Przyjmuję minimalne ciśnienie na poziomie 20bar. Temat uważam za wyczerpany.
Wydaje mnie się że koszt naprawy ciśnienia samego nie wyniesie 2500zł chyba o wiele mniej . Posprawdzaj wszystko ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju potem podejmiesz decyzję
Sprawdź trzy rzeczy. 1 czy paliwo ci się nie cofa po dłuższym postoju i czy nie idą bąble podczas pracy 2 czy wtryski nie leją (to obstawiam) albo wyciągając i dając do sprawdzenia albo się przejedz za swoim autkiem i sprawdź czy nie przydymia jak mu wciskasz na SIWO 3 ciśnienie sprężania
Witam. W silnikach diesla większy jest stopień sprężania czyli stosunek objętości skokowej (zakreślanej przez tłok od dpz do gpz) do objętości komory spalania - nad tłokiem będącym w gpz. Stąd ciśnienie sprężania jest kikakrotnie większe, niż w silniku benzynowem. Pozdrawiam.
Jakie ciśnienie sprężania ma diesel , a jakie silnik malucha. Temat zakrawa na żart.
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Jeżeli rozrusznik kręci normalnie to nie przyczepiaj się tulejek albo aku. Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie sprężania. W dieslu to podstawa, niskie sprężanie=kłopoty z rozruchem
Ja przypuszczam, że jeżdżąc przed wymianą na tych tzw. dolewkach przegrzałeś uszczelkę głowicy zapewne mimo tego, że dolewałeś to układ się nie odpowietrzył. Samo wyrwanie węży jest konsekwencją nieszczelnej uszczelki a wysokie ciśnienie sprężania z diesla potrafi dużo zniszczyć gdy dostanie się do układu chłodzenia podobnie jak płyn chłodniczy w cylindrach....
Niekoniecznie czasem wystarczą same dzwigienki zaworowe.Proponuję wymienic połamane założyć nowy pasek i zmierzyć ciśnienie sprężania.
Ten wzór ma się nijak co do stopnia sprężania i kompresji . A co z silnikami diesla ?? Podam przykład , stopień sprężania 17 , ciśnienie zmierzone 29-31 bar . :|
Gary to są w kuchni..... Podejrzewać tylko mogę że chodzi o ciśnienie sprężania. Tak jak każdy diesel z bezpośrednim wtryskiem, jak jest 28atm. to super jak poniżej 18atm., to robimy silnik. Ważniejsze żeby nie było różnic na poszczególnych cylindrach przekraczającyh 2atm.
sory ale nie mam nic na temat tej pompy, sprawdzałeś może ciśnienie w cylindrach może to nie wina pompy tylko słabe ciśnienie sprężania ???
Zmierz ciśnienie sprężania z próbą olejową.
Tak ma być. A tak z ciekawości - jakim innym otworem możesz w Dieslu zmierzyć ciśnienie? :) Pozdrawiam.
Aby nie wpędzać się w niepotrzebne koszty u różnych pseudo mechaników , którzy wymienią ci pół silnika począwszy od aku poprzez rozrusznik a skończywszy na pompie sprawdź w jakimś specjalizującym się w dieslach warsztacie ciśnienie sprężania(kompresję) na zimnym silniku.Prawidłowe i pozwalające na bezproblemowe zapalanie diesla nawet na dużym mrozie...
W hamowaniu silnikiem takie 1,9D będzie hamowało podobnie jak benzyna 1,0-1,2... owszem, jak "wbijesz" I bieg przy 50 km/h to oczywiście go przyhamuje, ale jak będziesz jechał 70 km/h na V biegu i puścisz gaz to efektu hamowania silnikiem prawie nie będzie. Diesel ma wyższe ciśnienie sprężania i trudniej go "przepchnąć".
Nie wiadomo z jaką dokładnością i w jakich warunkach to było mierzone. Ja podałem dane z Autodaty. Jak chcesz zmieniać silnik to kup z najdłuższą gwarancją rozruchową, tak żeby założyć i trochę pojeździć potestować, bo trudno jest uwierzyć w to że silniki 16 letnie mają przebiegi 120tys km i idealne ciśnienia sprężania, jeszcze diesle.
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
Przyrządem do sprawdzania ciśnienia sprężania w silnikach diesla. A jak ? A tak jak wszędzie. Poprzez wkręcenie w komorę spalania tegoż zegara.
Jak to po co. A na jakiej podstawie sterownik ma wyliczać dawkę paliwa, musi wiedzieć ile powietrza dostaje silnik. Ilość ta nie jest stała w żadnym silniku, silnie zależy od prędkości obrotowej (dlatego moment obrotowy nie jest linią prostą nawet w silniku wolnossącym, tylko tam gdzie ma najwyższy punkt silnik dostaje najwięcej powietrza, tam gdzie...
Najpierw taj jak pisze122 rozrusznik i akumlator jak nie pomoże to sprawdzić ciśnienie sprężania i ustawić początek wtrysku
CR ma niższe ciśnienie sprężania. Niektórzy mechanicy wykładają sie na tym.
Koledzy a co może być u mnie… Mam takie objawy: Auta nie mogę odpalić, muszę grzać 3 razy do końca i jeszcze ciężko odpala. A jak sa mrozy to aku kaput :( Dodam że wtryskiwacze sprawdzone, świece żarowe wymienione, filtr paliwa i powietrza wymieniony, ojel z filtrem też. Silnik to RENAULT 19 1995rokQ. Jak odpali to chodzi jak żyleta! Myślicie...
Nic w Oplu nie jest. Po prostu rozrusznik musi zakręcić silnikiem a silniki w dieslach są z reguły większej pojemności niż benzyniakach a także ich sprężanie musi być większe. Dla porównania, nowy benzyniak ma ciśnienie w cylindrach podczas sprężania rzędu 11-12 Atm a diesel poniżej 20 Atm nie zapali nawet, nowy ma ponad 25Atm. To plus masa większego...
Przyczyn może być wiele, ja bym na początek dobrze odpowietrzył układ paliwowy ale należałoby sprawdzić ciśnienie sprężania i rozrusznik (może za wolno kręci).
- w silniku diesla musi być wyższa kompresja i technologicznie możemy sobie na to pozwolić bo ON jest tłusty, w benzyniaku kompresja musi być mniejsza bo paliwo jest suche Kompresja nie ma związku z gęstością paliwa. Kompresja to stosunek objętości nad tłokiem w jego dolnym i górnym położeniu. To o czym piszesz to ciśnienie sprężania. Ono w istotny...
Jeśli dobrze widzę, to silnik jest wpięty w trójkąt, czyli połączenie dla 220V, na 380V powinien iść w gwieździe, przynajmniej tak mi się wydaje... Na 100% pewności nie mam, Odwrotnie, jesteś w 100% błędzie niestety. Nikt takich silników nie podłącza z jednej fazy... Do czego mogą służyć "zawory" (wyglądają jak kalamitki) zaznaczone na czerwono. Do...
Akumulator jest dobry zastanawiam się czy jakaś świeca nie osłabła bo nie odpala zazwyczaj rano jak jest jeszcze zimno i nie wiem co z filtrem paliwa czy przez mrozy się nie zawalił a na ciśnienie tłoczenia , ciśnienie sprężania się nie znam jak to sprawdzić
Zanim zaczniesz się kulać po pseudo mechanikach , którzy wymienią Ci pół silnika a skończą oczywiście na regeneracji pompy to znajdź specjalistyczny warsztat zajmujący się dieslami i niech Ci zmierzą ciśnienie sprężania na zimnym silniku i jeśli wynik jest poniżej 26 barów to już nie szukaj dalej bo przy takiej kompresji napewno na mrozie będą problemy...
witam sprwdzając ciśnienie sprężania nigdy nie masz pewności czy dany silnik jest dobry czy nie, dokładnie można sprawdzić tylko po zamontowaniu do auta i przejechaniu się lub jeśli się wie z czego wymontowany i ile ma przejechane. Toć to przecie diesel, sprężanie to jeden z najważniejszych wskazówek które mogą świadczyć o jego ewentualnym zużyciu.
Ile mogła by realnie wytrzymać zanim by ją wypchło? Wiem że to trudno ocenić ale powiedzmy 1000km czy 10 tys? Skoro dorabiają takie uszczelki do diesli gdzie ciśnienie sprężania jest trzy razy większe i to działa to dlaczego nie będzie działać w małym benzyniaku? Tak sobie jeszcze myślę, że przecież w tuningu stosuje się czasem uszczelki odprężające...
Różnica trwałości też wynika z samych obiegów termodynamicznych. W obiegu Diesla mamy odcinek spalania przy stałym ciśnieniu, a w obiegu Otta przy stałej objętości. W Dieslu ciśnienie spalania jest do dwóch razy wyższe niż ciśnienie sprężania i trwa dłużej (rozłożone w czasie), a w benzynowym jest ok 3 razy wyższe i niż sprężania i trwa krótko. Bezwzględne...
sprawdź też bezpiecznik od świec żarowych jak diesel ma kłopoty z paleniem to możesz mieć niskie ciśnienie sprężania lub rozrusznik za wolno kręci ważne jakie paliwo tankujesz
Z jednej strony pojawiają się większe trudy ssania, ale z drugiej strony są mniejsze straty na sprężanie niepotrzebnego nadmiaru wiatru. Idąc dalej jak ciśnienie sprężania jest mniejsze to i ciśnienie gazów po zapłonie paliwa będzie niższe. Nie ma zbędnego czy niepotrzebnego powietrza w cylindrze w dieslu! Mniej powietrza, to mniejsze sprężanie - nie...
Ciśnienie sprężania na cylindrach jakie? Jakieś błędy w sterowniku? Przyczyn może być mnóstwo. Z drugiej strony to może byś doprecyzował o jakie auto chodzi.
W Polsce jest tak olej napędowy= olej napędowy+olej opałowy+dużo parafiny. Ta właśnie parafina odkłada się na ściankach węży paliwowych utrudniając dopływ paliwa. A jak się silnik rozgrzeje to się trochę wytopi. A poza tym wąż paliwowy jest umieszczony pod podwoziem i podczas jazdy jest ciągle chłodzony przez powietrze przez co równiez zatyka się on...
Witam Na twoim miejscu jednak zmierzyłbym ciśnienie sprężania. Jeśli rzeczywiście kiepskie, spróbuj poczytać na stronie www.xado.com.pl o środkach do regeneracji silników diesla. Mojemu silnikowi pomogły. Ciś. sprężania wzrosło na każdym z cylindrów średnio o ok. 3 atm. Mirek
Mój tdi ma przelatane ponad 320000 i pali od strzała zimny i ciepły. A jak kręci rozrusznik? Diesel musi mieć mieć dobrego kopa na rozruch.
Z tego co wyczytałem to chodzi o przegrzanę parę wodną a to nie to samo co unosi się z czajnika po zagotowaniu wody.. W kolektorze wydechowym temp spalin są bardzo duże (na tyle aby rozgrzac do czerwoności kolektor..:D oczywiście przy pełnym bucie....) i zagrzanie pary do temp 130 lub 150 stC nie powinno być problemem, jeśli do tego doliczy się temp...
Gdyby było za małe ciśnienie oleju to by się zatarł , urwał wał itd . W lecie by się przegrzewał . Diesel potrzebuje dużego sprężania i dobrze rozpylonego paliwa .
Skoro nie ma błędów, to możliwości są dwie, ew. trzy - jak w każdym dieslu. Za zimno w komorze spalania - albo sprężanie jest niedostateczne, albo paliwo zbyt późno wtryśnięte, to dwie przyczyny, albo paliwo jest źle rozpylone - zbyt słabo, to trzecia przyczyna. Wyeliminuj przyczynę mechaniczną, czyli za niskie ciśnienie w cylindrach, można będzie zacząć...
Też właśnie mam dane do diesla, ale tu jest silnik na gaz ziemny CNG, zapłon iskrowy. Ciśnienie sprężania jest niższe, a luzy zaworowe mogą być większe ze względu na wyższą temp. spalania. Dlatego potrzebne mi dokładne dane do tego silnika. Pojemność tego silnika 7685 cm3.
ono ma turbo i to jest niskie ciśnienie to jast wysilony benzyniak tyle ma a nie diesel było napisane tam 18 bar czy stopień sprężania 18 ?? jeśli masz dostęmp to sprawdź w książce serwisowej
Tak ogólnie zaczęło się od tego, że jadąc 400km w góry wywaliło mi simmering wału od strony rozrządu. Oznak nie było po drodze żadnych, kontrolka się nie zaświeciła od ciśnienia. Na miejscu jak dojechałem sprawdziłem poziom oleju i bagnet był suchy. Dolałem do niego około 2 litrów oleju i wtedy dopiero bagnet wskazywał max poziom. Po powrocie do domu...
No fajnie :D A jaki silnik :?: Benzyna , diesel , pojemność :D
sprawdzić ciśnienie tłoczenia pompy wtryskowej - obstawiam wytartą już głowiczkę pompy wtryskowej (tylko wymiana), sprawdź też sprężanie na cylindrach.
(at)hevet2 jak sobie wyobrażasz za dużą dawkę na biegu jałowym. To diesel a nie ZI. Kopci na czarno bo albo za mało luftu, albo wtryskiwacze kropelkują po zakończeniu wtrysku. Filtr powietrza i luzy zaworowe sprawdziłeś. Mierzyłeś ciśnienie sprężania? Cieknące zawory odcinające to dobry trop. Wykręć je, sprawdź stan, przecież niczym tu nie ryzykujesz.
przecież może być diesel, trzeba by zrobić instalację podobną do tej stosowanej przy przeróbkach diesli na LPG (tak nie pomyliłem się, można zrobić diesla na lpg), Tak, my też wiemy, że istnieją silniki diesla na paliwo wysokooktanowe, ale wtedy to już nie są silniki diesla tylko silniki "iskrowe" o wysokim ciśnienieniu sprężania. Innymi słowy to już...
Wikipedii Źródłem nie była Wikipedia. To jest silnik BMW a nie rakieta BMW. Niemcy nie wymyślili koła, tylko wciskają ludziom że ich silniki diesla są najbardziej ekologiczne na świecie. Jak to było? Volkswagen das Auto? A wyszło Volkswagen das Schwindel.
Właśnie o to chodzi że kopci jak cholera. Ale za to pali tez bardzo dobrze. Zimny odpala bez problemu. A co do wału to koło (zamachowe) chyba takie na samym dole w rozrządzie nie chodzi idealnie i lekko się telepie na boki co jest zauważalne. Bardzo głośno chodzi silnik. Coraz bardziej jestem przekonany do tego że nie opłaca się dotykać tego silnika...
Wiesz każdy może napisać w necie jak kolega, że jego opel przy 600 000 palił od strzała ale ciekawe po ilu remontach silnika (pierścienie uszczelniające) i w jakich temperaturach?Co do tych danych odnośnie ciśnienia sprężania od 17 do 24 barów to sam zachodzę w głowę kto może takie bzdury wklejać? Nowy diesel ma 31 barów jak opuszcza fabrykę w Wikipedii...
Witam. Czy sprawdzenie ciśnienia sprężania w silniku 1.9 SDI z grupy Vag to jest duży problem? Gdzie indziej wyczytałem, ze nikt przy zdrowych zmysłach nie da sobie odkręcać świec żarowych, bo jest z tym problem gdyż z dużym prawdopodobieństwem mogą być zapieczone i moga sie poprostu ukręcić, ułamać etc. Przy kupnie auta z dieslem pierwsze co bym chciał...
Jeżeli dyskusja jest merytoryczna, bez epitetów, to chyba nikt ciebie nie wywali z Forum. Co do meritum: odpowiadasz argumentami nie na temat. Piszesz o minus 27 stopniach, że paliwo zamarza (nie zamarza, ale wytraca się parafina i blokuje filtr, i nie od razu, tylko musi silnik odpalić i popracować), że słaby akumulator i rozrusznik, ze świece - itd,...
Jeśli masz dostęp( pojazd ma sprężarkę) do sprężonego powietrza, to elektrozawór NO( normalnie otwarty) podłączasz do +15 (napięcie po "zapłonie") i masy. W momencie włączenia zapłonu zawór się zamyka, uruchamiasz silnik. Powietrze się pompuje. Wyłączasz zapłon, zawór prądu nie ma i otwiera się dając ciśnienie na siłownik gaszenia. Edit: Dopiero po...
W gruncie rzeczy z tą klimą to jest tak że jak ktoś tam napisał o temperaturze parowania r134a to jest racja.Nowoczesne układy klimatyzacji w samochodach posiadają czujnki temperatury żeby nie doszło do zamrożenia kompresora i jego uszkodzenia i rączki proszę daleko trzymać od klimy w aucie bo to jest jedyne urządzenie w aucie gdzie panuje tak wysokie...
Cisnienie po odpaleniu w okolicach 4 bar później po rozgrzaniu spada na wolnych obrotach do troszkę ponad 2 bary. Ciśnienie sprężania czy oleju? Jeśli sprężania to powinno być co najmniej 11bar dla benzyniaka i co najmniej 22 dla diesla. Jeśli oleju to w normie. Silnik chłodzony cieczą czy olejem?
Pozwolę sobie wyjaśnić pewne kwestie, gdyż zaczęły się tu wkradać herezje. Co do tlenków azotu: reakcja utleniania azotu jest silnie endotermiczna i posiada wysoką energię aktywacji. Znaczy to, że do jej zainicjowania wymagana jest znaczne ciśnienie i temperatura. Problem emisji tlenków azotu tyczy się wszystkich silników spalinowych spalających, szczególnie...
Witam Właśnie wróciłem od kolegi z vag-iem. Zrobiłem kolejne logi- nie sa to jeszcze pełne, ale chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz która zauważyliśmy w kanale 23. Otóż BIP jest sporo mniejszy niż na innych wtryskiwaczach, czy może to oznaczać, że pierwsza pompka umarła?? W załączniku załączam logi. ps. w Anglii jest naprawdę ciężko znaleźć mechanika...
Mam problem i bede wdzięczny za pomoc mianowicie Renault trafic 2 2.0 dci M9r780 na wolnych obrotach wyrzuca wypadanie zapłonów P0300 zaznaczam ze to diesel korekcje wtryskiwaczy szaleją od -5 do 5 wtryski podmienione na nowe Renault nic to nie dało łańcuch rozrządu wymieniony nic ciśnienie sprężania równe 23 bary zawór regulacji ciśnienia czyszczony...
z tego co gdzieś po necie czytałem to zwykle silniki benzynowe mają stopień sprężania ok 13 co daje nam ok 13 barów. Diesle więcej ale dokładnie ile to nie jestem w stanie powiedzieć. Jeśli chodzi o silniki doładowane to stopień sprężania jest mniejszy i ciśnienie też (chyba) ok 9
Sprawdziłbym ciśnienie sprężania - to mówi wszystko o silniku diesla. Dopiero jak ciśnienie byłoby nie mniejsze jak 28-29 barów, sprawdziłbym: - czy statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku jest prawidłowy, - czy dawka rozruchowa wtrysku jest ok (pompa wtryskowa). Warto sprawdzić czy się nie zapowietrza, bo temperatura 0 stopni to jest jeszcze całkiem ciepło...
Czyli to Twoje "nowe" auto. Cóż, obawiam się że problem nie jest elektryczny, po prostu, silnik jest już zajechany. Albo wymień czujnik ciśnienia oleju, albo zapaprany kanał czujnika (płukanie silnika lub przetkanie tego kanału może pomóc) albo po prostu ten silnik sprzedany został na Motodoktorze a teraz wszystko wyszło. GolfII to przecież stare auto...
Witam! Może ma już niskie ciśnienie sprężania na cylindrach..A jak już jest ciepły to pracuje równo?dymi?Ma duże przedmuchy do skrzyni korbowej?bierze olej? Zacznij od naprawy rozrusznika, bez niego "podlatany" diesel nie zapali w duży mróz..
Witam tak jak kolega pisał diagnostyka to podstawa,a co noże być : Zapowietrzanie ,lub brak ciśnienia sprężania. Diagnostyka na zimnym silniku powie wszystko od co.
Witam. Samochód Renault Rapid 1.9 Diesel, 1996 rok, pompa paliwa bosch. Diagnostyka silnika O.K ; ciśnienie sprężania 30 atm, ciśnienie na wtryskach 120atm (sprawdzone nie leją), początek wtrysku ustawiony wg instrukcji, pasek rozrządu sprawdzony trzy razy- 100% założony dobrze, luzy zaworów wyregulowane, oleju nie bierze w ogóle, jeżdzę na półsyntetyku....
Miałem podobny problem tylko był silnik 1.4.Usterką było ciśnienie paliwa-lub brak regulacji ciśnienia paliwa.Zatkany regulator ciśnienia paliwa.Sprawdź po zdjęciu wężyka powrotnego do zbiornika,powinno po załączeniu zapłonu przez chwilę paliwo obficie wypływać.W moim przypadku nie było powrotu właściwie żadnego samochód z trudem zapalał obroty były...
Witam wszystkich!.Mam mały dylemat po szlifie cylindrów i spasowaniu pierścieni tłokowych przez szlifierza ponieważ brakuje mi ciśnienia na cylindrach.Postanowiłem zmierzyć mu ciśnienie bo ciężko zapalał i nie równo pracował przy tym sporo dymiąc na niebiesko.Na zimnym silniku ciśnienie wynosiło od 10 do 15 bar,natomiast po próbie olejowej wzrosło do...
Gadu, gadu a ciśnienie sprężania dalej nie sprawdzone a może wszystko by się wyjaśniło, bo jak na samostarcie nie dał rady, lepiej używaj plaka, to musi być kompletna ruina. Ja odpalałem diesle nawet praktycznie na samym plaku jak pompa nie podawała na wolnych obrotach, lub praktycznie niewiele(padnięta głowiczka w pompie boscha).
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Ale po co ma grzać jak jest nagrzany? Świece w dieslu są po to żeby w mrozy zapalał / ewentualnie jak jest wychłodzony. Moim zdaniem nie powinieneś patrzeć na świece żarowe. Zwróć uwagę na zawory - wyreguluj, sprawdź ciśnienie sprężania na ciepłym - porównaj z normami...
Silnik Diesla: Zbyt duże opóźnienie zapłonu przy detonacyjnym spalaniu. W silniku Diesla prowadzi do niekontrolowanego spalania przy wysokich skokach ciśnienia i do mechanicznego przeciążenia progów pierścieni tłoka. Przyczynami tego mogą być: Zbyt niskie ciśnienie sprężania. Ciśnienie wtrysku jest zbyt niskie. Pomoc w zapłonie np. spray startowy...
Czy może to być diesel? jak podłączyć cewkę zapłonową od auta,tak aby dawała cały czas iskrę ? Silnik Diesla (inaczej wysokoprężny) zwykle jest skonstruowany tak, że temperatura wytworzona przez sprężanie wystarcza do zapłonu paliwa, więc świeca jest zbędna; do silników niskoprężnych z wtryskiem paliwa stosuje się świecę żarową; do wtrysku paliwa jest...
Pomiar ciśnienia sprężania, pokaże czy silnik jest w dobrym stanie.
Upierdliwy jak reklamy na Polsacie, wiedza chyba z Discovery Channel. Na ki ch*j wyciągać inne tłoki jak on ma jeden i dalej nie wie o co chodzi? Dupa tam nie problem ze sprężaniem tu był i jest. Problem jest w tym, że on się wziął za coś, czego kompletnie nie rozumie. Może i nie rozumiem, ale jedno wiem na pewno. Silnik benzynowy nie może chodzić...
Dla 2.5 TDI 140 KM produkcji WAG jest przewidziany akumulator z gwarantowanym prądem rozruchowym 900 A. Ale na pewno taki prąd jest oczekiwany dla rozruchu na zimno, w niesprzyjających warunkach. Może nowoczesne malutkie diesle mają 200 A, ale poważnie w to wątpię - mają wysokie stopnie sprężania, a coś to ciśnienie do startu musi wygenerować. Było...
Ursus to diesel, a jak diesel to zabawę zaczynamy od sprawdzenia układu zasilania następnie wtrysków i ciśnienia sprężania następnie pompa ale raczej będzie to coś z zasilaniem. O ile pamiętam przy pompie wtryskowej jest pompka zasilająca, ona często też nawalała.
witam ponownie auto było w warsztacie który posiada autoryzację boscha i zajmują się tylko dieslami ,wtryski sprawdzili na testerze eps200 wtryski sprawne ,wymienili wszystkie uszczelnienia na pompie i po problemie wina leżała po stronie pompy
Witam. Przeprowadziłem pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach 1.4 16V 75KM. W drugim cylindrze pomiar wyszedł zaniżony o około 30%. Następnie próba olejowa wykazała że nieprawidłowość występuje w dolnej części silnika. Stąd moje pytanie: co może być nie tak, czy to dotyczy tylko i wyłącznie pierścieni lub gładzi cylindra, czy może jakaś inna usterka...
Nie mogę znaleźć nic sensownego na ten temat. Ale sądząc z danych jakie podałeś wszystko jest OK jeśli chodzi o podgrzewanie wstępne. Ile byś chciał grzać te świece? Problemu trzeba szukać gdzie indziej. Ciśnienie sprężania, stan wtryskiwaczy, regulacja wtrysku pompy. A najważniejsze to STAN ŚWIEC żarowych. Przekaźnik może uruchamieć grzanie, ale to...
Jestem mechanikiem i potwierdzam że w przypadku diesli, problem palenia na zimnym silniku polega na zapowietrzeniu się układu paliwowego po nocy ( miałem przypadek zawieszonego zaworu zwrotnego w pompie 1,9 TDI Octavi- paliwo cofało się do przelewu i trzeba było długo kręcić zanim załapał). Warto rano popatrzeć na pęcherzyk powietrza w przezroczystej...
https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/tester-miernik... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester...
Silnik cieplny w obiegiu Otta to dwa lub cztery suwy pracy tłoka pracującego w cylindrze. Cylinder to taka "strzykawka" sprężająca mieszankę paliwa z powietrzem. Nas interesuje końcowy moment sprężenia tej mieszanki oraz jej zapłon powodujący wyzwolenie energii. im iększe ciśnienie tym przy niższej temperaturze powstaje samozapłon. w silniku benzynowym...
Widziałem go kiedyś na motobazarze we Wrocławiu. Niestety w tej chwili nie jestem w stanie znaleźć co to za typ (i czy na 100% to był norton). Popytaj na www.forum.motocyklistow.pl lub przejżyj ofertę firmy norton. Wiem też że kiedyś któraś armia zażyczyła sobie motorka z silniem diesla w związku z ujednoliceniem paliwa stosowanego do ich pojazdów....
Do czego używasz pompy. Olej jest zasysany podciśnieniem. witam.....są 3 rodzaje doprowadzenia oleju do komory spalania kotła. 1) Podciśnienie jakie masz, gdzie podciśnienie zasysania oleju do dyszy tworzy sprężone powietrze, które rozpyla podgrzany olej. 2) palnik, w którym gorący olej jest wtryskiwany przez ciśnienie wytwarzane przez pompę olejową...
Witam, 1- było sprawdzane ciśnienie sprężania, jeśli tak to ile wyszło? 2- działają świece żarowe? 3- jeśli to był naprawdę fachowy zakład a nie pan Zdzisiu pod garażem, to w ramach gwarancji powinni rozwiązać ten problem 4- nie katuje się silnika zaraz po remoncie, wiec z tym gazem w podłodze uważaj.
Witam, Musisz sprawdzić na ciepłym silniku ciśnienie sprężania na każdym cylindrze. Dobrze by było żebyś dał wtryski do kontroli. Według tego co napisałeś to wyraźnie wskazuje że jak się rozgrzeje to któryś cylinder wyraźnie przestaje pracować, może się też okazać że masz przedmuchaną uszczelkę pod głowicą , albo popękały pierścienie na jednym tłoku....
To bardzo proste. Bo cylinder może mieć rysę i zejdzie,a ten słabszy rysy nie musi mieć. Bo jeden ma większą owalizację niż ten drugi słabiej sprężający. Bo tłok/cylinder jest nieszczelny,a spręża lepiej bo ma szczelne zawory. Bo pierścienie doszczelniają solidniej jak dostaną ciśnienie z rowka,może ten sprężysty nie jest,ale jak tłok idzie w górę to...
Na zdjęciu (po powiększeniu - świetna jakość zdjęcia) widać wyraźnie przegrzany wałek w części gorącej. To sugeruje, że na turbinę idą mocno za gorące spaliny. Ewentualnie smarowanie turbiny jest nieprawidłowe - ale wtedy łopatki raczej by nie padły. Ale z ubogą mieszanką w Dieslu nie wiem o co chodzi. Może ktoś wyjaśni, jaka ma być ta dobra. Nie ma...
Pamiętaj że jak zmienisz obroty wałka rozrządu na x2 bez zmiany faz, to zawory będą otwarte bardzo krótko (2x krócej niż normalnie) - może się okazać, że w dolnym położeniu tłoka będziesz miał w cylindrze np. 0.4 bar bo nie zdąży się napełnić. Wtedy zapomnij że nabijesz więcej niż np. 10 atm, bo przy stopniu sprężania 23:1 maksymalne ciśnienie "na gorąco"...
W benzynie mamy tak, że przy zbyt wysokim stopniu sprężania mamy samozapłon (musimy miec paliwo wysokooktanowe) - w dieslu możemy opóźnić moment wtrysku (wyższe ciśnienie - szybszy samozapłon). Spalanie stukowe - w dieslu odpada ten przypadek. Tylko że gdy mamy wyrąbane wtryskiwacze i leją to wypala nam dziury w tłokach, ale to dzieje sie tylko w takim...
:arrow: cikol Wygląda to na dużo nagaru w komorze spalania (pod warunkiem że to benzyniak) kiedy się rozżaży "robi" przez chwilę za świecę. Ciekawa teoria i chyba nawet możliwa. Gdy tłok na dole to żarzenie niczego nie zapali bo złe warunki, natomiast podczas sprężania ciśnienie wzrasta, a za nim temperatura i ten mały żarek co na dole nic nie zdziała...
Nie wiadomo jak wygląda przylgnia zaworu i gniazdo. Ja bym wpierw pomierzył ciśnienie sprężania, jeżeli byłoby w miarę równe na wszystkich cylindrach, to bym sobie dał spokój (usunąłbym tylko przyczynę - olej z odmy). Jeżeli ciśnienie na tym cylindrze byłoby słabiutkie - to moim zdaniem trzeba ściągać głowicę... Z tym wlewaniem organicznych rozpuszczalników...
Kolego a auto ile ma nalatane ? Moim zdaniem to po prostu kompresja-zanim władujesz się w koszta to znajdź warsztat od diesli i niech po całej nocy na mrozie rano na zimnym silniku sprawdzą ciśnienie sprężania.Fabryczne to 32 atmosfery problem się w dieslach zaczyna od wartości poniżej 24 atmosfery. Ale moim skromnym zdaniem kompresję masz poniżej 24...
Tak tłucze tylko jak nie pali potem jest wszystko dobrze. Ponieważ nie jestem specem od samochodów ale dużo rozumiem i nie znam wszystkich skrótów czy mógłbym prosić o rozwiniecie ich? Napisałem to co wiem od kolegi co sprawdzili w serwisie. W tym czasie co nie pali gubi przy zapalaniu komunikację z ECU i nie da się za wiele sprawdzić. Wież że sprawdzali...
Oba są 16-zaworowe tylko Isuzu (Y17DT - 75KM) ma dwa wałki, a Oplowski (X20DTL - 82KM) - jeden. Y17D i X17D były 8V ale nie było ich w Astrze G. Jedyny diesel 8V w Astrze II to był Y17DTL (68KM) i on też jako jedyny diesel w Astrze G miał wtrysk pośredni do komory wirowej. Opel Astra II 1,7 DTi 16V SILNIK o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką...
słyszałem coś takiego o dieslach! ale dla benzyny silnik musi być ciepły i najlepiej odłączyć układ zapłonowy czyli jakiś bezpiecznik lub przewód od cewki! i nie zapomnij przy pomiarze trzymać nogi na gazie aby przepustnica była otwarta aby pomiar był wiarygodny powietrze musi mieć dostęp do cylindrów
Dlaczego w dieslach tak często się psują wtryskiwacze? Bo ludzie leją wątpliwej jakości paliwo zza wschodniej granicy albo opał, a do tego nie wymieniają filtrów paliwa lub stosują najtańsze zamienniki. Dodatkowo Diesle mają wtrysk bezpośredni a co za tym idzie dużo większe ciśnienie paliwa (nawet 1000x). Poza tym "tak często" oznacza jakieś 250-300...
wtryskiwacze sa po regeneracji to nie mozliwe ze sie zacieraja Nie bądź taki pewny że jak coś jest po regeneracji to jest dobre :cry: czujnik jest mocno przykrecony Jaki czujnik jest mocno przykręcony :?: Przecież to jest silnik G9T i skrzynia PK , a wtedy czujnik GMP jest włożony na blaszce. :!: Bez grzania świec powinien palić . Widać że kolega Annus...
Na początku był zdechły akumulator i działo się to nawet latem, potem został wymieniony na nowy (średnia półka) i latem problemu już nie było, ale jak tylko przyszły mrozy, ten znów powrócił. Akumulator jest naładowany, podczas odpalania napięcie nie spada poniżej 10V. Jak to sprawdziłeś ? Kontrolki zapalają się tylko na chwilę, a czasem tylko mrugają...
Ciśnienie sprężania sprawdza się wkręcając końcówkę ciśnieniomierza w otwór wtryskiwacza, czasami w otwór świecy (ale jak widać, jest to bardzo ryzykowna operacja). Są dwie szkoły kiedy robić pomiar - czy na zimnym, czy ciepłym silniku. Kiedyś taki stary pompiarz powiedział mi, że skoro nie pali na zimnym, jaki sens jest sprawdzać na ciepłym? Ciśnienie...
niskie ciśnienie sprężania diesel sprężania ciśnienie prawidłowe ciśnienie sprężania
przepływomierz delonghi krups automatyczna konserwacja kontrolka poduszki mruga
assembler modyfikacja zmiennej zapłon elektroniczny
Schemat zasilania stacyjki Mercedes W245 B-klasa Verifying OpenBK addClockEvent Execution Success