Wygląda to bardziej na to, że układ zapłonowy zakłóca Ci pracę miernika i dlatego nie możesz zmierzyć napięcia. Spróbuj założyć inną fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym lub świecę również z rezystorem przeciwzakłceniowym (NGK - BPR...). Jeśli to nie pomoże, spróbuj zmierzyć innym miernikiem.
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Odpalasz silnik mierzysz napięcie ładowania miernikiem.
Witam mam Forda fokus mk1 1.8 tddi 90kw po włączeniu zapłonu zagrzaniu świec nie odpala muszę wylaczyczyc zapłon i jeszcze raz włączyć i bez problemu odpali ?? Czy się rozkodował ale nie zawsze tak jest Cześć, Z Twojego opisu wynika, że masz problem ze startem silnika w Twoim Fordzie Focus MK1 z silnikiem 1.8 TDDi. Silnik nie odpala przy pierwszej...
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Jeżeli mam podłączoną wtyczkę 3pin.do alter. to napięcie ładowania jest w granicach 13.4V.A kontrolka po zapaleniu silnika gaśnie po ok do 1min.zapala się.Jak odłącze wtyk z alter. to napięcie jest około 14.3V a kontrolka zachowuje się identycznie jak z włączoną wtyką. Pozdrawiam
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Jak przeładowuje to tylko regulator jest winowajcą. Oj Oluś Oluś, w Focusie tylko regulator? Bo ja wiem, że nie tylko. Może PCM tak ustawia napięcie, może ugnity szary i niebieski kabel? Dlaczego nie wymieniłeś tylko szczotek w poprzednim, tylko poszedłeś po najdroższej linii ? Widać, że nie masz absolutnie żadnej praktyki w tym temacie. Często już...
Witam. Poszukuję informacji na temat ładowania akumulatora samochodowego. We wszystkich opracowaniach znajduję jak na razie opis że można ładować stałym prądem o wartości 0,1C akumulatora lub stałym napięciem - tym drugim sposobem ładują regulatory w samochodach. Bardziej zależy mi jednak na temat ładowania stałym prądem. Załóżmy taką sytuację, rozładowany...
http://obrazki.elektroda.net/4_116490018... Pewnego przykrego dnia zostałem bardzo niemile zaskoczony przez autko. Po włączeniu rozruchu usłyszałem tylko krótkie „miau” i to wszystko co akumulator był wstanie z siebie wygenerować. Jak należy wziąłem akumulatorek do domu, pożyczyłem prostownik – bo po co mi takie coś?!, podłączyłem...
czy naładowanie akumulatora można stweirdzić po napięciu na jego zaciskach? chodzi mi o to że chce zrobic ładowarke która będzie ładować aż napięcie na akumulatorze osiągnie jakąś tam wartość. czy to jest dobry pomysł? chodzi mi oczywiście o ładowanie takich akumulatorów AA 2200mAh.
Korki powinny być odkręcone do każdego ładowania prostownikiem - dziwię się, że robisz coś, zanim dowiesz się jak powinno się to robić. Jeśli masz prawo jazdy (tak zakładam) i robisz coś przy samochodzie (a to jest rodzaj obsługi jaką nasi dziadkowie i rodzice prowadzili dość regularnie), to powinieneś pytać, a robić dopiero jak masz pewność, że wiesz...
A co mają łozyska do złego ładowania?
Ja wiem że można tutaj spotykać dziwne przypadki, ale gość ma renomę i w miarę poważnie mówił więc dlatego tutaj to opisałem. Co do ładowania to w fordzie jest z tym ogromny problem.
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
Pozwolę się podpiąć - ale pacjent to Transit Connect 2014 (wg katalogów alternator Valeo ten sam co w Focus MK3 i Fiesta). Napięcie ładowania 15.3V, czyli za wysokie plus błąd U0120, kontrolka ładowania świeci się (zapala kilkanaście sekund po odpaleniu). Wymieniłem regulator napięcia, spadło poniżej 15 (testowane miernikiem oraz carscannerem), ale...
Taka sytuacja: Ford Focus 1.6 16V 2000 rok. Zaczęły mu wariować obroty tzn. po zatrzymaniu utrzymywały się np. na 2000 i dopiero po jakimś czasie spadały. Myślałem, że to może silnik krokowy. Dzisiaj po dojechaniu do domu zgasł mi w bramie i już nie chciał odpalić. Rozrusznik cykał, ale prądu zero. Okazało się, że napięcie ma ok. 11.8 V. Podładowałem...
Dziś prezentuję Jump Startera własnej konstrukcji, ponieważ fabryczne zawsze miały jakieś niedostatki. Najczęściej słaba pojemność i mocno wyżyłowane ogniwa, które raczej nie miały szans na spokojną i dłuższą eksploatację. Więc już dawno postanowiłem zrobić swojego. Do tego po kosztach. To ma być i już jest, funkcjonalne, a niekoniecznie ładnie i wychuchane....
Po odpaleniu silnika kontrolka gaśnie ale praktycznie nie ma ładowania akumulatora więc napięcie na pokładzie to niecałe 13V. Po dodaniu gazu alternator podwyższa napięcie do trochę ponad 14V to i żarówki świecą jaśniej. Wszystko jest tak jak powinno być.
Witam. Po regeneracji alternatora w moim Fordzie Focusie nadal świeci się kontrolka Akumulatora na desce rozdzielczej. Nie wiem, co jest tego powodem, gdyż wszystko inne działa normalnie. Silnik odpala na strzał, napięcie ładowania akumulatora to 14V, paski są sprawne. A mimo to dalej cały czas się świeci kontrolka. Jeden mechanik zasugerował, że może...
Sprawdź czy alternator ładuje i ma napięcie ładowania około 16V , czy w ogóle jest jakiekolwiek ładowanie.P
Witam. Po waszych sugestiach kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72Ah prąd rozruchu 720A i?- jest duuuuużo lepiej, ale to jeszcze nie jest to. Rozrusznik pracuje sprawniej i szybciej, po parogodzinnym postoju odpala, ale gdy postoi np. 24 godziny znów nie-odpala za pierwszym razem. Fachman od elektryki doradził mi, żeby ściągnąć klemy od akumulatora...
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Kolego, włóż dobry akumulator o napięciu spoczynkowym 12,8 - 12,9V. Jeżeli odpali, sprawdź napięcie ładowania, Focus ma najczęściej stosunkowo wysokie, 14,4 do 14,6V. Jeżeli napięcie ładowania jest w tym zakresie, a mimo to występują opisane objawy, to wyjąłbym tablicę zegarów (trochę upierdliwe) i sprawdził, czy na płytce drukowanej od tyłu na lutach...
Test diagnostyczny modułu GEM potwiedził komunikację między przyciskiem grzania tylnej szyby, przodu nie(może dlatego że samochód nie był odpalony). Napięcie ładowania 14.5V
Jest napięcie ładowania akumulatora? Jakie napięcie na akumulatorze na postoju? Jest płyn w układzie wspomagania kierownicy?
Witam Odgrzeje trochę temat żeby nie zakładać następnego a mianowicie samochód to Ford Focus ST225 2,5l 2006r W tamtym tyg. dostałem z powrotem alternator wymieniony został mostek prostowniczy i regulator napięcia, po zamatowaniu z powrotem do samochodu po odpaleniu po ok 20 s zapala się kontrolka akumulatora czyli gdzieś coś jest nie tak. Napięcie...
Tego nie da się wytłumaczyć jak działa :) bo Ford sobie to tak wymyślił jak jest. Po wymianie aku na nowy trzeba zrobić reset, wtedy ustawia sobie parametry ładowania i "robi co chce" bo nie jest powiedziane że na postoju nie ładuje. Czasami na nowym aku i nawet 30 minut jazdy, a napięcie w instalacji jest 13,5V a po uruchomieniu silnika 15,2V - ogólnie...
Pompa jest nowa, napięcie ładowania w normie ok 14.4 V
Tak tak, kończy się lamerstwo. Zarejestrować się na forum elektrycznym i pojęcia nie mieć jak sie mierzy napięcie to już upadek wszelkich obyczajów.
w momencie grzania świec spada do 11,1, w chwili kręcenia rozrusznika napięcie spada do około 10V Tu masz pomiary. Przypominam, że w focusie lampkę ładowania wygasza ICM na polecenie z PCM
Ok jak wymienię to odpisze co i jak. A na świecące kontrolki abs i esp mógłbyś coś doradzić pozdrawiam Sprawdź sobie napięcie ładowania, gdy silnik jest zimny i ciepły. Na jałowo i pod obciążeniem świateł, klimy itp. W niektórych samochodach błąd ABS i ESP pojawia się przy słabym napięciu ładowania. Może być tak, że przewód ładowania jest do wymiany....
Masz jakiś problem z akumulatorem, światła przygasają, nie możesz rano odpalić czy inne cyrki czy tylko mierzysz napięcie i stwierdziłeś, że po włączeniu np. dmuchawy napięcie w instalacji spada? Kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu i nie pokazuje się podczas pracy silnika? W tym sprzęcie wzbudzeniem alternatora a co za tym idzie, jego wydajnością...
Skoro świeci Ci się kontrolka od ładowania a alternator ładuje to ja bym nic innego nie obstawiam tylko mostek prostownicy
Irytujesz to Ty mnie , pytałem o napięcie ładowania , zapomniałeś?
Masa od akumulatora do karoserii jest OK, chociaż śruba jest mocno skorodowana. Napięcie ładowania 14,17. Napięcie akumulatora 12,32.
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator. U mnie przyczyną był właśnie alternator. Z własnego doświadczenia już wiem, że to można sprawdzić...
Mam następujący problem ze swoim Focusem. Ładowanie na biegu jałowym to 14,2V bez włączonych odbiorników, natomiast po włączeniu dmuchawy, świateł i klimatyzacji napięcie spada do 12,2V i tak do momentu gdy dodam gazu, wtedy na podwyższonych obrotach 13,8V po odpuszczeniu znowu wraca na 12,2V. Podmieniłem alternator na nowy (uprzejmość kolegi) to samo....
Objawy historia: kiedyś jadąc latem z rodziną z obciążeniem elektrycznym: wentylator na 2 biegu, radio, światła mijania, klimatyzacja i stojąc w korku na trasie z wciśniętym hamulcem przez 10min, zapalił się ABS, kontrolka ładowania, poduszka. Podejrzewając akumulator wyłączyłem radio, klimę, wentylator. Dojechałem szczęśliwie, objawy zniknęły. tydzień...
Skoki napięcia nie powinny robić problemu - do forda są zalecane bodajże wapniowe akumulatory, które dadzą radę. W nowszych już się stosuje akumulatory AGM, które trzyma się częściowo niedoładowane, żeby jeszcze lepiej przebiegało ładowanie dużym prądem. "Takich pierdół to jeszcze nie słyszałem ani nie czytałem." - o którą część wypowiedzi chodzi? Nie...
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post ale postaram sie opisać mój problem w miarę dokładnie :) A więc do rzeczy problem jest w Fordzie focus mk2 2006 rok motor o pojemnosci 1.6 diesel :) pożyczyłem auto mojemu wujkowi który zabrał je do Niemiec bo jego sie rozwaliło ... wymienił alternator ponieważ ten który był zamontowany sie rozwalił nie wiem...
Wiatm. Auto ford focus mk1 1,6 benzyna 2003r . Jaki powinien być akumulator ? Oryginalny jest srebrowo-wapniowy lub wapniowy ( trochę wyższe napięcie ładowania ) . Czy mogę założyć akumulator ołowiowy ?
Pierwsze pytanie, to o jakim focusie mówimy? Podejrzewam, że mk1 albo mk2 (schematy są do mk1). Do mk2 można dołożyć fabryczny moduł świateł (lub włączyć skandynawskie - nie wszystkie moduły GEM to obsługują) - tutaj jest sporo tematów w sieci o tym. Do mk1 jest jedne człowiek, co montował automatyczne światła i wycieraczki: http://www.focusklubpolska.pl/showthread...
Ładowanie 15v oznacza, że akumulator rozładowany. Jakby był pełen akumulator, to napięcie ładowania spadnie do 14,1-14,3. Nawet i poniżej 13 może zejść podczas jazdy. Na początek trzeba podładować akumulator - albo wymienić. Zresztą objawy pasują właśnie do trybu ekonomicznego opisanego przez Gregory 407
Dzięki wielkie, ale: 1. akumulator był ładowany i OK, 2. rozrusznik nie ma problemu na tym aku i kręci b. dobrze i dlatego nie podejrzewałem akumulatora. Ale OK, ww takim razie pomierzę go, ew. ponownie doładuję. Podejrzewam też masę. Dodano po 11 Jeszcze wczoraj wziąłem akumulator do ponownego ładowania -miał 12.4V, po podpięciu prostownika na minimum...
Napięcie na akumulatorze 13 V ładowanie 13,8 V, jak zaczyna migać kontrolka wzrasta do 14,4 V. Dodano po 2 Zdjąłem teraz wtyczkę z alternatora z 3 kablami siwy, niebieski i czerwony i styki są zaśniedziałe - zielone.
Szukasz dziury w całym... To normalne, że ze wzrostem temperatury maleje napięcie, tak jak wymaga tego akumulator. W mojej starej lancii, napięcie po zagrzaniu spadało do 13.8V i nie zdarzyło się abym nie odpalił auta. Akumulator działał 5 lat i pewnie działałby dalej, gdyby nie kasacja auta urwanym kołem od naczepy. Trochę tak , ale w nowszych autach...
Które żarówki się przepalają? Bo jak H7 to sprawdź najpierw napięcie na kostkach przy włączonych światłach. Zalecane napięcie to min 13,6 V. W moim klekocie TDDI z 99 r. napięcie ładowania często dochodzi do 15 V i nic się nie dzieje, zwłaszcza z żarówkami.
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
Witam! Najprościej będzie podłączyć woltomierz do żarówki reflektora i sprawdzać napięcie w momencie uruchamiania i po uruchomieniu silnika. Może problem jest w alternatorze (napięcie ładowania 14,2V). Pozdrawiam.
Witam, mój problem wygląda następująco, mój focus mimo rocznika 2005 jest wyposażony w fabryczne radio z magnetofonem, więc by zwiększyć jego funkcjonalność, zakupiłem transmiter MP3. Działa to zadowalająco, jakość jest znośna, jedyny problem to że muszę pamiętać o jego włączaniu i wyłączaniu po wyjściu z samochodu. Czasami o tym zapominam i chciałbym...
3-ci pin ma przejście do akumulatora więc powinien być ok Powinien , jest i czy sprawdziłeś to żarówką??????? Sprawdzałem miernikiem wcześniej i ma przejście do plusowej klemy bez oporu. To teraz opis dzisiejszych działań - wczoraj samochód został na noc z odłączoną klemą i wyjętą wtyczką z alternatora. Dzisiaj najpierw odpaliłem auto w takim stanie,...
napięcie ładowania alternatora focus napięcie focus focus napięcie
sonda x18xe objawy uszkodzonego programatora pralki blokada zapłon
daniel rakowiecki daniel rakowiecki
Zastępowalność superkondensatorów wyższą pojemnością: analiza i wyzwania Reset watchdoga w centrali Slican IPL - co oznacza?