witam wszystkich mam problem z atego niechce odpalic paliwo idzie na wtryski czyli pompa dziala,ale chyba nie otwiera wtryskiwaczy.co to moze byc czy to jest wina sterownika.prosze o odpowiedz i z gory dzieki
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Trochę po czasie ale może komuś się przydać. Podmiana czujnika na nowy oryginał, wymiana korpusu filtra, pompy zasilającej, zaworu upustowego, uszczelniaczy na pompach, nic nie dała. Za radą starego mechanika przedmuchałem sprzęgło przez dolne okienko i port czujnika silnym strumieniem sprężonego powietrza (wąż 1/2") w trakcie pracy silnika. Zanieczyszczenia...
Sterownik silnika nawalił. Paliwo zawsze leci do wtrysków.
Skoro w kółko pojawiają się błędy 5 pompy to przełóż ją na inny cylinder. Jeśli błąd pójdzie za pompą to masz odpowiedź.
mój przypadek z mercedesem wypracowana pompa zasilająca można wyjąć zaworek przed filtrem paliwa i pomorze lżej zasysać paliwo.
No to paliwo w oleju, nie sądzę, aby trzeba było ściągać głowicę. Z pompą może być dobry trop.
Bez komputera to możemy zgadywać. Paliwo dochodzi ale nie przechodzi przez zatkany filtr. Masz dziurę w układzie zasilania na silniku. Miałeś trefne paliwo w zbiorniku i załatwiłeś pompy wtryskowe itd. Nie masz błędów to szukaj w paliwie albo pod komputer.
Wszędzie, od głowicy po blok silnika, lejący strugą wtryskiwacz, uszkodzone uszczelnienie pomp wtryskowych... Możliwości bez liku, jak nie robiłeś tego nigdy to ciężko będzie Ci zlokalizować usterkę. By wykluczyć same końcówki wtrysku zaślep pompy i wytwórz w układzie paliwowym silnika ciśnienie 5-6 barów, jak utrzyma przez kwadrans to wtryski, jak...
Końcówki, nakrętki i sprężyny zamienione i potwierdzam, że pasuje. Gość od wtrysków powiedział że te nakrętki to zbędna sprawa ale nie zaszkodzi. Niestety wtryski to nie była jego bolączka. Nie można odpowietrzyć 4 cylindra. Przy luzowaniu przewodu na 4 pompie ile by nie czekać wylatuje paliwo z bąbelkami powietrza. Po po próbie wejścia na wysokie obroty...
Kolego ja ostatnio walczyłem z webastem też w atego i powiem Ci że cały problem był w pompie paliwa tzn: najpierw wydzieliła się parafina i wszystko zapchała objaw identyczny jak u Ciebie. Niestety poszła z dymem więc założyłem nową i okazało się że w zbiorniku z paliwem do webasto miałem tyle parafiny, że i ta go zassała więc wszystko rozebrałem pomyłem...
Witam --trzeba pozakładać elektrozawory na dojściu z baku i na powrocie (przelewie)średnice wejść dopasować do węży paliwowych ,,to są takie od gazu lpg pierwszej generacji ,, podłączyć je do plusa po stacyjce!!! PALIWO NIE BĘDZIE UCIEKAŁO DO BAKU A W POMPIE NIE BĘDZIE ROBIŁA SIĘ PRÓŻNIA
Sprawdź ciśnienie pompy w zbiorniku zegarem w momencie jak zgaśnie, miałem kiedyś przypadek, że słychać było pompę i podawała paliwo, a po chwili silnik gasł (po prostu się zacierała).
Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
a więc, paliwo dochodzi do pompy(2 cylinder) , ale nie jest wtryskiwane do komory, impuls z ecu dochodzi badałem żarówką, czyli pompa do wymiany? dodaje foto : http://obrazki.elektroda.net/42_12898343... Gerri nie pompę tylko wtrysk
zacznij od wymiany filtra paliwa... Nowy filtr paliwa przed założeniem najlepiej "zalać" Czystym paliwem, a to dlatego że układ paliwowy bardzo ciężko się Sam odpowietrza... w pierwszych samochodach na pompowtryskach nie było pompy zasilającej w zbiorniku paliwa... wprowadzono ją dopiero później... a Twój silnik jest jednym z pierwszych... wymień filtr...
Kolego miałem taki sam przypadek że mój atego 1228, 2001 czasami nie chciał odpalić, czasem przez tydzień było dobrze a czasem po wyjściu do sklepu i powrocie nie chciał odpalić. Odp. Napewno masz w baku przedziurawione sitko i paprochy z paliwa dostają się do filtra wstępnego, osadzając się tam, blokują opadanie kulki która jest zaworem zwrotnym. Gdy...
Przkroczony czas regulacji pompowtrysków wiże sie z ze słabą wydajnością układu zasilania paliwem pompek. Przyczyn może być kilka: 1. nieszczelność (uszkodzone oringi) na połączeniu pompowtrysk głowica 2. zbyt małe ciśnienie paliwa na pompie tandemowej (wypadało by sprawdzić to ciśnienie 3. nie działa pompa zasilająca w zbiorniku jeśli to silnik ATJ...
Witam forumowiczów. Miałem przypadek z ciężkim odpalaniem i okazało się że zawór zwrotny paliwa powrotnego nie trzymał ciśnienia. Jest on umiejscowiony na górnej części bloku po lewej stronie między 3 a 4 pompą, wkręcony w blok na klucz 24, od góry wkręcony jest gruby powrót paliwa na klucz 22. Grzybek wypracował się i paliwo po kilku godzinach postoju...
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
Masz ten "zgaszony" błąd w pamięci, odczytaj. Pewnie będzie regulacja pomp. A jasny dym po odpaleniu może być z kilku przyczyn. Może przepalał płyn chłodniczy z cylindra, paliwo z lejącego wtrysku, wodę z olejem z intercoolera, popękane pierścienie albo tłok... Ale od straszenia to są wiedźmy. :)
Witam, Ten problem był już opisywany, ale nie wyczytałem jednoznacznej odpowiedzi. Problem pojawił się pewnego dnia po dobrym nagrzaniu silnika i postoju dłuższym niż 20 minut. Jeśli odpaliłem przed upływem 20 minut, to wszystko było ok. Wymieniłem filtr paliwa oraz oringi na oryginalne, sprawdziłem kulkę w odstojniku, sprawdziłem sitko w baku (niedziurawe),...
"Dodam że samochód ciężko odpala rano lub nawet jak postoi pół godziny,w serwisie zmienili pompę paliwową nie pomogło, w końcu zmienili filtr paliwa i jakąś uszczelkę kwitując naprawę że auto sprawne.A faktycznie auto pod rząd odpala bez problemu,lecz jedynie jak postoi 30min.to już trudniej odpala. Sprawdzane były przewody paliwowe,filtry. Witam. Miałem...
Niestety, sprawdzałem po VIN'ie nie ma takich kodów błędów. Najlepiej będziesz miał podłączyć autko pod Star Diagnoze i odczytać błędy bezpośrednio, przy okazji podejrzysz parametry silnika. Martwi mnie to,że jak piszesz auto nie pali nawet na plaku. To może oznaczać brak kompresji na którymś z cylindrów. Olej sprawdzałeś? tzn. czy nie ma jakiegoś syfu...
Nie zajrzysz do filtra paliwa i nie opiszesz wyglądu koloru paliwa to nie mamy o czym gadać. Ja naprawiałem swój i właśnie ten element pominąłem, a to podstawa wszystkiego i od tego się zaczyna - ty przynajmniej wiesz po co to robisz, mi mówili zrób to, ja nie wiedziałem po co, a teraz wiem. Olewałem to, a to podstawowy błąd jaki dużo osób popełnia....
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
Skoro nie ma paliwa to sam znalazłeś usterkę. Teraz dowiedz się czemu nie ma. Może filtr paliwa jest z biedronki. A może pompa paliwowa. Zmierz ciśnienie w układzie i poszukaj czemu ewentualnie go nie ma.
Witam. Mam całkiem podobny problem z takim samym atego co w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... temat zamknięty więc piszę nowy. Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK. Wymieniłem filtr paliwa na oryginalny, zmieniłem uszczelniacze na pompkach, wymieniłem zawór zwrotny, wymieniłem pompę paliwa. Byłem u kilku mechaników to bawili...
No i jak kolego maestrus udało się coś ustalić w sprawie cofającego paliwa? Zmagam się podobnym problemem , mam silnik ATJ. Mam AJM. Właśnie wymieniłem pompę tandem i założyłem nowy wąż na powrocie + zawór jednokierunkowy z ciśnieniem otwarcia 0,8bar. Obserwuję i dam znać w po weekendzie jak będę pewien rezultatu... Niestety - z całą pewnością mogę...
U mnie sprawa była bardzo prosta, ale trochę zeszło z dojściem do tego. Rozsypała się jakaś złączka która zatkała przewód paliwa na zasilaniu. Po udrożnieniu wszystko wróciło do normy. Odkręć przewody najbliżej pompy i spróbuj dmuchnąć, jeśli nie pójdzie lub bardzo ciężko, masz odpowiedź.
U mnie jest identyczny problem. Mam Golfa V Plus 1,9 TDI 105 kM. Auto ma na liczniku 220 tyś. Przywiozłem go w zeszłym roku osobiście z Niemiec. Auto miało kończący się dwumas, więc kupiłem go w miarę w dobrej cenie w niemieckim komisie handlującym autami 20 lat. Ponieważ myślałem auto sprzedać zregenerowałem dwumas ze sprzęgłem i wymieniłem rozrząd...
Witam, problem dotyczy samochodu jak w temacie- atego 1823 z 2001 roku, przebieg 690000 km. Moje atego czasami podczas jazdy nie pali na 1 cylinder. Ostatnio wymieniłem pompę paliwa (kupiłem oryginalną), po jej wymianie dynamika auta poprawiła się, ale....po jakimś czasie auto zaczęło mi przerywać. Okazało się, że oring na 6 króćcu (wtrysku) był nieszczelny-...
A wiązka elektryczna, czujniki, ze starego włożone? Popuszczanie rurek nie zawsze się sprawdza jeśli któryś wtrysk leje za dużo. Ciśnienia paliwa na układach bloku do zmierzenia, jeśli wtryski i pompy pewne, jak przekładane ze szrotu to daj lepiej silnik pod diagnostykę. Doloty powietrza, wydech, turbina, wszystko ma wpływ. Jeśli nie pali pierwszy albo...
Możesz wymienić kawałek wężyka na przeźroczysty (ewentualnie dodatkowo dołożyć pompkę ręczną) i zobaczyć czy rzeczywiście się cofa. Nie znam tego samochodu, ale w niektórych jest wstępna pompa elektryczna w zbiorniku, możesz ustalić czy u Ciebie jest i ewentualnie sprawdzić. Przywrócenie diagnostyki myślę że też warto zrobić, może się wtedy czegoś dowiesz.
Bobek? W łączniku dolotu do kolektora ssącego masz zaślepkę. Wielkość doładowania jest zależna od obciążenia a nie obrotów. Dawkowaniem paliwa steruje MR, inaczej niż w starych rzędowych pompach. :) Bez komputera diagnostycznego nie dowiesz się czy czujnik czyta doładowanie prawidłowo.
Możesz tak sprubować powinien wyrzucić jakiś błąd.Ale jak zasilania na kostce przy piecu masz dobre i czujniki posprawdzasz na piechotę każdy z kolejna i są dobre,pompa paliwa i silnik na krótko chodzą to pewnie sterownik poległ.No chyba że się zablokował po zbyt wielu próbach startu.
Jeśli ten błąd pojawia się sporadycznie po jeździe pod górę, albo po uruchomieniu i po chwili gaśnie; Może zanim dobierzesz się do pomp sprawdź filtr paliwa, dopływ do filtra, szczelność układu zasilania. Po sprawdzeniu wszystkiego i procedury jaką podał kolego Gerri, występowanie tego samego błędu wskaże konieczność wyrwania wtryskiwacza. :)
Górski jest ok. Czujnik sterowania w kolektorze ssącym także.... Pozostało mi na dzień dzisiejszy sprawdzić tylko pompy./nawet ciśnienie wstępne jest ok 4,6bar-.Pompa wstępna jest także ok na biegu jałowym w odpływ idzie około 2l paliwa/.Ale dzięki za podpowiedzi "co dwie głowy to nie jedna".Pozdrawiam
Witam, może ktoś wie o jakim przekroju i z jakimi końcówkami idzie przewód paliwowy z baku do pompy paliwowej w mercedesie atego 1217l rok 2000. I czy jest to przewód gumowy czy plastikowy? Niestety sam nie mam jak tego sprawdzić, bo dopiero będe jechał po ww. auto, które ma właśnie pękniety przewód paliwowy ssący.
Co znaczy przerywa? Odcina gaz czy gaśnie silnik i nierówno pracuje? To ciśnij po gazie aż zacznie na dobre go dławić. Jesli to układ paliwowy to w końcu błędy pomp wyskoczą. O układzie zasilania było na forum. Jak nie, to szukaj w elektryce, czujnik sprzęgła, neutral, pedal gazu. Górski sprawdziłeś?
Witam wszystkich na forum, W ramach sprostowania, pacjent to dźwig Terex PPM z popularnym silnikiem w tego typu sprzęcie czyli znanym z ciezkiego atego om906la. Sprawa wygląda tak że po chwili kręcenia silnik odpala ale pracuje na obrotach 300/min plus czarny dym z rury i brak reakcji na pedał gazu. Potrafi pracować tak kilka minut po czym gaśnie i...
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; http://obrazki.elektroda.pl/2181816100_1...
witam proszę o pomoc w sprawie podłączenia zegara do sterownika pieca ebera. poniżej podaje oznaczenia pieca i sterownika oraz zdjęcie zegara, poszukuje także instrukcji do tegoż zegara. jakie powinno być napięcie na świecy oraz na pompie paliwa? jak wykasować ewentualne błędy w sterowniku? czy przy pomocy tego zegara można sprawdzać kody błędów? Gdzie...
atego paliwo paliwo atego atego pompa
wzmacniacz 2x25w pomiar prądu upływu reset grzałki
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Zamienniki dla TJA1040: TJA1050, SN65HVD1040, TCAN1042 Kia Ceed vs Ford Focus: Porównanie kompaktów