Sprawdź opór 2 i 3 pin ma byc od 12 do 20 omów na 3 pinie po zapłonie ma być 12 V. Częsta przyczyna spadku mocy są te czujniki.
Pomiędzy 1 i 2 ma być rezystancja, a pozostałe konfiguracje nie powinne wykazywać "przejścia" 3 to ekran, nie powinien mieć połączenia z pozostałymi...więc coś nie tak
nie będzie oporu bo to czujnik piezo, i problem nie w nim
Hej, a może zwarty jest któryś pin (55 lub 62) z pinem 71 ? (numery od strony ECU) http://obrazki.elektroda.pl/8759551500_1...
12V tam nie ma być. 0 omów to dziwne, one z reguły leciały na przerwę.
Spróbuj na początek podmienić wtrysk z czujnikiem wzniosu iglicy bo to na jego podstawie jest czytany kąt wyprzedzenia wtrysku.
1.9 dci czy 1.9 dti bo to roznica,dci nie ma czujnika polozenia iglicy to uklad comon rail
oporność między 80-120 Ω
Co to jest czujnik otwarcia dyszy? A nie czujnik wzniosu iglicy wtryskiwacza przypadkiem?
Masz pewnie uszkodzony czujnik wzniosu iglicy - jaki był błąd podczas badania komputrowego? Pozdrawiam.
szukaj kolegi trns-serwis na tym forum on to ogarnie .
17660- Przerwa lub zwarcie na zaworze sterowania kątem wtrysku. 17654- Nieprawidłowy sygnał z wtrysku sterującego (informacja o uniesieniu się iglicy wtrysku czyli kiedy wtrysk nastepuje) 17655- Przerwa lub zwarcie ww czujnika na iglicy wtryskiwacza. Wszystko sprowadza się do albo słabego zasilania (12V,masa) albo uszkodzone kable do pompy i wtrysku...
A widzi obroty? Jeśli wyrzuca mu błąd o 3 wtrysku to pewnie chodziło o czujnik skoku iglicy. Można sprawdzić jego oporność, koło 100ohm powinno być, ale wydaje mi się że mimo jego uszkodzenia powinien palić.
ile bym tych dTi nie diagnozował, to w każdej odczyt z czujnika wzniosu iglicy jest taki jak Ty piszesz. jak odepniesz wtryskiwacz ster. to nie zarejestruje błędu z zaworu, bo przestaje nim sterować.
Czujnik wzniosu iglicy wtrysku - brak połączenia lub przerwa w obwodzie. przeca sam piszesz co jest zepsute. To ten wtryskiwacz z kabelkiem, zanim wymienisz sprawdź ciągłóść okablowania, bo nie kosztuje tyle co bułka. Wszystko dobrze poustawiane?
moje pytanie to gdzie wysyłane i dlaczego są informacje z czujnika wzniosu iglicy we wtrysku sterującym. Wysyłane jest to do ECU aby określić moment kiedy faktycznie otwiera się wtrysk. ECU za pomocą tych danych jaki i danych z czujnika położenia wału może precyzyjnie regulować kąt wtrysku.
dwie sprawy -czujnik położenia wzniosu iglicy ( na trzecim szprycku) -nastawnik dawki
Czujnik ruchu iglicy jest na bodaj trzecim wtryskiwaczu,poznasz bo do tego jednego wtryskiwacza leci kabelek.Oglądnij go czy nie ma gdzies szczeliny,często plastik pekniety i przy myciu dostaje się woda.Wystarczy wysuszyc i zakitować silikonem. Tym drugim błedem sie nie przejmuj,jeżeli nie masz tempomatu tak bedzie sygnalizować.
są 2 opcje jak po wymianie końcówek. 1- jak zakładałeś kolektor ssący były 2 wężyki 1 do zaworu recyrkulacji spalin 2 do czujnika ciśnienia turbo (mały czarny 3 pinow kwadracik z wężykiem) na lewyn nafkolu. 2- przy montażu końcówek uszkodziłeś czujnik ruchu iglicy(wtrysk z kablem)
Witam prosze jeszcze sprawdzis czujnik wzniosu iglicy na trzecim wtryskiwaczu, jest tam widoczny przewod ktorym idzie sygnal. przyrzadzie diagnostycznym powinien wyskoczyc bład, jesli regulator wydatku zostal juz wymieniony tak ajak pan wczesniej wspomnial to prosze jeszcze sprawczi 3 wtysk czyli czujnik wzniosy iglicy pozdrawiam
czujnik wzniosu iglicy rozpylacza - trzeci wtrysk licząc od rozrządu - wychodzi z niego kabelek do złączki, czujnik G62/G2 znajduje (no właśnie nie napisałeś jaki masz symbol silnika).
W silniku AFN kąt wyprzedzenia tłoczenia ustawia się ruszając pompą wtryskową; komputer również steruje kątem wyprzedzenia tłoczenia za pomocą przestawiacza tego kąta wbudowanego w pompę wtryskową na podstawie sygnału przesyłanego z czujnika wzniosu iglicy rozpylacza trzeciego wtrysku ale dopiero po uruchomieniu silnika więc dla pełni szczęścia statyczny...
Witam... mam na warsztacie Audi A6 2,5TDI 150km samochem klijet wjechal do garazu i zgasil wszytsko jak zawsze... lecz rano juz nie zapalil :( podpilem sie Vag 4,9 i pokazju "czujnik polozenia(wzniosu)iglicy G80 przerwa lub zwarcie do plusa" jestem juz blady przegrzebalem juz chyba wszystkie ksiazki fora itd... nic :( moze potrafi mi ktos pomoc... ????...
jedyne co pokazuje mi na VAG to bład polozenia czujnika wzniosu iglicy (G-80)
Czujnik wzniosu to ten na wtrysku pilotującym. Do sprawdzenia instalacja i sam czujnik.
To co napisałeś. Na drugim wtryskiwaczu od prawej strony zamontowany jest czujnik wzniosu iglicy, od niego do sterownika silnika idzie dwużyłowy przewód który prawdopodobnie jest gdzieś przerwany. Sterownik silnika popularnie zwany komputerem znajduje się w kabinie za "zegarami".
Witam jest problem jak w temacie bmw 525 tds rok 96. Nie byla jesynie sprawdzana pompa elektr w zbiorniku. Ja jeździłem dwa lata z niedziałającą pompą w zbiorniku,także w Twoim przypadku nie w pompie tkwi przyczyna.Na początek wymieniłbym elektrozawór w pompie wtryskowej.
Ten przypadek jest bardzo częsty - sprawdź działanie świateł stop. Jeśli działają, a nie masz odpowiedzniego sprzętu diagnostycznego, to zdejmij osłonę- tę nad pedałami i wyjmij czujnik hamowania (trzeba go okręcić i wyjąć). Czujnik posiada dwie pary styków, jedna rozwierna, a druga zwierna. Weź miernik w rękę i sprawdź ten czujnik. Pamiętaj, że po...
Z tego co kolega opisuje to pewnie błąd: 00542 - czujnik skoku iglicy G80 - wejście otwarte. Przerabiałem to ostatnio.
odepnij czujnik i zaobacz czy zapali , na czujniku iglicy powinien odpalić po dłuższym kręceniu
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
sprawdź czujnik wzniosu iglicy rozpylacza oraz jego obwód
co tam za prądy i zasilania ?? toż to czujnik wzniosu iglicy, czyli mikrofon......
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik iglicy na wtrysku.
Eh no i znalazlem. przecieta wiazka pod silnikiem + luzna wtyczka od wtrysku z czujnikiem iglicy. Wykasowane tylko teraz podczas jazdy zapala sie check. po odczycie wywala 2F. Wie ktos co to za blad ? bo nic nie moge znalezc...
Mam pytanko do was posiada ktos oryginalny tester fiata? moze jest mozliwosc jakiejs kalibracji, przyczenia tej pompy? poniewaz ta podkladke która podłozylem wyciaglem zeby sprawdzic czy moc wróci no i okazuje sie ze troszke lepiej jedzie ale nie tak jak wczesniej przed naprawa ale co najlepsze bład nie powraca ciekawe dlaczego? Moze z tego powodu ze...
Czujnik położenia iglicy na wtryskiwaczu naprawiony?
Próbowałem też z większymi wartościami niestety oczekiwanego efektu nie było . Bo i nie będzie. Zasymulowałeś obecność czujnika - co nie znaczy że rezystor zaczął generować sygnał. Zmieniła się sygnatura błędu, z "Czujnik wzniosu iglicy - przerwa w obwodzie", na "czujnik wzniosu iglicy brak sygnału/sygnał niezrozumiały".
Oj, bo użyłem potocznego sformułowania. Dla zorientowanych wiadomo chyba że chodzi o początek tłoczenia. Kąt wtrysku przecież daje się określić tak naprawdę chyba tylko czujnikiem wzniosu iglicy wtryskiwacza.
sprawdź przelewy tzn zdejmij z wtrysków przewody gumowe i zobacz czy jakiś wtrysk nie puszcza przelewem bo bedzie sie pompa zapowietrzać tak miałem na wtrysku z czujnikiem iglicy w vw 3tdi pozdro
podgrzewanie paliwa do ok 60* , napiecie ok 120v, czujnik położenia iglicy - czujnik mierzący położenie iglicy ale w CR z tego co kojaże to nie wystepuje chyba ze złe tłumaczenie (a może sie myle?) wystepuje w pompach elektronicznych przy jednym z wtrysków , a służy do określania stopnia wyprzedzenia zpłonu
Błąd czujnika wzniosu iglicy złapał stąd, że w tym silniku nie ma czujnika położenia wałka rozrządu, jest tylko czujnik położenia wału, a sterownik początek wtrysku bierze właśnie z wtryskiwacza, jak silnik się rozbiegł, to wyleciał z synchronizacji wał - wtrysk, więc nie ma się czym przejmować o ile odpala i jeździ
Zawór elektromagnetyczny pompy(impulsator) i czujnik wzniosu iglicy na trzecim wtrysku, może być przyczyną, jeżeli to silnik DW8 B.
Witam, Mam podobny problem (chyba?), ale może będę miał więcej szczęścia od kolegi i ktoś podpowie co może być powodem takiej awarii. Samochód zgasł podczas jazdy i już nie można odpalić, rozrusznik normalnie kręci...podpięty komputer (nie w serwisie) wskazał, błąd g80 czyli czujnik wzniosu iglicy, no ale doczytałem, że nawet jak ten czujnik nie działa...
Sterownik dostaje informację o kącie wtrysku z wtryskiwacza z kablem. Tam jest czujnik wzniosu iglicy. TDDI nie ma wtrysku sterującego Dodano po 2 Sterownik dostaje informację o kącie wtrysku z wtryskiwacza z kablem. Tam jest czujnik wzniosu iglicy. TDDI nie ma wtrysku sterującego :idea:
kontrolka zapala się i miga po około 30 sekundach po uruchomieniu silnika ,byłem na komputerze,który wykazał awarię czujnika iglicy pompy wtryskowej . poszedłem do sklepu kupić czujnik ale w wykazie części nic takiego niema .Czy jest to poważna awaria i jak ją naprawić?c
Czyli rozumiem, że tłok z czujnikiem pozycji iglicy do GMP i pompa na 0 blokować i zakładać ?
Nie , o wtrysk z czujnikiem wzniosu iglicy.
Założyłem wtrysk wyjęty z działającego silnika, ponadto podpoiłem jeden wtrysk pod tą sekcje po za silnikiem żeby sprawdzić czy w ogóle pompa daje ciśnienie no i wydaje mi się ze jest oki, rozpyla do okola dość szeroko. Fotki dorzucę wieczorem. Edit: znalazłem gościa z vagiem i tak: błąd czujnika iglicy błąd czujnika temperatury paliwa błąd sterownika...
Proponuje Ci przeciac dwa przewody toz przy komputerze , jeden od czujnika liczby obrotow silnika , drugi od czujnika wzniosu iglicy , jednoczesny brak sygnalow z obu czujnikow uniemozliwi odpalenie auta . Jezeli jest to silnik na PD to wystarczy odciac tylko czujnik liczby obrotow , bo naturalnie w tym silniku niema czujnika wzniosu iglicy . Pozdrawiam
Sprawdz jeszcze czujnik wzniosu iglicy 3-ciego wtrysku , oraz czujnik polozenia pedalu sprzegla (wlacznik)
W silniku 2,0 tdi błąd czujnika wzniosu iglicy? Czym to diagnozowałeś?
To wywali błąd "czujnik wzniosu iglicy" (needle lift sensor) W tym przypadku może chodzić o zawór suwakowy.
czujnik wzniosu iglicy wstryskiwacza , wisi na pinie 101 i 109 ECU.
Po kolei lecimy- -kod 31 to brak sygnału z czujnika prędkości obrotowej wału.Olać go,bo zawsze wyskakuje jak silnik stoi.Po prostu w chwili samodiagnozy ECU "nie widzi" sygału z niego -kod 64 to sygnał z członu istalającego ilość (zaworu suwakowego).To takie czarne h*jostewko przykręcone z boku pompy. 82-czujnik położenia wzniosu iglicy.To ten pierdolniczek...
ten przewód jest do czujnika wzniosu iglicy we wtrysku
Większa szansa że w czujniku wzniosu iglicy
Sprawdź rozrząd oraz czujnik wzniosu iglicy.
czujnik położenia masz od tyłu silnika w okolicach koła pasowego, wtyczka u gory na obudowie paska rozrządu obok wtyczki czujnika wzniosu iglicy. Czujnik indukcyjny oporu nie pamiętam, ale jak masz poniżej 2 kiloomów to powinno być dobrze. Na oscyloskopie sinus z dwoma pikami.
Podmieniłem pompe, nie dało to rezultatów i założyłem starą. Z tego co ja wiem, dynamiczny kąt wtrysku jest liczony na podstawie sygnałów z: -czujnika położenia wału -czujnika położenia iglicy wrtyskiwacza -czujnika temp paliwa Elementem wykonawczym jest zaworek N109. Czy mam racje?
Sprawdż wtryski,szczególnie ten z czujnikiem ruchu iglicy( wtrysk z kabelkiem)
W grupie 04 nie zmieniasz dawki tylko kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli masz tam co innego niż to co napisałem to znaczy ze ktoś mieszał w adaptacjach. Kąt statyczny to kąt który ustawiasz przestawiając pompę, i jest on potrzebny do odpalenia silnika i ma wynosić w BS dla tego silnika od 52-58. Kąt dynamiczny to kąt regulowany zaworem wyprzedzenia kąta...
To chodzi o iglicę, którą membrana popycha do góry (ta iglica jest w górnej pokrywie zespołu wodnego i nie jest przykręcona żadną śrubą). Jest ona stalowa, uszczelniona za pomocą małego oringu, osadzonego za pomocą podkładki i trójkątnej drucianej zapinki. To z niebieskim plastikiem to akurat inna część (regulator przepływu wody). A propos postu Hrabii...
Czujnik położenia iglicy na wtryskiwaczu walnięty lub wiązka idąca od niego.
Moze chodzi o czujnik ruchu iglicy? Czy o sterowanie poczatkiem wtrysku?
Witam mam dość poważne ostatnio kłopoty ze swoim MB C220D 1997 WDB2021211A545067 206 tys km ponieważ siadła mi pompa a mianowicie po odpalaniu silnik nie pracuje równomiernie i pali się kontrolka EPC, po zgaszeniu i uruchomieniu ponownie kontrolka gaśnie a silnik nadal pracuje nie równomiernie mianowicie do gazowuje sam do 4 tys obrotów a potem spada...
Czujnik ruchu iglicy wtryskiwacza. Zmierz miernikiem oporność - powinno być 120 Ohm
Witam, czy udało się ustalić przyczynę oraz usunąć usterkę? Pytam bo u mnie ten sam komunikat: czujnik przesunięcia iglicy / niekompatybilny
To jest klucz do wtryskiwaczy z czujnikiem wzniosu iglicy, czyli z przewodem. Patrząc na poprzedzający wpis sugerował bym kosz w całości, bo kto wie do czego to doprowadzi?
przestawiacz kata wtrysku poszedł lub przestawiona pompa. ustaw pompe. sprawdz czujnik wzniosu iglicy i wysterowanie przestawiacza kata.
Nie wtryski są mechaniczne tylko jeden ma czujnik wzniosu iglicy i o przebieg z niego wlasnie mi chodzi
witam ponownie, przepraszam jesli uraziłem użytkowników forum, ale ta kontrolka sygnalizuje rózne błedy nie tylko immo, świece żarowe i czujnik stopu np: błędni dzałający lub nie sprawny czujnik iglicy wtryskiwacza sygnałowego? nie bedzie sygnalizowała, sterowani pompy wtryskowej lub woda w filtrze paliwowym, tego juz nie bedzie sygnalizowała to sa...
Trzeba by się zaopatrzyć w troszkę literatury, chociażby z serii "Sam naprawiam..." i troszkę poczytać, np. co to czujnik wzniosu iglicy itd. Jak można naprawiać coś, nie wiedząc jak to działa?
czujnik skoku iglicy moze cos rozlaczyles przy wymianie filtra
to tylko dwa kable, nieważne jak podłączone ,(byle nie zwarte) :-) ps. i to nie wtrysk sterujący tylko wtrysk z czujnikiem wzniosu iglicy
Do kolegi "beer100" : cytuję - Trochę mnie to irytuje to przypisywanie lampki do czujnika stopu.......... może wszystkie czujniki poklei wymieniać jak tylko ma czas i mamonę. Odp: może i cię irytuje ale taka jest prawda , a przed wymianą mądra głowa bierze miernik i sprawdza ( 10 minut wystarczy ). Co do problemu w twojej OCTAVI to sprawdziłbym czujnik...
Witam kody blędow EDC 14 czujnik temp. cieczy chlodzącej 15 czujnik temp powietrza doładowującego 28 sygnał prędkości 34 czujnik ruchu iglicy wtryskiwacza 42 czujnik pedału przyśpieszenia 46 czujnk ruchu iglicy wtryskiwacza 51 pompowtryskiwacz cyl 1 54 pompowtryskiwacz cyl 4 55 pompowtryskiwacz cyl 5
Witam ponownie. Czy możliwa jest regeneracja wtrysku sterującego z czujnikiem położenia iglicy , konkretnie chodzi o cewkę ? Czy ktoś może przerabiał ten temat ?
021E - Czujnik ruchu iglicy Przerwa/ zwarcie do plusa” 045D - Sygnał obciążenia z zacisku alternatora
Jeśli będzie czujnik podniesienia iglicy dawał fałszywy sygnał to będzie pokazywał błąd początku wtrysku . Usterka dosyć dziwna.
Czujnik reaguje na otwarcie iglicy wtrysku czyli informuje dokładnie ecu kiedy następuje wtrysk. Z niego ustalany jest kąt wtrysku regulowany sygnałem pwm na zawor a tu różnice ciśnień paliwa przesuwa tlok i kąt tzw fali jak i samego wtrysku zmienia się . Dlatego regulacje kąta wtrysku należy weryfikować dynamicznie czy sygnał pwm dla danego kąta mieści...
Co mogę jeszcze zrobić? Trzeba coś wymienić ew. coś innego rozkręcić? Prawdopodobnie do wymiany będzie membrana zaworu przełączającego (która znajduje się w okragłym mosiężnym elemencie z lewej strony zespołu wodnego).
Needle lift sensor. Czujnik wzniosu iglicy. To dosyć popularne określenia. Aczkolwiek wykasowanie błędu nie naprawiło samochodu.
Hmm przepływka pierburg, ale nie sprawdzałem. Ale skoro tester pokazuje Czujnik skoku Iglicy to raczej nie przepływomierz
Pierwsze co zrobiłem to podłączyłem KTS. Dla zainteresowanych wtryskiwacz z czujnikiem położenia iglicy jest na 5 cylindrze, sprawdziłem w innym, przyczyną tego że samochód nie chodził jak powinien była turbosprężarka, i rozwalony katalizator. Dziękuje za pomoc pozdrawiam.
Witam, Mam problem z Man'em F2000, autko bardzo ciężko odpala(teraz w lato). Podobno też ma małą moc co wynika z relacji kierowcy ale sam tego nie sprawdzałem. Sterownik silnika nie pokazuje żadnych błędów, nie wiem jakie wartości powinny byc np. z czujnika iglicy albo przesunięcia kątka wtrysku a może one mają nieprawidłowe wartości. Autko nie dymi,...
Witam serdecznie. Mam problem ze Scania 144 530 w wersji opticruise. Od jakiegoś czasu dzieją się z nią dziwne rzeczy. Jakieś dwa tygodnie temu kierowca miał problemy z jazdą auto rozpędzało się do 80kmh a po jakimś czasie zaczynało przerywać i tak jakby nie reagowało na pedał gazu. Silnik nie gasł. Spadała moc auta. Wtedy komputer edc pokazywal błąd...
Może być tez czujnik położenia iglicy zainstalowany na 3 wtrysku, bądź też zawieszony ten wtryskiwacz. Sądząc po białym dymie jest zalewany paliwem.
Możliwe, że jest niepodłączony lub uszkodzony czujnik skoku iglicy /jeden z wtryskiwaczy ma wyprowadzony kabelek/. Zmierz jego rezystancję.
Wygląda na czujnik położenia wzniosu iglicy.
Strzelam-czujnik wzniosu iglicy? Może moderator mi wybaczy że nabiłem posta,ale podstawie lakonicznych informacji podanych przez autora trudno coś doradzić.
Mfa dostaje info z ecu o spalaniu. Podepnij vaga i tam masz parametry spalania. Ecu kalkuluje tak myślę że na podstawie czujnika wzniosu iglicy 3 wtryskiwacza i wychylenia nastawnika. Więc raczej ciężko bedzie coś wykombinować.
2 stopnie za OT Ale kiedyś robiłem testy ile "wyciągnie" elektronastawnik kąta wtrysku to nie było różnicy do około 7 stopni przed i za OT. Warunek to sprawna i szczelna pompa (sekcje) oraz wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy.
Tyle inwestycji i kosztów, a chyba nie zrobiłeś diagnozy??? Usterkę czujnika wzniosu iglicy (na trzecim wtrysku) można zdiagnozować momentalnie. Dziwne praktyki. Pozdr.
Nie, używane miałem i też były jakieś lipne, od wtryskiwacza tą elektronikę i ten czujnik położenia iglicy i krokowca tylko odkręciłem aha i koło wtrysku tą sprężynkę z membranką
mamtaki przypadek z bmw że komputer wyżuca mi błąd czujnik iglicy chodzi pewnie o ten na pompie ale czy przy takm błędzie nie dało by sie jej wogóle uruchomić? Regulamin, p.10.9, 11 i 15. Proszę poprawić. Jak chcesz być poważnie traktowany na tym forum, to: - dbaj o styl swojej wypowiedzi - nie popełniaj błędów - nie zaniżaj poziomu elektroda.pl Dziękujemy!...
sprawdz czujnik wzniosu iglicy ktory znajduje sie na 3 wtryskiwaczu.podnies obroty silnka na okolo 2.5-3tys obrotow i uderz czyms metalowym we wtryskiwacz(3)i zaobsewuj czy w tym momencie silnik mial przerwana prace...
auto bez czujnika wzniosu iglicy ma zapalic ale bedzie kopcic a podaj numery sterownika gdybys potrzebowal jest szansa ze mam taki sam bo ostatni dzialalem z takim autkiem
ewentualnie problem w czujniku położenia wzniosu iglicy.
Bład 00550 jest zwiazany z kontrolą startu wtrysku. Sprawdż ustawienie pompy wtryskowej, czy początek wtrysku teoretyczny na wolnych obrotach pokrywa się z początkiem faktycznym.Jeżeli tak nie jest ustaw pompę za pomocą blokad.Sprawdż tez czujnik wzniosu iglicy , na wtyczce powinien mieć opór około 100 om
czujnik wzniosu iglicy czujnik skoku iglicy czujnik położenia iglicy
czujnik dolot powietrza skoda duży wilgotność powietrza transformator ferrytowy
zmywarka hotpoint pompa spustowa zakup spawarki
Inwerter lodówki LG, Samsung – czy można zasilać 3 żarówki 230V? PWM, napięcie, ryzyko uszkodzenia Alpine TDM-7526T – demontaż panelu, rozpołowienie, śruby, taśma FFC, VFD