A dwa układy dlatego, że ten układ z zapalniczki dość szybko przytyka się jeżeli chodzi o częstotliwość. Zastosowanie jednego powoduje, że powinien od pracować co najmniej z dwukrotnie większą częstotliwością (przy kącie między cylindrami 360 stopni OWK) Ponieważ przetwornica ma za małą wydajność prądową. Może warto by porozglądać się za innym układem...
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
Kopułka bezwzględnie do wyrzucenia. Palec też, zresztą to nie są drogie rzeczy.
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
Nie cewkę ale moduł zapłonowy.
sprawdź przewody wysokiego napięcia świece zapłonowe bo raczej nie spotkałem się z tym żeby iskry nie było raz na dwóch cylindrach potem przeskakiwało na kolejne dwa może tez być uwalony czujnik halla który steruje iskra
To tym bardziej sprawdzić impulsator. Najczęstsza przyczyna i często uszkodzenie ma związek z temperaturą. W drugiej kolejności moduł zapłonu. Uszkodzenie cewek WN występuje stosunkowo rzadko, a w tym przypadku miałbyś iskrę na dwóch cylindrach, ewentualnie problemy z odpalaniem na ciepłym.
Dzięki za dotychczasową podpowiedź, ale nie przyniosła spodziewanego efektu. Nadal brak iskry na 4 cylindrach. Masy sprawdzane. Kostki rozpięte i oczyszczone jakimś sprayem do styków. Moduł zapłonowy dostaje zasilanie na wszystkich wejsciach i jest masa,a cewka iskrzy tylko na jednej parze. Są jeszcze jakieś pomysły czy padł moduł?
No i mam nowe wiadomości: Mam iskrę na dwóch cylindrach. Co moze być powodem jej braku na pozostałych?
U znajomego w tym samym modelu było to samo. Uszkodzony był jeden z dwóch impulsatorów, po rozgrzaniu dostawał przerwy. Po wymianie na inny iskra wróciła i motocykl jeździł dalej.
No to tak jak napisałem, brak wysterowania na 4 pin, powoduje brak iskry na dwóch cylindrach, nie na jednym. Elektryk do wymiany.
... jakich jeszcze niedogodności mogę się spodziewać. Np takich, że przy wyprzedzaniu nagle zabraknie ci iskry na dwóch cylindrach...
BARDZO dziękuję za dotychczasowe wskazówki - były bardzo pomocne zwłaszcza schemat. Ale jak to w życiu bywa zawsze musi być jakaś niespodzianka Nie mam iskry na jednym z dwóch cylindrów - pomyślałem uszkodzona Cewka Zmierzyłem obie cewki i mają identyczne parametry - podmieniłem świece zresztą obydwie wymieniłem na nowe na jednym cylindrze Iskra jest...
Sugeruję przeczytanie całego tematu, powoli, ze zrozumieniem. A skończyło się to wszystko tym, że auto jeździ i gwizda, tyle tylko, że pije jak smok — w mieście zejść do 10 L/100 km to wyczyn, w trasie w trybie „emeryt mode” (wleczenie się za TIR-em), bez dotykania gazu. Raz tylko udało mi się zejść do 5,5 L/100 km, jadąc w miarę normalnie — nie daje...
Witam, sprawdziłem to co piszesz ale iskra jest tylko na dwóch cylindrach cały czas a na pozostałych dwóch tylko przy rozruch więc stopka boczna jest ok .
A ja komputer zostawił bym narazie i zajął się czymś innym jak dobrze pamiętam to cewka jest sterowana parami wiec skoro byś miał uszkodzony tranzystor to byś nie miał iskry na dwóch cylindrach nie na jednym a czy ty czasami nie masz tam czasami rozdzielacza, z którego roku jest to auto.
Witam. Auto nie ma iskry na dwóch cylindrach, cewka na pewno sprawna, wszystko wskazuje na uwalony sterownik, wymieniłem tranzystory kluczujące i nadal to samo, wygląda na to że uwalony jest układ EDIS4 w kompie.ale nie mam pewności. Co może być jeszcze powodem braku sterowania cewki, przewód sprawdzany i ma ciągłość.
Witam. Otóż jestem w posiadaniu quada z silnikiem 2-cylindrowym. Posiada on 2 cewki. Cylindry są w takim samym położeniu czyli iskra na dwóch cylindrach powinna pojawić się w tym samym czasie. Oto moje pytanie: Czy moduły są podzielone na silniki 1 lub 2 cylindrowe i jaki moduł powinienem wybrać (mile widziany link) czy jest jakaś różnica pomiędzy nimi...
ok wsadziłem sterownik z powrotem do auta i faktycznie nie ma iskry na dwóch cylindrach, sprawdziłem tez wtryski wszystkie działają, jakie poinny być odczyty omomierza na tych tranzystorach 5401DM, posiada ktos pinout zeby podłaczyc go na stole - znalazłem ale 104 pinowy a ten jest 60
To że świeca daje iskrę " w powietrzu" nie oznacza że daje ją w cylindrze gdzie panują trudniejsze warunki na przeskok iskry. Zmień świecę na nową,najlepiej o innej wartości cieplnej tzw;gorętszej. Upewnij się czy układ zapłonowy wytwarza jednocześnie iskrę w dwóch cylindrach 1 z 4 lub 2 z 3 jeśli tak to je pozamieniaj miejscami ustalisz w ten sposób...
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Jeśli mógł by ktoś pomóc to mam podobny problem tylko od tak auto przestało odpalać brak iskry na wszystkie cylindry :/ Wymieniłem cewki i nic prąd do oby dwóch cewek dochodzi ale silnik nie odpala :( pomocy
Jeśli brak iskry na jednym cylindrze to albo uszkodzony przewód wysokiego lub sama cewka...sama cewka jest cewką "podwójną" i iskra występuje jednocześnie na dwóch wyjściach...1/4 i 2/3
czujnik gmp jest czujnikiem położenia wału korbowego, szukaj go przy kole zamachowym, czujnik położenia wałka rozrządu jest przy wałku rozrządu. a sprawdź jeszcze czy iskry nie ma na wszystkich cylindrach czy może tylko na dwóch, jeżeli iskry nie ma na wszystkich cylindrach to najprawdopodobniej czujnik gmp albo cewka
Witam wszystkich Autko to Dodge Stratus benzyna 2,5l z 2004 roku. Brak iskry na dwóch cylindrach, upalony tranzystor w sterowniku, drugi tranzystor sprawny o oznaczeniach: D2D327 MOROCCO 048382 Czy ktoś się orientuje co to jest za tranzystor i jakie ma zamienniki ? Nic nie mogę znaleźć na ten temat. Druga sprawa to jak tam jest z immo ? W razie jakbym...
Świece sprawdzałem, iskrę również. W sumie na dwóch cylindrach byłby problem z mocą, jednak zbiera się w miarę ok.
mam problem mondeo 93 1,8 na gazie... spalił mi już 3 cewki zapłonowe...uszkadza je w ten sposób że na dwóch cylindrach nie ma iskry... problem występuje podczas jazdy na trasie, jeżdżąc po mieście wszystko w porządku... na jednej z tych cewek miałem efekt taki że po przejechaniu kilku nieraz kilkunastu km wyłączał iskrę na dwóch cylindrach po kilkunastu...
Jeżeli wpiąć kondensator to na pewno do plusa. Pozostaje pytanie, jakie zadanie spełniają dwa inne bolce (InI) i ( IN2), które są w tej wtyczce oprócz tego minusa, ale jest oznaczony. Myślę, że są to wejścia do wprowadzania impulsu, na które dwa cylindry ma iść iskra. Oczywiście każdy wie, że iskra w tego typu cewkach jest na dwóch cylindrach jednocześnie....
Witam, mam problem z samochodem , nie chcę w ogóle palić. Przez całą zimę i w ogóle od czasu jak go mam palił z pierwszego nawet w największe mrozy a pewnego dnia w ogóle nie chcę zapalić. Paliwo do świec dochodzi bo świece są mokre, iskra na pierwszych dwóch cylindrach jest a na następnych jakby co 2 iskra się pojawiała. Przewody i cewkę wymieniałem...
Bardzo dawno miałem do czynienia z Jawą a z dwucylindrową mało. Patrząc na załączone schematy nie potrafię zgadnąć jak steruje się iskrą dla dwóch cylindrów i gdzie podłączyć dwie cewki zapłonowe. Podłączenie do jednego zasilania i napędzanie jednocześnie dwóch obwodów to chyba niedorzeczne. Jak czytam schemat to akumulator jest tutaj marginalny (dla...
Mercedes W210 E230 z silnikiem M111.970 (150 KM). Po wymianie filtrów LPG samochód przejechał 10 km i nagle zabrakło iskry na dwóch cylindrach (1 i 3). Dziwne jest to, że to nie są dwa cylindry zasilane jedną cewką, ale dwa cylindry zasilane z górnych wyjść obydwu cewek. Sterowanie cewek z HFM działa, bo cylindry 2 i 4, na których cewki są bezpośrednio...
Cewka podwójna "przekazuję" iskrę do jednego cylindra albo do drugiego. Przy dwóch cewkach jedna iskra jest tracona. Będzie to pobierał ok dwa razy więcej prądu.
Witam Mam problem z odpaleniem Matiza, samochodem dojechałem do pracy bez żadnych problemów, po pracy samochód już nie odpalił, trzeba było holować. Po sprawdzeniu świec, okazało się że brak iskry na dwóch cylindrach, wymieniłem świece, kopułkę, kable WN, iskra wróciła, pacjent nie żyje. Sprawdziłem błędy, był 1 związany z czujnikiem optycznym, wymieniłem,...
A ja robię odcięcie sterowania jednej połowy cewki DIS - iskra wtedy jest na dwóch cylindrach. Sprubuj tak jechać :smoke:
Witam trochę się przeciągnęło ale, założyłem nowe cewki i nadal jest źle :-( tylko teraz zauważyłem że jak się nagrzeje to przestaje dawać napięcie na jedną cewkę przez co nie ma iskry na dwóch cylindrach i du.... a blada. Co teraz panowie zaproponujecie ??? Może moduł wymienić ? mam taki jak poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/5815203300_1...
Nie należy mylić kolejności zapłonów mieszanki, te zapłony (suwy pracy) występują w kolejności 1, 3, 4, 2. Natomiast iskry występują jednocześnie w dwóch cylindrach 1, 4 oraz 2, 3 1, 3, 4, 2 1----4 ---2----3
Jeszcze Ci zostały do wymiany kable zapłonowe.Miałem przypadek że w Polonezie upaliły się na dwóch cylindrach końcówki kabli zapłonowych i na tych dwóch cylindrach iskra występowała nierównomiernie.Ja poradziłem sobie w ten sposób że odgiełem końcówki zaciśnięte na ww kablach nieco odizolowałem przewód na kablach zapłonowych i ponownie zacisnełem końcówki.Praca...
W tym aucie jest podwójna cewka...Dochodzą do niej trzy przewody.Plus po zapłonie i sterowanie liniami AiB.Jeśli tak, to iskra przeskakuje jednocześnie na dwóch cylindrach np.na pierwszym zapala mieszankę a na czwartym oczyszcza świecę dokładnie w tym samym czasie.Analogicznie cylindry 2i3.Wniosek nasuwa się sam, siedzi cewka,przewód (zamiana z innym...
Powtarzam. Gdyby to był problem z czujnikiem położenia wału (impulsatorem) to by nie było wcale iskry. Brak zapłonu na dwóch cylindrach to np. uszkodzona cewka WN (po nagrzaniu dostaje przerwy lub zwarcia międzyzwojowego), brak zasilania na cewkę WN (zapłon TCI) lub uszkodzenie modułu zapłonowego (jednego z wyjść). Ale jak masz problem z pompą paliwa,...
No nie wiem jak jest w przypadku Rovera,ale często (wiedząc napewno że iskra "pojawia się na dwóch cylindrach jednocześnie"analogicznie jak było w fiatach 126 p,rozwiązanie dość często spotykane w 4 cylindrowych silnikach np:Lanosy,Mondeo )zamieniałem przewody wysokiego napięcia na odpowiednich cylindrach.Pozwalało mi to jednoznacznie określić czy wina...
Ostatnio obserwuję plagę uszkodzonych układów zapłonowych (moduł cewka ...) Mam przyrządzik do sprawdzania i co drugi trzeci ma objaw dużo słabszej iskry na dwóch cylindrach. Na Pb nie będzie większych problemów na LPG będzie szarpał. Tu i tu będzie dużo palić. Rada poszukać elektryka który potrafi zdjagnozować i ewentualnie wymienić cewki. Nie sugeruję...
Omega zrobione lecz po paru przejściach. Anglik był 2000r wiec czujniki miał nowsze dlatego nie paliła. Po wymianie czujników (oryginały siemens starego typu) zaczęła dobrze palić lecz nie miała mocy i paliła 30l/100km Sprawdziłem iskrę a tu na dwóch cylindrach nie ma iskry, wymieniłem aparat zapłonowy na stary i auto chula jak złe. Znakiem tego aparat...
Witam, Od kilku godzin walczę z moim Grand Scenic 1.6 16v z 2006 82 kW. Wczoraj było ok, odpalił normalnie, dziś nie odpalił. Rozrusznik kręci, aku naładowany, wszystkie kontrolki na desce ok. Żarówką sprawdziłem na wtyczkach przy świecach zasilanie i (cylindry liczę od paska rozrządu): - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych - cylinder...
Iskra ma być w tym samym czasie na dwóch cylindrach. Tłoki też pracują razem. Wałek rozrządu zamyka zawory raz na jednym cylindrze ,raz na drugim i dlatego cylindry pracują na przemian.
Drugi takie same wskazania ma, ale dotarły do mnie nowe tranzystory Sanken 2SD2141 te same oznaczenie co oryginalne z tym że ich wskazania wogule nie zbliżają się do tych oryginalnych, zamówione zostały na aliexpress gdyż nigdzie ich nie mogłem dostać. Nie wiem czy to są podróby czy co ale wyglądają na oryginał. Zostały oczywiście dzisiaj mimo tych...
Pytanie czy nie ma iskry wcale czy na którejś parze tj 1-4 lub 2-3 cylinder. Na dwóch cylindrach odpali ale bardzo opornie.
Jak na tych dwóch srodkowych cylindrach nie ma iskry, to zapewne cewka (one pracują w jednej grupie, na jednym uzwojeniu cewki). Na 100% będziesz pewny jak sprawdzisz, czy są oba sygnały kluczowania we wtyczce cewki.
Dla rozwiania ostatecznych wątpliwości dodam, że kolejność kabli na jednej cewce nie ma znaczenia - iskra jest w tym samym czasie na dwóch cylindrach, tyle że dla jednego z nich jest to początek suwu ssania, a dla drugiego - pracy.
Stary , na dwóch cylindrach jest iskra / jedna cewka/ , to test tak samo pokaże , a immo źle usunięte nie odetnie jednego przedwzmacniacz dreivera. Widze ,że Fazi ma o tym pojęcie!
Ten temat jest do opanowania, dość częsta usterka w autach tej marki. Pisałem, wymiana cewki nie pomoże, to zarzucono mi krytykanctwo. Podpowiem, iskra jest dobra zapewne na dwóch cylindrach, nie na jednym.
Witam, Problem jest nastepujący, mam do kupna C4 2.8, lecz ma problem z jedną cewką. zaczeło się to ponoć tak, auto zaczeło przerywac na gazie, na benzynie gostek nie jeździł, więc wymienił przewody WN, ale tylko 4, na cewce na której nie wymienił powstał problem. Rozwaliło cewke, po jej zmianie (tylko tej uszk.) problem nie ustąpił, tj brak iskry na...
RFNC21056 806. Cewki dwie nowe były podkładane Ngk razem z czujnikami wału korbowego i rozrządu w jednym czasie na próbę moja cewka jest ta druga z kwadratową kostką Na cztery piny w kostce, są też cewki z szeroką kostką do 140 konnej wersji ponoć ja Mam tylko trzy przewody we wtyczce ale tak było od początku świece wszystkie nowe na LPG tak samo chodzi...
Może być cewka ale miałem przypadek że seicento na dwóch cylindrach była słaba iskra silnik kołysał po podmianie cewki brak poprawy mimo że komputer wskazywał na cewkę okazało się że wina komputera .
Uprzejmie proszę o pomoc. Pojemniść silnika 1000 cm3 WTRYSK PALIWA Pali tylko na dwa środkowe cylindry, bo tylko tam jest iskra.Przewody sprawne sprawdziłem. Wymieniłem cewkę na nową, ale nie pomogło. Boję się że to może być komputer. Może ktoś miał taki problem, to bardzo proszę chętnie poczytam.
Witam, posiadam problem z autem Volkswagen Bora z silnikiem 1.6 ATN. Silnik po dłuższej trasie stanął, po ponownym odpaleniu auto jakby „huczało”, słychać też było lekkie piszczenie z okolic rozrządu. Auto odstawione do mechanika, sprawdził olej w normie, rozrząd na znakach, paliwo jest, iskra jest. Na dwóch świecach olej. Po sprawdzeniu kompresji na...
Nauczycielowi co nam podpadł wlaliśmy strzykawą z wężykiem olej do tłumika malucha. Po 200 m świeca dymna za nim i kierunek na warsztat. Diagnoza, remont kapitalny silnika. Po remoncie, przełożyliśmy kable WN w kopułce a miał kable z taką zieloną plastikową osłoną przy samej kopułce, że nie było widać. Maluch stał na warsztacie miesiąc, ściągano różnych...
Panowie w tym silniku występuje cewka dwubiegunowa, jak końcówka uszkodzona w ECU to brakuje iskry na dwóch świecach, jeśli jeden cylinder szwankuje to tylko winna cewka...co i tak nic nie zmienia bo sprawa nieaktualna...skoro rzęch został sprzedany
Witam Panowie. Potrzebuję pomocy odnośnie tego modułu "Ebza do Trabanta" chodzi mi o zasadę jego działania. Mianowicie chcę go podłączyć do motocykla CZ 350, a właściwie już podłączyłem i wszystko było by ok gdyby nie to iż jeden cylinder ma za wcześnie albo za późno iskrę, jeszcze nie wiem czym to jest spowodowane. Podłączyłem go do standardowego aparatu...
Ale auto chodzi tylko że na dwóch cylindrach, a na dwóch pozostałych iskry nie ma. Iskra znikła tylko z dwóch cewek. Najchętniej to bym przełożył ten sterownik ale problem jest z immo i możliwe że jednak tych ECU nie da się zamienić. Chodź patrząc na portalu aukcyjnym wpisując komputer almera 1.8 to początek czyli MEC20 jest na każdym a dalsze cyfry...
Witam. Nie mogę nigdzie znaleźć uściślenia definicji cewki podwójnej, więc proszę o pomoc. Nie będę się rozpisywał na temat usterki samochodu, bo raczej siedzi w cewce lub komputerze, ale chciałbym się dowiedzieć, jak działa cewka podwójna w samochodzie takiej klasy, jak stara meganka 1.6 8v z roku 1997. Dokładniej to chodzi mi o to, że z tego co wiem,...
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Yamaha XS400 z 86 r., motocykl na dwóch wałkach rozrządu. Problem polega na braku iskry na lewym cylindrze, nie jestem orłem z elektryki, przerwy w obwodach w postaci przetartego/przerwanego przewodu czy jakieś podmianki elementów jestem w stanie zrobić i na tym moja wiedza się kończy. Cewki zapłonowe po zamianie...
Więc uderzyłem ją pare razy ręką i obroty zaczeły wzrastać do 500. Biłem dalej i już było w normie 1000... Odepnij akumulator na kilkanaście minut,potem podłącz i odpal silnik bijąc tą nieszczęsną pompe.;). A tak poważnie to pasowałoby zmierzyć ciśnienie paliwa. Skoro świeci kontrolka to błędy poprosimy. Sprawdź czy na wszystkich cylindrach masz iskrę...
Pewne rozwiązania gdzieś tam podpatrzyłem, ale generalnie większość jest zmyślona. Zależy mi na tym obrotomierzu bo ma swoją obudowę i nie trzeba budować specjalnej, jak dla takich wyciągniętych gdzieś z deski rozdzielczej. W jednym i drugim przypadku jest silnik czterocylindrowy, tyle że w rzędówce podwójna cewka daje iskrę na dwóch świecach jednocześnie....
Witam. Brak pracy jednego cylindra. Znalazłem cylinder metodą wyciągania wtyczki. Świecy nie mogłem wykręcić, ale włożyłem inną w kapturek - nie było iskry po przyłożeniu do masy. Zamieniłem przewody - było tak samo. Wyjąłem cewkę, jest zespolona. Pomierzyłem miernikiem i od strony wtyczki opór nieskończony. Czyli ta cewka jest uszkodzona, ale ona składa...
Wyeliminuj definitywnie problem iskry aby po dwóch tygodniach pisania i snucia teorii nie okazało się że przyczyną jest przeskakująca gdzieś iskra .
Skoro kopułka jest dobra a na pozostałych dwóch jest iskra to uszkodzony przewód, świeca bądź brak sygnału na cewkę dla cylindra drugiego.
Na rozdzielaczu i przy świecach powinny być numer jak '1' , '2' itd. Poza tym przewody od świec mają odpowiednią długość tak, żeby się nie pomylić przy podłączaniu. Jakbyś miał źle podłączone to byś nigdzie nie pojechał ;) Kiedyś prosta metoda na sprawdzenie czy na każdą świecę idzie iskra było odpięcie kopułki rozdzielacza i lekkie jego odchylenie...
auto z roku 97. I sterownik bosch co pamietam. powiem jak to byln. Wymienialem uszczelke pod glowica. Skladajac rorzad uszkodzilem czujnik walka rorzadu. Kupilem nowy. Zlozylem. Chcialem odpalic a tu nic. Patrze brak iskry na trzech cylindrach. Wszystkie wtyki wpiete. Masa podlaczona. I na kapie brak bledow.
Wyrzuca błąd cewki Bank pierwszy cylindra i drugiego Nie no źle mnie zrozumiałeś Chodziło mi o to czy wtryskiwacz jak byłby uszkodzony czy Sterownik może wyłączyć przestać podawać iskrę na dwa cylindry żeby ominąć benzynę bo na gazie jest bez zmian nie wiem czy mnie rozumiesz.?
Chcę wzmocnić iskrę bo na wyższych obrotach jest przy słaba i nie spala mieszanki. Silnik jest po modyfikacjach i wyżej sie kręci. Mam wrażenie ze cewka nie nadąża sie naładowywać albo ja źle myślę. Wszystko jest dobre co teraz mam bo to wszystko sztuki nówki renomowanych firm. Co powiecie na spięciu dwóch cewek równolegle ?
Dziura to u mnie była, ale spokojnie dało radę dojechać. Czy nie wykręcać świecy może zależeć od tego czy kolega jest pewny tego oleju. Nagar już masz na tłoku i głowicy, zaworach - patrz zdjęcie - benzyna będzie go powoli rozpuszczać, stąd może być efekt "oleju" na świecy. Dziwi mnie po prostu że zarzuca po takich dużych dystansach, nie od razu. Mój...
A co ma rozrząd bo braku iskry na dwu cylindrach?
Co mu brakuje na pozosyałych dwóch? Benzyny czy iskry , szanowny kolega raczył sprawdzić , a tylko zapomniał powiadomic Szacowne grono?
Potrzebujesz sterownik, puszkę immo i klucz z transponderem. Zamieniłeś, ale nadal nie wiesz, czy chodzi dokładnie na tych dwóch co wcześniej, czy teraz usterka przeszła na dwa pozostałe cylindry. Trzeba było sprawdzić iskrę czy brakuje na tej samej WTYCZCE od cewki.
Jeszcze raz podmień świece i przewody. Skoro jest paliwo i iskra w odpowiednim momencie to cudów nie ma musi palić.
Z tego co pamiętam cewka wtórnego w F126p była jedna i były dwa przewody. Inicjacja zapłonu zachodziła w jednym cylindrze, który był w maksymalnym górnym położeniu co oznaczało, że dolny jest w maksymalnym dolnym. W Fiacie 126P tak nie jest. Jeżeli jeden tłok jest w GMP to drugi również jest w GMP. Różnica jest jeżeli w jednym cylindrze kończy się...
Witam, trafił mi się taki przypadek: Ford Escort 95r, 1.6 16V, EEC IV, sterowanie cewkami zapłonowymi bezpośrednio z EEC. Samochód nie zapala, słychać ża "próbuje" zaskoczyć ale nie może, zapach paliwa z wydechu. Okazuje się że nie ma iskry na cylindrach 1 i 4. Cewki sprawdzone, są ok. Zamiana końcówek powoduje że pojawia się iskra na 1 i 4 a nie ma...
Dzięki za podpowiedź. Po wymianie uszczelek (dwóch) po kolektorem ssącym samochód jak nowy.
To , że czuć paliwem , to jeszcze nie dowód,że jest w cylindrach. Czy są kluczowane wtryski , tam jest sterowanie grupowe. Silnik na dwóch wałkach rozrządu?
Chyba częściowo sam sobie pomogłem. Po ponownej wymianie modułu zapłonowego na stary problem z iskrą i immo znikł, przynajmniej częściowo. Immo się odblokowało a iskra co prawda pojawiła sie ale tylko na dwóch środkowych cylindrach. W tym momencie pojawiło się nowe pytanie: mam w sumie trzy moduły i wszystkie niby od 1,5 16v ale dwa na których autko...
Przejrzałem tematy na forum i nie znalazłem podobnej dolegliwości. Może toś z miał doczynienia z podobną usterką. Brak iskry na świecach 1 i 4 (auto pracuje na dwóch cylindrach), pomarańczowa lampka kontroli silnika się pali. Wymienione: - cewka - świece - czujnik położenia wału - przekaźnik dwu-funkcyjny Sprawdzone: - połączenia do cewki przewody ok...
Niemożliwa. Będziesz uprzejmy w końcu sprawdzić cokolwiek? Gdyby był uszkodzony DIS, to nie miałbyś iskry na dwu cylindrach z tej samej pary. Zmierz chociaż ciśnienie sprężania?
przewody są dobre bo iskra jest, ale nigdyt ich nie wymienialem są odnowości jak w wiekszości aut
witam.mam problem a mianowicie cos sie dzieje z moim oplem nie pali na dwa cylindry iskra jest sprawdzalem prad miernikiem i dochodzil do wszystkich wtryskiwaczy.prosze o pomoc.
Do odpalenia potrzebujesz iskry, paliwa, ciśnienia w cylindrach. Jeśli masz te wszystkie rzeczy, to pozostaje rozrząd. Z tego co opisałeś, to brakuje paliwa na dwóch cylindrach, czy tak? Posprawdzaj te rzeczy, o których wszyscy pisaliśmy i dopiero opisz efekty.
Jedna na dwa, nasadzona jest wprost na świecy i krótki przewód łączy z drugą świecą. Nie .... w korpusie cewki są dwa gniazda na kabel do dwóch różnych cylindrów
Witam. Samochód to Fiat Punto 2 FL, 2004 rocznik, 1.2 60KM. Objawy: Pracuje na dwóch cylindrach, występuje błąd P0351 Ignition Coil 1 Circuit Kable oraz świece zostały wymienione, brak poprawy, gdy występuje błąd pierwsza cewka nie daje iskry. Podejrzewam uszkodzenie cewki gdyż, po zamianie ich miejscami występuje brak iskry tam gdzie przełożyłem tą...
Moze cewka. Sprawdz w nocy czy nie ma przebicia na przewodach WN. A w dzien popatrz po silniku czy gdzies nie oderwal sie kabel. P.S. Iskra jest slaba czy cylinder nie pracuje? Bo to dwie inne zeczy i nie moga razem wystepowac.
Do indywidualnych cewek zapłonowych musisz mieć zupełnie inny moduł zapłonowy, a silnik musi być wyposażony w czujnik położenia wałka rozrządu. W starym rozwiązaniu masz cewki dwubiegunowe, w których iskra na jednym cylindrze jest „tracona”, w suwie pomiędzy wydechem a ssaniem. W nowym rozwiązaniu masz niezależne sterowanie cewek zapłonowych. Nie ma...
Znalazłem dziś w sieci: Typowe objawy wskazujące na uszkodzenie sterownika: - brak iskry na dwu cylindrach - brak możliwości uruchomienia silnika Chodzi o EEC IV
http://www.vectra-unlimited.pl/www_2/dzi... Zapewne to silnik NZ(przypuszczam). Możesz to zrobić bez szkody dla silnika. Ale najpierw upewnij się co do jakości iskry na tych "dwóch".(kable zapł. kopułka -zmienione na nowe??). Czy świece są mokre???
Są cewki WN z izolowanym uzwojeniem WN. Przykład F126p z bezrozdzielaczowym układem zapłonowym. Iskra slacze na dwóch świecach. Jedna jest tą właściwą a druga " martwą". Zresztą takie cewki stosowano jeszcze kilkanaście lat temu w sinikach o parzystej liczbie cylindrów.
Cześć wszystkim. Ogólnie z samochodami nie mam większego problemu i potrafię je naprawiać. Jednak z motocyklami mam mały problem. Dawniej jakiegoś SIMSONA nie było problemu zrobić ale trochę większe motocykle aktualnie mnie chyba przerastają. Mój znajomy przyprowadził mi motocykl. Choć ich nie naprawiam powiedziałem że do niego zajrzę. Zajrzałem. Motor...
A nie po jednym? Skoro ustawił na czwarty, to iskra na pierwszym pojawi się po jednym obrocie wału. Tłoki chodzą równolegle, ale pracę mają przesuniętą o dwa suwy, czyli jeden OWK. po 2pełnych obrotach wału byłby we właściwym miejscu. Po dwóch pełnych obrotach, iskra "wróci" na czwarty cylinder. Lampę stroboskopową już kupiłem, specjalnie do tego celu,...
z tego co widze to pali na jeden gar, bo po odłączeniu pierwszych dwóch fajek z świec nie widać różnicy. Nadal nie wiemy czego brakuje. Sprawdź iskrę na cylindrach dodatkową świecą , zmierz ciśnienie w cylindrach i ciśnienie paliwa
Oczywiście że nie. Ten moduł to dwie cewki dwubiegunowe, sterowane naprzemiennie, dające jednocześni iskrę na dwa cylindry - tzw. układ z iskrą traconą. Nie da sie tego wykorzystać zamiast aparatu zapłonowego - będziesz miał iskrę jednocześnie w 4 cylindrach, z czego w jednym na początku suwu sprężania, w następnym suwu ssania - niekontrolowane eksplozje...
...sterowanie cewki jest na pewno bo jak wyciągnełem cewke na zewnątrz założyłem na nią świece (nowe) i kręcąc patrzałem na to czy jest iskra więc iskra jest na dwóch zewnętrznych czyli na 1i4 potem na wewnętrznych 2i3... Dobrze rozumiem: - iskra jest na wszystkich 4ech swiecach, - wtryski podaja paliwo na wszystkie 4ry cylindry, A Ty piszesz ze nie...
Witam, najprościej jest zastosować cewkę zapłonową z wyjściem dwóch przewodów wysokiego napięcia np. tak jak to było robione w ostatniej wersji fiata 126p , lub innych producentów tylko że większość jest na cztery cylindry , istota tych rozwiązań polega na podawaniu naraz dwu iskier na świecach zapłonowych w tym samym czasie (ale cykle poszczególnych...
Witam! Mam taki nietypowy problem. Na benzynie chodzi na trzech cylindrach a gdy przełączę na gaz działa dobrze na czterech. Prąd jest na wszystkich(wyjąłem kable i iskra jest na wszystkich). Pomóżcie co to może być.
Iskra szeroka na 1,5cm i długa na około 1cm. Normalnie kurtyna ognia. Mało widziałeś. Układ zapłonowy typu TCI potrafi dać iskrę na długość kilku centymetrów. Przeciętny CDI daje iskrę na długość 2 cm. Problemy z przebiciami przewodów WN najczęściej zaczynają od nieprawidłowego przebiegu spalania — uboga mieszanka, wysokie ciśnienie w cylindrze,...
dwóch cylindrach trzech cylindrach cisnienia cylindrach
klimatyzacja citroen xsara skasowac nagrania 3000mah bateria
fritz ustawienia fritz ustawienia
TP-Link: Świeci tylko dioda Power - co robić? Czujnik przepływu spalin w Volkswagen Golf 7 - lokalizacja i objawy awarii