Wskazywało by na zapchane wtryski.
Co do dymienia masz racje, wystepuje ono wtedy, gdy jest maxymalne przedawkowanie wtryskiwanego paliwa (ładnie to widać w Lupo ścigającym na 1/4 mili). Konkretnych materiałów nie mam na temat diesla, ale mam jakieś wykresy, budowe pomp, etc. Jak coś to podaj mi maila na priv to Ci wyśle to czym dysponuje.
Teraz dopiero jeszcze raz przeczytałem twoje wcześniejsze posty - taki właśnie miałeś problem z flanszą koła pomy: jeżeli czujesz się na siłach walczyć z ta pompą przy pomocy czujnika - to rób; ja bym jeszcze wpierw o włos opóźnił zapłon, bo silnik wchodzi na obroty przy depnięciu jak szalony - ja miałem trzy Transity 2,5d/td i żaden tak żywiołowo nie...
ECU tylko kalkuluje wielkosc dawki na podstawie czasu wtrysku i zapisanego w mapach cisnienia tloczenia.A jakie jest faktyczne cisnienie tloczenia, to juz zalezy od pompy i kondycji ukladu zasilania.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Na wtrysk przychodzi zasilanie z przekaźnika i sygnał z komputera. Sprawdź na przewodzie sygnałowym, czy jest masa, na włączonym zapłonie, kontrolką. Ma nie być, jak jest, to odłącz komputer, jak zniknie, szukaj w komputerze, jak zostanie, szukaj we wiązce. Jak jest LPG, po drodze sprawdź sterownik LPG.
Witam. Jaka jest przewidziana przez producenta dawka wtrysku paliwa w mg/s w Fiacie Doblo 1.9d rok 2001z pompą Lukas EPIC DCU 3F. Czy ktoś dysponuje takimi danymi, ewentualnie ,gdzie takie dane mogę znaleźć?
Tak, musi być dobry kont wyprzedzenia zapłonu, dobre ciśnienie paliwa, dobry wtrysk rozruchowy, i dobrze ustawiona dawka paliwa.
Witam Diagnostyka która polega tylko na odczytaniu błędów :D Parametry pracy silnika dawka czasy wtrysków ciśnienie paliwa......... itd..
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
czas wtrysku + dawka paliwa :) przeciez wtryski 115 maja fizycznie mniejsza wydajnosc paliwa,dlatego tak duzo daje wymiana w 115 na te od 130 przy obnizeniu nawet dawki paliwa moc i tak jest wyzsza niz na tych seryjnych
czarno to widzę nie będzie wkręcał się na obroty jak go dopalisz a poza tym to inna dawka wtrysku paliwa mapa też. powodzenia w kombinacjach ja bym przełożył instalacje.
Swiece to nie,nie w tych temperaturach. Ciśnienie na listwie jak buduje to podstawa. Potem sygnały wał/wałek ,sterowanie wtryskami ,dawka paliwa temperatura. Także jak widzisz jest co sprawdzać.
Kąt wtrysku 0-88, dawka paliwa 11-45, na jałowych obrotach.
dałem rade wiec nie aktualne, była za mała dawka paliwa ustawiona na pompie i uwalona przepływka, po samym odpieciu zrobił sie przecinak, a sterownik jakis nie kumaty bo nawet po odpieciu nie wywala błedu kontrolka diagnostyczna. z góry dzieki za podpowiedz
Jest to tzw. wtrysk jednoczesny. Zwykle dawka paliwa jest podzielona na dwie części- jedna część jest wtryskiwana na tylną powierzchnię zamkniętego zaworu dolotowego a druga część po otwarciu zaworu. A produkuje się to dlatego bo jest to najtańsze rozwiązanie.
Nie z wtryskami, a kątem wtrysku. Turbo ma wpływ tak samo jak dawka paliwa do dynamiki silnika. Na komputerze popatrz jak wygląda wszystko :)
Czujnik temp. jest potrzebny dla ustalenia dawki wtrysku paliwa na zimnym jak i na ciepłym, wymień czujnik sprawdź świece podstawa, po tej wymianie jeśli nic nie pomoże sprawdź odmę sam zawór i silniczek krokowy może być przytarty ale to wątpliwe
To zostaje Ci regulacja kąta wtrysku na czujnik zegarowy.
Kąt wtrysku i dawka paliwa na wolnych obrotach. Kanał 000 i 001. Dodano po 30 Kąt wtrysku i dawka paliwa na wolnych obrotach. Kanał 000 i 001.
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
Witam mam problem z ursusem c360 mianowicie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu kopci tak jak by na niebiesko słychać też jak by stuki w silniku jak by wtrysk był źle ustawiony czy jak albo dawka paliwa za duża pompa i wtryski po regeneracji oraz chodzi jak by się zapowietrzal
przyspiesz kąt wtrysku, jaka dawka paliwa ?
Witam najpierw diagnostyka,potem pomoc jak wygląda kąt wtrysku i czy się zmienia zależnie od obrotów silnika,i jaka dawka paliwa,
110km czyli pompą wtryskowa. Filtr paliwa i dobre paliwa ze stacji nie z baniek... Potem diagnostyka komputerowa, kąt wtrysku i dawka paliwa, co widzi ECU czyli temperatura płynu chłodzącego i lub temperatura powietrza.
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
A temperatura paliwa jak? Bo w CR dawka jest wyliczana z ciśnienia paliwa, czasu wtrysku (suma) oraz temperatura paliwa (lepkość dynamiczna). Druga opcja że pompa CR nie jest wstanie zrobić wyższego ciśnienia przy tej temperaturze. Sprawdź zadane ciśnienie a realne.
Już nie mam słów na ten samochód. Kadett w papierach 1.4 a pod maską 1.2 na jednopunktowym wtrysku C12NZ i jest problem bo ma dużą dawkę paliwa ciężko wchodzi na obroty przerywa i kopci strasznie. Wymieniony cały układ zapłonowy sonda lambda bo stała i rozrząd (ustawiony dobrze). Co do sondy to mierząc napięcie na biegu jałowym ma 0.850V a jak gwałtownie...
Zbyt mało informacji, do sprawdzenia kąt wtrysku i dawka paliwa. Zawór westgate szczelny?
kąt wtrysku- dawka paliwa -niedobór powietrza
Kopcenie na biało( kąt wtrysku, wtryskiwacze, dawka paliwa,nie spala, ciśnienie w cylindrach, spalanie oleju itd. ) potrzebujesz warsztatu do sprawdzenia tego
Kolego może za bardzo wierzysz tym obrotom silnika i korektom wtrysków, może to jest wina tylko wtrysków jeśli z plaka pomaga tzn. że brak mu paliwa. Dawka rozruchowa jest przecież duża i wtryski przepuszczają. Nie była robiona próba przelewowa. Wystarczy że na dworze jest 2 na plusie, puszczający jeden wtrysk i wtedy ciężko pali - to nie pierwszy przypadek.
[url=https://www.youtube.com/watch?v=487... [url=https://www.youtube.com/watch?v=GHq... Czy wtryskiwacz nie puszcza za dużo paliwa do tych cieńszych /gumowych/ przewodów - przelewów, zamiast najpierw otworzyć się przy pewnym ciśnieniu paliwa, wtrysnąć paliwo i dopiero jego nadmiar wpuścić do tych wężyków. [url=https://www.youtube.com/watch?v=38V...
witam,panowie kolega chciał się dowiedzieć o dawkę paliwa i kąt wtrysku. piszecie o nastawach podstawowych i temp.paliwa wejdz w bloki danych czyli 08 i tak: w kanale 001 poz.2 dawka wtrysku w kanale 004 poz.2 kąt wtrysku wymagany poz.3 kąt wtrysku aktualny w kanale 005 poz.2 dawka rozruchowa poz.3 kąt wtrysku aktualny to co piszecie to tak przy korekcji...
Witam Bondi21-podałeś sposób interpretacji ale czy on jest prawidłowy? "wtrysk ma korekcję minus jeden i coś tam po przecinku to ok ,ale jak ma wartość dodatnią to jest znim źle" bo taka interpretacja korekt oznacza: wartości ujemne -> sterownik musiał (wg. danych wejściowych) dodać pailwa/wtrysk bo dawka paliwa była za mała o liczbę mm paliwa z korety?...
Witam wiem że to głupie pytanie ale jestem początkujący i tej jednej żeczy nie mogę sam rozkminić mianowicie chodzi o to jeżeli robie tuning auta i daje większe wtryski i pompę paliwa mocniejszą to jak to wystroić żeby dawka paliwa była odpowiedna jakoś komputerem czy ręcznie ?
Witam. Czy zwykły kabel od Chińczyków obsłuży mi program VAG? Chodzi mi o zczytanie i kasowanie błędów lub prostej diagnostyki silnika, jak dawka paliwa, kąt wtrysku i zmiana nastawu dawki początkowej. Odczyt z turbiny w VW Passacie B5 z 1999 r. - 2002 r., wersja B3, silnik AFN 110 km. Więcej tam nic nie trzeba robić, bo to silnik po swapie do innego...
No to diagnoza i parametry. Temperatura silnika, powietrza. Potem dawka paliwa, kąt wtrysku i stan EGR jeśli jest.
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
Zmieniasz diagnozę jak rękawiczki - albo turbo albo pompowtryski to i to,ale jak z dołu nie ciągnie to wtryski na poczatek.Nie wiem czy było już ,ale jaka dawka paliwa?na wolnych obrotach.
Jesli pompe zmieniałes to tak Poczatek wtrysku oraz dawke paliwa skontroluj Poczatek wtrysku 65 dawka przy 90c 4.6-4.8
A co z dawka paliwa i początkiem wtrysku?
Jedynie co zauważono to podczas wariowania auta jest minimalnie podniesiona dawka paliwa na wtryskach... wyglada to jakby wtryski podczas wypalania nie wyrabialy, ale to musi ktos ogarniety sprawdzic
Może być problem z układem zasilania benzyną ale zanim sprawdzisz ciśnienie paliwa skontroluj przewód podciśnienia który prowadzi do tzw czujnika MAP przy sterowniku silnika. Jego nieszczelność powoduje złe wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym i nieprawidłowe rozpoznanie obciążenia silnika co ma przełożenie na obliczenie dawki wtrysku paliwa....
Musisz zmienić ustawienie kąta wtrysku w gr 000, 2 kolumna w BS ustaw okolice 50-60 jednostek. Jak dawka paliwa na ciepłym silniku gr 001, 2 kolumna.
Udało Ci się gdzieś dokopać do tych danych? Bo też potrzebuję i nie mogę znaleźć.
Najpierw dobrze auto zdiagnozuj. To tylko golf czwarty 20minut i usterka znaleziona. Według mnie przyczyna coś z klasyki modelu. Przekaźnik 109, kostka stacyjki potem regulacja pompy - kąt wtrysku i dawka paliwa.
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
Twój silnik ciężko odpala i odbija. Przyczyną tego może być: złe wyprzedzenie wtrysku, dawka paliwa nie odpowiednia, kompresja za niska lub opory mechaniczne w układzie tłokowo-korbowym.
Jeszcze jedna mała uwaga jak już bede miał zdjęta pokrywe przy wymianie wiazki to nie wiem czy to coś da i czy sie pokusić o regulację PD bo przy kacie wtrysku - 3,4 dawka paliwa na pierwszym cylindrze była 0,14mg, a po ustawieniu kąta wtrysku na 0.0 zrobiło sie 2,16mg. Przypadek??
to co powiedział sprzedawca to ciekawe pierwszy raz przy alternatorze spotkałbym sie z funkcją adaptacji przecież to nie przepustnica dawka paliwa czy kąt wtrysku to zwykły regulator napięcia i nawet nowy może być uszkodzony
Oprócz błędów jeszcze parametry do sprawdzenia a w nich kąt wtrysku i dawka paliwa.
"Ja sam mam vcds ale korzystam z niego jako informatora a nie do Wieś tuningu. Vcds pokazał mi tylko że kąt wtrysku wskazuje zero ." A ja do Ciebie piszę: "Zdjęcie nastawnika zmienia poziom dawki startowej. Ustawić to idzie łatwo, ale za pomocą VAG-COM lub VCDS-a. Musisz to ustawić na 3,5-4. Mniejsza wartość to więcej paliwa, większa - mniej (tak, tak...
Jak za mała dawka paliwa to wina sterownika. Za duża dawka paliwa to zacierający się tłok od regulacji kąta wtrysku. Może być też coś z czujnikiem obrotów.
Jaki sens ma parowanie wtrysku z pompa w ciagniku klasy c360 skoro tam nawet nie ma komu oleju wymienić czy filtra powietrza sprawdzić. Kompresja z różnica ponad 15% zapewne wiec spalanie sie nad takimi zabiegami jest bezcelowe. W zupełności wystarczy ustawienie pompy na wzorcach i do tego sprawne wtryski.
nie wiem na pewno ale ja próbowałem kiedyś vagiem 4.9 i nie mogłem znaleźć kąta wtrysku.Podobno vag com 311-2 w pełnej wersji pokaże te wartości w kanale 00
Disagnistyka to nie tylko sprawdzenie błędów silnika w oplu to tez bloki pomiarowe a w nich wartości rzeczywiste otrzymywane z czujników,a u ciebie do zaobserwowania,dawka paliwa,kat wtrysku i ciśnienie doładowania
Wymagana dawka paliwa 9,2mm3 (tłoczona ilość paliwa); dawka paliwa na wtryskiwacz 7,6mg/skok (ilość wtryskiwanego paliwa na zawór wtryskowy i skok iglicy); W tym wypadku wtryski podają za dużo paliwa niż życzy sobie sterownik, dlatego dawka pokazywana jest mniejsza, co nie znaczy że na wysokich obrotach nie może być odwrotnie, tak czy siak wtryski...
A kąt wtrysku dobrze ustawiony, dawka paliwa? Najlepiej zrób logi i wklej.
Metal sypie się z tulei wałka (żółte opiłki). Wracając do kątów wtrysku to mi cdif pokazuje rzeczywisty tylko jak podawana jest jakakolwiek dawka paliwa tak aby wtrysk sterujący podawał sygnał, w momencie puszczenia gazu wskazania pokazują 0. Może w tym aucie co jak walcze to jest coś nie tak ale w sumie jest to troche logiczne.
To nie jest takie proste. Pod tym niebieskim kapturkiem jest regulator ciśnienia, który reguluje dawkę. Bez stołu probierczego nie radzę tym kręcić. Jeżeli brakuje poveru to coś nie tak z pompą, wtryskami, kątem itd.
Moim zdaniem błądzisz. Nie zrobisz z wtrysku jednopunktowego (nawet pod postacią 4 zrównoleglonych wtryskiwaczy) wtrysku sekwencyjnego. Oprócz normalnej pracy przy ustalonych obrotach i obciążeniu (jazda ze stałą prędkością) ECM obsługuje rozruch - wtedy wtryskiwacze pracują najczęściej asynchronicznie oraz przyśpieszanie, gdy mogą wtryskiwać dodatkowe...
A to jest 125 czy 115 koni ?? napewno z18xe1 nie z18xe p0130 to by bardzie tyczyło samej sondy w sensie grzanie słabe, okablowanie błąd p017x by pokazał że zła dawka paliwa /ubogo/bogato A nie jest sama sonda walnięta? Samym gazem możesz "wymusić " działanie pierwszej sondy? Ciekawe wtedy jak czas wtrysku na PB się zmienia po przełączeniu z lpg na pb?
Masa powietrza bieg jałowy 450 - max obciążenie 690 Ciśnienie zasysania bieg jałowy 994 - max obciążenie 990 Ciśnienie paliwa bieg jałowy 250- max obciążenie 700 Dawka wtrysku : bieg jałowy 7.3 - max obciążenie 11 - (dawka jest za mała) Nastawnik zaworu egr jednak nie chodzi. Zawór jest cały czas zamknięty, czy to mogło spowodować, że auto nie chce...
Zawór regulacji ciśnienia może być walnięty Który? Doładowania, spalin, podciśnienia czy paliwa? ewidętnie mała dawka paliwa liche wtryski słabe napięcie na cewkach Napisz jeszcze gdzie w dieslu są te cewki. To nie jest Fiat 126P tylko auto po 2010 roku w pełni diagnozowane i to z silnikiem wysokoprężnym. Na jakiej podstawie to oceniłeś? lekko trzesie...
Ilość powietrza, dawka paliwa, moment wtrysku, potencjometr pedału gazu jak się zachowuje w momencie tych obrotów, robiąc pełną diagnostykę patrzy się na parametry pracy silnika, błędy to podstawówka.
zaciskany był wężyk dojścia paliwa do mono wtrysku czyli była ograniczana dawka paliwa bo przy normalnej pracy to przez wtryskiwacz lecą takie krople paliwa co według niego nie powinno być i jego wniosek jest taki że silnik jest zalewany
Sorki, rzadko wpadam. Ale widzę po nick'u, że zapewne już znalazłeś te wartości. :] Witaj. Dla pozostałych jeśli by mieli tu zaglądać, w m51 w BMW wartości wzorcowe: - kąt wtrysku: 0,95 (+-0,03), 0,9 przy większym przebiegu (+-0,03) (wzór: 2,51 stopnia) - dawka paliwa: 3,5-4,5mg (wskazanie komputera, niektórzy podają nawet do 6mg) - obroty jałowe: 727rpm...
Może pokazać błęda ale nie musi,trzeba popatrzeć w parametry dawka paliwa,temperatury,kat wtrysku itd...
Czyli dla biegu jałowego i rozgrzanego silnika: dawka paliwa, kąt wtrysku, ciśnienie doładowania, temperatura powietrza doładowanego, masa powietrza zassanego, procentowe otwarcie egr. To samo dla wysokich obrotów.
Nie prawda że nie na wpływu na pracę silnika,niższa temperatura to większa dawka paliwa,wcześniejszy kąt wtrysku a to się wiąże z większym spalaniem i nie tylko.To takie smarowanie syfa pudrem.
W obudowie masz regulowany kanał obejściowy tzw. bay-pass i tam regulujesz a nie wiercąc otworki w klapie spiętrzającej,poza tym czegoś nie rozumiem wskazanie przepływomierza ma wpływ na wielkość dawki wtrysku im większe wychylenie tym większa dawka paliwa więc robiąc otworek zaniżasz wskazanie a co za tym idzie wielkość dawki paliwa.
Ściągałem kable ze świec. Na każdym reaguje. Z tym ,że jakby mocniej na dwóch. Wygląda mi na to,jakby na dwa wtryski byla słabsza dawka paliwa.
ładnie rozpyla To w/g Twojej oceny. Wtryskiwacz był badany na przyrządzie ? Skoro pracuje na plaku to kompresja powinna być OK, Może być podawana zbyt mała dawka paliwa, albo przestawiony został początek wtrysku na sprzęgle pompy.
Nie. Akurat czujnik w pompie i nie ma większego znaczenia dla pracy silnika. Podgląd parametrów kanał 000 czyli kąt wtrysku oraz kanał 001 czyli dawka paliwa ok 3-4mg.
Czujnik został wymieniony, auto już nie gaśnie, teraz pojawił sie problem z samym odpaleniem, silnik długo kreci i odpala, mechanik podłączył kompa i stwierdził że kąt wtrysku i początkowa dawka paliwa są złe. Myślicie że to może być to?
Niebieski dym, to zbyt duża dawka paliwa. Na zbyt dużą dawkę paliwa oprócz oczywistych zagadnień jak korekcję, ciśnienie paliwa, czas wtrysku i fazy wtrysku mają wpływ też inne parametry tj. Temp płynu, temp powietrza zewnętrznego, temp w dolocie, egr itp. A przy pierwszym odpaleniu także stan rozrusznika, akumulatora, świec żarowych. Pisząc, że dane...
Witam. Przy zimnym silniku dawka paliwa ( czas otwarcia wtrysku) jest zwiększona, w celu rozgrzania katalizatora, jeśli go nie ma, to takie będą wyniki pomiarów.
czytając to co napisałeś, to wydaje się, że coś po stronie wtrysku paliwa będzie, wydaje mi się, że trzeba by się zając diagnozowaniem układu wtrysku paliwa. Jeśli zła dawka to będzie za mało spalin, żeby turbo odpowiednio "dmuchnęło" stąd może ta zmyłka wcześniej, że to coś z turbiną.
Kurcze to może to jest ta przyczyna ze sterujący nie jest na swoim miejscu i silnik źle chodzi. Dopiero w poniedziałek to sprawdzę. A co z wartościami? Jaki kąt wtrysku dla tego silnika oraz jaka dawka paliwa w jakim bloku.
Kolego jak masz możliwość to przy podłączonym interfejsie zacznij kręcić silnikiem mi sprawdź: 1. Czy widoczne są obroty silnika (powinno być około 300) 2. Czy widoczna jest dawka paliwa na wtryski. Jak uda ci się to sprawdzić to daj znać.
Możliwe że tezlż przez czujnik powietrza dolotowego tak może się dziać ? Jak nie taka dawka paliwa idzie i nie może przepalić bo wtrysk leje ? Dzięki wielkie
Kąt wtrysku ustawiony pompa ok? Hmm napisz co mechanik rozumie pod pojęciem ok. Napisz jaki masz kąt wtrysku, jaka dawka paliwa, czy sa jakieś błędy itd. To, że niby ok nic nie dowodzi. Kopci na jako niebiesko? Więcej info jeśli ktoś ma Ci jakoś pomódz.
Witam, nie pamiętam jaki w tym roczniku ZX był układ czy gaźnik czy jedno punktowy wtrysk ale po obejrzeniu filmiku wnioskuję że nie masz ssania , za mała dawka paliwa na zimnym silniku i silnik pracuje nie równo jak by nie pracował na wszystkie gary. Jak wszystko gra to na zimnym silniku powinieneś mieć OK,1200 obrotów . Najlepszym rozwiązaniem w twoim...
Najpierw zbierz wszystkie materiały , opisy, zdjecia , - bo to sie wszystko przydaje bardzo. Nastawnik łatwo popsuć więc.... Jesli nie masz poradnika to daj maila a Ci go prześlę. auto rozgrzane 90 stopni i spisujesz : - jedno napięcie na pracującym silniku, -drugie napięcie na tylko włączonym zapłonie - dawka paliwa Kąt wtrysku sie nie zmieni. Jakie...
Fuel Trim czyli regulacja mieszanki osiągnęła limit. Czyli system musiał dodać ( choć czasem HIGH znaczy zubożenie) paliwa bo wg odczytów z lambdy tak mu wyszło. Przyczyna przeważnie nieszczelność czy lewe powietrze którego nie zmierzył przepływomierz. Gdzie to już trzeba szukać. Czasem problemem jest pompa paliwa która podaje za małe ciśnienie (filtr...
Maksymalną dawkę wtryskiwanego paliwa dobiera się tak by wykorzystać cały tlen znajdujący się w komorze spalania- bez doładowania nie masz wpływu na masę powietrza (a w związku z tym ilość tlenu) które możesz wykorzystać do spalenia dawki paliwa. Kąt wyprzedzenia wtrysku producent silnika dobiera tak by uzyskać maksymalną moc w danych warunkach(obroty,...
Witam, mam pytanie teoretyczne, problem wygląda następująco: mam wyznaczyć charakterystykę obciążeniową silnika Astry G 1,3 diesla z common railem. Pomiary odbywają się przy 2300 rpm. Na wykresie ma się znaleźć sprawność ogólna silnika, w funkcji obciążenia. Dawka podawanego paliwa odczytywana jest przez OBDII. Sprawność liczę ze wzoru eta=3600/(wart.opałowa.paliwa*jednostkow...
Dawka paliwa jest wyliczona przez projektanta silnika ,aby miał on wyliczoną moc i moment obrotowy oraz nie przekraczał norm zadymienia. Proponuję ;zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach, ciśnienie i typ końcówek wtrysku(mogą być inne niewłaściwe) oraz kąt wtrysku.
Przepływka ok. Zostaje dawka paliwa, ustawienie nastawnika oraz początek otwarcia wtrysku. Dla wszelkiej pewności wtrysk pilotujacy przydało by się podmienić.
Ja nie twierdzę że jest to problem wtrysków, ale zapłaciłeś za coś, co nie zostało do końca dobrze zrobione, kody ima są ważne, a twoje ECU samo ich na pewno nie sczytało, twoje ECU ma porostu zapisane stare kody ima. Jeśli chodzi o te kody to ja jak je wpiszę to widzę dosyć sporą różnicę niż jak ich nie wpiszę. Dodano po 58 Test na przelewach na zregenerowanych...
Nawiązywałem do tego iż przy takim ciśnieniu bezwzględnym w kolektorze, dawka wtrysku przy 0.9 bara ciśnieniu paliwa powinna być większa od 5ms, natomiast np przy uszkodzonym regulatorze i ciśnieniu paliwa koło 3 bar będzie mniejsza, choć to i tak nie ma sensu jak auto pracuje na gazie :-)
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
Sprawdź ustawienie kąta początku wtrysku, jak będzie sporo przestawiony, to dawka paliwa też będzie spora, żeby utrzymać obroty, nie będzie reagował dobrze na gaz i kopcił na czarno.
Przy sprawdzaniu przelewów, nie zapomnij o utrzymaniu stałego ciśnienia na przelewie na poziomie min 2 bar, inaczej wtrysk nie będzie prawidłowo pracował. Sprawdź koniecznie ciśnienie sprężania, przy dawce 16mg/H i czasie wtrysku ponad 4.5ms mogły popłynąć tłoki. Dla wszelkiej pewności, rozszczelnij jeszcze dolot jak najbliżej silnika np przez ściągniecie...
Wg mnie otwierają się jednocześnie. Miałem taki wtrysk w Uno75ie. Dawka paliwa jest dzielona na pół. W związku z tym pierwsza część paliwa zostaje wtryśnięta przy zamkniętych jeszcze zaworach ssących, a druga kiedy są otwarte.
wystarczy że zagnie się rurka powrotna paliwa. Ciśnienie paliwa wtedy wzrasta i przy tym samym czasie wtrysku w jednej porcji podawana jest większa dawka paliwa.
ociz napisał, że po pierwsze ten silnik nie jest na gaźniku tylko na monowtrysku, a po drugie że paliwo jest odcinane podczas hamowania silnikiem. Dawka paliwa w silniku ZI z wtryskiem paliwa jest uzależniona od kąta uchylenia przepustnicy, obrotów silnika i podciśnienia w kolektorze dolotowym lub sygnału z przepływomierza oraz korygowana na podstawie...
ODCZYT PARAMETRÓW jakie powinien być wartości prawidłowe ECU ISO Code: FD 86 2C 83 07 2013-03-15 14:06:35 CONNECTED TO: FIAT STILO 1.9 JTD Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4) ----------------------------------------... Kod ISO: FD 86 2C 83 07 Numer rysunku FIAT: 55191209 Numer sprzętu: 0281011553 Wersja sprzętu: 00...
Przygotowałem i wrzuciłem logi z programu Multiecuscan różnych parametrów w momecnie gdy te obroty tak skaczą. Logowałem maksymalnie 3-4 parametry, bo jak jest więcej to odświeżanie nieznośnie spada. Na każdym obrazku czerwoną pionową kreską oznaczyłem moment gdy następuje samoistny gwałtowny wzrost obrotów. Czy widać tam co wywołuje ten skok obrotów...
dawka wtrysku dawka paliwa dawka wtrysku passat
rezonans karoseria volvo silnika android przesyłanie obrazu
delonghi magnifica reset delonghi magnifica reset
Narzędzia do wymiany czujnika ciśnienia paliwa w Volvo S60 2.5T Jak skasować inspekcję w Volvo S60 2.5T 2006?