Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
No to masz odpowiedz. Potrzebne zdjęcie złączy tego zamontowanego alternatora plus opis oznaczen.(B+,W,T itd)
Możesz ale do td wymaga przeróbki by podłączyć pod złącze alternatora "w" od biedy może być nawet obrotomierz z pb to tylko skala bedzie inna nie musi być z tdi. Przeróbka znajdziesz na forum audi80 tyczy się obrotomierza tdi i pb bo jed3n i drugi trzeba przerabiać
Z tą żaróweczką to akurat prawda. Z akumulatora podajemy + na żaróweczkę a z niej dalej idziemy na złącze alternatora. To złącze to zdaje się wyjście prostownika pomocniczego alternatora, prostujące prąd dla układu wzbudzenia. Prąd jaki przepuszcza żaróweczka jest wystarczający aby alternator się wzbudził. A swoją drogą to myślałem ostatnio o możliwośći...
Będzie ciężko w motoryzacji złącza typu Superseal lub Weather Pack ale na przewody max 1,5mm2 i max obciążenie 7~10A troche mało (piny sa chude) W tme mają prąd max 13A https://www.tme.eu/pl/details/at3ps-ckit... Trzeba zwrócić uwage na średnicę przewodów czy da sie zaprasować i czy wejdą do obudowy złącza.
Nie rób "pajęczyn" odłącz wtyczkę MA pod "maską" w tej wtyczce MA znajdź pin 9 (biało-czarny przewód), odłącz złącze regulatora przy alternatorze i sprawdź pomiędzy MA9 a pinem 3 regulatora (biało-czarny) czy: - jest ciągłość obwodu - nie ma zwarcia do masy
Witam Gdzieś czytałem, że można w dieslu podłączyć obrotomierz do alternatora, pod złącze z literką "W" i tu moje pytanie: czy w uno 1.7 diesel na alternatorze jest takie złącze? Może ktoś wie? Niestety nie mam czasu wyciągać alternatora zza silnika i to jeszcze na dole, by samemu sprawdzić czy ma takie złącze. Alternator to Magneti Marelli. Pozdrawiam
pryskasz dimerem czekasz 5 min ,jedziesz potem karcherem ,następnie newralgiczne punkty elektryki okolice złącz gniazd alternator,należy przedmuchać spręzonym powietrzem
Właśnie nie byłem pewny czy tu tak można. Jedyny schemat jaki udało się znaleźć to połączenie alternatora z komputerem i akumulatorem ale niema poloczenia kontrolki niestety. Ta kontrolka jest oświecana przez sterownik, jak zamontowałem alternator który nie ładował to oświecała się po jakiś 10 minutach jazdy jak napięcie było już za niskie. Znalazłem...
Obok rozrusznika jest złącze (kostka), od przewodów alternatora. Być może tam jest problem.
Witam. Posiadam mazdę 6 z 2006r silnik 2.0 pb 147km. Chcę zmodyfikować CAR AUDIO i potrzebuję więcej prądu min 200A Fabrycznie jest 100A a alternator sterowany sygnałem analogowym PD Co do rozwiązań jest opcja wrzucić altek z zew. reg. napięcia ,ale co z lampką ładowania jak jej uniknąć? Lub druga sprawa ,tak sobie rozmyślałem, jest opcja włożyć inny...
Dużo pisania, mało wiadomości... Jakie jest ładowanie z oświetleniem? To 50 V to z odpiętym regulatorem, jeśli napięcia są jednakowe i nie ma przebicia, to jaki jest opór uzwojeń? powinno być mniej niż 0.8-0.6Ω Jeśli alternator ok, regulator do przeglądu i złącze alternator-regulator, często się przegrzewa...
Dużo to byłoby zachodu, dlatego odpowiedź vorloga jest najlepsza. Sądzę, że nie ma sensu przerabiać ani kombinować, lepiej kupić gotowy tanio obrotomierz od razu przystosowany do diesla na złącze alternatora. Dziękuję.
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
dołóż "bokiem" do testu przewód min 2,5* D+ alternator-akumulator i wtedy mierz. Twierdzę utlenienie złącz bądź przewodu głównego.
Witajcie. Podczas pracy padł mi alternator. Miałem pod ręką alternator 140A boscha 078903016 AB . Podpiąłem, lądowanie jest , ale niestety nie działa obrotomierz. Jeden kabel jest nie podpięty. W starym alternatorze było złącze W . Czy jest jakiś sposób żeby i w tym alternatorze się wpiąć? Albo poradzicie jakiś alternator 120 - 140 A który posiada to...
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Podłącz jeden przewód do akumulatora pod najgrubsze złącze a to male to wzbudzenie czyli żarówka z jednej strony do plusa a z drogiej do alternatora Dodano po 1 Podepnij plus akumulatora do alternatora takie grube złącze a drugi przewód do kontrolki.
Złącze OBD2 łączy się, lecz nie może się połączyć z komputerem samochodu na zapłonie. Z czym jest komunikacja? Wiązka obok alternatora/filtra nie przetarta? Wszystko poskładałeś jak było?
Kolego - jaka to centralka powie napis obcięty od dołu (na dole są opisy). Pewnie sterownik czujek ultradźwiękowych. D+ 61 to złącze "wzbudzenia" alternatora.
Sprawdź jeszcze bardzo dokładnie połączenia masy. Kable złączki kabeloczka itp. Nistety wygląda na regulator. :D Czy był ori czy jakaś podróba? Co z masą regulatora ? Musi byc przesolidna! Co z chłodzeniem reg. ? Jeżeli nie było dobrego styku na złącze alternatora to reg mógł paść z nierównomiernego rozpływu prądów. Osobiście nie kupowałbym reg tylko...
Witam, c-max w dieslu 2006r, po odpaleniu auta po kilku-kilkunastu sec. zapala się kontrolka ładowania - ładowanie jest w granicach 13,95V (nawet na światłach) przez cały okres od odpalenia, bezpiecznik od alternatora OK, reszta bezpieczników sprawna. Na czerwonym cienkim (3-pinowe złącze alternatora) kabelku jest napięcie po stacyjce. Przy próbie podłączenia...
Idzie w iązkę od alternatora złącze Forda
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
gdzie znajdę D+ złącze X4 czy to jest któraś z wtyczek do FR? Tak jest to złącze X4 sterownika FR wtyczka 18 polowa pin 13.Podłączony jest tam sygnał D+ z alternatora.
Jak alternator był wyjęty to sprawdziłem tylko czy nie ma zwarcia do masy. Jakie napięcie powinno być na tym niebieskim przewodzie? Nic się nie stanie jak podłączę 12V przez żarówkę lub zewrę do masy? Czytałem o tych metodach, ale nie wiem jak odnoszą się do tego typy alternatora (złącze com, a nie D).
Dawno temu miałem do czynienia z takimi rozwiązaniami przy wyrzutniach rakietowych. Porządne, wielosegmentowe łącza w tym także 400 Hz dla układów nadążnych. A tak poważnie to oczywiście wirnik alternatora.
To jest w okolicy prawego kielicha zawieszenia? Jeśli tak to pozostaje tylko elektrozawór pochłaniacza par paliwa, zamocowany pod zderzakiem a złącze elektrozaworu wystaje pod prawym reflektorem
A czy każdy diesel na alternatorze ma złącze "W"?
Napisałem wcześniej czy aż tak ciężko poszukać schematu instalacji. Ale niech Ci będzie zrobiłem to za Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/6615461600_1... Tu masz jeszcze opisy. 1.Lampa przednia lewa 2.Lampa przednia prawa 3.Sygnał dźwiękowy 4.Złącze przednie 5.Alternator Żuk 6.Świece żarowe 7.Czujnik ciśnienia oleju 8.Skrzynka bezpieczników...
Wygląda na uszkodzony przewód albo złącze (zgniło/zzieleniało).
Witam, mam pytanie odnośnie sprawdzenia alternatora ale takiego sterowanego komputerem, tzn ma on złącze na 5 pinów. (Np Mercedes Actros). Czy można zbudować jakiś układ, są może schematy?
Koło rozrusznika masz cztero pinowe złącze, oglądałeś je i przewody w okół niej? Tam idą przewody na sprężarkę i alternator, sprawdź po kolorach które idą na sprężarkę i podaj zasilanie. Zawsze to kawałek instalacji masz wykluczony.
UWAGA Gruby przewód poprowadzony od alternatora <złącze B+ klucz 10> do akumulatora + załatwia sprawę plus regulator jeż-pola z najnowszej partii . Oryginalny jest lichy
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
Na mój gust to nie wiemy czym dysponujemy. Alternator owszem ale co regulatora gorzej. Czy chodzi o regulator (elektroniczny) zewnętrzny czy też o wewnętrzny? Jeśli mowa o wewnętrznym to oczywiście nie bowiem należałoby przerobić układ wewnętrzny. Ale dla ciągnika nie ma większego znaczenia wielkość regulatora więc ten elektromechaniczny też można użyć....
Przekaźniki mam pod maską, przewód zasilający 2.5mm2 Gdzie się wpiąłeś z zasilaniem lamp? Pod złącze alternatora B+ (zakładam, że pewnie masz alternator założony) - stąd byłoby pewnie najbliżej - czy gdzieś indziej? jednak tam w okolicach lamp jest więcej miejsca No i bliżej lamp- czyli spadki napięć jeszcze mniejsze. A w jaki sposób rozwiązałeś wpięcie...
Witam. Dokładnie... Wlej mineralny. Może trochę nie na temat... ale... Jeśli masz wątpliwośći co do akumulatora to go wymień. Za miesiąc będziesz go wymieniał jak będzie "piździć"- zmarzniętymi palcami... Przed zimą warto sprawdzić ładowanie, przeczyścić klemy aku, przeczyścić złącze przy alternatorze jak i przy rozruszniku. Nałożyć np wazelinę techniczną...
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
Oki usterka zlokalizowana. Problem tkwił w połaczeniu przewodu z czujnikiem cisnienia oleju. Jest takie okrągłe złacze, które skupia wszystkie połaczenia z silnikiem, tu było złe połaczenie lekko zaśniedziałe końcówki. Po oczyszczeniu jest jak nowy nic nie świeci i nie piszczy :-) Dodatkowo przeczyściłem złącze od alternatora może i tu był problem....
Prosty pomiar wszystko ci powie.
witam kolega ma renaulta i tam impulsy idą z alternatora (dodatkowe złącze) sprawdz czy w twoim nie ma czegos takiego
Witam, mam problem z ładowaniem w samochodzie mianowicie po wymianie alternatora akumulator szybko się rozładowuje. Zmierzyłem pobór prądu na wyłączonym zapłonie 2,4A a powinno być ok 0.2A, sytuacja wraca do normy kiedy wypnę 3-pinową wtyczkę na alternatorze lub złącze do PCM. Sprawdziłem wiązkę alternatora, nie jest uszkodzona nie ma przebić na masę...
Żółty kodowanie 61 to sygnał D+ od alternatora, linia biegnie na złącze C2/2 pod ''maską'' dalej na tablice bezpiecznikową P2 złącze F pin 3 good luck. Sprawdź ciągłość od alternatora do P2 ... regulator sprawny ?
Jest to przekaźnik ROZWIERNY specjalny i nie jest zastępowalny poprzez zwykły przekaźnik samochodowy. Jego parametry pracy to: rozwarcie styków 5.5 +/- 0.2 V zwarcie styków: poniżej 3.5 V Rezystancja uzwojenia: 29 +/- 2 Omy w temp. 20 'C Podłączenie: 86, 87 - masa (styki te mogą być już zwarte w przekaźniku, zależnie od wersji) 85 - środek uzwojenia...
PREDAT, co Ty mierzyłeś???? Wartość napięcia wstecznego, wytrzymywanego przez złącze, podaje producent diody!
W drugą stronę chciałbym, żeby był pełny przepływ z akumulatora hotelowego na akumulator rozruchowy. Instalacja elektryczna samochodu/kampera/przyczepy, czyli np. przewody, bezpieczniki, złącze haka wytrzyma takie natężenia?
Witam , sprawa dotyczy opla astry II z silnikiem X16SZR - wczoraj po wycieku oleju umyłem silnik preparatem Akra i spłukałem ciepłą wodą pod niskim ciśnieniem , po odpaleniu silnika nie zgasła kontrolka ładowania i brak było wspomagania , świeciła kontrolka ABS i nie było świateł mijania. Dziś odpaliłem , kontrolka zgasła ale po chwili obrotomierz na...
witam ponownie nowy alternator zamontowany ładowanie 14,4 do 14,65 na wolnych jak i na wysokich obrotach po włączeniu świateł wszystkich razem ze szperaczami w sumie 4 dwa na przodzie i dwa na tyle czyli 4 x 55 w napięcie spada do 14,3 więc myśle że nie jest źle co do samej przeróbki to trochę trzeba było pokombinować z tym typem alternatora nie obyło...
Podczas jazdy to akurat może szumieć bo alternator wprowadza masę śmieci na wejście. W takim wypadku może pomóc filtr LC, taki, jaki montuje się czasami przy zasilaniu CB.
Witam Kupiłem w sklepie internetowym taki alternator do maszyny rolniczej i nie wiem, jak go podłączyć, bo nie ma na nim żadnych oznaczeń. Jakiś chiński alternator. W sklepie był opisany jako pasujący do Ursusa C360. Tam, gdzie oznaczyłem, to się domyślam, że to wejście (30) do plusa akumulatora. Dalej zgadywałem i kontrolkę wzbudzenia wpiąłem w złącze...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Koło na pasek jedno-klinowy. Ale alternator jest napędzany dwoma paskami. Złącze B+ jest podłączone przewodem 25mm kw do rozrusznika
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Jeśli podczas świecenia kontrolki ładowanie jest prawidłowe - sprawdź okablowanie. Zielony lub zielono czerwony przewód leci od alternatora przez złącze pośrednie pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika, przez ścianę grodziową do wnętrza do BSI.
Jeśli to TDI,to błyśnięcie kontrolki od świec żarowych jest normalne.Zima zapali Ci się na dłużej(ok 8 sek).Jeśli chodzi o ciśnienie oleju,to sprawdz czujnik oleju-w tym celu sciągasz przewód z czujnika oleju i zwierasz z masą.Jeśli się zapali-masz czujnik do wymiany-lub jeśli nie-sprawdż żaróweczkę w liczniku.Jeśli sprawna-szukaj przyczyny w przewodzie...
Główny przewód wyczyszczony. Na odpalonym silniku napięcie między masą na akumulatorze a plusem na złączu alternatora skacze od 5 V do zaledwie 11 V. Przez chwilę się cieszyłem bo mierząc po zdjęciu kapsla pokazywał przez jakiś czas ponad 14 V, ale po czyszczeniu i dokręceniu jest tak jak wyżej, To chyba definitywnie alternator powiedział good bye no...
Panowie coś dzwoni, ale nie w tym kościele. Rozebrałem czteropinowe złącze przy alternatorze. Idzie tam międzyinnymi sygnał L (lampka, wzbudzenie etc). Dałem mu +12 przez żaróweczke i altek się wzbudził przy 900obr. :) Wydaje się raczej ze to ten alternator jest niedopasowany do instalacji, wszak poprzedni działał. Biore się za studiowanie schematów...
tutaj koleś ma identyczną zagwozdkę co ja i w sumie z tego co zrozumiałem nie znalazł rozwiązania, a już myślał że to kątowe złącze, tylko zwalił na nowy alternator niewiadomego producenta/pochodzenia... Pytanie czy według Was zmiana alternatora z 90A na 120A definitywnie rozwiązała by sprawę? w ETKA jest napisane że do silnika BFH mógł być i ten i...
Podpowiadam, żebyś na darmo alternatora nie wyciągał, sprawdź masę na alternatorze i napięcie ładowania na samym złączu alternatora.
Każdy choć trochę ogarnięty stwierdzi Tak ale na akumulatorze jest rozdział na sam akumulator i na WSZYSTKIE odbiorniki. Także ci inż. VAGiny to zwykli idioci jak przypuszczam, żadnego nie znam ososbiście, rozwiązanie niepraktyczne i nieprzemyślane. Ja ich nie posądzam o rozrzutność, ale biorę w ciemno fakt, że skoro taki przekrój przewodu tam jest,...
1om na wirniku to moim zdaniem zbyt dużo. Wirnik zazwyczaj bierze 3A czyli jego opornosc powinna mieć 4 omy. Z prawa ohma przy jednym omie, prąd to 12A. Zdecydowanie za duzo. W corolli masz regulator trzy pinowy. Jeden pin to lampka, dwa kolejne do dwa plusy, jeden "15", drugi "30". Złącze DFM? W alternatorach w yarisie takowe występowało. W corolli...
Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną. szczególności przewody: biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu) czarny, przy regulatorze napięcia żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte) Niestety motorek ma swoje lata....
Sprężarka elektrycznie obciąża niewiele, wentylator to ok.20 A. Sprawdź spadek przy obciążeniu innymi odbiornikami np ogrzewanie tylnej szyby . Może po włączeniu klimy ślizga się pasek. Jeżeli nie to do sprawdzenia alternator lub przewody i złącze na akumulatorze.
Według schematu leci do licznika, złącze A 12 albo B12, niebieski. Ale jak odłączysz wtyczkę z alta to co nie gaśnie lampka?
Mostek niekoniecznie musi być uwalony, ale należy to obowiązkowo sprawdzić! Trzeba sprawdzić, czy na wyłączonym silniku alternator nie pobiera prądu. Pewnie masz coś tam skorodowane/obluzowane/inne i jak pogrzebiesz, to kontakt się poprawia. Bezwzględny przegląd stanu okablowania, złącz i alternatora.
Spokojnie jak znajdę chwilę to się za niego wezmę, ja temat rozruszników mam bardziej obeznany :D A w alternatorach w sumie nie miałem okazji pogrzebać, Podpada mi tylko złącze na amperomierzu bo po dokreceniu kabli można obrócić stykiem, kable od alternatora do amperomierza i od amperomierza do rozrusznika są nowe.
Zdemontuj osłonę nad pedałami - tę bezpośrednio nad pedałami, będziesz miał dostęp do trzech wtyczek wspomagania, które odłącz i pryśnij KONTAKT-em po złączach i wtyczkach. Jak alternator i akumulator jest dobry, to wyeliminujesz częsty problem na złączach.
Alternatory używane w Passatach w 1990 na pewno potrzebują prądu wzbudzenia w momencie rozruchu silnika. Jeżeli mogę coś skromnie zasugerować to wydaje mi się, że w Twoim przypadku problem nie jest związany z samym alternatorem, ale właśnie z prądem wzbudzenia. Dość łatwo to sprawdzisz odłączając niebieski przewodzik idący do alternatora i po uruchomieniu...
Jesli działał a przestał i nie ma błędów to moze byc alternator. W tych ciagnikach wom przestaje działac jak altek nie ładuje.Sprawdz miernikiem czy jest ok 13V a jak nie masz miernika to złącz drucikiem gruby przewód alternatora z cienkim drugim (tym najdalszym od grubego).W ten sposób oszukasz kompa że z altkiem wszystko ok.Zapal traktor i zobacz...
altek bosch 140A Eee, a nie Denso? Sprawdź trasę niebieskiego kabelka, zwróc uwagę na złącze na podszybiu.
Problem braku ładowania zaczynasz naprawiać od kodowania? Dlaczego i w jakim celu? Bardzo pomoże Ci zwykły miernik, nawet taki najtańszy z marketu. Zacznij pomiary przy alternatorze, później z prawej strony komory silnika masz miejsce do odpalania z kabli. Zmierz przed i za, lub dotknij palcem. Gorące złącze to brak kontaktu. Szukaj.
Z fusów kawy ciężko wyrokować! Wpierw kontrola wszystkich złączy, przyłączy oraz do masowania silnika -karoseria. Kontrola akumulatora i alternatora. Odczyt błędów, kontrola całego dolotu powietrza. Nie zaszkodzi czyszczenie - czujnik MAP w kolektor ssący
Często urywa się przewód od alternatora na złączy pod rozrusznikiem. Są to dwa przewody jeden to wzbudzenie alternatora (+12 V po stacyjce) a drugi sygnał obciążenia alternatora. Ładowanie (14 V) pojawia się się dopiero jak przekroczymy obroty samowzbudzenia alternatora. Przeważnie jest to jednokrotne przekroczenie obrotów silnika powyżej 3000 RPM i...
Zaprasuj nowe oczko na przewód od alternatora.Grzeje się, bo jest zaśniedziałe złącze w miejscu prasowania. Skrzynkę wymień na nową. To jest standardowa usterka w grupie vag.
Diody mierzyłem multimetrem (odkręcona płytka od uzwojeń) przejście w jedną stronę na 590ohm. Szczotki i komutator są jak nowe. Żeby sprawdzić ten alternator ma on złącze 3 pinowe i B+. wystarczy podać przez kontrolkę +12V? Czy jeśli podam mu mu napięcie to powinienem czuć jakiś opór na wirniku?
Cały czas jest około 14,3 przy obciążeniu światłami ok. 14.5. Odłączyłem od alternatora złącze z dwoma cienkim kabelkami i jest bez zmian. Więc coś chyba jest nie tak z alternatorem bo wychodzi, że nie daje on sygnału na komputer aby wyłączyć lampkę. dwa dni temu założono nowy regulator napięcia wszystko działało do dzisiaj. Poprzedni w ogóle nie dawał...
Przekaźnik obwodu X, zazwyczaj z nr 18. Alternator zostaw w spokoju a napraw złącze w okolicy rozrusznika.
Naładuj akumulator i odpal. Sprawdź czy alternator ładuje. Do profilaktycznego przeglądu złącze PLUS pod maską, oraz czyszczenie klem i słupków akumulatora. To podstawa. Potem jeżeli te proste czynności nie dadzą poprawy- trzeba szukać przyczyny- pewnie niedomaganie alternatora, a co za tym idzie może i akumulator na śmieci.
Mam taki pomysł: wziąć dwa stojany od alternatora złączyć ze sobą nawinąć drutem o średnicy 1mm 3 fazy i założyć to do alternatora z orginalnym wirnikiem. To może coś zmienić??
Po odpaleniu mam komunikat "Brak ładowania" + kontrolka ładowania. Sprawdziłem miernikiem napięcie na akumulatorze, które nie zmienia się podczas pracy silnika. Sprawdziłem na złączu alternatora: na przewodzie do akumulatora jest napięcie 12V, a na przewodzie wzbudzenia jest 0V. Po uruchomieniu silnika podałem napięcie na złącze wzbudzenia, wówczas...
Może być utlenione złącze konektorowe[podwujne] .Od alternatora do akumulatora idzie czerwony przewód na którym jest podwójny konektor w okolicy akumulatora ,wystarczy go rozpiąć i użyć ,,jakiegoś wynalazku,, wd 40,ac90,izolit .Jeśli jest na złączu duży opór lub ,,korozja,,taki ,,zabieg ,,pomoże na migającą kontrolkę. :please:
Że też chce się tobie prowadzić tą dyskusję dla sztuki. Masz w alternatorze złącze (to środkowe) które nie jest bezpośredni o podłączone ani do plusa, ani do masy. I tam w czasie pracy alternatora istnieje inne napięcie. Miast pisać o pobudzaniu itp weź w garść narzędzia i rób coś. Ze zdjęcia wynika, że alternator sześciodiodowy. Nie chodzi o krytykę,...
Złącze C , Pin 32
Możesz podesłać zdjęcie tego alternatora, chętnie bym pomógł ale nie wiem o co Ci chodzi? Sam alternator podłączony jest jednym przewodem prądowym. Dodatkowo jest złącze (kostka - dwa przewody) do obrotomierza. Chyba że masz na myśli połączenia wewnątrz alternatora, między uzwojeniami, mostkiem prostowniczym i regulatorem??
Dokładnie tak jak napisał moderator mój alternator jest wyposażony w złącze W" i przewód od złącza jest przeciągnięty do wnętrza deski rozdzielczej.
Cześć, Potrzebuję założyć alternator większej mocy do auta terenowego, udało mi się za niewielkie pieniądze dorwać alternator z Merca. Produkcja BOSCH nr. 0124625014, Jak prawidłowo podłączy złącze COM i DFM. Czy alternator potrzebuję jakiegoś specjalnego sygnału wzbudzenia ? Jeśli tak to jakiego ? Proszę o pomoc, nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi....
Czy masz przed bezpiecznikiem 30 zasilanie i po nim też? Czy czasem nie dochodzi Ci zielony przewod do alternatora, wraz z niebieskim? Problem rozwiązany. Wymieniłem regulator napięcia i jest już ładowanie. Nadal nie działa złącze diagnostyczne i radio
Witam, Mam problem z podłączeniem alternatora LUCAS LRA03500 w miejsce Denso 27060-28110. Niby prosty temat. Jest to alternator od Avensisa, został zapakowany do Rav4 Mk2 z benzynowym silnikiem 2.0. Takie alternatory montowali w tych autach po lifcie, więc wymiarowo jest plug’n’play. Niestety pacjent jest sprzed liftu i stary alternator Denso ma złącze...
Witam serdecznie. Od alternatora odchodzi cienki kabelek. Dochodzi do lampki ładowania w desce. Poszukaj złączki i podłącz do masy tą część co idzie do zegarów. Kontrolka ma świecić. Jezeli tak to deski nie ruszaj a sprawdź samo złącze. Jezeli tam nic nie pomoże to alternator do sprawdzenia. Pozdrawiam.
Musiałbym podjechać do warsztatu żeby zrobić zdjęcie. Mam gdzieś jeszcze taki licznik. Sygnał z alternatora wchodzi na czarne złącze. Obrotomierz jest zamontowany na trzech śrubach. Dwie skrajne to zasilanie. Środkowa to sygnał z alternatora. Wystarczy prześledzić ścieżkę łączącą gniazdo z obrotomierzem. O ile mnie pamięć nie myli, będzie to pin przy...
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Witam zastanawiałem się do czego są wyprowadzenia w alternatorze z BMW E39 2,5 benzyna. Posiada on w sumie 4 wyprowadzenia. B+, W, 61E, 15, w tym W, 61E, 15 w jednej wtyczce. Zacisk W jest nie podłączony (wiadomo że jest od obrotomierza), B+ wyjście alternatora. Zostaje złącze 61E i 15. 61E kolor niebieski o mniejszej średnicy, natomiast złącze 15 przewód...
częściowo rozwiązałem problem podłaczyłem wszystko tak jak powinno być i do złącz źródła (alternator) i pierwszego akumulatora podłaczyłem przewody i podciągnałem do włacznika monostabilnego w kabinie po uruchomieniu silnika alternator pracuje nabiegu jałowym - po wciśnieciu na 1s przełącznika alternator się wzbudza i zaczyna normalnie pracować więc...
Witaj! Z tego co opisujesz to mi wygląda na utlenienie się kabla w ołowianej klemie/złącze+/ Moja propozycja to dodaj dodatkowy kabel łączący akumulator-alternator. Tam gdy dokładnie zmierzysz napięcie jakie wychodzi z alternatora to 14, a na akumulatorze może być spadek nawet do 13v. Pozdrawiam Miro.Nas
BD912 i tak ma większy prąd CE niż oryginalny MJE2955, poza tym napięciem przebicia bym się nie martwił, bo złącze i tak jest zabezpieczone diodę 1N4007.
Zastosuj rozwiązanie stosowane fabrycznie w VW caravelle (T4), tam był drugi akumulator campingowy, który był ładowany tylko podczas pracy silnika, + był podłączany do + akumulatora samochodu przez przekaźnik, którego cewka była wpięta do zacisku D+ alternatora
przekaznik alternatora impulsy alternatora wtyczka alternatora
plazma panasonic naprawa lodówka sprawdzić wyciek tranzystor to220
corolla obroty kuchnia indesit k3g21
Cofanie się płomienia w piecu na ekogroszek - przyczyny Przegrzewanie spawarki Dedra DESI 201 - przyczyny i rozwiązania