Ciekawych rzeczy się dowiedziałem w ostatnim czasie: np.o ludziach marnej wiedzy, którzy nie znają sposobu przeróbki scrolla, nie bardziej skomplikowanego niż dostosowanie roweru z dynamem do napędu bramy garażowej, o czynniku 410a lub 134a, którego temperatura skraplania jest o 100 K wyższa od temperatury parowania, o zimnym skraplaczu i ciepłym parowniku...
Widziałeś kiedyś klimatyzator mobilny ? Na górze ma parownik (schładzacz) przez który wentylator wciąga powietrze z pomieszczenia i wydmuchuje zimne. Kondensat (skropliny) z parownika ściekają na dół na skraplacz a drugi wentylator wydmuchuje gorące powietrze poprzez rurę na zewnątrz pomieszczenia. Taki osuszacz działa bardzo podobnie, tylko parownik...
Tak defrost w ten deseń:), ale jeszcze musi być warunek czasu np (5min) i przydałaby się korekcja temperatury o obroty sprężarki , chyba że masz on-off. Temperatura końca odtajania może być niższa tylko trzeba zatrzymać sprężarkę by przy np 20st na parowniku lód miał czas się roztopić, u mnie toshiba na moment się zatrzymuje i jak włączy wentylatory...
To teraz jeszcze sprawdź czy parownik i skraplacz są ciepłe/zimne, ew zmierz ich temperaturę.
No to sobie sam odpowiem ;] Otóż w parowniku zebrał się tzw mazut i po spuszczeniu go już nie traci mocy po rozgrzaniu-ładnie wkreca sie na obroty. Ale jednak gdy postoje w korku problem pozostał-spadają obroty, słabnie i musze przełanczac na benzyne. Czy to membramy w parowniku mogą to powodować?
Tu w tym wypadku chodzi tylko o podgrzanie parownika do momentu gdy nie dostanie ciepła z silnika. Można równierz włożyć taki kabel do rury gumowej doprowadzającej ciepły płyn do niego jeden koniec kabla uziemiamy w wejściu do parownika a na gumowej rurze mocujemy za pomocą śróby przelotki zasilanie przez włącznik do 12V.
Witam,problem pojawił sie latem,otóż zamarza parownik po przełączeniu na gaz,płynu jest dosyc,parownik ma pół roku,obieg cieczy też jest,oba wąże do parownika są ciepłe,a parownik zamarza nawet latem
sinik ciepły , parownik mi zamarza Parownik w dół poniżej górnego poziomu chłodnicy,powietrze w układzie chłodzenia,tak to on za chiny nie odpali.
a może parownik??
Kolego na Twoim miejscu to bym znalazł sobie inny problem. Jest ich wiele. :lol: Twoja klima pracuje jak najbardziej poprawnie. Po zwiększeniu obciążenia cieplnego na parowniku, czyli cieplejsze dni, zwiększa się temperatura i ciśnienie na skraplaczu. W tych szmelcwagenach wentyle startują od 8-9 barów na skraplaczu. Stąd przy takiej temperaturze i...
No przecież na parowniku tyle może być w czasie pracy pompy. To wynika z jej zasady działania, no chyba że już tryb chłodzenia uruchomiłeś.
Nie wiem dlaczego z uporem maniaka próbujesz zamrozić kolejny wymiennik. Po co ci -12 C? Woda z ziemi ma temperaturę powiedzmy +10C Wystarczy ją ochłodzić do powiedzmy +4 może +2 ale po co niżej? Im niższa temperatura parownika tym niższa sprawność twojej pompy ciepła. Musisz dać jej więcej wody, daj większy wymiennik. Druga rzecz, temperatura czynnika...
Witam, tobie chodzi o schładzanie wnętrza samochodyu byłoby to możliwe gdyby powierzchnia wymiennika ciepła była bardzo wielka co w samochodzie jest praktycznie niemożliwe, nie ma miejsca na tak wielki parownik który nie zamarzałby przy wymianie ciepła (powietze-ciekły gaz)
Agregat pracuje sezonowo, 1 miesiąc w roku. Temperatura 1-4 stopnie Celsjusza. PS Dzięki za cenne rady, zobaczymy jak sprzęt będzie się zachowywał na sterowniku hybrydzie, na ktorym pracuje teraz. Pytanie: jeśli napęd klapy nie jest sprawny, ze względu na problematyczny montaż grzałki elektrycznej. Wymyśliłem, nadmuch ciepłego powietrza na parownik...
Cześć! To jest ta czarna ciepła kratka z tyłu lodówki, która oddaje ciepło do otoczenia (skraplacz). To jest właśnie wymiennik ciepła. Natomiast drugi wymiennik nazywa się parownik i znajduje się wewnątrz lodówki. Pozdrawiam
Rurki idące do parownika pod deską są ciepłe, zimne? Zdemontuj schowek i zobacz z czego dochodzą te dźwięki. Możliwe że będzie to silniczek od obiegu zamkniętego ale mogę się mylić. Trzeba sprawdzić czy pracuje silniczek od klapki ciepłe/zimne.
W momęcie przejścia na gaz parownik jest ciepły, tuż po przejściu na gaz wyraźnie czuć pod ręką jak cię nagrzewa
Witam!! Które podłączenia parownika jest prawidłowe. Obrazek 1. Parownik jest lekko ciepły Obrazek 2. Do parownika nie da się dotknąć.
Ten zawór jest po to by ciepłe i wilgotne powietrze nie dopływało do parownika a woda powstała podczas rozmrażania spływała do misy. Wyczyść płynem do mycia naczyń, zamontuj i śpij spokojnie.
Możliwe uszkodzenie membrany w parowniku.
Tu masz wartości NTC parownika. http://obrazki.elektroda.pl/3886629800_1...
po prostu jest dziurawy układ i ubytek czynnika Może, ale niekoniecznie. Równie dobrze może być uszkodzony/zalodzony wentylator parownika chłodziarki. Czynnik przelatuje przez parownik bez pełnego odparowania więc i skraplacz ledwo ciepły. Jednak wymaga fachowca, który to zbada. Tylko gdzie go znajdzie??? Nabijaczy gazu jest na pęczki, ale fachowców...
Oj tutaj chyba kolega elektryk się myli... wydaje mi się że temperaturę odparowania trzeba podwyższyć!!! wtedy parownik nie będzie tyle szronić czyli więcej gazu w rury i większa wydajność układu tylko że sprężarka będzie szła na "mokro" i się zepsuje.. Slusznie powiedziales "chyba" Zle Ci sie wydaje ;)
Płyn oczywiście świeży, poziom na maxa - 0 ubytków. Jeden wąż od parownika ciepły/gorący, drugi (zakładam powrotny) chłodniejszy. Może odpowietrzyć go trzeba? Może jakieś zdjęcia masz? Faktycznie grzebana tylko butla i nic więcej? BO jak tylko butla to nic a nic nie powinno być więcej robione. Oczywiście nie należy wykluczać że starość zrobiła swoje,...
regulator jest na parowniku takie gwintowane pokrętło. Na zimnym silniku może dzięki ssaniu silnik chodzi OK, a jak ssanie się wyłączy po nagrzaniu silnika to mogą zacząć się problemy. Ile ma ta instalacja lat? Może membrana jest już zbyt sztywna, a powinna być elastyczna, i nie podaje wystarczającej ilości gazu na wolnych obrotach. Koszt wymiany membrany...
regeneracja parownika to nic skomplikowanego, tylko sporo roboty z myciem go w środku bo zwykle szlamu są potworne ilości, poza tym podregulować na pewno trzeba będzie po złożeniu, jak się ma trochę praktyki z tym to nic trudnego, no ale jak się niema to gorzej jak na ciepłym go gasisz i zaraz chcesz odpalać to prostu odpalaj z gazem w podłodze - zapali...
Na moje ; sprężarka dyga gorący czynnik do wymiennika Razem z olejem. chyba się rozpręża ro bi zimne idzie przez te ,,wiadro'', Nic sie nie rozpręża, tylko czynnik jest chłodny bo oddał ciepło w wymienniku, razem z nim wykrapla się też olej. idzie przez te ,,wiadro'', Olej cięższy osiada na dnie. tzr do chłodni Tu się dopiero rozpręża. wraca z chłodni...
Witam. Padnięty parownik- a raczej jego membrany. Zrób prosty test. Od silnika do parownika idzie cienki wężyk. Zdejmij go po stronie silnika załóż na niego pusta strzykawkę (ściśniętą)> Zrób to zaraz po zgaszeniu auta- takim normalnym jak zawsze. I obserwuj strzykawkę - czy tłoczek wypycha. Jeżeli tak to nic nie kombinuj tylko parownik do wymiany....
Czy wymiana tego termostatu powinna pomóc? Szanse są minimalne. Problemem jest fatalna konstrukcja urządzenia a nie jego marka. Za tylną ścianą chłodziarki jest parownik (coś co chłodzi), który jest od tyłu zalany pianką izolacyjną. Tam też wchodzi kapilara termostatu mechanicznego. Skutkiem powolnego dostawania się pary wodnej z powietrza w rejon...
Cześć! Mam proste pytanie: Czy część skraplacza odpowiedzialna za chłodziarkę jest ciepła czy zimna??? Jeżeli jest ciepła to układ jest sprawny i klejenia ściany ma sens. Jeżeli jest zimny lub częściowo ciepły (na krótkim odcinku) to niema gazu i konieczny jest nowy parownik. Jeżeli powstaje tz.balon jest to zawsze w wyniku nieszczelności parownika...
5,5 st C to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę warunki pomiaru Polemizował bym. Jak ustawię minimalną temperaturę i najniższy nawiew mam w granicach 0,5 do 2 stopni na wylocie z kratki. Autor napisał, że ma ustawioną siłę nadmuchu na połowę, a to nie to samo co najniższa prędkość u Ciebie. Im powietrze przepływa szybciej przez parownik, tym będzie...
A jakieś dodatkowe objawy? Kompresor rusza, próbuje ruszyć, zaraz się zatrzymuje? Jak rusza to czy skraplacz robi się ciepły (to z tyłu lodówki) a parownik chłodny (to w środku lodówki, czasem cała tylna ściana). Długo już pracuje dla Ciebie? Miałem taki przypadek, że też przestała działać (chłodzić) i okazało się, że skraplacz jest zatkany kurzem i...
Wygląda na problem ze sterowaniem, prawdopodobnie zużyty termostat, pozostaje jego wymiana. Te +7 w chłodziarce to wynik zalodzenia parownika i wynikającego z tego braku wymiany ciepła w komorze chłodziarki
Parownik powinien być ogrzewany od układu chłodzenia ,coś jest nie tak masz za mało płynu w chłodnicy i masz zapowietrzony układ . Na ciepłym silniku parownik powinien być ciepły wręcz gorący.Dlatego Ci go dusi na gazie. Dodano po 1 Wesołych Świąt wszystkim
Witam. Nie znam algorytmu sterowania w tej lodówce, i nie wiem jak jest sterowany ten wentylator. Hipotetycznie brak pracy wentylatora, może prowadzić do braku wymiany ciepła z komory zamrażarki do parownika, i w efekcie podobne objawy, ale po wyłączeniu sprężarki powinno być jeszcze przez chwilę słychać przepływy czynnika. Zobacz jak chłodzi parownik,...
zobacz do instalacji gazowej, podgrzej parownik ciepłą wodą i wtedy odpal jeśli pomogło to parownik jest w środku zaklejony brudem z gazu.
Pierwsze co to jak masz zamontowany parownik?Przy zwykłej instalacji gazowej ma to znaczenie przy sekwencyjnej byle nie śrubą regulacyjną w dół,producent zazwyczaj daje instrukcje jak nie należy montować.Przy zwykłej instalacji parownik montuje się na wprost tzn tak by membrana wewnątrz nie poruszała się podczas przyspieszania lub hamowania tzn tył...
Obsługujemy trzy takie splity, jeden z nich nie zapamiętuje nastaw. Zamierzamy zmienić sterownik na Carela lub Eliwella nie bawiąc się w żadne naprawy. Instrukcja, której używasz jest odpowiednia, my także szukaliśmy sposobu odblokowania sterownika i niczego ponadto co jest w instrukcji nie znaleźliśmy. Zresztą czemu miało to służyć? Obecnie, aby obniżyć...
Nie widzę, tu zaworu 4d. Proces odtajania prawdopodobnie realizowany gorącym gazem. Poszukać zaworu za to odpowiedzialnego, sprawdzić jego cewkę, następnie zasilanie cewki, przekaźnik, czujnik. Wypadało by też pokazać zdjęcie tego szronu/lodu, bo może chodzi o lód w tacy, a nie o zaszroniony parownik.
Wąż wlotowy do centralki i na parownik gazowy jest gorący, wylot z centralki jest lekko ciepły,a z parownika gorący. No jak myślisz gdzie jest usterka ?
Po pierwsze to 5 tka kombi , po drugi jest tam jeden parownik i nie może być w połowie ciepły i zimny.
Lodówka 5 lat no frost, po dłuższej przerwie (rozmrażaniu) startuje i przez kilkadziesiąt (~20) minut pracuje w miarę normalnie (skraplacz ciepły, parownik oszroniony). Jak już te resztki czynnika rozprowadzą się po układzie, to praktycznie przestaje chłodzić i zatrzymuje się na -1°C w zamrażarce i 14°C w lodówce. Pomieszczenie ma temperaturę 14°C....
A parownik ile ma lat, ile tysięcy km nalatane? Szlam w parowniku spuszczony? Parownik ciepły jest czy go mrozi na obrotach? Nie było nic ostatnio robione w aucie z chłodzeniem co by mogło zapowietrzyć reduktor?
Miałem ten problem w astrze f na monowtrysku. Problemem okazał się zasyfiony zawór gazowy przy parowniku. Był tak zaklejony że otwierał się dopiero przy ciepłym silniku. Nawet w trakcie jazdy nie szło go przełączyć. Po umyciu przełączał się po odpaleniu.
Zobacz na tabliczce jakiej klasy klimatycznej jest Twoja lodówka, pewnie N. Wtedy nie pozostanie ci nic innego jak przenieść lodówkę do ciepłego pomieszczenia albo rzeźbiarstwo ludowe pt. montaż grzałki do parownika ;) Jeżeli masz SN (subnormal) to może padła grzałka parownika.
Jeżeli nie masz możliwości w tej chwili podania ciśnień układu, to podaj przynajmniej temperatury z 2 miejsc (na 1 rysunku), oznaczonych numerami 12 i 19. Przy 12 temperatura MUSI być niższa niż przy 19. Jeżeli są zbliżone to czynnik nie pobiera ciepła z powietrza przepływajacego przez parownik.
4 godzinę jadę ciągnikiem właśnie na rozkręconej na full klimie i nie jest zalodowaciały parownik. A jak działa regulacja temperatury? U mnie w samochodzie to jest tak, że powietrze przelatuje przez parownik a potem jest rozdzielane i cześć leci przez nagrzewnicę a druga część idzie bokiem. Potem ponownie się spotykają w komorze mieszającej gdzie jest...
Stosowane są w chłodziarkach hotelowych rozwiązania oparte na połączeniu ogniwa z chłodziarką napełnioną R600a czyli bez klasycznej sprężarki ale z parownikiem i rurowym skraplaczem ! Źle zrozumiałeś konstrukcję. To co widać na zewnątrz tylko przypomina skraplacz, a to co wewnątrz tylko przypomina parownik. A tak na prawdę są to tzw. RURKI CIEPŁA....
Jeden i drugi wąż w parowniku są ciepłe. Parownik jest chyba w najniższym punkcie w jakim mogli go zamontować bo pod filtrem powietrza. Dzisiaj też rozmawiałem z Panem który mi zakładał gaz i powiedział że nie ma opcji żeby tam było powietrze i podobno nie da się go odpowietrzyć. Widziałem też wątek że parownik jest uszkodzony i wpuszcza gaz do płynu...
Witam Temat dość stary, ale może jeszcze obserwowany, przez zainteresowanego. Część urządzeń z którymi mam styczność zasilane są LPG, pracują z silnikiem gx 270. Ciepłe powietrze chłodzące silnik jest skierowane na parownik, butla jest zaworem do góry - zasysa gaz nie ciecz. Parownik jest firmy landi hartog jh. Niema z nimi większych problemów. Jest...
Peltier ????? Hmmm ... Myślę że co prawda to pompa ciepła, ale znacznie mniej wydajna od sprężarek, pozatym pożerająca dużo energii, trudno odprowadzić ciepło ze strony ciepłej, więc nie wiem czy przyniesie jakikolwiek efekt. Chłopaki z działu samochód prubują wykombinować klimę na tym ustrojstwie od ponad półroku, ale żadnemu się to jeszcze nie udał,...
Płyn jest parownik ciepły tankuje od roku na tej samej stacji i było dobrze a instalacja to Lovtec
Poziomu czynnika i tak manometrem (jednym) nie sprawdzisz, ze względu na układ ciecz-gaz, mimo sporego ubytku ciśnienie na niepracującej klimatyzacji będzie praktycznie podobne, od 4 do 8 barów mniej więcej, w zależności od temperatury. Pomiar na dwa manometry, na części ssawnej i tłocznej już da jakiś obraz, pod warunkiem, że klimatyzacja sprawna,...
Grzałkę na pewno da się wyplątać z tego parownika, tylko trochę trzeba się pobawić. Uważaj tylko na rurki parownika bo są kruche.
Bufor służy pompie do odszronienia. Na 1 kW pompy ciepła dobieramy 10 litrów pojemności bufora. To nam daje bezpieczne minimum ciepła by parownik się odszraniał. Gdy mamy starą instalacje i brak termostatów na grzejnikach to tak naprawdę bufor możemy uznać za zbędny.
problemem z odpalaniem ciepłego silnika był parownik-reduktor który po zgaszeniu silnika puszczał gaz,co powodowało trudności z opaleniem silnika puki gaz całkowicie nie ulotnił się z parownika.
Witam kupiłem Astre 1,4 na benzynie chodzi dobrze ,na gazie gaśnie na wolnych obrotach zimnym ciepłym silniku,parownik Tomasetto Blue Star AGS sonda Lecho wymieniłem filtr spuściłem olej .Instalacja ma dwa lata 60000zrobiła,proszę o pomoc Pozdrawiam.
W zamrażalniku jest wymiennik ciepła (tzw. parownik), schowany za plastikową ścianką. Trzeba tę ściankę odkręcić. Pod wymiennikiem jest utworzone korytko ociekowe, a w najniższym punkcie tego korytka znajduje się otworek i rurka, która jest wyprowadzona na zewnątrz chłodziarko-zamrażarki do takiego zbiorniczka zamontowanego na sprężarce. Pracująca sprężarka...
Parownik jest ciepły, też to sprawdzałem.
na środku ale tego dolnego grubego paska ... raz pamiętam ze stałem w korku i pokazywało temperaturę w połowie całej skali a jak ruszyłem to spadła do polowy tej grubej pierwszej kreski a czy parownik jest ciepły nie wiem nie sprawdzałem ale zaraz to zrobię sprawdziłem parownik ciepły jak sie woda zagrzeje ale zauważyłem ze dopolki byl zimny to silnik...
Nie rozumiem "niski odzysk" ? Odszranianie parownika można wykonać w dwojaki sposób raz to odwrócić obieg chłodniczy tak jak w klimie lub poprzez wyłączenie pompy ciepła i odlodzenie odbywa się powietrzem wywiewanym z budynku. Pierwsza metoda jest lepsza. Jaką masz temperaturę przed parownikiem że ci się zaladza ? Do + 10 nie powinno się nic lodzić.
Panowie, nie wypisujcie rzeczy wprowadzających innych w błąd. To nie jest zwykła pompa ciepła z parownikiem powietrznym. Tutaj ciepło jest czerpane nie z ogrzewania parownika powietrzem tylko z przemiany fazowej pary wodnej w szron. Przemiana ta generuje duże ilości ciepła i urządzenie bez problemu będzie działać do -20 i niżej. Byle byśmy mieli parę...
parownik jest ciepły czy zimny??
a jak wieje z nawiewu ? filtr czysty ? te objawy to brak odbioru ciepła przez parownik jak by wentylator skraplacza nie dzialal to hp było by wyższe
to nic strasznego, po prostu na ciepłym silniku który chodził ładnie na benzynie odłączasz silniczek krokowy z przepustnicy, przygazowujesz i przełączasz na gaz i regulujesz tą śrubą plastikową na parowniku tak, żeby łądnie równo pracował na jak najwyższych obrotach i pośrodku zakresu w którym tak pracuje. i jest z grubsza ok :)
Może odwrotnie przewody podłączone. Te od ogrzewanie bo to też ma znaczenie. Ma ciepły płyn lecieć na parownik a nie odwrotnie.
Nie wpina się reduktora szeregowo z nagrzewnicą, niektóre układy (a tak naprawdę to większość) mają sterowanie ciepłym nadmuchem zrobione za pomocą zaworu dławiącego przepływ cieczy przez nagrzewnicę, zamknięcie go, spowoduje zamarzanie parownika.
auto ma juz gaz 2 lata i nie bylo problemu . Problem jest z obiegiem do parownika nie dochodzi cieple powietrze . Przez parownik płynie woda a nie powietrze. A co do pompy to może byc prawdopodobne. Jak wygląda u ciebie grzanie w samochodzie. Szybko w środku robi się ciepło??
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
Na ogół świadczy to o za małej ilości czynnika roboczego w układzie.
skąd te magnetyczne śmieci mają się uzbierać? Też jestem ciekaw. A z innej beczki proponuję sprawdzić konstrukcję PC pod kątem zabezpieczenia przed brakiem przepływu cieczy przez wymiennik "freonowy" PODCZAS DEFROSTU! To najbardziej niebezpieczny moment pracy urządzenia. Brak przepływu przez wymiennik, który poczas defrostu staje się parownikiem, może...
Witam. Podawawaj pełną nazwę (model) urządzenia. Podejżewam, że chodzi o IMMERWATER 300 INOX V.2 W tym urządzeniu błąd P2 nie oznacza przekroczenia temperatury wody, tylko przekroczenie dopuszczalnej temperatury sprężarki powyżej 115°C. Niestety przyczyny tego błędu mogą być poważne. Napisz coś więcej na temat tego błędu. Jak często występuje. Okoliczności...
Sprawdź termostat, lub wymień sam wkład / a powiedz czy węże od parownika są ciepłe ?
Albo nie ma dostarczania ciepła do parownika (nie wiem, czy pc p-w czy gruntowa - może być brak przepływu), ale nie wiem, czy taki objaw będzie widoczny już po kilku sekundach. Jeśli coś innego, to jak napisał nowex - szukaj chłodnika.
Jest klapka.Na razie smiga bez tego włącznika bimetalowego. On działa tak jak napisałeś. Po uzyskaniu odp. temp. przez parownik zwiera styk i jeśli termostat chłodziarki załączy , to wentylator przez z tą klapkę nadmuchuje chłodek do lodówki. Nie wiem do czego on jest. Pewnie do odszraniania. Jak parownik ciepły to wentylator nie nadmuchuje ciepłego...
Latarką sprawdź czy między lamelkami w środku nie ma syfu. Czasami się głęboko w środku zaklejają z tego puszku Tak są dwa (Parownik i skraplacz)
Klimatyzacja nie działa. Wymienione wszystko pompa chodzi wentylatory chodzą parownik wymieniony a rurki ciepłe już nie mamy pomysłów.
Masz : -gaz -parownik ciepły -zasilanie na cewkach zaworów gazowych sprawdzone -wtrysk paliwa odłącza się w momencie przejścia na gaz -filtry gazowe czyste? Dobrej zabawy
Był serwisant! To jak wstęp do filmu grozy.... Uciął zgiętą rurkę, wstawił zawór shredera - serwisowy. I tak sobie lutował bez usunięcia resztek PALNEGO czynnika (R600a) i zastąpienia go azotem aby nie doszło do eksplozji (małej, ale jednak) i aby po lutowaniu nie została, wewnątrz rurki, zendra ??? To pierwszy błąd świadczący i braku profesjonalizmu....
czuje taki zapach ziemi. Czy to oznacza, że przyszła pora na odgrzybianie, Zapach piwniczny w aucie z klimatyzacja sugeruje życie rozwijające się na wymienniku ciepła (parowniku) klimatyzacji. Zaiste czas na odgrzybianie...
Temperatura spada do tego momentu jak pozwoli na to termostat.Jak ja wymieniam sprężarkę to mam -20st.c wciągu 20-30 minut . Termostat pozwala na jeszcze większy spadek temperatury. Sprawdzałem miernikiem, cały czas termostat był zwarty i agregat pracował. Rurka od agregatu do parownika była gorąca, a parownik różnie, czasem ciepły czasem zimny (czy...
Piszę tylko dlatego, że włożyłeś sporo pracy w analizy pracy twojej lodówki. Też robiłem podobne analizy, czyli rejestrowane pomiary temperatur, do tego pogłębione o pomiary ciśnienia na króćcu ssawnym sprężarki oraz pomiary pobieranego prądu. Do tego analizowałem dane z karty katalogowej sprężarki. Mówiąc szczerze g z tego wychodziło do czasu gdy poznałem...
Witam! Posiadam Voyagera z roku 1992 z silnikiem 3,3 B/G. Przekombinowałem już, że naipierw ciepło idzie do kabiny, a dopiero potym dochodzi do parownika... Więc wszystko OK! Parownik jest ciepły, płyn krąży prawidłowo, tylko do kabiny dochodzi słabo ciepłe powietrze... GDzie ono może się gubić? Proszę o pomoc, bo naprawde już niemam pomysłów gdzie...
Kiedy zaczely sie mrozy samochod kilka razy przestal chodzic na gazie. Myslalem ze jest to zamarzniety parownik i po przejechaniu kilku km na benzynie przerzucilem go spowrotem na lpg i zaczal chodzic lecz nie na dlugo. Sytuacja sie powtarzała wiec myslalem ze przyczyna moze jest zamarzajacy parownik. Wymienilem cały plyn odpowietrzylem, wszystkie przewody...
Klimatyzacja nie ma obiegu wody, woda z powietrza skrapla się na wymienniku ciepła (parowniku). Zimą klimatyzacji używa się do osuszania wnętrza, wielu kierowców nigdy nie wyłącza klimatyzacji, gdy ma automatyczną (bo wtedy często nie ma przycisku AC, tylko ECON i nie wiedzą do czego on służy).
Witam. Wszystko da się zrobic, ale zauważ, że w niektórych samochodach, po podłączeniu szeregowo parownika, będzie on ogrzewany TYLKO podczas włączonego obiego na nagrzewnice(ciepłe powietrze). Jeśli się wyłączy, parownik zamarznie.
Z kratek wylotowych powinno wylatywać powietrze o temperaturze poniżej 8 stopni, wtedy uznaje się ją za sprawną. Skoro masz około 2 stopni na parowniku to albo czujnik przekłamuje, albo klapa od ciepłego powietrza nie domyka się całkowicie. Sprawdź jeszcze filtr. Dodano po 2 Układ świeżo napełniony przez serwis, Co to za "serwis", chyba szybkiego pobierania...
a instalacja gazu chodzi bez zarzuru jedzie normalnie nie gasnie obroty nie faluja, moze jest uszkodzona sonda lambda, a moze jeszcze mebrana w parowniku.
To jest temperatura niby aktualna a parownik zarówno w zamrażalce jak i w lodówce ciepły kompresor chodzi i buczy
Przy LPG może być tak ,że dużo ciepła zabiera parownik.
Przy włączonym nawiewie na przednią szybę klimatyzacja załączy się automatycznie i nie będzie sygnalizowane to lampką kontrolną. Do włączenia manualnego, na innych nastawach nawiewu, służy przycisk AC. Drugi przycisk jest od tzw. obiegu wewnętrznego. Klimatyzacja co do zasady chłodzi i odwadnia powietrze, niemniej jednak powietrze przechodzi najpierw...
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
dziękuję maras77 za pomiary. Dobra inżynierska robota! Wyniki zaskakują! A mnie upewniają - dobrze że wybrałem kondensacyjną a nie z pompą. Mimo że kondensacyjna zużywa 20% więcej prądu to można powiedzieć jest bardziej ekonomiczna od tej z pompą ciepła przynajmniej przez 6 miesięcy w roku. Dlaczego tak mówię? bo mniej więcej 6 miesięcy trwa sezon grzewczy...
Skoro cykają to są sprawne ale nie dochodzi do nich zasilanie z modułu LPG bo nie pojawia się na nich napięcie? . Moduł cały nie jest uszkodzony? Wiązka sprawdzona do parownika. na ciepłym i zimny silniku jest tak samo? Może wtryskiwacze uszkodzone albo jakiś czujnik szfakuje,
Trzeba przejżeć parownik. Byćmoże któraś membrana do wymiany. Podjedź do warsztatu LPG. Ew spróbuj rozgrzac dobrze auto żeby parownik był ciepły i wtedy spróbuj.
Deskę ściągnąłem bo mi się od strony szyby rozklejała. Klapa działa. Silniczek zdjąłem żeby zobaczyć czy się domyka no i się domyka. Musi być coś poza elektroniką zepsute już w samym środku całego nawiewu chyba. Jak już mam to na wierzchu to będę grzebał dalej. Puszcza ciepłe powietrze. EDIT Zatem tak. Lekko odciągnąłem nagrzewnice i od spodu widać...
podłacz czujnik dmuchaj to ciepłe powietrze i spradz czy komp widzi różnice temperatury.
Źle podchodzisz do tematu i chyba nie rozumiesz idei sterowania układów chłodniczych. Sterowanie powinno wyglądać następująco. Trzy najważniejsze elementy układu chłodniczego żyją swoim własnym życiem. Sprężarka jest sterowana ciśnieniem ssania im niższe ciśnienie mamy w układzie tym sprężarka powinna spowalniać swoją pracę. Parownik odbiera ciepło...
Kolega ma rację trzeba około 3-4 l.dobrze ciepłej wody polać parownik i reduktor,a samochód powinien odpalić na gazie.Tylko jak odpali to potrzymać go na średnich obrotach przez 2-3 minuty.
Mogłem dziś zrobić kolejną próbę i podejrzeć co mam zamontowane. Mam parownik LOVATO idealnie jak na tym obrazku .... tylko brudny jakby miał 100 lat: https://forum.autokacik.pl/uploads/month... zapaliłem samochód, pracował na wolnych obrotach sam z siebie około 10-15 minut. kilka razy delikatnie szarpnął silnikiem...
ciepły gaśnie kondensator ciepły gaśnie ciepły
kombajn claas dominator 93c46 24c02 potencjometr liniowy logarytmiczny
stabilny router telewizor sharp firmware
Dmuchawa załącza się, ale nie wchodzi na obroty - przyczyny i rozwiązania Zmywarka BOSCH SMV4ECX21E - znaczenie oznaczeń modelu