(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
Dodatkowo sprawdzić ładowanie i ( lub ) ewentualnie pozbyć się starego akumulatora.
nie rozkoduje się,ostatnio wyciągałem do ładowania.
Alternator też wymieniłeś, żeby akumulator był prawidłowo ładowany?
Troche liche to ładowanie. Na odpalonym silniku i właczonych odbiorikach zakresem 20v sprawdź spadek na piecia na instalacji. Znaczy przytknij jeden kabel miernika do + akumulatora, a drugi do śrubki na alternatorze. Pozniej zmierz napięcie na alternatorze - na śrubce i jego obudowie.
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
PRESTIGE APS 150A W XXIw nie kupisz już nowej centralki tej marki. Pozostaje tylko naprawa elektroniki (nieopłacalne) lub wymiana centralki na nowy, inny model.
Sprawdzić szczotki i diody w alternatorze. Licznik przebiegu nie miga? To już chyba prościej jest sprawdzić ładowanie
Odpal i bez ruszania gazu poczekaj, aż załączy się wentylator chłodnicy. Powinno pomóc, jeżeli wcześniej było dobrze. Dodano po 34 I zajmij się ładowaniem.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Masz 3 grube kable dochodzące do silnika ?, jeśli tak, to jest to silnik trójfazowy, a we wspomaganiu jest sterujący nim falownik, także pomiary napiecia miernikiem na jego wyjściu niewiele dadzą. Jedyne co możesz w warunkach amatorskich sprawdzić to napiecie ładowania akumulatora
Przewód masowy biegnący od podłużnicy do minusa akumulatora ok? Weź go mocniej pociągnij.
Może po prostu nie masz dobrego ładowania sprawdź i podaj napięcie po uruchomieni silnika.Bo nawet gdyby przyjąć te 50mA to przez 24h ubędzie ci z akumulatora 1.2Ah. Najmniejszy montowany do punto akumulator miał 34Ah wie będzie się rozładowywał przez 28dni i jeszcze będzie miał trochę prądu. Myślę ze masz za niskie ładowanie i/lub uszkodzony akumulator...
metodą wyłączania wszystkich odbiorników do niczego nie dojdziesz. Faktycznie taki pobór prądu nie powinien mieć najmniejszego wpływu na stan aku, ale jak pisałeś wcześniej, że po odłączeniu poszczególnych odbiorników pobór spadał to mósisz mieć gdzieś małe przebicie, które nie powoduje zwarcia ale powoduje znikomy przepyw prądu przez niektóre odbiorniki....
Witam. Mam taki problem z moim Fiatem Punto 98r 1.1. Od jakiegoś czasu kontrolka od akumulatora raz świeci przy przekręcaniu kluczyka raz nie świeci. Jak świeci to nic się nie dzieje auto chodzi normalnie, jednak jak się nie zapali ta kontrolka przy przekręceniu kluczyka zaczynają się cyrki. Auto jedzie ale traci zasilanie tzn radio przestaje grać światła,...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Akumulator jest ładowany wtedy kiedy silnik pracuje.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
Zobacz czy kabelek od wzbudzenia nie ma zwarcia do masy. Albo inaczej - przy pracującym silniku na wzbudzenie podaj przez żarówkę 12V/5W napięcie z akumulatora. Alternator powinien się wzbudzić i zacząć ładować.
Akumulator naładować jak najszybciej, to jeszcze trochę pociągnie. Miałem kilka takich przypadków totalnego rozładowania i po niezwłocznym naładowaniu akumulatora nie stwierdziłem jakiegoś istotnego ubytku na kondycji akumulatora. Do ładowania trzeba użyć prostownika, który nie ma zabezpieczenia przed pomyłkowym (odwrotnym) podłączeniem do biegunów...
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
Dwa dni temu (20.01) napięcie akumulatora wynosiło 12,4V. Dzisiaj wynosi już 12,1V. Pobór prądu na postoju: 0,05-0,09A. Alternator ładuje prawidło. Jaka może być przyczyna spadającego napięcia? Auto Punto 2 1.2 Akumulator 40ah 340A
13,6-13,7V, między alternatorem i akumulatorem było nawet do 0,5V różnicy.
W tym fiacie jest wspomaganie elektryczne, Sprawdź w jakim stanie jest akumulator, czy jest ładowany przez alternator, następnie sprawdź przekaźnik oraz czy do silniczka wspomagania dochodzi napięcie.
Jutro sprawdzę pobór prądu jednak powinno byc wszystko ok gdyż jedynym urządzeniem elektrycznym w tym samochodzie jest lampka oświetlenia wnętrza.Nawet radia nie mam w tym samochodzie.Co do spadku to jest ono spore w zbyt krótkim czasie.Co do napięcia na włączonym silniku to wynosi 13,80-13,90V.Co do ładowania prostownikiem to zauważyłem że akumulator...
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
Alternator był rok temu regenerowany. Wymiana szczotek była. Ładowanie jest też ok. Diodka na akumulatorze pokazuje stan naładowania.
Czy podczas ładowania prostownikiem miałeś odpięty akumulator, Kontrolki na desce świecą , światła podczas kręcenia przygasają.
Ale te napięcie na postoju 12,2V przy dobrym ładowaniu (a jest dobre) to też trochę skąpo. Powinno być powyżej 12,5V przy naładowanym w pełni akumulatorze. Rozrusznik warto rozebrać bo tak jak koledzy pisali wcześniej tulejki do wymiany pewnie (przy okazji warto też i szczotki wymienić). No i sprawdź jeszcze masę między karoserią a silnikiem.
Ładowanie i stan akumulatora plus pobór prądu do kontroli. Może nie koniecznie w aso, ale w dobrym warsztacie.
Wklej zdjęcie co to za kontrolka, bo kontrolka MIL nie jest krytyczna i jest żółta. Czerwona to nie dobrze, ale to z kolei nie jest kontrolka silnika, tylko smarowanie, ładowanie akumulatora, chamulce i parę innych rzeczy w zależności od auta.
Raczej inna jest przyczyna tego rozladowania akumulatora. Wygląda na to że alternator uszkodzony. Trzeba sprawdzić na przyrządach czy ładuje.
Jak nie wiesz gdzie podłączyć, to kup takie z automatem. Podłączasz do akumulatora i zaświecają się jak alternator zacznie ładować, czyli po uruchomieniu silnika.
prostownik był w tym czasie podłączony Jaki to prostownik? Jaka jest wartość napięcia na zaciskach prostownika w trakcie ładowania? Najpierw naładuj akumulator lub podłącz sprawny i uruchom silnik. Wtedy Twoje pytanie będzie zbędne. Czy panikuję niepotrzebnie Odpowiedz na pytania - będzie łatwiej.
na poczatek sprawdz czy pali sie wogóle kontrolka ładowania na samym zapłonie
Panowie, czy ten rozrusznik będzie dobry do Fiata SC 1,1? https://allegro.pl/oferta/rozruszni... Chodzi o to że obecny zbyt mocno obciąża akumulatora, kręci jak w zimie przy -10, odpali, ale nie może uciągnąć. Kolega, żeby sprawdzić u siebie w Punto (problem z ładowaniem) wsadził ode mnie z SC i kręci jak szalony,...
Wspomaganie masz pewnie elektryczne albo elektrohydrauliczne i jak nie ma ladowania to sie pewnie wylacza zeby nie rozladowywac dodatkowo akumulatora
Na początek sprawdź akumulator, tylko nie odpisuj akumulator dobry bo samochód odpala, i napięcie ładowania.
Jeśli chodzi o kody to Ci nie odpowiem, musi się zgadzać typ i konfiguracja, a czy spare# to odzwierciedla to nie odpowiem. Natomiast na Twoim miejscu próbowałbym zdiagnozować czymś innym ten sterownik, bo błąd jest prawie na pewno do usunięcia, a jak nie to sterownik do naprawy. Tak swoją drogą - odłączyłeś akumulator do ładowania?
Trudno powiedzieć czy było, ciężko coś tam źle podłączyć. Odłącz alternator (napęd i kable, chyba że możesz to sprawdzić bez uruchamiania silnika to wtedy wystarczy tylko kable) i zobacz czy "się naprawiło". Jeśli tak to masz uszkodzony alternator, jeśli nie - to stacyjkę. Konsekwencją może być: rozładowywanie akumulatora na postoju, słabe ładowanie...
Tylko elektronik samochodowy wypisuje takie bzdury: na powrocie z potencjometru - napięcie "zmienne". Co do następnych przypadków masz rację, miałem dwukrotnie takie same objawy . Po naładowania akumulatora i wyjechaniu z ciepłego warsztatu , objawy znikały. Klient wracał po pięciu dniach z tym samym objawem. Wymiana akumulatora, /był jednak stary/...
Zabieg okoliczności z tymi kluczykami. Na początku sprawdź napięcia ładowania akumulatora. Z twojego opisu wynika że alternator kończy żywot. Częsty przypadek w fiacie benzyna.
W Włączone oświetlenie zewnętrzne 130W, włączona dmuchawa 80W, wycieraczki kolejne 80W, już mamy 25A a gdzie podgrzewana szyba,radyjko? A ładowanie niecałe 14V,.... na pół gwizdka....
Witam, Pierwszy alternator padł po systematycznym zalewaniu odprowadzeniem wody spod szyby. Poprawiłem producenta, woda odprowadzana jest rurką w inne miejsce. Ten nowy założony był trzy lata temu (ok 30 000 km przejechane). Problem polega na tym, że czasami (bardzo, bardzo rzadko ) podczas rozruchu słychać świst (podobny do hałasu wirującej na dużych...
Nie, komputera raczej nie uszkodzisz, za to regulator napięcia z dużym prawdopodobieństwem tak. W żadnym współczesnym samochodzie kategorycznie nie wolno odłączać akumulatora przy pracującym silniku. Awaryjny akumulator lepiej podłączyć na porządnych kablach i użyć jako rozruchowy, po uruchomieniu silnika można odłączyć (choć takie ładowanie w aucie...
a sprawdzone ładowanie? podepnij woltomierz, jak dobre to zobaczyć akumulator na testerze, ale najpierw dobrze go naładować prostownikiem, prądem o wartości 0,1 pojemności akumulatora.
Na początek sprawdź, czy masz w aucie sprawne ładowanie akumulatora. Z Twego opisu można wywnioskować, iż siadło Ci ładowanie, w wyniku czego masz problem ze wspomaganiem elektrycznym układu kierowniczego i innymi odbiornikami. Do sprawdzenia alternator, wspomaganie układu kierowniczego oraz akumulator (jeśli rozładowany, to naładować go).
Witam , z ciekawości założyłem ten temat - może komuś się przyda taka informacja a i ja z ciekawości chciałbym poznać przyczynę tej usterki :) Pacjentem był fiat Punto dawno nie jeżdżony , nie chciał zapalić , więc pierwsza rzecz został podłączony pod prostownik . Następnie kolejna próba odpalenia nie powiodła się :( miernik pokazywał 12.62v to przyjęliśmy...
Prad jalowy powyzej 5, 6 mA to usterka. Niewazne czy punto czy w220. Wraz z wyladowaniem akumulatora rośnie jego Rw, i po odpaleniu jest ladowany pradem 40 50 A. To niedobra jest dla portfela......... Napiecia powyszej 15V mają Tylko aktywne uklady kontroli ładowania. Stale ładowanie 15V wysuszy ci w 2 tyg akumulator. To niedobra jest dla portfela.......
Witam.Jakie powinno być prawidłowe ładowanie alternatora w punto 1.U mnie jest chyba trochę na pograniczu minimum gdyż bez włączonych świateł mam 13,90 a na włączonych światłach wynosi 13,76 a jak uruchomił się wiatrak silnika to spadło do 13,72.Wszytko mierzone na ciepłym silniku oraz na klemach akumulatora jeśli to ma znaczenie...
witam Mam wątpliwości co do ładowania akumulatora w moim samochodzie. jest to Punto 75sx, napięcie na akumulatorze przy gęstości 1,26 wynosi 13,9 - bez włączonych odbiorników, a po włączeniu świateł i wentylatora spada do 13,6V W książce auta wyczytałem parametry alternatora z regulatorem i powinno napięcie wynosić 14,3-14,6V niezależnie czy z obciążeniem,...
Ładowanie mierzone z włączonymi światłami,nawiewem? Trzeba też mierzyć na wyższych obrotach. Może usypia,tylko po jakimś czasie.
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Możesz zamontować tylko jeżeli masz akumulator 60Ah to będzie niedoładowany.
Jest tam instalacja LPG? Linka gazu kategorycznie nie służy do regulacji wolnych obrotów! W neutralnej pozycji pedału przyspieszenia musi być na niej niewielki luz. Czy działa układ regulacji wolnych obrotów - obciążenie silnika (np. "przyduszenie" go na "półsprzęgle" na hamulcu ręcznym) i wyłączenie obciążenia powinno zaowocować chwilowym podniesieniem...
Mierzyłem napięcie przy akumulatorze na początku jest około 11.4 V a potem w granicach 13.9 V. A co do świec to nigdy tak nie było bo już wiele razy sprawdzałem, wcześniej było dobrze a teraz powodem sprawdzenia był wyładowany akumulator, który na pewno jest sprawny bo niedawno wymieniany.
Alternator pracuje poprawnie w Twoim Punto. Prawidłowe napięcie ładowania, prawidłowe napięcie akumulatora podczas uruchamiania silnika. Problem może tkwić w nienajlepszej kondycji akumulatora. Jego krótkie rozładowanie niewielkim prądem (radio) powoduje spadek nagromadzonej energii do poziomu, kiedy nie da się już uruchomić auta. Akumulator ma małą...
Sprawdź złącze masy pod akumulatorem, oczyść dokręć ponownie, umyj przepustnicę, sprawdź ładowanie. Na koniec wyślij kompa do sprawdzenia na stole komuś kto robi takie temty: Tychy , Radom
Jeśli masz napięcie 14,5 V podczas pracy silnika i pobór 12mA to raczej trzeba sie szykować na zakup akumulatora, na razie po prostu użytkuj auto . Jak ponownie ci padnie pozostaje zakup nowego.Można też monitorować napięcie takim diwajsem https://www.google.pl/search?q=wska%C5%B...
proszę o pomoc gdyż mam taki problem.Posiadam punto 1 z 98r i mam problem z elektryka a dokładniej z akumulatorem ponieważ jest nowy założony z 3m temu a dniem dzisiejszym sie wyładował,a konkretnie jak nim jechałem to po prostu zgasł.Co może być tego przyczyną?dodam jeszcze że gdy przekręcam kluczyk na rozruch to nie świeci w ogóle(nawet na chwile)...
Ten akumulator wygląda mi na fabryczny z FIATa Bravo/Grande Punto... i jest on całkowicie tradycyjny i jak najbardziej "obsługowy". Dawali też Varty i ani jedne ani drugie specjalnie nie grzeszyły trwałością. Twoje "ustrojstwo" to ładowarka do akumulatorów żelowych, możesz nią ładować akumulator samochodowy ale pełne naładowanie potrwa wieki.
Sprawdziłeś i jaki Ci wyszedł wynik pomiaru napięcia między "-" akumulatora a masą silnika przy żarówce włączonej między "+" akumulatora a blok silnika? Jak masz słaby akumulator to go wymień, bo uszkodzony akumulator też będzie dawał taki efekt. Jakie masz napięcie ładowania?
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Akumulator nowy, przecież dopiero co kupiony. ;) Rozrusznik nawet nie piernął, nie było "tyknięć", nie opłacało mi się go ładować, dopiero jak wróciłem z roboty to podładowałem. Ale coś musi być nie halo, co jakiś czas pasuje go uruchomić, żeby alternator troszkę go "kopnął". ;)
Super, dzięki za info. Rzeczywiście, mój błąd 1.2 8v (60 km). Masy - poczyszczone wczoraj (i ta od skrzyni i od błotnika), multimetr nie wykazuje nic szczególnego przy badaniu oporu silnik - masa w akumulatorze, chyba, ze inaczej to powinienem sprawdzić.. Olej - dam znać wieczorem (auto sąsiada). Ładowanie - jak wyżej.
Mam pytanie co należy sprawdzić najpierw gdy nie mogę uruchomić silnika mojego punciaka. Ładowałem akumulator, rozrusznik kręci ale nie "cyka". Stało się tak w ostatnie mrozy. Jak to świece to jak się do nich dobrać? Proszę o podpowiedź.
Już wiadomo że z alternatora wychodzi 14 V prądu przemiennego to gdzie sa diody prostownicze? W stacyjce nie ma zwarcia. Przy wyłączonej stacyjce pali się kontrolka akumulatora i oleju po przekreceniu raz stacyjki gaśnie kontrolka od akumulatora i tak samo na włączonym silniku ale nie ma ładowania akumulatora. Wyciągałem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki...
Więc wymień te głośniki przednie. Oporność ma być zgodna z danymi radia, a moc... No cóż; większość głośników samochodowych ma bardzo zawyżone parametry - więc nie przejmuj się za bardzo czy nowe będą 100W czy 200 - w realu nie będzie więcej niż połowa tej mocy. Zresztą podobnie i wzmacniacze w radioodbiornikach samochodowych - bardzo często moc wyjściowa...
Mam problem z akumulatorem rozładowuje się po kilku godzinach. Instalacja samochodowa na postoju pobiera 0,02mA jak jest naładowany to niema problemu z odpaleniem po nocy jak chcę odpalić samochód to gasną wszystkie kontrolki i niema siły żeby zagadał .Ładowanie jest w górnej granicy czyli 14,18V przy zapalonych światłach i przy obrotach silnika 900...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Masy... Z aku do budy, z budy do silnika. Sprawdzić. Wyczyścić obie klemy oraz połaczenie prądowego przewodu alternatora. Zmierzyć napięcie ładowania. reszta później Masy i złącza sprawdzili rzekomo w serwisie. Wyniki testów: akumulatora: napiecie 13.11V; zmierz.: 321A; wart. znam.: 200A rozrusznika: nap.: 11,4V ładowania: nap.: 13,94V
Od kiedy akumulator mozna sprawdzić miernikiem? To jak mierzyć temperaturę wody palcem. Podłaczasz voltomierz do aku i krecisz. Czasami warto unieruchomic silnik np. poprzez wypiecie bezpiecznika od pompy paliwa. Kreci, ale napewno nie zapali. W ten sposób uzyskujesz duzy opornik (taki jak na zdjeciu powyzej). Krecisz silnikiem i patrzysz na spadek...
Pobożnym życzeniem jest aby to był tylko silnik. Te nowsze praktycznie nie psuły się. Zresztą w tak jak piszesz 9 roku raczej były bezawaryjne. To że jest ciepły, będzie, tam są spore siły,i prądy. Kondycja akumulatora, ładowanie, wypnij kostki wspomagania i sprawdź czy nie zaśniedziały styki szczególnie ten gruby czerwony i czarny od zasilania. Kiedyś...
Witam, dzisiaj mi się zdażył taki sam przypadek przez to że przebiegunował mi się akumulator. Po podpięciu go do samochodu, poleciał jakiś dymek od strony alternatora i teraz świeci się ikonka oleju na desce, mimo tego że mam wyciągnięte kluczyki. Pytanie do Was, co teraz powinienem zrobić?? Podpiełem inny akumulator i samochód zapalił, ale chyba nie...
mi fachowiec doradził, aby doładowywać akumulator bez odłączania czegokolwiek. a było to tak: samochód (fiat punto) stał w garażu przez dwa tygodnie, po czym się okazało, że akumulator jest rozładowany. odłączyłem masę od akumulatora (tak kiedyś uczyli) i doładowałem przez noc akumulator. rano okazało się, że rozrusznik kręci doskonale, ale silnik...
Chcialbym dodac ze piszczacy pasek przewaznie piszczy jak jest silnik zimny .To znaczy ,jak silnik zimny to znaczy ze stal dlugi okres czasu i spadlo napiecie akumulatora.Po odpaleniu zimnego silnika nastepuje doladowanie akumulatora i stad duze obciazenie dla alternatora.Wiec dlatego piszczą paski.Jesli silnik cieply to akumulator naładowany i alternator...
Witam, Fiat Punto 2 2003r polift, po całkowitym rozładowaniu akumulatora pojawił się problem ze wspomaganiem, gdy odpalę samochód po czasie odłącza mi wspomaganie i wyskakuje błąd (czerwona kierownica) dzieje się tak na zwykłym wspomaganiu jak i na tym city. gdy zgaszę samochód i na nowo go odpalę błąd znika i kierownica chodzi normalnie, ale nie zawsze...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Witam Mam Problem z Moim Fiatem Punto 2. W Pewnym momencie w trakcie jazdy zapala sie kontrolka ładowania Akumulatora i silnik gaśnie potem nie idzie go odpalic przez ok 5-10 min a po przekręceniu kluczyka świecą sie tylko 3 kontrolki :Akumulator, otwarte drzwi i kontrolka zaciągniętego hamulca postojowego. Jedynym szybkim rozwiazaniem zeby go odpalic...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Witam. Punto 2 1.2 16V + lpg ,alarm cheetach, a pozatym bez dodatkowych gadżetów. 1.Odpinam akumulator ( w celu resetu ecu bo zamula na benzynie), zapinam następnego dnia z powrotem,zamykam auto z pilota. Za 2dni przychodzę i auto nie odpala aku wydojony. Ładuję aku,odpalam auto sprawdzam pobór prądu na czuwaniu w normie.Auto jeździ wszystko jest w...
Tak od ciebie wiem. Od nikogo innego..... Chociaż nie wiedziałem że ten portal jest taki stary. Bo w latach 80 w Polonezie miałem 120ah w bagażniku. Kolejny większy to 100ah w Punto 2. Ramki z profil dospawałem. No i scenic gdzie wchodzi L2.5 a wyrzucone L3. Tylko osłona z tworzywa wycięta. Ta więc masz swój udział...... Widzę, że masz dość niskie mniemanie...
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
To Denso mocno obciąża akumulator, auto kręci jakby byla zima -10, po ładowaniu jest lepiej ale dalej za chwilę to samo. Ponoć te AS są z jakąś przekładnią, że biorą mniej prądu. Jeśli teraz tak pali, to zimą auto będzie nie do użytku, nie będzie zapalać. A może po prostu napisać do tych AS-ów, to polska firma (chyba) to mi odpowiedzą jaki typ jest...
Problem jest taki: Jeżdżąc po mieście z włączonymi światłami, radiem, po pewnym czasie zauważam spory spadek 'wydajności' akumulatora (po chwilowym postoju przy odpalaniu silnika np. radio powraca do ustawień fabrycznych), natomiast po trasach (przykładowo 30km, przy 2500-3000 obrotów na silniku) problem 'znika' do czasu, aż znów nie wyjeżdżę trochę...
Witam, Mam problem i proszę o pomoc. Od jakiegoś czasu nie "kręcił" rozrusznik i odpalałem samochód na "popych". Przed całkowitą "śmiercią" rozrusznika ten co jakiś czas kręcił aż w końcu padł. Dzisiaj wymieniłem rozrusznik. Wszystko podłączyłem tak jak było. Zadowolony siadam do samochodu, przekręcam kluczyk i ... nic. Nowy rozrusznik też nie "kręci"....
Ciśnienie w kolektorze po naprawie wężyka jest dobre - 380hPa. Prawidłowe wartości są w zakresie 340-390hPa. Na tym pierwszym zdjęciu ciężko było ocenić, bo silnik był zimny. Zwracam uwagę, że to nie jest podciśnienie tylko ciśnienie bezwzględne. Tam nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego, więc nie da się dokładnie określić podciśnienia, ale jest...
Dlatego najlepiej by było zamiast akumulatora 45Ah założyć 200Ah wówczas taki akumulator w małym samochodzie benzynowym byłby ładowany prądem 30A co by nie powodowało negatywnych skutków. :D Problem z filmiku to ładowanie zbyt dużym prądem co narobiło więcej zamieszania niż pożytku. A tak na serio to mam znajomego co w puncie 1,2 75KM ma 2 akumulatory...
Witam! Mam taki problem. Zastanawia mnie czy akumulator jest już do wymiany. Zdarzało mi się jechać nad jezioro i puszczać muzykę z radia, w sumie do rozładowania akumulatora (ale jeszcze zapalał samochód). Nie do końca wiem czy wiązać te sytuacje. Teraz ładowałem go dwukrotnie po ok 8h. Następnego rana już nie można było odpalić samochodu. Trasa 300km,...
Akumulator Topla nie wiem nawet jakiej to produkcji ma 12 lat wcześniej w oplu kadecie 1,7 diesel teraz w oplu combo 1,7 diesel używany praktycznie codziennie w ostatnie mrozy nie wyciągany z auta i działa!!!!Niewiarygodne co? Ja miałem akumulator Topla to wytrzymał 9 lat. 5 lat w oplu 1,7 gdzie opel bardzo ciężko palił, przy -5st.C już trzeba długo...
witam..... prosze o pomoc ( tylko bez zartów ) moje punto II podczas deszczowej pogody ( ostanie dni ) w czasie uruchamiania wydaje dziwne dźwięki ( jakby wchodził w II kosmiczna ), potrafił zgasnąc silnik .... lampka wskazywała brak ładowania akumulatora.... wydawał z siebie czasami brzydkie zapachy palonej gumy.... uspokajał sie w chwili rozgrzania...
To jest prawidłowe, ale do sprawdzenia sam włącznik elektromagnetyczny (a włącza się w ogóle włącznik - "cyka"?) i przewody między akumulatorem a rozrusznikiem. Przy okazji warto je wymienić w całości - tj. też odcinek między alternatorem a rozrusznikiem. Końcówki przewodów korodują w obsadkach i jest słabe ładowania jak i słabo kręci rozrusznik. W...
Witam, jestem nowym użytkownikiem tego forum. Chciałbym prosić o pomoc, jakieś rady dotyczące przypadłości mojego auta. Jest fo Fiat Punto II (rocznik 2002). Coś nagminnie, mniej więcej raz na miesiąc, rozładowywuje w nim akumulator. Akumulator to kupiony jakieś 2 miesiące temu Kager. Po dwukrotnym rozładowaniu został zastąpiony półroczną Centrą i problem...
Mam problem, który nie daje mi spać, otóż nie działa mi gniazdko prądowe w kabinie, po oględzinach mam takie obserwacje: -bezpiecznik jest sprawny -masa na czarnym przewodzie jest dobrze podłączona -na czerwono-białym przewodzie od zasilania gniazda jest zasilanie 12V przy kluczyku na zapłonie -na żółto-czarnym przewodzie od zasilania żarówki podświetlenia...
Witam wszystkich forumowiczów. Kupiłem używany Fiat Punto 1.1 z 1999 roku i mam problem z uruchomieniem silnika poniżej 8 stopni C. Silnik zapala mi dosłownie na 1 sekundę i gaśnie. Kręcenie rozrusznikiem nic nie daje. Podpiąłem prostownik do akumulatora i kręciłem robiąc przerwy co jakieś 20 - 30 sekund. W między czasie zadzwoniłem do mechanika i on...
Takie kupiłem. Alternator jakoś poskładałem, ale nie ładował, więc kupiłem używkę Magneti marelli, który też nie ładuje :( Podobno alternator sprawny, z demontażu sprawnego auta. Na przewodzie idącym do akumulatora jest napięcie 12V, na drugim przewodzie (wzbudzenie) też jest 12V, po włączeniu zapłonu. Jak mogę sprawdzić, czy to na pewno alternator?
punto ładowanie ładowanie punto punto wymiana akumulatora
wymiana samsung świetlówki zacięcie stacji serwisowej suzuki wagon
hulajnoga kugoo hulajnoga kirim kugoo
Brama otwiera się, ale nie zamyka - diagnostyka i rozwiązania Tryb niedostępny po podłączeniu dekodera do TV