poszukaj na aleegro,tam taniej
https://obrazki.elektroda.pl/3123603800_... Errata: Kolejność składania jak na obrazku, tzn. najpierw w otwór wchodzi sprężyna, potem termostat grubszą nieruchomą częścią, a następnie pokrywa z wystającą "rurką" nachodzi na element ruchomy termostatu. Dla potomności: - wymiar wnęki na oringi w plastikowej pokrywie: 25 mm - wymiar wewnętrzny...
Trzeba sprawdzić czujnik dla licznika, wiązkę pomiędzy licznikiem a czujnikiem. Jeżeli wskazówka nie opiera się o ogranicznik po wyłączeniu zapłonu to możliwe że masz uszkodzony licznik. Zrób pomiary i nie mieszaj do tego uszczelki pod głowicą czy termostatu.
Ten osad czarny to podejrzane. trzeba było ustalić jak zagotował, czy wentylator się włączył, czy chłodnica była cała gorąca.Jeżeli była gorąca a wentylator stał, to winny czujnik w chłodnicy, lub kiepski kontakt elektryczny, gdzieś na lini zasilania wenylatora. Jeżeli nie była gorąca, to może być zacinanie termostatu.
witam wymień termostat będzie dobrze
Zapchana chłodnica,bądź padnięty termostat (facet niemal na moich oczach zabił silnik w Pandzie przez termostat właśnie).
Ja też miałem taki problem. Wymiana termostatu załatwiła sprawę.
I masz odpowiedź - zrób test nie na jałowym ale podczas jazdy - EGO zaczyna regulować po uzyskaniu nominalnych parametrów wcześniej nie ma to sensu - jeśli silnik nagrzewa się długo to może to wskazywać na problem z układem chłodzenia (termostat?).
Pomyśl - co ma czujnik do ogrzewania? Uszkodzony był termostat.
Termostat, nic nie jest wieczne
Dzięki koledzy problem rozwiązany okazało sie ze termostat.
Wymieniłem termostat, temperatura podczas jazdy nie spada teraz poniżej 80 stopni. Ogrzewanie dmucha ciepłym powietrzem, ciekawe jak będzie przy niższych temperaturach. Przejechałem 60 km i a razie check się nie pojawił. Być może całym winowajcą był termostat.
Jeśli faktycznie nie ma to może i termostat jak również pompa wody, nie napisałeś czy chłodnica ciepła, zakładam że zapowietrzony nie jest. pozdr
Wadliwy termostat.
sprawdź termostat !!!
Tak to termostat.
termostat
Wymień termostat.
Nie wiem jak w cienkim ale u mnie wiatrak załacza termostat.
sprawdz na desce wskazania czujnika temperatury-jesli po nagrzaniu wskazówka nie dochodzi do połowy skali to termostat...
Uszkodzony termostat?
Wymienic termostat
Dokładnie tak zgadza się zatem uderze w termostat
wymień termostat
Tak, to objaw uszkodzonego termostatu.
Zacznij lepiej od sprawdzenia/wymiany termostatu.
Masz wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę? Przyczyną może być uszkodzony termostat.
Czujnik wkręca się w termostat.
Popieram termostat.
Brak obiegu płynu w układzie chłodzenia, sprawdź termostat.
W PAndzie jest bezpowrotowy układ. Pewne sonda trup.I termostat.
Ja bym stawiał na uszkodzony termostat
Chłopie odczep się od wszelkich czujników Masz tylko do sprawdzenia akumulator, stacyjkę i rozrusznik i wszelkie między nimi połączenia, plusy i minusy
No to pogadali sobie i ponarzekali , a teraz do roboty: wymieńcie termostaty.
sprawdz czy nie masz uchylonego termostatu
Czyli rozumiem że do wymiany jest termostat??
Wymieniłem termostat i problem zniknął. Dziękuję za pomoc, temat zamykam. Dodano po 44 Wymiana termostatu
U mnie jak były takie objawy to ruszyłem i dokręciłem masę silnika która jest nad termostatem
Należy zacząć od wymiany termostatu. Jest on najczęstszą przyczyną takiej dolegliwości.
a moze trzeba najpierw wymienic termostat?
jesli masz przebieg conajmniej 40 000 to wymien termostat
oki dzieki zobaczymy co da sie z tym zrobić,a macie jakies fotki albo schematy odnosnie prawidłowego podłączenia termostatu??
w trasie to na 50 stoi Nieszczelny termostat.
No własnie problem w tym ze sa tam tylko dwie śruby w tym jedna urwana. Czy ma to sens zamontować termostat wlać płyn chłodniczy, odpowietrzyć podjechać gdzie i zaraz spuszczać płyn i jeszcze raz zakładać termostat?
Dawno już nie robiłem takiego silnika, z tego co widze są dostępne zestawy naprawcze na allegro. można sprawdzić jeszcze alternator, np. zdjąć pasek klinowy i wtedy posłuchać, ewentualnie skożystać z ucha jakiegoś doświadczonego mechanika. :-)
jeżeli termostat się niedomyka to temperatura silnika będzie za niska a i ogrzewanie za bardzo nie będzie działało. Na mój gust jednak termostat.
A płyn to płyn czy naprawdę woda? Jak dawno temu był wymieniany i w jakich proporcjach? Do wymontowania i sprawdzenia także termostat.
sprawdz mase silnik-karoseria a jak jest dobra to tulejki w rozruszniku iszczotki drugie pytanie-wymienic termostat
sprawdzalem i mam tak że górna wąż jest gorący a dolny cieply mhh iteraz pytanie czy to jednak termostat ???
Wachy bierze 6-6,5L, nieszczelności niema na 100%, czy to może być spowodowane zepsutym termostatem??
Kolego moim zdaniem na pewno jest coś w pokrętłach lub klapkach. Termostat puszcza płyn na chłodnice po nagrzaniu silnika. A na nagrzewnice jest osobny obieg wody poza termostatem
Jeśli założyłeś termostat z podróbki to może sam termostat źle działać, na próbę przekręć stary czujnik do nowego termostatu i sprawa się wyjaśni czy winny czujnik czy nowy termostat.
Olej powinno się wymieniać co najmniej raz w roku... jak zaradzić - stosować dobry olej i dbać o sprawność układu chłodzenia (termostat).
Czy na słabe ogrzewanie w uno może mieć wpływ to że został przerobiony na gaz czy to nie ma wpływu bo wydaje mi się że wczesniej grzał mocniej.Czy dam sobie rade z wymianą termostatu ?
Olek , wszystko cacy , a co powiesz o układzie chłodzenia silnika , gdzie termostat jest przy pompie płynu chłodniczego , przy odpływowej rurze chłodnicy. W tym przypadku ta teoria ma też zastosowane / ogrzewanie całościowe termostatu/?
Termostat, pompa wody, zapowietrzony układ. Spróbuj od odpowietrzenia.
bo czujnik temp nie jest na chlodnicy tylko na silniku a tam woda jest baaaaaaaaardzo gorąca:) pozdro tylko nadal niewiem na 100% co jest nie tak jutro sprawdze ten nieszczesny termostat
Wygląda na to , że robią ci się tak zwane "korki" powietrzne. Zjawisko to występuje , gdy się przegrzeje silnik. Na twoim miejscu sprawdziłbym czujnik temperatury , ew. termostat.
Witam ostatnio zauważyłem ze w cc 900 temp wchodzi prawie na 100 stopni. Wiatrak się załącza ale temp niewiele spada. Z węża dochodzącego do termostatu zaczynają się pojawiać krople płynu chłodzącego. Czy to może się przycinać termostat???
Termostat jedynie się wymienia na nowy. Termostat łatwo sprawdzić, gdy silnik jest zimny. Uruchamiasz samochód rano, po 10-15 min pracy, korpus silnika jest znacznie ciepły, dotykasz chłodnicy (całość, góra dół), czy nie robi się ciepła. Jeżeli tak, to termostat do wymiany.
Sloik z tymi tanimi częściami do fiata to lekka przesada przykład: termostat Fiat Tempra 1.9D =150zł, VW Golf II 1,6TD =46zł; pompka spryskiwacz szyby Fiat =144zł, VW =36zł.
Witaj tak czujnik sprawny jak ujechałem 15 km to mi zaczął gasnac na wolnych obrotach i było słychac szum pary w układzie chłodzenia na wskazniku jest powyżej połowy a zawsze miałem na 1/4 Dodano po 1 dlaczego się grzeje jeśli nie ma termostatu?
Założyć termostat ,koszt niewielki .
Korek wymieniony, termostat też był uszkodzony, ale problem dalej pozostał, i chodzi o Fiata Freemonta.
A co co tu tłumaczyć? Analiza spalin i patrzeć co tam ze stężeniem CO. Z drugiej strony podobno sonda działa, więc usterki bym szukal w tym, czy silnik nie jest przechłodzony (termostat).
A ja koleszko wolę usunąć usterkę... Byłem u elektryka wszystkie termowłączniki są sprawne tak że jak by ktoś chciał mogę odsprzedać za symboliczną cenę... A więc jest nowa koncepcja. tzn jeżeli wszystkie włączniki są sprawne czyli nie są spalone co mogło powodować że wentylator się nie załączał? Czy może to być problem z zawieszającym się termostatem?
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Ja bym termostat sprawdził.
Nic nie napisałeś o spalaniu benzyny a może też jest zwiększone. Niestety te silniki miały problemy z wałkiem rozrządu (znikały krzywki) co utrudniało napełnianie i opróżnianie cylindrów a zatem marnotrawstwo mieszanki. Oprócz tego proponuję sprawdzić termostat
Chciałbym zapytać jaki termostat pasuje do Uno 1,4i.e.S.Kupiłem TV49 prod.Sędziszów ale nie jestem pewny czy to jest dobry odpowiednik.Proszę o jakieś porady,bo muszę go wymienić i chcę żeby było ok.Dzięki z góry i pozdrawiam.
U mnnie wymiana termostatu pomogła.
seiczento z instalacja gazowa nawet przy długiej jeżdzie w nawiewu dmucha chłodny powietrzem mimo że pokrętło temperatury jest na max termostat niby sie otwiera ale być może za wczesnie i silnik nie może nagrzać . Teraz jest przysłonięta do połowy chłodnica ale niewiele to pomaga czy moze być to wina termostatu.
Witam dziś zmieniałem termostat po wymianie wkładu sprawdziłem go jak działa w warunkach domowych włożyłem go od garnka i zagotowałem wodę otworzył się ładnie a później zamknął wydawało mi się ze będzie ok Po skręceniu wszystkiego w samochodzie temperatura idzie mi na max i nie spada płyn zaczyna się aż gotować jaka może być przyczyna bo chyba nie termostatu?
Węże oby dwa znaczy się dolny i górny są ciepłe (gorące) więc chyba termostat ok.
termostat założyłem nowy
Hehe tak tak pewnie sprawdzał tylko te w kabinie... ... tak zapewne, jak przyjacielu masz pisac tekie informacjeto lepiej nie wypowiadaj sie na ten temat ... co do wentylatowa na chłodnicy jest nowy (obraca sie) bezpiecznik za akumulatorem tez jest ok , myslałem nad czujnikiem temperatury co jest w głowicy albo nad termostatem
Zdemontuję jeszcze oblachowanie prądnicy,może tam się coś ukryło. 2 pod gaźnikiem odkręciłem,obudowa termostatu odkręcona.
Ech jakim sprężonym powietrzem ? Czy kolega oszalał :-) Płyn w każdym samochodzie jak fizyka nakazuje, spuszcza się w najniższym punkcie. Więc wąż z termostatu, i chłodnicy wystarczy w zupełności. w niektórych silnikach trzeba nawet zdemontować termostat. Trzeba pamiętać żeby otworzyć zawór nagrzewnicy.
Jak już wyjąłeś ten termostat kup nowy 30 zł i masz pewność.
startuje :D wentylator sam w sobie jest OK natomiast nie startuje po nagrzaniu sie do odpowieniej temp. z tego co mi wiadomo wentylator tu jest dwustopniowy i właśnie w jakiś sposób jest zintegrowany z klimą Dodano po 1 może ktoś wie za co odpowiedzialne są dwa czujniki w obudowie termostatu ??
Uszczelkę obudowy termostatu oczywiście można kupić...tylko że w termostacie nie ma oleju, jest tam tylko płyn chłodzący.
na przewód termostat tzn ?
Pompa wody do wymiany.
Jeżeli masz taką temperaturę jak na zdjęciu po dłuższej jeździe to termostat jest niesprawny.
Sprawdź czy w zbiorniku wyrównawczym po dodaniu gazu masz pęcherzyki powietrza. Sprawdź też czy nie ma wody w oleju albo na odwrót. Dotknij chłodnicy czy cała gorąca i czy węże od niej ciepłe. Jeśli tak termostat dobry.
Wymień termostat i będzie ok.
....gdyż nie będę tracił kasy na mechanika.... To niech Ci pomogą np stolarze albo piekarze. Żeby nie było, że post nic nie wnosi, przegrzewa się bo ma żeberka cylindrów zawalone oleistym błotem, pewnie dostał już takiej temperatury, że pierścienie przeszły do historii ( przedmuch do odmy), Pewnie wywaliło uszczelki popychaczy (wyciek po stronie termostatu).
O klapce potwierdzam. Po drugie maluszek w 10 minut to chyba bopiero termostat otwiera.
a czy ktos może mi wymienić najważniejsze czynniki przyczyniające sie do duzego zużycia paliwa wiedząc ze sonda i czujnik temp. płynu są w porządku blokujące koła, zasyfiony filtr powietrza, świece nie wymieniane od nowości (bo i takie widziałem), niedogrzany silnik (z powodu uszkodzonego termostatu)...
Witam serdecznie panowie. Sprawa pompy wygląda masakrycznie, podczas odkręcania odleciał ze starości kawałeczek aluminium mocujący pompę, na około wirnika jest tyle nalotu rdzawego, że nie wydaje mi się aby coś z niej jeszcze było. Puki co wirnik próbuję zdjąć (ściągnąć) starym ściągaczem do kół pasowych(takim z 3 nogami) lecz ten ani drgnie a nie chce...
Sprawdzilbym cienkie wezyki fi 8 w srodku jeśli są i ich króćce. Moze zabite osadem. Czesta przypadlosc np grupa vag i fiat
Mam cinquecento 700. Na trasie jest o.k. Jednak gdy podjeżdżam w korku temp dochodzi do 90 stopni i więcej - silnik się przegrzewa a wentylator się nie włącza. Łożysko na wentylatorze o.k. płyn chłodzący o.k.Pewnie termostat. Jeśli ktos może mi podpowiedzieć gdzie jest umiejscowiony i ewentualnie co sprawdzić to będę bardzo wdzięczny. sprawdż wentylator...
Raczej odwrotnie!Przyczyna to uszkodzenie w obwodzie wentylatora a skutek to przegrzewanie sie chlodziwa.Sprawdz termostat wentylatora.
Auto wymaga krótkiej diagnostyki ale by się nie rozwodzić proponuję wymienić czujnik temepratury płynu chłodzącego (niebieski, dwupinowy) a także radzę wymienić termostat. Rezystancja tego czujnika wpływa na napięcie i sterownik ECM przekłada to na wysokość obrotów w okresie nagrzewania silnika które sa zaprogramowane i podwyższone obroty muszą występować...
Pompa działa, termostat puszcza obieg.
Miałem dwa maluchy z pierwszych lat produkcji więc nie wypowiadałem się dotąd bo myślałem, że później coś nowego wymodzili, ale widzę, że nic istotnego. W moich maluchach jeżeli idzie o intensywność ogrzewania, to było najlepsze z tych z którymi miałem do czynienia i działało bardzo dobrze bez zatykania czegokolwiek, ale istotne było szczelne połączenie...
Jeżeli ma taki sam zegar jak u mnie to nie ma wskaźnika temperatury :) Jest tylko kontrolka od zbyt wysokiej temperatury. U mnie też tak było że w sumie to praktycznie wcale nie grzało i okazało się że termostat był do wymiany. Teraz grzeje aż miło :)
Więc tak sprawdziłem odpaliłem auto i po 5minutach węże które idą do nagrzewnicy były ciepłe, węże od zbiornika taki letnie a ten wąż gruby co idzie z chłodnicy do bloku silnika przez termostat zimny. Jaki z tego wniosek? Że termostat dobry??
Wymiana termostatu pomogła,Dzięki.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
przegub fiacie fiacie stilo alarm fiacie
laptop wyłączać chwila potencjometr liniowy logarytmiczny wyłączniki bezpieczeństwa podłączenie
tuner harman stacja lutownicza
Alarm 257 w kotłach DEFRO - zatrzymanie silnika podczas cofania Jak uruchomić Bluetooth w radiu Renault Master?