więcej równilegle połączonych aku = większa pojemność Wnioski sam wyciągnij zastanów się jeszcze czym będziesz je ładował bo kaszlak ma raczej słaby altek i ładowanie to trochę długi proces moim zdaniem lepiej jest gdy drugi aku jest dołączny wtedy gdy jest ładowanie np przez przekaźnik sterowany z altka (przewód do kontrolki) i z tego drugiego aku...
Musisz dać nura pod auto i odkręcic kable od rozrusznika.Idą 2-jeden gruby (16) i jeden cieńszy(4) Oko na tym grubym czyścisz z rdzy ,a na tym cieńszym oko wymieniasz(8).Koniecznie je zalutuj.
Czy ktoś może miał jeszcze taki problem i go rozwiązał ? Miałem takie komunikaty we Fiacie 500x w którym skończyło się ładowanie akumulatora. Wymiana alternatora i naładowanie akumulatora ożywiły samochód.
U kolegi z pracy we Fiacie przy słabym akumulatorze i spadku napięcia do 7V pojawiał się na liczniku błąd wysokiej temperatury silnika po odpaleniu (kreski na liczniku rosły i spadały), a wymiana czujnika nic nie zmieniła. Akumulator od nowości, silnik 1.4 bez systemu inteligentnego ładowania, rocznik 2018. Fiaty mają wspomaganie kierownicy elektryczne....
Dzień Dobry! Mam mały problem związany z ładowaniem w Fiacie ducato, kontrolka akumulatora się swieci, brak ładowania, na mierniku 12,4V, pomyślałem ze to alternator. Odstawiłem samochód na dwa dni, dzisiaj wsiadam odpalam, brak kontrolki, ładowanie jest - 14,7V przejechałem około 20km zgasiłem samochód po chwili odpalam i znów to samo, dodam ze na...
Czołem Jestem nowy na forum.Wiem że już było takich tematów kilka ale proszę o pomoc ;) W Fiacie Seicento(r.1999) od znajomej padło ładowanie..jak się to objawiało? Dzień wcześniej podczas jazdy jak mówiła lekko jarzyła sie kontrolka łądowania,następnego dnia już nie odpalił. Zrzuciliśmy stary sparciały pasek daliśmy nowego Gatesa,wywaliliśmy regulator+szczotki(starte...
http://obrazki.elektroda.pl/1981554500_1... Dzień dobry. Postanowiłem wrócić do przeszłości i poczuć logikę elektroniki analogowej. Na dodatek w dość interesującym dla mnie okresie, kiedy to królowały tranzystory germanowe ze wszelkimi ich zaletami i wadami. Założenie było takie aby po zamknięciu drzwi pojazdu (włącznik drzwiowy rozwarty)...
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
Wszystko jest okej, ale ładowanie dalej świeci i zaczął mi alternator świszczeć.
Sprawny akumulator może stać pół roku i się nie rozładuje bez pobierania z niego prądu - czy samochód miał coś włączone? Jakieś radio, a może komputer, nawet w trybie oszczędzania energii? Dobrej klasy akumulator, eksploatowany powiedzmy 2 lata przy 20st mrozie ma 50% pojemności. PS2 aku mógł się rozładować od aktywnego alarmu, immobilisera, - przecież...
Cześć, mam problem z syreną we fiacie stilo. Alarm fabryczny. Zaraz po wyłączeniu auta (musi pracować silnik) zamknięciu i uzbrojeniu słyszę Dźwięk bip czyli ok po jakimś czasie nie słychać tego dźwięku ani po otwarciu ani po zamknięciu auta. Z tego co wiem, syrena ma własne zasilanie (informacja z instrukcji, że po odłączeniu akumulatora będzie wyła)...
Sprawdź połączenie masy do podwozia i silnika oraz sterownika ( poszarp kablami) . Opisane komunikaty we Fiacie wskazują na słaby akumulator. Być może masz słabe połączenie do masy. Sprawdź też ładowanie , powinno być około 14,2 V.
a o tym zapomniałem napisać, bezpieczniki jak i przekazniki sprawdzalem, wszystkie jakie są w samochodzie, poczatkowo faktycznie prad pobierany przez samochod w stanie spoczynku wynosil 0.07a ale to poprzez sprawdzanie bezpieczników udalo mi sie wyeliminowac. kostka obd na bluetootha byla ciagle podlaczona i zarla troche pradu. dodam jeszcze ze od zawsze...
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
Ten czerwony kabelek o którym wspominał (at)Pawel WAWA to właśnie kl30. A jakie masz ładowanie?
Witam wszystkich mam problem z ładowaniem akumulatora w fiacie Uno 1,7D.Objawy są takie że nie zawsze zapala się kontrolka ładowania podczas przekręcenia kluczyka a po odpaleniu od czasu do czasu lekko się żarzy przez parę sekund i gaśnie ale oczywiście nie ładuje!Zazwyczaj tak się dzieje z samego rana jak się pierwszy raz uruchamia samochód po nocy...
Witam, mam problem z alternatorem w fiacie uno 1.0. Ostatnio padła mi kontrolka ładowania - nie świeciła. Wymieniłem regulator napięcia ze szczotkami i teraz świeci ale strasznie słabo. Coś czuje ze se słabo ładuje, bo jak włączam światła, dmuchawę i ogrzewanie szyby to napięcie spada prawie do 12V no i nawet światła się nie rozjaśniają jak zapale silnik...
Witam zwracam sie z problemem odnośnie ładowania w fiacie stilo 1.6 16v. Po wymianie akumulatora serwisant zauwazyl ze ladowanie na wolnych obratach jest na poziomie 13.5 przy wiekszym obciazenie spada nawet do 13 auto pojechalo na wymiana alternatora. Lecz po obiorze okazuje sie ze po 10minutach ladownie spada ponownie Przy odpaleniu ladownie na swiatlach...
Najlepiej jest zważyć akumulator zaraz po zakupie i po kilku latach na dokładnej wadze wówczas wiadomo ile wody można bezpiecznie dolać. Można i tak. Niemniej najprościej to po prostu dolać wody do poziomu 7-10 mm powyżej krawędzi płyt. Dodano po 3 Nikomu nie każe tak robić a jedynie miałem na celu pokazać, że woda ma którędy odparować. To, że akumulator...
Wklej zdjęcie co to za kontrolka, bo kontrolka MIL nie jest krytyczna i jest żółta. Czerwona to nie dobrze, ale to z kolei nie jest kontrolka silnika, tylko smarowanie, ładowanie akumulatora, chamulce i parę innych rzeczy w zależności od auta.
(at)Błażej , tylko gdzie w takiej budzie zmieścisz silnik ze skrzynią w poprzek żeby jeszcze miejsce na zawieszenie i półośki zostało? No chyba że Tico/Matiz. Chyba nie wyobrażasz sobie tego z oryginalnymi wahaczami? http://obrazki.elektroda.pl/3007166100_1... [url=https://www.google.pl/search?q=malu...
Schemat widziałeś? te schematy są naprawdę dokładne. Po prawej stronie jest nieużywana żarówka do AWARYJNYCH, potem ŁADOWANIE i OLEJ. Prawa strona jest podłączona do masy (żarówki ŚWIATŁA, KIERUNKOWSKAZY, DROGOWE) i podejrzewam, że stała masa jest po prawej stronie. http://obrazki.elektroda.pl/3806077800_1... Jak to sprawdzić? Bierzesz...
Ponieważ w Fiacie 126p stacyjka odcinała (+) na cewkę i nawet jak platynki były zwarte to i tak poboru prądu nie było. Musisz dołożyć stacyjkę lub jakiś wyłącznik, no i na pewno ładowanie akumulatora musi być. Na włączonym zapłonie w Fiacie 126p rozładowuje akumulator, tylko wolniej bo jest większy.
Drogi jest ten regulator? Bardziej martw się ceną akumulatora, bo gwarancję straciłeś w momencie jak alternator przestał poprawnie ładować.
Ładowanie 13,86 V. ? Alternator nie ładuje - powinno być 14.4 - 14.6 Akumulator nie jest doładowywany i jazda na światłach go zabija.
w maluchu na wolnuch obrotach alternator nawet swiateł nie obsł€ży,a ładowanie powyżej 14,4 V powoduje wuparowanie wody
-na oko -jak na oko, to closed -nie!!!!! -wpakować je w tylną półkę PS: aby nie niszczyć swojej tylnej półki (odsprzedaż autka) wytnij z płyty nową półkę i tam zamocuj głośniki ... to lepsze zło niż ładowanie ich do bagażnika
Fiaty mają wadliwe alternatory (pęka obudowa i są szopki) a jeżeli jest ładowanie ok, to miernik a szereg na ampery i sprawdz pobór max do 50 mA. Jeżeli jest więkrze to po koleji bezpieczniki aż bedzie w normie. Sprawdz co jest pod danym bezp. i po kłopocie.
Jeśli sposób z opornikiem przy cewce WN działałby to nie musiałbym kombinować z mocowaniem drugiego alternatora, taka opcja bardziej mi odpowiada. W poście #49 zapomniałem napisać że działało to w moim fiacie 126p tylko tam była stosowana cewka 6V w instalacji 12V więc analogicznie musi działać cewka 12V w instalacji 24V.
Jeśli radio masz podłączone przez orginalnie doprowadzone przewody to zapomnij że to będzie fajnie grało! Doprowadz zasilanie bespośrednio z akumulatora dosyć grubym przewodem, a jak nie ustąpi to jak kolega już wspomniał "powinieneś założyć filtr na kabel zasilający". Czy świeci Ci ładowanie w czasie jazdy (mam na myśli takie rzażenie)?
Twój alternator jest 6 diodowy ,więc jeżeli nie chcesz inwestować w oryginał to zastosuj regulator 6d ze starego dużego fiata i będzie pracować ,tylko jest kłopot z kontrolką ładowania .W fiacie jest przekaźnik sterowany wspólnym połączeniem gwiazdy ,a Ty masz alternator (szkic narysowany przez Ciebie )połączony w trójkąt
Ja podpinam się pod temat, gdyż mam podobny problem, ale we fiacie 126p. Ładowanie mam na dobrym poziomie 13,6V-13,8V na średnich obrotach, 14,2V na wyższych. Praktycznie taki prąd dochodzi do akumulatora. Niestety maluch maksymalnie może dać 30A, a to zdecydowanie za mało, jak na moje potrzeby. W moim fiacie rozbudowuję car audio i zaczyna brakować...
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Witam 1 naładować akumulator 2 w szereg z akumulatorem włączyć amperomierz 3 zmierzyć pobór prądu (na wyłączonym zapłonie) z podłączonym wzmacniaczem i bez niego 4 wyciągnąć wnioski A tak poza tym czy jest sprawne ładowanie akumulatora w aucie ? Przy włączonym silniku na aku powinno być gdzieś około 13,8-14V
Dobrze kombinujesz i powinno ci się udać.Ja w maluchu do alternatora zastosowałem zewnętrzny regulator ale działał dużo lepiej niż fabryczny.Z dużego fiata alternator 6 diodowy bez problemu przerabia się na 9 diodowy i też będzie działał.Regulator najłatwiej sprawdzić za pomocą żarówki 5W i dobrej klasy zasilacza regulowanego min.9-15V.Żarówka jest"wirnikiem"...
WITAM WSZYSTKICH!Walcze z ładowaniem w fiacie 126p,na wolnych obrotach 11v na wysokich 13v.Wymieniłem juz akumulator,i szczotki bo sie zawieszały,po odkreceniu kabla zasilajacego od alternatora napiecie na wyjsciu pokazuje wg miernika az 15v.do tego na wolnych obrotach swieci sie ładowanie po dodaniu gazu gasnie ale po chwili lekko sie żarzy.prosze...
Witam. Brat ma maluszka. Brakuje mu w nim prądów, ponieważ ma dość dobry sprzęt audio, do tego dochodzi jazda na światłach przez cały rok. Pobór jaki występuje w maluchu po załączeniu wynosi około. 200 W.. A wiadomo jakie ładowanie jest w maluszku. Chodzi o to czy dałoby się przewinąć wirnik alternatora (pomijając już zmianę mostka prostowniczego i...
Ja mam z tym samym radiem ten sam problem z tym że w cinquecento. Elektryki tam zbyt dużej niema mechanik mi sprawdzał różnymi miernikami wszystko jest w porządku ładowanie oraz akumulator też. Po podłączeniu usb po nie długim czasie radio przygasa i się wyłącza. Nie mogę dojść co to za przyczyna. Lecz najprawdopodobniej to wina radia gdyż przekładałem...
plus i minus ma idealnie prosto z akumulatora BRAVO ktos wkoncu mysli. a pytanie to napiecie miezysz na zaciskach aku czy wzmacniacza powinno w tych miejscach byc takie samo a jesli spadek jest taki duzy to polecam wymienic akumulator lub ładowanie :D Dodano po 1 aha i kondensator to dobre rozwiazanie ale nie sadzisz ze troche drogie jak na takie zwykłe...
w obi dostepna jest dmuchawa grzejaca pod 12V ,koszt ok 60 zł moc 150W , niby mało ale troche nadmucha, trzeba by drugi akumulator najlepiej do tego , chyba ze ktos ma dobre ładowanie Dodano po 4 ten akumulator nie podłaczony do instalacji oczywiscie bo alternator nie doładuje dwóch,a z drugiej strony pod instalacja to bedzie pod napięciem 14.4 V wiec...
Witajcie Problem jest taki że w fiacie cc 900cm3 1996 rok swieci sie kontrolka ładowania a właściwie "ledwie swieci" po przygazowaniu przygasa po opadnieciu obrotów znów zapala się. Niby normalka - alternator, szczotki ale problem jest taki ze ładowanie cały czas jest i to wzorcowe - 14.30 - 14.44 - i to z obciązeniem i bez . Prosze o pomoc co moze...
Od pewnego czasu zauważyłem w moim fiacie uno problemy z elektryką. Światła mijania na biegu jałowym przygasają a zapalają się mocniej przy dodaniu gazu (obroty są w porządku); podczas korzystania z kierunkowskazów lub naciśnięcia "stopu" kontrolki na desce rozdzielczej znacząco przygasają i pulsują; po dłuższej jeździe i włączeniu się wiatraka od chłodnicy...
A więc tak alternator wymieniony, ładowanie jest 13,5V ale nie gaśnie kontrolka ładowania czy przyczyną może być regulator?? A tak poza tym to wszystko jest ok. :D Dodano po 26 W tych trzech punktach gdzie idą fazy w starym alternatorze przy przyłączonym mostku prostowniczym było zwarcie do masy, bez mostka nie było, a mostek był na pewno dobry. Ciekawe...
Co do alternatora,jest prawdopodobnie ok,w maluszkach były stosowane 3 typy alternatorów.Wyglądają tak samo ale różnią się początkiem ładowania i nieznacznie prądem obciążenia.Zobacz jakie masz wolne obroty i podkręć je(ja miałem nowy alt. i jeśli miałem za niskie obr.to ładowanie podświecało co nie było wadą)napięcie ładowania powinno zawierać się...
Cześć, przeczytałem chyba wszystkie problemy przedstawione na tym forum dotyczące wspomagania elektrycznego kierownicy w fiacie punto 2, ale mój problem jest nieco inny, polega on na tym iż wspomaganie potrafi się czasami wyłączyć ,ale dzieje sie to tylko przy skręcie w lewo, po ponownym uruchomieniu silnika działa ono poprawnie i nigdy nie wiem kiedy...
Jak wiadomo instalacja elektryczna w maluszkach pozostawia wiele do życzenia. Bawie się z nią już od długiego czasu. Wymieniłem standardowe bezpieczniki topikowe na porcelanowe, poprawiłem ładowanie poprzez poprowadzenie kabla bezpośrednio z alternatora do akumulatora. Mam przekaźniki na światłach przednich H4, dmuchawie (zmodyfikowane ogrzewanie),...
Witam serdecznie, Mam problem z obrotomierzem w moim Fiacie Stilo (1.8 16V, 133 KM). Podobny problem znalazłem na którymś z forów, ale podobny, nie znaczy taki sam, przetestowałem porady jakie tam udzielono pytającemu i problem pozostał, więc pozwalam sobie założyc wątek. Mianowicie: Po uruchomieniu silnika obrotomierz wskazuje jak należy, jednak po...
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
Samochód to Citroen ZX Radio podłączone jest prawidłowo. To radio miałem najpierw w Fiacie Tempra na początku działało dobrze później zaczęło sie wyłączać, teraz kupiłem Citroena ZX i założyłem je. Również działało dobrze, aż zaczęło sie to znowu. Gdy jest radio zimne to nie ma z nim problemów dopiero gdy się rozgrzeje. I jeszcze jedno radio wyłącza...
Dać kondensator tak jak napisał kolega Leszek, tyle że przed nim diodę szeregową. Kondensator ma być na kablu podtrzymania pamięci. Przed nim od strony samochody ma być dioda szeregowa. Na krótką metę pomoże pod warunkiem, że prąd podtrzymania będzie rzędu kilkudziesięciu mA. Jeśli zrobiłeś te końcówki, o których pisalem to masz albo rozrusznik do roboty,...
termostat fiacie fiacie stilo przegub fiacie
duplikat faktury arduino sterowanie przez bluetooth radiotelefon stacjonarny radmor
moduł inteligentnego odłączona klema
Pralka Bosch WOL247S - migająca dioda Aktiv i wyłączanie się podczas prania Jak zdjąć boczną obudowę Saeco Exprelia?