Jako, że jestem nowy to na wstępie witam wszystkich Forumowiczów. Mam spory problem z samochodem i nikt nie potrafi mi pomóc i sam już też tracę pomysły dlatego mam nadzieje, że ktoś z was mi pomoże. Dane Samochodu: Citroen C5 2005 Silnik 2.0 HDi 136KM Układ wtryskowy Siemensa (bez pompki w baku) Problemem jest to, że silnik czasem nie odpala w 95%...
... normalna jazda jakbym miał opisać spalanie to 5L normalnie, 6L w zimę. I poniżej 5L było faktycznie jak się ciągnąłem a powyżej 6L, jak się deptało. To chyba typowe i miarodajne wyniki w przypadku tego auta. Reszta zależy od sposobu eksploatacji, na przykład obciążenia, aerodynamiki, itp. Bez dokładnych pomiarów są to jednak tylko subiektywne wrażenia....
Witam.Czytałem sporo o tym problemie ale mój się trochę różni silnik szarpie w przedziale obrotów 1800-2200 jak dodam gazu to przestaje jak delikatnie to szarpie kupiłem ten samochód bez korka paliwa sprzedający oświadczył że przez rok jeździł bez korka jak przegonie go pare kilometrów 3 tys obrotów problem znika tylko delikatnie podszarpuje kilka dni...
Proszę podajcie jakie będą obiawy kończącego się paliwa w zbiorniku ? 1. Zapali się kontrolka "rezerwa" 2. Po "wyssaniu" całego paliwa silnik zgaśnie :D Jeżeli nie masz "zasilania gazowego" to dalsza jazda będzie niemożliwa pompa to "wytrzyma bez problemu" jeżeli "wyłączysz zapłon". Jak dolejesz paliwo do zbiornika to może być problem z uruchomieniem...
Czujniki temperatury chłodziwa są 3 - włącznik kontrolki/czujnik wskaźnika na desce (zależnie od wersji), czujnik dla ECU, włącznik wentylatora chłodnicy. Dodatkowo od instalacji LPG powinien być czujnik temperatury reduktora (ale to już zależy od instalacji). z obserwacji dziejie sie to inaczej a mianowicie raczej ta benzyna jest jednoczescie zasysana...
Przed laty mieliśmy w firmie podobny problem z 125p. Mechanik rozkłał ręce, wymieniono wiele podzespołów, wykonano wszelkie możliwe regulacje a „maluszek” tylko średnie obroty i wolna jazda po mieście. Przyczyna była banalna. Korek wlewu paliwa był zatkany i w zbiorniku wytwarzało się podciśnienie którego pompa paliwowa nie była w stanie...
Witam serdecznie Panowie.... Jestem pod wrażenim ilosci podpowiedzi... Więc odpowiem na kilka pytań które Panowie mi zadali. 1. Oleju nie przybywa (na moje oko.Oleju jest na połowie zagłębienia na bagnecie). 2. Dziwne ale korek czuć paliwem... 3. Spalanie i jazda jak na w/w silnik jest Ok. 4. Sonda NOWA sprawdzałem czesto VAG'iem czy są błędy. BRAK....
Tylko nie lej pod korek żeby się nie ulało podczas jazdy 😁
Czyli dokładnie nie wiesz, czy silnik gaśnie przez brak iskry? Problem z paliwem powinien dać się wyczuć podczas jazdy poprzez utratę mocy, reakcję na otwieranie przepustnic, na koniec nierówną pracą przy biegu jałowym. Trzeba zajrzeć do serwisówki, bo zwykle od zbiornika paliwa wychodzi jeden wąż i jest to odpływ wody z zagłębienia na korek wlewu paliwa....
czujnik odparowywania par paliw też ma ogromne znaczenie. ODKRĘĆ na zakończenie jazdy korek wlewu paliwa i sprawdź rano co ci wskazuje. Jeżeli stan beny wróci do normy to zakładaj emu, lub odkręcaj korek paliwa co wieczór. ;-))
gdy nie będziesz mógł go zapalic to odkręc korek od zbiornika z paliwem jeżeli będzie duże podciśnienie i zapalisz po tym samochód to nie masz odpowietrzenia baku.
Czy kolega ma na myśli klapkę osłaniającą korek wlewu paliwa? Jeżeli tak jest w istocie to nie ma się czym martwić. Przecież ów korek zapewnia wymaganą szczelność. Ta zewnętrzna klapka jest jedynie "ozdobą" dla patrzących z zewnątrz! Chociaż, kiedy się spojrzy na bardzo analityczne umysły czasów teraźniejszych to utrata takiego elementu wiązać się musi...
Witam, mam mały problem z odpowietrzeniem zbiornika w moim quadzie 250. Posiadam korek Kayo A180 i problem jest z nim taki, że podczas jazdy wyciekało paliwo, więc dołożyłem drugą uszczelkę, ale przez to zbiornik przestał się odpowietrzać. Więc co mogę zrobić, żeby bak się odpowietrzał i paliwo nie ciekło?
Albo brak odpowietrzenia zbiornika paliwa (po dłuższej jeździe odkrecić korek wlewu,jak usłyszysz "pssssssss" to wiadomo),albo kończy się pompa paliwa.
witam, mam dokładnie ten sam silnik i identyczny problem, po rozgrzaniu tzn 15 ostrej jazdy zaczyna przerywać i gaśnie, ale odkryłem że gdy odkręcę korek od paliwa i popcham paliwo ustami, silnik zapala pracuje normalnie, robie pare kółek = 2-3min jazdy i gaśnie i tak w kółko, przyczyny też nie znam a tak wogle to jaka ma być swieca? Dodano po 12 zapomniałem...
Sprawdź jeszcze czy odpowietsznik zbiornika paliwa jest drożny. Po dłuższej jeździe zgaś silnik i odrazu odkręć korek od wlewu paliwa, nie powinno się wytważać żadne podcisnienie.
Witam. Jak wyżej koledzy wspomnieli. Wyświetlacz czasem pokazuje głupoty. Zatankuj pod korek pojeździj z 300km, zatankuj pod korek ilość paliwa podziel przez setki km czyli tu przez 3 i wyjdzie średnie na 100km. Inna sprawa styl jazdy - oszczędny. Nie zawsze jazda z 1,5 tys obr na 5 biegu i 50km/h jest oszczędna bo silnik się dławi i dostaje większe...
A może przytkany dopływ paliwa, lub korek w baku. Wtedy objawy pasują idealnie, po dłuższej jeździe brak paliwa w gaźniku. A jak postoi na jałowych to nadąża gaźnik napełnić.
Witam!Sprawdż czy paliwo dochodzi do pompy.Może filtr paliwa nie puszcza paliwa.Odkręć korek z dołu filtru paliwa i zobacz czy leci paliwo.Zakręć korek i póżniej odpal.
Siemka, zaopatrzyłem się ostatnimi czasy w sprzęt do monitorowania danych silnika w czasie rzeczywistym, sprawdzałem sobie kilka rzeczy, a moja szczególną uwagę przykuły kąty wyprzedzania zapłonu są one następujące: Wolne obroty: ~12 stopni - Jazda stałą wartością obrotową, niezależnie od ich wysokości (np. 2k, czy 4k, kąty są takie same): ~40 stopni -...
Po jeździe wysiądź z samochodu i odkręć korek wlewu paliwa uważnie słuchając. Jeśli syknie to znaczy, że zatkany jest otworek odpowietrzający i pompa ma problemy z zasysaniem paliwa.
61 czujnik przewietrzania baku Zawór nie czujnik, to ten na głowicy przy wtryskiwaczach. Sprawdź czy nie masz dużego podciśnienia jak odkręcisz korek wlewu paliwa po jeździe.
sprawdź jeszcze odpowietrzenie zbiornika paliwa,jak ci się jeszcze raz to przytrafi to odkręć korek wlewu paliwa i zobacz czy pójdzie powietrze.
Witam, wystarczy jednak w takim motorowerze - zatkany rdza / kurzem korek paliwa [ otworek odpowietrzenia ] lub zle przepuszcajacy benzyne kranik przy zbiorniku - i 'kicha', nie bedzie chcial jezdzic albo bedzie sie wlasnie ledwo - ledwo turlal... Wszystko musi byc dokladnie oczyszczone - zwlaszcza wlasnie korek zbiornika i kranik paliwa [ szczegolnie...
Poluzuj korek wlewu paliwa w zbiorniku, jeśli silnik się nie zapowietrzy- przetkaj otworek w korku.
Ta w baku od zasysania paliwa nacina się ją tak by paliwo mogło być c zasysane nawet jak dotknie do niej dno baku . Druga sprawa to że mogłeś kupić korek do malucha nowszego z pochłaniaczem paliwa i wtedy jest szczelny korek w starszych nie było tego wynalazku i korek miał zaworek podciśnieniowy który wpuszczał powietrze do baku.
Odpowietrzenie w baku. Po dłuższej jeździe autem przy niesprawnym odpowietrzeniu robi się tam podciśnienie, które po zgaszeniu auta cofa paliwo. Odkręć korek wlewu paliwa od razu jak zgasisz samochód. Pozostaw go tak na drugi dzień i zobacz jak z rana odpali.
A nie masz czasem "psyknięcia" jak odkręcasz korek po dłuższej jeździe? Być może siada już pompa paliwa.
na końcówce baku takie zaskoczenie. Co sądzicie?? zatkany filtr paliwa , wytracenie parafiny czy jakaś inna przyczyna ? Parafina raczej nie bo za małe mrozy ale jak końcówka paliwa to może zassało z dna zbiornika jakiś szmulc z wodą i powstał korek lodowy w układzie zasilania paliwa .
Odwieczny problem jazdy na styk . Lejesz pod korek i dolewasz potem co 2-3 dni pod korek. Problem sam znika.
Na początek sprawdź odpowietrznik zbiornika paliwa, gdy zgaśnie odkręć korek zbiornika,
Więc miernik do ręki i jazda. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz... Skoro wskaźnik opada w trakcie jazdy ze względu na zużywanie paliwa (więc teoretycznie pływak działa) dlaczego jak zatankuje po korek pokazuje mi że mam 3/4 baku. Jakby pokazywał mniej paliwa niż jest rzeczywiście.
Po długich bojach znalazłem wreszcie przyczynę duszenia sie silnika w czasie jazdy na wyzszych obrotach powyzej 50km/h. Winny był korek zbiornika paliwa. Oryginalna dziurka nie nadązała z uzupełnianiem powietrza i dopływ paliwa był nie wystarczajacy. Po wywierceniu nawego otworka problem zniknął i ogarek jezdzi. Pozdr
To że dymi po tym jak się przyłoży do pieca to sią czasami zdarza jak jest niskiej jakości paliwo albo i też o tym że wtryski leją (ale to będzie także odczówalne przy dynamice jazdy). Ważne by dym nie byłe niebieski !!! bo to już sprowadza powoli samochód do remontu. W Audi 100 2.5TDI gwizd turbiny słychac jak jest zimny silnik i chłodno na polu wtedy...
zdejmij korek wlewu paliwa i sprawdz
Witam a jakim programem sprzętem diagnozowałeś usterkę jest wyszczególnione że zawór sterujący dawką paliwa może być też automat pompy najlepiej sprawdzić zasilanie pompy czy podaje na filtr i czy podaje na wtrysk widziałem że był też wymieniony jako błąd korek zbiornika paliwa sprawdź drożność tego korka
Ewidentny problem z paliwem. Kiedyś była akcja serwisowa bo smoki w baku rozszczelniały się i ssały powietrze przy niskim stanie paliwa. ON teraz tani,dotankuj pod korek. Inaczej to tylko kompa na siedzenie i sprawdzić podczas jazdy jak gaśnie.
Gdy tankujesz paliwo tym grubym to powietrze uchodzi tym oznaczonym czerwonymi strzałkami. Owszem. Ale gdy zakręcisz korek, przewód ten nie ma połączenia z atmosferą, więc na pewno nie działa 'odpowietrzająco' w czasie jazdy. Służy on tylko do wyprowadzenia oparów w czasie tankowania (które to opary wciąga pistolet dystrybutora). Dodano po 36 Masz...
Witam. Prawdopodobnie niepoprawnie zamknięty korek wlewu paliwa lub jego brak, lub usterka w obwodzie wykrywania obecności korka. Podczas jazdy z prędkością wyższą niż ok. 20 km/h powinna przejść na czerwony.
Panowie a gdzie znajduje się korek do podłączenia manometru ? Nr 2 na obrazku https://obrazki.elektroda.pl/3892573800_... Narastanie poziomu oleju ponad max jest związane z jazdą na krótkich trasach. Sterownik silnika inicjuje wypalanie filtra DPF które zostaje przerwane. I tak kilka razy. Dawka paliwa jest zwiększana w celu osiągnięcia...
No chyba, że to jest sprawka kompletnie debilnego komputerowego systemu zarządzania poziomem paliwa koncernu Renault. Miałem tak w starym Twingo 2001 ale podejrzewam, że to dotyczy wszystkich modeli. To jest jakiś absurd - pomimo że komputer otrzymuje realne informacje z czujnika paliwa, to i tak stosuje jakieś preinstalowane algorytmy i pokazuje czasem...
Jak ci auto stanie, to szybko odkręć korek wlewu paliwa. Jak syknie i zaciągnie powietrze, to masz niedrożne odpowietrzenie.
Spróbuj Wymienić filtr paliwa może Ci to pomóc. Przeprowadz jeszcze jedną próbę , jak maluszek zacznie szarpać zatrzymaj go i otwórz korek wlewu paliwa - jeżeli zassie powietrze po otwarciu to masz przyczynę .BRAK ODPOWIETRZANIA ZBIORNIKA
Witam. Wójas mój ma kadeta i coś ma nie tak z odpowietrzaniem. Podczas jazdy auto słabnie, a jak odkręci korek to słychać powietrze aż paliwo "zabumboli". Szukaliśmy odpowietrzenia w korku, na wlewie paliwa i nic. W okolice wlewu idą jakieś dwa wężyki czy to one są odpowiedzialne za odpowietrzenie? Czy odpowietrzenie w tym aucie odbywa się jakoś automatycznie?...
Witam Wszystkich Mam taki troche dziwny problem Po włączeniu zapłonu słychać jak pompa podpompowala paliwo ale jak odkrecilem korek na listwie wtryskowej do podłączenia manometru to nie lecialo paliwo (?) A jak odpale samochód wystarczy że lekko poluzuje ten korek to sika benzyną Dodam że odpala dobrze tylko szybko musze go przygazowć zeby utrzymał...
LUDZIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! W y w ten sposób wymienicie pol auta a problem jest banalny i b, czesty w tych autach wystarczy odłaczyc przewóc od zbiornika z weglem aktywnym przeczyscic toto ustrojstwo i jazda!! albo po prostu odkrecik korek z paliwa ...........:D. Mozecie wierzyc albo nie ale to to na 100! a nie takie diagnozy jak tu padaja....
Zaworki w pompce paliwa lub... odkręć korek wlewu. Może masz zatkane odpowietrzenie i robi ci się odpowietrzenie lub zapchany lub poluzowany smok od paliwa. Wtedy demontaż baku i czyszczenie.
Na poczatek proponuje sprawdzic wlew paliwa i jego korek. Bardzo czesto uszczelki korka sie wyceraja i przez to czuc paliwo. Podczas jazdy oczwiscie podmuch wiatru "zabiera" ten smrod. Druga rzecza ktora bym sprawdzil to jak poprzednik napisal uklad doprowadzenia paliwa czyli wezyki zarowno pod maska jak i pod autem. Trzecia rzecz to uklad odpowietrzania...
Witam, jesli obojetnie jaki silnik - zaczyna po chwili jazdy 'zwiekszac samoczynnie obroty', to powod moze byc dosc prosty, ze zaczyna brakowac paliwa [ obniza sie poziom paliwa w komorze plywakowej ] w gazniku, mieszanka staje sie 'uboga' i silnik wchodzi samoczynnie na wyzsze obroty. Najlepiej sprawdzic - czy kranik sie czyms nie 'przytyka', np. jakims...
Może zapowietrza się układ paliwowy.Po zgaśnięciu odkręć korek zbiornika.Jak będzie duże zassanie do środka to może być słabe odwietrzenie zbiornika i nie podaje paliwa.
Co z tą pompą - słyszysz ją przez kilka sekund od włączenia zapłonu (bez kręcenia rozrusznikiem)? Możesz rozpiąć szybkozłączkę przy filtrze paliwa, włożyć wężyk do butelki i włączyć zapłon. Dostęp do pompy masz pod tylną kanapą, jak nie masz zatankowany "pod korek" to nie musisz spuszczać paliwa by wyjąć pompę.
Najpierw proponuję sprawdzić opory pojazdu, to znaczy trzeba się rozpędzić na płaskiej drodze do szybkości dozwolonej, wrzucić na luz lub nacisnąć sprzęgło i obserwować jak spadła szybkość pojazdu. Trzeba uważać aby nie było wiatru. Warto rzucić okiem na koła, czy jest dobre ciśnienie w oponach, czy po jeździe poza miastem któryś hamulec nie jest cieplejszy...
witam mam silnik 18 16v i instalacje sekwencja gaz na gazie jezdzi bez problemów a na benzynie problem przejade pare km i naciskam na pedal gazu a tu nic i czasem sie cos odblokuje i podaje paliwo i jedzie albo musze stanąc silnik nie gasnie i znowu jedzie a gdy przejade troche dłuzej na gazie to zas problem sie pojawia przerywa raz dostaje paliwo raz...
Witaj, Na francuskim forum odnalazlem ci takie cos : Znaczenie kodu usterki silnika P182A jest rodzajem zespołu napędowego, a kiedy lampka kontrolna silnika pojawia się, kod P182A przy pierwszym należy sprawdzić korek wlewu paliwa. Pociągnij, ponownie dokręć i spójrz na czapkę, aby zobaczyć, czy nie ma w niej pęknięć. Kontynuuj jazdę i sprawdź, czy...
Może warto by sprawdzić czy kolega nie ma zatkanego syfem lub w skutek korozji odpowietrznika na smoku ze zbiornika ..? przychylam sie do rady innych kolegów jak masz ciemny kolor paliwa wymień o-ringi -- po zużyciu ponad 60%paliwa przy zamkniętym zbiorniku wytwarza się podciśnienie w czasie jazdy ok jak na postaju wysysa paliwo przez nadmiar i zasilanie...
Witam, moze byc prosta 'usterka' - zatkany korek w baku / brak otworka odpowietrzenia zbiornika lub zatkany tenze otworek - brudem, paprochami, rdza - jesli jest metalowy, itp. Moze byc takze - zatkany osadami ze zbiornika kranik paliwa, odstojnik - pelno osadow ze zbiornika i przez to paliwo przesacza sie bardzo powoli, naleci tyle - ze silnik odpali...
Jak opiłki widać gołym okiem to ich tak mało nie jest manometr prawdę ci powie. I jeszcze jedno bym, sprawdził odkręć korek wlewu paliwa i wtedy spróbuj się przejechać może masz zapchane odpowietrzenie baku i przy większym poborze paliwa robi się podciśnienie co w efekcie powoduje błędy podczas jazdy.
Sprawdź korek paliwa. Filtr paliwa na pewno jest, i może być brudny. Za wysoko iglica w gaźniku będzie powodowała szybsze wypalanie paliwa, źle ustawiony skład mieszanki (za bogata) będzie również dawać taki efekt.
tzok Po zatankowaniu pod korek wskazówka pokazuje pełny ale po 10 min jazdy spada na 3/4. Sprawdzałem ile przejadę na pełnym zbiorniku aż do zgaśnięcia silnika z powodu braku paliwa i wyszło 1025km. A co do wskaźnika spalania to znajomy ma identyczną toyotę i na postoju pokazuje 0,6l/100km.
Żona była na przeglądzie samochodu, przeszedł tak jak zawsze poprawnie. Ale padła sugestia że kontrolka rezerwy padła. https://obrazki.elektroda.pl/2335389100_... Na przeglądzie wskaźnik paliwa był około 3 mm pod kreską A (jak na rysunku). Faktycznie nic się nie świeciło od rezerwy. Instrukcji nie mogę znaleźć. W sieci jest niby informacja...
W Nowym Sączu, ale trzeba pokonać łuk, ruszanie pod górkę,no i jazda po mieście, nie ma tramwai, staruszek na przejściach, jest jeden wielki korek, tak że siedząc wygodnie w samochodzie egzaminacyjnym, masz zaliczony egzamin. No i zjedz ze dwa batony. P.S. Dlaczego na egzaminie pytają o pierdoły typu: zbiorniczek spryskiwacza, a nikt nie pyta gdzie...
Może się robić podciśnienie w zbiorniku paliwa (odkręć korek i pojeździj) może czujnik na wale,filter paliwa, pompa paliwa itp. Nic narazie nie sprawdziłeś, to jak wróżenie z fusów.
Sprawdź korek wlewu paliwa, chyba powinien być z odpowietrzeniem - może być uszkodzony. W przypadku braku odpowietrzenia w zbiorniku wytworzy się podciśnienie i problem gotowy (w dieslu szczególnie)...
senio- zlikwiduj zbiornik paliwa, załóż jeszcze cztery elektrolizery i będziesz jeździł na samej wodzie. ;) Jesteś w stanie się umówić i podrzucić nam samochód to wiarygodnych testów? Przynajmniej będziesz miał (i wszyscy na forum również) obiektywne wyniki. Spytam jeszcze, czy szacowałeś błąd pomiaru tzn. 50/50 (jazda po mieście i jazda po mieście...
Na moje oko to układ zasilania silnika paliwem - może być kilka przyczyn: - syf w baku i pompka zasilające nie może pociągnąć paliwa - zbyt szczelny korek wlewu paliwa (w baku robi się podciśnienie) - zużyta/uszkodzona pompka zasilająca (wyrobiona/pęknięta membrana) - zapchany któryś z przewodów paliwowych - zapowietrzony układ paliwowy - zapchany filtr...
Przyjacielu, już ci mówię, dlaczego tak drogo, nie podałeś, że jest to silnik 1.8 20-zaworowy, w którym kolektor ssący przykrywa odmę No ok, ale filtra paliwa nic nie przykrywa i nie jest z fabryki jeszcze, więc standardowa wymiana, a tam ze wszystkim był problem. Swoją drogą to nie wiem, na czym polega ten gwint helicoil, to jest jakaś partanina,...
Nie możliwe, sprawdz czy nie ma wycieku paliwa. Zatankuj pod korek pb i sprawdź czy wskaznik nie oszukuje przy kokejnym dolaniu pod korek. Spalać dwóch paliw raczej nie może, bedzie się dusil i nie miał mocy. Sprawdź o ile jest podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, moze nim ucieka pb do kolektora. Ewentualnie mogą lac wtryski przy emulacji. Dodano...
oznaczenie silnika jest potrzebne... jest to część nr silnika.... np. C16NZ, X16XZ itp... a sparwdzić to mozesz w bardzo prosty sposób.. mianowicie gdy samochód Ci zgaśnie odkręć korek paliwa i słuchaj czy nie będzie słychać jak zasysa powietrze(nie powinno zasysać)...albo poprostu odkręć korek i bez korka pojeźdź trochę... pozdrawiam
Nadal opony 195/55/15 wyglądają jak niedopompowane a w słońcu mierząc jest nawet 2,6 na każdym kole, w cieniu 2,4. Bo są to widać opony "miękkie" i tak ma być. Też miałem takie miękkie Bridgestone, zmieniłem ostatnio na twardsze i nie są już jak flaki ale komfort resorowania mocno ucierpiał. Nie przejmuj się tym - widać Twoje opony takie mają być....
Czy po takim przymuleniu sprawdzałeś świecę (kolor, mokre/sucha) i czy ma "bogatą" iskrę. Sprawdź filtr paliwa, może zanieczyszczony i silnik nie otrzymuje odpowiedniej dawki paliwa. Może korek zbiornika niedrożny i podciśnienie "blokuje" dopływ paliwa do gaźnika. W jakim stanie są uszczelniacze wału silnika i "zawór membranowy". Może moduł szwankuje...
Tak, niedawno kupiłem to auto, a dokładnie 16 czerwca, więc minęło 14 dni, więc oddać auta nie mogę. Wracając do tematu, zrobiłem C4 2,5 tys km. I było wszystko ok, pojawił mi się błąd antypoluton defekt, ale przy dłuższej jeździe problem znikł. Po zatankowaniu do pełna i ruszeniu w trasę, tzn. 160 km, to tak przy przejechaniu 100 km zaczęło z wentylacji...
Rozumiem, że na początku toczydełko jeździ normalnie. Problem pojawia się z czasem. Zrób na początek prostą rzecz. Jak ci zacznie przerywać to odkręć korek wlewu paliwa. Mi to wygląda na zapchane odpowietrzenie zbiornika. możesz też mieć zabrudzonego smoka od paliwa. Wtedy demontaż baku, wyciąganie końcóki i czyszczenie.
Jak ci zgaśnie, to odkręć korek wlewu paliwa. Jak syknie, to znaczy, że zatkało ci się odpowietrzenie zbiornika i robi się podciśnienie. Durna usterka, ale tez kiedyś taką przeżyłem. Pop przejechaniu kilkunastu km auto nagle zaczynało kaszleć, krztusić się i gasło.
Nie masz przypadkiem nawyku tankowania "pod korek"? Jeśli tak - to z dużym prawdopodobieństwem paliwo dostało się do przewodu odpowietrzającego zbiornik paliwa (w skrajnym przypadku trzeba udrożnić przewody i filtr węglowy). Sprawdź również przewody paliwowe przy pompie paliwa (pod tylną kanapą), czy nie są "mokre". Przy silniku giętkie przewody z czasem...
A weź ty sobie odkręć korek wlewu paliwa, jak ci auto zacznie gasnąć. Ponieważ w maluchu nie psują się tylko boczne szybki, jeśli nie są uchylane, to możliwe jest, ze zatkało ci się odpowietrzenie baku i jak zrobi się podciśnienie, to paliwo przestaje płynąć i auto zaczyna szarpać i gaśnie.
Jeżeli masz filtr paliwa z czujnikiem na obecnośc wody to pali sie jak jest w osadniku woda .Spusc ja na dole filtra jest wkrecony korek .Ja miałem 3 spalone swiece i nic nie swieciło.Mam ten sam rocznik auta,
Witam mam problem z Leonem 1m 2006r 1.6 16v BCB. Co jakiś czas wyskakuje epc i check a auto przestaje reagować na pedał gazu. Obroty wtedy falują. Trzeba zgasić ,zapalić i auto jedzie. Po kilku odpaleniach błędy same znikają. Z tego co zauważyłem ale mogę się mylić występuje to pod obciążeniem i podczas jazdy w trasie. Np podjazd pod duże wzniesienie...
Mi na samym opalaniu zużywa tyle paliwa. Zalewałoby Ci silnik, nie chciałby chodzić na benzynie/ciężko byłoby go uruchomić. Nie patrz na wskaźnik poziomu paliwa, patrz ile benzyny faktycznie masz w zbiorniku (a to możesz sprawdzić wyłącznie lejąc pod korek, jeżdżąc i ponownie lejąc pod korek). Skąd wiesz, że spuścili Ci tylko 1/4 zbiornika, może spuścili...
To co pokazałeś czerwoną strzałką to spust wody. Spuszcza się kiedy odkręcisz ten pierścień po prawej stronie tej strzałki. To jest korek, a czasami zamiast niego jest czujnik obecności wody w filtrze. Na końcu korka jest oring więc, albo on puszcza albo korek jest pęknięty. Spróbuję znaleźć w swoich materiałach i pokazać jak to wygląda. A odpowietrza...
Witam. Moim problemem jest zasysanie baku podczas pracy silnika, czy na gazie czy na bezynie. Najpierw slychac jak bak sie kurczy az strzela co jakis czas, a nastepnie maly problem z odkreceniem korka, jest takie cisnienie ze ciezko go odkrecic. I w tym czasie slychac pod maska, czyli w okolicach komputera po stronie pasazera tykanie raz szybkie a raz...
Co do odpowietrzania zbiornika : może być zatkany wężyk odpowietrzający. Ale najpierw sprawdź czy to to, jak silnik zgaśnie powoli odkręć korek wlewu paliwa i zobacz czy wyrażnie zasyczy powietrze (zbiornik zassie powietrze bo jest w nim podciśnienie). Jęsli przy odkręcaniu korka nie syczy to nie to (w zbiorniku nie ma podciśnienia). Pozdrawiam.
OK dziękuję za odpowiedź. U mnie silnik niby chodzi ok przy bardziej dynamicznej jeździe, ale na wolnych obrotach i przy ruszaniu, zmianie na 2 bieg silnik dziwnie się zadławia. Poczytałem już wiele tematów i kolejnym etapem jest odma. Wygląda na to, że coś jest nie tak z powietrzem. Samochód też dość sporo pali, może brak powietrza rekompensuje dawką...
Witam. Mam problem z samochodem jak w temacie, jeżeli zostanie zatankowany do pełna (pierwsze odbicie pistoletu) to po pewnym czasie, podczas postoju zaczyna ze zbiornika wypływać paliwo. Potrafi tak wyciec nawet 2 litry paliwa (zebrane do podstawionego zbiorniczka. Jeżeli zatankowany jest do połowy, problem nie występuje. Dodatkowo jeżeli jedzie się...
Witam! Widzę że temat wałkowany dość dawno temu, ale się do niego dołączę. W moim Berlingo 1.9D też występuje podobny problem, mianowicie kiedy zatankowałem auto pod korek to wskaźnik paliwa poszedł do góry do pozycji pełny w miarę upływu paliwa spadał i wszystko było w porządku do momentu gdy włączyła się kontrolka rezerwy. Myślałem że mogę przejechać...
Wykonałem porządną próbę drogową, ale była to wyłącznie trasa prawie bez miasta. Przejechałem 1015 km. Przed wyjazdem zalałem pod korek, po drodze wlałem 20 litrów i po powrocie dolałem oczywiście też pod korek, weszło 61 litrów. Jak widać wynik całkiem dobry (8,2 l/100 km),ale jazda całkiem spokojna 100-120 km/h. Przed wyjazdem zmieniłem koła na letnie....
"Krakowski" system sprawdza się nieźle przy małym ruchu. Czasem zmusza do przyspieszenia maruderów. i to jest dobre. Ale przy korkach nie pomoże. Jednak myślę że system który informuje: "zwolnij bo przed tobą jest korek", co prawda nie zwiększy przepustowości drogi ale mógł by upłynnić jazdę dać oszczędności w paliwie, zmniejszyć emisję spalin itp....
Tak tak , lepiej przepalać w zimie, lepiej niech naciąganie wilgoci, niech się rozrusznik zagrzeje z akumulatorem bo wiadomo silnik letnim olejem zalany. Same plusy, uwierz mi moje motocykle są zadbane, nie ważne gdzie jadę czy to 100 czy 2000 km to siadam i wracam bez przygód. Jak jest zimno i wilgotno w garażu to pokrowiec nie pomoże itd. Nalanie...
Dzięki za odpowiedź. Pozycja pieca jest chyba dobra. Stoi w pozycji "normalnej" tzn. napisami do góry, jest poniżej zbiorniczka wyrównawczego i przewodów paliwowych przechodzących przez ścianę grodziową. Wylot skierowany w dół i ku tyłowi pojazdu, by nie tłumiło go powietrze w czasie jazdy, wlot zrobiłem za reflektorem - zagięty w dół by nie łapał brudów....
Łączy się. Jak pisałem wcześniej jedyny błąd jaki się zapisuje w silniku to nakazujący wykonanie resetu i odbycie jazdy próbnej. I tu się pojawia problem bowiem pod koniec resetu pojawia się komunikat, że sterownik CDI ma stare oprogramowanie i należy wykonać upgrade. Po czym pokazuje iż reset przebiegł pomyślnie ale na zegarach nadal jest komunikat...
Pod kołem pasowym powinien być wentylator, sprawdź czy łopatki są całe. W tej skrzyni ciężko sprawdzić stan oleju ponieważ brak jest zbiornika wyrównawczego. Najprostszy sposób to wymień olej, jak dobrze pamiętam wg wskazówek to 5w50, sam mam taki zalany. Aby wymienić: Pod skrzynią (musisz wyjąć kosisko) masz gumowy korek, gdy go pociągniesz będzie...
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
A może zacznij tankować normalne ilości paliwa? Ciągła jazda na "komorniku" skutkować będzie zajechaniem pompy, filtr paliwa też do wymiany. Masz rację, ale u mnie sprawa wygląda tak ze po 1 jestem uczniem (za miesiąc mam maturę) i nie mam kasy by jeździć autem którego jazda wychodzi za przejechane 100km ponad 35zl... Jeździłem Nissanem Altimą 2,4...
Nie sugerują się wskazówką bo możesz mieć np mieć jeszcze np. 3 L jak wskazówka jest na zero. Tankujesz pod korek i robisz 100 km dolewasz i masz pewny wynik. Borykam się z tym samym problemem zawyżonego spalania. Mój pali w obecnie panujących warunkach zimowych ok. 9 , gdzie na stosunek pojemności silnika i komfortu jazdy oraz cen paliwa daje śmieszny...
Witam! Temat pewnie dosyć śmieszny, ale sprawa jest wałkowana już przez 5 serwis i nic to nie daje. W czasie jazdy czuć w środku zapach bęnzyny( nie da się normalnie dłużej jeździć). Wymieniony na nowy taki elektrozawór przy silniku, który niby zasysa opary, ale to nic nie dało. Jeden mechanik, mówi że ten zawór raz ssie, a raz nie -opary z baku. Kupiłem...
Pacjent Octavia 1 FL 2001 1.9 Tdi ATD 4X4 Kombi. Rok temu zrobiona głowica z uszczelką bo wypluwało płyn po ostrej jeździe. Plan głowicy, uszczelniacze dotarte i wymienione zawory , oczywiście nowe śruby głowicy. Zmierzone wystawanie tłoków i na tej podstawie dobrana uszczelka. Nowy wałek rozrządu plus szklanki oraz panewki wałka. W gniazdach pompek...
"Dlaczego masz zalany olej 15W/40? Panewka pewnie." Olej 15W40 tylko dlatego, że poprzedni właściciel na takim jeździł. Wiem że powinien być inny, ale nie chciałem zmieniać ze względu na doświadczenie. Zrobiłem tak przy silniku 1.5 dci w Scenicu II i długo się nie pocieszyłem samochodem. "Stukot przy przyśpieszaniu i nierówna praca - może coś z wtryskiem...
Witam, szukałem podobnych tematów lecz nic konkretnego nie znalazłem. Problem polega na tym iż podczas jazdy z otwartym oknem, zaczyna nawiewać do kabiny spalin i nie sa to niewielkie ilości lecz na tyle mocno wyczuwalne że długo się tak nie pociągnie i trzeba okno zamknąć. Problem występuje podczas jazdy i tylko przy otwartych oknach( z nawiewu nic...
...Witam wszystkich na grupie. Mam problem z zasilaniem Mojego CC700 96' . Ostatnio jadąc na trasie wyjątkowo odczułem brak podawania paliwa, problem rozwiązałem po 2 dniach wymieniając filtr paliwa, który nie był chyba od nowości wymieniany. Pomogło na 2 dni, dzis troszke przymroziło odpalił za 3 razem. Ale potem po 10 min jazdy zaczął sie dusić na...
jeśli zauważasz ten fakt że rośnie spalanie bo się DPF włączył to myślę że nie ma sensu robić diodki ale jeśli ci tak bardzo zależy żeby mieć to sobie zrób diodkę jeśli autko jest przeznaczone na krótkie trasy to masz problem bo na pewno będzie problem z wypalaniem DPF bo wypalenie zajmuje około 20 - 30 minut jazdy i obrotach 2500 - 3000 obrotów więc...
Też posiadam Qubo 1,4 benzyna 8V z Tartarini, silnik PSA, niedawno wymieniałem reduktor na STAG AC r02, bo oryginał miał już przejechane 120tys i przeciekał, nie chciałem regenerować. Też mi szarpał na zimnym, nawet wyskoczył check engine. U mnie zrobiłem tak - regulacja luzów zaworowych( co 20-30tys ) - śruby, wymiana świec na irydowe do gazu(30tys),...
korek paliwo stihl korek paliwo peugeot korek paliwo
gaśnie hamowani samsung ps50a410 wybieranie biegów
odsiarczanie akumulatora odsiarczanie akumulatora
Symetryzator RCA/XLR: Pasywny czy Aktywny? Symetryzator RCA/XLR przy wyjściu RCA pre out – wybór i porady