Wymień cewkę znowu. Skoro błąd nie daje się skasować, a nie wiesz w końcu czy to przerwa czy zwarcie, to kup nówkę, najlepiej oryginał. Sterownik silnika widzi nieprawidłowe obciążenie na kablu i tyle.
Podpiąłem dzisiaj pod komputer i wywaliło takie błędy jak sygnał wyjściowy zapłonu 1, czujnik lambda, wtryskiwacz cylindra 4. Z wróżb to np uszkodzona cewka zapłonowa, przerwa w instalacji albo uszkodzony wtryskiwacz sonda to też nie wiadomo co gazowniki tam porobili. Miałeś sprawdzić czy jest iskra ,nie umiesz czy masz to gdzies?
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
A przerwa w aparacie jest dobrze ustawiona?
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
A no widzisz jacy są ci mechanicy niby co tam taki Romet dla niego ale żeby zrobic tak jak trzeba to nie znam tutaj takiej osoby. Filmik mam ale zajmuje z 500mb i nie da się tutaj wstawić zdjecia porobie. Kabel W/N był wymieniany na Beru wraz z fajka NGK i cewka zapłonową. Przerwa na świecy nie wiem nie mierzyłem ale cos koło 0,4mm standardowa ( świeca...
Witam ! Peugeot 407 2.2 2004 sterownik IAW 6LP3.10 Auto nie odpala. Błędu w sterowniku. P0445 - Zawór przewietrzania zbiornika z węglem aktywnym P0261 - Wtryskiwacz cylindra 1, zwarcie z masą, stały P0264 - Wtryskiwacz cylindra 2, zwarcie z masą, stały P0267 - Wtryskiwacz cylindra 3, zwarcie z masą, stały P0270 - Wtryskiwacz cylindra 4, zwarcie z masą,...
Witam. To mój pierwszy post (proszę o wyrozumiałość) Mam spory problem z moją Megi, Renault Megane IIPh1 2003r. 1.4 98km bez gazu. Megane z dnia na dzień przestała odpalać, bez wcześniejszych objawów. Kręci ale nie potrafi zaskoczyć, prąd nie dochodzi do cewek. Cewki, świece nowe (ok 2k), Odłączenie akumulatora nie pomogło, dorobienie masy też nie....
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Sprawdź cewkę zasilającą układu zapłonowego, może robi się przerwa po nagrzaniu i podmień na próbę cewkę butelkową.
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Jest z nimi jakiś problem czy tak dla sportu mierzysz ich rezystancję? Rezystancja cewki nie jest jej kluczowym parametrem... byle nie było zwarcia ani przerwy.
Nie mam kabli od instalacji gazowej podpiętych pod cewkę. jak sprawdzić przerwę na przerywaczu ??
Masz rację Arturo. Nie pomyślałem z tym przewodem. Jutro zrobię przerwę przewodów i sprawdzę. Ale tak myślę że skoro tak nagle to się zepsuło to chyba to nie ma nic wspólnego z przerwą na kole magnesowym czy z wyłącznikiem. Boję się że mogła się zepsuć cewka zapłonowa. Jak to sprawdzić.
Moje pytanie jest takie, czy są nowe świece zapłonowe z dobrze ustawioną przerwą, bo zbyt duża przerwa prowadzi do uszkodzenia kabli i cewki wysokiego napięcia.
Jeździłem na oryginalnych BOSCH'ach dwuelektrodowych jak producent przykazał, ale od czasu gdy poleciała cewka zapłonowa i kiedy przeczytałem artykuł o różnicach w zapalaniu mieszanki benzyny z powietrzem i LPG przerzuciłem się na jednoelektrodowe NGK'i. Przerwę zmniejszyłem o ok. 0,2mm tak aby napięcie iskry zmniejszyło się do poziomu odpowiadającego...
Jest to moduł sterowany z czujnika elektromagnetycznego, podobnego jak mają samochody w ABS. Posiada funkcję blokady przy zbyt niskim poziomie oleju i jak sądzę musi też regulować kąt wyprzedzenia zapłonu bo 40 st. przed GMP to na pewno zbyt wcześnie ;-) Niedawno, nie wiem jak to mogłem przeoczyć, stwierdziłem, że cewka zapłonowa ma przerwę na uzwojeniu...
Ten układzik to zwykły przełącznik, któru będzie podawał napięcie na cewkę WN a zniej na świece. DOŚWIADCZENIE: Wymontować cewkę (powielacz) i świecę, podłączyć cewkę przewodem WN do świecy, gwint świecy i obudowę do minusa a nawejście zasilania cewki dotykać plus oczywiście 12V i jednocześnie obserwować przerwę świecy.
Witam Dwie możliwości: 1. Na przerywaczu zbyt mała przerwa. 2. Przegrzewa się cewka zapłonowa. Pozdrawiam W.B.
Platynki w jakim są stanie i świeca zapłonowa? Przerwy są odpowiednie? Cewkę zawsze można podmienić i zobaczyć jak się będzie zachowywać. Mam simsona 5 lat i przy takim właśnie problemie problem tkwił właśnie w tym ;)
To były stare dobre czasy, kontrolka w dłoń i pojechali. Ustaw koło na znaki i podepnij kontrolkę do masy i kabla który wychodzi na cewkę. Ustaw tak aby przerywacz zaczynał się rozwierać i wtedy będzie się zapalać kontrolka, złap ten sam początek zapalania.
hmmm.. przypomnij stany nieustalone i nie ustalone. zrób prosty obwód ładujacy cewkę, jakiś przełącznik i w miejsce przerwy wstaw sobie na przykład świecę zapłonową
A zamontowanie tyrystorowego układu zapłonwego nie wchodzi w grę? Pracuje z tradycyjnym przerywaczem a napięcie pracy wyzwalane na uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej wynosi około 340V Producent przewiduje przerwę na świecach 1.2 mm.Na tym zapłonie jeżdziłem maluchem 13 lat bez problemu. Dodano po 1 Pobór prądu przez zapłon tyrystorowy wynosi 1. 6A
Miałem cewkę rozruchową a nie zapłonową jakiejś radzieckiej produkcji. Po podaniu 24V z mojego zasilacza i wyregulowaniu przerwy na jej przerywaczu sypała konkretnie iskrami i można było spokojnie podłączyć to pod świecę zapłonową. Przerywacz pod wpływem pola magnetycznego był przyciągany i przerywał obwód, iskra była bardzo mocna. Niestety cewka się...
Zmniejsz przerwy na świecach jak będzie lepiej to cewka zapłonowa do wymiany.
Zmierz rezystancje na uzwojeniu pierwotnym dwa zielone przewody od cewki zapłonowej i rezystancje uzwojenia wtórnego pomiędzy wyjściem wysokiego napięcia, a metalową obudową albo jednym z zielonych kabelków od cewki. Jeżeli omomierz pokaże przekroczenie zakresu duża oporność, przerwa w obwodzie cewka uszkodzona
Witam. Postanowiłem sam naprawić kosiarkę spalinową i okazało się iż padła cewka zapłonowa. Cewkę zapłonową kupiłem i zamontowałem ale jest jeden problem! Nie wiem jaką przerwę ustawić między cewką, a magnetem (magnetem?) Proszę o radę.
na 90% uszkodzeniu uległa cewka zapłonowa... niestety nie da się wymienić jednej bo opel zadbał o to aby kupić cały kpl... temat dobrze znany z modeli opla... najlepiej wymienić wraz z świecami zapłonowymi bo często się zdarza że winowajcą są uszkodzone świece, a uszkodzenie cewki to tylko Ich skutek... u Ciebie winowajcą będzie chyba ( a raczej na...
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Jeżeli masz oscyloskop to sprawdź sygnały na module zapłonowym (czy są impulsy do sterowania cewką zapłonową) Miałem w jednym aucie padniętą cewkę przy module - miała przerwę i nie było impulsów do modułu.
Ustaw sobie przerwę ponownie pomiędzy magnetem a cewką zapłonową, ja ustawiam przy pomocy kawałka wizytówki gròbości 0.25mm. Dodano po 2 Ustaw sobie przerwę ponownie pomiędzy magnetem a cewką zapłonową, ja ustawiam przy pomocy kawałka wizytówki gròbości 0.25mm. Może być nawet 0.20mm
Z tego co piszesz, wnioskuję, że cewka zapłonowa uległa uszkodzeniu (ta, w iskrowniku). Radzę ją wymienić, oraz wyregulować przerwę "platynek".
Świeca zapłonowa to Awina BR8HS, przerwa i wyprzedzenie jest
W aparacie zapłonowym jest indukcyjny czujnik położenia, można sprawdzić miernikiem cewkę, czy nie ma przerwy,nie pamiętam ile dokładnie powinien mieć, ale zazwyczaj 500-1000Ω Należy oczywiście sprawdzić zasilanie cewki zapłonowej i modułu (żarówką, nie miernikiem !)
Usterą może być cewka WN , bądź za mała przerwa na stykach w aparacie zapłonowym.
W ksiazce od auta, podana jest przerwa 1.07 mm., a niby pasujace swiece NGK, maja ta przerwe 1.3 mm., wiec roznica dosc spora. Zgadza się - różnica spora i to może jest przyczyną obecnych kłopotów. Iskra (to skrót myślowy) szuka innej łatwiejszej drogi, a jak ją znajdzie w cewce, to ją uszkodzi i może to być przyczyną konieczności wymiany uszkodzonej...
Jeśli pali na zimnym to luzy na zaworach jeszcze są . Winne są raczej świece , brak przerwy na aparacie , lub zwalona cewka zapłonowa . Kondensator też dobrze wymienić .
cewkę zapłonową na przebicie można sprawdzić spryskując ją delikatnie wodą (butelka ze spryskiwaczem do mycia szyb) przy pracującym silniku.Jak zwolni obroty lub przerwie to ma na 100% przebicie i trzeba ją wymienić
Świeca nie jest potrzebna, a nawet lepiej bez niej bo odpada jeden element. Podłącz cewkę na krótko i przerywanym ręcznie sygnałem sprawdź iskrę. Przewód WN do masy - przerwa ok 0.5-1cm.
Pisałem już - nie mam iskry na świecy - tylko nie wiem czy tak powinno się to sprawdzać - przykładam wykręconą świecę do masy i ciągnę za sznurek - iskry nie ma !!!. A teraz dalej - przerwa na przerywaczu jest tak jak powinna być a nie wiem w jaki sposób sprawdzić - cewkę zapłonową - omomierz po stronie w.n. pokazuje że przerwa - do masy. I tak samo...
Ciepłota świecy i przerwa na elektrodzie odpowiednia?
Objawy są bardzo podobne: "Przy próbie odpalenia strezelał w gaźnik lu w wydech na przemian tak jakby się przestawiał zapłon. Paliwo dochodzi iskra jest zawsze nie zawsze taka jak powinna być." jak w Oplach Kadettach w których trzeba wymienić aparat zapłonowy i problem znikał. Na 90% masz uszkodzony generator impulsów (9 na rysunku) lub jego cewkę (8...
Na cewkę musi dochodzić plus po stacyjce i minus z przerywacza zapłonowego. Sprawdz zasilanie, przerwę na przerywaczu.
Miałem sobie zrobić przerwą , ale nie wytrzymałem. Na wstępie założyłem najprostsze uszkodzenie cewki - przerwany przewód zapłonowy. Wymontowałem cewkę, odciąłem osłonę gumową świecy a następnie odcinałem po 1 cm przewodu. Po trzecim odcięciu znalazłem przerwę, praktycznie niewidoczną. Gdybym nie pociągnął za drucik, to bym się nie zorientował. Po oprawieniu...
Napięcie na cewkę dochodzi przerwa na platynkach jest jak się obróci kołem pasowym? Jaki aparat zapłonowy jeszcze z rozdzielaczem czy już bez?
Powtarzam. Gdyby to był problem z czujnikiem położenia wału (impulsatorem) to by nie było wcale iskry. Brak zapłonu na dwóch cylindrach to np. uszkodzona cewka WN (po nagrzaniu dostaje przerwy lub zwarcia międzyzwojowego), brak zasilania na cewkę WN (zapłon TCI) lub uszkodzenie modułu zapłonowego (jednego z wyjść). Ale jak masz problem z pompą paliwa,...
Skoro wtórne na MΩ, to jest tam przerwa. Załóż, jakąkolwiek, podwójną cewkę.
Kosa spalinowa Kawasaki TJ27 nie ma iskry. Świeca sprawdzona. Wymontowałem aparat zapłonowy. Zmierzyłem rezystancję obwodów i tak. Uzwojenie wtórne (tam gdzie świeca) pomierzyłem 1,6 kΩ. Natomiast pierwotne ma przerwę. Czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzoną cewkę czy może być jeszcze coś innego. Proszę o wasze sugestie. A jeśli to cewka, to czy...
zbyt niskie czyli jakie? cewka sprawdzona na krótko? najczęściej przewód WN stanowi nierozłączną całość z fajką i w niektórych przypadkach powstaje przerwa między fajką a przewodem
Twoją Skodę zaprojektowano do zasilania benzyną i tylko przy eksploatacji na E95 można diagnozować. Gaz to jest oddzielny temat. Proponuję okresową diagnostykę układu zapłonowego. Swiece po 30000km wymienić. Jeśli nie spełniają powyższego warunku to i tak wykręcić i oczyścić. Sprawdzić rezystor omomierzem, przerwę szczelinomierzem, przewody omomierzem...
Przerwa pomiędzy cewką zapłonową a kołem jak podaje producent 0.2mm-0.5mm. Ale z doświadczenia 0.2mm jest bardziej odpowiednią. Co do gaźnika to poniżej masz wyciąg z instrukcji. Obroty biegu jałowego 2,800 obr/min. Obroty maksymalne 9,700-10,300 obr/ min.
Polecam denso K20TT. Świeca ma taką wypustkę na dolnej elektrodzie. Testowałem ją osobiście, miałem uszkodzoną cewkę (za słaba iskra) na normalnych świecach pomagało zmniejszenie przerwy (NGK, Bosch), a denso TT bez zmniejszania przerwy śmigało poprawnie. oczywiście nie wierz reklamie, że Ci się poprawi dynamika i spadnie spalanie ;) https://www.youtube.com/watch?v=i02Iym3s...
Że kombinuje to fakt, tylko co da zmniejszanie przerwy? Zmniejszenie przerwy na świecy daje to, że do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze w końcowym etapie suwu sprężania, potrzebne jest niższe napięcie, niż przy normalnej przerwie. Jeżeli po takiej operacji zmniejszenia przerwy, cylinder podejmie normalną pracę, to przyczyny należy...
Jeżeli moduł był podstawiany to jeszcze dwa zabiegi można zrobić , a nawet trzy 1. kup jakiś preparat w stylu "ELEKTROSOL" do czyszczenia styków no i rozpinaj wszystkie kostki i czyść dokładnie 2.spróbuj podsyawić cewkę zapłonową i przewody 3 sprawdź przerwę między czujnikiem obrotów a kołem powinna mieć 0,8-1mm (ewentualnie wymień podstaw drugi czujnik)...
Briggs podaje; maksymalną dopyszczalną różnice kompresji pomiędzy cylindrami 25% Sprawdź też cały układ zapłonowy, świece zapłonowe, następnie cewki zapłonowe oraz ich przerwę od koła zamachowego, zamień miejscami. Następnie zrób test diod na przewodzie od gaszenia.
Dobrze kolega pisze, cewka wali aż dojdzie do rozładowania, dodatkowa przerwa zmusza ja do pracy na 100 % a świeca sobie poradzi z każdym prądem nawet słabym...
LPG gorzej "przewodzi" prąd elektryczny. Żeby wytworzyć iskrę cewka musi "wyprodukować" wyższe napięcie. W efekcie spada energia iskry. Przerwa na świecach powinna być tak dobrana, żeby energia iskry była w danym układzie możliwie największa. LPG trudniej zapalić. Z tego wynika konieczność dbania o układ zapłonowy. Jeździłem na świecach dwuelektrodowych...
Wygląda mi to na całkowicie rozregulowany zapłon (przerywacz), przerwa na przerywaczu też jest istotna. A może padła cewka zapłonowa, ona bodaj nie lubi być zbyt długo pod napięciem bez przerywania prądu.
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
Twoją informację zauważyłem przypadkiem i to dużo po czasie , ale ponieważ miałem w przeszłości dwa Trabanty ( i przejechałem nimi ok. 160 tyś. km), to poczuwam się, aby coś dodać do tej sprawy. Uwagi kolegów należy wziąć pod uwagę i zakładam, że w aucie miałeś typową cewkę zapłonową. Moim zdaniem uszkodzenie cewki zapłonowej mogło wynikać z tego, że...
Na Jawie co prawda się nie znam, ale jest taki uniwersalny parametr klasycznych układów zapłonowych, jak kąt zwarcia styków przerywacza. Zmniejszenie przerwy zwiększa ten kąt, a tym samym ilość energii wydzielonej (zmarnowanej) w cewce zapłonowej.
Sprawdź rezystancję cewki zasilającej - przewód ze statora zazwyczaj koloru czarno-czerwonego, do masy silnika. Z tego co piszesz wynika że uzwojenie jest przerwane, ale wówczas nie byłoby wcześniej napięcia na module zapłonowym, chyba że cewka zasilająca jest uszkodzona w sensie że raz łączy, później jest przerwa.
U mnie przerwa na kole magnesowym jest różna, zależy który magnes koła jest akurat naprzeciw cewki...
Witam zmniejsz przerwę na świecy powinno pomóc :)
Wtedy przez cały czas prąd płynie przez uzwojenie cewki, ona się przegrzewa i końcu przepala się pierwotna strona cewki. Niestety gdybam. Trzeba by to sprawdzić. nie ma szans to prady rzedu 20A. Raczej przerwa za duza w obwodzie W N.
Witam. Brak iskry. Czy cewka do wymiany? Na omomierz między fajką a masą 2,7 KOM-a, a między konektorem do gaszenia a masą - omów nieskończenie dużo - przerwa.
A czy przerwa na przerywaczu nie jest zbyt mała?
I jeszcze jedno, raczej nie czekałbym z tym zmniejszeniem przerwy, aż znowu cewka padnie, jak w poprzednim moim poście napisałem.
na każdym garze 14. nowa cewka i jest ok oby nie padła zaraz,przerwa zmieniona z 1,3 na 1.0
Witam...zimny silnik zapala i ma duże drgania, po rozgrzaniu są za wolne obroty biegu jałowego-nadal drży.Po naciśnięciu pedału gazu wolno wchodzi w obroty i nie ma przyspieszenia. Wyczyściłem świece i ustawiłem na nich przerwę, wymieniłem cewkę zapłonową /na używaną/ i przewody w.n., zaślepiłem zawór ERG.Przy zdejmowaniu nasadek ze świec ,na drugim...
ultradźwiękowych czujników jak i czujników ruchu nie ma w środku auta W sumie to jedno i to samo. A to na przewodzie to pewnie przycisk serwisowy alarmu/centralnego zamka Co do kodu błędu oznacza uszkodzenie/przerwa/zwarcie do masy wtryskiwaczy. Przyjrzyj się wiązce wtryskiwaczy. Może któryś z nich jest uszkodzony? Czyli który z listy błędów ? Spis...
Witam, co do pierwszego problemu to sprawdź przerwę na stykach, świecę, kondensator i cewkę zapłonową, jeśli chodzi o biegi to wprawdzie nie znam tej skrzyni ale problem tkwi pewnie w mechanizmie utrzymującym wodzik w zadanym położeniu. Wesołych Świąt :x-mas:
Expertem nie jestem , ale z doświadczenia wiem , że jak szarpie w ten sposób, że zupełnie traci moc to prawie na 100% problem z zapłonem i to na odcinku gdzie zapłon jest jeszcze nie rozdzielony na 4 swiece. Moze byc : woda we wtyczkach , aparacie zapłonowym (czesto po umyciu karcherem), kabel WN od cewki do rozdzielacza, pekniety rozdzielacz (jesli...
Witam po przerwie. Jestem na etapie kompletowania układu elektrycznego i mam kilka pytań do osób z większą wiedzą niż moja: - czy cewka zapłonowa + świeca z silnika dwusuwowego (simson) będzie odpowiednia do silnika czterosuwowego? - jeżeli nie, to czy wystarczy zamiana świecy? Czy raczej potrzebny będzie komplet: cewka + świeca. - jeszcze jedno, czy...
Witam Pacjent kosiarka żyłkowa Oleo MAC Sparta 370t.Problem pojawił się w zeszłym roku na jesień, odpalić odpalała na wolnych obrotach chodziła spoko lecz po dodaniu gazu brak mocy i potrafiła zgasnąć.W tym roku próba i to samo zjawisko.Więc rozebrałem gaźnik,wymieniłem filtr powietrza paliwa wymieniłem membrany,przedmichalem kanały, sprawdziłem wszystkie...
Włączę się do dyskusji. Wspomniałeś o przestawieniu zapłonu i że hałas się przesunął na inny zakres. Opiszę sytuację z którą się spotkałem w dwucylindrowym i dwusuwowym silniku do łodzi motorowej. Silnik po remoncie. Pierwsze odpalenie silnika na mazurach i nie wiadomo gdzie się kryć, hałas taki jakby się w nim beczka ze śrubami obracała. Oczywiście...
Kiedyś miałem klienta z podobnym problemem, kabel wn pomiędzy cewką a kopułką wykazywał przerwę, po rozcięciu okazało się, że brakuje 4cm włókna węglowego (rozsypało się)
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
Moim zdaniem przerwę należy jednak zmniejszyć. Gaz powoduje większy opór elektryczny pomiędzy elektrodami świecy. W efekcie mniej obciążona cewka zapłonowa generuje większe napięcie. Zwiększa się napięcie międzyzwojowe w cewce, a to może prowadzić do uszkodzenia izolacji przewodu nawojowego. W taki sposób wykończyłem już jedną cewkę. Obecnie zmniejszam...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Niestety kupiona cewka to chińczyk :( reklamowałem ją wczoraj. Dziś zakupiłem nową łącznie z kompletem świec zapłonowych. Muszę przyznać , że stare miały znacznie większą przerwę od nowych...
A tak trochę z innej beczki. Jak ustawię małą przerwę na świecy, to strzela cały czas w wydech. Kiedy ustawię bardzo dużą, chodzi lepiej, ale jeszcze to nie to, co powinno być. Za późny zapłon?
Witam.Jeżeli masz problem z iską w mf 70 jest to chyba największy problem spotykany w tych ciagniczkach . Żeby odpalał iskra musi być mocna . iskra musi przeskoczyć jak zakręcisz ręką za koło wętylatora . sprawdz najpierw platynki i przetrzej papierem i ustaw przerwę robi się to przy zdjętym kole wętylatora może nie być przerwy na platynkach wal letko...
Wyczyść styki przerywacza. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy wtedy jest iskra. Odłącz przewód od gaszenia.
Poczytaj dokładnie wcześniejsze posty. ponieważ jest tego dużo, podam swoje uwagi: - zostawiając przerywacz zyskasz niewiele, zaoszczędzisz na wypalaniu się styków, ale mogą być problemy z ich utlenianiem się - aby uzyskać widoczną poprawę iskry należałoby dobrać inną cewkę - pozostanie wada aparatu zapłonowego 126p - samoczynne zmniejszanie się przerwy...
Cewka do zapłonu z przerywaczem to 4220. Przewód w aparacie zapłonowy przełamywał się od pracy regulatora podciśnieniowego, to trzeba sprawdzić. Przewód WN z cewki zapłonowej przybliż do masy, silnik ustaw tak aby styki przerywacza były zwarte. Włącz zapłon i ręcznie podnoś dźwignię przerywacza, w momencie rozwarcia styków powinna przeskoczyć iskra....
OD silver777 "Jeśli zupełnie traci moc to prawie na 100% to problem z zapłonem i to na odcinku gdzie zapłon jest jeszcze nie rozdzielony na 4 swiece. Moze byc : woda we wtyczkach , aparacie zapłonowym (czesto po umyciu karcherem), kabel WN od cewki do rozdzielacza, pekniety rozdzielacz (jesli jest ), cewka zaplonowa, czujnik położenia wału (hallotron),...
Przedewszystkim to nie błąd "uszkodzna cewka" tylko przerwy w cyklu spalania. Po mojemu emulatot wtrysków miesza,a bardziej niechlujny montaż,
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Nie wiem jak wy, ale ja już nie wierzę w diagnozy innych. Zresztą wątpię, czy zaglądneli do deski ( słowo adresowe 17), ot tak, nawet z ciekawości, być może jest błąd "cewka czytnika zabezpieczenia przed kradziezą-przerwa (częste), lub "klucz zapłonowy-wartość sygału za mała" (też częste) Poza tym może mieć gazownię, z idiotycznym przekaźniczkiem odcinającym...
Witam Bez fizycznego sprawdzenie nikt Ci nie odpowie. Musisz sprawdzić czy dochodzi napięcie do modułu zapłonowego, czy jest przerwa na przerywaczu aparatu zapłonowego, czy nie ma zwarcia w aparacie zapłonowym. Do wykrycia usterki wystarczy Ci żarówka. Pozdrawiam W.B.
Stabilizatora nie ma. Napięcie z cewki w magnecie do zasilenia modułu druga ceweczka do wyzwolenia i wyjście na cewkę. Czasami przerwa w przewodzie WN potrafi zakończyć żywot modułu
Przerwę na przerywaczu ustawiałem kilka razy klin jest dobry i sprawdzałem na kilku świecach. Jaką powinna miec opornosc cewka??
Jak wcześniej pisałem na moją cewkę poszło 36V i zabawy było na całe dnie, najdłużej męczyłem generator podczas odpalania lasera azotowego, generator pracował nawet po 30minut bez przerwy no oczywiście wiadomo że straty muszą być i odkładały się w postaci ciepła wydzielanego na uzwojeniach cewki i na tranzystorze. Doświadczenie z kloszem przerabiałem...
Do czego potrzebny schemat. Bezpieczniki. Stacyjka. Cewka zapłonowa. Aparat zapłonowy. Świece. Czyli sprawdzić bezpieczniki, czy jest napięcie na cewce, czy styk przerywacza ma właściwą przerwę (i nie podpalone styki) , założyć nowy kondensator. Sprawdzić kopułkę i palec rozdzielacza (pęknięcia, wykruszenia, podpalenia). Uwaga przy wypinaniu przewodów...
W układzie zapłonowym tranzystorowym rolę przerywacza spełnia tranzystor mocy. Kondensatora nie ma bo w układzie jest dioda zamykająca obwód. W układzie tyrystorowym jest inaczej. Tu jest kondensator ale zupełnie inaczej pracuje. Jest on ładowany w czasie przerwy a rozładowanie następuje przez tryrystor dając impuls na cewkę zapłonową. Normalnie jest...
Po dłuższej przerwie powróciłem wczoraj do tematu matiza. Wymieniłem cewkę zapłonową - bez zmian, wymieniłem czujnik w aparacie - bez zmian, odkręciłem wydech - bez zmian. Alternatora nie odłączałem bo nie mieści mi się w głowie w jaki sposób miałby powodować taką usterkę. Objawy opisane nie mają związku z wrzuceniem wstecznego. Zdecydowałem się na...
Na takiej przerwie chodziły dawniej silniki. Ja, po wymianie dwóch cewek zapłonowych w megance, też obecnie w swoich samochodach, zmniejszam przerwę na świecach z 1 mm na 0.7 mm. Cewki wtedy mniej są narażone na przebicie. W roku chyba 1966, na Mazurach w dwucylindrowym silniku zaburtowym (z dwoma cewkami zapłonowymi), na jednym cylindrze przerwę musiałem...
przerwa zapłonowy przerwa cewka świeca zapłonowy przerwa
oleju skrzyni biegów sharan suzuki kontrolka silnik wieża technics wyłączać
traktorek silnik briggs traktorek silnik briggs
Parametry tyrystora T70/1200 TYP 202 Odblokowanie pełnego zakresu częstotliwości Baofeng BF-A58