Tak, te same.
Witam, w samochodzie jest następujący problem: Samochód był u mechanika i tam mechanik naciągnął dwa paski, które piszczały (od alternatora i pompy) oraz wymienił przy kole z przodu tę część która trzyma klocki hamulcowe (bo samochód piszczał przy skręcaniu). I teraz nie jestem pewien, ale chyba po paru kilometrach (być może się już paliła od wyjechania...
Chyba nie koniecznie. Problem zaczął się od wczoraj jak w alternatorze który miałem w aucie rozsypało się łożysko.Następnie wirnik zaczął obcierać stojan co spodowało się spalenie uzwojeń w stojanie. Wszystko wcześniej działało bez zażutów z wyjątkiem tego że w kontrolka ładowania delikatnie świeciła ale napięcie ładowania na akumulatorze było ok. Teraz...
Witam. Wymieniłem łozyska w alternatorze od poloneza i mam problem. Po założeniu wiatraka oraz kolka pasowego, wiatrak szoruje o obudowę i nie da rady obrócić. Czy jest jakiś dystans pod wiatraczkiem czy jak bo zgupialem? Dodam że zgubiłem gdzieś klin, może to przez to? Pozdrawiam
Pewnie to jakaś lipa była. Napisz do nich i spytaj się co z tym fantem jak nie to negatyw i dziękuje. Ja kupiłem alternator na złomie za 20zł do tego szczotki i szczotkotrzymacz 10zł i nowe łożyska jakieś 28 zł i śmiga bez zarzytu. Na alternator dał mi gwarancje jak by nie działał to do wymiany. Moim zdaniem to było najlepsze rozwiązanie
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
tak tylko czym pojadę po te łożyska ??? a 10 razy nie chce mi się tego rozbierać
Łożyska o oznaczeniach jak napisałeś, ale przednie jest zasłonięte blaszką, która nie jest przynitowana, a przykręcona dwiema śrubami. Nitowane były w 125p/polonezach. Nie wolno napełniać dodatkowo smarem, nie rób bajek!
Podmieniłem alternator i sie nie grzeje, winne były łożyska.
Witam serdecznie. Przeczytałem sobie wątek i mam kilka informacji odnośnie łożysk stosowanych w alternatorach. Zgłębiłem wiedzę z racji "regeneracji" kilku już alternatorów, a obecnie to BOSCH 0124 325 060 90A. Oryginalnie w alternatorach BOSCH-a przeważnie siedzą łożyska markowe, Japońskie: NTN, KOYO, NACHI ewentualnie FAG. Zawsze są to też łożyska...
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie http://images04.olx.pl/ui/8/02/58/f_1072... . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi...
jak podłączyć alternator poloneza z góry dziękuje
jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką
Witam wszystkich potrzebuje pomocy w związku z podłączeniem alternatora od poloneza do ciągnika C 330. Jak go podłączyć żeby była kontrolka od ładowania.Przydał by mi sie jakiś schemacik jeśli to możliwe.Z góry bardzo dziękuje i czekam na jakieś porady.:cry:
W C 360-3P mam zamontowany alternator od poloneza z mniejszym niż standardowe kołem pasowym. Alternator kilkadziesiąt motogodzin temu był kompleksowo regenerowany. Od jakiegoś czasu (robiłem coś przy silniku i rozłączałem instalację, ale wydaje mi się że to nie ma związku), brak ładowania na wolnych obrotach, a dokładniej to: Do tej pory uruchamiałem...
jak podłączyć kable żeby mi alternator ładował akumulatory w ursusie 60????????
Ostatnio alternator (chyba alternator) zaczął wariować. Polonez Atu Plus - rocznik 2000. Objawy: podczas jazdy co jakiś czas napięcie w instalacji zaczyna spadać do dość nieprzyzwoitego poziomu (wartości podam później, bo jeszcze ni zmierzyłem) - na oko, do około 8 może 9 V. Spadek nastepuje łagodnie, w ciągu kilku sekund. Przez kilkanaście sekund takie...
Witam. Zamontowałem do "esioka" alternator z poloneza (taki z wbudowanym regulatorem) Wszystko jest ok poza jedną sprawą. Zamontowałem w tablicy rozdzielczej kontrolkę 12V lecz z malutką żarówką kupioną w sklepie elektronicznym. (taka z długimi nogami jak do podświetlania radia). Otwór w tablicy rozdzielczej wywiercony kontrolka ledwie się zmieściła,...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
Witam w ciągniku rolniczym mam założony alternator od poloneza ,jeździłem tym ciągnikiem bez akumulatora kilka dni po założeniu nowego akumulatora brak ładowania , jaka przyczyna
jak w temacie jak to zrobić
Mam problem! Znikło mi ładowanie w polonezie! Szczotki sa nowe,połaczenia sprawdzone, pasek naciągnięty. Najciekawsze jest to, że kontrolka ładowania normalnie gaśnie. Jeśli ktoś jest w stanie mi coś poradzic to będę bardzo wdzieczny!
Potrzebuje na gwałt schemat podłączenia alternatora u ciągnika Wladimirec, albo opis wyjść.I jaki tam można zastosować regulator? Dodano po 1 Zapomniałem dodać że to jest oryginalna ruska elektrownia.
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
Czasami pomaga mi ' rozchodzić' łożyska. Właśnie mam do sprzedania ok 300kg alternatorów polonez żuk 126 125p jak wiecie sa one przystosowane do zewnętrznych regulatorów.
Kolego szpaner16 nie spotkałem sie jeszcze z przypadkiem żeby w sklepie mieli katalogi do wszystkich rodzajów alternatorów nie chodzi mi o poloneza czy malucha , podaj adres takiego sklepu w lublinie to będę z niego korzystał z góry dziękuję.
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Jeszcze zapym. Jakie łożyska są w tym alternatorze od poloneza ? Trochę tak rzegotają i luz jest jak ruszam kołem pasowym. Kupiłbym sobie, to bym wymienił przy okazji, tylko nie wiem jaki rozmiar, obydwa są takie same ?
A może masz zużyte łożyska w alternatorze, i to stawia taki opór ? :) Co do akumulatora, owszem, jeśli jest rozładowany, to pasek może piszczeć, ale ja spróbowałbym sprawdzić te łożyska ;) Pozdrawiam
Witam i proszę o kilka słów wyjaśnień dotyczących: A co Ci się tyle fajczy pewnie mostki dajesz za słabe . Nie rozumiem. Po drugie: Wpinam diodę żeby podnieść z 13,8 do 14,4V . Mostki się fajczą. Ale za mało daje ogólna kiła. Lepszy jest już elmotowski z poloneza. Panowie, o co tu chodzi? Jeżdżę takim Polonezem ("95" rok produkcji) już 7 lat i do tej...
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
Objawy wskazują na uszkodzony regulator i popsutą diodę prostowniczą. Należy wymienić regulator ze szczotkotrzymaczem oraz radiator z diodami .Za chwilkę dojdą łożyska i korozja uzwojeń. Najlepiej kupić nowy alternator.
Pęknięty mostek pomocniczy - jedna z diod wzbudzenia traci kontakt. Tak kretyńskie miejsce na alternator tylko Fiat mógł wymyśleć. Alternator raczej wymienić - jakiekolwiek naprawy, z wyjątkiem wymiany łożysk czy szczotek raczej nieopłacalne.
Z tym że to nie jest oryginalny elmot z poloneza tylko taki jak w temacie I tu się mylisz sam miałem poldowoza z klimą i taki właśnie miałem alternator i taki przysługuje, lub A115 -80A. Wpisz sobie a133 repair kit i już wiesz co się wymienia. Diody tylko przelutuj . Wymień też łożyska jak już wyciągniesz.
Zgadzam się z Błażejem, sam kupuję alternatory od fiatów i polonezów po 35zł na pobliskim złomie, wymieniam łożyska, szczotki i do ciągnika. Powodzenia w przeprowadzaniu "sekcji" jak o prądzie nie masz zbytnio pojęcia.
Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia silnika robi się gorące. Ja bym zdjął pasek klinowy i sprawdził czy nie ma luzów i ewentualne opory toczenia (obracania)....
ad1 nie powinien ale moze być różnie ad2 podłącz sterownik z gazu do komapa i sprawdź ustawienia lub jedź do gaziarzy
Kol. kwok , zgadzam się z Tobą. "Małe" diody pracują na wzbudzenie w czasie pracy alternatora. Żeby wszystko sprawdzić na 100% trzeba mieć alternator rozebrany na części. Sprawdza się wtedy wszelkie przebicia na masę i wszystkie diody, ogląda stan ślizgaczy i łożysk - wymienia jeśli trzeba. W używanym zawsze warto wymienić łożyska. Mój poprzedni długi...
25 tys., to nie jest dużo, teoretycznie powinny wytrzymać około 100 tys. km. ale to tylko teoria, zdarza się że padną dużo szybciej (np. przez owalne pierścienie, wybite łożyska lub zacinanie w oprawie)
Z uwagi na druciarstwo jakie miał w starym alternatorze, ten kabelek od nowego chińczyka i tak będzie lepszy. Poza tym nie rozumiem celu pozbywania się porządnego Elmota i zastępowania go ryżowym wynalazkiem, który jak podziała pół roku to będzie cud. Po roku już się odzywają łożyska a pierścień tak wycięty jak by przechodził 20 lat w polonezie. Do...
Tylko sprawdź dobrze wirnik bo ten smród może wróżyć zwarcia między uzwojeniami.I żeby się potem nie okazało że wymieniłeś łożyska,szczotki,regulator,diody...a alternator dalej nie działa jak powinien.Bo jak Ci do w.w. części dojdzie jeszcze wirnik to lepiej brać alternator.
Witam -Najczęstszym powodem żarzenia się kontrolki ładowania akumulatora jest uszkodzenie którejś z diód wzbudzenia ,który znajduje się w tylnej pokrywie alternatora.W celu ich sprawdzenia konieczny jest demontaż alternatora można przy okazji sprawdzić diody prostownicze ,stan łożysk,stan szczotek i pierścieni wirnika.
Pacjent: Alternator Elmot A125-70P z Poloneza Caro Plus Rozebrałem alternator z powodu wymiany łożysk. Zainteresował mnie stan pierścieni ślizgowych. Na jednym pierścieniu rowek ma głębokość około 0,7mm, na drugim jest w lepszym stanie i ma około 0,3mm. Oryginalna grubość pierścienia miedzianego to około 1,3mm, więc na jednym pierścieniu zużycie to...
Witam ponownie dzięki Błażej za tak wyrozumiałą odpowiedź :) ale ok wszystko pięknie ładnie, tylko jest problem, i to chyba dosyć popularny problem z tego co mi wiadomo nagrzewania się alternatora od Poloneza w C360. Po pięciu minutach pracy nagrzewa mi się alternator, pomyślałem niema chłodzenia, no dobra ok, przystawiłem dłoń do wiatraczków Alternatora,...
Witam. Dość dawno temu mój c330 przeszedł remont. Został założony alternator od żuka, - na masie, itd. Jakiś tydzień temu owy alternator od żuka uległ awarii. Mianowicie zatarły się łożyska. Jako że miałem 2 alternator, założyłem go. Wszystko podpiąłem tak jak na schemacie poniżej. Regulator jaki zastosowałem to regulator od Poloneza (taki by założony...
Witam mam następujący problem z Polonezem 1.6 1997r. akumulator jest niedoładowany, kontrolka nie świeci a jednak akumulator nie jest ładowany około miesiąc temu wymieniłem regulator napięcia i szczotkotrzymacz bo ładowanie wynosiło 12.3V po wymianie wróciło do normy 14.2V pod obciążeniem. autko jeździło normalnie wczoraj nie dał się uruchomić po podpięciu...
Witam! W moim poldku jest problem z ładowaniem. W alternatorze zostały wymienione szczotki, łożysko, regulator a problem wciąż istnieje. Elektryk sprawdzał alternator na krótko tzn. z podłączonym silnikiem elektrycznym i akumulatorem. Dawał ponad 14V. Po włożeniu do samochodu jest 12.1V przy włączonym silniku. Wcześniej jeszcze pomagało wejście na wysokie...
Kwestia zamontowania,zalezy od umiejętności manualnych i dostępu do narzędzi slusarskich. Ten od poloneza jest niewskazany,łozysko przednie moze przenieść stosunkowo niewielkie siły promieniowe.W ciągniku jest pasek 17mm,trochę go trzeba naprężyć.
zdobądź alternator od poloneza 9 diodowy z regulatorem i to jest optymalne rozwiązanie cenowe, gabarytowe i prądowe do polskiej trzydziestki jak na mój gust to wystarczający alternator. Teraz tylko mała przeróbka w instalacji jak była prądnica, mała przepinka akumulatorów i fura gada Popieram kolegę. Na co alternator 150A w C-330:) Na szrocie za grosze...
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora. Nie chwytam tego ,tą śrubą M6 połączony jest alternator ze wszystkimi odbiornikami prądu w samochodzie ,czyli przy jej korozji nadpalało by się miejsce niedostacznego styku ze sobą.(...
Dzień dobry... Niedawno również zamontowałem podobny podgrzewacz jak z 1 postu tylko z 4 świecami. Podłączyłem osobno po dwie świece na oddzielnych przekaźnikach. Niestety alternator tego nie toleruje... Ma tylko 55 A (Polonez) i przy włączeniu dwóch świec wyraźnie spadają obroty silnika przy włączonych 4 świecach z alternatora dochodzi przeraźliwy...
Nad elektrycznym się nie zastanawiałem. Dodatkowo nie ma tam miejsca na drugi alternator. Jaki jest pobór prądu przez taką nagrzewnice? Tam kiedyś była prądnica a może alternator sam nie wiem co to było raczej prądnica z regulatorem mechanicznym podobnym do c330 . Wyrób Boscha. Jako że miałem problemy wstawiłem alternator od poloneza. Po ukreceniu śrubek...
Możesz zastosować taki ROLNEX - REGULATOR NAPIĘCIA RR362 PP362 T25 T-25 lub inny.Jeżeli masz z Poloneza,a mocowanie i koło pasowe będzie pasować ,to czemu nie.Stary można posprawdzać ,łożyska wymienić ,przerobić na zewnętrzny regulator i po problemie.
Ostatnio miałem podobny przypadek w alternatorze od poloneza, zamontowałem go w ciągniku i wszystko było sprawne ładowanie 14.3V i się grzał, podmieniłem 2 taki sam i już się ten 2 tak nie grzał, w tym 1 były zużyte łożyska i przez nie się cały grzał.
Wystarczyło oddać samochód do zdiagnozowania i naprawy do serwisu samochodowego, a nie wieźć alternator do regeneracji. Dwa pomiary "na samochodzie" załatwiłyby kwestię diagnostyki. Ale klient płaci, klient dostaje - jak przywiozłeś alternator do regeneracji to go zregenerował (pewnie wyczyścił i ew. wymienił łożyska). Z drugiej strony ludziom którzy...
Jeżeli żarzy lampka od ładowania wygląda że jest problem z ładowaniem Sprawdź napięcie ładowania miernikiem. Jeżeli jest niskie sprawdź diody w alternatorze(uszkodzenie której z nich objawia się właśnie żarzeniem lampki)sprawdz jeszcze przewoddy od alt. od alumlatora i połączenia na klemach. Zarzenie lampki może występować jeszcze przy dużym luzie na...
W Polonezie Caro GLE 1.6 MR 93 wymieniłem szczotki alternatora ,regulator napięcia oraz łożyska. Ponadto pierścienie ślizgowe zostały przetoczone. Przy maksymalnym obciążeniu tj załączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania wynosi 12,5 do 12,7 wolta przy prędkości obrotowej silnika ok 3 tys. Czy to trochę nie za niskie napięcie ? , natomiast...
Witam. Mam Poldka caro 96 rok 1.6GLI. Mam problem dotyczący ładowania. O ostatnim czasie musiałem wymienić łożyska alternatora i dać do przetoczenia komutator (robiłem wszystko sam oprócz toczenia). Po złożeniu oddałem alternator do sprawdzenia było wszystko ok. Teraz jest taka rzecz, że sprawdziłem ostatnio ładowanie i moim zdaniem wynosi ono za dużo...
Witam. Pacjent to Polonez Plus z silnikiem Rovera 1.8 VVC, jednakże alternator jest ze zwykłego Poldorovera, a zatem Lucas A127-65A znany z Fordów. Po zakupie założone zostały nowe łożyska, regulator napięcia oryginał ROVER, całość dobrze wyczyszczona wewnątrz z pyłu. Fabryczny obwód ładowania jest wywalony (przez rozrusznik) i zainstalowany jest przewód...
Roverek daje rade na zwykłym mikserze, ale przy jego niesymetrycznym kolektorze ssącym ostatni cylinder zawsze będzie miał uboższą mieszankę niż pierwszy. Oj dobrze, że przy ohv nie ma plastykowego dolotu, moje Atu ostatnio się "rozstrzelało" jak CKM... ogur3k: Codziennie dojeżdzam Polonezem 1.6 Gli do pracy 45km. Raz tylko nie dojechałem - zatarł się...
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Widzę, że nie masz zbyt dużej wiedzy w dziedzinie elektromechaniki, to nam trochę utrudni znalezienie rozwiązania Twojego problemu. Na początek tak jak już poprzednicy stwierdzili niezbędne są pomiary napięć. Następnie wizualna ocena elementów układu ładowania (prądnica, regulator). Jeżeli już zdecydujesz się na wymianę prądnicy na alternator to najlepiej...
polonez łożysko alternator polonez polonez alternator
raspberry instrukcja skrzynia basowa closed uszczelka bagażnik
klimatyzator przenosny klimatyzator przenosny
Jak zresetować telewizor Sharp LC-32RD8E-BK? Iveco Daily 315 2003 – lokalizacja przekaźnika ECU EDC 25858, zdjęcie skrzynki