Dzień Dobry Dzień dobry szukam momentów dokręcenia jarzma zacisku do zwrotnicy oraz prowadnika zacisku do jarzma.
Zastosuj takie śruby kołnierzowe, bez żadnych podkładek. https://obrazki.elektroda.pl/1882327600_...
Pewnie chodzi o śrubę trzymająca jarzmo do zwrotnicy. Rozwiercić łeb śruby. Zdjąć jarzmo i złapać kluczem za resztę śruby. Powinna być tam śruba 12mm więc użyć wiertła 12 lub większego. Po rozwierceniu łba i zdjęciu jazma powinno wystawać ok 10-15mm śruby co w zupełności wystarczy do dobrego chwycenia.
Pogrzeb w sieci bo chyba kiedyś trafiłem na artykuł o wzmocnieniu hamulców w Megane II i przejściu na tarcze 300mm. ze Scenica, pisali, że wymieniają tarcze, jarzmo i klocki, zacisk pozostaje i Megana lata na tarczach 300. Wynika z tego, że zwrotnica jest taka sama Tu gość wsadził 3setki: https://megane.com.pl/topic/61377-wi%C4%...
Lepiej wymień przypuszczam że do golfa IV nie będzie to duży koszt a przynajmniej będziesz pewny że klej nie puści. Chyba koledze chodziło o jarzmo.
nigdy nie sprawdzałam tych jarzm czy prowadnic (jak zwał tak zwał) Dla Ciebie nie ma znaczenia jak się to nazywa a mylisz dwie różne rzeczy. Jarzmo jest przykręcone na stałe o zwrotnicy. W jarzmie poruszają się klocki. Za pomocą prowadnicy jest przymocowany zacisk do jarzma. Prowadnice trzeba za każdym razem sprawdzać czy nie są zapieczone - na prowadnicach...
A czy przejście na większe tarcz typu 312 wiąże się z jakimś rzeźbieniem? Czy jarzma pasują pod otwory seryjne z 288? 150 a RS ma tak samo usadowione mocowania? Są jarzma pasujące pod Twoje zwrotnice jak i zaciski. Poszukaj w Google - tam znajdziesz wraz z numerami fabrycznymi danych elementów. Musisz również zmienić kodowanie pompy ABS, aby wiedziała,...
Cewki wewnatrz GDWT mogą tez już byc rozpadnięte i szczeliny zabrudzone GDWT podmienił, jeśli ten zastępczy na pewno wcześniej działał to wyglądałoby na potencjometr. Zmostkować na próbę regulator od GDWT i przetestować. Jeśli to jego wina - można spróbować wyczyścić Kontaktem 60 i przepłukać izopropanolem. potencjometry są aktulanie odpięte z obwodu...
rozkrec czyli ile sie uda glownie sruby trzymające jarzmo do zwrotnicy ,problem w tym ze jak cos zaczynacie robic to chociaz sprobujcie zrozumiec zagadnienie , jak to zrobic zeby bylo ok? kazdy sposób jest dobry jak się uda jak chcecie coś na 100 procent to przeciac felge ,lub odciac zwrotnice lub wymiana calego macpersona.Kwestia czy chcecie pomóc...
mi też w uno tak się tak spęczył w środku wężyk do zacisku, też nie mogłem dojść co to... --- na 100% wężyk ale swoją drogą zaciski hamulcowe w Uno to tragedia, zresztą rodem z Dużego Fiata ja w swoim uno założyłem zaciski (wraz z jarzmami i klockami) i tarcze z Cinquecento/Seicento, one się nigdy nie zacinają, a tarcze też, bo są ciut większe niż w...
Ale ta śruba tylko "trzyma" jarzmo - moment ścinający jest minimalny, jako że dochodzi jeszcze tarcie jarzma o uszy zwrotnicy. I wcale nie trzeba tego dokręcać, aż całość soki puści, do dokręcenia wystarczy moment z zakresu 60-90Nm (śruby10.9-12.9). Przy braku klucza dynamometrycznego - klucz oczkowy, bez przedłużki, plus środek hamujący gwint - z oferty...
To było by za proste i zbyt piękne by było przyczyną (sprawdzone) problem jest w zacisku i jarzma którego się nie rozkręca gdyż ustawione jest to fabrycznie i nie wolno tego dotykać, a zacisk odkręca się bezpośrednio od zwrotnicy. Dodano po 3 Być może nie znam się na tych narzędziach. Dzięki za pomoc poszukam firmy może coś mi poradzą na mój problem.
Patrząc po tandecie, na jakiej masz zregenerowane głośniki, przypuszczam że do GDWK kupujesz podobną tandetę. Sprawdź też, czy nie masz czegoś uszkodzonego w zwrotnicy. Po zdjęciach nic nie stwierdzę. Czy nie masz zdeformowanej szczeliny magnetycznej? Jarzmo głośnika jest wyraźnie przesunięte, może magnes się rozkleił i cewka się blokuje.
Nie kupuj nigdy sklejonych układów. Nie wiadomo na jakim układzie był sklejany i może nie pasować, z drugiej strony jak coś jest do wszystkiego to jest do....... Jak może pasować cewka do tylu głośników, zwłaszcza do 25/80 z 25/40/3? One na pewno różniły się wysokością jarzma (to tzw górny nabiegunnik, jak kolega wyżej wspominał), a tym samym wysokością...
Z tego pięknego filmu wynika tyle do tematu co stwierdzenie że wszystko samo się zrobi. Amor wymieniany z lewej strony nie równa się z wymianą z prawej... poza tym na tym filmie wiele rzeczy pominięto z którymi miałem problem ale już sobie sam poradziłem. Także poradniki z google odpuszczam bo szukałem. Teraz pytam osoby które miały styczność z budową...
Ostatecznie zrezygnowałem z montaż tych zacisków i tarcz. Zamontowałem tarcze i zaciski z punto 1.2 16v. Jarzma + zaciski z 16v pasują do piast z 8v, a tarcze różnią się tylko średnica więc tez pasowały.
Były, były 239X20 a nawet 256X20 i 280X22 tylko te 2 największe to już całkiem inne jarzma i zaciski i tylko z silnikami PL, KR, PG. Myślę że zwrotnice możesz mieć od starszego modelu włożone <88r. Po sworzniu dolnym można poznać, te starsze miały 17mm średnicy nowsze 19mm.
Nadszedł czas na wymianę tarcz hamulcowych. Z lewej strony pourywałem klucze i niestety obróciłem śruby trzymające piastę do zwrotnicy. Nie wiem jakie powinny być tam śruby, chodzi mi o długość i twardość śrub torks M50, oraz moment dokręcenia. Wygląda to tak, jakby ktoś wkręcił nieco dłuższe bo gwinty na końcu śrub były wyraźnie uszkodzone. Z prawej...
Na Twoim schemacie widzę coś niepokojącego... Zwrotnica to t.zw. 2,5 way - czyli "po naszemu" dwie i pół drogi. W zakresie najniższych częstotliwości pracują oba głośniki nisko-tonowe, później jeden z nich jest filtrowany, a gra efektywnie drugi. Tak się robi dla wyrównania charakterystyki częstotliwościowej. Natomiast w temacie ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Moje pytanie brzmi, czy zestaw do regeneracji do 25/80 podejdzie mi do kosza 25/60 ? chodzi mi o cewkę, czy wejdzie mi w szczelinę. Ogólnie to pan stwierdził ze różnica jest nawet miedzy 25/40 a 25/60, a ja na forum wyczytałem ze nie ma żadnej różnicy, ze po prostu 25/40 to starszy odpowiednik 25/60. Jak to jest, bo przyznam ze bardzo chętnie włożyłbym...
A co jak żądana indukcyjność nie pozwalała na nawinięcie na tym karkasie z trafo powielacza? Dla ścisłości - nie żadnego trafopowielacza, lecz transformatora odchylania linii (TVL), a jeszcze dokładniej - karkasie cewki anodowej (pierwotnej). Uzwojenie wtórne (wysokonapięciowe, zasilające kineskop) znajdowało się na osobnym zahermetyzowanym karkasie...
Potrzebujesz wiązkę, kompa, jak masz skrzynie z 1.8 to można zapiąc na lince, tylko sprzęgło ma mniejsze i szybciej spalisz. Czeka Cię zmiana zwrotnic, hebli z przodu, dołożenie jakiegoś stabilizatora. belka z tyłu z bębnów na tarcze to zmiana samych piast ( niepamiętam czy też czopów) i dołożenie jarzm, po za tym linki do ręcznego inne. ew można przykręcić...
Witam. Czy ktos moglby mi pomoc zaprojektowac zwrotnice/filtr dolno-przepustowy do tego wlasnie glosnika ?? specyfikacja: SPECYFIKACJA: - Rozmiar 30 cm - Moc maksymalna 1000 W - 30 cm podwójny stożek IMPP wzmocniony wplecionym włóknem aramidowym z węzłami wzmacniającymi - 3-warstwowy pierścień otaczający wzmocniony wplecionym włóknem - Podwójnie składane...
Ale wam się panowie pieprzą głupoty... Skąd wy to macie? W tym sprzęcie najważniejszy był resor (czy nie siedzi z którejś trony), belka podresorowa (w zasadzie jarzma trzymające resor), przekładnia ślimakowa (luz) i najważniejsze, często pomijane-wspornik drążków kierowniczych. Jak miał luzy to samochód gonił jak chciał. Natomiast co do tyłu, do czasu...
Już znalazłem przyczynę...gumowe tulejki na jarzmie wyrobiły się i zacisk luźno się trzymał po wymianie jest ok ale, po przykręcaniu koła dwie śruby nie chcą się wkręcić, wyrobił się gwint w piaście i teraz moje pytanie czy, zwrotnica od audi a4 2.5tdi będzie pasować do passata b5 1.8?
Może być krzywa piasta, krzywe prowadnice zacisku, podejrzewam że masz tam tarcze 280mm prowadnice są zintegrowane z zwrotnicą, często sie krzywią. Oczywiście piasta musi być czysta przed montażem tarczy i żadnych smarów między piastą a tarczą. Miałem kiedyś ci przypadek że po 5 wymienionych kompletach tarcz ATE BREMBO TRW BOSCH i coś tam jeszcze. Wszystko...
Witam. Czy ktos moglby mi pomoc zaprojektowac zwrotnice/filtr dolno-przepustowy do tego wlasnie glosnika ?? specyfikacja: SPECYFIKACJA: - Rozmiar 30 cm - Moc maksymalna 1000 W - 30 cm podwójny stożek IMPP wzmocniony wplecionym włóknem aramidowym z węzłami wzmacniającymi - 3-warstwowy pierścień otaczający wzmocniony wplecionym włóknem - Podwójnie składane...
Schematu niestety nie rozrysuję, ponieważ jest tam zbyt duża plątanina kabli a wszystkie kable są w jednym kolorze stąd trudo to zidentyfikować, kolumna jest sklejona i nie można jej rozkręcić. Bez przesady, tam są zaledwie 3 głośniki, a po ich wyjęciu jest dostęp do wnętrza. W razie potrzeby można prowizorycznie dosztukować kawałki kabla aby dało...
Witam , znalazłem w internecie skrzynie basową która mi się spodobała , lecz musiał bym dobrać do niej jeszcze wzmacniacz , zaś kolejną sprawą jest czy opłaca mi się inwestować pieniądze , może za te pieniądze coś lepszego znajdę , zobaczymy może mi coś doradzicie :) Podkreślam że jestem zielony w tym i to co szukałem mogłem źle dobrać ze względu na...
Witam jak w temacie nie wiem czy mój wzmacniacz pociągnie ten głośnik kolega ma (piecyk magnat ten 1 X150w rms i pionerka 250 rms TS-W303R) i gra mu to bardzo ladnie. A tu wymagania tych głośników : TS-W304R Właściwości: Moc maksymalna 1.300 Watt Nominalna moc wejściowa 300 Watt Impedancja 4Ω Pasmo przenoszenia 20 - 220 Hz Skuteczność (1W/1m) 95...
Witam na forum. Od jakiegoś czasu chciałem zbudować pojazd dla syna jak trochę podrośnie, wybór padł na pojazd w stylu jeepa willysa tylko w wersji mini. Plan budowy silnik sprzęgło maluch , skrzynia polonez , most polonez zwężony , przekładnia przy moście 1:2 lub 1:2,5 , 4 resory maluch, felgi 13 polonez, części te już posiadam, jedynie z silnikiem...
Na driver przypada zawsze mniejsza moc z racji tego że pracuje na wyższej częstotliwości niż te dwa głośniki basowe, w dodatku stosuje się tłumik więc śmiało można to ze sobą połączyć. Przecież 100W podane na głośniku wysokotonowym uwzględnia już powyższy fakt! Oczekujesz że przez takie malutkie cóś można bezkarnie przypuścić faktyczne 100W mocy? 8-O...
Cześć Wam Elektrodowcy chcę wam zaprezentowac moje najnowsze dzieło,Powstało to na maxymalnie niskich kosztach ale o tym dalej-potrzebowałem czegoś głośniejszego do odsłuchu podczas mixowania,grania muzy w domowych warunkach oczywiście z w miarę dobrą jakością dzwięku. Kolumny sa 2way na 12" mid bass i 1"Driver całość Tonsil a konkretniej GDN 30/80...
Każdy głośnik, czy to produkowany dziesiąt lat temu czy współcześnie ma sprawność na poziomie kilku procent. Pisanie w ten sposób co Kolega wprowadza w błąd, sugerując,że ta różnica jest znaczna. Procentowo jest niewielka - bo to zaledwie kilka % różnicy. Te kilka procent robi jednak dużą różnicę, w sytuacji gdy sprawność głośnika, jak to przyznałeś...
jarzmo hamulca jarzmo stojan jarzmo hamulec
czyszczenie obudów regulator napięcia przewody honda oznaczenie kolor ładowarka
hulajnogi elektryczne problemy różnicówka brzęczy
Resetowanie czujnika skrętu Audi A2 - procedura Jak często stosować Liqui Moly do czyszczenia wtryskiwaczy?