raczej co widzi MAP, jak reaguja sondy, szczelnosc kolektora i analiza spalin
Ok. Dopiero teraz przeczytałem ze zrozumieniem 🙂 W dzień zabiegany byłem. Dodano po 3 Właśnie odbyłem jazdę próbną po wyczyszczeniu zaworu EGR. Mam wrażenie, że auto lepiej się zbiera i po odpaleniu było czuć spaliny. Po przejechaniu się nie było błędu P042F
Jaki błąd, niewystraczająca wydajność układu oczyszczania spalin, czy przekroczona graniczna temperatura katalizatora?
Kolega pisał, że EGR zaślepiony, poza tym w przypadku uszkodzonego zaworu recyrkulacji spalin pojawiłby się odpowiedni błąd.
Od dziś u mnie to samo się dzieje, ten sam silnik. Mam zaślepiony, o co tutaj chodzi? O to że przy zaślepionym EGR masz zwiększony przepływ powietrza z filtra ponieważ na biegu jałowym EGR powinien być otwarty i wtedy silnik zaciąga częściowo spaliny co zmniejsza przepływ powietrza przez filtr i przepływomierz.
Znalazłem jeszcze taką informację: Świeci się lampka ostrzegawcza silnika; Trzęsienie silnika na biegu jałowym Objaw Świeci się lampka ostrzegawcza silnika Kod usterki: P1335 Trzęsienie silnika Warunki w chwili pojawia się objaw: Na biegu jałowym Przyczyna Uszkodzony czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin Rozwiązania Włączyć zapłon Zawór recyrkulacji...
Pół roku temu grzałka sondy lambda za katalizatorem wypaliła dziurę w tłumiku Wolne żarty. Jak już co wypaliło otwór to uboga mieszanka która zniszczyła sonde i katalizator. Jedz na analizator spalin dowiesz sie prawdy.
focus po wymianie silnika jeździł 2 dni po czym w czasie jazdy zgasł i już nie zapalił, po podpięciu komp. wyświetliły się błędy stop pomy, złe ustawienie konta wtrysku, CO2 recylkulacja spalin, po ponownym ustawieniu pompy, auto nie wyświetla żadnego błędu pompy, lecz dalej nie pali wyłącznie na plaku, ropa jest podawana przez wtryski.
Powiem szczerze, że dwa tygodnie po wymianie już błąd wyskoczył. Tylko tak się z tym kulałem. I tak wyskakuje co jakiś czas. Nie jestem mechanikiem, ale dużo rzeczy w aucie sam robię. Dodano po 4 Dodam jeszcze że nie ma żadnych objawów że coś jest nie tak. Nie kopci,silnik pracuje równo. Średnie spalanie jest 5,3 w tej chwili. Po prostu od czasu do...
Do dziś nie wymieniłem tego zaworu EGR. Postanowiłem samemu sprawdzić czy po podpięciu ELM-a wykaże jakieś błędy. Udało mi się to zrobić dopiero dziś {i jak tu wierzyć serwisowi ASO - początek tematu}. Wykryte zostały trzy błędy: P0404 - Exhaust Gas Recirculation A Control Circuit Range/Performance P0149 - Fuel Timing Error P1564 - Injection Pump Control...
Raczej nie słyszę pompy w baku,dlatego myślałem że to jakiś przekaźnik ale niewiem który jest od pompy w baku? bezpiecznik 15A od pompy jest sprawny o ile to ten bezpiecznik, pole 51 w skrzynce pod nogami pasażera. Dodam że błąd z zatkanym zaworem EGR jest nowy :zawór EGR w pozycji zamkniętej, wcześniej był tylko na temat zatkanej kapilary spalin czy...
Dołączę sie do tematu wycieku oleju /nie Diesla-Ropy/ w okolicy wtrysku Ford Focus Diesel 2010 econetic . Wywaliłem na mechaników ful pieniędzy, bo mieszkam w Niemczech i nic nadal śmierdzi i widać olej, ale któregoś dnia w sobotę przebrałem sie i w garażu po oczytaniu znalazłem błąd , była /jest /to uszczelka pod kolektorem dolotowym i tamtędy powoli...
Klient kupił samochód po rodzinie. Po montażu turbiny, różnica ciśnienia spalin na biegu jałowym 5mbar, niestety nie pamiętam korekty wtryskiwaczy. Dpf metodą chemiczną wypłukany, jutro będę montować go. Oczywiście błędy związane z nieprawidłową częstością regeneracji oraz błąd czujnika otwarcia klapki wlewu paliwa.
A oto rozwiązanie zagadki: komputer pokazał uszkodzony zawór recyrkulacji spalin. Wymieniłem poza ASO (koszt 900 zł). Następnie, po przejechaniu ok. 400 km "zaskoczyło" i moc wróciła. Prawdą jest też, że w związku z uszkodzonym EGR turbina się nie włączała i stąd ten brak mocy. Pozdrawiam
Od dłuższego czasu (i dłuższego mam na myśli ok. 4 lata) użeram się z błędem P1402 - zatkana kapilara dozująca układu recyrkulacji spalin. Błąd kiedyś pojawiał się po zmianie EGRu, z ori Valeo który ostatecznie padł, na nowy Hella który okazał się być trefny (oprócz P1402 rzucał też innymi błędami dotyczącymi EGR), mechanik wymienił i już było ok. No...
ale czy EGR mógłby odcinać turbinę ? Gdybyś dokształcił się, jak to działa, to byś takich pytań nie zadawał. Dodatkowo jeśli wyskoczył błąd rozrządu, silnik przeszedł w tryb pracy awaryjnej - stąd i nie ładuje turbo jak powinno. Usuń jedną usterkę, dopiero szukaj innych. No właśnie o to chodzi , że nie wiem i dlatego pytam, i tak wiem że EGR kieruje...
Witam mam pytanie co do : Przy prawidłowo pracującym, rozgrzanym do temperatury pracy reaktorze katalitycznym, przy ustalonej pracy silnika, sonda znajdująca się za reaktorem katalitycznym utrzymuje wysoki stan napięcia, około 0,8V. Czyli w spalinach znajduje się mała ilość wolnych cząsteczek tlenu. Wolny tlen zużywany jest w procesie katalitycznym...
Choć w całkowicie innym aucie to jednak miałem bardzo podobnie. W toyocie yaris 1.0 z 2000r. Też mi się kontrolka zapalała, początkowo jak przebutowałem a później już jak jej się podobało. Poczytałem z grubsza na necie, też było sporo o sondzie, ale po podpięciu pod telefon wydawało się, że ta pracuje w porządku. Jeden z tematów naprowadził mnie na...
To jak pisalem prawdopodobnie popuszcza upg. Sprawdz jeszcze prace sondy lambda i skład spalin na skp plus odczyt błędów pcm.
Witam. Widzę że nie tylko mi ten problem spędza sen z powiek, z cieknącymi wtryskiwaczami borykam się już kilka miesięcy. Cała przygoda zaczęła się od delikatnie mokrego gniazda wokół wtrysku. Po wymianie uszczelniaczy problem zniknął ale niestety na zimnym silniku zaczęło szarpać i kopcić na czarno. Uznałem że coś sknociłem podczas montażu i pojechałem...
Witam. Mam pewien problem z moim Focusem. Otóż w pewnym momencie podczas jazdy wskazówka obrotmierza oraz prędkości spadła i pojawiła się kontrola "silniczka" który alarmuje o błędzie ( na początku niewiadomo jakim ). Problem jesto o tyle specificzny ponieważ za chwilę powarca do pierwotnego stanu i tak w kółko. Zdarza się czasami że przez parę dni...
Druga rzecz, to świece żarowe, czy są sprawne i dostają napięcie. To , że nie ma błędów o niczym nie świadczy To samo chciałem napisać. Miałem identyczny problem w focusie mk2 1,6 tdci 90KM, którego silnik jest kopią francuskiego 1,6hdi. Też był gryzący smród nieprzepalonej ropy tylko tuż po rozruchu zimnego silnika. U mnie były spalone trzy świece...
Problem polega na tym, że w/w autko nie ma mocy, posiada ogromną dziurę do około 3 tyś/obrotów. Błędów nie posiada żadnych (sprawdzane IDS-em). Pierwsze podejrzenie wskazywało na dpf zatkany, ponieważ przy wyższych obrotach spaliny chciały lecz nie bardzo mogły wylecieć z wydechu (wypluwane były co chwilę) - tylko pytanie czy nie będzie żadnego błędu...
Witam Panowie i panie, zwracam się do was o radę a raczej o pomoc w sprawie nierozwiązanej mojej usterki w foczce od ponad roku. A mianowicie, około roku temu przy odpalaniu auto zaczęło od razu gasnąć (przy niskiej temperaturze "nie zawsze"), prędkościomierz wchodzi na +/- 1000 obrotów i od razu spadał, żeby jechać dalej z 1-2 minuty muszę go lekko...
Z silnikami benzynowymi i TDCi w Focusach nie ma problemów jeśli chodzi o ELM, natomiast jak jest z TDDI to nie wiem. Tzoku, jest problem. A jaki? A no taki, że czyta tak z grubsza 20% błędów. Dyletanci tak się łapią za te ELM'iki ale nic nie wiedzą o diagnozie. A mi się już znudziło tłumaczenie, że diagnoza OBD2 to tylko te błędy, które powodują zwiększenie...
błąd spaliny focus błąd błąd focus
sterowanie deskorolka inwerter orvaldi wyświetlanie obrazka excel
elektrit presto spawarka inwertorowa przekaźnik
Docieplenie zasobnika 140l CWU – jak poprawić izolację klasy C? Wełna mineralna, PIR, efekty Stiga Estate – piszczący głośnik sygnalizacyjny po włączeniu koszenia, diagnostyka PTO, czujniki