W załączniku serwisówka do silnika G4ED.
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8686158400_1...
Wydaje mi się że jest prawy gwint bo inaczej śruba będzie się odkręcać podczas jazdy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Powinno być przydatne.
Palnik acetylenowo-tlenowy, grzać krótko i punktowo, wiercić (wiertła muszą być dobre, komplet z marketu za 3 złote się nie nadaje), powtórzyć "dziesiąt" razy. Po rozwierceniu do odpowiedniej średnicy sama puści. Jak nie to resztki wygrzebiesz wkrętakiem. Wiem, robota żmudna i mozolna ale da się. Wiem bo robiłem, nie wyczytałem tego w sieci. Drugi wał...
Proszę 1 Osłona 2 Śruba koła pasowego wału korbowego 3 Koło pasowe wału korbowego 4 Śruby osłony paska rozrządu 5 Osłona paska rozrządu http://obrazki.elektroda.pl/8669702800_1...
Witam. Śruba jest przykręcana standardowo w prawą stronę odkręcamy w lewo. Osłony trzeba zdjąć od rozrządu.
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
Witam.jak mógłbyś podać ten wymiar to z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam
Normalny prawy gwint. Odkręcasz w lewo. Też miałem z tym kłopot przy innym silniku Hondy. Podstawa, to dobrze zablokować wał po drugiej stronie ( u siebie blokowałem koło zamachowe). Klucz udarowy nie daje rady. Najlepiej solidny komplet kluczy i na długiej dźwigni. Jeden "strzał" śruby, a potem idzie palcami.
Deutz 912/913
Jest to śruba podpory wału korbowego. Szczerze mówiąc też średnio wiedziałbym jak szukać takiej zaślepki. Tak się składa, że mam taki silnik z przeznaczeniem na złom i mogę Ci taką zaślepkę spróbować zdemontować :) Jeśli jesteś zainteresowany, napisz na PW.
Dla silnika Z12XEP Zamontować piastę wału korbowego Wskazówka: 2. mechanik • Wkręcić śrubę – Użyć nowej śruby • Zamontować KM-956-1/-2 • Dokręcić śrubę mocującą piasty wału korbowego 150 Nm + 45° + 15° – Użyć nowej śruby – Przytrzymać za pomocą KM-956-1 w połączeniu z KM-956-2 https://obrazki.elektroda.pl/7703949500_...
Dla silników serii D14 gwint prawy (odkręcasz w tą stronę co nakrętki kół). Moment dokręcania 181Nm. Ważne aby gwint śruby posmarować olejem silnikowym a podkładkę i miejsce styku podkładki z kołem pasowym i łbem śruby odtłuścić. Zawsze tak dokręcam (tak zresztąpodaje serwisówka) i nigdy samo się nie odkręciło ani nie poluzowało.
Jaki jest moment dokręcenia śrub wału korbowego, korbowodów oraz głowicy. Przydał by się też schemat dokręcania takowych śrub głowicy. Pytanie dotyczy pojazdu z silnikiem Kia carens 2014 rok 1.7 crdi (at)ElektrodaBot
Powiem to tak.. TO JEST "PRAWIE KOMPLETNA KSIĄŻKA SERWISOWA DO MAZDY" PRAWIE BO BRAKUJE W NIEJ MOMENTÓW DOKRĘCEŃ WAŁU KORBOWEGO :cry: MAM JAKIEŚ DANE ŻE ŁOŻYSKA KORBOWE DOKRĘCAĆ Z SIŁĄ 29-34Nm ŁOŻYSKA GŁÓWNE DOKRĘCAĆ Z SIŁĄ 65-70Nm INNE ŹRÓDŁA MÓWIĄ O 20Nm + 90' JEŚLI CHODZI O ŁOŻYSKA KORBOWE A ŁOŻYSKA GŁÓWNE 52Nm HMM KTÓRE LEPSZE..?? I TAK SERDECZNE...
jest okienko gdzie ustala się znak i dwa na dole ale tam chyba nie widać zębów
Witam jaki śruby łeb szeciokat czy torx kadłub silnika pierwszej czy już może drugiej generacji jeśli pierwszej to po kampanni czy przed...
To nie to. Z prawej strony miarki oleju, nad śrubą blokady wału korbowego. http://obrazki.elektroda.pl/8466888300_1... http://obrazki.elektroda.pl/1830237300_1...
Witam Do wymiany rozrządu w tym samochodzie potrzebny jest specjalny klucz aby zablokować wał korbowy i odkręcić śrubę na wale korbowym od strony rozrządu blokującą koło pasowe. Pozdrawiam
W zamienniku jest tylko rolka + napinacz + pasek + śruba wału korbowego. Wspomnianej szpilki nie ma. :)
Ustawić rozrząd-sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Witam wszystkich potrzebuję dane o momentach dokręcania śrub wału korbowego łożysk głównych i korbowodowych ,silnik Suzuki Grand Vitara 2 hdi ,rhw,109km.Ktoś coś ?Będę wdzięczny.
Jaka nasadka do śruby wału korbowego? Sorry że dopytuje o takie szczegóły ale nie mam auta pod reką. A jak już pojadę się tym zająć to chciałbym być przygotowany. W między czasie dowiedziałem się że Jelcz jest z 1985 roku, podczas tego 20sto letniego postoju był kilka razy odpalany i cylindry zalewane naftą. Więc może jest iskierka nadziei ze cos z...
Witam najważniejsze momęty w silniku: moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110 Nm moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm
Do swoich komputerów też tak z klockiem drewnianym? Blokada rozrządu od czego? Pomyśl zanim zapytasz - w którą stronę obraca się wał? A gwint napewno potraktowany klejem anaerobowym.
Cześć, Mój samochód BMW X3 F25 35i z 2012 roku, silnik N55. Prośba jeszcze o informację dot. momentu dokręcania 8 sztuk śrub M8x16 koła pasowego (tłumika drgań) wału korbowego.
Łożysko główne, Nm Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nowe śruby Śruba centralna koła pasowego wału korbowego, Nm Krok 1 = dokręć 90 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nową śrubę Śruby korbowodu (Nm) Krok 1 = dokręć o 30 Nm, Krok 2 = dokręć o 90° zastosować nowe śruby, dać oleju na gwint
Trzeba sprawdzić ustawienie kąta wtrysku. Robi się to przy pomocy czujnika zegarowego mocując go na głowiczce pompy wtryskowej. Zwykły mechanik tego nie zrobi , musisz pojechać do warsztatu specjalizującego sie w dieslach. Ale skoro tacy mechanicy że trzeba im mówic co maja zrobic - to można im powiedzieć , aby jeszcze sprawdzili ustawienie wałka rozrządu...
Witam potrzebuję moment dokręcenia śrub wału korbowego będę wdzięczna za pomoc
Momenty dokręcania Śruby i nakrętki samo-zabezpieczające należy bezwzględnie wymienić Śruba(y) koła pasowego wału korbowego 157 - 166 Nm Śruba(y) - tarcza pasowa 8 - 11 Nm Śruba(y) osłony paska rozrządu 8 - 11 Nm Śruba(y) rolki napinającej 38 - 51 Nm Śruba(y) – pokrywy zaworowej 7 - 10 Nm
Pnaeumat,czy młotek i przecinak? czyli- jak nie należy odkręcać śrub wału korbowego.
Nie musisz. Musisz zablokować wał i wałek na blokady. Inaczej przestawi się rozrząd. Śruba wału ma lewy gwint.
Tarcza dociskowa sprzęgła: M8 30Nm, M10 60Nm Śruba koła zamachowego do wału korbowego: etap 1 - 50Nm, etap 2 - 125Nm, etap 3 - 90stopni.
Witam, z góry dziękuję za szybką wcześniejszą informacje. Czy mógłbym uzyskać jeszcze bardzo ważne informacje od spodniej części silnika. Czyli: - śruby zamykające wał korbowy ( półblok silnika), - śruby zamykające panewki wału korbowego, - śruby zamykające panewki główne walu korbowego /// śruby o większej średnicy łba nasadki - chodzi o to, że są...
Coś jak śruba od panewki wału korbowego.
Bez lekkiego opuszczenia nie ma jak podejść kluczem dynamometrycznym do śruby wału korbowego.
(at)Piotrek.tcz To chyba prosta diagnoza - zcięte śruby mocujące koło zamachowe do wału korbowego, albo ukręcony (pęknięty) wał.
Chciałbym się dopytać o siłę docisku śrub wału korbowego i korbowodów
Jeśli dobrze się rozumiemy to chodzi o śrubę, którą właśnie odkręciłeś, czyli wkręconą w czop wału korbowego. Jak widzisz zadaniem tej śruby jest utrzymywanie koła pasowego w stałym położeniu względem wału (na stożku). Stąd jej wysoka odpwiedzialność za stan rozrządu silnika.
(at)magik332, czy mógłbyś mi jeszcze proszę sprawdzić momenty dokręcania wszystkich śrub panewek wału korbowego oraz pokrywy zaworowej, w której są wałki rozrządu?
Witam. Mam silnik Perkins 6 cylindrów w ciągniku Massey Ferguson 3080. Potrzebuje wiedzieć moment dokręcenia śrub wału korbowego i panewek.
Siemano. Poratuje ktoś momentami dokręcania dla napinacza rolki i śruby centralnej wału korbowego do Peugeota 2008 16r 1.2 puretech z turbosprezarką? Na bloku kod silnika to 10XV12. Pozdrawiam oo
Witam z jaką siłą należy dokręcić śrubę wału korbowego w Seacie Toledo 1.6 16v?
W samochodach się nie stosuje "lewych" dynamometrów bo i niby do czego? Znam tylko kilka silników co mają śrubę wału korbowego, kilka samochodów z tylnymi pastami i jeden z nakrętkami kół z lewym gwintem. Po drugie udziwnienia zawsze kosztują dodatkowo więc marne szanse znaleźć dobry klucz w takiej cenie.
I koniecznie wymień śrubę wału korbowego, ta na klucz 18
Normalnie w lewo odkręcasz. Wyjmij rozrusznik to będziesz miał dostęp do zablokowania wału.
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Najlepiej kluczem udarowym odkreca sie te sruby gwint powinien byc prawy taki jak w b8 jak chcesz zdjac samo koło to wystarczy odkrecic te 4 małe sruby
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
Witam. Tak jak w temacie. Silnik z W211 5.5 388KM, oznaczenie 273. Potrzebuję momenty dokręcenia śrub wału korbowego (4 śruby czołowe i 2 boczne podpory wału) i moment dokręcenia korbowodów. Dziękuję i pozdrawiam.
Nie ma górnego więc? A wał korbowy ma lewy gwint. Masz strzałkę na śrubie.
W jakich okolicznościach zgasł? Pierwsze co bym zrobił to skrzynia na neutral, klucz na śrubę centralną wału korbowego i zobaczył, czy silnik się nie zatarł.
Witam Potrzebuję momentów dokręcenia śrub wału korbowego (stopek głównych i korbowodowych) w Toyota Yaris 1.4 D-4D 66kW z 2010 roku, wersja francuska. Dziękuję za odpowiedź.
Witam.Moze to ci pomoze : "Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio. Uwaga: Podczas demontażu należy zaznaczyć kierunek obrotów, podczas ponownego montażu należy upewnić się, czy pasek obraca się w tym samym kierunku. Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia. Odłączyć akumulator.Zdjąć przedni...
FORDFocus (19) 1.6 Zetec-SE 16V (FYDA) 1998 - 2000 kół rozrządu Koła zębate wałka rozrządu: Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 60 Nm Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 40 Nm + 90° stopek wałka. Panewki łożyskowe wału rozrządczego Etap 17 (Nm) Etap 245 (°) koła pasowego koło pasowe wału korbowego Wymienić śrubę Etap 140 (Nm) Etap 290 (°) śrub korbowodów, Ciekawe...
Zrób zdjęcie z twojego opisu niewiele wynika. Koło jest na klinie i powinno być przykręcone śrubą .
Szukam książki serwisowej do silnika DEUTZ F2L 1011F lub momentów siły z jaką należy dokręcić: śruby wału korbowego, korbowodów, śruby głowicy, i koła paska rozrządu, oraz wartości luzów zaworowych Za pomoc z góry Dziękuje
Problem powstał na 3 panewce, samochód nigdy nie miał haka, śruba nie ma śladów ukręcenia tylko jest pęknięta w 2 miejscach, przez ostatnie 8 lat na pewno nikt nie grzebał. Wytrzymałość śrub 10.9 Prawdopodobne jest, że najpierw pękła dalsza część śruby, a po jakimś czasie ten bliższy kawałek, wtedy śruba się obluzowała i odkręciła pod wpływem drgań....
Tak, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza, zatkaj króciec od podciśnienia zaraz na dolocie. Nie masz zerwanych gwintów na gaźniku? Linka gazu z prawidłowym luzem na pancerzu? Czyściłeś gaźnik? Kiedy były wymieniane uszczelniacze wału korbowego?
AutoData podaje 320Nm.
Po odkręceniu śruby na środku magneta od wału korbowego pokręciłem trochę wałem i przykręceniu śruby silnik odpalił, ale nie wkręcał się tak, jak powinien, i strzelał z wydechu.
http://obrazki.elektroda.net/93_12766415... 4 to blokada wału, od góry ciężko zobaczyć śrubę/ zaślepkę
- zakładamy klucz na śrubę wału korbowego i kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara tą śrubą do momentu aż na wycięcia w wałkach rozrządu będzie można założyć blokadę wałków (blokada pasuje tyko w jednym ustawieniu). - po założeniu blokady na wałki rozrządu zakładamy blokadę na wał korbowy. - szukamy zaślepki (śruby) wkręconej na bloku silnika w...
Dodam: 1. Śruba panewek głównych: - Po demontażu wymienić - Do pomiaru luzu poprzecznego dokręcić momentem 65 Nm, jednak nie obracać dalej. - 65 Nm + 90° 2. Śruba korbowodowa - Po demontażu wymienić - Naoliwić gwint i powierzchnię przylegania. - Do pomiaru luzu poprzecznego użyć starej śruby. - 30 Nm + 90°
Centralna śruba koła pasowego wału korbowego/tłumika 50 Nm+90° Koło wałka rozrządu 10 Nm Tylko tyle mogę pomóc.
W lewo,ale ona jest na kleju.
Jest jeszcze jedna możliwość,- kiedyś mi się przytrafiła. Poluzowały się śruby mocujące koło zamachowe do wału korbowego. W zasadzie da się to wysłuchać w czasie pracy silnika na biegu jałowym, w czasie jazdy, gdy koło to się odpowiednio "napnie" to specjalnie różnicy nie słychać. Popróbuj dużym śrubokrętem wyczuć czy koło to nie ma luzu.
Witam, potrzebuję momentów dokręcania do silnika 1.5 blueHDI z 2019 roku, przy wymianie łańcucha rozrządu. Chodzi mi o śruby łączące kasetę wałków, przykręcanie kasety do głowicy, śrubę koła wałka rozrządu, wału korbowego, napinacz rozrządu, pompa wody, wtryskiwacze.
Śruby są na przeciwwadze i nimi się dociska do wału.
miałem podobny przypadek w pssacie może nie do końca takie same objawy ale tez raz palił bez większych problemów a raz trzeba było go pokrecić a jak załapał przydymiał i nierówno chodził na ciepłym na wyższych obrotach było ok okazała sie poluzowana śruba wału korbowego passat był z mniej wiencej takim przebiegiem jak u ciebie wiec dla świetego spokoju...
To jest czop wału korbowego wciskany w przeciwwagę z siłą 30 ton, młotkiem tego nie wybijesz
Nie da się założyć tarczy odwrotnie, bo wystająca, środkowa część ze sprężynami tłumika drgań skrętnych oprze się na śrubach mocujących koło zamachowe do wału korbowego
Obstawiam że śruba centralna wału korbowego się odkręciła
Jeżeli masz na myśli śrubę dolnego koła pasowego rozrządu to 100Nm
Jeden wałek rozrządu jest z wystającą śrubą i nakrętką a drugi ma wkręconą śrubę. Czy wał korbowy można dokręcić na blokadzie ?
te otwory w stopach wału korbowego służą do wkręcenia śrub w celu wyciągnięcia stopek. u mnie pasowały tam bodajże śruby którymi przykręcone było koło zamachowe, bodajże 12x1.25 o ile dobrze pamiętam. u radzieckich sprzętów (i nie tylko) jest to dość często spotykany sposób na demontaż podzespołów, pochwy hamulców i zwolnice też tak się demontuje jak...
Potrzebuje momenty dokręcania śrub panewek wału korbowego itp do wv passat b6 2.0 fsi.
P0017 położenia wału korbowego - Korelacja położenia wałka rozrządu (Bank 1 Czujnik B) Dodano po 4 Przyczyny mogą być następujące: Łańcuch rozrządu rozciągnięty, lub pasek rozrządu pomijane zęba z powodu zużycia Nieprawidłowe ustawienie rozrządu / łańcucha Dzwonek na wale korbowym poślizgnął / uszkodzony Dzwonek na wałku rozrządu spadł / uszkodzony...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Witam Jak w temacie, bardzo bym prosił o podanie procedury dokręcenia centralnej śruby koła pasowego wału korbowego. Pozdrawiam
W momencie jak śruba będzie już mocno dokręcona warto jej po łbie dać młotkiem, łatwiej stożek puści
Wał korbowy oryginalnie jest skręcony śrubami M10 o klasie wytrzymałościowej 10.9 Możesz wyjaśnić co z czym jest skręcone, tymi śrubami, w wale korbowym?
Znalazłem. Dla potomnych : Panewki główne : 25Nm+60st Panewki korbowodowe : 20Nm+70st Miska olejowa : 16Nm Pompa olejowa : 16Nm Koło zamachowe : 48Nm Śruba koła pasowego wału korbowego : 70Nm + 62st (nowa śruba)
Witam nie mogę namierzyć tego otworu gdzie ma wejść blokada wału tam jest śruba czy jakaś zaslepka
Tyle twoje, co się napracujesz przy tym silniku. Coś się tak uwziął na te prowadnice? One maja minimalne znaczenie, jeśli silnik pluje olejem, to przez przedmuchy tłoka. Co to wału korbowego, to zużył się nie przez to że poluzowała się śruba korbowodu, tylko było na odwrót - wibracje związane ze zwiększonym luzem pasowania czopa wału z korbowodem, spowodowane...
Witam. Ma ktoś informacje na temat dokręcania śrub przy tym silniku? Chodzi mi o moment dokręcania głowicy, wału korbowego i korbowodów, a także luz zaworowy. Z góry dziękuję za pomoc.
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
Pomimo wieku tego postu, google prezentuje go w wynikach wyszukiwania dlatego kilka słów o wymianie tego rozrządu. Koło wału korbowego i koła wałków rozrządu nie mają klinów i brak jest jakichkolwiek znaków. Koło na wale dokręcane jest jednorazową śrubą na docisk - razem z kołem pasowym. Do dzieła. 1. Wykręcamy świece zapłonowe i zabezpieczamy otwory...
Dobry klucz pneumatyczny napewno poradzi sobie z śruba wału.
Żeby odkręcić śrubę należy zablokować wał korbowy, tylko w jaki sposób?
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Jak koło ma mniejszą grubość to i śruby są krótsze.
Tam słabym punktem jest śruba na wale korbowym. Ją się dokręca momentem i potem o kąt o ile dobrze pamiętam. Jeśli używana (wielokrotnie) albo z chińskiego stopu “shitolithium” to się rozrząd mógł rozjechać.
No właśnie. Zmiana dyfuzora = odblokowanie motocykla. Konieczne jest przy tym zmiana mapy w ECU, lub nawet wymiana całego ECU jeżeli znajduje się w kicie odblokowującym, o ile dyfuzor który masz jest kompatybilny (jest dedykowany do TPI i nie wymaga innej mapy). Jeszcze jest druga ważna sprawa, smarowanie. Dozownik jest tutaj elektroniczny, a KTM przy...
Zdejmij ten czarny dekiel z tyłu prądnicy (alternatora) to zobaczysz łeb śruby o której pisałem (przechodzi przez całą długość osi wirnika i jest wkręcona w wał korbowy)
Odkręcić tłumik i zobacz jak wygląda sam tłok pierścienie, oraz cylinder, jak wygląda dobrze,to sprawdź kompresję,oraz uszczelniacze wału korbowego,sprawdź śruby mocowania cylindra czy się czasem nie popuściły.
Witam. Podrzuci ktoś schemat rozrządu do tego auta? Albo przynajmniej momenty dokręcenia śrub walkow rozrzadu i wału korbowego. Dzięki i pozdrawiam.
Albo szukasz takiego klucza pneumatycznego który dysponuje wystarczającym momentem do odkręcenia tej śruby, albo możliwości zablokowania wału. Chociażby hamulcami.
Czołem Grupo! Czy ktoś byłby w stanie poratować, albo wskazać gdzie szukać informacji? Jako że trwa remont mojego silnika, w imieniu mechanika poszukuję info odnośnie momentów dokręcania śrub: - głowica - wał korbowy - korbowody Silnik R9M452 czyli 1,6dCi Bi-Turbo 160KM. Za wszelkie info będę bardzo wdzięczny. Próbowałem szukać w necie, ale bezskutecznie....
śruba wału szlif wału korbowego koło wału korbowego
klapka megane zbiornik nadkole automat świateł dziennych
radio internetowe ekspres siemens
Subwoofer nie gra - przyczyny i rozwiązania Czerwony wskaźnik w bezpieczniku B16 - co oznacza?