Wygląda to bardziej na to, że układ zapłonowy zakłóca Ci pracę miernika i dlatego nie możesz zmierzyć napięcia. Spróbuj założyć inną fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym lub świecę również z rezystorem przeciwzakłceniowym (NGK - BPR...). Jeśli to nie pomoże, spróbuj zmierzyć innym miernikiem.
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Odpalasz silnik mierzysz napięcie ładowania miernikiem.
Lolek , i obudziłeś się!!!! Nie pisz głupot , jakie spec. akumulatory? Tam chyba CPU steruje napięciem ładowania!
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Trzeba zmierzyć napięcie ładowania.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Witam. Udało się Koledze rozwiązać ten problem? Pozdrawiam.
A co mają łozyska do złego ładowania?
Denso czy Magneti Marelli?
Sprawdz napięcie multimetrem na klemach akumulatora
Miałem escorta. Było w nim tak, że za niskie napięcie w układzie powodowało odcięcie zasilania komputera, wtedy gasł, albo nie chciał zapalić. Zacznij od zmierzenia napięcia ładowania.
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Co do falowania, to pewnie efekt spadającego napięcia. Pewnie minie po naprawie ładowania.
Do jakiego napięcia rozładował się akumulator ? Czy był w miarę nowy, czy wieloletni ? Co oznacza informacja, że "ładowanie nic nie daje" ? - czy nie pobiera prądu z ładowarki, czy ładuje się kilka godzin i nadal ma niskie napięcie.
Kolego, włóż dobry akumulator o napięciu spoczynkowym 12,8 - 12,9V. Jeżeli odpali, sprawdź napięcie ładowania, Focus ma najczęściej stosunkowo wysokie, 14,4 do 14,6V. Jeżeli napięcie ładowania jest w tym zakresie, a mimo to występują opisane objawy, to wyjąłbym tablicę zegarów (trochę upierdliwe) i sprawdził, czy na płytce drukowanej od tyłu na lutach...
Po uruchomieniu silnika gaśnie lampka ładowania,po około min.zapala się.Po odłączeniu(wcześniej wymianie regulatora nap.)wtyki z altern.kontrolka zachowuje sie tak samo,ale napięcie ładowania podnosi się do 14V.
Jako pierwsze sprawdź czy masz dobrą masę , niestety focusy znane są z tego.Jeśli to możliwe to nawet dołóż dodatkowy przewód na silnik i karoserię.W moim przypadku dołożenie masy naprawiło kilka usterek.Czy pomierzyłeś jakie masz napięcie ładowania?
Irytujesz to Ty mnie , pytałem o napięcie ładowania , zapomniałeś?
regulator napięcia do wymiany
Pompa jest nowa, napięcie ładowania w normie ok 14.4 V
Oczywiście, przejęzyczenie.
Ładowanie regeneracyjne wg mnie powinno trwać max 18 - 20 godzin i akumulator powinien być ładowany prądem wynoszącym 0,1 jego znamionowej pojemności. Po takim ładowania zakręcamy korki dopiero po tym jak elektrolit się odgazuje (około godzinkę po odłączeniu akumulatora zwykle). Taka moja uwaga dodatkowa. Jeżeli występuje gazowanie, to występuje elektroliza...
Witaj! Szanowny kolego. Nie znam błędu pomiaru twego miernika.W/g mnie wszystko jest w porządku.Akumulator nowy musi się uformować to wymaga trochę czasu. Napięcie jakie podajesz sprawdź innym przyrządem. Na akumulatorze napięcie powinno wynosić 14,2-4v.w zależności od błędu miernika,ale jak ma 14v powyżej to dobrze bo przy obciążeniu spadnie a akumulator...
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
Test diagnostyczny modułu GEM potwiedził komunikację między przyciskiem grzania tylnej szyby, przodu nie(może dlatego że samochód nie był odpalony). Napięcie ładowania 14.5V
Jest napięcie ładowania akumulatora? Jakie napięcie na akumulatorze na postoju? Jest płyn w układzie wspomagania kierownicy?
A czy po tzw.kompleksowej regeneracji altek miał nowy regulator napięcia?
Sprawdź czy alternator ładuje i ma napięcie ładowania około 16V , czy w ogóle jest jakiekolwiek ładowanie.P
Żalisz się czy chwalisz? I skąd wiesz że odcina? Mierzyłeś to napięcie? Gdzie pomiary?
Wiatm. Auto ford focus mk1 1,6 benzyna 2003r . Jaki powinien być akumulator ? Oryginalny jest srebrowo-wapniowy lub wapniowy ( trochę wyższe napięcie ładowania ) . Czy mogę założyć akumulator ołowiowy ?
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Ludzie, nosz k.... żadne potencjometry ani nic takiego nie zadziała, regulator działa na zasadzie klucza: puszcza napięcie na wirnik do wartości progowej (określonej diodą zenera) i odłącza powyżej. można go oszukać, tak jak napisał Jurek, diodą wpiętą w D+ ale nic ponadto. Jak chcesz płynną wartość napięcia ładowania to regulator z focusa sterowany...
Tak tak, kończy się lamerstwo. Zarejestrować się na forum elektrycznym i pojęcia nie mieć jak sie mierzy napięcie to już upadek wszelkich obyczajów.
Witam! Najprościej będzie podłączyć woltomierz do żarówki reflektora i sprawdzać napięcie w momencie uruchamiania i po uruchomieniu silnika. Może problem jest w alternatorze (napięcie ładowania 14,2V). Pozdrawiam.
Układ ładowania w fordzie bada temp elektrolitu w aku i jeżeli stwierdzi że aku jest zimny podnosi napięcie ładowania. Po jakimś czasie wraca do poziomu ok. 14 V . to jest norma z tego co wiem .
musi być zamontowany oryginalny regulator napięcia,ponieważ nie zawsze komputer czyta podróbki
Skoro świeci Ci się kontrolka od ładowania a alternator ładuje to ja bym nic innego nie obstawiam tylko mostek prostownicy
Kto dysponuje schematem instalacji elektrycznej Forda-Focus? Proszę o podanie kolorów przewodu od alternatora do kontrolki ładowania ( w kokpicie, w miejscu złącza wiązki przewodów do lampek kontrolnych ). Cel: pdłączenie przewodu sterującego modułu elektronicznego włącznika świateł mijania napięciem alternatora. Za pomoc z góry dziękuję.
Witam No cóż każdy ma swoje doświadczenia i oczywiście taka przyczyna jak rozrusznik, zaśniedziałe masy itp również może do pewnego stopnia dawac podobne efekty. Niemniej jednak z mojego doświadczenia na 200 takich przypadków 199 to rozładowany akumulator ( czy to samoistnie czy też w wyniku braku ładowania ) więc podejrzewam ,że akumulator co z resztą...
Takim miernikiem to sobie możesz sprawdzić ładowania nie spadek napięcia widać że w ogóle nie masz pojęcia o co chodzi. A słoikiem z magnesem sprawdzasz czy ci pompa nie zaopiłkowała.
Może szerzej opisz problem. Czy tylko na obrotach niskich tak się dzieje a potem zanika jak podgazujesz? Trzeba sprawdzić napięcie ładowania. Powinno być około 14.4V-14.6V.
Pewnie regulator napięcia lub któraś dioda zrobiła bum...
Które żarówki się przepalają? Bo jak H7 to sprawdź najpierw napięcie na kostkach przy włączonych światłach. Zalecane napięcie to min 13,6 V. W moim klekocie TDDI z 99 r. napięcie ładowania często dochodzi do 15 V i nic się nie dzieje, zwłaszcza z żarówkami.
Regulator napięcia alternatora do sprawdzenia i ewentualnej wymiany (naprawy) .
Nie do końca. Mostek are6020 ma wzmacnianą konstrukcję i po jego montażu ten alternator jest wieczny. Chodzi o fakt że najlepiej zostawić orginalny regulator Denso, a niestety nie można takiego kupić No i regulator pozostawiono mi oryginalny jak oddałem do alternator do regeneracji. Co do mostka to nie wiem jaki wstawiono, czy to był ARE6020 czy jakiś...
Sprawdz naciąg paska alternatora.Jeżeli jest o.k , to sprawdz regulator napięcia.
aku ładowałem ponad 24h i prostownik pokazuje że jest ok To, ze chiński prostownik twierdzi, że jest ok, to niekoniecznie jest prawda, weź miernik i zobacz jakie napięcie ma akumulator po włączeniu zapłonu
Jakie masz napięcie na akumulatorze i 3 pinie regulatora podczas pracy silnika?
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
Masz jakiś problem z akumulatorem, światła przygasają, nie możesz rano odpalić czy inne cyrki czy tylko mierzysz napięcie i stwierdziłeś, że po włączeniu np. dmuchawy napięcie w instalacji spada? Kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu i nie pokazuje się podczas pracy silnika? W tym sprzęcie wzbudzeniem alternatora a co za tym idzie, jego wydajnością...
Uszkodzony alternator, za małe napięcie.
Nie ma diod wzbudzenia. Tą funkcję spełnia regulator napięcia. Domyślam się że chodzi o focus MK2 czyli alternator Denso mostek arc6020.
Witam mam Forda fokus mk1 1.8 tddi 90kw po włączeniu zapłonu zagrzaniu świec nie odpala muszę wylaczyczyc zapłon i jeszcze raz włączyć i bez problemu odpali ?? Czy się rozkodował ale nie zawsze tak jest Cześć, Z Twojego opisu wynika, że masz problem ze startem silnika w Twoim Fordzie Focus MK1 z silnikiem 1.8 TDDi. Silnik nie odpala przy pierwszej...
Naładować /podmienić akumulator, uruchomić silnik i sprawdzić napięcie ładowania. Pewnie alternator masz do zrobienia. wyskoczyl blad wspomagania kierownicy Ten błąd związany jest z za niskim napięciem w instalacji auta.
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Witam raczej bym nic nie szukał a jakie jest napięcie na akumlatorze przy niepracującym silniku
Sprawdż bezpiecznik 12v 1A w komorze silnika i przedzwoń kable z tą wtyczką trzy pinową, sprawdz czy regulator napięcia jest oryginalny , bywało ze na podróbkach żle działało .
12,2 V to już rozładowywanie a nie ładowanie. Bilans ujemny. Tak czy inaczej powinien być 150A . zobacz co masz bo inaczej to pisanie dla pisania.
Przed zmianą oprogramowania było dobrze, czy to możliwe żeby oprogramowanie uszkodziło wtryskiwacz? ( ponad to przy obrotach w przedziale 800-1200 i powyżej 2000 jest OK) PS. Stefano 11 - żarówki od świateł mijania przepaliły w przeciągu 1,5 roku dwa razy raz lewa potem prawa( prawdopodobnie z powodu zbyt dużego napięcia ładowania tak twierdzi serwis)...
Pomiar napięcia na zaciskach żarówek dokonywany na zgaszonym silniku, a gdzie pomiary na zapalonym? Napicie ładowania na akumulatorze?
Witam Mam problem z alternatorem, odebrałem alternator od mechanika,mechanik wymienił w nim diode na mostku i komutator na wirniku, alternator na wolnych obrotach ma ponad 14 a na wysokich obrotach ponad 18 i zaczyna świecić kontrolka od ładowania.Alternator ten założyłem w sobote, dzisiaj go chciałem zdemontować i okazało sie ze akumulator został rozładowany....
byc może szwankuje ci sam regulator napięcia. Trzeba by dokładniej wszystko sprawdzic i zastanowic sie nad jego wymianą
Od kiedy to sprawdzamy ładowanie na włączonych świecach i po co przecież jasno napisałem że jak obciążamy alternator to napięcie będzie spadać.
Witam, c-max w dieslu 2006r, po odpaleniu auta po kilku-kilkunastu sec. zapala się kontrolka ładowania - ładowanie jest w granicach 13,95V (nawet na światłach) przez cały okres od odpalenia, bezpiecznik od alternatora OK, reszta bezpieczników sprawna. Na czerwonym cienkim (3-pinowe złącze alternatora) kabelku jest napięcie po stacyjce. Przy próbie podłączenia...
Witam problem jak w temacie. Po uruchomieniu trybu serwisowego i przejściu do pomiaru napięcia odczytywana wartość jest o 1V niższa od rzeczywistej zmierzonej na klemach akumulatora miernikiem. Sprawdzałem też napięcie w innym Focusie ale tam było wszystko OK. Do tego dochodzi jeszcze problem z ładowaniem akumulatora. Po około 20sek. załącza się kontrolka...
Witam Odgrzeje trochę temat żeby nie zakładać następnego a mianowicie samochód to Ford Focus ST225 2,5l 2006r W tamtym tyg. dostałem z powrotem alternator wymieniony został mostek prostowniczy i regulator napięcia, po zamatowaniu z powrotem do samochodu po odpaleniu po ok 20 s zapala się kontrolka akumulatora czyli gdzieś coś jest nie tak. Napięcie...
Objawy historia: kiedyś jadąc latem z rodziną z obciążeniem elektrycznym: wentylator na 2 biegu, radio, światła mijania, klimatyzacja i stojąc w korku na trasie z wciśniętym hamulcem przez 10min, zapalił się ABS, kontrolka ładowania, poduszka. Podejrzewając akumulator wyłączyłem radio, klimę, wentylator. Dojechałem szczęśliwie, objawy zniknęły. tydzień...
Dzięki za info. Dzisiaj mam zamiar właśnie tak zrobić (o ile dobrze zrozumiałem), czyli: - do 307 wsadzam sprawny aku (naładowany z napięciem 12V), zapinam klemy i po 30 minutach mierzę napięcie na akumulatorze - następnie odpalam silnik i znowu mierzę napięcie ładowania na akumulatorze Bezpieczników nie wywala - jak pisałem po kilku minutach pracy...
Ok jak wymienię to odpisze co i jak. A na świecące kontrolki abs i esp mógłbyś coś doradzić pozdrawiam Sprawdź sobie napięcie ładowania, gdy silnik jest zimny i ciepły. Na jałowo i pod obciążeniem świateł, klimy itp. W niektórych samochodach błąd ABS i ESP pojawia się przy słabym napięciu ładowania. Może być tak, że przewód ładowania jest do wymiany....
Test z włączonymi światłami mijania akumulator także przeszedł. Akumulator odłączony od samochodu na 24h "trzyma napięcie". Obserwuje dalej. W miedzyczasie przypomniałem sobie sytuację gdy uruchomilem samochód normalnie jednakże przez pierwsze 10 minut dziwnie migało mi podświetlenie komputera. Gdy silnik nie pracuje - stacyjka jest w pozycji "zapłon"...
Napięcie na akumulatorze 13 V ładowanie 13,8 V, jak zaczyna migać kontrolka wzrasta do 14,4 V. Dodano po 2 Zdjąłem teraz wtyczkę z alternatora z 3 kablami siwy, niebieski i czerwony i styki są zaśniedziałe - zielone.
Jak masz poniżej 13v to nie masz ładowania. Zamiast grzebać w wiążce sprawdź przebieg na pinie SIG oscyloskopem bo nie wiadomo co jest uszkodzone. Napięcia na A i FR również
Pompa wspomagania miała wyciek na łożysku przez co miała luz i powodowała opór na pasku,aż do momentu że pasek spadł,a mimo to nie miałem pojęcia dlaczego spadł aż zacząłem sprawdzać każde koło od paska klinowego i od pompy wspomagania miało luz. Jak się okazało akumulator był walnięty totalnie nie trzymał napięcia często się rozładowywał,gdy go sprawdzałem...
Skoki napięcia nie powinny robić problemu - do forda są zalecane bodajże wapniowe akumulatory, które dadzą radę. W nowszych już się stosuje akumulatory AGM, które trzyma się częściowo niedoładowane, żeby jeszcze lepiej przebiegało ładowanie dużym prądem. "Takich pierdół to jeszcze nie słyszałem ani nie czytałem." - o którą część wypowiedzi chodzi? Nie...
Powinieneś jeszcze podać jakie napięcie panuje na klemach akumulatora, w sytuacjach które to właśnie powyżej wymieniłeś. Chodzi o to jakim napięciem w tych momentach ładowany jest akumulator. Czyli: Włączenie ogrzewania tylnej szyby. Włączenie świateł mijania, drogowych. Włączenie się wentylatora chłodnicy (jeśli oczywiście możesz to wymusić, ale nie...
Tak to jest jak sie daje cos co jest ,,prawie" takie samo Ale to może być różnica ogromna dla innych części które mogły ulec zniszczeniu. Może troche głupio zapytam alternator podaje napięcie na regulator czy jest jest sprawny bo może przez to nie być tez ładowania? A mogę zapytać za co te 630zł? Jak nic nie zrobili szczerze mówiąc?
Ktoś gdzieś w necie wysnuł teorię, że takie niskie napięcie w przypadku pełnoletnich aut ma swoją przyczynę w równie pełnoletnich mostkach diodowych, a dokładniej w połączeniach diod z półpierścieniami radiatorowymi, gdzie diody siedzą na wcisk- z czasem połączenia między korpusami diod a radiatorami nie są już idealne, stąd spadki napięć i efekty...
mówił ze alternator jest w porządku. Po odpaleniu samochodu wczoraj paliła się kontrolka ABS, jak myślicie co może być? A ten mechanik to nie mógł sprawdzić od razu chociaż spadku napięcia na kablach? Dramat. Właśnie to trzeba zrobić. Wszystkie grube masy/plusy i inne połączenia do sprawdzenia. Bo niby ładuje a z opisu nie ładuje.
Nie masz drgań w trybie awaryjnym elektryki i obrotami nominalnymi + 100 obr/m. Masz drgania w trybie normalny i z normalnymi obrotami jałowymi. Alternator jeśli jest obciążony ładowaniem to i obciąża mechanicznie silnik. Jak instalacja ok to problem z silnikiem - zapłon się kończy, kompresję traci, dziurawy dolot...
Witam, mam problem z moim focusem. Posiadam focusa 1.8 tddi kombi z 2001 r. Od kliku dni po zapaleniu silnika nie gaśnie lampka ładowania. Zaprowadziłem go do elektryka. Ten wymienił regulator napięcia i lampka świeci nadal. Ładowanie ma ok. 13.5 v a po zapaleniu odbiorników spada do 12,5 v. Niekiedy ładuję 14 V a niekiedy wcale. Elektryk rozkłada ręce....
Ładowanie 15v oznacza, że akumulator rozładowany. Jakby był pełen akumulator, to napięcie ładowania spadnie do 14,1-14,3. Nawet i poniżej 13 może zejść podczas jazdy. Na początek trzeba podładować akumulator - albo wymienić. Zresztą objawy pasują właśnie do trybu ekonomicznego opisanego przez Gregory 407
Szukasz dziury w całym... To normalne, że ze wzrostem temperatury maleje napięcie, tak jak wymaga tego akumulator. W mojej starej lancii, napięcie po zagrzaniu spadało do 13.8V i nie zdarzyło się abym nie odpalił auta. Akumulator działał 5 lat i pewnie działałby dalej, gdyby nie kasacja auta urwanym kołem od naczepy. Trochę tak , ale w nowszych autach...
Tak. W zwiększonym poborze mocy i większych oporach alternatora. Co prawda nie powinny falować, możliwe, że regulator obrotów i napięcia ładowania wpadają w rezonans. Lub coś nie tak z układem wolnych obrotów. Czy dzieje się tak samo, jak instalację obciążysz ogrzewaniem szyby, przewmgielnymi, itd?
Tak?????? Niby to w jakim aucie i do jakiej wartości? Sugeruję udzielenie odpowiedzi, inaczej będzie nagroda. Taaak można, już są takie bajery ludzie to już jakiś czas temu wymyślili, np. w focusach 04-, naprowadzając, sygnał df\dfm i tym myślę że nagrodziłem min. dawką wiedzy. Norma ładowania, dla aut z tamtych lat to 14+/- 0,5 V. Było kilka wyjątków,...
Focus 1.8 tddi z 2002 roku. Problem jest w tym że auto po odpaleniu nierówno pracuje i po chwili gaśnie. Komputer generuje w tym momencie 6 błedów: P0404, P01563, P1664, P0335, P0216, P1246. Po wykasowaniu i odpaleniu samochodu automatycznie po chwili gdy zacznie nierówno pracować błędy się pojawiają ponownie. Dodam że usterka do tej pory była sporadyczna...
pewnie akumulator, ładowanie, spadki napięcia na masach i grube zasilania do maglownicy sprawdziłeś? Kiedyś miałem Focusa MK3, ale oddałem samochód, bo wskazywało wszystko na sterownik, który jest z całą maglownicą, a 100% pewności nie miałem. Teraz widzę te magle trochę tańsze, za 400zł już są na alledrogo
Tego nie da się wytłumaczyć jak działa :) bo Ford sobie to tak wymyślił jak jest. Po wymianie aku na nowy trzeba zrobić reset, wtedy ustawia sobie parametry ładowania i "robi co chce" bo nie jest powiedziane że na postoju nie ładuje. Czasami na nowym aku i nawet 30 minut jazdy, a napięcie w instalacji jest 13,5V a po uruchomieniu silnika 15,2V - ogólnie...
Dzięki wielkie, ale: 1. akumulator był ładowany i OK, 2. rozrusznik nie ma problemu na tym aku i kręci b. dobrze i dlatego nie podejrzewałem akumulatora. Ale OK, ww takim razie pomierzę go, ew. ponownie doładuję. Podejrzewam też masę. Dodano po 11 Jeszcze wczoraj wziąłem akumulator do ponownego ładowania -miał 12.4V, po podpięciu prostownika na minimum...
Witam. Mam problem z autem Focus MK1 1.6 dzisiaj zgasł mi silnik podczas jazdy, jechałem na gazie, zmieniłem na benzynę i próbowałem odpalić, rozrusznik kręci, ale słychać było taki sygnał akustyczny podczas kręcenia. Po pewnym czasie auto odpaliło, ale kilka razy naciskałem pedał gazu, zanim do tego doszło, silnik zaskoczył, ale jak wrzuciłem jedynkę...
Problem można rozwiązać korzystając z przetwornicy SEPIC, przykładowo przerobić to: http://focus.ti.com.cn/cn/lit/an/slva313... Działa :) PS. Podany wyżej schemat ładowania wbrew pozorom nie jest zbyt użyteczny - zdecydowanie prostszy w implementacji jest metoda: stały prąd -> stałe napięcie (14,7V) -> stałe napięcie podtrzymania (13,65V) po...
Focus mk1 1,8tdci rozrusznik. Chyba zespsuł sie rozrusznik u mnie. Dziś przekręcam kluczyk, ledwo zakręcił i czuć jak spadały obroty. Za druga próbą odpalił. Wróciłem do auta za godzinę. Wkładam miernik napięcia do gniazda zapalniczki taki mam (idealnie pokazuje weryfikowany multimetrem). Pokazuje 12,5V przekręcam kluczyk ledwo zakręcił i zdechł. Ponownie...
W moim aucie wyłączona jest funkcja załączania automatycznie przy odpaleniu grzania szyb. Pomiarów prądu dokonywał elektryk i stwierdził że wszystko z poborem prądu jest ok. Dzisiaj rano po odpaleniu miernik pokazywał 13.2V a po ok 5 minutach 14.2V. Po włączeniu świateł i radia ładowanie takie same 14.2 V. Natomiast po włączeniu dodatkowo ogrzewania...
Witam wszystkich,dodam coś od siebie,może przydatnego... W mk1 alternator pracuje już pod dyktando fordowskiego bsi-regulator napięcia alternatora wykonuje polecenia sterownika auta,nie jak dotychczas sam reaguje na zmiany obciążenia,obroty,itedeitepe. 14,6v to skrajna dopuszczalna wartość napięcia ładowania. Klemy,kable aku-alt-rozr-masa-to podstawa.Kable...
Ma takie same wymiary jak Ford Sli 80Ah 700A I masz zamontowaną górna pokrywę akumulatora? Kuga/focus mk3 mają takie same podstawy akumulatora,i mi jak założyłem 315ke,górna osłona nie pasowała.
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
Witam. Po waszych sugestiach kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72Ah prąd rozruchu 720A i?- jest duuuuużo lepiej, ale to jeszcze nie jest to. Rozrusznik pracuje sprawniej i szybciej, po parogodzinnym postoju odpala, ale gdy postoi np. 24 godziny znów nie-odpala za pierwszym razem. Fachman od elektryki doradził mi, żeby ściągnąć klemy od akumulatora...
Podoba mi się twoje rzeczowe podejście do tematu . Wszystko co do tej pory zrobiłeś jest pozytywne. Żeby pozbyć się całkowicie wątpliwości zmierz napięcie ładowania swoim miernikiem w innym samochodzie. Prawidłowo napięcie nie powinno przekraczać 13.8V-14.4V . To stanowi twój punkt odniesienia! Jeśli dalej na swoim samochodzie masz ten sam odczyt to...
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
napięcie ładowania alternatora focus napięcie focus focus napięcie
akumulator piszczeć pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot dekoder technisat
przekaznik bistabilny przekaznik bistabilny
BMW E46 - Zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia przy włączonym ogrzewaniu Citroën Jumpy 2017 - Błąd silnika U1F42:87