Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
Bez diagnozy nic nie ruszysz, podstawa działania w tej skrzyni to prawidłowe ciśnienie płynu w robocie, min. 35 bar (poniżej dobija pompa), nominalnie 42.
Ta pompa duża jest? Jaka wydajność, ciśnienie? Płyn nabłyszczający jest jakiś agresywny / zawiera jakieś rozpuszczalniki? Sam przewód (wąż) jest szczelny?
Przecież bez ciśnienia nie puści, to nie tak, że będzie tam wolny przelot. Ciśnienie powrotne wcale nie jest takie małe, weźcie zacisk, zalejcie płynem i zobaczycie, że nawet delikatne naciśnięcie tłoczka w zacisku wywołuje spore ciśnienie płynu. Jedyne wytłumaczenie to zbyt stwardniałe uszczelki w tłoczkach pompy.
Kup najtańszy zestaw tester do sprawdzenia obecności CO2 w układzie i będziesz wiedział co i jak. np. taki na 5 prób https://allegro.pl/oferta/tester-szczeln...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
regeneracje parownika robiłem 2 tyg temu( sam) więc na 00% wszystko jest ok było duże spalanie gazu ponad 30l/100 teraz 6-7l i skręciłem go na max żeby mało palił ale to nie przez to a pompa wody chyba by woda nie wracała z obiegu jak by pompa była uszkodzona co ciekawe byłem u 3 mechaników i żaden nie wie co mu jest z czego wszyscy na łatwiznę idą...
Ciśnienie płynu chłodniczego. Sprawdź wtyczkę czy nie uszkodzona, przewod elektryczny lub wymiana czujnika najprawdopodobnie.
Witam! Miałem to samo poszła uszczelka pod głowicą między 2 i 3 cylindrem i kanałem chłodzenia, objawy te same ubytek płynu,cisnienie za duże w chłodzeniu i okresowe dymienie i aha czysty olej. Nie czekaj jedź do warsztatu.
Witam, moim zdaniem przyczyna może tkwić tak jak pisałeś w małej przepustowości termostatu uszkodzeniu pompy lub przytkanej chłodnicy ale może poczekaj niech się wypowiedzą fachowcy w tej dziedzinie.
Moim zdaniem uszkodzony jest termostat i należy go wymienić. Do testów możesz go wyjąć i sprawdzić chłodzenie bez niego. Sprawdź też pompę wody, może w ogóle nie ma cyrkulacji płynu.
Może coś z serwem.A możesz sprawdzić np ciśnienie płynu w parametrach po tym jak trzyma?
niskie ciśnienie płynu hamulcowego
Może i bzdura, nie ja nazywam korektor "rozdzielaczem". Jak ktoś nie rozumie co robi, to nie powód żeby powielać bzdury. Pytanie zadałem, co to za wiązka elektryczna tam dochodzi? Wiesz może?
Witam co chodzi o hamulce w maluszku to jak pompujesz 4,5 razy rośnie pedał a po krótkiej chwili znów naciśniesz pedał i leci do podłogi to wkręć włącznik stopu o pół obrotu i sprawdż to trzeba kilka razy próbować nim się reguluje skok popychacza pompy hamulca , jak pedał leci to za bardzo spuszcza ciśnienie płynu. Blokujesz pompę hamulcową i jedziesz...
Widzę że nie ma co liczyć na pomoc
Wycieków nie widać?
Jeśli masz ciśnienie na wyjściu z pompy to sprawdź czy jest ciśnienie na końcu przewodu przy cylinderku. Pamiętaj, że ma tam być ciśnienie a nie wypływ płynu. Brak ciśnienia na wszystkich kołach wskazuje na pompę. Dodano po 8 Jeśli masz ciśnienie na wyjściu z pompy to sprawdź czy jest ciśnienie na końcu przewodu przy cylinderku. Pamiętaj, że ma tam...
O matko do kompletu brakuje tylko wymiany silnika a to od razu widać że uszczelka lub głowica w tym silniku nie ma prawa być bombelków itp, temperaturę to on ma trzymać lekko poniżej 90 i ma ją załapać po max 3 km wiem bo sam mam takie cudo...
Pompa jest silnikowa, czy wibracyjna? Tak czy inaczej - nie dymi w ogóle, czy jednak trochę potrafi dymu puścić? Możliwe jest (najbardziej prawdopodobne), że pompa daje zbyt słabe ciśnienie - powinna dostarczać duże ciśnienie; ilość płynu jest mniej ważna. Próbowałeś poprzez przewód doprowadzający płyn do komory grzewczej "wcisnąć" płyn - strzykawką,...
Witam. Przez świece samochód by Ci nie zgasł w czasie jazdy. Jeśli podczas jazdy nie świeciła się żadna kontrolka usterki silnika to sprawdź sobie czy się nie urwał pasek rozrządu. Jaki samochód ma przebieg? Czy jak kręcisz rozrusznikiem praca silnika nie jest taka jakby samochód nie miał kompresji? Przy kręceniu rozrusznikiem sprawdź czy się kręci...
Podaj może więcej szczegółów co z tym ciśnieniem. Czy wyrzuca płyn zbiornikiem wyrównawczym? Jaka temperatura silnika? Co z wyglądem oleju? Co jeszcze zauważyłeś?
Ciśnienie płynu w układzie hamulcowym jest generowane na końcu tłoka wraz z jego uszczelnieniem, chodzi o część najbardziej oddaloną od klamki. Drugi otworek (ten bliżej klamki) tak jak pisałem wcześniej służy do wyrównania ciśnień, inaczej uszczelnienie końcowe pracowałoby w niekorzystnych warunkach, które mogłyby doprowadzić do wycieków lub zaciągania...
No to jeszcze gorzej, znaczy że robi się ciśnienie i wypycha płyn, czyli jak by na zimnym było płynu tyle co trzeba to by wywaliło go korkiem, ale że jest za mało to tyle że napełnia zbiorniczek. Kolejny powód do wymiany UPG
Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
Olej OK, silnik chodzi normalnie. W zbiorniku płynu cały czas są wahania i bulgoty, jakby był zapowietrzony układ. Ale jak go odpowietrzę i zakręcę korek, przejadę się i odkręcam go spowrotem, to jest duże ciśnienie płynu, aż kipi. A ten na czujniku OK, a i wentylator przestał się włączać. Bezpieczniki całe, on ma jakieś dodatkowe czujniki?
Kolego czy mógłbyś przybliżyć miejsce powstawania dźwięku? Z tego co mówisz nic nie wynika.Kiedy ten dźwięk powstaje,czy jak mocno wciskasz pedał czy jak lekko czy bez zmian.Chodzi mi o to czy ciśnienie płynu w wysprzęgliku ma na to jakiś wpływ.
Może być zatkany mały obieg płynu, najczęściej w nagrzewnicy. W takim przypadku ciśnienie płynu chłodzącego wytwarzanego przez pompę wody pokonuje opór sprężyny w termostacie i na siłę przepycha płyn na duży obieg.
Pompa ABS i ESP to ta sama pompa, chyba że ja czegoś nie wiem... ESP jest usprawnieniem systemu ABS i bazuje na jego rozwiązaniach w kwestii wykonawczej kontroli układu hamulcowego. Kontroluje nie tylko hamulce ale i np moc silnika. Raczej to nie posiada własnej pompy, chyba że B5 ma coś inaczej. Pompa może być tylko ABS (dla aut nie posiadających ESP)...
zmieniałeś korek wlewu płynu chłodniczego? On ma zaworek i utrzymuje odpowiednie ciśnienie by płyn nie wrzał. U siebie zmieniałem co roku - koszt kilka/kilkanaście PLN w motoryzacyjnym.
szukaj gościa od dafa co frezuje bloki daf pod tuleje nadwymiarowe na allegro albo olx tam znajdziesz namiary. https://obrazki.elektroda.pl/5911436400_... 3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie. Ban.
Powietrza nie zassie z zewnątrz ale może wpompować z cylindra spalania przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą
Witam cię, przyjacielu, po przeczytaniu wszystkich twoich problemów związanych ze skanowaniem, a konkretnie z problemem powstającego ciśnienia w układzie chłodzenia. Mam praktycznie identyczny przypadek i nie mogę się z nim uporać. Jeśli to nie problem, bardzo proszę cię o podanie swojego numeru w celu konsultacji. Z góry dzięki i czekam na jakieś...
Witaj! Podaj ciśnienie do zbiorniczka od płynu i zacznij odpowietrzać od najdłuższej rurki. Pozdrawiam Miro.Nasz
to teraz pozostaje Ci odkręcić ogrzewanie na full i obserwować co się dzieje.Jak ubędzie płynu to nagrzewnica, większe ciśnienie i cieknie.
A leci płyn z obu spryskiwaczy ? ( jeżeli są dwa :-) ) Czy pod samochodem nie robi się kałuża płynu ? Pozdr. J.
Okablowanie sprawdzone. Ciśnienie płynu w blokach widać w stanie spoczynku oscyluje od 0-0.5bara przy wciśniętym pedale okolice 120bar. Podmieniłem czujnik stopu bez zmian, lecz jak odepnę go całkiem lub wyciągnę czujnik i dynda sobie luźno to wtedy problem nie występuje i ABS ASR ESP działa bez zarzutu.
Jeżeli pedał hamulca zatrzymuje się po silnym wciśnięciu, w tym samym miejscu ( nie płynie dalej), to wszystko jest w porządku. Nie zawsze. Właśnie przy lekkim wciskaniu potrafi przepuszczać, a przy energicznym wciśnięciu trzyma. Duże ciśnienie płynu sprawia, że uszczelniacze lepiej dociskają do cylindra pompy. Zjawisko znam z autopsji.
Tak jak pisałem w poście powyżej, dozownik wykorzystuje różnicę ciśnień przed otwarciem elektrozaworu i po otwarciu. Przed otwarciem ciśnienie ciśnienia w obwodzie płukania nie ma, po otwarciu ciśnienie powinno wzrosnąć do ok 3 atmosfer. Jeżeli nie wzrasta (małe ciśnienie w instalacji wodnej, lub brak dysz płuczących) to dozownik nie zassie płynu (ciśnienie...
No i cytryna odpaliła, niby wszystko jest ok. Zostały błędy abs. Konkretnie błąd prędkości obrotowej czujnika abs lewa strona przód i tył, zwarcie B -/+ , nieciągły, za niskie ciśnienie płynu hamulcowego i bląd hamulca ręcznego: brak komunikacji z abs, nieciągły... czujniki ciągłość mają, przy pomiarze oporu jest 0
Manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju i pomiar powinno być ok 4 bar przy 4000 obr./min. Sprawdzenie wszystkich połączeń masowych i wiązki od silnika do komputera i deski. Raczej problem po stronie elektryki ponieważ i czujnik temperatury i ciśnienia oleju sterowane są masą. Możliwe, że doszło do uszkodzenia wiązki w komorze silnika i pod wpływem...
Wspólnym mianownikiem tych wszystkich kodów błędów jest niewłaściwe ciśnienie płynu (w momencie odpowietrzenia siłownika sprzęgła, przy próbie włączenia jakiegokolwiek biegu) czy wreszcie niewiarygodny (implausible) sygnał z czujnika ciśnienia. Podaj mi jakie jest ciśnienie po włączeniu stacyjki (albo uruchomieniu pompy przez test pompy w DAVIE).
Może masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i ciśnienie wybija płyn.
Odkręcenie korka na zimno wszystko wyjaśnia. Działa to tak: silnik zimny - nie ma ciśnienia w układzie, silnik nagrzany - ciśnienie jest bo płyn zwiększył objętość, silnik ostygł - ciśnienie spadło do zera bo płyn się skurczył. Jeśli po ostygnięciu jest ciśnienie znaczy że czegoś przybyło, płynu nikt nie dolał więc przybyło gazu (kompresji).
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Odp jest prosta : czujnik ciśnienie płynu chłądzącego. :D Płyn chłodzący to gaz w układzie klimatyzacji :D
Więc mierz ciśnienie płynu przy samych zaciskach. Zmierz również podciśnienie na serwie.
Dozownik jest podciśnieniowy, wykorzystuje różnicę ciśnień przed i po załączeniu elektrozaworu. Jeżeli ciśnienie wody przed elektrozaworem jest za niskie (2 bar) i dodatkowo jest kiepskie zasilanie w wodę to dozownik nie zassie płynu. Zmierz ciśnienie wody po otwarciu elektrozaworu.
Tuleja na złom. Do tego jak dla mnie jest za nisko osadzona.
Witam, Posiadam samochód Citroen C 4 Picasso Sapacetourer z sinikiem 2.0 HDI 150 FAP( DW10FD) Blue_HDI. Problem to powracający kod błędu P20E8 (P20E8_00) Ciśnienie płynu mocznika za niskie. Szukam rozwiązania tego problemu. 1. ASO tu uzyskałem informacje że jeżeli niema ciśnienia w układzie to zbiornik AdBlue/UREA do wymiany. 2. Niezależny warsztat...
Musiałbyś zmierzyć ciśnienie przy jakim zaczyna wywalać płyn. Jeśli silnik się nie przegrzewa to może wadliwy jest zawór ciśnieniowy w zbiorniczku albo jednak sprężarka pompuje. Przy wadach w głowicy, albo w termostacie, zwykle występują gwałtowne skoki temperatury. Możesz zasymulować jakąś końcówką na zbiorniku powietrza niewielki ubytek, tak by sprężarka...
A nagrzewnica nie zapchana ? nie ma obiegu i wytwarza za duże ciśnienie
Możliwe, że wyciek jest tylko wtedy, gdy płyn się nagrzeje i wzrośnie ciśnienie w obiegu. Wtedy nie zauważysz, bo od razu odparuje. Najlepiej nabić zbiornik powietrzem około 8 psi i patrzeć/słuchać, skąd ucieka płyn lub powietrze, jeśli jest niski poziom płynu.
sprawdź poziom płynu hamulcowego
Z chłodnicy do zbiornika płynie. I na pewno płynie jeżeli masz 90 stopni i auto się nie grzeje oraz nie wzrasta nadmiernie ciśnienie.
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Witam! Jeśli jest to naczynie rozszerzalne, to tak musi być. Za duże masz ciśnienie w układzie. Musisz upuścić płynu z układu i powinno być w porządku, nie powinno lecieć z zaworu bezpieczeństwa. Ciśnienie w układzie powinno być poniżej 3bar przy nagrzanym układzie. Pozdr.
Zasada działania jest z grubsza taka sama za pomocą siły wywieranej przez ciśnienie płynu (powietrza czy płynu hydraulicznego) docisnąć okładziny cierne do bębna czy tarczy. W układach hydraulicznych mamy większe ciśnienie płynu więc cylinderki mogą być mniejsze. Dobry patent jest w Starach gdzie mamy cylinder pneumatyczny który ciśnie hydrauliczną...
jakie masz to ciśnienie ? wyrzuca ci płyn?
No ale tam są dwa czujniki jeżeli masz z ESP. Poza tym tak się dzieje jak się tylko czyta błędy, przecież w bodaj w czwartej grupie wskazań pokazuje jakie jest ciśnienie.
Olej ma wyższe ciśnienie od płynu chłodniczego więc zawsze dostaje się olej do płynu jeżeli masz nieszczelny wymiennik ciepła. Jedyne miejsce gdzie płyn może się dostawać do oleju do głowica, uszczelka i blok. W miejscach gdzie płyn chłodniczy przebiega obok kanałów powrotnych oleju w których nie ma ciśnienia.
Myjka pobiera płyn z pojemnika tylko na małym ciśnieniu na lancy. Czyli trzeba założyć dyszę płasko strumieniową i ustawić na niej niskie ciśnienie woda wylatuje z niej wtedy na małą odległość ale pobiera na podciśnieniu płyn ze zbiorniczka.
Podłącz manometr zamiast odpowietrznika i sprawdź ciśnienie płynu hamulcowego na kole. Zweryfikujesz ciśnienia, czy masz prawidłowe.
Czyli wniosek że ciśnienie płynu nie spada, może to problem pompy.
Witam wszystkich, mam B8 150 koni. Przy normalnej jeździe do 130 km na godzinę wszystko jest okej, przy prędkości 170 km na godzinę raptownie zaciąga płyn ze zbiorniczka, temperatura 90°. Odkręcając korek, jest bardzo wysokie ciśnienie i płyn wraca do normy. Wiecie, co to może być? Dodano po 1 Rozrząd z pompą wody wymieniony 1000 km temu i dalej to...
Na weekend spróbuje przepłukać nagrzewnice. Moim zdaniem nagrzewnica jest zawalona i ma przepływ tylko jak silnik wytworzy ciśnienie płynu. Są jakies środki do przeczyszczenia nagrzewnicy ?
Witam Mam taki problem. W zbiorniczku płynu chłodniczego robi się ciśnienie a temperatura silnika dochodzi nawet lekko powyżej 100 stopni. Minimalnie ubywa też płynu. Czy to na 100% uszczelka pod głowicą? Wycieków nie widać. Jeśli tak to jakich kosztów mogę się spodziewać? BMW E60 530i 2008r Silnik to N53B30 272KM Tak, wiem że to lipny silnik.
Rzeczywiście nie ma w tym filozofii. Przedni moduł SAM dostaje poprzez CAN sygnał i bezpośrednio drutem (bez przekaźnika) wysterowuje pompkę. Rzeczywiście komputer serwisowy Star Diagnose daje duże możliwości zarówno podejrzenia sygnału wysterowania w poszczególnych modułach po drodze jak również wysterowania z różnych punktów. Jak natomiast taki spryskiwacz...
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
Kolega ociz ma rację i nic mu się nie widzi , do poprawnej pracy tego układu chłodzenia wymagane jest ciśnienie , płyn może tam osiągać temperaturę ponad 100 stopni = fizyka 6 klasa.
Musisz szukać czujników z nowszych modeli samochodów(np vw t5),ponieważ starsze są tylko przełącznikami-ciśnienie jest albo go nie ma.Czujnik o który ci chodzi jest zamocowany na przewodzie HP klimatyzacji i nazywa się po prostu czujnik ciśnienia układu klimatyzacji. Czujnik wykorzystuje efekt piezoelektryczny, pod wpływem ciśnienia płynu zmienia się...
Dmuchałem w kranik w bloku bez głowicy po zaślepieniu kanałów w bloku i króćca na wąż. Dmuchałem sporym ciśnieniem (może nawet kilka barów)i z wodą w kanałach i bez wody. Nigdzie ani syku ani kropli. Piszesz, że dmuchałeś w kranik chłodnicy a korkiem chłodnicy i przelewem nie uciekało ciśnienie?
Możliwe, że na którymś garze już Ci popala płyn skoro miałeś dymek w ciepłe dni. Możesz mieć też walniętą nagrzewnicę/zawór trójdrożny bądź jakieś złącze. A środek auta nie paruje Ci zbytnio? nie śmierdzi płynem chłodniczym w środku? Odnośnie głowicy, podjedź do warsztatu i sprawdź ciśnienie płynu chłodzącego na rozgrzanym silniku.
Zdejmij koło i posprawdzaj. Skoro było syczenie to musiało być ciśnienie. Płyn hamulcowy bez wciśniętego pedału hamulca, bez pracującej pompy ABS nie ma ciśnienia - inaczej na stałe by hamulce trzymały. Może amortyzator wyciekł?
sterowanie jej nie ruszyło , ciśnienie płynu chłodzącego [PR192] 6,1 bar , clip nie widzi klimatyzacji - kalkulator nierozpoznany
Hm, temperatura płynu 99 no trochę poza OK ale ciśnienie tłoczenia za niskie [refrigerant pressure] prawdopodobnie gdzieś się ciut ulotnił.
to wygląda tak jak by korektor siły hamowania był wyciągnięty i dawał całe ciśnienie płynu na cylinderki.
U mnie zwarcie robił silniczek który odpowiada za ciśnienie oleju czy płynu który odpowiada za przerzucanie biegów. O ile dobrze zrozumiałem mechanika
Poluzowałeś ten odpowietrznik po zagrzaniu i blokowaniu kół? Da to jakieś pojęcie co może blokować, czy ciśnienie płynu z pompy nie maleje, czy w obu kołach tylko nie luzują się okładziny. Mój wężyk kiedyś był dobry, za to latał tam jakiś syf i blokował przepływ płynu. Reszta tak samo. Elastyczne przewody hamulcowe wizualnie z zewnątrz mogą wyglądać...
Temat na tyle mnie zaciekawił że aż co nieco poszukałem I oto czujnik ciśnienia odpowiedni do zastosowania jest używany jako: -Czujnik w zasobniku paliwa silników ZI z bezpośrednim wtryskiem benzyny (ciśnienie do 20MPa) -Czujnik w zasobniku paliwa silników ZS z układem Common Rail (ciśnienie do 200MPa) -Czujnik ciśnienia płynu hamulcowego w modulatorze...
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
To jeszcze ciśnienie w układzie do sprawdzenia jeśli korek sprawdzony.
Zobacz,czy waz doprowadzający wodę nie jest zatkany. Warunkiem prawidłowego działania jest dobre ciśnienie wody na wejściu.
Gdyż czujnik abs'u widzi, że koło nie obraca się, a pozostałe tak i upuszcza ciśnienie płynu w układzie.
A zaworek na zbiorniczku płynu chłodzącego sprawny? jak nie bedzie szczelny, albo będzie puszczal niższe ciśnienie niż powiniem, to tak sie bedzie działo.
Ciśnienie w jakiej wartości? Wyrzuca płyn?
myślę że jak już się przedostaje to jak samochód pracuje ciśnienie płynu, temperatura itd. dymienie po zapaleniu na biało przy tych temp. jest normalne ( różnica temperatur)
Ja bym radził sprawdzić czy zaciski nie są zaśniedziałe pod gumkami i wężyki bo spotkałem się z takimi przypadkami że w wężykach guma się rozszerza i przy hamowaniu jest wysokie ciśnienie, płyn przechodzi a z powrotem potrzebuje dużo więcej czasu.
Myśląc nad Twoją Astrą nie zadałem podstawowego pytania: jakie są przewody hamulcowe (stalowe czy miedziane) oraz czy zostały wymienione przewody elastyczne? Ja bym się pokusił o manometr, wpiął w odpowietrzniki i zmierzył jakie jest CIŚNIENIE płynu hamulcowego. Być może przewody elastyczne mają swój wiek, i nie dopuszczają na powrót płynu. Co nie zmienia...
Boki chłodnicy są mocowane na zatrzaski do korpusu. W kilkunastoletnim samochodzie mogą się zacząć problemy ze szczelnością w tym miejscu. W mondku masz układ ciśnieniowy. Podczas pracy ciśnienie wzrasta i płyn jest wypychany na tych łączeniach. Na postoju problem znika. Płynu nie widzisz, bo Ci odparuje. Jak dokładnie obejrzysz na brzegach chłodnicy...
Mam dwie pompy ABS'u, jedna z Golf'a III (3a0907379) a druga z Audi A3 ( 1J0 907 379 E) Gdy próbuje podłączyć je na krótko (na stole) to nie dają nawet najmniejszej reakcji... To normalne? Zaznaczam ze dałem napięcie na przewód od czujnika pedału hamulca i to tez nic nie dało :/ Rozumiem ze musi nastąpić ciśnienie płynu hamulcowego aby cokolwiek się...
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
Powodem może być słabe ciśnienie wody- nie wypłukuje do końca płynu z dozownika. Może też być przytkany otwór, przez który płyn wydostaje się z dozownika- trzeba wyjąć dozownik i umyć go dokładnie- niektóre płyny do płukania są gęstsze i zostawiają galaretkowaty osad.
Witam. że olej można sprężyc do dużych ciśnień i jak to się ma do zwężek Jak już pisałem, olej jest płynem nieściśliwym, więc nie można mówić o jego sprężeniu! Jeśli chodzi o zmiany ciśnienia płynu na zwężce, to dla płynów nieściśliwych dla tego samego rurociągu z tą samą zwężką, i przy takim samym przepływie, będą takie same zmiany ciśnienia na zwężce,...
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
Dokładnie, jadąc z otwartym układem gdzie nie wytworzy się ciśnienie płyn gotuje się w okolicy 100 st nawet poniżej. Więc na własne życzenie usmażyłeś silnik.
Powietrze przepływa bez przeszkód, ciśnienie robi ale płynu ani kropelki nie widać Nie moge zrozumieć . Jak ciśnienie robi jak płyn nie leci ?? Jak nie wypływa płyn z pompy to zazwyczaj uszczelka zamyka otwór wlotowy
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
ciśnienie płyn chłodniczy ciśnienie układ płyn ciśnienie płyn chłodzący
nokia wyświetlacz ikonka pcmcia telewizor potencjometr cambridge audio
Lokalizacja czujnika światła cofania Peugeot 307 1.6 HDI 2006 Mercedes W123 2.8 Gaźnik - Moc Silnika i Specyfikacja