...I stało się,wizyta u mechanika za mną. Do wymiany mam tuleje wahacza,które wiem że do wymiany się nie kwalifikują. Ale do naprawy/wymiany mam te elementy które odpowiadają za pracę sprężyny,czyli to co kolega wcześniej powiedział o łożysku. Teraz pytanie czy za to wszystko 550 zł z materiałem ze średniej półki to normalna cena? pozdrawiam 1 wahacz...
Ale musi być rozdzielone jakoś zwrotnica wahacz a trzyma to sworzen na 3 srubach jesli one sa odkrecone to zbieżność jest do ustawienia. A jak rozdzielisz na sworzniu?
Proponowałbym sprawdzić łożysko. Często jest ciężko zlokalizować jego usterkę. Spotkałem się już z tym, że stukot pochodzi z łożyska, a po podniesieniu auta łożysko nie ma luzów i sprawia wrażenie dobrego, dopiero pod obciążeniem wariuje.
Mam przeogromny problem z samochodem. Volkswagen Polo III rocznik 2001 silnik 1,4 l, 75 KM Auto ma wspomaganie i nie ma ABS. Kupiony jakieś trzy tygodnie temu. Jakiś czas temu usłyszałem lekki zgrzyt podczas ruszania na skręconych kołach. Postanowiłem sprawdzić przeguby. Gdy ruszałem lewą półosią (tą od strony kierowcy) miałem luzy. Luzy były takie...
U mnie drążki kierownicze Kamoka wytrzymały około miesiąca. Zrobił się dziwny luz na kulkach na końcu drążków i zaczęło stukać. Wtedy dowiedziałem się, że Kamoka to Annopol2 Warszawa a części Tajwan lub Chiny. A co do ASO to jutro dowiem się, ike kosztują łożyska (komplet na 4 koła) do mojego auta. U mnie łożyska na przedzie są jakby podwójne. Jest...
W tamtym roku miałem problem z wbijaniem i wybijaniem biegów niższych. 1,3 przy wyższych obrotach. Trójka była nie do znalezienia, nie dało się wrzucić na pełnym buscie, nie było takiej opcji. Wstawiłem samochód do warsztatu, to mieli diagnozę, że to uszkodzona skrzynia biegów, że trzeba dać do regeneracji. Zrobili, samochód wrócił i jeździł normalnie...
User 64 Nie uważnie czytałeś . To nie była tylko cewka i termostat . Wymieniłem jeszcze : świece, pasek wielorowkowy i napinacz , pompę wody , rolki paska, pompę olejową (akurat to niepotrzebnie ) prawy przedni zacisk hamulcowy , klocki przód , lewy wahacz przód , sprężyny zawieszenia przód , oba zimeringi półosi , łożysko podpory półosi ,dolne sworznie...
I to tak z jednej strony tylko, i przy skręcie w lewo? A od jakiego czasu się tak dzieje? Proponuję sprawdzić luzy na wahaczu (sworzeń kulisty i na śrubach mocujących wahacz do auta), czy drążek stabilizatora jest dokręcony i gumy całe. W ostateczności przegub zewnętrzny jest uszkodzony i przeskakuje (podczas jazdy z określoną prędkością da się go usłyszeć...
Koledzy, nie wiem, czy dobrze mnie zrozumieliście, bo napisałam o tym wahaczu nie uściślając, że łożysko tylne i przegub prawy są też do wymiany. Bo to wygląda tak, że ten wahacz jest niedobry, a ja przy okazji chce zrobić jakiegoś nowego cyborga z tego Tico. Robociznę mam za darmo, bez możliwości zbieżności (to macie na myśli przez geometrie?) w świetle...
Ciśnienia w oponach oczywiście są ok. Auto miało lekka kolizję, wjechała w tył innego auta - poduszki nie wystrzeliły, nic do klepania nie było, jedynie wymiana maski, błotnika, zderzaka, chłodnicy wody oraz silnika elektrycznego wspomagania (ułamany plastik złącza elektrycznego) i zrobione. Nawet przednie wzmocnienie nie ruszone, auto było na chodzie....
Tam jest dość specyficzne zawieszenie przedniego koła, zwrotnica ma łożysko rolkowe na górze i wahacz trójkątny, na dole sworzeń, bez rozebrania na czynniki pierwsze ciężko znaleźć uszkodzony element
Tam wiele nie ma do sprawdzenia. Wahacz - tuleje wahacza, sworzeń, końcówka drążka i łożysko na amortyzatorze.
Nie wiem co kombinują z tą oską, prawidłowo zamontowana skręcona wieki wytrzymuje, za PRL to były takie plastyczne że się wyginały ale to przeszłość. Tam w kole co najwyżej są te miejsca na "wianek z kulkami te metalowe miseczki na wianek"i jak się źle ośkę skręciło docisnęło, to się wyrabiały w nich otwory, lub wianek się rozsypywał. Niektórzy je wybijali...
Spróbuj nacisnać auto od góry, tak żeby ugiąć zawieszenie po stronie "stukającej", może to pomoże zlokalizować usterkę. Co do skp kiedyś miałem taki objaw, pojechałem na skp, niby wahacz miał być, a się okazało że łożysko Mac Phersona . Innym razem przyczyna - zbyt ugięta sprężyna zawieszenia, itd. Różnie może być.
dzięki za odp. sam raczej nie jestem w stanie tego zamontować bo nie znam się na autkach ale wahacz i łożysko udało mi się samemu wymienić. Według Was ile majster powinien wsiąść za taką instalację? I Ile na szrocie powinienem zapłacić za takie wspomaganie? Pytam o przybliżone ceny aby nie dać się oszukać.
Nie ma już co z tym autem działać. Oddaje go na szrot tylko nie mogłem uwierzyć, że takie coś zrobiłem sobie. Nie potrzebnie kończyłem to po ciemku z 2 sąsiadami gdzie jeden się kręcił mi koło tego co robię i rozpraszał mnie trochę. No było by dobrze gdym to sprawdził jeszcze raz dokładnie, bo sam to koło zakładałem i dokręcałem. Jak bym je usadził...
Witam serdecznie. Zwracam się do kolegów z prośbą o podanie luzów zaworowych oraz tolerancje dla tego autka ponadto chciałem się zapytac czy są jakieś znaki na kole zamachowym oraz w którym miejscu je podejrzeć . Zauważyłem również że nie na każdym cylindrze zawory są w tej samej kolejności. Czy może jestem w błędzie? I drugie pytanie z innej beczki...
Przed uderzeniem w dziurę wahacz by w takim samym stanie jak teraz, lekko pęknięty. Przemilczę..., ale tak czy inaczej wahacz na śmietnik. Dodam jeszcze ze luz miedzy opona a amortyzatorem jest raz większy a raz mniejszy tzn. jest luz ok. 2.5 cm przejadę 2m i luz jest już ok. 1cm. Może łożysko w kole zmielone, ale wtedy byłby hałas..., no i nie spowodowałoby...
Wysłany: Dzisiaj 23:13 Uszkodzony amortyzator#315607 Witam, W okolicach mocowania amorka dochodziło stukanie. Mechanik wymienił łożysko kolumny i łączniki. Wyjechałem z warsztatu -ok. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów coś znowu zaczęło pukać. Wahacz i koło pochlapane olejem.... z amorka leci olej. Jak już dojeżdżalem do domu (czyli ok 70km od wyjazdu...
To zależy co uważasz za warunki amatorskie. Mocne imadło, duży młotek, podstawowe klucze i jakiś palnik to minimum. Ja zawsze zaznaczam sobie drążki na wieloklinach. Ale nie wierzę, że czopy będą dobre. Co do luzu na wahaczu, to nie wyczuwalny na nowych czopach, tam są dość szerokie łożyska.
Wymiana amortyzatorów w Puncie I, to robota dość czysta, przyjemna i prosta. Nie zajmuje dużo czasu, ani nie wymaga dużych nakładów. Poza typowymi narzędziami, które ma chyba każdy – kluczami nasadowymi, imbusowymi, szczypcami, szczotką drucianą i młotkiem, musimy zaopatrzyć się w ściągacze do sprężyn. Nie są to narzędzia bardzo kosztowne i wydatek...
Ok więc tak : Prawa strona : Abs wyciągnięcy bo nie da rady wyciągnąć zwrotnicy bez jego demontażu, nie uszkodzone z obu stron powoli wyciągnięte i wcześniej spryskane. Wszystko puściło, łożysko był duży problem wyprasować (to stare usunąć) ale się udało. Lewa strona : Abs j.w Sworzeń pod sam koniec (a raczej śróbka) odmówiła posłuszeństwa i musiałem...
Witam! Od kilku tygodni, może miesięcy w aucie słychać "suche" stukania". Wydobywają się z prawego przedniego zawieszenia z górnej jego części. Dźwięk ten pojawia się w losowych chwilach czasowych zarówno w czasie jazdy jak i poruszania samą kierownicą. Zawsze pojawia się przy maksymalnym skręcie w prawo i w lewo. Piszę, ponieważ obydwie kolumny mcphearsona...
Amortyzatory są ok, na stacji mówił facet ze dobre są, sprawdzał mi facet wszystko, sam wchodziłem pod samochód i patrzyłem. Powiedział że sworzeń i stabilizator do wymiany. Muszę odkręcić macphersona i sprawdzę jak tam z góry sytuacja wygląda ale teraz znów nie mam kiedy. Do soboty to musi czekać. Śruby wahacza sa ok, wczoraj cały wahacz ściągałem...
Lanos 1.5 8v +gaz albo 1.5 16v +gaz ew. 1.6 16v+gaz. Mam lanosa 1.5 bez gazu (w mieście nawet 9l spali benzyny) przejechane 150kkm do tej pory nie wiem czy dużo czy mało wymieniane było; łożysko lewe i prawe z tyłu, kilka razy klocki i chyba tarcze, wahacz z przodu, półoś napędowa, końcówki drążków kierowniczych, 2 razy pasek rozrządu z pompą wody,...
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Jak śruba stworzyła jedną całość z tulejką dystansową to pozostaje tylko szlifierka kątowa
Nie bardzo wiadomo, o co chodzi. Tego typu tylna beka jest zbudowana z poprzecznicy (może tego dotyczy pytanie?) oraz wahaczy, łożysk igiełkowych, drążków skrętnych, specjalnych czopów oraz uszczelniaczy. W sieci znajdziesz sporo schematów oraz rysunków tego typu belki wraz z dokładnym opisem poszczególnych elementów.
Jeśli nie musisz, to nie ruszaj czujnika abs-u. Bardzo często nie da się go wyjąć z zardzewiałej piasty bez uszkodzenia, a łożysko da się wymienić bez odkręcania czujnika ABS. BTW. Sam chcesz wymienić to łożysko? Bo po problemach jakie napotykasz wydaje mi się, że możesz nie dać rady.
Od 500 zł w górę, nie podałeś jaki wehikuł więc nie wiadomo ile roboty.
Puduszka w tym znaczeniu to jest to co jest na górze sprężyny, czyli w tym przypadku będzie to ta blacha ze szpilkami - w środku jest łożysko i/lub tuleja metalowo gumowa.
Jeżeli łożysko całe to nie ma prawa. Ile się przesunie zwrotnica przy opuszczaniu auto to tyle powinno też przesunąć się koło.
bartosz789 ''Myślę, że trzeba będzie wymienić łożyska które trzymają ośkę w wahaczu'' Ośkę w wahaczu nie wahacz do ramy bo własnie w mocowaniu go do ramy jest tuleja aby mógł się poruszać góra dół ;) Dodano po 3 I z tego co widzę to masz popękane gumy na końcówkach drążków kierowniczych. Prawdo podobnie są tam luzy ale jeżeli małe to ja bym jeszcze...
ad1 sprężyny niekoniecznie jak nie są popękane ale pewnie do zmiany łożysko amortyzatora ad2. albo cały, albo: końcówka wahacza i 2x tuleje metalowo gumowe ad3. końcówki drążka stabilizacyjnego i gumy w których osadzony jest drążek.
Nie łudź się, że wystarczy wymiana łożysk i uszczelniaczy. Dolicz, cylinder, tłok, korbowód, regenerację tylnego amortyzatora, olej i uszczelniacze do lag. Jak nie będziesz miał szczęścia to dodatkowo dojdą hamulce, tarcze sprzęgłowe, zużycie skrzyni biegów, łożyska główki ramy, wahacza, kół. To motocykl wyczynowy, prawdopodobnie wymagający generalnego...
Na tylnym wahaczu nie powinno być luzu, są tam łożyska które się zużywają. Koszt nowych nie jest zbytnio duży i sama wymiana też nie jest trudna. W BS200s3 jeśli są wymienialne same sworznie to powinny być takie same. Chyba, że coś było kombinowane z wahaczami to wtedy różnie może być.
Czy ktoś mógłby mi podać symbole łożysk zawieszenia wahacza tylnego w Punto I? Chodzi mi o te łożyska, które są w komplecie naprawczym. Nim rozmontuję wahacz, chciałem kupić te łożyska. Punto I SX 55 1997r.
Witam, jak wymienić łożyska tylnych wahaczy w c5? Czy ktoś może wymieniał? Albo może podsunąć jakiś przydatny link na ten temat? Z góry dziękuję za pomoc
Witam szanownych forumowiczów Z powodu pękniętej sprężyny po stronie pasażera zostały zakupione nowe części - sprężyna, łożysko i wahacz. Po złożeniu kolumny McPhersona do kupy i założeniu zwrotnicy na amortyzator, pojawia się identyczny problem jak opisany w wątku poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Nasadzenie zwrotnicy na...
samochód można przemieścić bez półosi, łożysko koła nie rozleci się samo a piasty zostają; zepniesz wahacz, założysz koła i te parę metrów przepchniesz :sm9:
Sprawdź luzy na łożyskach wahaczy z tyłu. Trzeba podnieść koło do góry i poszarpać od dołu.
Wahacze są takie same. Półosie CHYBA inne. Trzeba by też łożyska porównać w necie. Tarcze kotwiczne też są inne, ze względu na samo-regulatory. Lata temu takie rzeczy człowiek robił... Przód to wiadomo, wszystko jest inne, od zwrotnicy zaczynając.
Witam, Poszukuję zestawu naprawczego lub łożysk do łącznika wahacza (tzw. kiwak) do Yamaha XJ 900 S Diversion. Czy ktoś może podać numery zamienników łożysk?. Jest możliwość zakupu? Pozdrawiam,
Sprawdź luzy na wahaczach, łożyska kół oraz przeguby (wewnętrzne i zewnętrzne-głównie).
jak według katalogu powinno byc na 2 to ktos kiedyś zmieniał cały wahacz. łożysko skf lub luk sworznie trw lub moga. a i czasami nie pukaj młotkiem w łożysko!!!
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Jeśli uderzenie nie było silne to najbardziej narażone są opona, felga i łożysko koła. Jeśli masz wątpliwości to dla świętego spokoju sprawdź koła na wyważarce. Jeśli okaże się, że jest przekrzywiona felga wyczuwalne powinno być bicie na kierownicy (o ile uszkodzona będzie felga z przodu) lub delikatne wibracje. Jazda z uszkodzoną felgą zakończy się...
Nie wiem jak. Jak dla mnie to nie ma nawet możliwości.Półoś ma swoją długość a odległość miedzy skrzynią a zwrotnicą nie pozwoli na to żeby to wyjąć. Ale znam ludzi którzy wymieniają łożysko w przednim kole bez rozpinania niczego. Może to ci sami :D
Lepiej nie zwlekać z naprawą - teraz być może wystarczy wymienić łożysko igiełkowe, uszczelniacz (ewentualnie czop belki). Pukanie i skrzywienie koła świadczy że już wyrobiło się gniazdo łożyska wahacza i trzeba będzie toczyć. Odwlekanie naprawy doprowadzi do konieczności wymiany całej belki - a to już są koszty i to niemałe.
Przy wymianie łożyska musiałem zdemontować wahacz Po co?? Wymontuj zwrotnicę, zamontuj wahacz a po nim dopiero zwrotnicę.
sworze wahacz sworze wahacz sworzeń wahacz sworzeń wahacz wahacz punto
mechanizmy magnetofonów dietrich kotły sterownik natężenie prądu
rs485 schemat połączenia reset laptopa lenowo
Ciężko obracający się bęben w pralce - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja przekaźników w Seat Ibiza III