Na 100 % zamiana opony tej co ściąga - przód/tył zakończy Twoje manewry. Zmiana kół / opon nie ma nic wspólnego ze zbieżnością . Na pewno zbieżność jest OK i szkoda Twojej forsy na odwiedziny na diagnostyce . Jeśli nie masz opon kierunkowych , to zamień to koło z tylnym - którymkolwiek . Jeśli masz kierunkowe to przód/tył zamiana tylko po tej samej...
Jeżeli zębatka stoi w połowie listwy zębatej przekładni kierowniczej to szprychy w kierownicy powinny być poziomo i samochód powinien mieć ustawione koła na wprost. Jeżeli zębatka jest ustawiona w połowie listwy zębatej przekładni a koła są skręcone w jedną stronę to znaczy, że jeden drążek jest za mocno wykręcony a drugi za mocno wkręcony. Czyli jeden...
hamulec ręczny nie działa ( kiedyś po prostu był słaby ale jak były ostatnio te mrozy to w ogóle nie chce łapać nie wiem czy to klocki czy coś z linką więc podajcie mi ile kosztuje kompleksowy remont ręcznego około 280zł -hamulec ,,normalny'' ( niby działa ale jak jadę 100km/h i więcej i muszę zahamować to samochód gwałtownie ściąga w prawo tak jakby...
Proszę o poradę. Dziś na trasie ok. 100 km zauważyłem, że auto jak nie trzymam sztywno kierownicy cały czas ściąga w prawo. Obieram kierunek prosto, droga prosta jadę i po ok. 200m samochód zjeżdża pod kątem w prawo. Do tego kierownica jest cały czas ok. 0,5 cm przechylona w prawo. Opony kilka dni temu założone nowe. Miesiąc temu miałem wymieniane duże...
Mondeo mk5 ściąga w prawo przez chwilę Po uruchomieniu silnika i ruszeniu na niskiej prędkości kierownicę ciągnie w prawo. Po przekroczeniu prędkości około 40 km/h usterka znika i samochód prowadzi się normalnie, na niskich prędkościach również, lecz pojawia się kolejna patologia przy skręcie na max w lewo - pod koniec przeskakuje kierownica (taki delikatny...
Auto samo zaczyna zjeżdżać w prawo po 2,3s jazdy prosto. Niezależnie od prędkości? Niezależnie od rodzaju nawierzchni? Czy przy skręcaniu słychać stuki jakby strzelanie sprężyny? Czy prześwit między kołem a błotnikiem na przedniej osi dla obu kół taki sam, na tylnej osi też? Puszczam kiere i auto zaczyna lecieć w prawo po kilku sekundach. Ciśnienie...
Witam, Mam problem z moim samochodem Renault Laguna II rocznik 2005. Samochód miał ostatnio wymieniane sprężyny przednie, kielichy do sprężyn, końcówki drążków po prawej i lewej, po tym zabiegu miał ustawianą zbieżność. Odebrałem samochód z warsztatu i się okazało że samochód dość mocno ściąga w prawo, to się wróciłem do warsztatu żeby to poprawili...
Koła sprawne, oto chodzi, że bieżnik równy oraz są kierunkowe, Dębica Navigator 3. Zbieżność robiona była, nawet wróciłem z reklamacją, ponieważ wydawało mi się, że było dobrze, ale nic to nie dało. Z hamulcami jest tak, że słychać pisk właśnie z tego koła, ale nie zaciska się, czyli tak, że tarcza się ściera przy ciągłej jeździe od kiedy został zacisk...
Regulacja drążków kierowniczych nie ma wpływu na geometrię zawieszenia poza zbieżnością przednich kół, a zbieżność masz ustawioną idealnie. Przednie koła nie mają w tym samochodzie innych regulacji, a skoro kąt pochylenia koła (PK) nie mieści się w normie, to znaczy, że auto dostało "strzał" w to koło, np. przywaliłeś w krawężnik albo wpadłeś w "dziurę"...
Witam. Ściąga samochód w prawo. Robiłem geometrię i wydruk jest taki. Co jest w nim nie tak, bo dalej ściąga?
Witam! Moja Nexia ściąga na prawo. Mam wrażenie, że dzieje się tak na oponach zimowych, które też nie są pierwszej młodości. Samochód z tego co wiem nie był "bity" także geometria raczej w porządku. Ciśnienie w oponach wszędzie takie samo. Czy ściąganie auta spowodowane może być nie najlepszym stanem opon a raczej ich czasem użytkowania. Ewentualnie...
Gdy po ustawieniu zbieznosci dalej jest krzywa kierownica to znaczy że mechanik nie ustawił jej prosto i nie odkręca sie kierowcy i przestawia bo jest krzywo. Jeżeli po ustawieniu zbieznosci czy całej geometrii dalej ściąga to powodów może być wiele innych np niższe ciśnienie w którymś z kół przednich albo zapieczony zacisk hamulcowy. Ja miałem podobnie...
Witam. Citroen C3 2008 rok 1.4 hdi. Samochód ściąga w prawo, ale z przyrostem prędkości bardziej zauważalne. Wspomaganie elektryczne. Samochód niedawno zakupiony dla żony, zdążyłem u siebie na zakładzie zrobić geometrię i wykluczyć wszystko oprócz przekładni i układu wspomagania. Padł mi laptop z DB, ale pytanie czy można coś z czujnikiem skrętu podziałać...
Witam. Samochód dość mocno ściąga w prawo. Auto po wymianie amortyzatorów, poduszek i łożysk, po wymianie tulei na wahaczach i ich sworzni. Mechanik ustawił zbieżność bo mówi że geometrii się nie ustawia. Dodam że części zastosowano markowe a i opony w dobrym stanie. Może ktoś ma pomysł co jeszcze poprawić. http://obrazki.elektroda.pl/9240638200_1...
(at)andrend sprawdzałem już wszystkie kombinacje opon zimowych (tył na przód, lewe na prawe), założyłem też letnie 16" (zimowe mam 15" na stalowych felgach) i bez żadnych zmian. Uprzedzam pytanie - opon nie ścina. (at)mczapski - wspomaganie jest elektryczne. Zostały 2 opcje: sprawdzić brechą swożnie i tuleje w wahaczach i ewentualnie wymienić je w...
jeśli chodzi o prawo jazdy,tu ważna jest masa zestawu i nie może przekraczać 3,5 t Błąd. Masa całkowita zestawu--samochód osobowy lub ciężarowy o DMC nie przekraczającej 3,5 tony+ przyczepa o DMC nie przekraczającej 750kg =4250kg= prawo jazdy kategoria B. Nie do końca błąd - występuje bowiem przypadek ograniczający DMC zestawu do 3.500 kg przy kategorii...
Witam. Co może być przyczyna gdy podczas przyspieszania samochód nieznacznie ściąga w prawo ale jak wcisnę sprzęgło to jest natychmiastowe szarpnięcie w lewo. Zbieżność dwa dni temu ustawiana, nie ma żadnych luzów w zawieszeniu.
Dzień dobry, Niedawno wymieniałem opony oraz oddawałem samochód na warsztat w celu naprawy elektroniki. Od czasu jak odebrałem auto zauważyłem dwie rzeczy: -Samochód bardzo delikatnie, prawie niezauważalnie ściąga na prawo. -Kierownica drży (w mniejszym stopniu całe auto też) gdy skręcam w prawo, ale tylko przy dość "mocnym" skręcie (jakieś 120+ stopni...
Jeżeli samochód zaczęło ściągać po założeniu opon to musi to mieć związek z usługą. :arrow: Czy byłeś obecny przy wymianie opon, spotkałem różne przypadki fachowej przekładki. :arrow: Szukaj związku z sprawą, zobacz na sprężynę, poduszkę w gnieździe kielicha. Powęszyć trochę, rozwiązanie jest zazwyczaj proste.
Witam Mam taki problem ze swoim autem odkąd go kupiłem. A więc ściąga na prawo, kierownica przesunięta o ciuńkę w lewo gdy ją naprostuję samochód automatycznie skręca w prawo. Byłem dzisiaj na ustawieniu geometrii, mechanik powiedział, że ustawił wszystko prawidłowo jak być powinno. Zauważył jednak, że w tylnej prawej sprężynie mam na dole uciętą końcówkę...
Witam serdecznie. jestem właścicielem Opla Corsy z 2003 roku. Jeździłem do czasu kiedy na nierównym podlozu podczas hamowania zaczęło być słychać metaliczne stuki z przedniego zawieszenia. Wymieniłem tuleje wahaczy z przodu, sworznie wahaczy, przeguby, sprężyny przód i tył, hamulce. Zauważyłem równiez że podnosząc samochód i łapiąc koło za piętnaście...
Dokładnie jak w temacie. Podczas jazdy na wprost samochód lekko ściąga na lewo. Podczas zmiany biegów na wyższe i puszczeniu sprzęgła - samochód wyraźnie "ucieka" w prawo (takie szarpnięcie). Czasem niestabilnie jedzie po zakręcie. Albo delikatnie "wahnie się" w prawo jadąc (spokojnie i po gładkim) na wprost. Koła są wyważone. Hamulce normalnie sprawne,...
Samochód po przekładce z UK, był źle założony ślimak w maglownicy(ściągał prawo lewo, kierownica nie stała prosto przy jeździe na wprost). Po odbiorze z warsztatu: kierownica wyprostowana jak należy, zbieżność ustawiona, jednak efekty są takie że czasem ściąga na prawo(nawet dość mocno zależnie od jakości nawierzchni - oczywiście mowa o asfalcie). Opona...
Witam wczoraj wyjąłem amortyzator od kierowcy w Golfie 3 z zamiarem zmiany sprężyn , lecz okazało się że te nie będą pasowały więc wsadziłem amortyzator z powrotem wszystko było by dobrze gdyby nie to że po ruszeniu samochodem zauważyłem że kierownica jest krzywo dosyć sporo. Samochodem nie trzęsie kierownica wychylona jest w lewo samochód ściąga w...
Przy mocnym przyśpieszeniu golfa V ściąga w prawo, najbardziej czuć to na 2-gim biegu, po spuszczeniu nogi z gazu samochód dalej pozostaje na lekkim skręcie w prawo, po wyprostowaniu kierownicy na luzie autko leci równo. Wymienione tulejki wahacza, pozamieniane koła we wszystkie możliwości, robiona zbieżność , niestety : Oś przednia , pochylenie koła...
Witam Mam problem ze wspomaganiem kierownicy w golfie. Mianowicie chodzi o to ,że przy zawracaniu na skrzyżowaniu po wyjechaniu na prostą nagle ściąga mi samochód w lewo. Po jakimś czasie wszystko wraca do normy i samochód jedzie prosto. Jak stanę na światłach i gwałtownie pokręcę kierownicą w lewo i prawo też problem znika. Zaglądałem do poziomu płynu...
Ford Mondeo mk1 1993 rok, ściąga przy hamowaniu; po delikatnym wciśnięciu hamulca ściąga na lewo, słychać stuki,przy dodaniu gazu samochód odbija w prawo, wymieniłem pompę hamulcową, abs, zaciski sprawne, ogólnie ok- nie wiem co może być przyczyną, proszę o podpowiedź
Tak ściąga na lewo. Analogicznie muszę skręcać kierownicę lekko w prawo aby móc jechać prosto. Jak kierownicę puszczę to kierownica sama wraca prawie do pozycji na wprost a samochód zaczyna wyjeżdżać na lewy pas.
Chyba nie ma sensu przekładać. Kąt wyprz. sworznia zwrotnicy po prawej stronie jest mniejszy (o 30 minut (pół stopnia), a wg jednego źródła to jest na granicy poprawności), więc ściąga w prawo na szerszych oponach. Nic z tym chyba nie zrobię (mogę kupić węższe opony 185 ;)), nie da się ustawić tego kąta, a amortyzatora/sprężyn/wahaczy/poduszek/ło...
Z samochodami z Francji to ludzie sami siebie oszukują. Bo przecież oczywiste jest że ściąga się stamtąd tylko walone wraki z zakazem rejestracji. Sprawne samochody mają dużo droższe niż u nas. Pogadaj z tymi co kupili takie samochody, nie dadzą powiedzieć nic złego że to był wrak. We Francji czy w Niemczech to się tyle zarabia że jak jest ryska to...
Mam prośbę do osób znających się na geometrii. Samochód bym na geometrii. Jedzie prosto nie ściąga ale kierownica nie odbija. O ile po skręcie w prawo coś tam jeszcze ma chęć odbić, to po skręcie w lewo, powiedziałbym, że wręcz ciężko jest odciągnąć ją od tego kierunku jazdy. Zamieszczam wydruk z geometrii. Fachowiec, twierdzi że zbieżność jest idealna,...
Jakiej marki założyłeś opony? Nówki sztuki? Słyszałem od kierowców, że jak się założy nówki sztuki to przez ok. 1500km trzeba jeździć uważniej bo się układają i samochód "lata" po drodze. Ja tak miałem jak założyłem nowe Good Year do Atego 4x2. Teraz do Actrosa 6x2 zakładałem kpl. michelin multiway 3d i nic nie prowadza/ściąga.
Piszesz kolego sam nie wiesz o czym widzę. Zbieżność, to zbieżność - polega tylko i wyłącznie na ustawienia kół jak najbardziej równolegle do siebie z określoną odchyłką na "+" bądź "-" w zależności od rodzaju napędu. Do tego są jeszcze dwa istotne parametry - oczywiście zakładając że samochód nie jest pokolizyjny i nie ma przesuniętych punktów mocowania...
Witam! Krop napisał: ... podejście olewatorskie w warsztacie. Popatrzyli postukali i dobra jest, facet pewnie wie co jest uszkodzone ale z jakiegoś powodu tego nie zrobił... Mam podobny problem. Po regulacji zbieżności okazało się, że samochód "myszkuje" - tzn. mimo trzymania kierownicy na wprost, zmienia przypadkowo kierunek jazdy (w zależności od...
No pewnie że widać - 5 stopni różnicy w pochyleniu osi sworznia zwrotnicy. Masz prawdopodobnie samochód powypadkowy gdzie przywrócenie prawidłowych ustawień odbyło się poprzez rozpiłowanie mocowań sworznia, ewentualnie wahacz/zwrotnica od niewłaściwego pojazdu.
Może być niedrożny któryś przewód elastyczny,tzn guma w środku przewodu jak gdyby rozłazi się i przytyka przewód.podczas nacisku na pedał płyn ptzechodzi i koło hamuje, ale gdy zwolnisz pedzł tłoczek nie cofnie się całkowicie i jest bliżej tarczy.Podczas następnego hamowania to koło szybciej bieże i samochód ściąga, Sprawdz przy odpowietrzaniu obu kól...
Według mnie na początek podnieś podnośnikiem samochód i pokręć rękoma koło prawe i lewe-samochód na luzie- i porównaj opory przy kręceniu.Pokręć trochę do przodu,trochę do tyłu,w międzyczasie powciskaj pedał hamulca i obserwuj,czy coś się zmienia w oporach przy kręceniu. Potem zdejmij koła i porównaj z obydwu stron przyleganie klocków do tarcz.Być może...
A gdzie mogę znaleźć ten analizator? u jakiegoś mechanika? Dodano po 18 Mógłby palić 2-3 l mniej i już byłbym zadowolony Dodano po 22 Niektórzy piszą o powietrzu w kołach hehe Ale ktoś napisał że może to być wina termostatu też szukam dalej przyczyny w necie Dodano po 2 Jeszcze jedno pytanie prawdopodobnie mam coś nie tak ze zbieżnością bo samochód...
Witam mam problem z geometrią a dokładniej z pochyleniem lewego koła. Samochód to A3 Sportback rok 2008 modelowo 2009. Auto mam od 2 lat i od samego początku delikatnie ściąga w prawo (opon nie zdziera) w lato na oponach letnich felgi aluminiowe ściąga na prawo teraz założyłem zimówki na stalówkach i dalej ściąga delikatnie w prawo (zmiana kół z tyłu...
Witam, posiadam opla corse b z roku 99 z silnikiem 1,2 16v. Mój problem objawia się w następujący sposób : Gdy stoję na postoju z wyłączonym silnikiem i kręcę kierownicą zawsze chodzi tak samo, gdy tylko odpalę samochód kierownica porusza się lekko w lewo. Gdy zaczynam jazdę kierownica w lewo chodzi leciutko, płynnie zaś kręcąc w prawo topornie w porównaniu...
Problem polega na tym, że auto strasznie ściąga w prawo i po chwili zmienia kierunek ściągania w lewo. Wymienione zostały tarcze i klocki z przodu tył jest również ok. Wymieniony płyn i odpowietrzone wszystko prawidłowo. Układ jest szczelny i nie ma żadnych wycieków. Na stacji diagnostycznej na rolkach pokazuje że wszystko ok a samochód szaleje po drodze...
Prawko odebrałem w październiku, pojeździłem z półtorej tygodnia, samochód (taty) postawiliśmy do blacharza, postał tam dłuuuugo, bo wiadomo, rdza, odebraliśmy. Pojeździłem tydzień, sobota. wyglądam przez okno: śnieg. :twisted: Samochód: Mercedes w124, silnik 2,6 i opony zimowe, które były jeżdżone w lecie tzn prawie absolutny brak bieżnika. Jadę do...
Od jakiegoś czasu z układem kierownicy dzieją się niepokojące rzeczy - przy większych prędkościach samochodem 'rzuca' na obie strony, najczęściej po lekkich skrętach w lewo i wyprostowaniu kierownicy. Najechanie na łagodną dziurę też często skutkuje niekontrolowanymi zmianami toru jazdy, który często trzeba korygować. Niekiedy wchodzenie w łagodne łuki...
ZESTAWIENIE UPRAWNIEŃ I UWARUNKOWAŃ DOTYCZĄCYCH CIĄGNIĘCIA PRZYCZEPY, SAMOCHODEM OSOBOWYM O DOPUSZCZALNEJ MASIE CAŁKOWITEJ DO 3.500 kg. http://obrazki.elektroda.pl/9543591700_1... Kolumna tabeli "OPTYMALNE PRZYKŁADY" liczone są pod kątem osiągnięcia największej DMC przyczepy. Ułatwia to ocenę, ale w praktyce osiągnięcie takiego parametru...
(at)kakule : stwórz coś, włóż w to mnóstwo swoich pieniędzy, lata nauki i pracy a potem patrz bezsilnie jak ktoś to sobie ściąga z torrenta śmiejąc się przy tym w rozpuk. Prawo autorskie samo w sobie jest potrzebne, w tej chwili ustawa ma tyle niedociągnięć, że praktycznie nikt nie jest w stanie jednoznacznie ocenić czy dany czyn podlega pod ustawę...
Nie ma potrzeby panowie kłócić się o przekroje przewodów dopóki nie ma mowy o zmianie warunków dostarczania energii. Dla mnie w ramach tych samych warunków doprowadzania energii do mieszkania wymiana dwużyłowych aluminiowych przewodów na trójżyłowe miedziane o wskazywanych przekrojach jest zawsze uzasadniona przyszłościowo i z taką wymianą każdy da...
Możesz próbować, ale weź pod uwagę, że jezdnia zazwyczaj jest nachylona w prawo, tzn. środek jezdni jest wyżej niż pobocza (żeby woda na niej nie stała) i na prawdę ciężko znaleźć idealnie płaski odcinek. Próbę należałoby wykonać na placu jadąc pod górę lub z góry (bo każdy parking czy plac też ma pewien spadek). Oczywiście to nie powinien być efekt,...
Witam. Dzisiaj jak jechałem coś stuknęło głośno z przodu, z prawej strony i zauważyłem, że mi samochód ściąga na prawo, sama kierownica luźno puszczona skręca w prawo. I teraz słychać ciągle stukanie, głośne stuki przy ruszaniu, przy skręcaniu i na nierównościach. Może ktoś wie co może być przyczyną tego, jakie elementy wymienić? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Na tyle masz sztywną oś, czy mechanizm różnicowy (z możliwością blokady)? Jak jest sztywna oś, to normalne że będzie delikatnie ściągał prawo-lewo. To nie samochód.
Przy ściąganiu do sprawdzenia kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, w wielu markach nie regulowany. Czy auto miało naprawę blacharską?, czy tył samochodu był regulowany?
samochód ściąga prawo ściąga prawo samochód ściąga
odpadać płytka rezystancja termiczna miedzi czujnik zalać schemat
Antygrawitacja: Teoria i Zastosowania w Elektronice Brak migacza i światła dziennego w prawej lampie BMW F10 po wymianie