Czy ktos moze udostepnic badz narysowac prosty schemat obrotomierza elektronicznego zliczajacego impulsy z cewki( 12V) ??
W tych silnikach sygnał na obrotomierz idzie ze sterownika, bo są tam podwójne cewki bez rozdzielacza. Odłącz na próbę zasilanie instalacji gazowej i sprawdź jak sie zachowuje na benzynie na fabrycznym sterowaniu. Bo wygląda na brak impulsu z jednej cewki.
dzieki za odpowiedz,musi byc jakies wyjscie,albo urzadzenie podwajające ilosc impulsów z cewki do obrotomierza
Chyba to nie ma znaczenia,jest różnica silnik czterosuwowy a dwusuwowy.Obrotomierz pobiera impulsy z cewki zapłonowej.
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
Witam! Kupiłem obrotomierz do mojej MB (2.0D silnik 601.911) z benzyniaka - wersja z prędkościomierzem do 220km/h i obrotami do 70x100 obr/min - podejrzewam, że też czterocylindrowy silnik, o ile to ma znaczenie. Wcześniej rozebrałem alternator i wyprowadziłem wyjście "W", co tak naprawdę oznacza wyprowadzenie impulsów z jednej cewki połączonej w gwiazdę...
WITAM proponuje sprawdzony francuski sposób na obrotomierz. alternator valeo montowany do aut francuskich ma odczep do podpiecia obrotomierza który liczy impulsy z cewek alternatora. każda fracuska deska od diesla czyta taki sygnały poprawnie. ja przerabałem renault espaca ponieważ posiadałem wersje bez obrotomierza. alternator kosztwał 50 zł a deska...
Witam, Jestem tutaj nowy;) Przedtem zajmowałem się tylko informatyką. lecz chciałbym wejsc w Elektronike/Mechanike Dla Funnu kupiłem Crossa 250cc w 4 sówie. Jest Do Dirt Bike od Diabolini. z Zapłonem Elektronicznym oczywiscie Razz i chciałbym podłączyc do niego Obrotomierz. Wiem mniejwiecej jak to działa tz " 1 Obrót magneta 1 Impuls do modułu elektronicznego...
Witam...Mam pytanie dotyczące mojego staruszka Golfa II , dotyczące obrotomierza.Golf jest z 91 roku i jest składakiem . Karoseria i instalacją el. to benzyna a silnik to 1,6 TD.Zdaniem wielu to taczka....Może i tak,,,Ale ekonomiczna. Niedawno wymieniłem mu silnik wsadziłem mu od PASSATA 1,6 TDI pozbawiłem go interkolera a i tak zbiera się aż za bardzo...Do...
Na przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki należy nawinąć 2÷3 zwoje drutu, jeden koniec tego uzwojenia (przy przewodzie WN) pozostawić w powietrzu, nie podłączony, a drugi koniec doprowadzić do detektora wykrywającego impulsy. Pojemność pomiędzy kablem WN, a tymi nawiniętymi zwojami jest wystarczająca do wysterowania wejścia czegoś tam. W ten...
Witam. Od niedawna mam Citroena ZX 1.4i z 93r. w najbiedniejszej wersji i zamiast obrotomierza był zegarek. Postanowiłem wsadzić zegary z obrotomierzem. Wiele osób już tak robiło i działało bez problemu. Dorwałem okazyjnie nowe zegary tyle że z wersji silnikowej 1.6. Okazało się, że u mnie niestety nie było instalacji pod obrotomierz więc musiałem ciągnąć...
Witam! Mam pytanie odnośnie np. [url=]takiego obrotomierza... chodzi mi o to w jaki sposób jest realizowane przeniesienie zliczonej liczby impulsów z cewki na wskazówkę?Nie ma tam przecież żadnej linki żeby było to robione mechanicznie. Wydaje mi się że jest to dokonywane za pomocą silnika krokowego i jakiegoś procesorka który zlicza liczbę impulsów...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Witam jestem w tracie projektowania pewnego przyrządu pomiarowego do serwisowania moich motocykli. Potrzebuje mierzyć prędkość obrotowa wału i wpadłem na pomysł a raczej przypomniało mi się ze widziałem już takie obrotomierze które łapały impuls zapłon z cewki zapłonowej a dokładnie z przewodu WN na który nawijalnio się ok 10 zwoji od-ekranowaną żyła...
Witam szanownych kolegów. Na początek wprowadzenie. Obrotomierz do silnika do łodzi różni się trochę od samochodowego. W samochodowym impuls bierze się z układu zapłonowego. W podmiotowym jest tak: pod kołem zamachowym z 4 magnesami stałymi jest tzw cewka ładowania czyli jest to alternator. Podłącza się pod to i ładowanie poprzez prostownik - i obrotomierz....
przelozylem silnik z benzyniaka na diesla i jak przerobic obrotomierz ktory bral impulsy z cewki zaplonowej tak zeby podlaczyc go do wyjscia w alternatora ?? w tym momecie po podlaczeniu wyskakuje 4000 obr/min po regulacji potecjometrem na obrotomierzu. z tego co sie orietuje to trzeba by bylo zmienic czestotliwosc podawanego sygnalu o jakies 100 mhz...
witam. z tego co wiem to instalatorzy podłączają się pod impulsy na cewkę WN , ale wtedy nie ma problemów z obrotomierzem. A dlaczego u ciebie są problemy i gdzie "fachowcy" się podłączyli, to powinieneś się ich zapytać.
Witam wczoraj jadąc wyłączyły sie wskazówki od predkosciomierza i obrotomierza w seacie ibicie 95 1.4 benz, po zgaszeniu wskazówka od predkosciomierza impulsuje przez chwile az zatrzyma sie. Sprawdzałem bezpieczniki wszystkie wporządku, dzisiaj zapaliłem samochud i przez chwile było wszystko w porządku ale dalej sie tak dzieje. co to moze byc sprawdzałem...
Znalazłem 2 poniższe programy, jednak nie potrafię ich dostosować do schematu w 1 poście. Obydwa działają na lcd a mi zależy na wyświetlaczu led. $sim $large Config Lcd = 16 * 2 Config 1wire = P3.0 Config Timer0 = Counter , Gate = External , Mode = 1 Declare Sub Temp Declare Sub Read1820 Declare Sub Obroty Declare Sub Nap Deflcdchar 0 , 14 , 17 , 17...
Musisz jeszcze podpiąć impuls z cewki wysokiego napięcia, np w simsonie to wtyk "15" albo "1".
Obrotomierz wskazuje dopiero po wysterowaniu odpowiednim impulsem. Pobieranie impulsu z cewki ni jet dobrym rozwiązaniem. Impuls musisz pobrać z układu impulsatora (cewka przy magnecie) ona indukuje impuls do elektronicznego modułu zapłonowego. W chinczykach to z reguły jest niebieski przewód dochodzący do modułu zapłonowego (nie cewki WN) I dopiero...
Witam. Mam układ CMOS 5V który generuje impulsy. Mają one "zasilić" obrotomierz samochodowy z Golfa MK2. Jest to typowy obrotomierz który odbiera sygnał z tzw Klemy 1 cewki zapłonowej czyli punktu w którym moduł zapłonowy kluczuje mase. Aby zasymulować mu podobne do normalnych warunki pracy wpadłem na taki pomysł aby cewke zapłonową zastąpić małą cewką...
puszczam dźwięk o częstotoliwości 30 hz to powinien coś pokazywać. czy ty nie rozumiesz, że ten obrotomierz ma na wejściu układ RC z obcinaczem diodowym i do jego wysterowania potrzebny jest impuls o odpowiedniej amplitudzie, minimum 200V? Taki impuls powstaje podczas komutowania uzwojenia cewki.
Po co? Po co stwarzać mechaniczne rozwiązanie, skoro można zrezygnować z mechaniki i zastosować rozwiązanie czysto elektroniczne z pobieraniem impulsów z cewki/przerywacza? A to jest już omówione na forum. Użyj funkcji SZUKAM.
Witam mam problem z ogarnięciem tematu obrotomierza. W czym rzecz zmieniam silnik w aucie do tej pory była 1 cewka i obrotomierz dostawał analogowo 4 impulsy na suw a teraz na każdy cylinder jest osobna cewka więc jak podłącze jedną to bedzie fałszował. Jak to rozwiązać?
Witam, w celu dopasowania obrotomierza do silnika potrzebuję stworzyć następujące urządzenie: - układ otrzymuje 6 impulsów z cewki rev counter silnika (nie do końca wiem, jakie tam jest napięcie) - po 6 impulsach podaje 1 (może być 12v) na wejście licznika RPM - czyli 6:1 Jak zrobić taki układ najprościej jak się da - chciałbym, żeby był totalnie bezawaryjny...
Trzeba poeksperymentować, tak dobrać elementy żeby nie wpływały na pracę cewek wysokiego. Do przewodu podającego impuls masy na cewkę podłącz kondensator 10n. Tak samo do wszystkich czterech. Drugi koniec połącz ze sobą. Ze 100k rezystor do masy i masz sygnał na obrotomierz. Kondensatory możesz zwiększać do 100n jakby nie działał. Tylko użyj jakiś poliestrowych...
mam forda fieste i faktycznie były problemy z podpięciem obrotomierza. jak masz modół od (opisana przez ciebie czarna skrzynka ) to szukaj tam. u mnie było wyjście sumujące wszystkie impulsy na cewkę. jeżeli to ten sam modół to u mnir był to 2 kabel od lewej. najlepiej jakbyś miał oscyloskop ale jak nie to próbuj na czuja. nic nie powinno sie spalić.
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Wygląda na uszkodzony obrotomierz. Mógłbyś jeszcze dla pewności podłączyć go na stole a za impulsy z cewki dać generatorek na NE555.
W obrotomierzach samochodowych robi się to w ten sposób że impulsy z cewki podaje się na multiwibrator monostabilny o szerokości impulsy tak dobranej aby dla maksymalnej częstotliwości uzyskać wypełnienie 100%. Średnia wartość sygnału jest proporcjonalna do prędkości obrotowej liniowo. Stosując miernik wychyłowy który reaguje na wartość średnią uzyskujemy...
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
chlopaki albo do motorowerów, albo do maluchów chcą robić, do 6 ciu cylindrów nic nie znalazlem Szanowny Kolego! Powinieneś zrozumieć zasadę działania tych popularnych, składanych własnoręcznie obrotomierzy (obojętne czy montowanych w skuterze, czy w limuzynie :D ). Ten, o który pytasz (linijka LED-ów) składa się najczęściej z multiwibratora monostabilnego...
Wywaliłem Dz bez różnicy jednak zauważyłem ciekawą rzecz jak tylko dotknąłem wejście pojawił się bałagan w pomiarach. A do dzielnika zastosuje inne rezystorki 100K i 100, stosunek będzie ten sam tylko prąd większy i tutaj pytanie nadaj 100nF wystarczy czy w związku ze zmniejszeniem rezystorów o 10, kondensator powiększyć do 1uF ? Wyrzuć ten kondensator,...
Popularną metodą, było nawiniecie kilku zwojów drutu, na przewodzie zapłonowym, co dawało sprzężenie pojemnościowe do wejścia układu, więcej znajdziesz w opisach projektów obrotomierzy.
Jeśli chodzi o starą deskę z kwadratowym obrotomierzem, to: patrąc od tyłu deski (styki obrotomierza mamy po lewej stronie nad kostką sześciokrotną - u mnie czerwoną): - masa - +12V - wejście impulsów z cewki A w ogóle to najprosciej zczytać te oznaczenia z obudowy... W poldkach z okrągłymi zegarami trzeba znać typ obrotomierza, bo niektóre były sterowane...
Problem z podłączeniem obrotomierza z zegarów UNO SX do Uno 899 (1999r. silnik Seicento 0,9). Próbowałem pobrać impulsy do obrotka z przekaźnika pompy paliwa (próbowałem po kolei styki 85 i 86, właściwie próbowałem wszystkich możliwych na obu przekaźnikach, później się dowiedziałem, że od pompy jest po lewej stronie, bo po jego wyjęciu nie ma charakterystycznego...
podpinasz pod zasilanie-proste przecież,i jeżeli to chodzi o impulsy to jeżeli chodzi o obrotomierz z laniego-pod zimny zacisk cewki (trzeba odchaczyć tą zaślepkę)Oryginalny obrotomierz w golfie jest sterowany impulsami z ECU.
Jeżeli auto ma komputer to można z niego wybrać impulsy do obrotomierza.Pamiętaj że komp steruje minusem. Normalnie to nie ze świecy impulsy a z cewki zapłonowej. Nara.
Po pierwsze trzeba zrobić układ, który wygeneruje impulsy z cewki zapłonowej. Z podobnych rozwiązań o ile pamiętam wystarczy kilka zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (do świecy), jeden koniec tego przewodu do masy, drugi na bazę tranzystora. W efekcie na na kolektorze tranzystora powinniśmy dostać szpilki (impulsy) odpowiadające iskrom na świecy....
Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza). Ale... Nawet jeśli zadziała, to nie można go podłączyć do diesla, gdyż całkiem inna zasada...
Witam , pozdrawiam . Tez kulam po drogach Opelkiem . Podpiecie obrotomierza jest mozliwe ... ale musisz sprawdzic czy bedzie pasowal bo jest kilka wersji instalacji elektrycznej Astry "F" . Masz takie z jedna cewka W.N. i takie z dwiema , niewiem czy przy takiej z dwiema cewkami impulsy na wyjsciu do obrotomierza sa tak samo "geste" jak na jednej cewce...
Jestes pewien ze wkreca sie na 14tys?? cos koło tego :) ten pierwszy link mnie zbytnio nie interesuje bo nie chce analoga na ledach (chodzi mi o zwykły z wskazówką ) Myślałem też nad obrotomierzem który by nie dostawał impulsu z cewki tylko na wale bym umieścił cos w rodzaju czujnika, styku. Ale by to działało potrzebna jest jakaś elektronika. Ma ktoś...
Witam Mam taką myśl i zwracam się o poradę czy jest sens i w ogóle możliwosć aby to zrealizować .Otórz mam autko Seicento oraz mam bardzo fajny wskażnik temperatury z Forda ( chyba mondeo ) i pomyślałem sobie ,że zamiast kupować jakiś gotowy obrotomierz może udało by się zaadaptować ten wskaźnik temperatury. O podłączeniu już właściwie wszystko wiem...
Witam, szukałem schematów to były albo do samochodu albo takie które wymagają wiejskiego rozwiązania - nawiniecia drutu na kabel W/N. Mam zapłon bateryjny więc w miare stałe napięcie na cewce W/N, chciałbym by obrotomierz kożystał z impulsów na cewce a nie z drutu na kablu W/N... Dziękuję za wszelkie schematy
Jeli licznik jest od TDi to musisz kolego pogrzebac w liczniku i jesli to mozliwe to zworki choc nie bardzo bym na to stawiła w obwodzie obrotomierza trzeba rozciac jedną siciezke i wstawic tam opornik i wyskalowac obrotomierz Obrotomierz dlatego pokazuje ci 5000obr bo w benzynie bierze sygbał z cewki impuls w TDI ze sterownika tez impuls a w TD "ciągły...
obrotomierz jest elektroniczny ale nie wymaga zasilania napięcie stałym oraz impulsów prostokątnych z cewki.reaguje na impulsy sinusoidalne doprowadzone dwoma przewodami . wewnątrz posiada mostek prostowniczy przed wejściem na zaciski ustroju pomiarowego. na tarczy obrotomierza jest napis"sebring" oraz napis "engelmann". Dodano po 9 obrotomierz jest...
Da się zrobić bardzo wiele rzeczy. Ale: 1. W wsk masz inne napięcie zasilania. I do tego niestabilne (brak regulatora napięcia). 2. W polonezie zapłon występuje co 180 stopni OWK (obrotu wału korbowego), a wsk co 360 (jeden pełny obrót). 3. Twoja wiedza chyba na prawdę jest mała, skoro nawet oznaczenia na obrotomierzu źle interpretujesz. Tam jest: +12V,...
w tym obrotomierzu jest potencjometr i można wyregulować, działa nawet na silnikach trzycylindrowych (daewoo tico, matiz). Kabel zbierający impulsy należy nawinąć na kabel WN wychodzący z cewki, najlepiej nawinąć drut, np srebrzankę kilkanaście zwojów i do niej podłączyć obrotomierz.
Pomógłbym ale nie wiem jak w Tico są sygnały. Jak widzisz we fiacie 126 p przy takiej samej liczbie sygnałów obroty są dwa razy wyższe i pojemność kondensatora również 2 krotnie wyższa niż w 125p. Wynika to z tego że w maluchu na jeden obrót jest jeden impuls na cewkę zapłonową. W 125p są dwa sygnały na jeden obrót. Musisz wiedzieć ile impulsów w Tico...
Witam. Podłączałem obrotomierz i nic nie wskazuje. Czy jest impuls z komputera na obrotomierz jest mniejszy bo okazuje się że po podłączeniu przyżądu do ustawiania zapłonu jest impuls bo lampa stroboskopowa mruga. Nie chcę podłączać do cewki. Pozdrawiam. Marcin.
Witam, mam taki mały problem, zakupiłem obrotomierz do samochodu ax 1.0 95r benzyna od wyższego modelu, poprowadziłem sygnał z dwóch cewek na których jest dodatnie napięcie przez dwie diody 1N4007 + rezystor 22K/0,6w. Działa, ale sygnał jest trochę za niski i teraz pytanie czy można go jeszcze wzmocnić? Jaki tranzystor można zastosować NPN czy PNP i...
Rozumiem, że silnik jest 2-cylindrowy (np FIAT-126p), przy 4 cylindrowym podzielić przez 4. Impulsy wyprowadzone są z przerywacza po pierwotnej stronie cewki zapłonowej. Największym problemem będzie fakt, że impulsy te nie są czystymi prostokątami ale zakłócone są dużą ilością oscylacji o napięciu przekraczającym 12V i czasem trwania oscylacji zależnym...
Witam. Chciałbym podłączyć, obrotomierz VDO o numerze 333/230/105/2 52mm 12V14000Imp. 4cyl/4T (z oznaczeniem masse Frei 6.87). Impulsy podawane przez cewkę są przesunięte o 45st (H-D XL 1200L). Wydaje mi się, że należałoby zbierać impulsy z jednego przewodu WN i mnożyć 4x. Możecie coś podsunąć (może sama interwencja w obrotomierzu). Z góry dziękuje...
Taa, i nie jest ważne ile ma cewek zapłonowych... jedna, dwie czy dziesięc... Zrób jak CzarekJ radzi. A co maja cewki do tego jak sygnal jest czerpany bezposrednio z walu korbowego z impulsatora .
Witam Pacjent to golf II z silnikiem VR6 na module z 3 podwójnymi cewkami sterowanymi przez ECU. W momencie kiedy podłączam oryginalny obrotomierz z golfa 2, obrotomierz świruje. W sumie nic dziwnego skoro w vr6 jest 6 impulsów na suw a obrotomierz z golfa 2 jest przystosowany do 4 impulsów na suw. Jaki układ zastosować aby to zadziałało jak należy?...
Witajcie. Mam sprawne zegary od Golfa 3 Silnik benzyn, rok 1992 i MZ ETZ 251 w której nie działa obrotek. Pomyślałem więc ze może da się zaadaptować obrotomierz z golfa do MZ. Pod cały układ scalony podłączyłem zasilacz 12V. Kontrolki są, wszystko jest. Powyciągałem je co by prądu mi nie zżerały. No i przystąpiłem do próby.. Podłączyłem zasilanie do...
Problem rozwiązany. Wczoraj miałem okazję spotkać się z moim znajomym elektronikiem z zawodu jak i z zamiłowania. Jest mało dostępny, dlatego tez nie poradziłem się jego od początku. Co do samego obrotomierza, to mówiąc krótko jest on zbyt dokładny dla mojego układu zapłonowego. Kiedy silnik jest zimy, to impulsy idące do cewki nie są odpowiednio miarowe,...
Ogólnie jest to obrotomierz z VW Golf II, oparty na układzie SAK 215, on powinien dostać sygnał 12V a komputer który aktualnie jest w samochodzie generuje sygnał 5V. Cewki są sterowane przez 5V, sygnał z czterech jest sumowany, także obroty będzie pokazywał dobrze, pod warunkiem podniesienia tego napięcia.
No są na 12 V, ale może o to chodzi żeby podświetlanie działało to jest 12 V, a impuls z cewki i tak będzie szedł. A moduł w Simsonie 6 V, czy 12 V jest chyba taki sam, tak jak cewka pod zbiornikiem, więc jak impuls będzie i założę przetwornicę z 6 na 12 V, to powinno wszytko działać. Ale nie jestem pewny.
najprościej zmontuj kit JABEL albo NORD,zadziała od razu,tylko trzeba wyskalowac częstotliwością sieci. podłączenie: plus, masa, impulsy z cewki. to po najmniejszej linii oporu 8)
hej jestem elektromechanikiem i moge ci powiedzieć że wejście oznaczone jako 1 musisz podłączyć jako impuls z cewki
Kolego-niewiem jak jest w bisie bo go niemam,ale mam CC700 (jak może wiesz tam jest taki sam silnik) i uwierz mi,że niemam przerywacza-chyba,że chodzi Ci o to coś co podaje impulsy na cewkę,ale to nie jest przerywacz tylko elektroniczny moduł zapłonowy.
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
jak dajecie obrotomierz z golfaII 1,8 to przekładacie rownoczesnie dwa zegary obrotomoierz i prekościomierz posiada on również cyfrowy zegar na środku (są tez takie wskażniki które posiadaja nie tylko zegar ale wykorzystanie innych jego funkcji jest raczej nie mozliwe ze względu braku czujników w instalacji) wymaga jedynie dodatkowo poprowadzenia sygnału...
Witam Potrzebuję rady odnośnie przystosowania (czy raczej zdatności do użycia :) ) [url=]tego układu do wysterowania [url=]tego ustroju. Dokładnie chodzi mi o to, czy układ z pierwszego linka przy zasileniu go napięciem 5.6V będzie w stanie dać napięcie wyjściowe od 0 do 2.5V (może być i więcej tak do góra 4V, to się najwyżej skalibruje :wink: ), oraz...
witam mam następujący problem: jestem szczęśliwym posiadaczem obrotomierza do samochodu volvo 240. Ale obrotomierz który posiadam jest przeznaczony do silnika 6 cylindrowego, ja niestety posiadam tylko standardowe 4 cylindry. Stąd bierze się pytanie: jak zrobić, co zrobić, żeby mój obrotomierz pokazywał prawdę dla 4 cylindrówki?? Z tego co się orientuję...
+12 - zasilanie, Masa - wiadomo: masa, 1 - wejście impulsów z cewki/przerywacza.
typowy obrotomierz potrzebuje zasilania, masy i wejścia impulsów z cewki/przerywacza. Możliwe, ze masz dwa wejścia: na silnik dwu i czterocylindrowy... mozliwe, że ten czarny tekze jest masą. Przemierz czy nie jest zwarty z tym z obudowy. Najlepiej rozkręć (jeśli się da) i sprawdź do jakich elementów prowadzą przewody (czasem są też opisy na płytce).
witam. mam taki problem. wsadziłem sobie do peugeota 205 benzyny silnik diesla i nie wiem za bardzo jak odczytywać z niego obroty. na desce rozdzielczej mam obrotomierz który najprawdopodobniej zczytywał impulsy z "-" cewki zapłonowej w benzynie, był tam czujnik indukcyjny na kole zamachowym i tam go pozostawiłem. generalnie chodzi mi o schemat elektryczny...
Ja w swoim Polonezie trucku dieselku oczywiście zrobilem obrotomierz w prosty sposób. Zastosowalem czujnik położenia wału od forda transita, moduł zaplonowy od poldka benzyniaka i zegary od benzyniaka z obrotomierzem. Silnik Citroena ma fabrycznie wykonane w kole zamachowym naciecia nadajnika impulsów (2) na 1 obrót wału 2 czyli na obrót wałka rozrzadu...
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
na samym początku zobacz czy na obrotomierzu jest zasilanie. obrotomierz impulsy bierze z cewki zapłonowej, schemat masz na elektrodzie w dziale download. Pozdrawiam
WITAM Mam pytanie. Bo jedni mówią że nie da rady, a inni że da radę założyć obrotomierz do CC700. Jeżeli ktoś z was jest pewien czy da radę założyć to jaki model obrotomierza polecacie no i jak go podpiąć? Dziękuję za odpowiedzi No pewnie że da radę założyć podłączenie banalnie proste 3 przewody +; -; i impuls z cewki a takich wątków na forum trochę...
Koledzy z alternatora jest wtjśće na obrotomierz oznaczone [W] a licznik z obrotomierzem powinien być od dizla benzyna ma inaczej nadawane impulsy z cewki [1]
Witam Mam następujący problem z obrotomierzem takim jak wyżej podałem(kwadratowy): - po podłączeniu zasilacza do zacisków "+" oraz "-" z tyłu obudowy wskazówka wychyla się - niestety obrotomierz nie zbiera żadnych impulsów z cewki (wskazówka nie rusza sie tylko stoi w miejscu) Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej ,diesel z alternatoraze styku W.
w polonezie nigdy nie było prądniczki impulsy były brane z cewki zapłonowej
Jak w temacie Obrotek Lumel MS1-05(kwadratowy) z 74 roku :) Podłaczam lewy (masa) do minusa ,środkowy(+) do plusa akumulatora , Prawy impulsowy do cewki zapłonowej oczywiście na wejście. Wskazówka po podłączeniu drgnie , gazuje silnikiem i zero reakcji ;/ Cinqecento 700 Weber/FOS 94 rok. wymieniłem kondensator na 470nF ,nic to niedało. Pomocy ...
Tak , bardzo dobrze się domyślasz; GND - masa , Tacho - impulsy z cewki zalonowej , ING - 12 V po kluczyku.
Witajcie. Mam małe pytanie, czy można przerobic obrotomiez z samochodu benzynowego na diesla? benzynowy obrotomierz jest sterowany impulsem z cewki lub z komputera. W dieslu jest czujnik obrotów na kole zamachowym. Mozna to przerobić i zy sie opłaca (skalowanie). Zdania rozpoczynamy wielką literą. Proszę w swoich wypowiedziach używać polskich znaków...
no jak to w czym. To jest silnik benzynowy więc obrotomierz działa na impulsy z cewki. Linijką steruje zmienne napięcie(mam samą linijkę i używałem ją do czegoś innego, nie mam całego układu obrotomierza) a w samochodzie zmienia się częstotliwość impulsów. Dlatego potrzebny jest przetwornik f/U. Najprostszy jest na ne555 ale trzeba zaprojektować płytkę,...
Witam! Chciałbym zrobić sobie obrotomierz elektroniczny na podstawie impulsów z cewki zapłonowej w samochodzie. Czy znalazłby sie jakiś schemat układu?? Dzięki za odp
A w czym to podłączasz? Jak sama nazwa wskazuje na wejście impulsów nie daje się + czy - tylko impulsy np. z cewki zapłonowej.
Witam wszystkich. Posiadam Kawasaki Gpz 500 z 1993 roku. Wczoraj podczas jazdy obrotomierz nagle zaczął pokazywać zbyt wysokie wskazania. Na ucho i oko jest to mniej więcej 2 razy więcej niż w rzeczywistości. Wg. schematu zlicza on impulsy cewki zapłonowej. Znalazłem na forum taki temat Mam pytanie czy przyczyną mojej awarii muszą być te kondensatory,...
ale czy przez to może padać cewka? jeszcze pytanie czy przy zmniejszeniu przerwy cewka bardziej dostaje po tyłku czyli wiekszy prąd przez nia przechodzi,napiecie itp czy przy mniejszej przerwie lżej jej bedzie i dłużej pochodzi? Dodano po 1 czy jest taka możliwość że teoretycznie oczywiście, źle podłączona isntalacja elektryczna od lpg może palić cewki?...
Witam, Panowie mam taki nietypowy problem z Fordem Mondeo 1999r. automat, a więc zanika iskra na 2 i 3 cylindrze(czyli jedna cewka), cewka nowa założona(zamiennik) i jest to samo, czyli jak auto odpalam bez dodania gazu to chodzi równiutko po dodaniu gazu jak obrotomierz wychyli się poza 2500rpm to nie chodzi na 2 i 3 cylindrze zanika kluczowanie cewki(impuls...
Diesle biorą z altka. Benzyna bierze impulsy z cewki zapłonowej... Podobnie jak elektronika LPG
WItam sory za obgrzebanie tematu , ale mam taki mały problem.Przy podłączaniu obrotomierza pomyliłem kable biały z czarnym czyli mase i impuls z cewki. I teraz pytanie co mogło paść , i jak to sprawdzić
Witam! Starałem się naprawić mój obrotomierz z tematu ale chyba nic z tego. Nie mam do niego żadnego schematu, nie wiem nawet czy odbiera on impulsy z cewki WN czy z przerywacza. Postarałem się sprawdzić co to za element S 16. Na mierniku jeden był dobry, drugi zły, były to tranzystory NPN, wlutowałem zamiast nich BC548 i efekt był taki, że jak podłączyłem...
Witam Posiadam Chevroleta AVEO T200, chciałbym zamontować w nim obrotomierz, zakupiłem zatem zegary od wersji z obrotomierzem lecz niestety po podpięciu obrotomierz nie działa :/ myślałem ze będzie działać na zasadzie plug&play niestety tak nie jest . Może ktoś przerabiał temat i pomoże co zrobić aby to funkcjonowało ?? Może wystarczy podpiąć jedynie...
Witam. Nie mogę uruchomić obrotomierza w audi 100c4, licznik najprawdopodobniej nie jest oryginalny. Po włączeniu zapłonu wskazówka przestaje być bezwładna i ciągnie ją do zera czyli elektronika reaguje ale nic poza tym. Obrotomierz pracuje na układach KEFA-796 i Sa555P, wszystkie tranzystory i diody są sprawne. W liczniku są dwie kostki czarna i brązowa...
Prawie na pewno masz impulsy z cewki zapłonowej.
Po odpowiednim jego podłączeniu tak. Tzn nie bezpośrednio z przewodu WN (te kilkanaście kV raczej nie byłoby przyjemne dla procesora) ale np z pętli indukcyjnej założonej na przewodzie WN. Widziałem tego typu rozwiązanie w jednej instalacji LPG w samochodzie. Wygodniej jednak jest wykorzystać impulsy niskonapięciowe sterujące cewką zapłonową.
Jeszcze jedno pytanie - czy będzie mi pasował zwykły obrotomierz do silnika benzynowego (który bierze sygnał z cewki zapłonowej), np. Wstawiłbym diodę i wtedy otrzymywałby pojedyncze impulsy, czy muszę kupić specjalny obrotomierz, który podłącza się do alternatora? Co to znaczy "Syncro czy Ducatii"?
Nie szukaj zmian napięcia, tylko częstotliwości. Wykorzystaj impulsy na cewce zapłonowej, albo nawiń cewkę na przewód WN.
witam jak podlaczyc owy wskaznil jest tam obrotomierz i licznik motogodzin jest on orginalny od mojego traktorka gutbrod silnik 4 cylindry 800cm pojemnosci benzynowy z licznika wychodza tylko dwa styki i niebardzo wiem co na nie podac mase i impuls jakis z cewki??? tak probowalem to elektromagnes w srodku sie zwiera i nic wiecej moze ktos to rozgryzie...
ok panie KWOK, a co idzie zrobić jeśli się ma obrotomierz z golfa2 który jest sterowany impulsem z cewki, vr6 daje już ze sterownika?
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zainstalowania obrotomierza do auta fabrycznie niewyposażonego w taki wskaźnik. Dość atrakcyjnie wyglądają i są w przystępnych cenach obrotomierze z demontażu z MINI COOPERów. Może ktoś z Was podjął próbę podłączenia takiego obrotomierza w niefabrycznej instalacji. Czy obrotomierz z MINI jest sterowany elektronicznie...