalnie 1800W, a maksymalnie 2200W). Znaczy to, że podczas normalnej pracy będzie pobierał 8-9A (popraw mnie, jeżeli się mylę). Znaczy również, że podczas rozruchu będzie pobierał przez...
Przecież napisałem że w 90% wygląda to tak że jak jakaś lamela dostanie przerwy to wypala sąsiadujące lamele. Czyli tak jak piszesz jest ich 3. Ale ona nie straciła kontaktu po prostu się odrywa. Zobacz fot. Oporność jest dalej czyli uzwojenie jest podpięte pod celkę. Dawno już nie przewijałem wirników, ale to mi wygląda na słabe mocowanie koncówek...
Witam. Wirnik najlepiej sprawdzić tak zwanym ,,buczkiem" umieszcza się wirnik w strumieniu zmiennego pola magnetycznego i przykładasz do wirnika kawałek blaszki. Obracasz wirnikiem kilka razy i jak ci zadrży blaszka to jest zwarcie między zwojami. Na koniec sprawdzasz połączenia uzwojeń z komutatorem podłączając amperomierz (prąd zmienny) do klatek...
Na dzień dobry wymiana szczotek, skoro zużyte. Najszybciej i najtaniej. Skoro zużyte to pewnie słabo dociskane do komutatora stąd iskrzenie, a przy dużych obrotach powstaje łuk elektryczny. Zawczasu wymienić szczotki zanim komutator uszkodzi się na dobre.
Sprawdż czy lamelki komutatora są przebarwione jeżeli tak to wirnik ma zwarcie jeżeli nie są nadpalone to komutator jest niecetryczny w stosunku do osi wirnika inależy go przetoczyć na tokarce.
Fakt - R7 to zielony matowy za kondensatorem i oprawką żarówki, ale skoro silnik jeździ - to powinien być cały. A silnik - podłącz kable prądowe do akumulatora samochodowego na bramie i przyjrzyj się czy w okolicy zamykania silnik nie zwalnia bo ma ciężko, sprawdzenie komutatora i szczotek zdaje się zrobiłeś. Odpal całość razem z prowadnicą - bramę...
Odpowiem sam sobie ponieważ myślę iż moje spostrzeżenia mogą się komuś przydać. Niestety nie udało mi sie dostać odpowiedniego silnika i zmuszony byłem do naprawy starego. Okazało się iż całą winę za "zacięcia" DVD ponosi komutator silniczka. Wystarczyło przeczyścić i usunąć drobinkę metalu która powodowała zwarcie między okładzinami komutatora i DVD...
Oprócz tego co koledzy napisali powyżej proponuję zapoznać się z tym wątkiem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... W moim egzemplarzu jest zamontowany inny model silniczka, ale sposób postępowania podobny. Po oczyszczeniu komutatora i delikatnych drucików spełniających rolę szczotek, obroty ustabilizowały się a talerz gramofonu...
naprawa komutatora zwarcie rezystancja komutatora naprawa komutatora
naprawa deska peugeot przekręcić wałek szczotka elektryczna
kuchenka mastercook lokomotywa sterowanie
Błąd przekaźnika 9E27 w systemie CWU - diagnostyka i rozwiązania Ustawienie krzywej grzania Buderus - zmiana początku