Sprawdź czujnik na tyle głowicy za cewką (brązowy)
Proponuje sprawdzić ciśnienie paliwa.
a jaki tam jest silnik??
Brak możliwości diagnostyki to pierwszy błąd, którym masz się zająć. Chyba, że sprzęt to fejsiak za 5 zł.
Witam ,aby zamknąć temat. Pompa była uszczelniona ok, ale nowa ośka ,na której mocowana jest linka gazu okazała się trochę innej konstrukcji i powodowała,że trzeba było prawie całkiem wykręcić śrubkę regulacyjną ,aby uzyskać wolne obroty.
Proszę o podpowiedz od czego mam zacząć szukać przyczyny:Kontrolka od ładowania pali się do uzyskania przez silnik ok 2500 obrotów. W okolicu tych obrotów gaśnie. Dziękuję
Sprawdź czy od pompy paliwowej masz cięgno do ukł. chłodzenia, do czujnika temp. Może to być ten czujnik.
Jaki rodzaj instalacji?
Witam poszukuje modułu do klimy półautomatycznej marki valeo o numerachN32 602916 Z CITROEN XANTIA 1995R. 1,9TDI KOMBI.Nie ma regulacji obrotów wentylatora a dmuchawa sprawdzana na stole i jest 100% sprawna regulacja obrotów .potencjometr na panelu sterowania też jest sprawny sygnał z niego do modułu dochodzi ,masy i plusy też posprawdzane .moduł dmuchawy...
to dzieje się jak jest zimno??
Parownik to właśnie reduktor :)
Nadajnik obrotów musiałbyś podmienić na drugi.
witam mam nasteoujacy problem w citroenie xantia 97r wersja 2.0 turbo ct mianowicie pali mi sie kontrolka ładowania ale gasnie po przekroczeniu 2000obrotów jak obroty spadna poniżej znów sie zapala co moze byc winą?
akumulator w zeszłym roku kupiony, zimą. Normalnie kręci, nie że jakoś zamulone ma te obroty. Ciśnienia nie spr. Nie mam czym.
Witam, Citroen Xantia Turbo CT zagazowane sekw. czy ktoś może pomóc i naprowadzić po jakiej stronie leży problem gdy po normalnym odpaleniu silnika auto nie wchodzi na obroty i zupełny brak reakcji na pedał gazu.. Dodam że auto jeździ tylko przy bardzo niskiej prędkości. Proszę o pomoc w tej sprawie. pozdrawiam
Witam. Kupiłem Citroena Xantie 2.0 16V z instalacją gazową BRC FLY SEQUENT. Instalacja nie działa tak jak powinna. W momencie jak np. dojeżdżam do skrzyżowania i silnik spada na niższe obroty to zamula go, a później po dodaniu gazu strasznie go dusi tak jakby nie dostawał takiej ilości gazu jak powinien. Dopiero po chwili i narzuceniu mu wysokich obrotów...
a dlaczego przerywa
G. prawda, regulator obrotów jest obok silnika, nie jest to silnik prądu zmiennego z wbudowanym falownikiem
Ma znaczenie o tyle ,że jeżeli nie trafisz to przestawisz pompę o 180 *.Czyli ustawisz pompę na znak gdzie powinna być na pierwszym, a będzie na czwartym.
Listwa zapłonowa .Obroty falują tylko na ciepłym na zimnym wszystko gra.Ale będę sprawdzał wszystko od nowa. Nie ma cudów to jakaś pierdoła.
Podobny problem miałem z Xantią 1.8. Wadliwy był komuter od gazu.
Witam prosze mi podpowiedziec gdzie znajde urzadzonko regulujace obroty wentylatora w aucie CITROEN XANTIA 2000r,sterowanie manualne, cały czas wentylator pracuje na max.obrotach niemozna regulowac pokretłem,panel regulacji jest ok bo był podmieniany i zachowuje sie wszystko tak samo najprawdopodobnie jest ten regulator trafiony!!!,patrzyłem z grubasza...
i bardzo dobrze zostala opsana tylko nie wiem po co kanal do tego ??? ja musialem urzyc wiekszej persfazji przy odkrecaniu i PAMIETAJ TYLKO DWA TRZY OBROTY A RESZTA PO OPUSZCZENIU POJAZDU I NAJLEPIEJ JESZCZE SPUSC CISNIENIE CHODZ NIE POWINNO BYC
Auto jak wyżej z problemem : nie startuje dmuchawa wewnętrzna, brak jakiegokolwiek biegu Zmierzone napięcia na suwaku-przewód folietowy AUTO -0.71V, 1- 1.5V, 2-2.2V, 3- 3.4V, 4- 4.5V GND oraz +12V na silniku i stopniu mocy OK, silnik OK po odpięciu różowego przewodu od masy silnika dmuchawa startuje zawsze po ACC z opóźnieniem ok 3-4 sek przy napięciu...
Dzięki.Silnik jest po szlifie cylindrów,zawory wyregulowałem,końcówki wtrysków nowe,ustawione na 135atm/więc mała różnica/.Pozostała jeszcze pompa wtryskowa do sprawdzenia.Już głupieję, "zawał" nastąpił podczas jazdy,nierówna praca,dymienie,brak wolnych obrotów,myślałem że wtryski. Pozdrawiam Jacek Rykała
Witam serdecznie, mam mały problem kupiłem Citroena Xantie 1.8 z gazem na systemie holenderskim 2 generacji. I od pewnego czasu mam problem z jazdą na " luzie " gdy przekraczam 3000 obrotów i wrzucam na luz samochód traci obroty i gasnie i to samo dzieje się od kilku dni z benzyną :/ nie wiem co się dzieje i co robić Prosze o pomoc :cry:
Ten na kole wałka widziałem. Tego na kole zamachowym nie. Poszukam. Hmm tylko jak ustawić wał? Dwa obroty wału to jeden wałka rozrządu. Chyba zdejmę pokrywę zaworów i wykręcę świece, żeby wyznaczyć gmp.
Witam wszystkich. Tak jak napisalem w temacie chodzi o citroena xantia 1.9 td z 1998r.Otórz niezaleznie czy silnik zimny czy cieply ciezko pali (potrzeba" dlugich" paru obrotów zeby zaskoczyl)> Paliwo dostaje filtr paliwa sprawdzony swiece takze. Z góry dziekuje za porady i pozdrawiam.
kombinowalem oi jeszcze strzelil drugi kruciec tym razem od wlewu oleju:/ eh ale jakos sprubuje to poskladac Dodano po 4 zalozylem dzisiaj rurke przelotową chyba to jakis odpowietrznik troche pojezdziłem obroty nie falują nic się nie działo czy mogę tak zostawic?zeby tak bylo?
Tłoki powinny być podobno na tzw. równej wysokości na nie w górnym punkcie. Podobno? skąd masz taką informacje? Tłoki na równej wysokości to spotkają się w połowie suwu . Żaden silnik nie ustawia się w ten sposób . Sprawdź po wykręceniu 1 świecy czy znak wału pokrywa się z miejscem gdy tłok jest "na szczycie". (Co drugi obrót) powinien grać jak nie...
Witam, sfer nie wymienisz sam. Trzeba podniesc samochod i sposcic cisnienie z ukladu. To nie prawda że nie wymienisz sam. Czynność jest bardzo prosta. Potrzebny jest klucz łańcuchowy (Do luzowania gruszek bo dokręcasz ręką) kawałek najazdu lub kanału, podnośnik nie nadaje się do tego celu. Podnosisz samochód w pozycję serwis i luzujesz obie gruszki...
Witam.Minęło już trochę czasu i dalej mam problem z cykaniem które jest ok co 2 sekundy , wymienioną mam kule konżektorową auto miękkie czyli sfery raczej wszystkie ok,głośna praca pompy lhm<charczenie> aż pasek piszczy w trakcie dopompowania najgorzej przy skręcaniu na wolnych obrotach strasznie stawia opór paskowi ale wspomaga dobrze. czy to...
Odpaliłem niedawno autko kontrolka gaśnie lekko się dławi przy dodawaniu gwałtownym gazu , i potrafią podfalowac obroty , sprawdzałem cewkę nie ma w niej wilgoci jest sucha , wydaje mi się że to może byc wina sondy? nie mam niestety jak zmierzyc napięcia na niej.
Pomyliłęm się. nie 70A, a 80A.Alternator jest Valeo. W nastepnych rocznikach wkładali juz 90A i 120A. Tylko tak sobie myślę że jakby zdechła dioda to by pewnie światła pulsowały, ale nic takiego nie ma. Dodano po 8 POliczyłem ze swiatła (mijania,drogowe, przeciwmgielne, pozycyjne) to około 400W. Do tego dochodzi dmuchawa wnętrza i wiatraki na pierwszym...
i własnie w tym cały problem, że nie wiadomo co jest grane. Na gazie strasznie muli, jest słabsza, strzela na niskich obrotach jak się nagle chce przyspieszyć tak jakby gdzies się gaz gromadził i później w rurze sie dopalał. Ciężko ujechać. Na wysokich obrotach już tego nie czuć ale przyspieszenia nie ma. Na biegu jałowym silnik drży. Na beznynie ma...
witam auto zapala ale chodzi jak stary szrot i zle wchodzi na obroty tak jakby nie chodzil na wszystkie cylindry i dodatkowo smorodzi i kopci na czarno ALE jest jeden numer: po przestawieniu rozrzadu o 2 zeby chodzi juz prawie normalnie tylko ze duzo pali 15 litrów i po przekroczeniu 4 tys obr/min dostaje kopa pozdro T
Witam. Podepnę się pod temat, mam podobny problem. Xantia 1,8 8v + lpg (sekwencja). Na benzynie odpala na 20 - 30 sek, obroty ok 1500 bez dodawania gazu, przy próbie wciśnięcia gazu, gaśnie natychmiast. Natomiast gdy odpalam na lpg, to "załapuje" na ok 1-2 sek. "Wymigałem" mu błędy i pokazało: słaby akumulator (kiedyś faktycznie go rozładowałem), uszkodzona...
Witam, Citroen Xantia 1.9 D turbo. W zeszłym roku wymieniałem głowicę bo po wymianie rozrządu ktoś zapowietrzył układ chłodzenia i zwichrowało głowicę. Stara nie nadawała się do niczego i poszła regenerowana. Wszystko jest niby ok, nie wywala płynu, nie gotuje się itp itd, silnik pali z pół obrotu na wszystkich cylindrach. Po uruchomieniu sinlika bardzo...
Witam. Jestem na etapie wymiany listwy wtryskowej Matrix w samochodzie Citroen Xantia z silnikiem 2.0 16V, moc: 150km. Usterka listwy polega na uszkodzeniu jednej cewki. Instalacja Lpg - Zavoli AliseiN. Wtrysk w tym silniku to typowa sekwencja. Czas otwarcia wtrysków Lpg na wolnych obrotach (temp 90C) nie schodzi poniżej 4,10 ms. Jak wiadomo nowy Matrix...
Witam, również mam problem z gazem ktoś pomoże problem polega na tym że po odpaleniu samochodu jest wszystko w porządku jednak po przejechaniu ok. 1km w czasie postoju zaczynają falować obroty (powiedzmy postój ok 1 min. falowanie ok. 40 s i się uspokaja do czasu ponownego ruszenia pedałem gazu). I nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że po...
Mam wielki problem ze swoją Xantią. Gdy chodzi na benzynie, to bardzo słabo wchodzi na obroty, przydusza się i strzela w kolektor dolotowy. Na gazie wchodzi nieco żwawiej na obroty i nie strzela. Za to przy prędkości pomiędzy 110 a 120 km/h zaczyna przerywać (na benzynie i na gazie) i na gazie zaczyna strzelać. Przy prędkości powyżej 120 można już jechać...
Witam jestem posiadaczem xantii 1.8 8v z 1995 roku ze sterownikiem magneti marelli mm8p i mam następujący problem samochód po uzyskaniu nawet niewielkiej temperatury gaśnie po dojeżdzaniu do krzyzówki badż puszczeniu pedału gazu.A stało sie to pewnego razu gdy nagle wskazówka prędkościomierza spadła do zera i po dojechaniu do swiateł moje auto poraz...
Witam i proszę o fachową poradę: Samochód: Citroen Xantia 2.0i 8V RFX (123KM) rok 1993. System wtrysku Magneti Marelli 8P20. Mam niesamowity problem z pracą tego silnika. Mianowicie: gdy dodaję gazu strasznie go zadusza i potrafi strzelić w kolektor ssący. Problem te jest narastający. Po zapaleniu strasznie go zalewa i ciężko mu utrzymać obroty. Jak...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moja Cytrynką. Zrobiłem tym autkiem ok 60 tkm praktycznie bez awarii. Od pewnego czasu zaczęły się problemy. Na początku zauważyłem, że przy rozruchu kręci trochę dłużej. Pierwsze co zrobiłem, to założyłem nowy filtr paliwa. Nic nie pomogło. Jeździłem wiec tak dalej. Po pewnym czasie rozruch był coraz...
Witam, mam xantię 2.0hdi. Wymieniałem w aucie pompę paliwa w baku, stara podłączana na krótko nie dawała znaku życia. Z nową auto po ok. 20s na rozruszniku z trudem odpala. Zagaduje po jednym cylindrze, aż się rozkręci. Przy próbie ruszania- gaśnie i dalej tak samo trudno go odpalić. Tak samo gaśnie jak dostanie wiecej obrotów i puszczę gaz. W baku...
Witam Dzięki lukas.komp za tak obszerny opis. Jeżeli chodzi o Twoje pytanie ,to jest wersja z regulacją temperatury 18-26 C. Prawie na wszystkie moje pytania już uzyskałem odpowiedż wcześniej. W większości przypadków samodzielnie doszedłem, ale wcześniejsze sugestie kolegów zweryfikowały moje diagnozy za co dziękuję. Cenną informacją jaką mi podałeś...
witam problem polega na tym ze nie dziala poprawnie uklad chlodzenia, plyn w chlodnicy gotuje sie a nie zalaczaja sie wentylatory, i tu pytanie, ktory wentylator jest do chlodnicy?, bo sa dwa ( ktos mi podpowiedzial ze jeden do chlodnicy, drugi do klimatyzatora - czy to prawda ??) ... nie moge tez zlokalizowac czujnika temperatury w chlodnicy ... gdzie...
Witam. Posiadam xantię 1.8i z klimatyzacją i mam problem z układem chłodzenia. Problem polega na tym ,że kiedy włączę klimatyzację wentylatory włączają się oba na maksymalnych obrotach na około 10 sekund po czym po 20 sekundach włączają się znowu, i tak kilka razy. Kiedyś po włączeniu klimy wentylatory chodziły na wolnych obrotach non stop. Bez klimy...
Witam Co może być przyczyną że dmuchawa nawiewu działa tylko gdy stacyjka jest w pozycji zapłonu a po odpaleniu silnika już nie działa? Autko bez klimy, ręczne sterowanie klapkami i od dmuchawy ma zwykly suwak z podziałką prędkości obrotów. Domyślam sie że jest tam elektroniczny regulator dmuchawy i ma problem z wyższym napięciem bo przy 12V działa...
Witam Panowie, zwracam się do Was z takim problem jak w tytule, mianowicie od jakiegoś czasu auto nie przełącza się na gaz i jeździ tylko na benzynie (wir w baku). Wskaźnik poziomu gazu tylko miga i nic więcej. Jedyny bezpiecznik który jest na widoku przy sterowniku sprawdziłem jest w porządku. Sterownik na inny podmieniałem i bez zmian.Przed chwilą...
Witam. Samochod Citroen Xantia 2, motor: 1.8i 16v 110KM (XU7 JP4), istalacja LPG: Stefanelli Sis Plus. Problem następujący: Przy podłączeniu komputera pod instalację pokazuje mi dziwne odczyty. Tzn: https://obrazki.elektroda.pl/3218237500_... https://obrazki.elektroda.pl/1233931200_... https://obrazki.elektroda.pl/3930859900_...
Witam mam problem z citroenem na pb jak zimny po odpaleniu próba jazdy konczy sie tym że jak dodajesz gazu to silnik sie dusi a jak juz uda sie rozpedzic go do 2500 3000rpm to jest lepiej. Kontrolka check engine czasami sie zapala i gaśnie nie zależnie od tego czy jazda jest eco czy pedał w podłoge. Wczesniej przed wymiana przepustnicy podczas odpalania...
wykręciłem tą cewkę jest ona firmy elektrofill rok produkcji 2000 :D. Zauważyłem na prawej szpilce kondensator 2,2 uF. Elektrofill hmnnn jakiś wynalazek do tego z kondensatorem po bokach?? Dla pewności mówimy o silniku na jednopunktowym wtryskiwaczu Boscha Ma3.1 ?? Oryginalnie ma tam być cewka zapłonowa z sygnaturą Boscha nie pamiętam już dokładnie...
Witam, od srogiej zimy mam problem z wentylatorami chłodnicy w mojej XII 1.9TD. Objawy są takie że po przekręceniu kluczyka zanim jeszcze zagrzeje świece żarowe wentylatory już się rozkręcają na maksymalnych obrotach! zimą był koszmar z zapalaniem teraz jest cieplej to da się odpalić. Podłączałem nowe czujniki ze sklepu do przewodów nic się nie zmieniło...
Witam , problem z silnikiem krokowym raczej wykluczam dlatego że byłem w ASO Citroena PROXIA wywaliła 3 błędy 1 z nich zapamietałem konkretnie brak sterowania silnikiem krokowym , w ASO założono nowy silnik krokowy i po adaptacji nie było różnicy w zachowaniu auta , identycznie sie zachowywało , nieszczelności w układzie wykluczam dlatego że auto potrafi...
posiadam zabytek w postaci citroena xantia 2.1 td z pompą epica. Mam dziwne zjawisko przy odpalaniu. Podbija obroty i spadając gaśnie i trzymając na rozruszniku takie zjawisko się powtarza i gaśnie. Raz już tak było, ale odpaliłem na rozruszniku i chodził. Laweta go zabrała na warsztat, ale tam okazało się że normalnie odpala, cud. Wreszcie pociekła...
Witam. Mam tego peugeota 806 i znowusz zakładam temat z racji tego że mało jest o nim i ogólnie o eurovanie koncernu psa/fiat/lancia w sieci. W Peugeocie na rozgrzanym silniku mam około 900 obr/min co uważam teraz za obroty zbyt duże. Latem też tak było ale jakoś mnie to nie zaalarmowało. W zimie skoczyło zyżycie paliwa szczególnie w niskich temperaturach...
witam . mam pytanie dotyczące regulatora obrotów silnika wentylacji są tam dwa tranzystory /duże metalowe/ z napisem T1829-1 MEXICO 9551 co to za tranzystor poz.piotr
Ja zakładałem komp z Citroena Xantii 2,0 , ma wbudowamy map sensor , tylko jakiś potencjometr 3 przewodowy masa,5V,sygnał musisz jakis zaadaoptować sobie. Aby widział obciażenie .Można od hdi np. Steruje to to zapłonem elegancko. Koło 60-2 załozysz sobie.Wtryski i reszta dupereli mu niepotrzebne. Albo od f126el tylko zabawa z kołem pasowym aby dobrze...
Wybór zależy od Ciebie, bo każdy chwali swoje, jeden japońca, drugi francuza, ja powiem tak, miałem hondę civic z 95 r, samochód mało pali ładnie się wkręca na obroty, małe opłaty. Przez 3 lata tym jeździłem, i oprócz wymiany oleju, i filtrów nic nie robiłem. Ojciec mój miał Citroena Xantie 1.8 16V, przez 3 lata padała wielokrotnie elektryka oraz zawieszenie...
Mam citroena Xantię 2 z 98 roku, 1,8 benzyna w automacie. Po odpaleniu na pozycji P i D migają dwie lampki od sport i trybu zimowego jednocześnie. Na R jedzie jednak wsteczny załącza się przy dość wysokich obrotach i potrafi szarpnąć do tyłu. Na 3 jedzie i zmienia biegi od 1 do 3. Na 2 zmienia 2 i 1. Czwarty bieg nie wchodzi, na D migają lampki i jest...
witajcie, podepne sie pod temat z lekka. posiadam citroena xantie z instalacja gazowa holenderska. moj problem polega doslownie na tym samym co wyzej, ale czy przyczyna ta sama? czasem slysze "wybuch" w silniku i troche mnie to stresuje. oprocz tego kiedy juz odpale auto na gazie to jak juz zgasnie to koniec, musze odpalic z benzyny. kolejnym problemem...
Witam, silnik po wymianie głowicy (stara pęknięta w 2 miejscach). Samochód po odpaleniu raz na jakiś czas sprawia wrażenie jakby brakowało mu ropy (obroty gwałtownie spadają po czym je podnosi) dzieje się to dość cyklicznie, podczas jazdy jest to niezauważalne. Zapala się check. Sterownik Bosch EDC AS 3.1 błędy: czujnik przesunięcia iglicy - błąd zapamiętany;...
Problem polega na tym, iż płyn że zbiorniczka wspomagania, przechodzi do zbiorniczka podnoszenia tyłu. Ponoć mechanik przeprowadził jakies czyszczenie i wymienił zaworek zwrotny. Niestety jest jak na początku, a mechanik zamknał warsztat, i nie mam z nim kontaktu. Jak uzupełni sie płynem zbiorniczek wspomagania to na wolnych obrotach, wspomaganie działa...
Witam wszystkich, Mam problem z pracą silnika XU10JP - RFX 2.0i w Xantii z1994r. Silnik sterowany jest przez ECU MM 8P.20. Silnik zasilany jest w benzynę i gaz. Na gazie pracuje idealnie chociaż na swoje 121KM powinien być mocniejszy. Problem jest następujący: - zapala ciężko na benzynie i spada z wolnych obrotów, jak jest ciepły to nawet utrzymuje,...
xantia obroty xantia citroen citroen xantia
fotokomórka podłączyć zasilanie odkurzacza fluke opinie
czujnik położenia wałka rozrządu objawy czujnik położenia wałka rozrządu objawy
Sterownik do pralki Ariston AVL 109 – gdzie kupić, jakie numery, programowanie, zamienniki Mini F60 2023 po wypadku kręci, nie odpala – diagnostyka, crash data, piro-bezpieczniki