Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Dlaczego pytam, a pytam dlatego że alternator potrafi robić cuda w tym aucie. Miałem takiego i męczyłem z gościem chyba z rok czasu. No ale mi gubiło klucz. Weź podepnij oscyloskop pod instalacje i zobacz co się dzieje jak kręci. Jak wali szpilkami w piku 60V to masz winowajce. Może taki trop.. Dodano po 10 A i nie działo się to raz na tydzień, a dwa,...
Uwazam ze dla wiekszosci samochodow to wystarczy .
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
chyba też zalerzy od egzempl. bo jakiś czas temu kolega misian robił testy i napisał : Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji ~4Ohm, a dokładniej 3,94Ω o mocy ~700W... drut stalowy...
Moim zdaniem możesz wyciągać alternator i na stół no chyba że masz oscyloskop i sprawdzisz sygnał z PCM który i tak nie wiesz jak powinien wyglądać. To że się nie wzbudza od razu na full to norma.
ie odwracaj kota ogonem i nie mieszaj pików napięcia alternatora obciążonego i nieobciążonego ze średnim napięciem ładowania akumulatora tymże alternatorem. O jakich pikach piszesz, bo ja wspopmniałem że alternator to generator napięcia przemiennego, trójfazowy który na myjściu ma 6-diodowy mostek proatowniczy. Wszystkie książki i doktoraty o ładowaniui...
Akumulator ma już kilka lat, a po kilku godzinach ładowania wciąż pobiera 0,2 A; klemy OK, masy — to pierwsze, co sprawdzę, potem alternator i jego moduł. ... ale żeby tak razem z akumulatora i prądnicy prądu zabrakło... Wszędzie — blackout na pół sekundy, bez żadnych objawów wcześniej. Przy złej masie coś by poszarpywało, chociaż jeden mały objaw,...
Po co oscyloskop do tak prostego altka?Zreszta nie kazdy go ma od tak w domu.
Witaj kolego, witajcie. (Golf 4 1,6 sr – 1999, 220tyś za sobą - falujące obroty i 13l\100km i inne tam...) Chrzaniłem się z kilkoma mechanikami i radykalnie żaden mi nie pomógł. :cry: Natomiast cudownie wyczyścili kieszeń. Ci „fachowcy” zaczęli wymieniać: kolektor ssący, świece, jeden z wtrysków (uznali, że zawór wtrysku zacina się...
a ja mam problem z renault captur zapala mi sie kontrolka check engine i poduszki macie jakis pomysł (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Jednoczesne zapalenie się kontrolki „CHECK ENGINE” i kontrolki AIRBAG (SRS) w Renault Captur najczęściej oznacza: 1. awarię zasilania lub masy, która zakłóca pracę kilku sterowników naraz, 2....
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Hi, W twoim przypadku akumulatora bym sie nie czepiał, napięcie akumulatora w spoczynku, dobre, przy kręceniu moze ciut za niski (tu trzeba by złapać oscyloskopem do ilu ono naprawdę spada. Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do glowy, do sprawdzenia to poziom napięcia zmiennego jaki wychodzi z alternatora (ja osobiście sie nie spotkałem z takim przypadkiem...
mam problem z masterem 3 Nie ma komunikacji z komputerem. Obd2 nie dziala, jest tylko zapłon, rozrusznik nie kreci. Wszystkie kable, sterowniki sprawdzone, napięcie wszedzie powyzej 12 Dodano po 4 Wprowadzenie Masz problem z Renault Master 3, który objawia się brakiem komunikacji z komputerem pokładowym (OBD2), brakiem reakcji rozrusznika oraz komunikatem...
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny. kup sobie oscyloskop z generatorem sygnałów
1. 14,4V, alternator nie uwzględnia żadnego spadku. Na jego wyjściu ma być 14,4V i tyle. 2. To nie jest normalne. 3. Nie ma bocznika, to jest amperomierz elektromagnetyczny. 4. Nie. 6. Możesz, tylko po co. Chciałem też sprawdzić fazy alternatora oscyloskopem, ale mam bardzo stary oscyloskop DT i kurka za dużo tam nie widziałem. Akurat rodzaj oscyloskopu...
Ładowanie wróciło, wygląda na wersję F L ta która po odłączeniu lampki przestaje ładować.Dzięki kolego andrzej20001 za wskazówki . Od siebie dodam oba przewody od regulatora napięcia biegną do większej wtyczki sterownika silnika , niebiesko biały wzbudza alternator na niebiesko czerwonym jest potwierdzenie ładowania , oscyloskop 5V 2ms i mamy prostokąt...
hi nie mogę znaleźć schematu do tego auta w programach jakie mam w domu - miałem już kilka aut z wv które miały ten problem ,i po sprawdzeniu tego sygnału okazał się on nie prawidłowy - wymiana alternatora załatwiła sprawę - jeżeli masz oscyloskop sygnał ten mierzony na zacisku DFM alternatora ma przebieg prostokątny - 2v/10ms -na włączonym zapłonie...
[url=https://obrazki.elektroda.pl/66_123... schemat nijak się niema do tego alternatora przewód wychodzi od jednego uzwojenia stojana bez prostownika ,a tu śrubka wychodzi od regulatora przydał by się schemat tego regulatora ewentualnie jeśli by ktoś miał to cudo i oscyloskop coby zmierzyć to wyjście.
podstawowe narzedzia - multimetr, oscyloskop
Oscyloskop na alternator i rozwieje Twoje wątpliwości. Wstawienie diody na zasilaniu kamery coś daje? Dodano po 1 Chińskich przetwornic nie stosowałeś do Xeonów?
Czyżby wzbudzenie na wirnik w tych regulatorach AVR było zwykłym przebiegiem PWM. Stąd duży rozstrzał bez odciążenia (niskie wypełnienie) a z obciążeniem już ładnie się wygładza. Do autora a podłącz oscyloskop do szczotek wirnika (najlepiej byłoby badać prąd wirnika) czy faktycznie AVR podaje PWM na wirnik dla kontroli napięcia na wyjściu. Alternator...
Uszkodzony był alternator dawał napięcie bez odpowiedniego prądu. Na czym konkretnie polegało uszkodzenie? Mam wrażenie, że kolega "popłynął" ze stwierdzeniem, że alternator (pracujący w samochodzie czyli pod obciążeniem) może dać napięcie, widziane na klemach akumulatora jako 14V ale nie da prądu. Prawo Ohma nie przewiduje wyjątków :) Oscyloskop prawdę...
Alternator jest sprawny Jednak tutaj najczęściej leży przyczyna, czasami alternator można podłączyć pod oscyloskop i widać problem, miernik analogowy też można...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Można oscyloskopem badać ale to lipa ,jeżeli alternator jest uszkodzony to tak widać po kontrolce że alternator nie ładuje natomiast oscyloskop pokaże to samo co mierząc rozbierzemy. I oczywiście lipa w obwodzie wzbudzenia nie dowiemy co jest uszkodzone możemy otrzymać tylko informację.P
Tak, to jest alternator pięciofazowy. To uszkodzenie to standard w tych sprzętach. Twoje naprawy nic nie pomogły. Stojan nadaje się tylko do wymiany/przezwojenia. Możesz też spróbować pomierzyć stojan, czy nie ma przebić izolacji. Diody też do pomierzenia. Tylko nie multimetrem. Możliwe, że źle podłączyłeś cewki wzbudzające, jednak najprawdopodobniej...
Popracuj nad tym. Możliwe, że krótki zanik, zapad zasilnia powoduje dłuższy zanik 5V REF. Oscyloskopy po to mają całe menu "TRIGGER" żeby łapać takie rzeczy. Gdzie masz podpiętą masę sondy oscyloskopowej? Oscyloskop jest podpiety w tej chwili pod sygnal 5V ref przy czujniku MAP i do masy tegoz czujnika (wspolna dla wiekszosci czujnikow 5V). Probowalem...
Podłączałem oscyloskop do ( pod obciążonym alternatorem) B+ sygnał prawidłowy na D+ również, tętnienie 480 mV. Jutro sprawdzę jeszcze prąd wirnika.
Warto Panowie, do celów poznawczych, podłączyć oscyloskop bezpośrednio do zacisków alternatora bez podłączonego desulfatora oczywiście i włączyć silnik - szpilki są przecudowne. W takim razie po co desulfator, skoro ma wystarczyć sam alternator? :-) Skąd te szpilki generowane przez alternator się biorą?
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
Jeśli masz oscyloskop i czym napędzić wyjęty alternator, zobacz przebiegi poszczególnych faz.
Mam w pracy oscyloskop KR7010 ale ostatni raz używałem oscyloskopu w technikum z 20 lat temu także już nic nie pamiętam ;) Znalazłem chyba jeszcze inne wyjście by dowiedzieć się jaka jest częstotliwość. Wychodzi na to, że da się wyliczyć częstotliwość wyjściową alternatora korzystając ze wzoru: f = P*N / 120 gdzie: P - liczba biegunów N - prędkość obrotowa...
Witam, posiadam wyżej wymieniony sprzęt. Dostałem go w takim stanie jak jest czyli bez oznak życia. Schematy znaleźć miałem ciężko ale dzięki uprzejmości kolegi AnTech ostałem kilka z nich, czyli zasilacza i przetwornicy WN. Objawy są takie: -Napięcie zasilania przetwornicy WN powinno wynosić ok 35V, u mnie jest 32V -Prąd pobierany przez przetwornicę...
Witam kolegów Jestem posiadaczem oscyloskopu recznego velleman hps10. Problem z nim polega na tym, ze po sprawdzeniu na generatorze przebieg 1khz jest widoczny i tez jest zniekształcony ponizej tej czestotliwosci, nie rysuje przebiegu. Oscyloskop stosuje do pomiarów w samochodówce: przebieg alternatora, czujników i raczej nie było mozliwosci aby dostał...
Witam Mam oscyloskop cyfrowy Rigol Ds1054z i próbuję nauczyć się go obsługiwać. Niestety w ogóle mi to nie idzie. Na początku chciałbym zobaczyć jak wyglądają szumy na zaailaczu napięcia stałego np. przy 2,5V. Próbuję od 2 godzin i nic nie widzę oprócz prostej linii wskazującej napięcie 2,5V po podłączeniu sondy do wyjścia zasilacza. Włączając measure...
Witam wszystkich mam problem ze starym oscyloskopem os-301. Z tego co wyczytałem bez podania sygnału na wejście Y i wciśnięciu AUTO powinna być na ekranie linia pozioma. U mnie tego nie ma nic się nie zmienia jest punkt ... mam pytanie czy coś jest w nim uszkodzone jeśli tak to na co mam zwrócić uwagę. Z góry dziękuję za porady i pomoc
Leży już kilka lat - martwy, a szkoda. Nie działa przetwornica, jest dość rozbudowana. Tranzystor KD502 mocno się grzeje. Wymiana KD502 nic nie dała. Na bazie tegoż tranzystora brak przebiegu. Może ktoś ma schemat tego oscyloskopu? albo samego zasilacza? Pozdr
Oscyloskop nie wyświetla przebiegów. Zasilacze zasadniczo pracują ale napicie anodowe ("wysokie") ma ok 600V zamiast 1000V którego ponoć wymaga lampa. Uszkodzenie oscyloskopu zauważyłem kiedy był pozostawiony w stanie włączonym przez bardzo długi czas (może nawet kilkanaście dni ?). Jedyny uszkodzony element to spalony rezystor zaznaczony kółeczkiem....
To że zaświeciła to jeden pomiar, a drugi to zmiana biegunowości żadna nie powinna nawet jarzyć się . Dokładnie raz jeszcze czyszczenie wszystkich połączeń z nalotu ( gryszpanu ) co papier to papier odrobina Kontaktu S , Więcej żadnej rady z wyjątkiem ,, Prądnica i regulator ,, wyd Komunikacji i łączności ,dobre dla początkujących . A tam stoi że ,...
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem odnoście VW Golfa III GTD. Podczas przekroczenia 2800 obr/min prędkościomierz i obrotomierz spadają do zera a kontrolka ciśnienia oleju zaczyna świecić. Ciśnienie oleju jest w porządku sprawdzone manometrem. Zmieniłem alternator na dokładnie ten sam typ, nawet nr Seri pasował. Przy przekroczeniu tych obrotów...
Widziałem kiedyś auto, gdzie po odpaleniu silnika prędkościomierz od razu skakał na 20 km/h. W miarę dodawania gazu wartość rosła, działał jak obrotomierz. Długo nie można było dojść o co biega. W końcu okazało się, że po zdjęciu paska z alternatora problem znika. Jedna z diod musiała być uwalona, bo jak auto podpięto pod oscyloskop to napięcie oscylowało...
Po wyłączeniu silnika napięcie spada gwałtownie. Dlaczego? Jest włączone jakieś spore obciążenie czy akumulator jest rozładowany? W związku z powyższym całe badanie jest niewiarygodne. Żeby zaoszczędzić trochę prądu zaraz po rozruchu, należy wyłączyć nadmuch wewnętrzny, nie będą też pracować grzałki płynu chłodzącego. Tak jak napisał Motronic, alternator...
Kilka dni temu - poniedziałek - ponownie zrobił 3 bunty w jeden dzień - dramatyczny spadek mocy, szarpanie, praktycznie brak przyspieszenia, jeden na ekspresówce, dwa na autostradzie. Dzieje się tak tylko przy nagłym przyspieszaniu. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika można jechac dalej, ale jest dodatkowy objaw - do 2200 obrotów jakby nie...
Jeśli znalazłbyś oscyloskop może potrafiłbym coś więcej powiedzieć, tak niestety trzeba będzie wymontować, sprawdzić diody, szczotki, regulator.
Dzięki za odpowiedź. Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Musiałbym oscyloskop podpiąć, ale to w sumie już nie ważne. Sprawdziłem alternator i moim zdaniem jest ok. Rezystancja cewek 0,7 ,ale to nie pomiar, ważne że nie ma zwarcia do masy. Napięcia na poszczególnych cewkach takie same i rosną z obrotami 60-90V. Kupiłem tym razem dobry regulator,...
Możesz podać źródło tych informacji? Tak mi się wydaje że widziałem to u kolegi w takim programie do Renault gdzie są zebrane noty techniczne ;) ...dla alternatorów nie zarządzanych elektrycznie przez ECU... A czy alternator zastosowany w twoim pojeździe nie jest czasem zarządzany elektrycznie przez ECU ( w tym wypadku przez UPC) :?: Weź oscyloskop...
Alternator mocuję w imadle.Do imadła podłączam "-" a do B+ "+" aku. Pomiędzy "+" a wyjście wzbudzenia żarówkę 12V 3W.Z przedłużacza do kluczy nasadowych odciołem ok 6cm/od strony kwadratu/ i podtoczyłem na <13mm.Wkręcam to do wiertarki 800W 3000obr. nakładam nasadkę 22 lub 24 i woltomierz do akumulatora . Hihi robię tak samo. Tylko mi się nie chciało...
gjacek Na swoje nieszczęście ma oscyloskop i mój testowy alternator ma przebieg jakby go walec przejechał w żadnym stopniu nie przypomina to klasycznej sinusoidy . To stwierdzenie o nasyceniu i metoda pomiaru nie jest moje dzieło . Zaryzykowałem i skontaktowałem się z wykładowcą na uniwerku żeby pomógł w rozwiązaniu paru problemów w moim wynalazku...
Po dłuższych obserwacjach zauważyłem, że przy wyłączonych np. światłach, kiedy miga kontrolka ładowania oświetlenie kabiny lekko pulsuje, wskazówka obrotomierza podłącz0onego pod alternator nie jest stabilna (waha się w niewielkim zakresie). Multimetr nie pokazuje wahań napięcia, oscyloskop by może to pokazał. Dodano po 1 Wymieniłem regulator na używany,...
Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji ~4Ohm, a dokładniej 3,94Ω o mocy ~700W... drut stalowy f=1,2mm długośc 6,20m Podłączyłem wzmacniacz Monakor HPB 1502, kondzik Hifonicsa 1F,...
Nie wiem co to jest całkowity prąd jałowy (rozumiem przy wył. silniku tak jak samochód stoi i nic nie jest włączone poza załączonym alarmem), pomiar był robiony zwykłymi amperomierzami wartość około 40-50 mA (te mA trochę skaczą jak podłączyłem miernik z pamięcią najwyższej wartości to była 90 mA przez noc, ale to jest też związane z mruganiem diody...
Takie objawy wskazują na zużycie głowicy optycznej..... czyli lasera. 1. Poprostu po odpaleniu auta alternator podwyższa napięcie w instalacji samoch. i radio otrzymując wieksze natężenie może zwiększyć moc promieniowania lasera (to teoria ale chyba tak jest). 2.Na zużycie lasera wskazuje także czytanie pierwszych utworów prędkość liniowa dysku musi...
i jeszcze wiedzieć jak oscyloskop ustawić na dany czujnik, bo może na wykresie wyjść trzęsienie ziemi chyba że ma autosetup Swoją drogą to TPS, czujniki indukcyjne, bo np. na halla to szkoda czasu na rozkładanie oscyloskopu, ale z ciekawości można sobie popatrzeć, jak się nie ma czym to można i do wtryskiwacza zapiąć i zobaczyć jaki czas wtrysku. W...
To sygnał który się zmienia w zależności od położenia DNR-a i podgląd oscyloskopem czy prawidłowy.
Zapomniałem dopisać, że podmieniałem alternator, fakt, że na używany i nie byłem w stanie stwierdzić, czy jest sprawny, ale ładowanie działało tak samo jak w moim. Rozumiem, że mam wypiąć przewód z alternatora i na nim sprawdzać oscyloskopem na włączonym silniku.
oscyloskop alternator oscyloskop sprawdzać alternator pomiar alternator oscyloskop
ustawienie długości dźwięku interfejs landi renzo linie napowietrzne
atlas copco elektronikon atlas copco elektronikon
Ciśnienie otwarcia gruszki VGT w Seacie Ibiza 6J 1.4 TDI 80 KM Lodówka Hisense nie produkuje lodu, kruszarka działa