To nie to samo . Na cewkę idzie impuls który poprzez cewke wywołuje iskre. Cewka zasilana jest napięciem 12v a impuls jest masą podawana w chwili kiedy ma być wygenerowana iskra . Ty musisz podłączyć się pod sygnały can , to jest sygnał cyfrowy ktorym idą dane do różnych urządzeń w twoim samochodzie .I wśród tych danych idzie informacja także do Twojego...
Zworka powoduje dzielenie przez 2 w uC, a więc wyświetlenie ilości impulsów podzielonej przez 2; jeśli mamy silnik 4-suwowy 4-cylindrowy, to on ma 2 impulsy na obrót, i z tym dzieleniem przez 2 układ pokazuje, ile silnik ma obrotów. Mniejszy kwarc zwiększa czas zliczania impulsów, więc mnoży wynik przez 2 - jeśli silnik (a właściwie cewka zapłonowa)...
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Zdobyłem taki sam model cewki , podmieniłem w samochodzie i nadal obrotomierz nie działa, moje pytanie brzmi " jak sprawdzić czy cewka jest sprawna " bo nie wiem od czego zacząć?
Cewka przekaźnika da podczas rozłączania impuls ujemny względem masy. Diody gaszącej nie dawaj bo zewrze ten impuls. Jeśli boisz się przebicia tranzystora to daj równolegle z cewką przekaźnika diodę zenera w szeregu z diodą zwykłą tak aby ograniczyć napięcie wsteczne do akceptowalnych wartości.
Najwyraźniej twój komputer generuje za mało impulsów. Są różne układu, czasem jest 1 impuls na obrót wału, a czasem 4. To na pewno da się ustawić w konfiguracji tego ECU. Czy układ zapłonowy pozostał oryginalny, tj. jedna cewka z rozdzielaczem? Co stoi na przeszkodzie podłączenia obrotomierza, tak jak był - do cewki.
Czytałem to dokładnie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... Wydaje mi się, że sposób przedstawiony w tamtym wątku działa głównie dlatego, że jest to sprzężenie pojemnościowe (nie indukcyjne). Robi nam się kondensatorek, którego jedną okładziną jest kabel WN a drugą - nawinięty na niego drut. Impuls od wysokiego napięcia wchodzi na obrotomierz...
A to ciekawe to skąd masę ma cewka zapłonowa w CC 700 ?? Z tego co wiem ma Plus po stacyjce , I impuls zapłonu a wchodzą w nią tylko dwa przewody ?? Na przewodzie impulsu pojawia się masa ale tylko w momencie zapłonu . ( kolega pouczy się o Cewkach i ich przeciwstawianiu sie zmiana napiecia wtedy zrozumie jak działa cewka zapłonowa.) W motocyklach czasem...
Wrócę do tematu. Immo jest. Jest cewka przy stacyjce. Mam licznik od golfa III. Jest identyczny jak mój. Pomijając fakt, że inny licznik będzie pokazywał inny przebieg,to czy jest szansa że obrotomierz będzie działać. Gdzieś czytałem że muszą być takie same numery. Ale jakie,czego. Dodano po 2 To zapytam jeszcze z innej strony. Jak można zdiagnozować...
z wtryskiem jest podobnie tam też jest cewka i amplituda w momencie wyłączenia podawanego napięcia jest podobnej wartości ale coś mi się wydaje, że impuls w alfie jest brany z cewki dlatego, że jest na obrotomierzu przełącznik wyboru liczby cylindrów do wyboru 3/4/6cylinderów co do oszukiwania to racja bo jeżeli ustawie 4cylindry to to w przypadku jedno...
Ja w swoim Polonezie trucku dieselku oczywiście zrobilem obrotomierz w prosty sposób. Zastosowalem czujnik położenia wału od forda transita, moduł zaplonowy od poldka benzyniaka i zegary od benzyniaka z obrotomierzem. Silnik Citroena ma fabrycznie wykonane w kole zamachowym naciecia nadajnika impulsów (2) na 1 obrót wału 2 czyli na obrót wałka rozrzadu...
Witam Jestem posiadaczem Auta Citroen ZX Autko nabyłem w nauboższej wersji w której nie było nawet obrotomierza Zakupiłem licznik od bogatszej wersji gdzie obrotomierz już jest Więc podłączyłem ale niestety obrotomierz pokazuje dwa razy mniej obrotów niż powinien... Okazuje się że cewka jest dwubiegunowa i impuls pobrałem tylko z jednego biegunu ale...
powiedz skąd wyprowadziłeś impuls bo interesuje mnie to dlaczego nie chodzi ten od poloneza może coś da sie zrobić jaki tam jest układ jedna cewka i rozdziela na wszystkie cylindry?
Obrotomierz wykorzystuje tylko impuls, ktory modul wysyla za kazdym obrotem walu, a dopiero cewka rozdziela go raz na jeden cylinder, raz na drugi. Prosze o pokazanie informacji w ktorej jest napisane ze maksymalna predkosci obrotowa walu wynosi 6500 tys. Tysiac obrotow na minute? TO JEST SILNIK JEDNOTLOKOWY. On zgaśnie przy takich obrotach KAMOT -...
Witam. Od niedawna mam Citroena ZX 1.4i z 93r. w najbiedniejszej wersji i zamiast obrotomierza był zegarek. Postanowiłem wsadzić zegary z obrotomierzem. Wiele osób już tak robiło i działało bez problemu. Dorwałem okazyjnie nowe zegary tyle że z wersji silnikowej 1.6. Okazało się, że u mnie niestety nie było instalacji pod obrotomierz więc musiałem ciągnąć...
Witam!Mam nastepujacy problem ze swoja Astra.W ostatnim czasie padly mi juz dwie cewki .Znajomy elektronik stwierdzil ze to wszystko dzieje sie przez centralke gazową Bingo M ktora pobiera impuls z cewki (2 i 3 cylinder kabel zółto - czarny).Jak ostatnio padala mi cewka to auto w ogole nie chcialo zapalic .Odpalilo dopiero po podaniu impulsu z akumulatora...
Witam Mam dodatkowe pytanie.Zmienilem kondensator z 220nF na 470nF w obrotku z Poloneza (kwadraciak)-moze ktos potwierdzic czy zmienilem wlasciwy kondensator? http://obrazki.elektroda.net/12_12252344... Ale mam pytanie dotyczace podlaczenia, jako ze nie mam 100% pewnosci ze mi dobrze wskazuje. Na postoju wyglada OK ale jak jade to pokazuje jakby...
Witam. Jest tak jak mówi padalec007 cewka robi tu za antene ;) Co do ilości zwoi to trzeba dobierać. Zależy to też od tego tranzystora czy ma wzmocnienie B czy C. Ja dałem B i mi wyszlo 30 zwoi :) marcin9qw8 Nom już mam cewke nawiniętą na zdjęciu i taśmą izolacyjną zabezpieczone przed odwijaniem się :D U siebie nawinąć mogłem odrazu na 2 kablach bo...
Witam już zlokalizowałem usterkę i śpieszę się podzielić z Wami by nie rozebrał który połowy samochodu. Nic nie trzeba rozbierać! zabezpieczyć cewkę wys.nap. To jedna cewka takie jaja robiła. Był strzał iskry do masy i jest blokowany moduł dlatego nie ma iskry i obrotomierz leci w sekundzie w dół bo brak zasilania przez komp. Wyłączena i włączenia stacyjki...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic84... Dodano po 58 a tutaj Kamot zrobił i mu działa Dodano po 2 ja podłą czyłem impuls pod przewód w/n, czy to dobrze??? Dodano po 19 Jak podłączyłem perwszy raz pod aku i impuls pod w/n. To działało, a w wsce nie mam akumulatora wiec podłączyłem przez mostek gretza i pod w/n nie chciał działac a jak podłączyłem...
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
Jak obrotomierz wymaga impulsów z uzwojenia pierwotnego cewki, to musisz je wziąć z pod "dekielka" na niej
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
puszczam dźwięk o częstotoliwości 30 hz to powinien coś pokazywać. czy ty nie rozumiesz, że ten obrotomierz ma na wejściu układ RC z obcinaczem diodowym i do jego wysterowania potrzebny jest impuls o odpowiedniej amplitudzie, minimum 200V? Taki impuls powstaje podczas komutowania uzwojenia cewki.
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
chodzi o impulsy z przerywacza przed cewką zapłonową.
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Czyli impulsy z cewki zaplonowej
tak, ale nie pod pomarańczowy, na nim jest plus, impulsy to ten drugi, zdaje się biały z czarnym paskiem
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Ja stawiam że masz obrotomierz sterowany impulsami z cewki.
Na pewno w dobrym miejscu pobierasz te impulsy z cewki?
Pod komputer i w czasie wystapienia usterki zobaczyc czy sterownik widzi obroty silnia.Podworkowym sposobem prosze sprawdzic jak niebedzie chciał zapalic czego wtedy brakuje a dokladniej czy czujnik na wale i wałku rozrzadu generuje impuls.Mysle ze raczej nie,a ewentualnosc to kiepskie kable. Bardzo proste rzeczy masz kolego do sprawdzenia.
przeważnie jest tak: -czarny masa -czerwony zaslanie -zielony impulsy z kluczowanego zacisku cewki Jeden z pozostałych może służyć do doprowadzenia napięcia do żarówki podswietlającej skalę.
Witam. Tak jak w temacie, w silniku mam cztery cewki, a oryginalny obrotomierz podłączony był pod osobne wyprowadzenie z modułu, z którego dostaje wszystkie cztery impulsy. Obrotomierz który chcę podłączyć jest od silnika w którym są w prawdzie cztery cylindry ale za to dwie podwójne cewki, w efekcie czego, obrotomierz pokazuje mi dwa razy większe obroty....
Licznik ma wkręcony w skrzynię impulsator. Pewnie obrotomierz powinien brać impulsy z cewki zapłonowej.
proste 3 przewody + 12V masa impuls z cewki na obrotomierzu powinny być oznaczone przewody
Chyba to nie ma znaczenia,jest różnica silnik czterosuwowy a dwusuwowy.Obrotomierz pobiera impulsy z cewki zapłonowej.
obrotomierz impuls impuls obrotomierz cewka obrotomierz
pompa paliwowa peugeot kalibracja głowic laptop fujitsu amilo
aktualizacja canbus aktualizacja canbus
Namagnesowanie koła impulsatora wału korbowego: czy jest konieczne? Czujniki wału korbowego i rozrządu w Fiat Ducato