Witam. Proszę bardzo.
Świeca mokra od płynu wygląda całkiem inaczej niż świeca zalana paliwem. Świeca z cylindra, do którego dostaję się płyn chłodniczy jest wręcz bardzo czysta, wygląda jak nowa. Takie przypuszczenia sprawdza się bardzo łatwo, wykręcając daną świecę na zimnym silniku, odpinając zasilanie wtryskiwaczy. Kręci się rozrusznikiem uważając jednocześnie żeby nie...
Czy to na pewno przekaźnik świec żarowych, a nie świec podgrzewających płyn ? Trzeba podpiąć stosowne urządzenie diagnostyczne, zobaczyć jaką temp widzi sterownik i zrobić output test
Duratec 16V
W grupie psa i zapewne nie tylko w motorach 1.9d były przekaźnika świec, które brały sygnał z czujnika temp płynu. https://obrazki.elektroda.pl/8597240200_... Zdj zaporzyczone z sieci. O to mi chodzi. Sygnał temp bierzesz z czujnika temp płynu.
Mam problem ze świecami żarowymi do podgrzewania płynu chłodzącego. Dlaczego spaliły się wszystkie cztery? Po zamontowaniu nowych 13,5 V w samochodzie Renault Master 3, rocznik 2012.
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
No nie możliwe, by mechanicy podpięli świece żarowe w cylidrach pod sterownik świec grzania płynu. To właśnie grzanie płynu uruchamia się po odpaleniu i uzyskaniu przez instalacje pewnego napięcia (czyli gdy alternator zacznie pracować) to po to by nie obciążać do rozruchu akumulatora, silnik jest czas podgrzac po udanym starcie. No i te objawy to tak...
To co cyka to pierwszy lub drugi stopień grzania płynu świecami w kolektorze ssacym. Sprawdź te złącza. Obciążenie alternatora odczytać można za pomocą VCDS.
Witam Mam problem z takim seatem. Mianowicie nie steruje on świecami podgrzewania płynu. Świece i przekaźniki sprawne. zasilanie wszędzie jest. Czujnik temperatury sprawdzony też jest wporządku. Mam pytanie odnośnie kodowania komputera czy w tym silniku świece powinny być zakodowane do sterownika?? Mam kodowanie 00002, czy to jest prawidłowe?? nie wiem...
Wymieniłem uszczelki i wszystko było dobrze . Przejechałem 500 km zaczęło zalewać świece wymieniłem uszczelki i dalej zalewa .
Odepnij czujnik temperatury płynu i sprawdź czy będzie ok.
Witam ponownie po wielu perypetiach znalazłem ECU pasujące do mojego paska świece podgrzewania płynu chłodzącego działają. Moje pytanie czy powinny grzać zaraz po przekręceniu stacyjki czy dopiero po uruchomieniu silnika następnie kiedy mają się wyłączyć bo u mnie silnik osiąga tem. 90C i świeca grzeje dalej . Wiem że ECU pobiera sygnał z przepływomierza...
witam mam od 2 lat golfa IV 1,9 tdi 98r AHF, jakis czas temu znalazlem bardzo ciekawy temat o podgrzewaniu plynu chlodzacego przy niskich temp. i nagrzewaniu sie silnika do 90*C w przeciągu 3 km. Natomiast ja swoim musze przejechac 7-9 km zeby zlapal taka temp. Sprawdziłem swoje swiece podgrzewania plynu sa sprawne ( jak przekaznik podciagne recznie...
Witam mam problem mam wytwornice dymu beamz s700 jb i przestała puszczać dym tylko leje się płyn ale grzałka działa bo płyn jest gorący. Na pilocie zawsze świecila zielona albo czerwona dioda a teraz świeca obie. Co mogło się stać
To pod pompką, to olej z wodą, a nie z paliwem. Silnik nie traci płynu? Jak wyglądają świece?
Te przewody przykręcone są do świec żarowych podgrzewacza płynu. Odkręcić i oczyścić. będzie dobrze. Dodano po 1 Przy okazji dokręcić cybant, bo to jest nalot z odparowanego płynu chłodzącego, nie żadne zasiarczenie.
Tak nic nie zrobisz oprócz ogniska. Jedynie wstawić oryginalny grzejnik w obieg np. od VW. https://obrazki.elektroda.pl/4698521300_... lub świecami płyn https://obrazki.elektroda.pl/9350383500_...
Mam takie "głupie" pytanie. Czy to jest przekaźnik świec żarowych, czy podgrzewaczy płynu chłodniczego. Bo wydaje mi się, że Toledo pk od świeczek miał w środku.
Nagrzewnica ma mieć stały pełny przepływ płynu. Nie ma tu żadnych zawórów otwierających/zamykających. Te świece to grzałki nurkowe, można bez nich żyć, mają za zadanie rozgrzać płyn chłodzący w zimie.
sprawdź przewód który idzie do silnika ten który jest przed skrzynią biegów w osłonie .:D
Jeżeli płyn idzie do cylindrów to na świecach jest biały nalot. Miałem tak daaaawno temu w kredensie.
chce wymienić świece która jest odpowiedzialna za spalanie paliwa w moim przypadku ropy Coś strasznie namieszałeś. Ogólnie są dwa dogrzewacze: - elektryczny. W rurze w której przepływa płyn chłodzący są zamontowane typowe świece (żarowe) które dosyć szybko podnoszą temperaturę płynu chłodzącego . Jak silnik jest szybko zagrzany - to zużycie paliwa...
Nie ubywa Ci czasem płynu chłodniczego?
Sorki ale nie odpisałem jak testuję wyjścia przez vag com, to przekaźniki działają i załączają grzałki. Chodzi mi o to, jaką wartość trzeba tam wprowadzić, żeby sterownik silnika to załączał bo na razie tego nie robi.
Płyn nie ma innej drogi,uszkodzona uszczelka lub pęknięta głowica. 2 świece mokre?płyn czy ropa?
przy jakiej temp. sprawdzałeś, czy na świece podawany jest prąd ? sprawdź na vagu jaka jest temp. powietrza ... jeżeli będzie mniejsza od 5 st. to wtedy sprawdź napięcie na świecach jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ... Warunki zalaczenia tych swiec : - silnik pracuje...
Odepnij kabel od czujnika cisnienia oleju i sprawdź czy swieci dalej. Mam wrażenie ze słaba masa silnika ugotowala masy mniejszej kategorii np ecu i instrumenty.
Witam! Mam problem z grzaniem świec żarowych w VW Touran 1.9 TDI, 105KM, 2003r. Świece i czujnik temperatury płynu chłodniczego były wymienione lecz świece nadal nie grzeją. Czy jest możliwość sprawdzenia czy jest napięcie na przewodach do tych świec? Czy może być uszkodzony przekaźnik do świec jeśli tak to gdzie on się znajduje? Pozdrawiam k10210.
Po zdjęciu głowicy radziłbym przyjrzeć się samej głowicy, ostatnio robiłem 2.2 benzyne na łańcuchu (nie wiem jaki ten silnik) i głowica była pęknięta do świecy!!!! Płyn wypływał koło świecy na zewnątrz.
Jak sprawdziłeś to ze wytwarza się to zbyt wysokie ciśnienie? Możesz jeszcze dokładniej opisać to zalewanie świec płynem?
Po pierwsze, bez sensu na trzech przekaźnikach. Wystarczy jeden odpowiedni. A powinno być na dwóch, wtedy masz możliwość załączenia dowolnej ilości świec, w zależności od potrzeb. Druga sprawa, to miejsce montażu, musi bezwzględnie zapewniać pełne zanurzenie świec, nawet jeśli płynu będzie z 1 - 2 cm poniżej minimum. Oczywiście nie wspominam o włączeniu...
Odłącz czujnik temp płynu i spróbuj odpalić, jak odpali to wiesz co jest przyczyną
Nie jedną świece wymieniałem. Nie jedną urwaną przez klienta i takie tam... Płynu ubywa to sprawdź czy nie na połączeniu obudowy termostatu z głowicą.
Witam Mam pytanie odnośnie wymiany broka w podanym modelu. Może ktoś wymieniał i podzieli się uwagami i wskazówkami. Ostatnio bowiem zauważyłem, że między świecami mam płyn chłodniczy. Z tego co się zorientowałem tam jest ten pechowy brok.
jak walnie uszczelka miedzy kanałem chłodzącym a komora to zalewa świece płynem i problem z odpaleniem.Do oleju terz często idzie.
Wypnij kostkę czujnika temp. płynu i sprawdź czas grzania świec. Powinno być 45-90sekund.
Zawsze przed zamontowaniem nowego termostatu, gotuję go we wrzątku, tak by uzyskał pełne otwarcie. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale dopiero wtedy zaczyna działać prawidłowo. Otwiera się wtedy zdecydowanie przy swojej nominalnej temperaturze. Jak go porządnie nie wygrzeje, to uchyla się minimalnie przy 70°C i efekty jak wyżej.
Ten dym musi się z czegoś tworzyć. Ze spalonego płynu chłodniczego, albo z oleju. Z płynu są to kłęby tłustej pary, po przyłożeniu ręki do wydechu i przegazowaniu na dłoni pozostaje taki tłusty nalot o charakterystycznym słodkawym zapachu. Olej to spaliny gryzące. Jeżeli tester nie zmienia koloru i płynu nie ubywa to może rzeczywiście turbo trochę rzuca...
Może zalać świece płynem za sprawą tych podkładek w kolektorze ssącym o których pisałem wcześniej. Szpilki mocujące głowicę cału czas są w płynie ( bo to silnik na tulejach mokrych!)
Chodzi na 3 cylindrach, na jednym brak kompresji albo zalewa świecę płynem (częsta usterka). Zacznij od sprawdzenia kompresji. Jak widzisz bez obciążenia ten silnik równo pracuje nawet na 2 cylindrach.
A powinny być takie miękkie jak po dłuższym postoju. Dymienie może być lekkie (nie mówie o takim widocznym w tylnim lusterku) - w końcu gdzieś musi iść płyn. A świece suche? Choć ja ostatnio robiłem UPG w astrze F ale nie grzał mi się nic a nic więcej niż zwykle choć ciśnienie było konkretne i zawór na zbiorniku płynu syczał. Oczywiście płynu ubywało,...
Czyli tak nie bardzo bo świece mają wspólną masę przez obudowę podgrzewacza. A jaki to problem sterować masą zamiast plusem pogrzewacz i tak jest na wężu zamocowany.
Do autora - przygotuj sobie jakieś małe żaróweczki 1-5W z przewodami, podłącz pod świece grzania komory spalania i płynu oraz masa z akumulatora lub silnika. Woltomierz podłącz na klemy akumulatora. Uruchom silnik i obserwuj. Wyniki obserwacji przedstaw osobom które próbują ci pomóc, bo zdalnie inaczej tego nie da się zrobić. Jak to przerasta twoje...
A ja widze że słodzisz więc wklejam.
znalazłem ten schemat powinno być tak według twojego rysunku to 6-według schematu pusty 5-regulacja silnika 3-przekaźnik płynu chłodzącego-duża moc grzewcza 2-przekaźnik płynu chłodzącego-mała moc grzewcza 1-przekaźnik silnika pompy chłodzącej paliwo 4-przekaźnik sterowania silnika według mnie powinieneś mieć pod spodem jeszcze cztery bezpieczniki tj:od...
Są trzy świece dogrzewające płyn chłodzący .Dosyć często spotykane w VW.
AFN z roku 1996.
I właśnie od tego jest ten czas nakładania się faz benzyna LPG. Po załączeniu LPG sterownik stag otrzymuje sygnał by odłączyć wtryskiwacz ale kiedy odłączy ? - po czasie opóźnienia jaki mu zadasz w programie
Kolego, ja nie twierdzę, że żużel na świecach to objaw zdrowego silnika. Zawsze na świecach osadza się nalot, lecz jeśli któryś cylinder będzie zasysał ciecz chłodzącą to cała komora spalania będzie czysta i lśniąca (dosłownie). Świeca również.
witam kolegów !!! uszkodzony jest napewno moduł po cewkami... a przyczyna jest bardzo prosta i oczywista .Jest to typowa usterka w poldkach. Mianowicie na grodzi jest zaworek do regulacji ciepło/zimno, i jak tylo z niego cieknie płyn chłodniczy (a zawsze cieknie) to płyn spadając gromadzi się w niszy czwartej świecy zapłonowej i powoduje przebicie iskry...
Potrzebuje pomocy skąd jest podłączona masa do w/w pinu. Sterownik silnika jak potrzebuje zagrzać świece steruje tym przekaźnikiem wystawiając masę. Zależnie od temperatury płynu jaką widzi sterownik silnika.
Witam ponownie po 2 latach. Problem rozwiązany. Płyn w kanale świecy zapłonowej to pierwszy objaw pękającej głowicy. Wyszło po 30 tyś km.
Padła chyba uszczelka pod głowicą, ponieważ ubywa mi płynu a jak patrzyłem to nie ma żadnej kałuży pod samochodem. Samochód kopci od przedwczoraj czyli jak przestał palić na jedną świecę. Ale płyn chłodzący mógłby zalewać świecę?
Wymiana płynów.
Co niby ma byc źle z pompą wody? Gdyby była niesprawna, silnik nadmiernie by sie grzał z powodu słabego obiegu płynu. Świece powinny byc na krućcu na głowicy z którego idzie płyn do nagrzewnicy.
a to na pewno jest olej czy płyn na świecy??? Bo jeżeli jest płyn to mogła uszczelka pod głowicą puścić, ale żeby ocenić to trzeba sprawdzić??
Zaprowadź ten samochód do mechanka, bo z twoją wiedzą to go zepsujesz a ne naprawsz. Te "trzy jednopinowe czujniki" to są świece do podgrzewania płynu chłodzącego.
Czarna sonda pomiarowa do masy a czerwoną wsadź do kapturka i zmierz czy podaje napięcia na zakresie DC oczywiście . A żeby sprawdzić oporność ustaw miernik na pomiar Ω i czarna sonda do masy a czerwona do świecy .
Znam rewelacyjny sposób na szybkie podgrzanie płynu chłodniczego i zaraz po starcie silnika w mrozny poranek mamy ciepełko w kabinie. Chetnie się podzielę, może niektórzy wiedzą o co chodzi. Rozwiązanie opiera się na świecach żarowych.
Czy kojarzycie który z czujników odpowiada za przesłanie informacji ze, temperatura została osiągnięta i świece można przestać zasilać czasem grzania świec steruje ECU, sygnał jest pobierany z czujnika temperatury płynu i im wyższa temperatura płynu tym krótszy czas to sterownik decyduje o czasie ich grzania.
(at)jadi0122 Jak przegrzałeś silnik to się dowiesz po wykręceniu świec, czy czasem uszczelka pod głowicą nie poszła? Płyn ci ubywa albo kopci na biało?
Jaki by nie miał to ma 3 świece żarowe do grzania płynu. Do sprawdzenia świece i sterowanie. A skąd wiesz że termostat sprawny ?
Czym się różni świeca z 1 cylindra względem pozostałych?? Barwa, przerwa?? Miałem taki problem z samochodem, gdy płyn chłodniczy dostawał się przez uwaloną uszczelkę pod głowicą do cylindra.
Najpierw sprawdź świece ,sprawdź też czy grzeją wystarczająco długo,bo w starszych tdi był problem ze zbyt późnym załączaniem świec ,zdejmij wtyczkę z czujnika temp płynu i zobacz jak wtedy będzie odpalać,wtryski trochę kosztują ale można chyba jednak zmieniać same końcówki,nie masz żadnego ssania to nie ta liga.
Wlej plukankę liqui moly przejedz się z 2-3km, zlej stary olej ,wlej 10w40. Filtr oczywiście. Pasek rozrzadu plus filtr powietrza. Świece zaplonowe dobre są denso do lpg. Płyn hamulcowy dot4 kazdy byle świeży.
a jazda na 2 świecach będzie bezpieczna?
Mam parę pytań odnośnie podłączenia podgrzewacza płynu chłodzącego taki na 4 świece żarowe ma to służyć do podgrzania płynu chłodzącego w celu szybszego przełączenia się samochodu na LPG. http://obrazki.elektroda.net/1_122050500... Przy mierzeniu na akumulatorze częściowo rozładowanym (11V) wychodzi, że jedna świeca pobiera 10A niestety przekaźnik...
To jest błąd grzałek nurnikowych podgrzewających płyn chłodzący
tak, odłączyłem wtyczję z 4 pinowego czujnika cieczy i tak: - świece żarowe silnika grzeją max długo /czyli ok/ - świece podgrzewania płynu dalej się nie włączają.....
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
Witam. Do ww tematu mam pytanie a mianowicie czy jak wykręcę czujnik temperatury który jest między 2 a 3 świecą poleci płyn chłodniczy? walczę już od jakiegoś czasu z tą wskazówką temperatury . pytam dlatego że wcześniej ktoś pisał " czujnik nie ma styku w głowicy z płynem "
Tak na dobrą sprawę to należałby zacząć od sprawdzenia co jest na tej świecy - płyn chłodzący, olej czy benzyna. Z wcześniej opisanego powodu, częstą usterką silników FIRE w Puntach mk.1 jest uszkodzona gładź I cylindra. Z drugiej strony w wiekowych egzemplarzach zdarza się pęknięcie membrany w podciśnieniowym regulatorze ciśnienia paliwa, a o przedmuchu...
Witam. Mam taki problem . Ostatnio robiłem remont katanki. I teraz po zalaniu katanki płynem zauważyłem że ucieka mi płyn na świece . Pytanie jest takie . Którędy ? Uszczelka pod głowicą nowa . Pompa szczelna . Proszę o pomoc .
Podgrzewacz płynu chłodzącego - widać że masz uszkodzoną jedna lub dwie świece w podgrzewaczu. Ten obwód który pokazuje 'zwarcie' akurat jest sprawny :)
Świece wszystkie jednakowo czarne, a płynu chłodzącego nie ubywa, ten dym śmierdzi mocno spalinami i trochę zalatuje olejem, bardziej chodzi mi o to co może być uszkodzone
Po skanie ze wskazań 003 statycznie widać tylko tyle, że EGR w chwili podglądu wartości MAF nie jest aktywny - normalny objaw po 2 minutach pracy silnika na biegu jałowym od czasu uruchomienia silnika lub ostatniego wciśnięcia pedału gazu. Pierwszy błąd to wiadomo - trzeba wykręcić elektrozawór N109 głowiczki pompy wtryskowej i go wypłukać, przedmuchać...
Nie pamietam jak to auto ma ale świece żarowe dogrzewające płyn w króćcu masz??
Zmieniłem cewke i jak zwykle świece. Wlałem płynu do czyszczenia wtrysków i zmieniłem stacje myśląc że jest to problem paliwa. Nie pomogło. Przerywanie i szarpanie powruciło.
Sprawdz sprężanie.
Nie musi być to wina pompki sprawdz czujnik płomienia,czujnik temp. płynu .pompe płynu ,świece i włuknine.
Witam. Bezpieczniki od świec żarowych masz w dodatkowej skrzynce obok komputera a świece do podgrzewania płynu są na aluminiowym króćcu za silnikiem (pomiędzy silnikiem a nadwoziem) Pozdrawiam
Czujnik jest między świecami 2 a 3 cylindra
Witam Problemem jest odpalenie zimnego silnika 1.9 SDI, jak postoi kilka godzin. Trzeba długo kręcić. Po zdjęciu kabla od czujnika temp. płynu, świece grzeją długo i odpala od strzała. Sprawdziłem świece, wymieniłem czujnik temp. płynu i nic.
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
Witam.Jeżdżę z tym samym silnikiem w skodzie Felici.Jest to normalna sprawa.Od chwili załączania silnika świece pracują dokładnie 3 minuty czy silnik zimny czy ciepły dopiero gdy płyn osiągnie 70 °C wtedy nie pracują.Po tym czasie gasną.Sprawdzałem w VW Transporter ,Lublin jest tak samo. Ze świecami jest różnie jak kupiłem firmy Febi to na rok teraz...
Czujniki położenia wału i temperatury płynu chłodniczego do sprawdzenia.
http://obrazki.elektroda.pl/2544661500_1... http://obrazki.elektroda.pl/6470255600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3821988400_1... 1 = bezpiecznik 3 świec żarowych podgrzewacza płynu chłodzącego 2 = bezpiecznik 4 świec żarowych silnika w dieslu 3 = wentylator 4 = wnetrze 5 = alternator 1a = ABS (Pompa...
I nic :) Odkręć świece zakręć rozrusznikiem, płyn wyleci i będzie ok :)
Z tego co zrozumiałem, to masz płyn wokół ceramiki świecy. Przerywał, przez ten płyn. Na razie podaruj sobie uszczelkę. Wysusz i obserwuj co się będzie działo. Może ktoś w jakiś cudowny sposób przez przypadek zalewając płyn rozchlapał go. Może jakiś wąż puszcza i powoli sączy płyn w to miejsce. Niezbyt często spotyka się pęknięcia w tym miejscu powodujące...
A świece zmienione? jaki nagar na świecach? ubywa oleju? płynu?
Sprawdź go. Ciekawostką jest to, że oba są połączone szeregowo.
Zgoda, że świece dogrzewają płyn, ale chyba nie przy +10 stopniach? Po uruchomieniu samochodu w temperaturze +10 stopni na włączonych światłach i grzaniu tylnej szyby z lusterkami płynie prąd ok 70A. Ewentualnie co może tak strzelać z alternatora?
A czy przypadkiem powodem nie jest nadmierne zapotrzebowanie na energię elektryczną? A skąd, nawet jak 4 świece grzeją płyn w zimie 700W , pasek nie piszczy.
Panowie mam dodatkowy podgrzewacz płynu na 3 świecach żarowych lecz niestety w grupie 16 VAG w 3 bloku mam tylko dwa zera 00 czyli brak załączenia w/w podgrzewacza. Dziś jest u mnie na minusie (-1 c) i układ się nie załącza. Gdzie i jakie są prekaźniki odpowiedzialne za ten podgrzewacz?
Tak to jest, czytając te posty to na własną rękę się udziwnia samochody jak może żebt tylko były inne. A teraz się chce naprawiać na własną rękę nie mówię tu o wymianie żarówki czy świec , płynu do spryskiwaczy ale żeby rozrząd zmieniać? Czy grzebać w silniku, to jużchyba przesada, bo to podnosi znacznie awaryjnośc autka. Wiem bo robię. Jak się jest...
Witam Renault Megane 1,4EKO 1998r. Po nagrzaniu, na wolnych obrotach zaczynają mrugać kontrolki ciśnienia oleju i płynu chłodniczego. Objawy się pogłebiają po włączeniu świateł, odczuwalne jest też spadanie obrotów silnika. Usterka wystąpiła po naprawie ( wymiana pompy wodnej, uszczelki pod głowicą, wymiana świec, wymiana płynu chłodniczego, oleju,...
137 to właściwie sterownik silnika, może bardziej pompy wtryskowej. To on uruchamia 102 podając masę na 85 lub 86. W 102 sygnał t to temperatura płynu chłodzącego. Dla testu zagnij nóżkę t i przekaźnik świec żarowych powinien awaryjnie uruchamiać świece przez 30 sekund po każdym zapłonie.
vw golf 3 dogrzewanie płynu nie działa świece sprawne
Takie zachowanie jest możliwe w warunkach zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest niższa niż przy obrotach eksploatacyjnych silnika. Mogły być włączone prądożerne urządzenia takie jak np. świece żarowe, podgrzewacz płynu, ogrzewana tylna ew. przednia szyba, wentylacja i wentylator chłodnicy,...
płyn świeca świeca grzać płyn bezpiecznik świeca płyn
dodawanie pliku rejestru honda civic benzyna akumulator wygrzewanie elektrod
sygnalizacja rozładowania baterii traktorek kosiarka
Renault Laguna 3 – losowe działanie wycieraczek przedniej szyby, manetka, czujnik deszczu, UCH, UPC LTC LXDVB103 – najnowszy firmware 2023, aktualizacja USB, poprawa DVB-T2/HEVC