Alternator do przeglądu, prawdopodobnie regulator uszkodzony... (nie ma znaczenia że nowy)
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Mam sporo takich wskaźników i wszystkie działają. Jeden kiedyś zamontowałem w Skodzie Felicia, gdzie regulator alternatora padał jak szalony i zawsze woziłem jeden zapasowy. Od siebie dodam, że frontowy filtr warto podkleić 50-procentową folią do przyciemniania szyb samochodowych. Nawet taką najtańszą, która do szyb się nie nadaje. Znacząco poprawia...
Nowy regulator z oznaczeniem 90a na moj stary alternator 70a
Sprawdzić napięcie paska klinowego. Sprawdzić alternator i regulator.
albo od skody , w skodach felicia tez były montowane alternatory boscha
Wymieniłem regulator napięcia
Tak sie sklada ze te opisane przez ciebie zabiegi najprawodopobniej okaza sie zupelnie zbedne, bo te alternatory (+regulator) tak maja nawet gdy sa nowiusienkie (temat wielokrotnie walkowany na forum Skody na Autokaciku... lacznie z rozwiazniem jak tenu w pelni zaradzic).
Napięcie na zaciskach nieobciążonego naładowanego akumulatora po 30 min od skończonej pracy powinno wynosić 12,6V. Jest w Twoim akumulatorze, ale po tylu latach gromadzi on niewiele energii. Możesz zastosować akumulator o nieco większej pojemności do 55Ah, ale nie jest celowe i zalecane. Nie możesz zastosować akumulatora o mniejszej zdolności rozruchowej...
Jak nie ma ładowania, to do roboty. Trzeba usunąć usterkę. Palcem na odległość nikt miejsca nie wskaże. Do sprawdzenia alternator, regulator napięcia.
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
To moze tak zadam pytanie: Czy uszkodzenie jednej z diod na mostku prostowniczym, może spowodować mniejsze napiecie wychodzące z alternatora?
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia.
Ja używam starych w których skończyły się szczotki. Możesz się przejść po firmach które naprawiają alternatory i prawdopodobnie dostaniesz za friko . Chodzi o taki regulator http://www.iparts.pl/czesc/regulator-nap...
Ok, naprawione. Ku potomności: Pewnie przyczyn może być dużo ale w moim przypadku pomogły dwie rzeczy: 1) Wymiana filtra powietrza 2) Poprawienie kontaktu na alternatorze od wzbudzania? (ten kabelek podłączany od regulatora do alternatora) uff! Dzięki za wsparcie.
Witaj kolego !!! Z tego co przeczytałem moim zdaniem muszisz jeszcze wykluczyć uszkodzenie regulatora napięcia który jak to zwykle bywa w iskrach (producent alternatora) jest częstą usterką . Jeżeli tto nie pomoże to zostaje tylko uszkodzenie stojana lub wirnika ale to żadko w tym przypadku najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś elektryka samochodowego...
zmienić regulator,jak to nie pomoże to sprawdzić narięcie na końcówkach alt.jak jest za niskie pomimo zman regulatora to przeciąć ten biały kabelek od regulatora i wsadzić w szereg diodę 3A
przekaźniki raczej mało prawdopodobne może masa ma gdzieś zwarcie, a jak sie zachowuje po zapaleniu? jak właczysz światła i np: kierunki to co sie dzieje ? a ma ładowanie ? może alternator nie ładuje albo padł regulator
Aż się prosi wniosek iż będą to diody. Ale skoro na pewno sprawdzone to pozostaje słabe połączenie przy regulatorze lub sam regulator. Zakładam, że nie kombinowano z żarówką lampki kontrolnej.
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
Nie - pierścienie to początek i koniec tego samego uzwojenia. Może warto rozebrać alternator i sprawdzić te pierścienie. Albo kupić nowy regulator napięcia.
witam.twój tzw. wykwit na klemach spowodowany jest nieszczelnymi czopami akumulatora.pewnie jest to jakis niefirmowy akumulator merketowy wiec to jest ich wada fabryczna .nic z tym nie zrobisz. filc pomoże w 60 % ale i tak po jakims czasie zaoksyduja klemy.rada: czyscic 1 * w miesiącu uszczelnic słupek akumulatora silikonem i na to filc oraz małozyc...
Witam! Należy rozebrać alternator i sprawdzić diody (koniecznie żarówką!), potem będziemy myśleć dalej. Możliwe także, że masz zużyte szczotkim które słabo dolegają.
12,6V ładowania - to praktycznie brak ładowania, proszę zmierzyć napięcie bezpośrednio na śrubie alternatora, regulator napięcia decyduje o wartości wyjściowej, może słaba masa na silniku albo długi i za cienki przewód plusowy od aku do alternatora ?
Panowie mam taki problem, chce sie upewnic czy dobrze mysle a mianowicie: kontrolka ladowania akumulatora nie swieci po zaplonie oraz na odpalonym silniku, oczywiscie brak ladowania nawet po duzym przegazowaniu. jak odepne cienki przewod z alternatora i dotkne do masy to kontrolka zapala sie(oczywiscie na wl. zaplonie) jak podepne zarowke pod ten przewod...
Nie rozumiem po co ta cała panika. Ten typ regulatora przepuszcza maksymalny prąd przy napięciu 14.3 więc dopóki akumulator się nie naładuje to alternator musi się pogrzać.P
Wymień regulator napięcia i nie bedziesz miał problemów notoryczna usterka przy silniku 1.3 Ewentualnie możesz mieć rozkręcony mostek prostowniczy w środku alternatora
wiem, że 200 Wat to nie tak dużo ale w dwóch autach już alternatory mi poszły przez ten sprzęt. Poprzednim była skoda felicia i tam naprawiane były diody alternatora. E-tam w felicjii to normalne bez sprzętu też lecą diody, natomiast jeżeli są skoki napięcia a kontrolka się nie zapala wymienić regulator napięcia i już.P
Witam, już sprawdziłem wszystko. - na akumulatorze w spoczynku jest ok , około 13,5V - przy uruchomionym silniku na akumulatorze jest od 15V do 16,5V i czasem bez żadnego powodu spada do 14,5 i znowu powoli pnie sie w góre. - na regulatorze jest tak samo przy włączonym silniku Mam nadzieje że dobrze przemierzyłem - to co mierzyłem było przymocowane...
dlatego tez sam sie bardzo zdziwiłem ze przy włączonym ogrzewaniu szyby, nawiewie i światłach mijania ładowanie było tylko 12.6V - 12.2V powoli idzie zima a takie ładowanie oznacza problemy z porannym odpaleniem. A fakt faktem robię bardzo krótkie trasy do pracy bo około 4km dlatego tez sprawne ładowanie jest dla mnie ważne. Dodatkowo tez aku ma dopiero...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Witam wszystkich serdecznie, Posiadam Skodę Felicie 1,3 MPI z 1999r. Od jakiegoś tygodnia przy wysokich obrotach świeci się kontrolka ładowania, przy niskich lampka się tylko lekko żarzy. Wymieniłam już alternator i regulator napięcia, natomiast problem dalej występuje. Bardzo proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Z góry bardzo Wam dziękuję....
witam, alternator w mojej felicii 1,3 laduje slabo tzn ok13,5 V. Najpierw kontrolka delikatnie sie żarzyła, teraz stało sie tak , że im więcej gazu dodaję tym mocniej się świeci. a ładowanie jest słabiutkie. wymieniłem regulator od innego, sprawnego i niestety jest to samo. co moze byc problemem? z gory dzięki z odpowiedzi!
Ok po dokładniejszych oględzinach stwierdzam, że padła któraś z diod wzbudzenia. Gdyby padła prądowa to alternator bardzo by się grzał a temperatura jest w porządku i akumulator też dobrze naładowany. Jako, że mam okropne problemy z odkręceniem alternatora (trzyma śruba na mocowaniu tak, że ani odkręcić popuścić czy zmienić naciąg paska) mam pytanie...
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
Standardowo był 55A ale bez zmian możesz zamontować Magnetrona 70A. Do 1.6 był Bosch 70A i nie pasuje w miejsce Magnetrona. Nie kupuj tureckiego bo mają krótką żywotnośc. Lepiej kupić używany ale trzeba sprawdzić przy zakupie stan pierścieni ślizgowych (wystarczy wykręcić regulator). Jak będzie wglębienie większe niż 0.7-1mm to będzie niszczyć momentalnie...
Witam. Skoda Felicia 1.3 MPi z 1999r Objaw taki że początkowo zmienił się dźwięk pracy silnika, a potem zaczęła żarzyć kontrolka ładowania na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie. Myślałem że pasek klinowy się ślizga. Wpierw naciągnąłem, a gdy nie pomogło - wymieniłem na nowy. Przez dzień dwa (jakieś 100 km) było ok, a potem znowu to samo....
dziekuje za odpowiedzi - jestes wlasnie w trakcie wykluczania niektorych niedomagan w instalacji elektrycznej (akumulator za dobrze nie trzyma, zwlaszcza po kilku dniach bez uruchamiania silnika), a jestem juz na 99% pewny, ze to wina wlasnie akumulatora. zmierzylem juz pobor pradu w czasie bezczynnosci i wynosi on max. 0,08A - wiec rozladowywanie z...
Witam . Sprawdź w weekend przy odłączonych klemach ,czy przy zakładaniu klem mocno iskrzy.Do sprawdzenia oświetlenie wnętrza samochodu i bagażnika (jeżeli jest)czy prawidłowo gaśnie.Pomiar poboru prądu można dokonać ampromierzem jak wcześniej wspomniał kolega piotrekwoj1 ,lub multimetrem który ma funkcję pomiaru Amper.Może to być sam alternator (właściwie...
Witam. Posiadam skodę felicie 1.3 MPI GLXi rocznik 1998r. Wczoraj wystąpił problem z alternatorem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora na desce. Nagle w czasie jazdy. Wraz ze wzrostem obrotów świeci jaśniej, mocniej. A przy małych obrotach na biegu jałowym ledwo widoczna, albo wcale. Miałem kiedyś odwrotny przypadek, a objawiało się tym,...
Kolego, jeśli już tyle sprawdziłeś i chce Ci się z tym dalej bawić, a nie jeździć, to kup lakier do uzwojeń i pozalewaj pędzlem całe uzwojenie potem sprawdź. Ten lakier dość szybko schnie. Oczywiście diodę sobie wymienisz i może będzie Ok. Jednak nawet jak sprawdzisz, to pewności nie ma jeśli chodzi o uzwojenia. Jednakże podpowiem Ci co ja robę jak...
.... Wymienił regulator napięcia ładowania, ten przy alternatorze (było dużo za niskie napięcie ładowania)..... Po wymianie w maju aku na nowy, (o czym pisałem) pojechałem do ASO Skody, żeby sprawdzili napięcie ładowania. Po sprawdzeniu powiedzieli, że jest OK. A przecież już przy starym akumulatorze dwukrotnie wystąpił przypadek , że rozrusznik nie...
Brat ma tę Felicje i problem nienajlepszej wydajności instalacji elektrycznej to "ten typ tak ma". Akumulator jest ciągle niedoładowany od kiedy musimy jeździć na światłach cały rok. Ale to jest wina instalacji elektrycznej (za cienkie kable) a nie alternatora. Pomaga zamontowanie: - Czesi zaoszczędzili na kablach i ten od alternatora daje ogrome straty...
[quote="Sulim01"]Ale dlaczego poszły tylko światła mijania?? To samo pytanie zadałem sobie. Podam inny przyklad. Kiedyś walczyłem z niedoładowaniem akumulatora w 125p. Wymieniłem alternator, regulator, akumulator przejrzałem połaczenia z karoserią i problem miałem nadal mimo iz na naładowanym akumulatorze odpalałem od "pierwszego kopa". Jak się później...
Witam, jest to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc :D z gory dzieki. dobra do konkretow skoda felicja 1.3 mpi 98r. problem polega na tym ze .... wymianialem w skodzie polos dułgą , po wymianie nadszedł czas na rozruch silnika , ale niestety dźwięku odpalonego silnika nie uslyszałem oprócz tego slychać było "pyknięcie" od strony bezpieczników. natychmiast...
Jak już wcześniej pisałem sprawdził bym poprawność połączenia minusowego bieguna akumulatora ze karoserią jak również ze silnikiem, a to dlatego że problem żarzącej się kontrolki ładowania może ale nie musi być z tym związany a pozostałe wymienione usterki również mogą być spowodowane złym (niepewnym) połączeniem "masy" Żarząca kontrolka może również...
w itam wszystkich... mam taki amły problem w e wrześniu 2006 r . z aczeły mi sie problemy z ładowaniem wiec kupiłem nowy regulator napiecia. w szystko wróciło do normy ale nacieszyłem się nie na długo :( w ykręciłem regulator okazało sie ze znów szczotki zostały zbyt szybko z cięte wiec należało wyremontować alternator 55ah magnaton okazało sie ze...
Drugi akumulator byłby umieszczony pod maska z przodu. Co do tego polaczenia rownoleglego alternatorów to czy mozna je tak polaczyc bez dodatkowych układów...? Jako podstawowy układ uwazam regulator napiecia który jest zintegowany z alternatorem.
Witam, Spotkał mnie ostatnio następujący problem: Obrotomierz w mojej Felici 1.9D zaczął skakać trochę mnie to poirytowało ale z uwagi na brak czasu i wiek auta dałem sobie z tym spokój. ostatnio siadł na tych 500 obr/min i spotkała mnie przykra niespodzianka. Wsiadam, odpalam, lampki przygasają i klekot przekaźników. Podmieniłem akumulator auto pięknie...
Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. Octavia 2. benzyna silnik AQY. Mam problem z niskim napięciem ładowania. Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem. Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A. Wymieniłem dziś regulator napięcia. Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest...
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Witam! Szperałem trochę w Internecie i po różnych forach, niestety nie mogę natrafić na nic sensownego, co mogłoby mi pomóc. Mój problem jest następujący. Potrzebuję ładować baterię akumulatorów 24V (szeregowo połączone 12V). Uprzedzając pytania odpowiadam, że nie mogę przełączyć na równoległe połączenie, gdyż akumulatory mają być ładowane "w locie"....
Przy silnikach 1.6 i 1.9 w Felicii byly montowane altki Bosch, a nie Magneton jak w 1.3 to po pierwsze.Takie spadki napiec moze powodowac regulator napiecia: sam mam w mojej Felce 1.3MPI alternator Valeo 90A i na oryginalnym reglerze na zimnym mial ponad 14V, a w miare nagrzewania napiecie spadalo ponizej 14V .Wymiana reglera rozwiazala sprawe chociaz...
Jest to robota na około godzinę razem z wykręceniem i wkręceniem alternatora. Potrzebna lutownica (lepiej jakaś mocniejsza) i lutowie. Trzeba rozkręcić 3 śruby obudowy i te od wyprowadzeń w okolicach regulatora, następnie ściągnąć dolną część - może schodzić z trudem, ale trzyma tylko na łożysku. Stary mostek trzeba wylutować i zapamiętać podłączenie....
Dobry wieczor Kupilismy niedawno Felicie z 1.6mpi, ale jezdzic to to sie tym nie da ehh Tak mysle ze chyba nie jest to wina przepustnicy choc tak wszyscy dookola gadaja,pisza na forach w google bo objawy podobne, pan mechanik nawet podobno wyczyscil ja(ja juz wiem ze popryskal raczej sprayem za cale 80 zeta do kolektora)... ,prosze o pomoc bo nie wiem...
Witam ! Mam pytanie padł mi regulator napięcia w alternatorze i chce go naprawić lub ewentualnie wymienić na inny jeśli to możliwe. Oryginalny kosztuje 200zł w związku z tym chciałem się poradzić kogoś czy można zastosować tam coś innego np. regulator napięcia od skody felicji który kosztuje około 30 zł . Wymienił bym sam układ a szczekotrzymacz pozostał...
felicia alternator alternator felicia regulator felicia
wykonac potencjometr honda civic sterownik schemat makro przycisk access
polonez abimex parkside robot koszący
Jak zmienić dźwięk autostartu w Windows 11? Schemat mikroamperomierza: galwanometr i bocznik