Śrubę którą mocipuje się półoś do kolumny . W Seacie jest śruba w niektórych samochodach nakrętka Dodano po 3 https://obrazki.elektroda.pl/8240848400_...
Gdybyś uważnie czytał to byś doczytał że nie jestem tez zwolennikiem motoryzacji niemieckiej,a wręcz przeciwnie. Proponuję otworzyć maskę samochodu niemieckiego albo francuskiego z tamtych lat ,a potem jakiegoś japońskiego z taniego segmentu. Od razu zobaczysz różnice. W Japońcu jest pusto,czysto ,nie musisz wykręcać pierdyliarda śmieci żeby się do...
Problem polega iż muszę kupić półoś z piastą( ponieważ urwała się śruba mocująca piastę z półośką. Spawanie itp nie pomaga. a nie moge znaleść nigdzie czegoś podobnego) Ewentualnie będe musiał dorobić nową
Tu masz opisy https://www.skrzynie.com.pl/poradnik-skr... Np. skrzynia DKF jest nowsza i zamienna na DQW Do Polo Classic z silnikiem 1.4 były montowane następujące skrzynie zależnie od kodu silnika: silnik AEX - skrzynie DCA, DCJ AKV - DCJ, DXK, DYF, ERA ANX - DCJ, DXK, ERA APQ - DCA, DCJ, DWY, DXK, DYF, ERA Skrzynia DCJ...
Witam mam problem z golfem 2 a mianowicie brakło mi wstecznego brakło po tym jak pół os z lewej strony urwało mi śruba na półosi przy skrzyni i uderzyła mi w wybierak przy skrzyni i zgięło mi to takie ciegielko co jest przy skrzyni o zalaczania biegów wyprostowalem i po tym brakło mi wstecznego co może być ? Jest jakaś regulacja na skrzyni bo może jak...
Dzięki. Temat trochę pomógł. Z prawej strony zdemontowałem tą półoś (wyjąłem bez problemu na zewnątrz), ale z lewej strony kręci się cała śruba półosi i nie da rady tego odkręcić. Odkręciłem pokrywę zbiornika od strony grzałki ale tam są punktowe zgrzewy i nie mogę jej zdemontować. Jak to zrobić aby jej nie uszkodzić? Łożyska są ok. Potrzebne tylko...
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Jeśli jest tak samo jak w Peugeocie 206, a tak mi się wydaje to trzeba odkręcić nakrętkę od przegubu zewnętrznego i wyciągnąć półoś z piasty koła. Ze strony skrzyni przegub nie jest prawdopodobnie przykręcony i można go po prostu wyciągnąć. Po wyciągnięciu przegubu trzeba wymienić simering. Trzeba wcześniej spuścić olej w peugeocie była to śruba która...
Witam. Mam pytanie dotyczące awarii pojazdu Ford Focus mk1. Na wstępnie dodam że auto nie jest moje. Samochód serwisowany cały czas u jednego mechanika. Jakos 1.5roku temu wymienione wahacze + sanki. Podczas wyjazdu z parkingu okazało się że wypiął się sworzeń ze zwrotnicy. Z tego co słyszałem może zdarzyć się ze na skutek zaniedbanego serwisu pojawiają...
witam , do przekazania napedu wzdłuznego (wałek atakujący dyfra)na naped poprzeczny (koło talerzowei obudowa mech roznicowego) słuzy przekładnia kątowa, to już wiesz.aby napęd mógł byc przekazany na jedną półoś MUSI byc zablokowany mechanizm róznicowy w sposob dowolny na stałe np ciało obce np śruba włożona do obudowy mechanizmu i zaspawana lub rozbieranie...
Ale jaki problem z demontażem półosi? Vectra C, Zafira B oraz właśnie Astra H ładnie się półoś dzieli między podporą a kołem. Potem od góry śruba dłuższa, od dołu masz krótką oraz wspornik od alternatora i dzięki temu wychodzi ładnie dołem i wcale pompa od wspomagania nie przeszkadza. Ostatnio takiego nie robilem ale w sezonie letnim ok 10 sztuk tak...
Kolego cichy 34 a po co wyjmować półoś jak ja chcę wymienić tylko uszczelniacz od strony wału napędowego. Co do tego mostu to z tyłu ma dekiel przykręcony chyba na dziesięć śrub , według mnie to tylko oddzielić wał napędowy a pużniej to nie wiem czy jest śruba nakrętka żeby wyciągnąć tą część co łączy się z wałem napędowym czy muszę zdjąć tylną pokrywę...
Witam,chciałem wymienić simering na półosi z przodu koło silnika od strony kierowcy. Odkręciłem śrube z półosi ,gałke i wachacz górny. Ale nie rusza się półoś a podważałem dużym śrubokrętem, nawet się nie poruszy. I tytaj mam pytanie: czy trzeba zdjąć osłone gumową od strony dyfra i tam jest śruba utrzymująca ten element. I czy ten simering występuje...
Witam mam duży problem z autem mam bicie na kole sprawdziłem koło dokręcone, poluzowała się śruba od przegubu więc ją dokręciłem . Tarcze odkręciłem jest prosta ,piasta ma bicie max około 1mm. Natomiast strasznie lata półoś co się mogło stać skrzywiła się półoś tak sama z siebie? a może to przegub wewnętrzny?
Odkręć 8 śrub od półosi, wyciągnij pół oś, w środku jest nakrętka dwunastokątna o ile dobrze pamiętam na nasadkę 65. Nakrętka ma zagniatane zabezpieczenie, po odkręceniu ściągniesz całą piastę z bębnem.
To serwis ci to sprawdza czy sam to robisz? Jeśli jest bicie na zimnych tarczach to podnieś przód i ręką krec kołem. Porównaj prawe i lewe oraz wyczuj czy podczas obracania koła nie ma jakiejś przeszkody powtarzajacej się cyklicznie. To nie jest niewiadomo jak skomlikowana konstrukcja żeby nie dało się tego ustalić. Miałem też inne przypadki z biciem...
Witam, jezeli ktos ma chwile to prosze o przeczytanie i sugestie. Cos mi zaczęło stukać w samochodzie. Jak przejadę szybko po dołkach to tego nie usłyszę, ale jak jadę wolniej po dołach czy jakiś nierównościach np. połatanych dziurach w drodze z których porobiły się górki to słyszę stuki wg mnie w okolicach prawego przedniego koła dochodzące tak do...
Witam, są dwie możliwości albo półoś nie wlazła do końca (mało prawdopodobne) ale jak się ktoś postara to ma szanse :D , albo przy odchylaniu kolumny zawieszenia coś sie spie........ na górnym mocowaniu , kol toku owik pisze że może walnąć młotkiem :D , wywal kolumne i oglądnij ją, ostatnio widziałem taki montaż sworznia że śruba założnona i skrecona...
CIĘGNO BIEGÓW NOWE ORYGINALNE EMBLEMAT „POLSKI FIAT” GUMA WLOTU POWIETRZA NOWA ORYGINALNA KOŃCÓWKI DRĄŻKÓW NOWE ORYGINALNE KOPUŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO NOWA ORYGINALNA KOREK WLEWU OLEJU UŻYWANY / NOWY ORYGINALNY LINKA SSANIA FIAT 126P ORYGINAŁ ŁOŻYSKO PIASTY KOŁA ORYGINALNE ŁOŻYSKO PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ORYGINALNE ŁOŻYSKO OPOROWE SPRŻEGŁA...
W odpowiedzi do kolegi MALUMA może i w wiekszości tylko to jest mankamentem ale w mojej przy stanie 51 tyś zdechło: tylnie zawieszenie padły amortyzatory, przednie sprężyny od amortyzatorów, katalizator,( nie wspominam o dwukrotnje wymianie sond), tułaniu sie po zakładach i serisach i zszarpane nerwy. Jak ja się ciesze że pogoniłem ten samochód. :D...
Ta śruba to czasem nie ma nakrętki z drugiej strony?? Zgrzanej do profilu/ramy? Może ta "nakrętka" lata razem ze śrubą, a tak to można kręcić...
Masz przecież na rysunku skrzynię biegów. Spust jest pod lewą półosią. Śruba górna to kontrolka poziomu oleju a wlewać najlepiej przez odpowietrznik na skrzyni w komorze silnika. Żeby było łatwiej można wymontować obudowę filtra powietrza.
W rozecie masz centralny otwór od strony półosi długi klucz HEX (imbus) nie pamiętam albo 5 mm albo 6mm i wykręcasz śrubę. Po tym zabiegu rozeta półosi powinna wyjść. Tylko uważaj bo wyleje się trochę oleju ze skrzyni. Albo trzeba go upuścić albo podnieść tak by auto było przychylone przy demontażu.
Prostowałem most od Mercedesa- był ugięty w środku (w miejscu mechanizmu różnicowego) ok 3 cm. Ucinało śruby na półosiach. Kolega może mieć coś podobnego.
Od tyłu silnika :D Na lewarku to powodzenia... Osłona pod silnik, prawy mcpherson odczepić od zwrotnicy, olej ze skrzyni, prawa półoś, dopiero rozrusznik. 2 śruby od góry, 1 od dołu, i gimnastyka z wyciągnięciem. Edit: Powodzenia z wybiciem półosi z podpory :D
Korek spustowy jest od spodu skrzyni poniżej gniazd półosi ( śruba na imbus dosyć specyficzna). Wlewy mogą być: https://obrazki.elektroda.pl/9363002000_... https://obrazki.elektroda.pl/1706342600_... Lub w okolicy gniazda prawej półosi.
Spawać nie- piasta jest z żeliwa które nie lubi spawania na zimno, szpilki powinny mieć ryflowanie i ścięcie z jednej strony łba żeby się nie obracały. Jak wymiana na nowe szpilki nie da skutku dotoczyć szpilki z większą średnicą mocowania i dużym łbem. Śruba 8,8 lub półoś- nie toczyć z normalnej stali bo to ciasto.
a przecież to łożysko ma określoną siłę skręcania A zauważyłeś że śruba/nakrętka półosi to czasem może być M18 a czasem M10? Takim samym momentem byś chciał je dokręcać bo takie samo łożysko? W niektórych samochodach też możesz dokręcać 2m rurą i dla łożyska się nic nie stanie, prędzej gwint zniszczysz, a w niektórych (np Subaru) zniszczysz łożysko...
Dolne kolo tak jak i górne jest bez klina. Pod półosią jest śruba w bloku. Tam wkładasz blokadę, coś około 8 mm, zapierasz wal przeciw wagą o blokadę. Musisz tak dobrać blokadę aby nie było luzu. Co do śruby w bloku, to pierwsze wrażenie jest takie, że trzeba zdemontować półoś, ale jak ją odpowiednio obrocisz to można włożyć blokadę
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
Jak wymienić krzyżaki przy zwolnicach. Nie mogę wyjąć półosi. Odkręciłem z góry mostu taką zaostrzoną śrubę która wydaje mi się, że wchodziła w zatoczenie półosi i była blokadą. Ale półoś ani drgnie.
Śruba znajduje się po lewej stronie pod półosią i spina skrzynię biegów z miską olejową. Na tę śrubę nakręca się nakrętkę.
Ta rdza na gwincie półosi (np. tutaj https://youtu.be/5ZjPSr7 qaY?t=442) też jest świetnie sfingowana. Nie musi, jeżeli jesteś fachowcem od odkręcania to powinieneś to wiedzieć. Polecam post #8 Niestety nie łudź się, że za kilka stów kupisz klucz, który będzie Ci zawsze odkręcał zapieczone śruby półosi
NIE i nawet nie próbuj odkręcać imbusem, zniszczysz śruby. Ponownie dokręcasz kluczem dynamometrycznym 45nm
W pochwie czyli element oznaczony "LK" nie ma oleju. Tam jest półoś z hamulcami. Śruby o których wspominasz są do regulacji hamulca. Jest ich 3. Jak się dobrze przyjrzysz u spodu pochwy masz otworek z zawleczką tam będzie sączył się olej gdy uszczelnienia w na półosi się skończą. Przy silniku nic nie ruszaj, korbowody tak wyglądają. Na internecie jest...
Ok. Problem rozwiązany. Okazało się że śruba półosi miała zerwane zabezpieczenie i poluzowała się. :D Dzięki za pomoc.
Tylko to chyba nie skrzynia, bo jak wcisnę sprzęgło to dalej stuka Wciśnięcie sprzęgła nie powoduje zatrzymania skrzyni. Ale kolega dobrze napisał. To mogą być śruby półosi. Ja swoim maluszkiem dawałem ostro i nigdy nie miałem problemów, ale miałem znajomego, któremu śruby na przegubach półosi ścinało po kilka razy rocznie.
Dobry klucz (bit spline 8) i dobre śruby i nie powinno być problemów.
Śruba jest zakręcona porządnie.
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Jak już tyle ruszone, to może odkręcić śrubę przegubu zewnętrznego i wyjąć półoś? Będzie więcej miejsca na manewry przy skrzyni biegów.
A masz klucz dynamometryczny? Wejdz na AUTODOC na youtobie tam jest o ile mię coś kojarzy to śruby kół 120Nm M12 norm dla 8.8 10.5 i 12. 9 znajdziesz w tablicy klucza dynamometrycznego do klasy śruby i nakretki.
Mogą być poduszki. Sprawdź jeszcze czy śruby od półosi czy są dobrze dobrze dokręcone (ta w pieście kołą) i do sprawdzenia przeguby.
U góry pod głowicą masz dwie szpilki z nakrętką na klucz 13. Ja odkręcam elektrykę od alternatora, rozrusznika i czujnika oleju, żeby odsunąć plastikowe korytko z przewodami (nad skrzynią). Korytko przykręcane jest na dwie śruby. Jedna w okolicy odpowietrznika wyprzęgnika, (poziomo), druga w okolicach półosi od góry - pionowo. Kiedyś wyciągałem bez...
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Jednak jednostronnie zakryte. To stanowi dużą różnicę. Zastanowiłbym się czy w takiej sytuacji uszczelniacze półosi mają osobny odpływ oleju, ew. inny dopływ oleju do smarowania wargi uszczelniacza półosi.
Osobiście i od zawsze dokręcam śruby poszczególnych elementów siłą ogólną jaką dany element należy dokręcić bez podziału na samochody poszczególnych producentów. Zatem bez różnicy czy dokręcam sprzęgło w VW, Polonezie czy Renault ale sprzęgło a dokładniej dwumasę w następujący sposób. Oczywiście kolejność dokręcania śrub ma znaczenie i zakładam że wiesz...
Z tego co się wstępnie orientuje nawet w nowszych mocowanie, rozstawy śrub są takie same. Na pewno są różnice w przełożeniach i nie wiem czy nie wieloklinie półosi.
W jumzie na pewno piasta koła jest inaczej mocowana na półosi ale sam rozstaw śrub według mnie taki sam jak w mtz-cie. Felgi 30-ki ruski zakładały do mtz-ta z oponami 18,4r30 więc jeśli rozstaw jest taki sam to szukaj ruskich 30-tek.Ja mam w swoim rusie akurat 18,4r34 nowa felga do tej opony ruska kosztuje około 700 zeta. czy z bizona wejdzie pojęcia...
Wywalasz most, ściągasz zwrotnice razem z półosiami. W niektórych ciągnikach półosie były zabezpieczane więc dokładnie obejrzyj. Odkręcasz wszystkie śruby chyba 8 od mechanizmu różnicowego i go wyciągasz. Hydraulika najpewniej do blokady mostu, a elektryka chyba do czujnika kąta skrętu. Rób wszystko powoli, a nic nie popsujesz. Jeśli nie ustawiałeś...
odkręcać śruba półoś półoś półoś półoś volvo
korek filtr nasycenie oscyloskop tranzystor wymiana dysku twardego
śruba półoś renault kangoo schemat
OPEL 16214249JT Delco D96018 ECU Details and Issues Czy antena ma bezpiecznik od zasilania?