Na pewno dostał w koło bo poprzedni właściciel zmienił felgi z oponami pewnie z tego powodu ze ta z prawej nie nadawała się do do dalszego użytku :P Ponawiam pytanie czy spotkaliście się z takim uszkodzeniem mechanizmu różnicowego?
Zobacz czy ci w przegubie wew nie wypadła jedna z koronek.
Z takimi momentami obrotowymi, jakie osiągają dziś silniki Diesla, nieraz ciężko jest zastosować koło sztywne. Kit 4P od VALEO to niezły pomysł, ale wtedy drgania i wibracje przenoszą się na układ napędowy, więc jeżeli chcesz tym autem pojeździć trochę, nie ma sensu narażać pozostałe peryferia skrzyni i półosi na takie obciążenia. Nie rozumiem tylko,...
Witam, pacjent Kia Xceed 1.5 benzyna, rocznik 2024. Koło prawe przód. Gdzieś na wiosnę wjechałem w krawężnik - dość nietypowo bo wzdłużnie do osi pojazdu - tak jakby stykiem felgi uderzyłem w róg krawężnika (jakaś baba mi wyjechała na środek drogi i musiałem uciekać). Do dziś nie mogę dojść przyczyn lekkiego bicia koła/ wibrowania podczas jazdy. - wymieniona...
https://obrazki.elektroda.pl/6575908300_... https://obrazki.elektroda.pl/7214750100_... https://obrazki.elektroda.pl/5903421500_... Stopiony tłok 1,5dci, stopiony tłok 2,5Dci i przesunięty odbój na półosi haczący o drążek stabilizatora powodujący ogromne bicie półosi, tu akurat tanio wyszło wystarczyło...
Nie może być luzu wzdłużnego przegubu zewnętrznego na półosi po to jest tam podkładka druga sprawa jak wsuwasz przegub na półoś powinien w miarę lekko wejść do pyknięcia jak zabezpieczenie wejdzie trzecia sprawa sprawdź bicie półosi czy jest prosta. Zabezpieczenie ma kształt jajowaty i takie ma być
Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas. Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny. Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia? Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych...
Witam, problem jest w Expercie 2.0hdi . Podczas dodawania gazu, jest duże bicie z prawej strony. Wymieniona została półoś ( nowa) z prawej strony nic to nie dało. Zmieniłem wahacz, bo byle delikatne stuki też nic, podstawa amorka też nic. Podpora półosi sądziłem że na tym będzie oczywiście dalej to samo. Naturalnie zmieniłem felgi na samym początku...
Niestety nie poradziłem sobie z tym. Nie mam czasu i siły walczyć z tym gównem , dlatego przy zmianie kół, dodatkowo jadę na wyważanie kół na samochodzie. Spróbuj sprawdzić półosie oraz piasty w następujący sposób: - podlewaruj jedno przednie koło, radzę zacząć od prawej strony gdzie jest dzielona półoś, następnie podłóż pod wahacz odpowiedniej wysokości...
Ja wczoraj nie miałem wgranych danych samochodów bo przeinstalowywałem system padł mi dysk W nocy już sobie popatrzyłem. Która to półoś ? Przegub można zdiagnozować tylko przez wymontowanie z samochodu jeżeli jest to półoś przednia uważaj na olej bo jak wyjmiesz z skrzyni biegów to ci wycieknie olej, nie znam dokładnie tego modelu ( wnioskuje na podstawie...
Zakładał mechanik który stwierdził że przegub zewnętrzny do wymiany. Niestety na starej półosi był tak zabity że trzeba było wymienić całą półoś. Stwierdził że stara to taka chinszczyzna że nawet ilość zębów się nie zgadzała, tyle że tamta działała jak trzeba a ta ma bicie przy Max skręcie. Nawet stwierdził że w lewo jest większy skręt niż w prawo i...
Witam wszystkich forumowiczów. W sierpniu bieżącego roku miałem wymienione tylne amorki przed urlopem.Niby wszystko ok. z tyłu lecz z przodu jadąc prosto zacząłem wyczuwać dziwne wibracje i pukanie w prawym przednim kole. Podczas skręcania w prawo się nasilają i od tamtego momentu wibracją z biegiem czasu przybierają na sile, szczególnie podczas skręcania...
Stan 2300 żeby sprawdzic amortyzator drgań na półosi prawej.a gdzie on się znajduje,czy to jest ten krzyżaczek na środku,pośrodku zdjęcia które dodał ROBOKOP.
Witam powodem bicia na kierownicy może być -krzywa felga -krzywa opona -krzywa piasta - -zatarty przegub półosi napędowej jeżeli chodzi o tarcze hamulcowe jeżeli są krzywe objaw występuje tylko przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca i może pojawiać się wibracja na kierownicy
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
Przyczyną bicia podczas przyspieszania są najczęściej zużyte przeguby wewnętrzne. Wymiana półosi nic nie dała bo zostawiłeś stary kielich w skrzyni. Wyczyść dokładnie wnętrze kielicha i zobacz czy nie wygniotły się tam dołki w miejscu kontaktu z pierścieniami krzyżaka.
Witam wszystkich wczoraj sprawdziłem koła czujnikiem zegarowym bicie boczne. Tzn. przykładałem go do felgi około 5mm od końca obwodu zewnętrznego felgi wszystkie miały bicie do 0,5mm czyli w normie bo granica dopuszczalna jest 1,5mm tarcze też mierzyłem 5mm od obwodu zewnętrznego i wyniosło ono ok 0,12mm jedna i druga więc też w normie.Lecz martwi mnie...
Witam wszystkich. Nie mam pomysłu co to może być wiec zakładam post z prośba o pomoc... Mam Megane 2 z 2006r (lift) 1.5 dci 106KM, przebieg 162tyś, 2 lata temu wymiana sprzęgła i dwumasy, 2 tyg temu konkretny serwis: rozrzad kpl, filtry, osłona półosi prawej wewnetrznej, klocki, olej, poduszka górna prawa silnika. Parę dni temu pojawiło się dziwne "chrobotanie"...
Moim zdaniem nie ma to sensu bo przecież masz przeguby więc nie wiem jak Ty to sobie wyobrażasz (krzywa półoś a bicie) ale to nie realne.
Półoś ma bicie promieniowe jest to prawe koło dłuższą półoś
a przypadkiem nie był bity ?podobny objaw występuje przy wygiętej półosi lub uszkodzonym przegubie(nie tylko tego przy kole ,te od strony skrzyni też siadają).sprawdż też poduszki zawieszenia silnika.
strasznie bije mi koła z przodu Kiedy to się dzieje? Jakie prędkości, czy cały czas czy tylko przy hamowaniu. Podałeś za mało okoliczności, z tego co napisałeś może być wszystko, od jajowatych opon po krzywe półosie jak i zepsutą wyważarkę w wulkanizacyjnym.
Dobry klucz (bit spline 8) i dobre śruby i nie powinno być problemów.
Pogadaliście Sobie? To do założyciela tematu, masz uszkodzony przegub zewnętrzny, on ustala pozycję półosi, jeśli są luzy wzdłużne, jak na filmiku, świadczy to o jego zużyciu, lub nadmiernym luzie połączenia z półosią. Co do przegubu wew. jest to przegub kompensacyjny, mający za zadanie umożliwienie pracy zawieszenia, żargonowo suwliwy, sprawdzamy go...
No to może przeguby, skrzywione półosie, skrzynia trudno wyrokować.
Witam. Czy problem został rozwiązany bo mam bardzo podobny problem . Bicie zaczyn się przy 80 i znika dopiero przy 160. Tarcze półosie piasty są nowe . W zawieszeniu nie ma luzów
A czy były sprawdzane felgi kół na bicie i wyważenie ?
Ja tam obstawiam opony, ale 8 lat pracy w wulkanizacji może zbyt mało mnie doświadczyło. A drążki stabilizatora to raczej bardziej dzwonią na dołach, ale pewien nie jestem. Po przemienieniu całych kół tył na przód powinno pomóc, jeśli nie to półosie bym sprawdził.
Byłem dzisiaj u znajomego w warsztacie, podnieśliśmy furę, odpaliliśmy i lewa półoś ma bicie około 5mm! Kupiłem, wymienie, zobaczymy :P
bicie jest wyczuwalne na kierownicy???????? bo byc moze masz walniętą pólos i dlatego masz te bicia.pzdr.
tak jak w temacie podczas jazdy po wymianie skrzyni biegów coś szarpie przy zmianie biegów i słychac jakies tarcie jak by polos miala bicie co to moze byc? aha sprzęgło bylo wymieniane na nowe
witam, takie objawy powoduje niewyważone masy na układzie napedzanym, czyli koło ,piasta koła a wniej łożysko, półoś lub półosie a wnich przeguby, lub niecentryczne mocowania tych elementów co skutkuje wibracjami przenoszonymi na karoserie , czyli po pierwsze sprawdż czy półosie są prawidłowo zamocowane do skrzyni, bicie kół ( nie chodzi wyważenie)...
Koła można doważyć na samochodzie ( niewiele zakładów to ma) co z półosią nie jest krzywa, posiada tłumik drgań?
Wymienili mi półoś od strony kierowcy a A6 C5, razem z przegubami. Od tamtej pory na pełnym skręcie w lewo, mam bicie w kole, tak jak bym miał banie na oponie. Mechanik twierdzi, że nie da się tego zrobić źle i każe nie skręcać na maxa kołami, eh. Jeden gość od A4 mówił, że miał podobnie, tylko coś dołem do góry mu założyli. Niestety nie dowiedziałem...
Jeśli drży mocniej ze wzrostem prędkości to tylko od krzywizn albo ważenia elementów wirujących - luzy w zawieszeniu nie mają z tym wiele wspólnego. Jeśli sprawdzałeś na 3 kompletach kół to może my je wykluczyć, w zasadzie najlepiej założyć na próbę z innego sprawnego auta, bo na własnych kompletach może być to samo, bo ważone u tego samego wulkanizatora...
Piasty niech sprawdzi czujnikiem zegarowym , pozniej założy tarczę i tez zmierzy od tego czeba zacząć jak to nie pomoże to auto do góry tak żeby stał na wahaczach z kolami w górze i próbujemy Patrzymy na uklad napedowy przeguby półosie tylko tam moze być przyczyna
Może półoś "wzbudza się" przy tych prędkościach. Może mieć jakieś niewyważenie lub delikatne bicie. Sprawdź przeciwciężary.
Dzieki panowie za te rady. Jacdiag rozejrze sie za taka stacją. gieniapierda, wymienilem prawa cala kompletna półoś(tą dłuższą), zero poprawy, no jedynie lewa zostaje
Oczywiście.Podnieś auto z tej strony ,chwyć ręką półośkę ,sprawdź czy nie ma luzu. Dodano po 2 Jedną ręką trzymaj półoś ,drugą ruszaj kołem przód-tył.
Wczoraj zauważyłem, że tylne półosie miały straszne bicie. Po wyjęciu okazało się, że przy tylnym moście są odkształcone o jakieś 5mm. Wyprostowałem je i jest jako tako, ale materiał straszna lipa. Chcę zamówić z ali takie jasne, tylko nie wiem czy to ma znaczenie że u mnie bolce blokujące są przekręcone w osi względem siebie. Długość przód i tył jest...
Jeśli bije to tylko element wirujący więc nie ma się co czepiać geometrii czy luzów w zawieszeniu - od tego auto się tylko źle prowadzi ale nie wibruje. Jest kilka możliwości: 1. Półosie, wady przegubów, skrzywienie, przesunięty odważnik jeśli jest. 2. Uszkodzenie/wada opony, oczywiście przy założeniu że felgi proste. 3. Bicie piasty. 4. Ważenie kół....
Stawiałbym zatem na póloś (raczej długą więc prawą). Może mieć bicie na wewnętrznym przegubie. Pracowałem kiedyś w ASO Ford i 2 takie przypadki kojarzę. Rozumiem, że nie bylo ostatnio jakiś przygód blach-lak i objaw pojawił się nagle sam z siebie.
Tez na poczatku tak myslalem, gdyz gwint na przegubie byl zerwany w jednym miejscu i dokrecalem od polowy gwintu recznie, ale po wymianie przeguby i zakreceniu nowej nakretki jest to samo. Klient dzisiaj byl i mowil zeby kupic jeszcze polos razem z przegubem wewnetrzym. Tylko boje sie, ze jak to nie bedzie to to gdzie juz szukac przyczyny. Mam jeszcze...
No i po zmianie opon i felg przesunęły się nieco prędkości przy jakich występują te telepawki, 40km na h, potem przy 60 potem powyżej 80. Czyli choć mało prawdopodobne jest jednak szansa że wszystko kręci się właśnie wokół kół skoro po ich wymianie jest różnica. Co do piast,to trojan 12 dobrze radzi. Jemu nie chodzi o luz,ale skrzywienie. Sprawdź jak...
objawy uszkodzonego przegubu wewnętrznego w skrzyni to jest jak skrzynia podaje na półos naped ale niestety przeskakuja tryby te co łacza skrzynie z półosia i ta z bebnem. to moze własnie byc ta przyczyna ze słychac stuki ja tez to mialem , a opony moga byc powichrowane bo jak skrzynia podaje na koła i jedno pracuje inaczej od drugiego-jedno ciagnie...
Sprawdź bicie piast, może udało Ci się którąś wygiąć. Jeszcze raz powtarzam, sprawdzanie bicia bez koła jest nie miarodajne, bo półoś jest pod ukosem do skrzyni i będzie szarpać na przegubie trujpalczastym, tylko pomiary krzywizn na coś się zdadzą, a jak auto na kołach to półoś jest niemalże pod kątem prostym do skrzyni.
Przepraszam, ale skorzystam z okazji i podpinam się pod temat. W moim Passacie B-4 miałem problem z odpowietrzeniem prawego przedniego koła tj. po wymianie płynu hamulcowego, z pozostałymi było ok. Podczas odpowietrzania tego koła nie chciał spływać "stary" płyn, nawet po mocnym naciskaniu na pedał hamulca. Dopiero, gdy uruchomiłem silnik, tj. z pomocą...
Trzeba wyważyć oba przednie koła.Przyczyną w/w objawów mogło być,najprawdopodobnie,uderzenie w krawężnik i naruszenie stalowego zbrojenia opony.Miałem to samo,już chciałem wymieniać półoś,przegub.A przy wyważaniu wyszło szydło z worka,jak to się mówi.Teraz uważam.
Hey ! I jak czy udało się zdiagnozować problem ? Pytam bo mam dokładnie to samo - przy hamowaniu biegami albo puszczeniu gazu na biegu trzęsie niemiłosiernie ... U mojego kuzyna powodem były zużyte przeguby wewnętrzne. Wymienili całe półosie (z przegubami) na nowe i ręką odjął. https://allegro.pl/oferta/gsp-polos-lewa...
Sprawdź jeszcze półoś, czy nie ma bicia, koła wyważone, ale tarcze hamulcowe nie, może jest jakiś ubytek lub siedzi kamień czy coć innego w szczelinach tarczy i powoduje bicie. Guzy na oponie wykluczone? (może pojawiać sie dopiero pod obciążeniem, na wyważarce nie wykryjesz)
drgania półosi przegub półosi uszczelniacz półosi
sterownika laguna ograniczenie zużycia energii zasilacz komputer diagnoza
bateria milwaukee mikrokomputer cobra1
Glikol etylenowy i propylenowy – temperatura utraty właściwości, degradacja, stężenia Linde H30: Kod błędu D156 - Problemy z magistralą CAN