Skoro wiesz ze sa do wymiany - to najpierw wymien , i wtedy zobaczysz czy bedzie juz OK, czy nie. Jak chcesz znalezc inne problemy, nie zlikwidowawszy najpierw tych ktore juz zlokalizowales?
Sprawdz jeszcze czy nie jest uszkodzona uszczelka pomiedzy kolektor - gaznik(może ssać lewe powietrze ) obroty wtedy są nie równe. Robiłem kiedyś takiego cienkasa ,objawy takie jak piszesz po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że uszkodzona jest uszczelka pod głowica.
Ten "komputer" można wywalić i dalej auto powinno jeździć po podaniu napięcia na zaworek biegu jałowego - zobacz czy instalacja się nie rozleciała do tego zaworka?!
za gaznikiem do kolanka wodnego jest wkrecony zawor z 3 wyjsciami, sprawdz wężyki czy są prawidłowo założone i czy nie są poprzecierane
Witam W CC które posiadałem kiedyś (rocznik 95) był gaźnik bez elektroniki (nie japończyk). W tym gaźniku było takie cosik jak regulator obrotów w zależności od obciążenia. Urządzonko to składało się z membramy i było podpięte chyba do kolektora wężykiem. Działało w ten sposób, że wraz z wzrostem obciążenia regulator zwiększał obroty. W tym regulatorze...
Wygląda na to że silnik jest już mocno zużyty, kontrolka smarowania świeci się bo są już duże ubytki ciśnienia . A ciśnienie sprężania wydaje mi się za małe, sprawdź dobrze czy prawidłowe to 8,8. Niewiele mniej maja dwusuwy !
Przy 20°C 2,4 - 2,6 kΩ, jest to czujnik ntc więc wzrost temperatury powoduje spadek rezystancji
Wymień czujnik temperatuty
Sprawdź masę na karoserii i silniku może dobrze nie łączy!
oraz ustawienie zaworów. A możesz opisać jak to się robi?
Witam serdecznie. Mam problem Z CC 700 taki że zmieniając biegi i wbijając sprzęgło miedzy biegami silnik wchodzi w wysokie obroty tak jakby ktoś nacisnął pedał gazu silnik aż wyje. Nieraz jest bez problemów jedzie ładnie nie wyje a nie raz jest że nie da się biegu wbić trzeba odczeka chwilke aż spadną obroty. Co to może być, czy ktoś już spotkał się...
...widać nikt nie umie mi pomóc :/ ale chyba coś zadziałałem :) wkręciłem spowrotem dyszę paliwa [wcześniej pomyliłem że powietrza] i patrzyłem co sie bedzie działo. Mianowicie, obroty zaczeły natychmiast skakać. Patrzę na ten nieszczęsny gaźnik i stwierdziłem, że ten regulator podciśnieniowy wsuwa i wysuwa sie dotykając dźwignię sterowania przepustnicą....
Chłopie to tylko GAŹNIK jak ci mamy pomóc? Trzeba odkręcić górę wyczyścić, przedmuchać dysze, ustawić poziom paliwa, skład mieszanki sprawdzić podciśnienia, zobaczyć czy działa termostat powietrza, czy masz rurę papierowo-aluminiową do rury wydechowej, czy na wydechu masz blachę do łapania ciepłego powietrza itp. itp. A z tym "prykaniem" to............?
Witam Jak to nie pomoże do sprawdzenia jeszcze punkt masowy w okolicach głowicy. Pozdrawiam
Sprężanie?
Odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem. Steruje zaworem elektromagnetycznym na dyszy wolnych obrotów.
Ta różnica wskazań wynika z różnej ilości cylindrów w fiacie i cinquecento.
wtedy wogóle by nie odpalał jak by elektrozawór nie działał Zawór elektromagnetyczny dyszy wolnych obrotów blokuje tylko tą dyszę i po wciśnięciu gazu silnik odpali tylko nie będzie wolnych obrotów. Elektrozawór ten ma na celu wyeleminowanie samozapłonów po wyłączeniu silnika ale normalnie jak jest uszdzony to obetnij kawałek zworki (najpierw wyciągnij...
hehehehehehhee jak tam chcesz Twoja siostra Twoje auto Twoje pieniądze Twój wybór :) Pozdrawiam
Witam Opisz proszę szerzej w jaki sposób sprawdziłeś, że zapłon odcina ci poniżej prędkości obrotowej zaprogramowanej w urządzeniu sterującym zapłon. Przypuszczam, iż sprawdzenia dokonałeś na tak zwanym luzie naciskając pedał gazu ( w tym przypadku odetnie ci na pewno ), czy może podłączyłeś zewnętrzny obrotomierz i wyszło ci na nim, że odcina ci poniżej...
U mnie przyczyna leżała w wyregulowaniu biegu jałowego...i odkręciły się śrubeczki otwierania przepustnicy, która znajduję się pod plastykową obudową... dokręciłem i od tego czasu obroty przestały falować...
Te silniki są dość wredne. Wykręć świece i obejrzyj, czy nie zarzucone. Ten klekot, to pewnie hydrosztosy. Jak nie trzymają, to też ci silnik osłabnie, bo zawory nie otworzą się w pełni. Przełącznik podciśnieniowy łatwo sprawdzić. Ściągasz wężyk z kolektora, zatykasz palcem króciec i sam zasysasz wężyk. To czujnik włącz/wyłącz. Przełącza on charakterystyki...
Odpuść ten wynalazek. Załóż polski gaźnik
Witam Mój znajomy jest kierowcą wyścigowym. Ściga si ę Fiatem Cinquecento. Ostatnio wymienił głowicę w silniku z 1punktowym wtryskiem na wielopunktowy, wymienił skrzynie biegów i komputer. Wszystko było by ok gdyby silnik wkręcał się na jakieś 7-7,5 tys. obrotów, niestety fabrycznie komputer odcina zapłon przy 6000. W jaki sposób można to zmienić, jakich...
Wymień filtr paliwa, znajduje się w pobliżu zbiornika paliwa na przewodach paliwowych.
Nie podasz mu rozwiązania problemu co? I słusznie.
Może niezbyt fortunnie napisałem z tym ustawieniem... zapomniałem że to 700, nie FIRE. Są tam jakieś znaki na kole zamachowym, żeby sprawdzić lampą stroboskopową moment zapłonu? Nic nie było dłubane przy czujniku wału? Jest oryginalny, nie zamiennik niewiadomego pochodzenia. Zęby na kole są całe, odstęp czujnika od koła jest właściwy? Skoro zimny palisz...
SPRAWDZ KABELEK OD ELEKTROZAWORU WOLNYCH OBROTóW PRZY GAZNIKU
Są już luzy na mechanizmie (dźwigniach pod szybą). Gdy silnik ma obroty, napięcie większe, jakoś ta "opóźniona" daje radę uciec przed "zdrową", na wolnych obrotach i mniejszym napięciu - nie. Wymiana mechanizmu.
Przy zwolnionym pedale gazu linka ma być luźna, ale skoro po odłączeniu i zaślepieniu wężyka między odmą a korpusem przepustnicy obroty wracają do normy to nie w lince jest problem. Zdejm odmę i zobacz czy z niej dmucha (ma pulsować, ale nie dmuchać). A nie są czasem pozamieniane lub popękane te wężyki od podciśnienia.
Wirnik ma szczelinę na skos - jest potrzebna, by zmniejszyć wibracje, a jednocześnie przy dużych obrotach działa jak wentylator - więc jest chłodzenie.
Sprawdź czy linka "gazu " nie blokuje się przy dojściu do silnika. miałem w uno takie coś. Kapturek gumowy z końcówki linki zsunął się i wlazł pod linkę.Pozdr. Ja też z tym zsuwającym kapturkiem się spotakłem już 2 razy więc warto to sprawdzić i jak się nie trzyma pancerza to najlepiej całkiem z tamtąd wywal. Jeśli to nie ta przyczyna to do sprawdzenia...
witam u mnie jest trochę inaczej ale po kolei ,autko 96r z kat i oczywiście Aisan .Do tej pory było OK a teraz przy odpalaniu bez ssania kreci i nie zapala,po wyciągnieci ssania na maxa zapali ale obroty nierównomierne.Jak juz jedzie to silnik pracuje nierówno a wyrzucenie na luz gaśnie.Prosze o porady.
Pomyślałeś o tym że sonda może być dobra a masz ubogą mieszankę na wolnych obrotach?
napisz czy ten samochud jest na wtrysku jednopunktowym czy na gazniku bo nie kojaze. jezeli wtrysk to za wolne obroty jest odpowiedzialny silnik krokowy
To że pali się kontrolka wtrysku to może być kilka przyczyn-ale ta pierwsza diagnoza może być właściwa bo miałem to samo,ten czujnik to jest czujnik podciśnienia względnego.U mnie jak jak był uszkodzony to po odpaleniu gasł na wolnych obrotach,i właśnie kontrolka wtrysku paliła się cały czas.Jak byś miał zepsutą sondę to gazu paliłby ci ponad 10.Jak...
samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno...
czy może ktoś pomóc?
... miałem na myśli dysze wolnych obrotów .
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Świece mają odpowiednią ciepłotę? Samochód jak juz zapali ma moc? Wchodzi normalnie na obroty?
Witam Mam problem z fiatem cinqecento 900 z silnikiem wtryskowym i z instalacją gazową (samochód głównie jeździ na gazie) Wszystko zaczęło się ok. 1 tyg temu.. jechałem do szkoły i w połowie drogi (ok.7km) skończył się gaz więc przełączyłem na benzynę (świeciła się już rezerwa) dojechałem do szkoły bez problemów.Po 7h odpalam i pierwszy raz gaśnie (zawsze...
Witam po przerwie. Widzę, że żadnych nowych sugestii nie ma. Więc jednak przypadek beznadziejny? Dzisiaj byłem bliski załamania nerwowego gdy rano (deszcz) nie mogłem go zapalić przez 15 min. Dobrze że akumulator wytrzymał. Cały czas praca na jednym cylindrze, jazda na wyciągniętym ssaniu, przy wyższych obrotach nie czuć przerywania. Co można jeszcze...
Rozumiem, no ja na temat gaźnika AISAN nic dobrego nie słyszałem i otwierając maskę miałem nadzieję, że nie będzie aisan i na szczęście nie był 🙂
Nikt nie wie czy nikomu nie chce sie pisać?
Regulacja gaźnika i wolnych obrotów by nie zaszkodziła
Samochód nie może utrzymać wolnych obrotów. Jest to Cinquecento 700ccm z gaźnikiem ASIAN. Proszę o pomoc
Masz gaźnik do wymiany, prawdopodobnie wyrobiona oś przepustnicy.
Przyciskając pedał gazu i puszczając go obroty silnika nie spadają dopiero po chwili.Gaźnik był czyszczony.Przewody podciśnieniowe wymienione.
Jak zrobisz ok. 500 km to dociągnij głowe o 1/4 obrotu!!!
Wiazka sprawdzona. Jest ok.
sprawdz szlołszki od cisnienia napewno którys spadł lub jest dziurawy.czesto jest to szlołszek przy regulacji obrotów
Dzieki za odpowqiedz ale problem polega na tym ze obrotka nie ma. I co zeraz? Macie jakies pomysły i co z moim pytaniem dot, duszenia silnika na niskich biegach.
Pompka paliwa traci "skok" , wymiana membrany ze spreżyną i popychacza + regulacja skoku. To najczęściej to...
Każdy silnik na wolnych obrotach osiąga 95 st.
Witam nie jestem znawca mechaniki aut wiec chciałem sie poradzić tych wlaśnie którzy są w tym obeznani. Mój problem polega na tym, opisze całą historie mojego kłopoty. Kupiłem dziewczynie cinkola by objeździła sie po 1 miesiącu auto zaczęło chodzić na wysokich obrotach i spalało 10l na niecałe 80km, poszedłem do kumpla który jest mechanikiem i doszliśmy...
witam, jakoś udało się wyregulować:) śrubkę od składu mieszanki trzeba było wykręcić prawie cała i zaczął prykać dobrze heh (a zalecane jest tylko trzy obroty od maxymalnego wkręcenia)
A na wysokich obrotach ta pompa sie sama naprawia?
Kontrolka wtrysku się nie zapala? Jak rozumiem po rozgrzaniu ma podwyższone obroty jałowe?
Za niskie obroty jałowe chyba.
hmmm...
Mam problem z wolnymi obrotami w Fiacie Cinquecento a mianowicie jak odpalam auto to muszę trzymać nogę na gazie bo inaczej auto zgaśnie bo niema wolnych obrotów.Na pewno nie jest to wina układu wtryskowego bo jest wymieniony na nowy razem ze wszystkimi czujnikami i silniczkiem krokowym znajdującym się w nim.Został zmieniony też czujnik ciśnienia bezwzględnego...
Na wtrysku nie ma jak "podkręcać" wolnych obrotów, a linką - nie radzę!
Witam. Mam problem od jakiegos czasu z cieniaskiem. A mianowicie od jakiegos czasu nie zawsze ale dosyc czesto albo nie moge odpalic mojego cieniaska albo jak juz odpali to nie chca wskoczyc obroty tzn odpalil i na luzie zaraz po odpaleniu dusze mu gaz a on wydaje taki ciezki oporny odgłos i obroty stoja w miejscu. Popedaluje troche gazem i po malu...
silnik krokowy do wymiany, bo to on odpowiada za wolne obroty, a jak tam w parametrach wygląda? sprawdzałeś go na kompie?
Nowego nie kupisz, jedynie regenerowany. Najpierw powiedz mi... Podczas dodawania gazu nie słyszysz nigdzie syczenia w okolicach gaźnika? Możliwe że gdzieś jest po prostu nieszczelność, dostaje się lewe powietrze i stąd to falowanie obrotów.
Przyczyn może być wiele.Sprawdź sprężynę gaźnika,wyreguluj obroty,ustaw mieszankę,bo pewnie masz ubogą,sprawdź,czy nie masz luzu na przepustnicy albo po prostu wymień gaźnik na FOS'A lub WEBERA.Nie radzę udawać się do serwisu fiata
2,5 obrotu ma byc wykrecona dla odpalenia i zagrzania potem podlacza sie analizator i reguluje w/g wskazan
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
Gaźnik czy wtrysk?
próbowałeś regulować gaźnik??
hmm a filtr paliwa kiedy był wymieniany?
W subaru to widziałem zraszanie intercoolera, a tu co to ma dać ?? No a ciqueczenta nie da się na wysokie obroty wrzucić? Na dwójce do 60 się rozpędzisz. Chcę aby pompka wtryskiwała więcej wody jak są wyższe obroty. Im wyższe obroty tym więcej wody. Zależy ile będzie tych wysokich obrotów. Jeżeli planujesz się ścigać z kumplami na każdych światłach...
FOS-a tak. AISANA -nie. sprawdź wężyki z zaworu powietrza dodatkowego (od kolana do zaworu i od zaworu do gaźnika)
Witam kolegów mam problem z cinquecento 700 gaźnik aisan. Problem polega na tym że po dodaniu gazu na wolnych obrotach potrafi zgasnąć lub się zadławi.Wężyki sprawdziłem wizualnie ok.Przepustnice wyczyściłem.
Skoro rolka napinająca paska rozrządu jest z tyłu, to raczej normalnie, czyli w w prawo. Skąd w ogóle takie pytanie? Jedyny znany mi samochodowy silnik który kręci w lewo to Fiat Cinquecento 700.
A może trochę historii - co było robione że przestał działać :?: może sprzęgło :?: Elektrozawór wolnych obrotów słychać :?:
Nie.
więc mechanik wyregulował gaźnik, chyba za specjalnie go nawet nie czyścił bo nic nie mówił o tym. wyeliminował jeszcze wyciek oleju i skasował 110zł Efekt jest widoczny od pierwszej sekundy jazdy, silnik sie nie dlawi, pewniej rusza i ma ciutke większą dynamike - zapewne podkręcił obroty.
1. Wolne obroty na gazie - sprawdź/wymień filterek gazu, jeżeli nie był wymieniany, koszt 10 złotych, skoro nie gaśnie na wolnych obrotach na benzynie. 2. Pasek nie wpływa na płynność obrotów na gazie, wpływa na ładowanie. 3. Rozrusznik nie kręci, pewnie szczotki się zawieszają i jak uderzysz w obudowe startera to odpala. ewentualnie może być uszkodzony...
Witam. Posiadam Fiata Cinquecento z roku 1993 i wszystko działało znakomicie aż do dzisiaj. Na wolnych obrotach gaśnie a jak się trochę rozgrzeje silnik to chodzi ale nie równo, gdyż raz ma szybsze obroty a raz bardzo wolne i tak na zmiane, a fajnie równo chodził cały czas.
Dawno dawno temu było podobno tak, ze 1 obrot linki przypadał na 10m drogi. Ale dziś jest inaczej. szkoda ze nie masz BMW. U mnie CC wyświetla ilość impulsow na kilometr.
Nie nie na mrozie taka pogoda jak teraz 3-5 stopni rurki siedzą wcześniej było wszystko ok to tak od niedawna i dopiero po rozgrzaniu silnika nie chodzi na wolnych obrotach i ciężko się uruchamia.
Gaźnik go wyczyszczenia i regulacji!!!!
ukaszeq napisał: przerywa na benzynie na wyzszych obrotach sprawdź filtr paliwa, może jest coś z pompą? jest tak od czasu wymiany?
Są specjalne zestawy do detekcji spalin w układzie chłodzenia, ale z takim stanem układu obawiam się fałszywie dodatniego wyniku ;) Bąble mogą pojawiać się dopiero jak dostanie w palnik, więc na postoju patrzenie w zbiornik nie za wiele pomoże a jak dasz mu obroty na postoju to płyn i tak się wzburzy więc nie za wiele zauważysz. Sorry winetu, najpierw...
Witam.Potrzebuję pomocy,mam problem z moim cinquecento,od kilku dni nie ma wolnych obrotów, ciągle gaśnie jak nie dodaje gazu .Tak więc muszę trzymać nogę na gazie ,bo inaczej zgaśnie .Proszę o pomoc ,kto wie dlaczego się tak dzieje??Nie wiem co z tym zrobić,zwykle udaje mi się rozwiązać usterkę ale nie tym razem.
700tka to silnik 2 cylindrowy, od malucha BISa, Nie tak do końca. Inne sterowanie zaworów, inny kierunek obrotów silnika...
Tak, problem z tym czunikiem objawia się brakiem iskry, ja miałem przetarty jeden z tych kabli przy złączce - gdzieś koło gaźnika była ta złączka. Efektem były niestabilne obroty. Skróciłem kable, polutowałem do wtyczki ale przez przypadek zamieniłem kable miejscami, efekt był taki że iskra zgineła. Dwa dni straciłem by odkryć pomyłkę.
A ja walczę nadal.Teraz jak mi bez problemu odpala rano to w zamian mam wysokie obroty nawet po wyłączeniu ssania.Utrzymują się do momentu osiągnięcia temperatury 55 stopni kiedy włącza się podciśnienie i dwustopniowy korektor podciśnieniowy biegu jałowego domyka przepustnicę i zmniejsza obroty.
Gażnik Aisan to przeklęństwo .ma zbyt dużo elementów regulacyjnych,jeśli jest prawidłowo wyregulowany to nie sprawia żadnych problemów .Za obroty na ssaniu odpowiada śruba z tyłu gażnika- uchyla wstępnie przepustnice ,dostęp od góry przy pomocy płaskiego wkrętaka.Należy ją wkręcić do oporu a następie wykręcić 2.5-3 obroty .
Faktycznie,uszkodzona była uszczelka pod głowicą. Uszkodzony kanał wodny i płyn dostawał się do komory spalania. Po złożeniu auto odpala super.Nawet na LPG po dłuższym postoju. Wymieniłem też membrany w parowniku. Spala mniej gazu i po uruchomieniu pracuje bez ssania na wolnych obrotach
Nie koreańska tylko japońska , możesz mi poinstruować co trzeba zrobić
Witam ponownie po okresie 1 roku , samochód jakiś czas jeździł na LPG więc temat pracy na benzynie nie był pilny , w końcu doszło do podmiany sterownika i to okazało się sukcesem . Przyczyna usterki to najprawdopodobnie "niekontaktowanie masy " układu wtrysku na głowicy silnika {iskrzyła przy wyższych obrotach }.
Sprawdziles te przewody podcisnieniowe.
wymiana tego nic nie dała
Co pomyliłeś? Nie tłumacz sie tak, ani żadne sei nie miało kopułki ani jego poprzednik, czyli cinquecento.
Łożysko alternatora do wymiany.
Problem zaczął się nie dawno czyli jakiś miesiąc temu zaraz po założeniu instalacji gazowej. Samochód zapala zawsze na benzynie. Zapala dobrze na zimnym i gorącym silniku. Jednak gdy silnik jest ciepły i zapalam go ok. minute po zgaszeniu to musi bardzo długo kręcić aż zapali. Po zapaleniu na chwilkę zwolni obroty a potem je podwyższy do normalny. Ostatnio...
może sam obtotomierz ma przełącznik jeżeli nie to najprościej zrobić nową skale bo teraz obrotomierz pokazuje o połowę mniejsze obroty
cinquecento obroty ssania wolne obroty cinquecento wysokie obroty cinquecento
słuchawki telefonu styki czujnik biegu wstecznego pendrive zniknął
Moduł CAM przełącza się w tryb autoryzacji - przyczyny Podłączenie AHD do systemu wideo - jak to zrobić?