Szukaj usterki w tylnych lampach - masy dokładnie popsprawdzaj. Pozdrawiam.
Moduł hamulca głównego czyli główny zawór pedału hamulca?;) Dokładnie tak .
Czy jest możliwy montaż aktywnego tempomatu z funkcją awaryjnego hamowania do samochodu Toyota Land Cruiser 150 polift z 2014 roku?
Sygnał brany jest z modułu abs(esp) natomiast sama funkcja aktywowana jest w konfiguracji bsi- są z tym problemy ,nie ma możliwości regulacji czułości i awaryjne włączają się na wybojach i przy delikatnym hamowaniu. Pozdrawiam
Głowy nie dam, ale w układach świateł awaryjnego hamowania wykorzystywany jest akcelerometr. Być może nawet mechanizm bezwładonościowy, który załącza światła awaryjne. Wyłączanie przez wzrost prędkości ( i tutaj być może pomiar czasu) lub przyciskiem świateł. Ja stwierdzam, że układy montowane firmowo z pewnością działają. Miewałem już niemało załączeń...
Siemka, mam pytanie na temat hulajnogi elektrycznej, bo stała się taka sytuacja, że jadąc do sklepu i już skręcając, prawie baba mi wyjechała. Musiałem hamować awaryjnie i cały tył zniosło mi na bok. Wpadł mi cały do rowu na kamienie, przez co kabel tylni się przetarł od silnika i urwały się tylko 2 kable - żółty i zielony od sterownika, a reszta była...
Rzeczywiście ta AT 2001 wymiata, lecz trzeba wzmocnić dach pod miejscem jej montażu najlepiej kawałkiem grubszej blachy. Chodzi o to, że przy awaryjnym hamowaniu antena może skutecznie pogiąć Ci dach. Zaś zwykły uchwyt bagażnikowy na masce może zostać zwyczajnie wygięty dodatkowo zarysowując miejsce montażu. W końcu masz tutaj dwa metry antenki o dość...
ale ja nie mam ESP:( Mam tylko abs. A poza tym wczasie poslizgu na np lodzie czy sniegu przyspieszenie ujemne bedzie minimalne (czyli takie jakbym zwalnial) a w tym czasie pompa abs bedzie pracowal bardzo intensywnie. Taki schemacik z przyspieszeniem jest wlasnie umieszczony w EP 4/2013. wiec wydaje mi sie ze gdy pompa abs bedzie wlaczala awaryjne bedzie...
Nie bardzo wiem o co chodzi, bo skoro silnik jest synchroniczny, to z założenia ma stałe obroty. Natomiast zmiana jednego lub klku parametrów maszyny powoduje zjawisko zwane kołysaniem. I tego określenia należy szukać.
glowny zawor hamulcowy czyli ten co masz pod pedalem hamulca ale od zewnatrz pod maska. Sa w nim dwa potencjometry i moze ktorys z nich chrzani sprawe. Sprawdz przewody pomiedzy nim a ECU i zasilanie.
Raczej mało prawdopodobne, on ma jeszcze trzeci stop na ledach i też nie świeci. On ma moduł ESS - awaryjne hamowanie powoduje mruganie świateł stop, już kiedyś tak miałem, że przy ostrym hamowaniu zawiesił się przekaźnik od tego ESS i też przestały świecić, ale teraz to co innego.
hamowanie z prędkości 40-50 km/h. ponadto podczas działania abs czuć "bicie" na pedale hamulca,czego ja nie odczuwałem. czy to możliwe,że po jednokrotnym awaryjnym hamowaniu z 50 płyn się zagotował? Czy prawdą również jest to, że w różnych częściach układu płyn może być w różnym stanie? miernik wkłada sie do zbiorniczka a jako takiej cyrkulacji płynu...
U siebie drugi rok mam zestaw Ferodo na przodzie. Po jednym awaryjnym hamowaniu na autostradzie dostały jakichś dziwnych naprężeń, tzn, zimne są ok, a po rozgrzaniu biją tak że kierownicę rwą z rąk. Hamują wyśmienicie (właściwie hamowały jak były proste), ale pylą dość intensywnie.
Cześć, czy ktoś może pomóc? Na desce rozdzielczej wyświetlają się następujące błędy: błąd HDC, błąd ABS, błąd kontroli stabilności, błąd hamulca postojowego, błąd wspomagania awaryjnego hamowania. Ponadto nie działa wspomaganie kierownicy i prędkościomierz. Diagnostyka wykazała brak komunikacji z modułami.
Witam! Kupiłem ostatnio radio VDO 500, podłączyłem i wszystko ładnie chodziło. Niestety podczas zmiany płyty sytuacja drogowa zmusiła mnie do awaryjnego hamowania w skutek czego prawie wepchnąłem płytę do środka :(. Efekt jest taki, że w tej chwili przy próbie wkładania płyty do odtwarzacza trzeba "szukać" odpowiedniej pozycji płyty żeby zaczęło ją...
Witam, mam taki problem ponieważ pali mi się kontrolka od ABS. Odpalam auto i do 30 km/h ABS działa i nie świeci się nic. Dopiero powyżej tej prędkości się zapala i już nie działa. A mam to od ostatniego awaryjnego hamowania
Opony są ok ,na suchym wszystko działa ok,przy awaryjnym hamowaniu auto staje praktycznie dęba.Były wymieniane piasty z tyłu na nowe (zakup internetowy)
Skuteczność hamowania silnikiem w porównaniu z hamowaniem hamulcami jest pomijalnie mała w przypadku hamowania awaryjnego. Każda instrukcja i szkoła jazdy zaleca wciśnięcie sprzęgła razem z hamulcem w przypadku hamowania awaryjnego. Co innego hamowania planowane, wtedy warto hamować silnikiem i jest to realna oszczędność klocków i tarcz hamulcowych,...
napewno jednego nie ma skoro awaryjne hamowanie noznym jest
Napisz jak testowałes. Ja włączyłem to u siebie jeszcze w zime i jadąc tak ok 80km/h hamowałem gwałtownie, oczywiscie poslizg i ABS i kierunki zaczeły mrygac. Samo się wyłączyło po ruszeniu.
Proponuje dobrego mechanika który wie jak działają hamulce w aucie. Całkiem mądrze jeśli autor pisze: Jak jadę i na chwile wdusze przycisk od ręcznego to bardziej hamuje na lewą stronę (nawet ściąga) tak jakby prawa strona tył słabiej hamowała i właśnie tam się grzało. To "Wduszenie" nie załacza ręcznego lecz uruchamia awaryjne hamowanie na 4 koła...
To wyłącz funkcję świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania, tylko nie pamiętam czy to się robiło w NFR czy NBC
..a jeszcze pytanko, bo z tego co się orientuje zadnej proby drogowej nie musze wykonywac z awaryjnym hamowaniem itp, czy to prawda?
Pomyśl... Tłusta tarcza, co może pójść nie tak przy awaryjnym hamowaniu.
W stanach jest informacja świateł awaryjnych cały czas obecna jak by informacja z przycisku szła na bsi ale wypinam i cisza. Stało się z dnia na dzień tak. W konfiguracji zawiele nie ma do zmiany tym bardziej awaryjnego hamowania
Nie siwus,nie masz racji.Kierunkowskazami steruje tzw.urządzenie mikroprocesorowe zrobione na ST62.
Samochody, które mają na pokładzie system awaryjnego hamowania jakoś sprzęgła nie naciskają i duszą silnik. Przykład: Honda Civic 9tka (mają to wszystkie wersje). Wiem, że działa i potrafi zachamować bardzo brutalnie.
opiłków nigdy nie pozbedziesz sie wszystkich , zawsze gdzies ci cos zostanie , jak juz je raz pompa pusciła beda krążyc w aucie do knca jego zywota , dlatego prawidłowa naprawa obejmuje wymiane wszytskiego co ma kontakt z paliwem tak jak napisałem, przewody, bak i caaała reszta.. A koszta ogromne niestety.
Ten zawór będzie koło europy/osuszacza. I do niego dochodzą tylko 2 przewody elektryczne i odpowiada za awaryjne hamowanie osi napędowej jak zawiedzie elektronika
Sprawdz moze masz gdzies zwarcie popatsz w skszynkach rozdzielczych. Niewiem gdzie sa w pegocie ale zazwyczaj w nowych autkah sa pod kierownica lub w bagarzniku. Bambus1121, pomijam formę tego co napisałeś, bo może jesteś dyslektykiem albo innym ...tykiem. A jeśli chodzi o radę której udzieliłeś to brzmi ona tak: Masz coś zepsute, nie wiem co, ale...
Błędy zaczynające się na U.... informują o problemach w innych sterownikach. Nie napisałeś też w jakim module występuje ten bład ( domyślam się że w Front Assist) Nie napisałeś co dokładnie Ci nie działa , wykrywanie przeszkód ? radar ?, ochrona pieszych ?, awaryjne hamowanie ? aktywny tempomat ? Asystent utrzymania pasa ruchu ? 1. przeskanuj cały samochód,...
Jak wyjdzie 100 metrow ze 100 km/h to zalecam wizytę u mechanika . 100 metrów to już złom. Ile ja razy widziałem awaryjne hamowanie i samochody stawały "na metrze", a niektóre to "poniżej metra".
Popuść najpierw rurki na wtryskach i zakręć nim, sprawdź czy pokaże się ropa na każdym wtrysku, jak tak to dokręć spowrotem rurki i wtedy próbuj odpalić.
No to gratulacje, jak do auta klasy premium, które rozwija prędkości autostradowe, lub większe, montujesz nalewki. Nie życzę ci awaryjnego hamowania, czy innego manewru ratującego z niebezpiecznej sytuacji. Przypomniała mi się sytuacja w zakładzie wulkanizacyjnym gdzie podjechał kierowca BMW x5 i nieśmiało podpytywał o opony używane do tego auta. Stać...
To nie alarm! Jest to czujnik od nagłego hamowania. Mercedesy miały coś takowego w niektórych wersjach że gdy leciałeś powyżej 120km/h i zacząłeś awaryjnie hamować - same włączały światła awaryjne. Widocznie masz wersję właśnie z tym czujnikiem. Ten sam problem miał mój wujaszek w C220 z 1996r. Gdy czujnik był sprawny - wciskałeś hamulec w podłogę a...
Cześć (at)marcin_70 temat stary ale może pamiętasz czy udało się zwalczyć problem i jaka była przyczyna. Mam takie samo wskazanie w Planet i brak innych błędów. Zanim samochód zacznie hamować pedał wchodzi do połowy skoku jednostajnym oporem tak jakby był zapowietrzony. Później hamuje normalnie. Przy próbie awaryjnego hamowania pedał stawia opór i dopiero...
Tzok, blokowanie koła jest przypadkowe, a zatrzymanie jednego pierścienia ma stanowić problem? A swoją drogą widziałeś oscylogram z hamowania awaryjnego?
Takie zalecenie jest w przypadku hamowania awaryjnego. Nawet są systemy które wspomagają to. Jak wykryją szybkie wciśnięcie hamulca od razu same zwiększają (symulują to) siłę nacisku hamulca by aktywować ABS i ESP tak by hamowanie było z maksymalną siłą i skrócić drogę hamowania. Bo kierowcy naciskają pedał szybko ale z małą siłą lub po chwili odpuszczają...
Może efekt Seebecka Cię zainteresuje. Na filmiku pan pokazuje jak zasilić wiatraczek komputerowy wacikiem ;) Jakbyś zamienił wacik jakimś rozgrzanym klockiem hamulcowym tuż po awaryjnym hamowaniu z 200km/h to też by się pewnie zakręcił ;) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Nie neguje tego, ale można jeżeli ktoś ma umiejętności naprawić to w swoim zakresie, a na ustawienie jechać po. Miałem też telefon - padał deszcz kierowca wjechał w tunel i zalaczylo się awaryjne hamowanie. W tym przypadku został przez kierowcę dezaktywowany i przyjechał do mnie na naprawę - woda w wiazce suszenie wykasowanie błędów, do tej pory nie...
Nie wiem czym Ty jeździsz, ale ja tam widzę zdecydowaną różnicę w drodze awaryjnego hamowania jadąc samemu i jadąc z 2-3 osobami. Ja czuję nawet przy zwykłym hamowaniu ale Tomowi chodzi chyba o to, że w osobówce trudno przeciążyć samochód znacznie powyżej DMC czyli poczujesz różnicę w hamowaniu ale samochód zatrzymasz bezpiecznie.
ABS mam w nodze Wiem, że off-topic ale gdzie mogę to walczę z takimi poglądami - tylko tak Ci się wydaje, niestety nie "odpuścisz" hamulca tylko na jednym czy dwóch kołach i jak przy awaryjnym hamowaniu "przybierzesz" pobocza to cię obróci nim zdążysz cokolwiek zrobić... Im nowszy samochód tym bardziej skomplikowany i droższy w naprawie/mniej można...
A może tylko czujnik opóźnienia/przyśpieszenia? Chodzi przecież o sygnalizowanie właśnie tej wartości. Takie rozwiązanie stosuje się w samochodach jako tzw sygnalizacja (wspomaganie) awaryjnego hamowania. Tyle , że w samochodach przeważnie załącza tzw światła awaryjne i wg mnie bardzo przydatne.
Też tak myślę właśnie nad tym rozwiązaniem odcinanie silnika od sterownika PWM i dołączania rezystora zwierającego. Nad zdalnym sterowaniem pomyślę lecz póki nie wyjeżdża poza podwórko takie sterowanie myślę że nie jest konieczne. Fakt awaryjne hamowanie tym hamulcem elektromagnetycznym zostanie na przycisku lub poprzez zdalne sterowanie jak będzie...
Nowy model ma system kamer ułatwiający parkowanie, asystenta awaryjnego hamowania, asystenta pasa ruchu, asystenta zmiany pasa ruchu, lepsze wygłuszenie, lepszy system audio No i to jest najbardziej wkurzające, jedziesz sobie autostrada 140km/h a system rusza ci kierownicą sprawdza czy masz ręce na kierownicy i czy nie śpisz....
Witam, mam problem w mojej Corsie hamulec zrobił się miękki i zaczął hamować tylko na jedno koło, podczas jazdy po awaryjnym hamowaniu przed sarna, hamulec wpadł bardzo głęboko i zaczęło hamować tylko jedno koło prawe, czuć też jak kierownica sama ściąga w jedna stronę, przed zdarzeniem wszystko było ok... Dodam tylko że płyn hamulcowy jest w normie...
Gaśnicę montuję zgodnie z prawem, czyli sztywno pasem. Koło zapasowe jest w tym aucie w koszu drucianym jeszcze "pod" bagażnikiem, więc też nie lata. Koła nie są pochylone. Kolega z Holandii (mechanik) twierdzi że to mogą być poduszki, zwłaszcza, że przy awaryjnym hamowaniu ściąga troszkę w prawo, no ale wróżenie na odległość szczególnie w samochodach...
Generalnie wymóg TPMS to durnowaty pomysł. I tak połowa "kieroffcóff" nie wie co to za kontrolka i jedzie na serwis. 1/4 zlewa ją bo czujniki ma tylko w jednym zestawie kół, i nigdy nie wie w którym :D A jeszcze debilniejsze jest pchanie aktywnych czujników w każde koło, by tylko zaświecić kontrolkę! Już by łaskawie podały z którego koła uciekło i ile...
Chyba nikt normalny nie używa rozrusznika do przemieszczenia pojazdu w innej sytuacji niż awaryjna.
Uszkodzeń masz dużo więcej niż tylko to co widzisz gołym okiem. A co do przyczyny to nikt Ci na podstawie tych danych jednoznacznie nie określi co tu się stało. Działania, które opisujesz czyli rozpędzanie i awaryjne hamowanie są normalnymi działaniami dla tego falownika, z którymi powinien spokojnie sobie poradzić. Tym samym zwalanie winy na serwis,...
Witam. Mój tata chce zrobić łuparkę świdrową na silniku- 4KW, 3000 obrotów, 3 fazowy. Drugie koło pasowe zamierza zrobić na bazie koła od małego roweru (żeby obroty na świdrze były ok 8-10 razy mniejsze, ale to będzie do dobrania doświadczalnie jaka prędkość jest odpowiednia). Koło zamiast szprych miałoby oczywiście wstawione pręty. Jak dokładnie to...
Opony mogą (ale nie muszą) mieć wpływ na drgania kierownicy. Na pewno odczujesz na kole kierownicy takie objawy jeśli: - koła są źle wyważone, - opony są nierównomiernie wytarte (np. ostrym awaryjnym hamowaniem) - warstwa z bieżnikiem nie jest równa (to typowe dla opon bieżnikowanych, tzw. "nalewek") - doszło do uszkodzenia jednej z opon (np. jeśli...
Zastanawia mnie co nastąpi pierwsze, wygięcie i złamanie widelca, czy pękniecie spawów na główce ramy ? Poza tym pojazd ma sporą masę z tyłu, do której należy doliczyć ciężar kierującego, co może być pewnym uniedogodnieniem przy próbie nagłego hamowania. Już przy "normalnym" układzie, z ostrym kołem, awaryjne hamowanie może być sporym problemem. Sugeruje...
Kolejny od teorii spiskowych. Zobacz jak długo żyją opony rajdowe. Albo dobra przyczepność albo długa eksploatacja ale pogorszone "wrażenia z jazdy". Ciężarówki też potrafią zniszczyć opony paroma awaryjnymi hamowaniami. A elektryk umie drzeć oponę przy ruszaniu i hamowaniu. Przekroczenie granicy 2 sekund do 100 km/h samochodem to w dużej mierze kwestia...
Zahamuj pulsacyjnie ostro gdy dzieciak przed maskę wyskoczy :-) :-) to się zatrzymasz za dzieciakiem a z dzieciaka naleśnik zostanie :-) W wielu przypadkach nie ma na to czasu dlatego ja do swojej Punciny gdy tylko deszcze przyjdą zakładam zimówki z innym bieżnikiem jak letnie. Sporo mi to pomaga w awaryjnym hamowaniu na mokrym.
Mierz siły na zamiary, znam moje pojazdy, regularnie trenuję hamowanie awaryjne - w motocyklu ABSu nie mam, jestem regularnym gościem na torach i szkoleniach Zgoda, Ty może to opanujesz ale po drogach jeżdżą też "zwykli" kierowcy dla których te 100 metrów odległości to już minimum, dlatego są takie karambole.
Ja uprościł bym jeszcze rozwiązanie z paskiem i kołami pasowymi. Wystarczyło by przekazać napęd z silnika przez gumową rolkę na drzwi. Czyli skrzydło drzwi poruszało by się bezpośrednio po rolkach napędzających. Gdyby zrezygnować z jakichkolwiek przekładni można by hamować silnikiem (lub silnikami), a podczas awaryjnego hamowania nawet zmienić polaryzację...
osiagi turbiny przy warszawskim wietrze nie będą optymalne nawet jak dopasuję do niej falownik, który będzie startował np. przy 50-60V na wejściu (potwierdzam, ze na wejsciu napiecie jest 33-35V podczas gdy wyświetlacz pokazuje 42-44V, więc jest to napiecie na przetwornicy falownika), ale jeżeli lepiej dopasuję falownik to zakąłdajac, że impedancja...
Problem może występować z wyprzedzenie hamowania ponieważ knorr-Bremse wersja G2,2 nie posiada w instalacji pneumatycznej zaworu parkująco-luzującego przejścia Lini przewodu żółtego 4 jak to jest w wersji Wabco D a funkcja awaryjnego hamowania przy zerwaniu Lini czerwonej została przeniesiona do zaworu głównego. Do każdego systemu producenci na podstawie...
Dokładnie, jeśli to urządzenie miało by być jakąś wersją produkcyjną zasilacz buforowy byłby całkowicie niezbędny. Zresztą w elektrowni, w której prowadziłem pomiary taki zasilacz był do zasilania zabezpieczeń. Jeśli chodzi o grzałki hamujące i ich umieszczanie w boilerze to nie ma to sensu, bo tej energii jest naprawdę mało - to tylko awaryjne hamowanie...
Skoro na zakrętach coś się działo przy przechyle samochodu to przejrzyj przewody masowe i wiązkę może coś gdzieś nie łączy bo przetarł się przewód lub zaśniedziały styki ;) Zerknij także na przewody gumowe podciśnienia itp może któryś jest sparciały lub pęknięty :) To jeszcze nic takiego,umarla calkiem kiedy wyskoczyl pies na droge przy awaryjnym hamowaniu...
Volva FH4 mają ręczny elektryczny w formie przycisku. Hubert04 co w takim razie z hamowaniem awaryjnym?
Myślę, że jest kilka funkcji, które można sterować w samochodzie zależne od prędkości: 1. Zamykanie centralnego zamka po ruszeniu pojazdu 2. Wyłączenie wycieraczek przednich z trybu czasowego po zatrzymaniu pojazdu 3. Zasilanie przedniego czujnika cofania dla prędkości poniżej jakiegoś progu 4. Sygnalizacja awaryjnego hamowania Inne zastosowania: Turbo-timer...
Mam nadzieję, że sprawdzono wyłącznik świateł awaryjnych, czy nie ma "sklejonych" styków. Załącz/wyłącz go energicznie. A jest w tym aucie aktywna funkcja -> Światła awaryjne podczas nagłego hamowania?
Hamowanie awaryjne na wypadek zerwania linki itp. Hamowanie - stop na piętrze trochę prostsze ale może fachowcy rysunek podrzucą ?
Czyli w kilku słowach wyszkolony mechanik w profesjonalnym serwisie nie musi się znać, tylko musi być w stanie kliknąć start i ustawić ciepłe pudełko po butach z plusikiem. A skoro wiedza nie jest potrzebna, to i pensja nie musi być wysoka, bo nie ma za co płacić. A na czym się tu znać? Przecież w wielkim skrócie nie jest to żadna 'kalibracja' tylko...
Poważne usterki na Ebs naczepy, a za taką można uznać nieszczelność zaworu powoduje awaryjne hamowanie naczepy. Po wymianie modułu Ebs należy skonfigurować sterownik modułu I PRZEPROWADZIC TEST KONCOWY (EOL). Dopiero po teście końcowym naczepa wychodzi z trybu awaryjnego i przestaje ci smażyć laczki. Całą procedurę zrobisz albo oryginalnym testerem...
Jeśli chodzi o częstość załączania hamulca, to nie co kilka sekund. Prędzej co kilka minut. Tj strugarka (wyrówniarka). Generalnie drażni, bo sama bez hamulca hamuje dość długo... Rzadko zdarza się, że zalacze maszynę na 1-3 min i wyłączę, po czym znowu włączę... Raczej jak strugam to kilka minut i wyłączam raz i robię na innej maszynie. Wiem, że hamowanie...
U mnie auto prowadziło się w miarę dobrze, nic nie ściągało, nawet bez problemów przechodziło przeglądy techniczne, poduszki owszem ucierpiały. Zorientowałem się, że amortyzatory są zniszczone jak przyszło mi awaryjnie hamować na autostradzie. Przód przestał trzymać drogi. Wtedy dopiero wyjęte zostały amortyzatory i zobaczyłem w jakim są stanie. Badanie...
Ok. 2000-2500 osób rocznie ginie w Polsce w wypadkach komunikacyjnych, m.in. z powodu eksploatowania samochodów bez aktywnych systemów bezpieczeństwa jak ABS czy SRS (nie wspominając o asystentach pasa ruchu, martwego pola, czy awaryjnego hamowania przed przeszkodą), czy należałoby zatem zakazać eksploatacji takich samochodów, a może ograniczyć maksymalną...
Otrzymałem: Do końca nie jestem pewny diagnozy, ale zdaniem mechaników przyczyną awaryjnego, samoczynnego hamowania był zacisk prawego przedniego koła. Ich zdaniem hamulec do końca nie puszczał i ESP odbierało to jako błąd liczby obrotów. Wymieniłem zacisk, tłoczki nowe w obu przednich zaciskach, tarcze i klocki. Wszystko działa, ale uczucie niepewności...
Witam. Być może wyrwałem się, jak Filip z konopii, ale dopiero dzisiaj dowiedziałem się, że elektryczny hamulec postojowy jest w Polsce nielegalny ! A to dlatego, że nie da się dozować siły hamowania. Z resztą sami poczytajcie Nie wiem jak to się ma do interpretacji przepisów ale w ustawie jest napisane że :" 2) hamulec awaryjny działający na koła...
Mnie zawsze uczono że w hamowaniu awaryjnym nie rusza się sprzęgła bo własnie hamowanie silnikiem jeszcze pomaga. I nie bardzo wierzę w to że samochody z automatem mają inne hamulce niż te z manualem.
BS 7395 - modulator osi, regulacja ciśnienia pomocniczego. Niestety więcej informacji nie mam, bo w praktyce z tym błędem się nie spotkałem. Podejrzewam że z tym błędem układ może wejść w pracę awaryjną (czyli mocno ograniczona siła hamowania)
Zła technika hamowania-to raz. Sprzęgło i hamulec wciska się razem TYLKO podczas hamowania awaryjnego. W każdym innym przypadku sprzęgło dopiero na ostatnich metrach hamowania/zwalniania. Na wolnych obrotach vacu może nie wyrabia i stąd taki efekt. Dwa-pedał się zapada - przepuszcza pompa, zapowietrzony...
dym leciał bo klocki sie przegrzały i spadła skuteczność hamowania dlatego hamował awaryjnie. Nie ma sie co doszukiwać nie wiadomo jakich usterek bo kończy się na drobiazgu. Koledze nie blokują bo nie musiał by hamować awaryjnym.
Witam , wymyśliłem sobie moduł awaryjnego hamowania w samochodzie na bazie arduino i czujnika przyspieszenia ADXL345 3 osie, Zasada działania miała by być prosta po przekroczeniu jakiejś wartości G (nagłe hamowanie ) układ załączał by pulsowanie świateł stop po przez przerywanie masy tych że świateł , problem w tym że zbytnio nie wiem jak się zabrać...
Na razie wyłożyłem przekaźnik "Crash" - taki, który załącza awaryjne gdy się mocno hamuje i na razie awaryjne się nie włączają, ale NIE MAM RÓWNIEŻ AWARYJNYCH :( Kierunkowskazy na szczęście ok.
Brakuje informacji o prędkości pojazdu. Będzie też brakować sygnału z wyłącznika stopu - hamowanie. Pozdrawiam
:pitol - i właśnie taka polska kombinatoryka połączona z rzeźbiarstwem, druciarstwem, czy jak to zwał, jest porażająca. Pieprzyć tam wytrzymałość konstrukcji, założenia i obliczenia konstruktorów, co do elementów konstrukcji i podzespołów, bo my POLACY i tak wiemy lepiej! Tylko :toku zadał rozsądne pytanie, co z innymi podzespołami pojazdu, jeśli samowolnie...
witam. mam lemm-a 2001 turbo, radio INTEK M 490 PLUS wszystko smiga wyśmienicie zasieg na otwartym terenie ok 15-18km na poczatku sam w to nie wiezyłem ;-) antena na busie Renault Master w dachu, pionowo. nie zauwazylem by sie blacha w dachy podginala choc bylo awaryjne hamowanie... co do lini wysokiego napiecia, czasem troche podkradam pradu jezdrzac...
no wlasnie tutaj nazwa bledu jest taka Skrzynia: Błąd nr 42 Funkcja kontroli obrotów ham. awar. Aktywny czyli moze cos z tym hamowaniem awaryjnym to chodzi o hamowanie silnikiem, a jak te czujniki sprawdzic, gdzie je szukac i czy to jakos miernikiem idzie prosto sprawdzic ? pozdrawiam
No wlasnie nawet jak pociagne osobna mase jest to samo... a zauwarzylem jeszcze ze z prawym kierunkiem miga nawet swiatlo wsteczne. Dzieki za odpowidz.
Dzisiaj pomysłodawca jeździ rowerem, jutro będzie jeździł samochodem a wiedza zdobyta przy uruchamianiu tego gadżetu pomoże mu zbudować urządzenie samochodowe, które to w czasie awaryjnego (ostrego) hamowania uruchomi światła awaryjne pojazdu. Posiadać wiedzę jak to zrobić .... bezcenne. PS. Fakt, mało użyteczne bo mało widoczne. Lampy STOP powinny...
Jesli chodzi o wymiary, to podstawa sa wymiary urzadzen i narzedzi transportowanych w taki sposob, a ktore sa niezbedne na budowie. Najwieksze gabaryty do takiego transportu ma taczka budowlana + miejsce na "operatora taczki", :-) aby mogl ja wyprowadzic z platformy, bez ryzyka wychylania sie poza platforme. Jesli chodzi o inzynieryjne aspekty konstrukcji,...
To właśnie znaczy że koła hamują z różną siłą dlatego stawia cie bokiem przy hamowaniu awaryjnym.
Witam. Co powoduje zatrzymanie dźwigu w nowoczesnych windach w przypadku sytuacji awaryjnej? Pomijam np chwytacze, chodzi o hamulec. Bo hamowanie manewrowe odbywa się chyba silnikiem, w utrzymaniu ruchu mas w spoczynku bierze udział luzownik, a zatrzymanie awaryjne? Gdzie znajduje się ten hamulec?
1. Wykonują to nielegalnie. Układ oświetlenia to układ odpowiadający za bezpieczeństwo zarówno Twoje, jak i innych użytkowników ruchu drogowego. Jak Ty widzisz bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników ruchu drogowego? W motocyklach od 2013 roku zabronione jest stosowanie oświetlenia asymetrycznego. W praktyce: halogen który jest przekręcony w lampie...
Witam Alfa Romeo 159 2009r 2.4 Mam problem z nadwrażliwością awaryjnych świateł awaryjnych, Włączają się podczas normalnego hamowania , a powinny gdy się hamuje ostro (awaryjnie). Stało się to po wymianie łożysk i tarcz przednich . Komputerem sprawdziłem błędy (brak) , prędkości kół wyszły identyczne.
:arrow: Kniaź Nie napisałeś praktycznie żadnych szczegółów dotyczących twojego problemu, to i żadnego szczegółowego rozwiązania się pewnie nie doczekasz. Napisz jak to ma dokładnie działać - hamowanie przy każdym zatrzymaniu?, awaryjne hamowanie wyzwalane dodatkowym sygnałem?, a może jeszcze coś innego? Jeśli ma hamować przy każdym zatrzymaniu to instalujesz...
Może by i płyn 50letni. Po jednym hamowaniu awaryjnym nie zobaczysz różnicy. A auto ma być sprawne. Do tego jesteś zobligowany.
O hamowaniu awaryjnym nie słyszałem, ale może przepisy się zmieniły. Mogę ci tylko powiedzieć jak jest najlepiej hamować, natomiast nie wiem jak uczą tego na kursie. Podczas awaryjnego hamowania na prostej drodze używasz przedniego hamulca jako głównego, naciskając tak żeby koło nie straciło przyczepności i tył się nie podnosił. Najważniejszą sprawą...
(at)khoam w Warszawie faktycznie, system nie rozpoznaje żółtych pasów (w sumie często sam mam problem z interpretacją co autor miał na myśli) więc działa tak sobie. U mnie załącza się powyżej 70km/h więc w Warszawie zazwyczaj z nim nie obcuję, po za WWA na trasach za to wygodna sprawa (przynajmniej w moim przypadku gdy sam powraca na tor ruchu). (at)fredw...
Witam. Chciałem zakończyć temat. Otóż, dostałem samochód zastępczy, nową Insignie z przebiegiem niecałe 5000 km. Pedał hamulca zachowuje się identycznie, więc musiałem coś przegapić przed wymianą. Znajomy mechanik mówi że to jest jakiś system hamowania awaryjnego czy coś. W każdym razie wszystko jest w porządku. Dziękuję.
Witam. 03223 Lewy moduł regulacji ciśnienia osi tylnej, czujnik ciśnienia poza zakresem dopuszczalnych wartości. Jeżeli ciśnienie zasilania nie jest większe niż 13 bar. (sprawdź manometrem), to najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik ciśnienia w modulatorze (modulator do wymiany). Błąd ten powoduje wyłączenia wszystkich funkcji EBS tylnego modulatora...
Słuchajcie czytając sobie instrukcje układów hamulcowych można się natknąć na takie rozwiązania, np.: Dostosowanie do ich przepisów (powiedzmy) hamowanie awaryjne za pomocą "zaworu zwalniającego ciśnienie zasilania naczepy". Pewnie nie jeden z Was pomyśli sobie o co kurde biega ?? To pokrótce - chodzi o coś jak opcja Safe Parking Haldexa (do obejrzenia...
Panowie... wzkaźnik wg mnie jest przydatny tylko i wyłącznie w samochodach z sekwencyjną skrzynią biegów, i tylko w niestandardowych sytuacjach, np na OSie jesteśmy zmuszeni do awaryjnego hamowania, zatrzymujemy się i nie wiemy na jakim jesteśmy biegu (stojąc w miejscu zmieniać nie można). Co do KJSów - kiedy wy chcecie patrzeć na ten wskaźnik? wystarczy...
po wlaczeniu od czasu do czasu wydaje dzwiek jesli nie nacisniesz przycisku staje sie on coraz intensywniejszy takie moze byc najprostsze rozwiazanie. czytalem tez o innych bardziej zaawansowanych ktore rozpoznaja czy jedziesz ze stala predkoscia ( ponoc najszybciej mozna wtedy usnac) zalacza sie sygnal dzwiekowy jesli nie zareagujesz po pewnym czasie...
Wyższa matematyka, ale nie masz racji. Nie mam teraz ochoty szukać materiałów na ten temat, ale system jest odporny na takie zjawisko - między innymi chodzi o bieżące monitorowanie prędkości poszczególnych kół i posługiwanie się różnicą pomiędzy nimi a ciśnieniem w poszczególnych obwodach - takie popuszczanie koła na próbę i kontrola czy będzie się...
Zauważcie to, że ciężarówka posiada znacznie lepsze hamulce niż auto osobowe a i opony ma szersze o lepszej przyczepności, więc jadąc na pusto może dziwnie szybko się zatrzymać... ;) Powiedz, że żartowałeś... widziałeś kiedyś drogę hamowania awaryjnego TIRa z prędkości 90km/h do zatrzymania?
moduł awaryjnego hamowania hamowania obroty wyprzedzenie hamowania
renault megane bezpiecznik wycieraczka laser vam1201 wymiana wsadu eeprom
samsung le40a536t1f samsung le40a536t1f
Piła spalinowa gaśnie po nagrzaniu - przyczyny i rozwiązania Jak zmienić język w komputerze auta Bentley Continental?