Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
Regulator napięcia.
Gdyby ten przewód był przerwany, to akumulator w ogóle by się nie ładował.
Poszukaj w internecie, są wyłączniki na 250A prądu ciągłego, odizolowane od masy, nawet z wyjmowanym kluczem, ceny od 50 zł. Taki wyłącznik możesz zastosować w miejsce oryginalnego, wtedy nie będziesz musiał nic przerabiać. A spadek napięcia na nim jest naprawdę minimalny. Jeszcze przyszło mi do głowy inne rozwiązanie. Mianowicie zastosować 2 akumulatory...
jest ok był sprawdzany
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
Tak sobie poczytałem i mogę powiedzieć że ten alternator nawet jeśli jest 24V to i tak jest zepsuty bo: - żarówka nie świeci - nawet 24V altek podłączony do 12V zacznie ładować, tyle że żarówka na moment zgaśnie w tracie rozpędzania alternatora a jak już altek osiągnie napięcie znamionowe będzie świecić - jak mocno to już zależy od źródła prądu czyli...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Jakieś sugestie? WYWALIŁEŚ orginalny regulator? Czy masz przełącznik 12/24v?
(at)Art.B Moze i tak. Podałem Koledze na priv namiar na generator 24 V nowy, za 500 zl. Może jedzdzi tam, gdzie nie ma prądu i nie ma jak naładować akumulatorów ?
Żarówka ograniczy prąd przepływający przez aku., a prąd przede wszystkim chodzi przy ładowaniu. Ale to spowoduje stratę połowy mocy. No i będzie wymagać przerwania ładowania, gdy akumulator będzie naładowany. Przetwornica w odwrotną stronę też zadziała - pozwoli alternatorem 12V ładować akumulator 24V. Jeden alternator 12V ładuje mi 2 akumulatory 12V...
witam. Mam pytanko czy modę w jakiś sposób wykorzystać alternator 24v tak żeby ładował jako 12v .Mianowicie mam fadromke gdzie zepsuł mi sie alternator(doszczętnie) mam drugi ale 24v czy po zmianie regulatora napięcia na 12v będzie ok czy raczej nie da rady z czymś takim.
Niestety też zaliczyłem taką awarię. Sterownik silnika uszkodzony. Na szybko pominięty został sterownik silnika i alternator ładuje. Trzeba bezpośrednio z akumulatora podać "+24v" na obydwa cienkie kable idące do wtyczki alternatora.
Witam ostatnio w mojej renault wymieniłem bendix na rozruszniku i alternator bo były uszkodzone. I teraz jak odpalę auto to nie ładuje wyświetla na komputerze 24v i nie rośnie również jest błąd ALTERNATOR. Sprawdzałem akumulatory są ok napięcie na alternator też jest. Jest to renault które jeździło wcześniej pod adr. Moje pytanie brzmi co to może być?
ok jezeli zastosuje mocniejszą żaróweczke to ona przestanie sie świecić ale czy czy alternator da rede doładować akumlatory na pełnym gazie daje 27V czy to nie jest zamało? mieżyłem to przy alternatoże?
Chciałem pomocy a dostaje mądrości życiowe. Nie każdy wszystko potrafi sam więc szuka pomocy. P.S. Liczba mnoga ?musimy? jako grupa na forum.
tzn testowałem tylko 2 fazy bez mostka prostowniczego. To dwie fazy odpowiednio połączone powinny dać napięcie√3 * napięcie jednej fazy. √3 = 1,73... Tylko po co do ładowania akumulatora 24V napięcie zbliżone do 3*24V ? Może wystarczy gwiazda i prostownik trójfazowy taki podobny do tego co był w alternatorze. Odczuwam to jakieś nieuzasadnione parcie...
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Zostaw regulator podłączony tylko do alternatora (wszystko inne odłącz) i zobacz czy wtedy się grzeje. Co to da? Regulator w moto tylko z nazwy jest podobny do samochodowego, są w nim wbudowane diody prostownicze które w samochodowym alternatorze są wewnatrz a człon regulacyjny nie steruje wzbudzeniem jak w samochodzie tylko jest to stabilizator równoległy...
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Czy ktoś posiada schemat do tego ciągnika? Pronar 82(TS)A, instalacja 12V, rozruch 24V. Nie ładuje jednego akumulatora. Gdzie jest ten przełącznik 12/24V?
A może Ci sprzedali wirnik z alternatora 24V. Porównywałeś rezystancję?
Tak, powyżej 4000obr nie ma już znaczącego wzrostu ładowania.
Witam , mam taki sam problem z tym alternatorem na pin 3 zasilanie po stacyjce jest puszczone przez opornik 2,2 k ohma i dlatego próbówka nie swieci a na multimetrze jest 24v. Jak podam 24v na ten pin alternator ładuje ale na desce (zegarach) nie pokazuje napiecia akumulatorów i jest błąd MID 140 PID158 FMI4. Sprawdziłem regulatory dostępne do tego...
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
Musisz przeczyścić połączenia z akumulatorem i alternatorem. Wszystkie przewody, klemy, złącza, bo zapewne na połączeniach masz spadki napięć.
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Alternator np. 24V 20A może naładować Ci akumulatory w ok. 10h. Natomiast prądnica 12V 6A będzie Ci ładować ok. 30h. Teraz skoro przy altku agregat spali 0.8l/h to zużyje na ładowanie 8l paliwa. Natomiast jeśli przy prądnicy spali 0.6l/h to zużyje 18l paliwa i na naładowanie aku będziesz czekał sporo ponad dobę. To tylko przykład ale obrazuje dobrze,że...
Właśnie też coś mi zaświtało. Faktycznie naładowanie jednego może spowodować przeładowanie lub nie doładowanie następnego. Jest miejsce na inny akumulator to może zastosuje to rozwiązanie. Jeszcze inna myśl dwa alternatory 12V i każdy ładuje swój. Jak dobrać rezystor ażeby nie spalić wentylatora 12V.
skorp napisał: skoro instalacja ma być niezależna to niby dlaczego nie można się podłączyć do jednego akumulatora. W czym problem? Nie było komputerów, przetwornic i kierowcy sobie radzili. "Elektrycznie" pobór 12V z jednego akumulatora jest " logicznie prawidłowy". Problemem jest ładowanie tych akumulatorów. Jeden akumulator- "dolny" - od strony MASY,...
Chciałby z alternatora nubiry 2.0 ładować akumulator 24V (a w zasadzie dwa 12V połaczone szeregowo). Jako to raczej nie pracuje w nubirze, to zastosuj alternator 24v, których jest pod dostatkiem.
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Na L 24V w odłączonej kostce. Normalnie jak ładowania nie ma albo jest włączony tylko zapłon, regulator "zwiera" L do masy i wtedy jest tan ze 2V. Ciekawostka jest taka że te alternatory potrafią się wzbudzić bez tej kostki - trzeba tylko na chwilę docisnąć prawie do końca obrotomierza.
no to może inaczej, wyłączyć sterowanie mostka odłączyć akumulator i załączyć na silnik jakiś opór nie dużej wartości. I hamujemy co prawda bez odzysku ale jednak. Czy gdyby alternator był 24V a akku 12 nie następowało by ładowanie odzyskowe przy wyłączeniu sterowania( napięcie powinno być większe)?
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Wsadzenie takiej zabawki do auta z 12V instalacją jest możliwe jedynie z zastosowaniem dodatkowo dwóch akumulatorów 12V niezależnych, połączonych w szereg na czas działania urządzenia i równolegle w czasie ładowania ich przez alternator ale i wyłączonym urządzeniu. Zatem wydaje mi się to bezsensowne. Robiłem takie urządzenie do przyczepy kempingowej,...
Witam Wszystkich. Jestem tutaj nowy. Otóż mam problem w ciągniku, alternator ładuje, mierzylem ma 24v gdy włączę światła i dam gazu zaczynają jaśniej świecić czyli ładowanie jest. Ale jak zmierze na akumulatorach to miernik pokazuje około 12V A nie 14 tak jak powinno być. Z góry dziękuję.
Tego nie napisał jaka instalacja 12/24V
Nie powinno być problemów ładować z alternatora czy innego źródła jak tylko skonfiguruje się odpowiednio BMS. Działanie zależy tylko od alternatora bo nie ze wszystkimi typami chcą współpracować BMS LiFePO4, zależy od producenta i modelu. Na wyjściu alternatora wystarczy tylko regulator napięcia ewentualnie najlepiej separator jak podłącza sie ładowanie...
Co się zaczęło grzać - kabel czy alternator. Pozdrawiam.
Alt 6-cio diodowy, musi być przekaźnik lampki ładowania.
Podpoiłem tak jak pisaliście.Plus po zapłonie na śrubę z krzyżakiem.Mam 29 V ładowania ,czy takie ładowanie jest ok?
Witam. W mojej spycharce CAT D6 N LGP jest instalacja 24V. Siadło mi ładowanie. Alternator mam założony Delco 12V 130A. Czy to możliwe, żeby w instalacji 24V był taki alternator? Może ktoś go kiedyś przełożył (spycharka jest z Florydy)? Żarówki są 24V. Tomek
Tak jak wyżej opisano. Do tego. Zmieniasz osprzęt silnika na 24V. Czyli alternator i rozrusznik. Oświetlenie to tylko zarówki. A echosonda z przetwornicy. Chociaż tak naprawdę. To silnik powinien mieć swój akumulator nie związany z niczym tak by zawsze zapewnić rozruch silnika. A reszta już zasilana z tych dwóch akumulatorów co masz. A to co na 12 V...
Dokładnie koło pasowe z jednej i drugiej strony. Standardowo dzisiaj w silnikach alternator na przełożenie 3:1. Zrobisz to na pasku wielorowkowym 5,6 PK. Napinacz łatwy do zrobienia. Tylko na co autorowi te 12V czy nawet 24V to nie wiem. Owszem miałem kiedyś takie cudo zrobione z dwoma alternatorami na 12V na 24V właśnie do ładowania w polu i odpalaniu...
Kolego Kolego.Kolega poszedł o wiele dalej i zgłasza, ze na pinie "15" w kostce do alternatora ma 9 volt a nie jest pewny, czy powinno być 24v bo to 9 volt wyglada mu podejrzanie o ile się nie mylę.
Moim zdaniem tak. Alternator zawsze można sprawdzić i okablowanie, ale wydaje mi się że jest dobry. Wypnij wtyczkę i do pinu 2 podłącz 24V przez żaróweczką 24V 2-4W Pin3 to +24V po stacyjce Alternator powinien ładować, żaróweczka zgasnąć, ale na desce tego możesz nie zobaczyć- musi ci wystarczyć miernik zewn. Tak określisz jego sprawność, bez wielkich...
Ten schemat z diodami Zenera, który wstawiłeś powyżej, to jest alternatora Bosch? Jakiego konkretnie modelu? Luknij do zalinkowanego pdf, to service manual, ciekawy. Seria obejmowała zarówno wersje 12 jak 24V. V.
Witam . A może ktoś miał problem z ładowaniem przy tym wózku. Alternator 24v. Na przewodzie wzbudzenia nie ma napięcia.
Czy można jednocześnie ładować akumulator z alternatora i prostownika? Mam taki problem na łódce,akumulatory(24V)podczas pracy silnika ładują się z alternatorów ,ale gdy załączam generator 230V ,automatycznie mam ładowanie akumulatorów z prostownika.Na razie nic się nie dzieje ale większość moich kolegów twierdzi że tak nie powinno być! Co koledzy z...
To normalne bo każdy alternator potrzebuje wzbudzenia, tu akurat wzbudzanie jest przez kontrolkę ładowania.
Fajnie by było jak byś znalazł. Tylko u mnie o samą kontrolkę nie chodzi, na założonym alternatorze w ciężarówce ładowanie dochodzi maksymalnie do 24V :cry:
No i doszedłem do tego że moduł ładowania nie ładuje tego małego aku. To teraz ustal dlaczego? A zacznij od tego w jaki sposób odbywało się to do tej pory? Po prostu przy wymianie alternatora i/lub akumulatorów nie podłączono ładowania małego aku?
Przy 12 v łączy je równolegle. Gdyby łączył równolegle zasilanie 12V byłoby brane z dwóch akumulatorów natomiast tylko jeden zasila instalację 12V a drugi jest tylko do rozruchu. Dlatego ładowanie akumulatora zasilającego jest bezpośrednio z alternatora ,natomiast dodatkowego przez opornicę z przełącznika 12/24V która dodatkowo jest odłączana podczas...
W zimie siadł mi akumlator i sąsiad podjechał z kablami (tylko że on jest troche zamotany) i podpiął ze swojego tyle że "+" na "-" i zrobiło 24V. Od tamtej pory obrotomierz przestał dzialac. Alternator ładuje, po swiatłach widać.. Proszę o jakieś rady.
Do sprawdzenia alternator (regulator napięcia), jak pisze Kolega Grzegorz. Nie oryginalne regulatory lubiły padać. Dodano po 1 Akumulatory podłączone szeregowo z racji braku przełącznika 12/24V.
W instalacji 24V prawidłowe ładowanie to 28V
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. A ile to jest to niewystarczające? Dla akumulatora 24V powinno być 28,6 - 28,8V . Zrób pomiar - nic na oko!
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
W samochodzie dodatkowo spaliła się kaseta sterująca poduszkami przy ciągniku oraz główna kaseta sterująca przy naczepie. Czyli ładowanie przekroczyło 36V i transile się uaktywniły. No tak a nie jest czasem tak, że alternator ładuje od około 24V czy 26V do 36V w maksie i więcej nie naładuje nawet jeżeli regulator napięcia padł w pierwszej kolejności...
Cała instalacja w tym kombajnie jest na 12V? Czy może rozruch jest na 24V? 14V na wyjściu alternatora a 13,6V na aku - szukaj spadków napięć na kablach lub układzie przełącznika 12/24V (jeśli rozrusznik jest na 24V).
Napisz coś wiecej o tym alternatorze,może odczytasz jaki to typ,czy to jest polski altern. I ilezawiera podłączeń.
Dzis patrzylem podobnego MAN z takim samym alternatorem i tam na d+pojawia sie 24v po zaplonie.
Mam taki sam alternator i mam pytanie, czy do ładowania 2 akumulatora 12V potrzebuję jeszcze regulator? Jaki to model alternatora?
Witam. Nie możesz tak zrobic. Jeżeli podłączysz alternator 12v pod jeden akumulator ,to ten jeden będzie ładowany , a drugi nie. Próbuj reanimowac lub kup używany.
Jest raczej odwrotnie. Ładujący alternator na końcówce D+ ma potencjał zasilania. Drugi koniec kontrolki należy podłączyć pod 15 (+24V po kluczyku). Wtedy gdy zacznie ładować na obu stronach kontrolki będzie 24V i kontrolka zgaśnie. W przypadku braku ładowania lub uszkodzenia alternatora będzie się świecić lub żarzyć.
Ale czy może tak auto jeździć? Bo z tego co rozumiem EMS steruje niby tym alternatorem podając 24v na pin 15 lub masę aby rozłączyć ładowanie. Updated. Po kilku minutach pracy wywala błąd ładowania na liczniku 😂 Jednak będzie trzeba przejrzeć teraz ten EMS
Czy ten Zetor ma przełącznik 12/24V ?
Witam . Ten alternator nie posiada w sobie regulatora napięcia.Regulator jest na pewno zamontowany osobno,sprawdź pod deską rozdzielczą,lub w okolicy bezpieczników.Jest to niewielka puszka,najprawdopodobniej metalowa.Mając przełącznik 12/24V jego minusem jest fakt że często jeden akumulator jest mniej naładowany .Tu masz zdjęcie regulatora jaki może...
Zależy mi głównie na sprawdzaniu za jego pomocą czy alternator/prądnica ładuje-mam na myśli ładowanie w instalacjach 12 jak i 24v. Przypuszczam że to urządzenie ma takie funkcje jak woltomierz i amperomierz, na których też mi by zależało. Napięcie jak najbardziej da się zmierzyć. Z pomiarem prądu (natężenia) wątpliwa sprawa. W alternatorach występują...
Witam Nie chcę zakładać nowego tematu, zapytam więc tutaj - jeśli autor tematu niema nic przeciwko: 1. Czy alternator od poloneza (12V/ok.14A- napędzany silnikiem elektrycznym przez pasek klinowy) mogę podłączyć pod regulator (Tracer 3215RN) razem z panelami celem doładowania awaryjnego akumulatorów 24V? (myślę, że takie ładowanie przez godzine to wystarczy);...
http://obrazki.elektroda.pl/7102974700_1... Może od początku. Mam fabryczną instalację 24V. Alternator który ładuje dwa akumulatory na aucie. Od tych akumulatorów chcę puścić dwa grube przewody do jednego akumulatora z tyłu pojazdu który zasila rozrusznik motopompe i radiostację. Ale w miejsce puszki ze znakiem zasilania muszę coś wstawić...
Kwazor ! Prądnica samochodowa samowzbudna ma charakterystykę ŁADOWANIA zaczynającą się przy 1400 rpm, ale ona "wzbudza się" od zera! W zakresie obrotów 0 ... 1400 jej napięcie jest <12V i to nie wystarcza dla uzyskania przepływu prądu do akumulatora 12V, który ładuje się przy napięciu 12,6 ... 13,8V. Jeżeli zamiast prądnicy 12V weźmiesz prądnicę...
Szanowni koledzy czy może któryś z Was borykał się z brakiem ładowania w tym aucie ? Alternator nowy i nadal brak ładowania, na wyświetlaczu pokazuje 24V po odpaleniu i świeci kontrolka ładowania. Koledzy czy któryś z Was posiada schemat połączenia od kostki 5 pinowej z alternatora, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, oraz alternator nowy był na sprawdzeniu...
Koparka Hitachi - silnik Isuzu -alternator Mitsubishi model alternatora -A4TU5486 24V 50 A fotke regulatora podam pózniej
Zrób krótki obwód +B na alternatorze , kontrolka 24V i zacisk kontrolki. Odłacz kontrolke od instalacji autobusu.
Dzień dobry, mam taki problem. Na przyczepce samochodowej mam dwa 7Ah akumulatory podłączone szeregowo czyli w sumie dają 24V. Chciałbym poprzez alternator ładować je w trakcie jazdy samochodem. W jaki sposób podłączyć? Domyślam się, że trzeba byłoby użyć jakiś prosty układ na diodach, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać. pozdrawiam dr_Markower
Dwa mniejsze akumulatory jedynie Ciebie ratują. Plus dołożenie sterowania i ładowania. wtedy masz 24V i ładowanie akumulatorów z alternatora.
Napisałem bzdury, bo panie kolego przykładowo Star 200 miał alternator 24V/40A i bez problemu ładował dwie baterie 165Ah, Więc wielkość alternatora nic nie ma do pojemności akumulatora. Masz duże zapotrzebowanie na prąd - skoro napięcie spada do 13,5V, to gdzieś znika -przeciążony alternator powinien dymić, a nie pozwalać na spadek. Jeśli chodzi o bzdury,...
12V to nominalne napiecie. tak jak 24V NP. Regulowane jest powyżej 14
Napięcie pracy elektronicznego regulatora napięcia a podejrzewam że wiatrak będzie kręcił alternatorem 24V nie zmieni się z uwagi na to iż regulator jest zasilany z akumulatora z którego pobierzesz obciążenie. Napięcie jakie osiągniesz z tego alternatora regulator będzie utrzymywał na poziomie 28V.
Chyba tylko styczniki od wciągarek mają przełączne styki na duże prądy, większość styczników ma jeden styk normalnie otwarty. Czy w tym aucie można zamontować dodatkowy alternator 24V? Czy brałeś pod uwagę opcję stałego połączenia 2 akumulatorów 12V w szereg, wyjście 12/24V z odczepów, a drugi akumulator ładowany z instalacji auta przez przetwornicę...
Jeżeli masz przekaźnik i regulator w instalacji, to przyczyna może leżeć w zamienieniu przewodów na alternatorze. Na szczotki ma dochodzić 24V z regulatora i tu jest brak napięcia. Sprawdź czy dochodzi plus do regulatora i z regulatora do alternatora. Często jest to wina bezpiecznika. Pozdrawiam
Nie jest to alternator jest to prądnica cztero szczotkowa i w tym problem
Wiąże się to z przeróbka instalacji, ale w teorii tak. Altek musiałby ładować 2 akumulatory 12V w połączeniu szeregowym (zakładam, że 2 akumulatory już są, tylko ładowane jednym alternatorem 12V).
Otóż posiadam klimatyzację z tira w kombajnie, klima podpięta jest do dwóch szeregowo podpiętych akumulatorów 12V. Klima działa lecz często dzieje sie tak, ze napięcie wzrasta do 28V (chyba przez alternator) i klima sie wyłącza bo może ona działać na max 26V. Jeśli klima jest fabrycznie montowana do tira to nie może pracować tylko do 26V bo alternator...
Alternator jest 12V? Akumulatory masz chyba szeregowo czyli 24V. Ładowanie masz puszczone przez diody na każdy akumulator osobno? Jak masz ograniczony prąd ładowania dla każdego akumulatora? Jak przekazywany jest prąd na silniki?
Ad. 1. Nie mam zdania na ten temat nie doświadczyłem jeszcze spalenia diod, tym niemniej po podniesieniu napięcia może to być prawdą, ale to wtedy się będę martwił o diody. Ad. 2. Alternator już mam więc czy kupię nowy czy dam ten do przewinięcia to jedno wszystko, ale wolałbym tego ze Skody bo mały i poręczny. Ad. 3. Pracować to ma tak. Silnik spalinowy...
Wirniki są na pewno od tego alternatora ponieważ posiadałem tylko 2 takie alternatory bo leylanda 24V. Całą reszta moich maszyn była pędzona na alternatorach z fiata 125 (12V) ale przy ciągle wysokich obrotach nie wytrzymywały presji i wymieniam tabór na alternatory bosha z VW. Z tych alternatorów co mi został to części nie pasują do tego 24V, sorki...
Witam ma podobny problem założyłem do esa alternator z dużego fiata.Dzisiaj kupiłem regulator rnc-12 i podłączyłem według schematu który był wcześniej i nie mam ładowania. Alternator wzbudza sie na 24v 21w żarówce i daje na szczotkach 30v .W czym może być problem ?
wystarczy wymienić wirnik i musi ładować w razie konkretnych pytań 602 458 321
Pamiętaj, że napięcia przy ładowaniu aku 24V kwasowych mogą sięgać do około 29V, więc panele o Umpp ~34V byłyby tu OK, a do tego regulator mppt o odpowiednim prądzie ładowania / zasilania obciążenia. Panele łączone równolegle (z diodami i zabezpieczeniami), o sumarycznym prądzie Impp odpowiednim do jakichś 0.8 * max prądu ładowania, wynikającego ze...
Jeśli są to akumulatory ołowiowe to nie ma praktycznie możliwości przeładowania pod warunkiem nie przekroczenia na nich napięcia 28,8V przy akumulatorach o znamionowym napięciu 24V.Tak są ładowane akumulatory w samochodach ,tzw.ładowanie CV czyli stałe napięcie a prąd ile alternator wydoli.
Witam. Pytanie jak w temacie - alternator ( kombajn) przestał ładować. Nie wiem jak się do niego zabrać - jak zmierzyć diody , regulator napięcia i pozostałe elementy pod kątem uszkodzeń? Alternator 24V. Dysponuję multimetrem, żarówkami, zasilaczem laboratoryjnym.. Proszę o porady. Czy pomiar diod miernikiem jest miarodajny czy badać je żarówką i zasilaczem?
Światła z akumulatora czy z alternatora? Odłącz regulator i podłącz bezpośrednio żarówkę 24V 60W do alternatora i wtedy mierz napięcie (AC). To wiele wyjaśni.
Czemu 12V lepiej 24V lub 36V. Czemu elektryczny.?
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
O wydajność prądową gniazd czy to 24V, czy 12V nie ma się co bać, bo można podłączyć bezpośrednio do akumulatorów. 12V nie - będziesz nierównomiernie rozladowywał akumulatory, a ładowane są zapewne w połączeniu szeregowym pojedynczym alternatorem 24V.
No dobrze alternator ładuje akumulator ale dobry akumulator tez nie przyjmuje prądu bo jest naładowany :) Zasada jest taka ze alternator jest tak dobrany do samochodu ze włączając wszystkie odbiorniki to alternator powinien je wszystkie pokonywać i jeszcze doładowywać akumulator :)
Tam jest rozwiązanie o nazwie "zemsta Stalina" :) Alternator ładuje jeden akumulator bezpośrednio (ten Aku co jest na sztywno połączony do masy), natomiast drugi jest poprzez przetwornice z 12V na 24V (obrazek w Google jest). O ile pamiętam tam nie ma dużego przekaźnika że przełącza akumulatory, tylko jest przekaźnik dla rozrusznika - stacyjka załącza...
alternator dużo ładuje alternator ładuje obciążeniem alternator słabo ładuje
whirlpool zasilacz wartość kondensator rozruchowy iveco daily problemy klimatyzacja
płyta główna klimatyzator płyta główna klimatyzator
Antena Televes DAT BOSS Mix LR do DVB-T2 Olsztyn – odbiór 31 km, drzewa i las, UHF+VHF, filtr LTE Napięcie przebicia drutu nawojowego emaliowanego DNE – wartości wg IEC 60317-13, Grade 1/2/3