Pompka zasilająca jest nowa W pompie wtryskowej jest jeszcze jedna pompka! Ona tworzy cisnienie w pompie ktore jest wykorzystywane do sterowania kątem zapłonu. Jest to ważny parametr! Maxymalna dawka ustawiona śrubą z zabezpieczeniem określa maxymalna dawkę pompy ale jest ona ograniczona do minimum silownikiem LDA, jest on sterowany ciśnieniem turbiny....
Witam.Jak na mój słuch to masz do czyszczenia lub wymiany nastawnik pompy paliwa.Sprawdż VAGiem jaka jest dawka paliwa podejrzewam duże wahania, prawidłowa wartość to 3.2mg.
Witam, Oto karta prób pompy wtryskowej : http://obrazki.elektroda.pl/7979830700_1...
Poszukaj: Nastawnik pompy wtryskowej, regulacja, wymiana itd. ect. bo faktycznie jest tego sporo, są nawet całe procedury jak postępować nastawnikiem. Samo dokręcanie śrub zmieni dawkę paliwa a zaznaczanie nożykiem pomoże Ci tylko w odpaleniu. Zbyt duża dawka wskoczy Ci na max obroty, za mała nie odpali. Aha i pamiętaj żeby dobrze nim trafić bo będzie...
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
Skoro paliwo się leje strumieniem to albo wina wtryskiwaczy albo pompy moim zdaniem. Ja bym dał do mechanika albo kupił książkę i się nauczył. Jeżeli pompa nie była ruszana 3000 motogodzin to na 100% powinno się ją regenerować.
Czy odpowiada on za zwiekszenie dawki paliwa podczas rozruchu zimnego silnika Nie. To jest tylko zwiększenie wolnych obrotów na zimnym silniku. W środku pompy jest połączona z główną dźwignią gazu. Dawka tzw rozruchowa jest włączana automatycznie po zatrzymaniu silnika. Wyłącza się po osiągnięciu około 400-500 obrotów silnika. Jest wytyczną szczelności...
Jesli chcesz zrobic sobie w ten sposob tuning to nic z tego. Powiem tak dawka paliwa na wolnych obrotach powinna wynosic od 3-9 mg/h. Mozna to skorygowac ruszajac kopulka pompy wtryskowej i tak, jesli przesuniesz kopulke w strone elektrozaworu odcinajacego-zmniejszasz dawke(odczyt na Vagu), odwrotnie zwiekaszasz. Mozna to takze zrobic Vagiem, VW-tool...
Odkręć przewód od nadmiaru którym paliwo wraca do zbiornika i zatkaj go palcem. Niech ktoś odpali samochód. Sprawdzisz czy jest różnica gdy zatykasz go palcem i gdy go nie zatykasz. Być może padł zaworek zwrotny i dlatego jest małe ciśnienie na listwie. Miałem już takie przypadki po wymianie zawrorka uspokoiło się. A to że paliwo wraca w przewodzie...
Po numerze pompy jest to DP200. Tak. Tam jest regulacja ciśnienia wewnętrznego sterującego dawką paliwa. Chcesz to kręć. Ale jeszcze raz powtórzę : to się robi na stole probierczym.
Czy można regulować dawkę paliwa w modelu 232? Odpala fajnie, ale po chwili zaczyna strasznie kopcić, ON bardzo szybko ubywa i z otworu obok wlotu powietrza "sika" ropą. Za dużo paliwa dostaje? Dawka paliwa jest stała i zależy od pompy i obrotów. rozkręć może masz jakąś nieszczelność.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Znalazłem taką informację na forum skody: W ostatnim okresie trafiło mi się kilka Skodzianek TDi które miały trudności z rozruchem gorącego silnika. Nie wiem czemu problem pojawia się właśnie co roku w okresie jesienno zimowym. Te nasilenie problemu właśnie w tym okresie wydaje mi się dziwne. Może warunki atmosferyczne maja na to wpływ .... choć wydaje...
No to jeszcze dane z przepływomierza jako log dynamiczny. Dawka paliwa na wolnych (czy czasem nastawnik źle nie ustawiony). I na koniec turbo do sprawdzenia. Czyli luzy i działanie VNT oraz czy podciśnienie dociąga sztangę na wolnych do oporu (awaria pompy podciśnienia). Wydłużenie pogorszyło. Wstaje jeszcze później.
Zdaję sobie sprawę że się nie da jak w c360 czy vw dieslu :). Mianowicie nie ma tego dźwięku co powinien i nie ma siły jak trzeba. Dodam ze wymiana kpl. pionów(tłoki tuleje), pompki zasilającej nie wspomnę o filtrach i regulacji zapłonu czy zaworów nie pomaga. nie chcę zaraz oddawać pompy do regeneracji czy na wymianę, bo dobrze zapala nawet przy -10....
Już tyle czasu nad tym pracowałem ze nie będę teraz jeszcze raz tego rozbierać i dawać do pomiarza, prawdopodobnie przestawiona dawka skoro był ten duży oring wymieniany.
Należy sprawdzić jak wygląda filtr powietrza zabudowany w pompie powietrznej.Dostęp do niego jest po zdemontowaniu na segmenty pompy powietrznej.Jak ww filtr będzie częściowo tylko drożny to nastąpi mniejsza dawka paliwa na palnik gdyż mniejsze będzie podciśnienie.Ten filtr jest w postaci niewielkiej torebki i można go po wyjęciu przedmuchać sprężonym...
ta śruba jest na zęwnętrz pompy wtryskowej podobno jak jest za mała dawka to można zatrzeć wtryskiwacze
No jeśli tak twierdzisz to pozostaje mi się zgodzić aczkolwiek dziwne mi się wydaje że zmieniali by nastawy w takim samym silniku. Koniec końców i tak najlepiej przy wymianie na inną wiedzieć co w niej piszczy i na stole sprawdzić. Większa dawka, większe kopyto ale czy np nie zrobi spustoszeń w silniku? Co jakby przez to wtryskiwacze lały albo coś...ciężko...
(at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Z danych, które podałeś, wynika, że błąd P105A/P0170 jest skutkiem okresowego zaniku lub silnego zniekształcenia sygnału MAP-sensora (linie 5 V/masa/sygnał) wywoływanego zakłóceniami wysokiego napięcia i/lub korozją styków w obwodzie zapłonowym. ECU gubi prawidłowy odczyt ciśnienia (w ramkach FF pojawia...
Objawy które wymieniasz mogą wskazywać na złe dziwnie pompy paliwa. To ona dawkuje paliwo na palenisko. Zbyt mała dawka paliwa może powodować wygaśnięcie płomienia lub niepojawienie się go w odpowiednim momencie. Jeśli posiadacz interfejs do ogrzewania w niektórych modelach jest test wydajności pompy. Na podstawie tego testu można stwierdzić czy pompa...
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
Jakiej firmy jest tam pompa wtryskowa? Jak Bosch to na powrocie paliwa z pompy ma być śruba z napisem OUT. Jak puszcza jasno niebieskiego dymka to za mała dawka wtryskowa. Jak ten silnik jest gaszony, elektrycznie czy mechanicznie ?
Witam, U mnie problem był z uruchomieniem silnika, kręcił bardzo słabo, tak jak w opisie i nie odpalał. Pierwsza sprawa to rozrusznik, jeżeli silnik nie odpala to szukamy przyczyny i wtedy czyścimy gaźnik itp. Kręcimy tym silnikiem bardzo dużo razy, a i tak silnik nie zaskoczy. W tym momencie bardzo zużywa się rozrusznik, a dokładniej luty na komutatorze...
Witam wiem że to głupie pytanie ale jestem początkujący i tej jednej żeczy nie mogę sam rozkminić mianowicie chodzi o to jeżeli robie tuning auta i daje większe wtryski i pompę paliwa mocniejszą to jak to wystroić żeby dawka paliwa była odpowiedna jakoś komputerem czy ręcznie ?
Witam, mam problem ze swoim esem, otóż mam ustawiony kąt początku tłoczenia tak, że paliwo z króćca pompy wypływa ze znakiem PT2200 na kole zamachowym pokrywającym się z GMP na kadłubie. Próby odpalania się nie udają, wymieniana końcówka wtrysku pompa regenerowana we wrześniu, dawka paliwa raczej dobra. Nawet gdy zapali, nie reaguje na "gaz", przeważnie...
Witam, Temat nierównej pracy 2.0 bluehdi 150/180KM niestety opisywany jest i na zagranicznych forach. Mój 308 2.0 bluehdi również po ok 110tyś. Km dopadł ten problem, trzęsie autem. Zauważyliśmy również z mechanikiem, że przy filtrze paliwa gromadzi się trochę opiłków, najbardziej prawdopodobne z pompy paliwa. Oddałem auto do warsztatu zajmującego się...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Witam. Jak kolega michalm111 odebrałeś już pompę z regeneracji? Jaki rezultat? Ja sprawdziłem sitko w pompce zasilania,sprawdziłem pompka ok. Kąt wtrysku ustawiony na znak tłok pierwszy od rozrządu w gmp dymi ciężko pali i jak zimny to jakby na wszystkich nie pracuje. Zagrzany pali od strzała na obrotach bez dymu a na wolnych dymi trochę. Opuzniam kąt...
Moim skromnym zdaniem to w większości głowica odpowiada za prawidłowa prace ciągnika, dawkę paliwa można wzrokowo ustawić tak jak jest na starej głowicy i można ją zwiększyć lub zmniejszyć nie rozbierając pompy. Dawka paliwa zawsze jest taka sama dla wszystkich cylindrów lekko zwiększona dawka nie zaszkodzi (w c-360 dawkę paliwa ustawia się dla każdego...
Dawka paliwa mniej więcej do 50 stopnia wg vag czy stoi praktycznie około 4 mg i to samo z katem wtrysku, było około 80+/- 5 stopni po regeneracji wtrysków ustawiłem na około 55-60 Ale im bliżej 80-90 stopni to zarówno dawka jak i kąt wtrysku skaczą Odłączyłem wtrysk sterujący i myślę że to jednak nie on Rezystencja na zimnym 90 omów, do 3 tysięcy obrotów...
Cześć, Może ktoś mi podpowie jaka może być przyczyna. Lt 35 2,5 TDI był problem z ustawieniem pompy wtryskowej. Jak się okazało była uszkodzona. Przed naprawą, samochód ładnie odpalał, kopcił na biało, nie miał mocy ale wkręcał się na obroty normalnie. Pompiarz naprawiający pompę mówił, że ustawił dawkę paliwa na 3 mg i dodał, żeby sprawdzić to jeszcze...
He he dokładnie. W mtz-cie da się zwiększyć dawkę maksymalną paliwa śrubką na zewnątrz pompy wtryskowej. A sam korektor działa w taki sposób że posiada on zderzak który gdy nie ma ciśnienia w kolektorze jest w takiej pozycji że nie pozwala dźwigni głównej pompy przesunąć się i dać dawki paliwa większej niż ma taki sam silnik wolnossący. Dopiero gdy...
Miałem kiedyś podobny problem pompę odebrałem z regeneracji ustawiłem kąt wtrysku używając cieniutkiej przezroczystej kapilary wkręconej w gniazdo przewodu wysokiego ciśnienia(widać nawet minimalny ruch paliwa)wszystko było ok oprócz mocy .Ja miałem możliwość podjechać do zakładu gdzie była robiona pompa tam facet na oko bez wyjmowania pompy zwiększył...
Walczyłem z tym problemem tygodniami. Może mój przypadek nie jest taki sam ale usterka ta sama. Kupiłem używana pompę do mojego 2.2 dti. Zrobiłem klona sterownika ze starej pompy. Spalanie na jałowym 3litry i spadało do 2. Po podpięciu do kompa dawka 20mg na suw. W pompach psg5 czy to psg16 sterownik jest skalibrowany z pompa na stole probierczym. Każde...
Poprostu,niedostaje tyle paliwa ile powinien po naprawie pompy to jak bedzie jechało. Dawka w gore i odjedzie jak powinien.Przegladnij dobrze parametry i sie dowiesz czego niejedzie.
Niestety dobrego pompiarza nie ma u mnie w okolicy. A dawkę chce jakąś w miarę dobrą ustawić bo do tunera mam 70 km drogi do niego i nie chce żeby okazało się że źle jest ustawiona dawka i tam znowu grzebać no i jeszcze żeby nie było świecy dymnej za mną jak będę do niego jechać. A najgorsze w tym wszystkim że muszę to wszystko robić tak żeby dziewczyna...
Witam Panowie od kilku mieisięcy borykam się z problemem sporadycznie pojawiającego się błędu w sterowniku silknika 17970 oraz migającej kontrolki świec żarowych. Raz auto jedzie normalnie kontrolka się nie zapala wogle, nieraz miewa takie tyg. że zapala się kilka razy dziennie. Kontrolka zapala się dokładnie z 30s po odpaleniu samochodu. Błąd 17970...
Piszesz że jest mocna, czarno dymi i lekko pali. Prawdopodobnie jest to wina układu paliwowego. 1. Możliwa za duża dawka paliwa - to powinieneś już na wyczucie wiedzieć jak dasz jej robotę na cały dzień. 2. Źle ustawiony moment wtrysku paliwa. Z tego co piszesz to jest mocna, a więc masz "przyspieszony" wtrysk paliwa. Też tak miałem w C 362 - taka odmiana...
Termostat do wymiany to raz. Dwa podaj oznaczenie silnika, oraz numery pompowtrysków. Następnie trzeba by sprawdzić czy do układu paliwowego nie dostają się spaliny, oraz sprawdzić ciśnienie paliwa pompy tandemowej oraz pompy elektrycznej zbiornika. Jak wygląda kanał 23 na wolnych obrotach i przy 2,5 tys obrotów?
Mapa Nowa, nowa dawka napewo większa więc szansa na dymienie większe, wtryski się sprawdza na maszynie bo na aucie komputerem to można zrobić na "oko" tak samo jak i przelewy to orientacyjna informacja, jeśli duże różnice oddać do profesjonalnego sprawdzenia
Pompa może być podkręcona -zwiększona dawka nominalna paliwa ,żeby podnieść dawkę rozruchową (tak robią gdy głowica pompy jest słaba i nie generuje odpowiedniej dawki paliwa i silnik trudno odpala )
Witam Mam problem w pasacie b6 po podłączeniu komputera wyskakuje błąd p2185 czujnik temperatury płynu chłodzącego wyjście z chłodnicy, nie mogę znaleźć tego czujnika. Wszędzie tylko piszą o tym od strony silnika koło pompy vacium a o tym na wyjściu z chłodnicy nic nie mogę znaleźć. Samochód ostatnio zaczął więcej palić i kopci mocniej, chyba zła dawka...
Witam Kolego w jaki sposób zwiększyłeś dawkę paliwa?
W ksiazce czytałem, ze pracuje 1 s, po załaczeniu zaplonu, ale w tym czasie akurat rozbrajam blokade, wiec ta dawka paliwa moze nie dochodzic do wtryskow.Pozniej pompka załacza sie przy zakreceniu rozrusznikiem...
Jesli pompe zmieniałes to tak Poczatek wtrysku oraz dawke paliwa skontroluj Poczatek wtrysku 65 dawka przy 90c 4.6-4.8
Zajrzyj do zbiornika, zdemontuj smok i wyczyść, następnie odpal auto, rozgrzej, i na rozgrzanym silniku podłącz tester i ustaw nastawnikiem tym co jest na górze pompy dawkę około 3 mg na skok. Dawka bez obciążenia światłami, klima czy nawiewami. Inaczej się nie da, to pompa EDC i dawką paliwa i obrotami steruje komputer silnika.
Za mała dawka paliwa jest wtryskiwana. Sprawdź czy z pompy wtryskowej idzie paliwo na powrót w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Są pompy smarowane paliwem są zalewane osobno olejem silnikowym (np c360 ). Ale to jest smarowanie wałka, krzywek, rolek jadących po krzywkach a sam tłoczek jest zawsze smarowany paliwem. Smarowanie olejem nie zanika przy zerowej dawce ale także smarowanie tłoczka paliwem nie zanika - tłoczek zawsze zaciąga pełna dawkę paliwa a dawka zależy od tego...
mam jeszcze jedno pytanie bo zregenerowałem ta pompke i po złożeniu jak mi odpali to wchodzi od razu na maxymalne obroty bez mozliwosci ich zbcia. jedyny sposób to odkrecenie tego werzyka zasilajacego wtrysk i jak to zrobie to ten drugi sobie ładnie pyka i reaguje na dodawanie gazu i wtedy idzie normalnie zgasic silnik. a jak sa rurki poskrecena to...
dawka pompy dawka paliwa dawka pompy wtryskowej
gruszka turbiny citroen samorozładowanie akumulator brotje energy błędy
electrolux mruga start hilti udaru
Funkcje fotela kierowcy w Volkswagen Sharan Różnica ciśnień mierzona przez presostat w piecu z zamkniętą komorą spalania