Tqmeh pisał o kierownicach spalin, ja pisałem o N75. Gubisz się w zeznaniach... Zrobiłeś w końcu czyszczenie N75 czy kierownic?
Dzięki jarciu za szybko odpowiedz. Wytłumacz mi jeszcze jedno jakby było przeładowanie to czy komputer nie wpadał by w tryb awaryjny ? Podczas jazdy tak, ale na postoju za krótki czas. I co zdjąłeś te rurę z ic, pomogło? Bo w moim pomogło czyszczenie kierownic turbo, faktycznie blokował je nagar, i za duże ciśnienie doładowania + wyższe ciśnienie oleju...
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Zanim je wyciągniesz to klucz 13-ka i nałóż na dźwignię ramienia turbo i spróbuj nią poruszać to ma skok ok 2 cm i sprawdź czy się blokuje czy w miarę jako tako chodzi bo być może wystarczy tylko dobrze rozruszać i potem ostro jeździć i będzie dobrze a jak nie drgnie to paskudna robota nie tyle z samym wyciagnięciem turbo bo to czynność niezbyt skomplikowana...
wjedź na kanał i zobaczysz taką gruche przy turbo. z niej wychodzi taki pret z który przestawia kierowniczki(czyszczenie kierownic wymaga demontażu turbo)zobacz czy da sie go przesuwać(ręcznie). jak nie to odkręć tą gruszkę i spróbuj rozruszać..Ale najlepiej zrobic test dynamiczny vagiem (komuterem)bedziesz wiedział co masz nie tak.bez brudzenia sie.
Jak dla mnie kiepsko wyczyszczone kierownice turbo, do poprawki. Sam się na to złapałem w Passacie b5, czyściłem w pospiechu, niby na stole chodziło super, w praktyce po 2 tygodniach to samo, ale weź ściągnij gruszkę i w momencie dodawania gazu próbuj ruszać dźwignią od kierownic (nie oparz się) zobaczysz że pod naporem spalin geometria będzie się blokować....
Proszę o analizę logów pojazdu. Problem tkwi w tym żę auto jest słabe , dopiero powyżej 2500obr/min czuć że zaczyna troszkę lepiej przyśpieszać. Czyszczona kierownica turbo. Gruszka kierownicy sprawdzona. Zaworki n75 sprawdzone: sztanga porusza się w pełnym zakresie. Egr pracuje. Chłodnica intercolera nowa . Kąt wtrysku 57. Dawka zmieniana 5.8mg/str...
Np jeśli jest tryb awaryjny przez przeladowanie to auto ciągnie do około 2800 obrotów i odcina moc. Jeśli masz nie doładowanie to auto jest zawsze mulowate i powinno czarno dymić przy pełnym gazie. Zrobisz logi to się wszystko rozjaśni.W Silnikach afn prawie zawsze winę ponoszą zapieczone kierownice jeśli turbo szwankuje. Czyszczenie nie jest trudne....
Pierwszy objaw przycinających się kierownic turbo, za czyszczenie jej nie powinieneś zapłacić więcej jak 400-500 zł, gruszki rzadko się uszkadzają. Zakładając ze zawór sterowania turbiną, wężyki, akumulator podciśnienia i pompa vakum jest sprawna: Przegoń porządnie auto na 3 biegu z pedałem gazu max min tak dodawaj i puszczaj co 3 sekundy gdzieś przez...
Witam ,tak sztanga pracuje bez oporów ,turbo i kierownice były czyszczone słychać jak pracują ...Czy z logów jest ktoś w stanie ocenić i coś zdiagnozować? http://vaglog.rtnet.pl/martinnrw_91131.h...
Mam taki sam problem. Octi z 2005r 2,0TDi na pompowtryskach po przejechaniu ok 1000km od czyszczenia turbo znow wlacza sie tryb awaryjny (zapieczone kierownice na turbo) i zastanawiam sie czy przyczyna nie jest grucha przy sprezarce. Po rozruszaniu gruchy (bez wyciagania turbo) auto znow jest zrywne:D. Za jakis czas wymienie gruszke a jesli nic to nie...
Grucha do wymiany po twoim zabiegu i do czyszczenia turbo bo kierownice są zatarte dlatego sztanga nie chodzi w pełnym zakresie.
tzn? :) bo jezeli oddam auto mechnikowi jakiemus to co by nie bylo bedzie czyscil turbo + wymiana zaworu n75 nawet jezeli to nie bedzie potrzebne bo byle by zarobic mozna stwierdzic czy sa zapieczone kierownice? bo wtedy oddam auto na czyszczenie turbo i tylko czyszczenie . Czy mozna stwierdzic ze to n75 ? bo wtedy sam kupie nowy i zamienie . czy moze...
Zacięta kierownica od turbo, do czyszczenia na początek. Instrukcje w internecie można znaleść.
Żeby zrobić w roczniku 98 wystarczy ci kabel vag za 20 kilka złotych z alledrogo np....... żeby stwierdzić zacięte kierownice wystarczy log 011 w próbie dynamicznej ale dla pełnej diagnostyki warto zrobić komplet logów. Lub sposób 2 dokopujesz się do turbiny przy turbinie jest puszka podciśnieniowa z cięglem odpinasz cięgło od ramienia przy turbo i...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
IV. jw, ale wzrost wartości jest bardzo duży lub ciągły, po czym wartości w kolumnie 3 spadają na długo, lub całkowicie - mamy zapieczone kierownice (turbo do czyszczenia/regeneracji) , lub problem ze sterowaniem turbo (najczęściej uszkodzony zawór N75, pęknięty wężyk podciśnienia) Wszystko pięknie. Ale w tym przypadku nie ma kierownic turbo.
Dziękuję za odpowiedź. N75 wymieniałem rok temu na Pierburga. Możliwe by tak szybko się wytarła ta sprężynka? jakie są jeszcze przyczyny przeładowania oprócz zaworu upustowego? Wężyki? Jutro zrobię jeszcze raz logi łącznie z 010.... Hm...Przepływka też roczna i też Pierburg... nie jakiś cudak z chrl... ręce opadają.... Będę wdzięczny za wszelkie sugestie....
No i właśnie teraz powinieneś popatrzyć w live data, a nie robić zbędną dyskusję. Prawdopodobnie przeładowanie się kłania, jeśli podciśnienia i sterowania są dobre, to niestety czyszczenie w twoim wykonaniu nie przyniosło odpowiedniego efektu.
mozliwe zapieczone kierownice w turbinie,poruszaj reką lub czyms sztange od turbo,zeby nie było oporów ,jak bedzie sie lekko juz ruszac przegoń auto gdzies na prostej,te silniki maja to do siebie ,że raz na jakis czas trzeba je przegonić,ja to nie pomoże turbina do zdjecia i czyszczenia łopatek. jak ogarniasz troche mechanikie to sam sobie to zrobisz,opis...
Aby zmniejszyć ciśnienie doładowania to sztanga siłownika musi zostać wypchnięta w górę siłą sprężyny znajdującej się wewnątrz gruszki siłownika bo N75 wtedy zmniejsza podciśnienie wciągające sztangę w dół. Najlepiej jak zdejmiesz metalowy e-klips z dźwigienki kierownic spalin zmiennej geometrii, który zabezpiecza koniec sztangi przed zsunięciem się...
O ile problem pojawił się tylko raz i to na np. najwyższym biegu to staraj się co jakiś czas pogonić auto na niższych biegach do wysokich obrotów silnika - wypali nagar z turbosprężarki lub nie ale zawsze lepsze to niż potem konieczność demontażu i czyszczenia zmiennej geometrii, chodź w A4 to i tak nie jest wielki problem bo i turbo dzielone i sztanga...
Odma sprawdzana bo czysciłem wszystko od turbiny po zawor egr , po tym jak musiałem czyscic kierownice w turbo, bo wchodził w tryb awaryjny.
Sztomel ma całkowitą rację. Autor napisał, że czyścił łopatki w turbo, więc? To to samo co kierownica? Dalej autor pisze, że zmieniał DAWKĘ PALIWA. Że zapytam, którą i po co? stefanscorpio, też dobrze podpowiada ;)
Witam. Pacjent - Mondeo MKIII 2.0 TDCI 130KM 2003r. 1. Zaczęło się od lejących wtrysków. Demontaż wtrysków i pompy - okazały się tak zaopiłkowane, że nie nadawały się do naprawy. Zakup drugich wtrysków i pompy. Regeneracja drugich wtrysków i pompy. Demontaż całego układu paliwowego i dokładne płukanie. Montaż wtrysków, pompy i kodowanie. Efekt - wtryski...
1. Rozkręcam turbinę, elementy daje do piaskowania. Nic nie piaskuj spray do czyszczenia egr lub chamulcow wystarczy. Składam wszystko do kupy i montuje na silniku, odczytuje parametry. Jeżeli nie mieszczą się w normach to reguluje na tych śrubach przy gruszce. Regulowac zazwyczaj trzeba jak turbo ma kierownice w tym powinno smigac odrazu bez regulacji....
Witam mam następujący problem z autem po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zapala sie check engine auto traci moc po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu moc wraca, na ten moment sprawdziłem następujące rzeczy zawor n75 wymieniony na nowy, rozebrane turbo i przeczyszczone <kierownica spalin też> egr czyszczony, zmieniony przekaźnik pompy paliwa,...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
Ja osobiscie czyscilem turbo zmienna geometra vnt i co bylo zapieczone kierownice po czyszczeniu chodzilo gladko i lekko Dokładnie. To jest najczęstszą przyczyną utraty mocy przez auto np po przekroczeniu jakiejś prędkości. Polecam analizę tematu i mój tutorial, który stworzyłem w wersji PDF z dokładnym opisem jak rozebrać i wyczyścić kierownice turbosprężarki...
Skoro mechanik czyścił tylko kierownicę i wymienił aktuator to nie powinno mieć związku. Jeśli naprawa była poważniejsza - wymiana uszczelniaczy to odkręć wąż między turbo, a silnikiem i sprawdź czy w środku nie ma oleju. Jeśli nie będzie to wiesz,że nie turbosprężarka. Jeśli będzie to może być turbosprężarka ale nie musi.
Czyścił mi kolega na można powiedzieć stole w garażu turbina nie była ruszana tylko czyszczenie kierownic. Kurka nie chce się z tym pogodzić ale chyba TRANS-SERWIS ma racje może turbo ociera o obudowę chociaż po czyszczeniu świst który był słyszalny wcześniej przed rozebraniem turbiny ustał. Dziś byłem na podłączeniu pod kompa i wskazało że turbina...
kolego podepnij masz objawy zatartych kierownic w turbinie podepnij ten wężyk który odpiołeś podłącz vaga i sprawdż najprawdopodobniej przeładowywuje jak nie masz vaga to zdejmij weżyk na zapalonym silnika z gruszki która reguluje kierownice na turbinie sciągaj i zakładaj i patrz jak chodzi sztanga jeśli bedzie sie przycinać lub wogóle nie bedzie sie...
Przepływka na 100% do wymiany. Ta z paska też przy 4000 już zaczyna mało pokazywać. A co do regulacji ciśnienia to nie opada sztanga. Albo kierownice się przycinają, albo grucha nie ma siły odbić.
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Nie wiem w którym typie turbo ze zmienna geometrią ,ale podobno można odwrotnie założyć pierścień od sterownia kierownicami. Problem był od razu po czyszczeniu? Sztanga ruszała się w całym zakresie.
w celach kontrolnych może być podtrzymywany 5% uchyleniem a co za tym idzie niedomknięty EGR plus 5% podtrzymania to napewno większy przepływ niż teraz bez tych 5% z tąd ta różnica To komputer robi bardzo rzadko. Jaka kolwiek nieszczelność egra to uciekanie cisnienia z dolotu w wydech i brak mocy. ,a poza tym sterownik silnika potrafi rozpoznać czy...
W Octavii z silnikiem ASV turbo jest integralną częścią z kolektorem wydechowym a siłownik podciśnienia czyli grucha ze sztangą jest skierowana w dół turbosprężarki. Tym samym jest narażona na konkretną korozję wewnątrz sama grucha tego siłownika. Musisz zatem odpiąć sztangę od dźwigni kierownic spalin by sprawdzić co się tam przycina - czy sama dźwignia...
Witam!!! Posiadam samochód Renault Laguna II 1.9dci 120KM 2002 rok. Mam następujący problem od jakiegoś czasu turbina w samochodzie nie zawsze ciągnie od 1 biegu. Czasem na 1 i 2 biegu dociągam do 3 tys. obrotów i nic dopiero po wrzuceniu 3 turbo zaczyna ciągnąć i działa jakiś czas, następnie problem się powtarza. Raz na jakiś czas zaświeci się kontrolka...
Jeżeli to kierownice to tylko demontaż i czyszczenie. Ale najpierw trzeba sprawdzić czy zaworek działa prawidłowo, wężyki są nie uszkodzone i czy gruszka ciągnie sztangę. Jedno po drugim wykluczyć i będzie wiadomo. Jak najbardziej podzielam zdanie kolegi, najpierw sprawdź przewody podciśnieniowe i wszystkie połączenia, ponieważ czasem takie błędy i...
Cofnąłem teraz sztangę tak jak miałem zdjęcie zrobione przed rozebraniem turbiny (6 zwojów od nakrętki kontry) i mam coś takiego: https://log.tunezilla.com/s/48n07OpF czyli bardzo podobnie jak na początku po czyszczeniu. No i teraz teoretycznie powinienem skrócić sztangę tak? Bo jak to zrobiłem kilka godzin temu to co skrócenie było tyko gorzej :/....
Z tego co tu wrzuciłeś jest nie najgorzej. Spróbuj zlogować gdy wywala tryb awaryjny. Poza tym na postoju turbo nie ma obciążenia, podczas jazdy turbo ma obciążenie, luz powoduje, że ośka delikatnie odchyla się od poziomu i wtedy blokuje kierownice. Ale póki co z logów nic nie wynika
Czy zasugerować można coś innego na podstawie logów jak uszkodzony N75 lub zapieczone kierownice?? Czytając różne posty i analizując wypowiedzi forumowiczów na tym i innych forach nie potrafię nic innego wymyślić. Przeczyszczę w najbliższym czasie N75, turbo już rozbierałem i czyściłem. Złożyłem i sztanga pracowała płynnie, nic się nie przycinało przed...
Jak złapie go palcami i próbuje ruszać to tak samo w żaden sposób się nie rusza. Czyli masz zapieczone kierownice. Poszukaj w necie na temat czyszczenia turbiny. Wyżej podałem pierwszy lepszy link z google. Jest tego masa bo to bardzo popularny silnik i popularny problem. Jeśli masz trochę pojęcia o mechanice to zapytaj wujka google i do roboty jeśli...
Komplet nie jest potrzebny skoro chodzi koledze tylko o wartość ciśnienia doładowania, które faktycznie szwankuje. Ciśnienie doładowania faluje naprzemiennie : od przeładowania do niedoładowania więc w pierwszej kolejności zdejmij klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia przed zsunięciem się z dźwigni kierownic spalin przy turbo a następnie...
Czyściłeś turbinę?? A mianowicie jej kierownice... a skąd wiadomo, że w tej Alhambrze jest turbina ze zmienną geometrią i skąd sylwek9999 możesz wiedzieć czy masz ten sam silnik skoro andrej.75 ani nie napisał oznaczenia silnika ani rocznika samochodu, to, że jest to silnik o mocy 90 KM wcale nie musi oznaczać, że zamontowane tam turbo ma zmienną geometrię...
Witam, masz trochę dziwne objawy, u mnie przycinały się kierownice w turbo i miałem podobne efekty, ale to na 3,4 i 5 biegu. Później było jeszcze gorzej, pojawiał się notlauf(odłączenie turbiny) przy okolo 3 tys obrotów. Rozwiązaniem problemu jest wyciągnięcie turbiny i czyszczenie kierownic. Półśrodkiem jest rozruszanie sztangi, w moim wypadku pomogło,...
TAM JEST TURBO BEZ KIEROWNICY WIĘC CZYSZCZENIE NIE WCHODZI W GRE SPRAWDZ WĘŻYKI PODCISNIENIOWE
Zrób jeszcze logi z tym vacum na krótko, 010 grupę. Wtedy powiem co dalej. Jeśli była tylko czyszczona geometria to po co chcesz skracać cięgno od gruszki? Vacum jest na tyle duże ze przy 3 tys musi pompowac jak trzeba. Ja cały czas obstawiam nie szczelność podcisnien, a jest tam sporo miejsc. Właśnie może to była przyczyna, że mi się te kierownice...
Witam. Mam podobny problem jak w temacie. Golf IV z takim samym silnikiem, ale problem jest troszkę większy. Nie pojedzie więcej niż 140km/h, ale mam też problem z rozpędzeniem się do tej prędkości. Moc nie jest cały czas równomierna. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, kabinowy. Samochód stał już u mechanika. Wyczyszczona kierownica turbo, sprawdzone...
Witam dzięki koledzy za pomoc. Co się okazało to problem był bardziej złożony ponieważ składał się z 2 powodów. 1. podczas testów na komputerze u kolegi przyjechał do niego inny kolega i okazało się że tankowaliśmy paliwo na tej samej stacji i praktycznie w ten sam dzień, i po tym tankowaniu jemu tez się coś takiego działo tyle że on ma 307 i jemu wyskoczyła...
jak nie ma za toba niebieskiej chmury i luzów wirnika wzdłużnych i bocznych ze aż się odbija od ścianki obudowy to nie ma sensu regenerować turbiny. Nie wiem w jakim stanie jest twoja bo jej nie widzie :) teraz tak. ja czesto zrzucam od strony ciepłej czyli odkrecam komin od turbiny kupuje preparat do turbin, egr z valvoline i leje po turbinie po tam...
Witam serdecznie wszystkich kolegów i proszę o pomoc. Problem z mocą pojawił się od niedawna .Mechanicy są bezradni ,diagności komputerowi też.Turo -czyszczone chodzi ,sterowanie turbo -działa ,egr -czyszczone sprawne,ciśnienie na cylindrach mierzone dobre. Brak mocy oraz dodatkowy niepokojący objaw- drgania silnika przenoszone na kierownicę przy 1800-2200obr...
Witam. Mam BMW 320D na VP44. Problem polega na tym, że auto zaczyna ciągnąc około 1800 rpm, przestaje około 2200 rpm. Ma dziurę w ciągnięciu którą wyraźnie czuć i zaczyna znów przy około 2800 - 2900 rpm. Najgorzej czuć na 1-3 biegu, bo najpierw wbije w fotel a potem "przyhamuje", że na kierownicę człowiek leci. Sprawdziłem niektóre rzeczy, oto one:...
Masz zaniżone wskazania z czujnika barometrycznego F96 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika. Zdemontuj sterownik i zobacz jak to wygląda. [url=http://translate.google.pl/translat...
Sprawdziłem dzis VAGiem ruch sztangi (blok 011BS) i zauwazyłem ze sztanga od turbo czasami sie przycina, czasem pojdzie w gore i w dół płynnie, a raz poszla lekko w górę z przerwa. Czy to jest oznaka zapieczonych kierownic? Autko wpada mi w tryb awaryjny, lecz nie zawsze. Wywaliło mi 2 błędy 17965 i 17946. Błędy od N75 i N109. Czy zawór N75 moze być...
To ja przekornie "wrzucę kamyk" do Twojego problemu. A może samochód ma teraz taką moc, jaką powinien mieć??? Jeżeli po naprawie nie ma żadnych błędów, nie wpada w tryb awaryjny i teoretycznie wszystko jest sprawne to może ma te swoje 100 KM. Jeździłeś chwilę z zapieczonymi kierownicami turbiny co skutkowało przeładowaniem - ECU żądał np 1,7 bara a...
Turbo można wstępnie wyregulować na stole. Niestety regeneruje się tylko wirniki ,ośkę i jej ułożyskowanie. Układ zmiennej geometrii jest tylko czyszczony/ szlifowany. A niestety luzy na sterowaniu zmienną geometrią powodują ze ustawienia dla fabrycznie nowej turbiny nie pasują. Odepnij na chwilę przepływomierz czy ciśnienie wzrośnie (będzie wcześniej...
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
Błąd czujnika g71 to akurat normalka w tym przypadku, a błąd 00575 to niestety następstwo zmiennej geometrii - zrobię Ci to córuś mimochodem. Pozdrawiam kolegów - wszystko OK. Dodano po 10 oj lukasega jednak obawiam się, że to to samo. podczas przeładowania AFN zawsze pokazuje błąd 00915 (normalka) a drugi to albo 00575 albo 17985 lub 17965. - trzeba...
Masz przeładowanie turbo co skutkuje trybem awaryjnym. Cały log grupy 011 jest wykonany w trybie awaryjnym więc jest bezwartościowy ale rzeczywiste ciśnienie doładowania widać również w grupie 010. Musisz zdjąć sztangę siłownika podciśnienia przy turbosprężarce z dźwigni kierownic spalin zmiennej geometrii i osobno ręką sprawdzić czy przycina się sztanga...
Witam dzisiaj wyciągnąłem swoje turbo w celu wyczyszczenia kierownic. Po wyjęciu okazało się że łopatki są ok blokowało je troszkę, ale udało mi się to wyczyścić. Mam takie pytanie jak w tym golfie tj. 1.9 TDI PD AJM powinna być prawidłowo ustawiona sztanga bo teraz była tak że w pozycji neutralnej gruszki czyli na zgaszonym silniku łopatki wysterowane...
może i turbina, jak zaczynali w moim aucie szukać przyczyny osłabnięcia to na pierwszy ogień poszła turbina ale u mnie okazało się że to nie ona Dodano po 3 jak zaczynali to turbinę rozebrali i czyścili bo podobno na łopatkach turbiny zbiera się osad i wtedy źle pracuje Nie obraź się ale klepiesz masło, które nic nie wnosi do tematu. Wszystko w samochodzie...
Każda sprążarka ma sprzęgło. Te starsze mają załączane przez elektromagnes. A jak taką starszą rozpoznać ? To proste. Gdy wyłączysz klimę to na pracującym silniku centralna część koła/sprzęgła powinna być nieruchoma. Po załączeniu słychać charakterystyczny "click" i tarczka zaczyna wirować. Nowe, sterowane zaworem wydajnościowym w większości mają sprzęgło...
Diesle wolnossące lub turbo na zwykłej turbinie WG kręcimy jak nam pasuje czyli nawet i do 1500obr lecz od czasu do czasu wypada go przebutować aby sadza z wydechu wyleciała... Jeśli mamy turbinę VNT musimy regularnie przepalić go do 4tyś bo kierownice nam się zapieką od dziadkowatej jazdy i trzeba będzie ją czyścić... Dlatego też reasumując każdy silnik...
Pozbyłeś się dźwięków "szu szu szu" ale ograniczyłeś wartość maksymalną ciśnienia doładowania względem fabrycznie ustawionej na turbince czyli zmieniłeś tym samym częstotliwość pracy N75 a należało najpierw zajrzeć do wnętrza obudowy zaworu EGR i następnie po demontażu ją wyczyścić i łącznie z grzybkiem zaworu EGR na wypadek gdyby się przycinał - a...
Auto Golf 7 gtd. 2.0 tdi kod silnika - CUNA. Było wymieniane turbo i czyszczony dpf przez firmę. Głośna praca silnika na wolnych obrotach którą powoduje turbina. Słychać podczas pracy na wolnych obrotach głośną pracę turbiny (turbina wymieniona na inną i jest tak samo), gdy odłączam elektrozawór sterujący doładowaniem kierownica turbiny się opuszcza...
Jesteś na ://forum.renaultespace.pl ? - dodatkowo do wymiany poszedł przepływomierz mimo, że poprzedni mechanik go czyścił (usłyszałem, że to się wymienia bo czyszczenie nic nie daje) Ja ciagle walcze z tematem. Samochod niby jezdzi i jadac bardzo spokojnie po plaskiej drodze wrecz trudno sie polapac, ze cos jest nie tak. Ale z garazu podziemnego nie...
Witam, Ford Galaxy 2007, 2.0 TDCI 140 KM, 200 tyś. przebiegu, model bez DPFa. Auto bardzo delikatnie poszarpuje przy jednostajnej jeździe na 3-cim biegu w granicach 1000-2000 obrotów - szarpania nie czuć na innych biegach. Przy - nawet bardzo lekkim - puszczeniu lub dodaniu gazu szarpanie znika. Objaw występuje na zimnym jak i ciepłym silniku. Błędów...
Jaki masz kod silnika? Bo nie wiadomo czy turbo ze zminną geometrią czy nie. Przyczyn może być kilka. Np. uszkodzony N75, zapieczone kierownice (jeśli zmienna geometria), uszkodzona gruszka. popieram. sprawdź suwak w gruszce powinien się przesuwać o ok 1,5 - 2 cm gdy dodajesz gazu. Powstawiaj mu troszkę i obserwuj suwak, jeśli chodzi mniej spróbuj...
Czy ktoś pomoże ocenić logi ? z tych logów jasno wynika, że kierownice zmiennej geometrii turbiny stoją dęba i są zapieczone na maxa w pozycji max doładowania - musisz się nastawić na demontaż i czyszczenie turbosprężarki, wszystko inne jest OK; czy ja Ci już czasem nie pisałem na tym lub innym forum gdzie znajduje się sztanga od zmiennej geometrii...
Mam dokładnie ten sam problem w Volvo v50 1.6d. Masz FAP ? Udało się rozwiązać ten problem ? W ramach walki z problemem zrobiłem: - nowy n75 - nowy EGR - wymiana przepływomierza na inny używany trochę młodszy (moje auto jest z 2010 a przepływomierz z 2012) - wymiana wszystkich opasek na dolocie na nowe - wymiana przepustnic w dolocie - czyszczenie chłodnicy...
Zasadę działania turbiny i sterowania znam. Wprowadzę może w temat: padła turbina (uszczelnienia po stronie gorącej, łopatki pokrzywione, kierownica na żyletki), wywaliło olej w wydech; po zakupieniu turbiny po regeneracji i wykonaniu: - zmiana wężyków podciśnienia; - kontrola smarowania -drożne; - kontrola węża spływu oleju z turbo - drożny; - kontrola...
Stawiałbym na zapieczone kierowniczki w turbosprężarce. Turbo przeładowuje i sterownik silnika robi odcinkę. Pewnie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu turbo działa dopóki nie przekroczysz 3tys. Od strony grodzi masz gruszkę od turbo, spróbuj poruszać prętem do niej przymocowanym (sztangą) - jeśli nie da się ruszyć to kierowniczki stoją dęba i potrzebne...
Witam, mam pytanko bo sam nie daje sobie rady , mam wyciek z dołu turbiny ( specjalnie myłem ją wielokrotnie aby zauważyć skąd ) wydaje się że jest miejsca łączenia przewodu odpływowego oleju .Ale juz sam nie wiem bo wymieniłem ten przewód oraz 2 razy orginalną uszczelkę , zakładałem też z klinkierytu i też nic nie dało. Pierwsze ślady oleju pojawiają...
Do tego co podał kolega ainal od siebie dodam, że turbo wstaje późno i przynajmniej ja co do tego nie mam żadnych wątpliwości (widać to wyraźnie w 011 dynamicznym jak i BS) a przyczyny szukaj w nieszczelnościach w układzie podciśnienia i druga ważna również rzecz, o której nikt wcześniej nie wspomniał, to sprawdzenie i regulacja potencjometru pedału...
Witam Od pewnego czasu mam problem z moim laptopem. A mianowicie chodzi o to iż w czasie gdy gram w gry do których wykorzystuję kontroler (kierownica, pad) po pewnym czasie od jej włączenia wygasza mi się ekran tak jakby nie było żadnej aktywności z mojej strony. Tak samo dzieje się w sytuacji kiedy np oglądam na nim film. W planie oszczędzania energii...
Witam wszystkich i od razu przepraszam jakby nie ten dział... Koledzy i koleżanki zanim zaczołem pisać o tym problemie przegladałem mnóstwo tematów ale nie jest to ten sam problem.. Mam golfa iv 1.9 TDI 115km 1999r z 6-biegową skrzynia biegów. Problem polega następująco autko ma bardzo słaby v-max ale to też zależy kiedy(140km/h-150km/h).I jest problem...
Dziękuję bardzo Panowie za podopowiedź ;) Po opisanych wyżej "przygodach" doczytałem się w sieci jeszcze sugestii na temat klapki w turbinie (nazywanej kierownicą powietrza, bądź westgate) na zimno nie pracowała płynnie, niby bez oporu, ale nieraz można było wyczuć lekką zawieche. Została rozruszana i wyczyszczona z zewnątrz. Do tego paru użytkowników...
Auto mialo wymieniany rozrzad w ostatnim czasie wiec jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna.Chociaz calkiem niedawno je kupilem,wiec dokladnie nie moge wiedziec co jest grane;/ Sprawdzilem przeplywomierz i N75 - przy zastosowaniu moich czesci w innym samochodzie (A3 TDi ALH) inne auto zasuwalo az milo.Te czesci sa sprawne.Stawiam wiec na zapieczone...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Przeczytaj to i zrób logi statyczne. Loguj tylko blok 11 dla odczytu bloków wartości mierzonych: a.Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks - 08 [numer bloku] b.Select -> Engine-01 -> Basic Settings - 04 [numer bloku] 2.Wykonujemy logi statyczne ( samochód stoi na biegu jałowym, silnik włączony, wymagana robocza temperatura silnika na desce rozdz. 90*C =...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Najpierw zlokalizuj co cyka a nie wymieniaj na pałe. Na razie na diagnozie podpadły pompowtryskiwacze, ale stuki metaliczne podobne do "panewkowych" też się pojawiły, a te panewki korbowodowe są najłatwiejsze w wymianie (choć też nie są tanie). Z drugiej strony wiem, że to młody kilometrowo silnik ale po przejściach, więc może to pomoże...??? Dobrze...
Witam. Mam problem z Berlingiem 2.0 HDI 2002r. Autko zostało sprowadzone z Holandii bodajże w 2005r, powypadkowe, piszę o tym bo nie części osłony na nadkolu, widać koło pasowe jak się skręci kierownicą. A teraz do sedna od około 3 lat jest problem z mocą samochodu po deszczu lub po wjechaniu w dużą kałużę, wcześniej nie wiem jak było bo od 3 lat mam...
jesli blad swieci na pomaranczowo i gasnie po zgaszeniu i odpaleniu silnika przyczyn moze byc wiele w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic: czy zawor EGR nie zablokowal sie najlepiej wyczyscic - silnik 1,9 silnik 2,2 oraz warto wyczyscic takze kolektor czy nie jest pekniety IC - wymiana zawor sterowania turbina nie brzeczy - czyszczenie czy nie ma...
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
kolega Sztomel widac ze zna sie na rzeczy. EGR zaslepiony, sztanga rzeczywiscie przycina sie w jednym miejscu, tylko teraz nie wiem czy gruszka ktora ja steruje jest do wymiany, czy czyscic turbawke. Zreszta bez wyjecia turbo i tak sie nieobejdzie. Dzieki za rady:D raczej kierownice sa zapieczone, mozna sprubowac to rozruszac ale najlepiej bedzie rozebrac...
Nie zwiększysz dawki więcej niż 51mgr ,bo tyle dokładnie wynosi możliwość pompy wtryskowej . Wartości w logach można zwiększyć też tylko do pewnych wartości ,ale nie ma sensu więcej niż 51mgr. A ciśnienie 3200mbar , coś nie tak z tym czujnikiem , ta turbina GT15 tyle nie nabije , GT17 zdarzały się chwilowe na 3200mbar ,ale w GT15 jeszcze tego nie widziałem...
Witam ! To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki. Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się...
Witam.Mam Renaulta Lagune II z 2002r. 1.9 dCI 120 KM z samochodem jest problem ponieważ jest słaby na niskich obrotach ożywać zaczyna przy 3 tyś. obrotach ale i tak nie ma takiej mocy jak powinna , gdy się ją gniecie to w miarę przyspiesza ale kiedy się wrzuci 4,5,6 bieg przy niskich obrotach i chce się przyspieszyć to wyrzuca błąd DF301(nieszczelność...
To ja też się dorzucę z małą statystyką, mamy Octavie z silnikami jak w temacie w firmowej flocie i moja opinia jest taka (piszę o rocznikach około 2011-2013r). Silnik posiada bardzo dobrze wyczuwalną dynamikę, wydaje się większa niż podane 140KM, jest to nowoczesny diesel więc z punktu widzenia napraw i kosztów z tym związanych nie będzie tanio, to...
Witam Was panowie i widzę że nie jestem odosobniony, mam też VW Bora- 1,9 TDI silnik ASV- 110 kM, problem u mnie jest taki, za nim autko się rozgrzeje - tak od 3300 do 3700 na 3 i 4 biegu wchodzi w tryb awaryjny tak dzieje się ze 3 do 5 razy po pow odpaleniu go, rozbujaniu, i znowu zgaszeniu. Później idzie normalnie i problemu nie ma. Czy może ktoś...
W tej chwili wniosek dla mnie jest jeden - jak go raz na jakis czas nie "przedmucham" to mam problem bo nawet nie moge sie zabrac do wyprzedzania na autostradzie. Moze ktos mi doradzic gdzie jest przyczyna???? Przyczyną jest postępujące zapiekanie się kierownic zmiennej geometrii turbosprężarki - czyli to co napisał Ci carrot ale stan ich zapieczenia...
czyszczenie turbo turbo czyszczenie czyszczenie sterownika turbo
instrukcja magnetowid toshiba cieknie turbo pendrive zniknął
Linde elektryczny – błąd T-312 i T-421: enkoder, napięcie, diagnostyka wózka widłowego Hako V490 – lata produkcji traktorka komunalnego, numery seryjne, silniki ILO/MAG, Hatz