Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Ubita dioda w alternatorze
70A wspomaganie jest mechaniczne.P
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
miałem taki sam problem w swoim nissanie okazało sie iż przyczyną jest odlutowana dioda na regulatorze napiecia w alternatorze
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Pewnie że lepiej cały mostek, jedna dioda to około 7 zł.
DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet. Regulator zawsze przeżywa, ale sam mostek brał bym z 12 diodami a nie sześcioma. A dokładnie mostek do Nissana Pathfinder. ;)
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
nie regulatora, bardziej polecą diody.
To nie żuk z 1970r, zegary po can'ie to gdzie te żarówki, alternator chyba też sterowany z ecu. Szukaj innego sposobu.
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
USB ,wywsuwasz bardzo dziwne teorie. Co do tej astry,to jeżeli z silnikiem isuzu,na 100% do roboty alternator,padły diody prostownika glównego.
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
podpowiedz mechanikowi aby sprawdził masę na alternatorze to stały numer w oplach.Sam to tez możesz sprawdzić łącząc obudowę alternatora z ujemnym biegunem akumulatora.Z diodami to bzdury.
Raczej diody wymień.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Powodem może być jedna z diód w alternatorze. Ja tak miałem w starej Astrze że kontrolka ładowania się "bździła" (nie gasła całkowicie) i winna okazała się jedna dioda w mostku prostowniczym alternatora.
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Niech naprawią i dezaktywują dogrzewacz bo nie nastarczysz wymieniać diod.
Szukaj innej przyczyny, podejrzewam diodę.
Poszukuje diód do mostka z alternatora hitachi LR170-420B. Jaki typ diód tam jest. Alternator mam z opla astry 1,7TD z silnikiem isuzu. Proszę o poradę.
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
mialem to samo kilka dni temu w astrze2 tdi poszła jedna dioda w alternatorze 8 diodowym hitachi. No i zespół prostowniczy troche się zgrzał. Części nie można dostać łatwo w mojej okolicy nawet tej dalszej a czas oczekiwania od 7 dni w gorę. Zdecydowałem sie na naprawę tj wymianę diody i na razie wszystko ok. Dioda kosztuje 16 zł. Zespół prostowniczy...
Akumulator lub alternator jak masz od kogo pożyczyć aku to włóż do siebie i zobaczysz czy tak samo ci się dzieje i wtedy będziesz wiedział co jest grane.W najgorszym wypadku zostanie ci podjechać do elektronika i sprawdzić alternator i wymiana diod.
Sprawdź diody w alternatorze i szczotki.
Do sprawdzenia alternator, (przebita/ zwarta) dioda +
Alternator z tym mostkiem nie ładował na gorącym silniku a po przekręceniu zapłonu (również na gorącym silniku) był objaw jakby ładował. Mostek ten ma niecałe 2 miesiące. Dziś po ponownej wymianie mostka na inny alternator po długiej jeździe alternator spisuje się prawidłowo. Problem w tym, że posprawdzałem tu diody (wszystkie osiem) miernikiem i są...
Przez kontrolkę początkowo, później leci z diod wzbudzenia.
w najlepszym przypadku diody i regulator
Zastanawiacie mnie, nie zapytacie nawet jaki alternator, a konkretnie producent.... Nawet laik wie, że kompaktowy delco będzie piszczał jak ma zwartą jedną diodę...
Najpierw sprawdź napięcie w instalacji przy chodzącym silniku. Jeżeli będzie coś nie tak to trzeba sprawdzić trzy małe diody wzbudzenia w alternatorze.
Jaki to alternator? Diody wzbudzenia sprawdzone?
Ale od strony mechanicznej wszystko gra,więc może nie będzie tak najgorzej,może tylko dioda jedna,czy raczej niemożliwe?
W szereg z lapką ładowania wstawić diodę,katoda diody w stronę alternatora,anoda w stronę deski . Dioda dowolna,np 1N4001
W astrze G w alternatorze Delphi nie ma diod wzbudzenia, za jest tylko jeden łacznik z drutu w miejscu diody.
Kolego sprawdź szczotki w alternatorze i diody, jeśli są ok to wymień regulator napięcia, powinno pomóc.
Dziękuję , czy te diody można jakoś sprawdzić?
Mogły diody alternatora puszczac napięcie i wspomaganie uruchamiało sie .
Masa ewentualnie tak, ale jesli kontrolka rzaży to diody.
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
Nie zawsze, dziś miałem Hondę i właśnie dopiero po czasie dioda puszczała.
Jakie masz napięcie akumulatora? Sprawdź diody w alternatorze.
A ja uważam że problem nie w diodach. Jeżeli alternator uległ zachlapaniu to problem ze stojanem.
Z tym wspomaganiem to troszke nie tak.Wspomaganie startuje w momencie kiedy dostaje informacje z dwóch miejsc ze stacyjki (włączenie zapłonu) oraz z alternatora(że ładuje).Ta druga informacja jest brana właśnie z wyjscia na kontrolkę.Kontrolka nie świeciła czyli od strony alternatora miała pełny + to powodowało startowanie wspomagania.Żadna dioda nie...
http://skoda.autokacik.pl/ 1. Wchodzisz na tą stronę. 2. Po lewej stronie masz dział informacje 3. w tym dziale jest link "Zrób to sam"- klikasz na to i wybierasz "Wymiana diod w alternatorze Magneton 70A" Tam masz pokazane szczegółowo jak wymienić diody w alternatorze. Jest to dział poświęcony Skodzie, ale przecież wszystkie alternatory są prawie takie...
Zobacz, bo zastanawiające jest też spalenie diody. LED może świecić i przy 220V, aby tylko miała ograniczony prąd do cirka 20mA, bo to prąd zabija diody LED, nie napięcie. Także to, że odwrotne podłączenie powoduje tylko ich nieświecenie, a nie spalanie diód. Ale jakby w tym szeregu dioda + rezystor doszła żarówka, to czemu nie ? Rezystor w diodzie...
Wyciągaj alternator i sprawdzaj wszystko po kolei, wirnik, stojan, szczotki, diody i regulator, nic innego tam niema.
Regulator do wymiany ale jak ale sprawdź stan szczotek i diody.
1. Zwóć uwagę na to ,że w Astrze po załozeniu klemy świeci się wyświetlacz wewnątrz auta. Aby go zgasić musisz przekręcić na moment stacyjkę w pozycję zapłon i wtedy dokonywać pomiarów. 2. 0,08A to mimo wszystko zbyt duży pobór (max 0,05A) 3. Nie odpinaj klemy przy pracującym silniku ,bo pozabijasz diody w alternatorze.
To samo miałem niedawno ale w vectrze z tym silnikiem i tym alternatorem uszkodzone były diody i tyle.
Nie wolno odłączać akumulatora na włączonym silniku ,pewnie uszkodzileś diody alternator na stół i dosprawdzenia.
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania.
Witam na 100% alternator- poszly diody, moze tez regulator.
A nie przyszło ci do głowy że masz uszkodzony alternator? Być może uwaliło diody , no tak ale pochwal się jaki masz silnik może?
Co z akumulatorem i jak sprawdzałeś diody?
Mogą być upalone diody dodatnie, mostek prostowniczy podmień.
Temat został zamieszczony w dziale "POCZĄTKUJĄCY" więc wymaga odpowiedzi w miarę nie fachowych, dostępnych dla osoby zakładającej go a nie wypowiedzi na poziomie gimnazjum DObra odpowiadam na poziomie szkoły podstawowej, kup regulator napięcia i diody do tego alternatora.
To spalisz mostek. Też dasz podwójne diody? Usuwa się przyczynę, dopiero potem skutek.
Witam. Zapomniałem zamknąć temat. Powodem były padnięte dwie diody w mostku prostowniczym w alternatorze. Zamykam temat.
Możesz go całego rozbebeszyć i posprawdzać diody.
Napięcia niestety nie jestem w stanie podać bo brak miernika, ale dziś jak odpaliłem astrę i zgasiłem i znów chciałem ją odpalić to koniec kręciła i padł akumulator czyli jednak alternator padł. Tylko jedno mnie zastanawia czy regenerować go całego czy wymienić jedynie komutator lub diody?
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Tak całe mają 11 mm (czyli mierząc całą szczotkę) . Prawdopodobnie jest uszkodzony regulator bo robiłem próbę w domu z zasilaczem 12V + żarówką i też przejścia nie ma nawet po zwarciu przewodów od szczotek - dioda dalej nie świeci .
Alternator firmy Bosch 70A więc elektryczne wspomaganie żre ponad 50A) Włączysz jeszcze kilka żarówek,zimny aku. po rozruchu pociągnie nawet 15 A itd., i przeciążenie gotowe.Myślę że mogła nie wytrzymać któraś z diod
Jakie kable ? (te od czujnika temp. ) A konkretnie co moze taki objaw spowodowac ? Juz dwa razy naprawiałem tego altka, na poprzednim regulatorze i diodach było tak samo. Co do uzwojenia to nie wiem jaki powinien byc opór. Zdarza sie ze pójdą diody (dioda) a regulator bedzie OK ?
Mogę tylko gdybać Albo walnięty regulator, albo coś nie tak z 3 małymi diodami zasilającymi regulator i wirnik. Innych pomysłów nie mam.
Jeśli napięcie jest za duże to tylko regulator. Jeśli będziesz miał alternator na wierzchu to przemierz też diody. W alternatorach jaki masz często padało też uzwojenie.. ale raczej objawy inne ;)
Daj masę na obudowę alternatora. Jak żarzy to równie dobrze regulator mogł paść. Delco najpewniej z Opla Vectra A/Astra F.
Sprawdziłem wszystko od początku. Okazało się że diody nie dawały impulsu dla alternatora. Po wymianie wszystko działa i śmiga 😁😁
hm znaczy sie ze mam spróbować obrócić wentylator na wyłączonym silniku tak ?? Jak próbowałem wczoraj to pasek sie nie ślizgał tylko ruszałem sobie wałek korbowym po przez pasek wiec jest raczej dobrze naciągnięty . Zastanawia mnie jeszcze czy któraś dioda minusowa nie dostała po głowie .
Jeśli Delco Remy to pewnie 12 V 100 A.Zdemontuj, rozbierz go miernik w dłoń i zmierz parametry wirnika,stojana,diod.Moim zdaniem powinieneś wymienić regulator i mostek prostowniczy(diody).
Co do świateł to rozjaśniają się przy dogazowaniu. Zwalony mostek (ktoraś dioda) lub regulator. Alternator najlepiej do wymiany na nowy.
Do sprawdzenia regulator napięcia, diody prostownicze, pierścień wirnika czyli alternator na stół
sprawdż zasilanie 30 z alternatora lub dioda w układzie prostowniczym acha pasek chyba nie ślizga???????????
Jaki alternator?
Musisz wyjąć alternator i go przemierzyć. Moze być padnięta jakaś dioda w mostku albo za krótkie szczotki albo trzecia możliwość regulator napięcia. To jest alternator Hitahi bardzo awaryjny.
Wylutowywałeś diody do pomiarów?
Ad1 Element mechaniczny żeby sie wszystko nie rozleciało :) Ad2 Nie. To wyjście W ,impulsy, zwykle do obrotomierza albo innych układów. D+ ma wyjście z tych małych diod, jest obok "oczka" plusowego
Witam. Jeżeli żarzy się kontrolka od ładowania to może to być albo luźny pasek klinowy, albo spalona dioda w alternatorze. Sprawdź
Musisz zmierzyć jakie alternator generuje napięcie. Czy sprawdziłeś, może masz w instalacji "złodzieja prądu" i akumulator rozładowuje. Alternator może mieć zwarcie w uzwojeniach, lub któraś z diod. Zdemontuj pasek napędowy i sprawdź, czy łożyska nie uległy uszkodzeniu.
Rozebrałem i okazuje się, że dwie diody mają zwarcie. Jako zamiennik prostownika w tym alternatorze podany jest ARC2020, tylko że z tego co widzę, to on jest ośmio diodowy, a ten mój jest sześcio diodowy (z tego co widzę gabaryt jest ten sam, w moim są po prostu wolne miejsca na diody). Czy mogę kupić ten ośmiodiodowy i zostawić po prostu jedną parę...
1.6 16V jest alternator BOSH wymieniony 2msc temu a dioda od ladowania nie swieci
Alternator hitachi to najgorszy alternator jaki znam.pada w nim wszystko uzwijenia diody regulator.trzeba uważać przy zakupie części czy są właśnie do tego modelu.Bardzo często sprzedają do alternatora 50A a w Astrze jest 70A i to njczęściej jest przyczyna wszystkich awarji.Poza tym woda bardzo psuje te alternatory Trzeba robić osłonki i to pomaga.
Witam.Nie kolego zwarcie tych kabelków nic nie da,pompa jest wyposażona w układ który rozpoznaje czy masz ładowanie,mowa o cienkich kabelkach jeden po stacyjce masz tam napięcie akumulatora,13,8-14,5 drugi zaś od alternatora z mostka pomocniczego z tego też mostka jest zasilany wirnik alternatora po przez regulator.Napięcie to jest wyższe i bardziej...
Najciekawsze/najgłupsze jest to że odpalając samochód z odpiętym całkowicie alternatorem kontrolka ładowania gaśnie( to po co ona w takim razie jest jak o niczym nie informuje) Ona właśnie jest po to, żeby wzbudzić alternator. Zamyka obwód po prostu, gdy ją wyjmiesz, to nie będziesz miał ładowania. W astrze h to ciężko o tą kontrolkę do wzbudzenia...
odlutowałem uzwojenie od mostka i żarówką sprawdzałem czy dioda w jedną stronę puszcza prą i wyszło ze wszystkie puszczają w jedną stronę .
Spalona dioda w mostku ,zrób to szybko bo pójdzie regulator.Mostek 50zł , a alternator na 99% delcoremy
: dlaczego sterownik bez uruchomienia silnika czyli sygnału że silnik chodzi - zaczyna dogrzewać swiece? Dlatego, że dostaje sygnał,że silnik chodzi - sygnał ładowania alternatora. Uszkodzone diody w mostku prostowniczym.
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
silnik pompy wspomagania ma układy sterujące w środku i jest nierozbieralny jako tako ale dla chętnego nic trudnego - sa warsztaty gdzie proponuja takie rozbiórki ale czy to ma sens i będzie długo działać?. W ASO Opel nie bawią się czasami w rzetelne zdiagnozowanie usterki i jej przyczyny, a zazwyczaj proponują wymianę silnika pompy wraz ze zbiornikiem...
Miałem dokładnie to samo. U mnie przyczyną był wyciek oleju z pompy vacum sprzężonej z alternatorem. Obejrzyj alternator, jak w oleju to daj do regeneracji. Wymienią szczotki, diody i uszczelnianie pompy.
astra alternator alternator astra dioda astra
schemat ideowy generatora transformator ethernet licznik energii pomiar
odczyt błedów philips speedpro
Odpowietrzanie tylnych hamulców VW Bora – kolejność, DOT 4, ABS, presostat Odpowietrzanie tylnych hamulców VW Bora – procedura, kolejność, ABS, płyn DOT 4