Fakt ale niech sobie zasilanie sprawdzi jak założy inny wentylator zanim znowu za gotuje silnik
Kiedyś miałem podobny problem w 120. Silnik się gotował. Powodem był szlam pomiędzy tulejami cylindrów. Było tego kilka centymetrów. Po wyjęciu tulei i wyczyszczeniu bloku problem z gotowaniem silnika ustał.
Tak jak kolego piszesz, grzeje się, a nawet gotuje silnik. Po nagrzaniu nie odpala, a po ostygnięciu odpala na dotyk. Podejrzewam też uszczelkę pod głowicą. Dodano po 9 Tak jak kolego piszesz grzeje się a nawet gotuje silnik po nagraniu nie odpalą po ostgnieciu odpala na dotyk podejrzewam też uszczelkę pod głowicą
Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Też tak jeździłem przez pół roku ale uszczelkę wymieniłem w końcu gdy zaczął mi się silnik gotować ,bo gdy korek jest popuszczony to automatycznie obniżona jest temperatura wrzenia i łatwiej jest zrobić czajnik z silnika.
Usterą może być cewka WN , bądź za mała przerwa na stykach w aparacie zapłonowym.
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
A jak temperatura oleju? Często to przegrzany olej (słabe działanie chłodnicy oleju) powoduje że po zatrzymaniu silnika gorący olej oddaje temperaturę do płynu i go gotuje w silniku.
Jednak nie powiesz iż w skodzie to wskazana metoda to nie Żuk w którym żaluzję regulowano łańcuszkiem . Tym bardziej jak pisze autor to w lecie również widzi . Wg mnie Janusz zapomniał zdjąć lub uznał że tak ma być. Potem są posty typu silnik gotuje ,dlaczego ?
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
test co2 zrobiony, brak spalin, robiony 3 razy, ogrzewanie działa bardzo dobrze, chlodnice sprawdzalismy poprzez wlanie gotowanej wody z czajnika, powoli ale robi sie goraca w calosci, jednak ten termostat dziwnie pozno puszcza jak juz w silniku sie gotuje i to konkretnie i to dopiero po wylaczeniu silnika, a jak termostat pusci na wylaczonym silniku...
wentylator jest tylko jeden (od klimy i od płynu chłodniczego)
na bank to termostat, woda w silniku się gotuje a termostat nie wypuszcza jej na chłodnice i robi sie ciśnienie w zbiorniczku a chłodnica zimna. Wymieniaj termostat.
a nie przyszło wam do głowy że komp może być uszkodzony?? u mnie to samo. układ wymyty, pompa oryginalna audi (dobra). wszystkie czujniki prądy są tam gdzie mają być (dobre) lecz komputer nie podaje odpowiedniej masy do grzałki termostatu i dlatego gotuje mi silnik. włączają się wentylatory a termostat dalej zamknięty. wysterowałem termostat na krótko...
Jeżeli uszkodzi się termostat to przeważnie ma 2 stany . Albo jest otwarty i daje pełny obieg przez chłodnice albo jest zamknięty tak jak w twoim przypadku i gotuje silnik .
no podczas spoczynku to usmażysz tego uln'a ja tez tak zrobiłem :P bo płynie prąd przez cewkę i gotuje silnik i uln'a pozdrawiam
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Zainteresuj się elementem pt "zawór nagrzewnicy". A potem pytaj dalej. P.S. Piotrek, przy oberwanym wirniku będzie gotował silnik - nawet na biegu jałowym.
A przez tą twarda pracę silnika, może się on gotować ? Teraz jechał trochę po górach i temperatura nie chce zejść poniżej 100stopni i sięga nawet 120stopni nawet teraz na płaskiej Autostradzie tak ma że się gotuje
Test CO2 tzn. analiza spalin?? Dodano po 8 Test na CO2 i będzie odpowiedź. Czy węże chłodnicy robią się twarde? Czasem takie problemy robi korek zbiornika wyrównawczego. test CO2 tzn. analizator spalin??? Zrobiłem test jazdy na 2 przedkosc 70km/h oborty ok 4000/min wszystko ok jazda ok 5km. Jazda 180 na na 6 biegu obroty 3000/ min silnik się gotuje.
Rozumiem. Dziś właśnie zauważyłem, że wentylator zaczyna pracować, ale chyba tylko na tym pierwszym biegu. Silnik na postoju zaczyna się gotować, ale obroty wentylatora nie wzrastają. Zauważyłem, że silnik bez klimy jednak nie grzeje się wcale. Dopiero na włączonej klimatyzacji zaczyna się grzać, a na postoju nawet gotować. Co może być przyczyną?
"Esiok" ma chłodzenie ewaporacyjne, czyli znaczna ilość ciepła jest tracona z ciepłem odparowania wody, stąd płyn chłodniczy oparty o glikol się nie sprawdzi. Chyba że eksploatacja jest przy takim mrozie przy którym silnik nie będzie się "gotować".
Gotuje płyn, jaką temperaturę łapie silnik?
Łapie silnik temperaturę, gotuje płyn?
Przewody obojętnie jak podłączysz nie ma to znaczenia Jak silnik będzie działał (a miał prawo się spalić) to zajmij się termostatem bo bez jego wymiany pralka będzie gotowała wodę Powodzenia
Bez tego gotował by silnik często , góry, włochy,
tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie jest ciśnienie. Otwierając korek powodujesz powrót do ciśnienia atmosferycznego i towar się gotuje. Dodano po 30 tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie...
KApie z rury bo to woda z powietrza zasysanego, czyli para. Dymenie na biało to przdostawianie się płynu chłodniczego w przypadku uszkodzenia uszczelki. Ale wtedy ubywało by płynu i silnik by sie gotował. Raczej któryś gar nie pracuje i nie ma spalania, stąd dym, czy czuć benzyne.
Ale w czym jest problem bo nie rozumiem. Płyn wyrzuca? Układ pracuje na 2 atm. Termostat otwiera się przy 105 stopniach. Na zegarach przecież nie ma podziałki temperatury to skąd wiesz że pokazuje 90 stopni. Miałem takie auto i przy szczelnym układzie nic się nie działo.
Witam, Kolego, nie podałeś jaki silnik? To gotuje się płyn! Jak nie ma spalin w płynie. A napęd pompy, a może śmigiełka na pompie, słyszałem, że jak raz się przegrzeje, to później są luźne. Pozdrawiam
Przy gorącym silniku obie rury muszą być gorące i miękkie ,jeśli górna między silnikiem a chłodnicą będzie zimna znaczy ,że termostat nie otwiera się i gotuje silnik a i może wywalić płyn zbiorniczkiem, jeśli górna gorąca termostat ok ,a dolna zimna znaczy chłodnica zawalona i nie ma obiegu chłodzenia
Trzeba go zdemontować, włożyć do garnka z wodą, i podgrzewać ;) Dowiesz się tym sposobem czy się otwiera. Nie ma to sensu bo i tak widać że mu się otwiera - gdyby nie otwierał to by wywalał płyn. Takie sprawdzanie nic nie daje bo nie wiesz czy otworzył się przy 80 czy przy 97. Tak można sprawdzić jak się gotuje silnik - wtedy będziesz wiedział czy...
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
Tak sprawdzałem temperaturę silnika na kompie podczas pracy silnika dochodzi do 100stopni i nic się nie dzieje z wentylatorem a woda zaczyna się gotować
Witam, mam problem z moją astrą otóż wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pierścienie na tłokach, uszczelniacze zaworów, termostat. Teraz(nie sprawdzałem wcześniej gdyż mieszał się płyn z olejem) po odpaleniu silnika gotuje wodę, wąż za termostatem jest zimny (tak jakby sie nie otwierał termostat) a jest założony nowy(cała obudowa w raz z czujnikiem),...
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
może zastanów się czemu po osiągnięciu 100 stopni wentylator się nie włączył dopisz jeszcze jakie audi jaki silnik i rok czy gotuje się też podczas jazdy?
Witaj. 1. Czujnik temperaturowy na chłodnicy, który załącza wentylator - zewrzyj przewody to pominiesz czujnik. 2. Zasilanie wentylatora - patrz bezpieczniki duże w komorze silnika. Pozdrawiam.
Jak Wojtek41 napisał stopień końcowy musi być dostosowany do obciążenia czyli jak oryginalnie silniczek miał 1W a Ty chcesz dać silniczek 5W(lub więcej) to musisz dołożyć (lub wymienić) pewnie tranzystor(y) w stopniu końcowym sterowania silnikiem by mogły mieć szanse by sie nie gotowały, bo obciążenie wzrośnie wraz ze zmianą silnika. Takie silniczki...
Nie kolego, nic w temacie. Lotnicze silniki modelarskie niestety wymagają intensywnego chłodzenia, które zapewnia im śmigło. Bez bzdur tu proszę! Dla jasności bardzo Cię szanuje bo Cię pamiętam i nieraz już mi pomogłeś , ale teraz jesteś w blędzie z tymi silnikami a jak ktoś ma wątpliwości to jest o tym odpowiedni wątek w moim projekcie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Niestety mam ten sam problem ale jeszcze go nie rozwiazalem. Przymierzam sie do wymiany termostatu bo mi sie wydaje ze sie nie otwiera i plyn w obrebie silnika sie gotuje i dlatego silnik zalacza wentylator zeby go schlodzic. U mnie tez wywala checka.
ta i przedewszystkim to nie może być silnik krokowy tylko zwykły.Silnik krokowy jak sama nazwa wskazuje porusza się małymi krokami przez co przy 20000 obrotów będzie on w takim szoku że go szlag trafi.Pozatym aby cokolwiek frezować musisz mieć mocny silnik by nie potrzebnie się nie gotował
Kolego g107r dzięki za wyczerpujące informacje.Auto to jest własnością sąsiada.Odstawił je bo zaczął mu się gotować silnik .W tym matizie opis w pokrywce jest w języku koreańskim i angielskim.Pomiary wykonałem na podstawie tego schematu http://obrazki.elektroda.pl/8568544200_1... .Z tego co się orientuję z elektryki to pin 85 lub 86...
To że chłodnica od góry jest gorąca - jest zupełnie normalne, jest zasilana właśnie od góry, studzi następnie płyn który spływając w dół jest coraz chłodniejszy. Jeśli różnica jest duża, a silnik nie "gotuje się", to jest dobrze. Diesle mają nawet podgrzewacze elektryczne, bo silnik na biegu jałowym wytwarza mało ciepła i sama nagrzewnica jest w stanie...
Witam po małej przerwie. Dziwna sprawa wystąpiła. Pompa wody przyszła już, ale wczoraj wziąłem się za płukanie układu chłodzenia. Kupiłem środek do czyszczenia chłodnicy itp. Najpierw spuścilem stary płyn, był cały rudy i zasyfiony. Po płukaniu z owym środkiem znowu rudy płyn z syfem wyleciał. Po kilkukrotnym przepłukaniu już wylatywała czysta woda....
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Połączenie masy płytki uC i sterowników pomogło i wszystko działa ... a jak to ma się do fragmentu z pierwszego Twojego postu Masy są razem zwarte. Teraz uklad L293DNE bardzo szybko się nagrzewa, a wręcz gotuje. W czasie pracy silnika? czy bez obciążenia także?
Ale silnik zaczyna się gotować
No i widzisz kolego, wyszło na moje... /w całości/, a nie jakieś tam tuleje czy blok cylindra... :D Jeśli chodzi o "chochlika", to myślę że układ jest zapowietrzony... Gdyby był zapowietrzony, to by się gotował silnik. Najprawdopodobniej masz wpięty równolegle do nagrzewnicy reduktor LPG, plastikowe trójniki dławią przepływ cieczy przez nagrzewnicę...
Tam odpowietrzałem,według mnie ogrzewanie dobrze działa.Silnik sie nie gotuje, podczas pracy silnika odkręcan korek na zbiorniczku i ciśnienia niema.
No właśnie o wiele większą niż 130*C. Prawie pewne że się gotuje. No więc ratuje Cię jakaś chłodnica lub grzać parownik olejem z silnika.
Auto jezdzi nic nie ubywa z silnika nie gotuje to nie grzeb i się nie stresuj. Spokojnie polataj i będzie ok.
A może klin na pompie wody poszedł i nie ma obiegu a silnik się gotuje. Ogrzewanie jest dobre ?
Witam, posiadam Fiata Ducato 3,0 jtd 130kW. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim, wyrzuca mi płyn ze zbiornika wyrównawczego, najlepsze jest to że auto się nie gotuje, nie szarpie silnikiem, mocy nie stracił, odpala tak jak powinien, ale włączam ogrzewanie w kabinie to leci zimnie powietrze. Zrobiłem płukanie całego układu, odpowietrzyłem go i nadal...
Witam ! Jestem posiadaczem Forda galaxy Mk2 2001r , 1.9 TDI, ostatnim czasem samochód zaczął się gotować, termostat się nie otworzył. Został wymieniony dwukrotnie i dalej jest problem. Chłodnica była czyszczona i silnik dalej się gotuje, odłączenie dogrzewania silnika również nie pomogło. Co może być przyczyną grzania się auta ?? Proszę o pomoc bo mechanik...
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
płyn sie nie gotuje w silniku poniewasz tam nei dochodzi zatryzymuje sie na chlodnicy i tam w dolnym kanale odpwrowadzajacym plyn z chlodnicy sie zbiera dalej nie dochodzi
Żadna wymiana czujników na inne nic nie da. To że się bąbli oznacza że się gotuję a nie że są przedmuchy. Jakby były przedmuchy to by był problem z odpaleniem po postoju bo by płyn stał na tłoku. W 120 miałem to samo. Syf w silniku między tulejami a blokiem. Do wyjęcia tuleje i płukanie bloku z syfu w środku. Trzeba podjąć decyzję czy się opłaca to...
Na razie sprawdź sam termostat, może już przy tym wyjdzie że trzeba go wymienić.
Jak można sobie odpuścić jak facet zaczyna od słów "pragnę wszystkich uspokoić" a we mnie się gotuje.
Wyglada jak resztki oleju zmieszane z paliwem i wodą. Usuń to ręcznikiem pamierowym do sucha. Bulgocze i gotuje się bo silnik gorący.
Czy oby korek na zbiorniku wyrównawczym masz oryginalny? Jeśli tak to pewnie niesprawny. Układy chłodzenia obecnie - to układy ciśnieniowe. Korek pełni funkcję zaworu bezpieczeństwa. Ciecz pod ciśnieniem ma większą temperaturę niż po rozpręzeniu więc aby załączyć wentylator z odkręconym korkiem, musiałbyś gotować silnik ze 3 dni na stosie;) a i tak...
kupilam sobie forda mondeo 1.8 1999 disel przejechalam 5km zagotowala sie woda postal pare minut pojechal dalej za pare minut znow sie woda gotuje silnik troche wystygnie dolewam ubytek wody i mozna jechac dalej ktos mi powiedzial ze to termostat syn patrzyl ale okazalo sie ze termostatu nie ma chyba poprzedni wlasciciel go wymontowal jaka jest przyczyna...
Aby w C-330 zamienić przewody gumowe to trzeba się nieźle natrudzić, więc myślę że to nie wchodzi w rachubę. Zapowietrzony układ też odpada bo sam bez problemu się odpowietrza i to zaraz po zalaniu wodą. Z takimi objawami w C-330 nigdy się nie spotkałem. Jeszcze pytanie, czy wskaźnik temperatury właściwie wskazuje i czy w ogóle woda się gotuje czy nie?...
jeśli chodzi o ekonomię to fakt czym mniejsze obroty i najwyższy bieg na zdrowy rozum ale pomyślcie co przyżywa turbina jak się auto muli do obrotów zaczym ona zaczyna prawidlowo pracować do ~2k rpm, przez silnik jest niedostateczny przepływ powietrza, spaliny przez to mają o wiele większą temperature a turbina się gotuje, silnik turbodiesla powinien...
Witam. Mam problem z omegą 2.0 16v. przejechałem kilkadziesiąt kilometrów auto normalnie się nagrzało i trzyma temperature i nawet jak przekroczy temp to włączy się wentylator teraz do rzeczy. Chodzi o to gdy postawiłem auto i wyłączyłem silnik to po paru minutach zaczęło się gotować w zbiorniczku płynu chłodniczego i wyciekało spod nakrętki i po paru...
Jeżeli uszkodzona byłaby pompa wodna silnik by się gotował , a jak pisałeś tak nie jest, pisząc o pękniętej głowicy miałem na myśli mikropęknięcia wewnątrz cylindra przez które ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia ,takich pęknięć nie jesteś w stanie wykryć bez ściągnięcia głowicy i poddaniu jej badaniu na specjalnym stanowisku. Ja na 90 % jestem...
Silnik przy takich obrotach ma wymuszony obieg wiatrakiem rozumiem? Ty silnik i falownik gotujesz dosłownie.
termostat się rozsypał według mnie Dodano po 6 sprawdź czy przewód od termostatu jest gorący jeśli nie termostat się nie otwiera i płyn w układzie chłodzenia się gotuje w silniku
Capstan motor się nie zaciera lub układ scalony się gotuje na podstawie silnika,najlepiej go podstawić rozumiem ze mechanika typu Z.
A mianowicie objawy zapalamy silnik poziom wody wszystko jest okej silnik pracuje rowno nie ma z nim zadnych problemow tyle ze woda sie gotuje i nie schladza silnika. Jakie moga byc przyczyny.
Kolego , daj spokój tej pompie, pompa albo działa albo nie działa, gdyby nie działała to w ciągu 2min. Silnik gotował by się, a sam mówisz że trzyma 90' Możesz zrobić jeszcze mały test:rozgrzej silnik do 90' , ustaw klapę na ciepłe pow. Ustaw nadmuch na połowę nocy i pszytrzymaj silnik na obrotach, tak około 2 tys. Przez minutę, jeżeli nie będzie leciało...
Wczoraj zgasiłem auto w celu dolania wody do układu bo miałem nie szczelność Witam czy kolega wlał tą wodę do wyrównawczego jak był gorący silnik? czy może odczekał aż ostygnie lub wlał gorącą? bo jak na gorący to może strzeliła głowica i dokręcanie takiej głowicy to raczej nie ma sensu. Dodano po 9 No i wszystko jasne. Szkoda że palcami szpilek nie...
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
Powachaj opary że zbiorniczka może wyczujesz spaliny. A lpg to weź woreczek załóż na wlew zbiorniczka bez korka ,. Niech silnik popracuje potem się oddal z woreczkiem i zapalniczka go tylko ostrożnie.
Ostatni wracałem do dom,miałem do przejechania ok 10-13 km do domu i po drodze pękł mi pasek od alternatora więc się zatrzymałem na najbliższym parkingu. Okazało się że pękł również trójnik od układu chłodzenia. Gdy go zgasiłem zaczeły unosić się kłeby białego dymu. Wszystko wymieniłem, wróciłem do domu ale płyn zaczął się gotować, silnik gorący po...
jeśli by padła pompa wody silnik by gotował a jeśli termostat.to nie otwierałby dużego obiegu albo otwierał by go za wcześnie
No ciekawe, tak był termostat niesprawny, że w korku się prawie gotuje, na trasie silnik za zimny? Tworzysz nowe kanony mechaniki samochodowej.
Jakby się nie otwierał to by się płyn gotował. Jak powoli się silnik nagrzewa to sprawdź po odpaleniu na zimnym czy od razu idzie ciepło na chłodnicę to wtedy skutkuję otwartym termostatem czyli uszkodzony.
Koledzy co do pompy wody to przeszło mi to przez myśl natomiast nagrzewnica na chłopski rozum rozum odpada, jak by była zapchana to nie wychładzała by silnika. Jak z chłodnicą jak jest nie ma przepływu to silnik się "gotuję"
Nie do konca sie otwiera albo czasem wgl sie nie otwiera. bo czujnik nie ma nic do calkowitego otwarcia sie termostatu. dlatego gdy troche sie otworzyl czujnik wykryl delikatny wzrost temperatury. Gdy wgl sie nie otworzyl nie wykryl nic. Nie mam pojęcia o czym ty piszesz??Przecież czujnik masz przykręcony do silnika a nie do chłodnicy wiec co tu ma...
O... o gotowaniu łożysk zaraz poczytam, nic o tym nie słyszałem. A możesz mi podpowiedzieć w jakim oleju i w jakiej temperaturze gotować te łożyska? Podczas gotowania materiał pojemnika ma znaczenie (alu/stal/inny)? Ewentualnie - czy ktoś wie jak rozebrać występujący w tym modelu silnik wentylatora chłodzącego (cały wentylator rozbierałem, ale silnika...
Podepnij sam silnik do akumulatora samochodowego. Jesli jest sprawny - będzie kręcił bez problemu i gotowania się - w obie strony. Schemat (starsza wersja centrali - bez R10 w załączniku).
A czym kolega się sugeruje że silnik się gotuje? Wskazaniami wskaźnika temperatury? Czy może wywala płyn przez korek i ewidentnie słychać że w silniku bąbluje (płyn-woda) Robiłeś żeczywisty pomiar temperatury płynu?
Opis problemu: - po uruchomieniu stacyjki wskaźnik poziomu paliwa wskazuje maksymalną wartość (pełny poziom paliwa), w rzeczywistości w zbiorniku jest ~1/3 paliwa - wskaźnik temperatury silnika pokazuje maksymalną wartość tak jakby silnik się gotował, w rzeczywistości silnik jest zimny - brak wskazań obrotomierza (cały czas wskazuje 0) Sprawdzona wizualnie...
Jeśli zakupiłeś go w sklepie to raczej nie musisz go testować - jest dobry. Ale jeśli chcesz go przetestować dla własnej satysfakcji to nagrzewasz silnik do temperatury roboczej (czyli około 85stopni - przeważnie jest to ustawienie wskazówki na tablicy wskaźników mniej więcej po środku czyli pomiędzy zimny a gorący o ile czujnik na tablicy wskaźników...
przegrzewa się, muszę włączać nawiew w kabinie na maxa na najwyższą temperaturę, wtedy ja się gotuję, ale temp silnika minimalnie spada, choć ciągle jest bardzo wysoka :( Najgorzej jest w korkach :(
WITAM.Ktoś z kolegów napisał ,im starszy tym mniej odczuje. Może to co napiszę to nie na temat.W 75 roku znalazłem pracę firmie gdzie miałem dostęp do acetonu. "wygospodarowałem" 4 beczki ,tj.około 800 litrów.Miałem wówczas Wołgę chyba gaz 21 tą starą.Przyszła ciężka zima.Do acetonu dolewałem (nie pamiętam jaki olej się lało do 2 T).Z rury śmierdziało...
Nie wiem czy Cie dobrze rozumiem. Ty wymieniłeś czujnik, który ma związek z pokazywaniem temperatury na desce rozdzielczej? Piszesz, że najpierw zlę ci pokazywał i kupiłeś nowy, a teraz pokazuje za dużo. Piszesz też, że wentylator włącza sie przy wskazaniu 110 stopni. Ale przecież tego czujnika przy chłodnicy nie wymieniałeś?????? Sam czujnik od wskazania...
Witam mam problem taki że, kierowca zagotował mi silnik i teraz po wymianie prawie wszystkiego nadal się gotuje i nie chce zejść poniżej 100stopni i czasami utrzymuje 120stopni, nie jest to sprawa temperatury ponieważ w Zimę też się gotował ( grudzień styczeń ) wyskakuje błąd Usterka silnika, czujnik temperatury sprawny, po 10km drogi nie da się dotknąć...
To jak się silnik rozgrzeje to nie będzie gotować płynu w tej wężownicy? No i ta wężownicą nie nagrzeje parownika przed odpaleniem.
Wentylator chodzi już? Jeśli po zgaszeniu silnika jeszcze "gotuje" się chwile to ja bym obstawiał termostat. Spróbuj na zimnym silniku zalać pełen zbiorniczek i zobacz czy pojawiają się bąbelki gazu. Jeśli tak to uszczelka. Po zimie karton z chłodnicy zdjęty? :-)
Kiedyś miałem podobny problem z oplem. Opel 1.8 16V 1997r, objawy takie jak piszesz, zostało wymienione już prawie wszystko (zanim jeszcze trafił do mnie). Męczyłem się z nim chyba z tydzień i nie znalazłem usterki. Klient ten niedawno był u mnie i pochwalił się że usterka została znaleziona przypadkowo. Pewnego razu padł mu rozrusznik i zapalał auto...
Wymieniasz czujnik, bo masz uszkodzony, czy też silnik "gotuje" Ci płyn. Najlepiej odczytać nr ze starego czujnika i taki zakupić (temp. zadziałania powinna być na czujniku, na opakowaniu, w instrukcji pojazdu ). Jeśli silnik gotuje płyn i masz w pojeździe termostat, to sprawdź, czy jest on sprawny. Układ chłodzenia musi być zalany płynem do poziomu...
Jaki silnik- VR6?
Według mnie to może być coś z pompą bo dziwne jest że w silniku płyn sie gotuje a przez reduktor i nagrzewnice płyn nie przepływa? Jeśli układ jest nie odpowietrzony, to silnik momentalnie zacznie sie gotować i wyrzucać płyn ze zbiorniczka, pompa miele powietrze zamiast tłoczyć płyn. Dlatego nie działa ogrzewanie i zamarza reduktor, po prostu w przewodach...
Witam, mam problem z grzejącym się silnikiem w seacie toledo II 1999r 1.9tdi 110km. Problem polega na tym, że gdy przejadę kawałek normalnie, tzn. nie przekraczając 2 tys. obrotów, jest w miarę okej, silnik zacznie gotować się po jakichś 15 km, coś takiego. Gdy rozgrzeję go do 90 stopni i dam mu, można powiedzieć, do oporu, nie przejadę nawet 1 km....
najlepszy jest i tak superb z super koniami , jak ostro depne od zera do 200 płyn sie gotuje i wywala kontrolke płynu :)
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
silnik gotować silnik gotować płyn silnik gotować akumulator
indukcyjność łuku strumienica zamiast katalizatora odświeżania pamięci
lutowanie przewodów alarmowych bezpiecznik spryskiwaczy
Waga RAWN – komunikat ERR: przyczyny, kody błędów, diagnostyka, Radwag, tensometria Vectra TV Smart 4K – niezgodność czasu w menu z rzeczywistym, błędna synchronizacja TOT/TDT