Zapewne masz uszkodzony zawór w parowniku (na postoju gromadzi Ci się gaz w kolektorze) jak i sam parownik (membrany - nie trzyma ciśnienia). Do tego pewnie zapowietrzony układ chłodzenia lub nieprawidłowo włączony parownik w obwód chłodzenia. ...abstrahuję już od sensowności zakładania LPG do Matiza.
Wyciek płynu chłodzącego, np. z kolektora ssącego.
Lewe powietrze ci bierze być może. Tak miałem z lacetti - tamten miał dziurę w rurce od EGRu też tak samo sie zachowywał. Po wymianie rurki problem znikł. Szukaj uszkodzeń kolektora dolotowego.
Witam. Mam Matizka jak w temacie Mój problem polega na tym, że nagle podczas jazdy na LPG przestał działać i zgasł. Na benzynie OK. Natomiast na LPG nic kompletnie. I moje pytanie jest takie: Jak sprawdzić czy gaz wychodzi/dochodzi z parownika?, czy dochodzi do elektrozaworu itd. a w konsekwencji czy dociera do kolektora. Może ktoś ma schemat instalacji...
Zamieniam sobie silniczek za sprawą zatarcia silnika matiza na panewkach za sprawą dziadoskiego oleju. Matiz jest znany ze swojej chciwości na paliwko i LPG też -- a chciałem oszczędzić z 1,5l. LPG na 100km. Rocznie ok 50kkm. Osprzęt z matiza wymagał przeróbek dorobienia króćca dla przepustnicy i wpięcia wtryskiwaczy w kolektor. Sprzęgło przełożyłem...
Dzęki panowie za wszelkie podpowiedzi okazało sie że to jednak uszczelka pod kolektorem ssącym
nie dawno zakladalem instalke do matiza polecam drogha generacje z trzema gwizdkami ja zrobilem na stagu 100 koszt 1650 z pelnym wyswietleniem gazu spalanie gazu 7l srednio klient bardzo zadowolony Nie ma strzalow w kolektor? 7l gazu... mi benzyny tyle spala....nie wiem co jest....troszke pesymistycznie podchodze do tych 7l gazu, tym bardziej srednio.
jedź na jakąś diagnostykę - sprawdź wartość kroków silniczka bo pewnie to on jest przyczyną, TPS to raczej nie, a jeżeli na komputerze wszystkie dane będą w porządku to zaślep "EGR" bo pewnie cały czas jest otwarty. No i zaworek PCV sprawdź też. Wizualnie sprawdź też podciśnienia i posłuchaj czy nie słuchać jakiegoś zasysania lewego powietrza. W Matizach...
Witam, sam nie dawno borykałem się z problemem falujących obrotów,, po zadymieniu układu dolotu powietrza okazało się ze uległa pęknięciu uszczelka od kolektora wlotowego Pozdrawiam
Mam pytanko na co unowocześnić mieszalnikowy układ. Nie robiłem tego jeszcze w matizie. Po kolejnym strzale i rozpieprzeniu kolektora mam dosyć 760zł wyciągnę na to raczej. Są tam 3 gary i dosyć wysoko go kręcę.
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
Sprawdziłem w moim Matizie wszystko i okazało się że po odłączeniu zasilania od czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym świeci się czek a auto odpala bez problemu i silnik pracuje tyle, że na lekko podwyższonych obrotach. Podłacze kostkę i problem wraca. Wnioskuję, że nie jest to czyjnik optyczny w aparacie. Czy ktoś miał podobny przypadek?? Ten czyjnik...
Witam, Jako iż skończyła mi się ostatnio w moim Matizie homologacja na zbiornik gazu niemożliwe było wykonanie przeglądu rejestracyjnego, który niestety też się niedawno skończył. Postanowiłem wymienić butlę LPG. Kupiłem na szrocie butlę z homologacją na 3 lata, jako, że gazownik chciał 150zł za samą wymianę postanowiłem zrobić to samemu. No i zrobiłem....
Witam Zleciłem wymianę uszczelki pod głowicą, łącznie z jej pełną regeneracją w matizie, bo przytarły mi się zawory na wałkach i nie odbijały do końca. Oddałem głowicę do pełnej regeneracji. Po przywiezieniu na warsztat, mechanik ją zamontował i odpalił silnik, chodził poprawnie, ale zeżarło nagle cały płyn chłodniczy, więc dolał (pomyślałem że przy...
Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006. Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera. Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy....
Za szarpanie rowniez opdowiedzialny jest wredny uklad EGR, ktory ma nacelu dopalanie spalin. Jezeli membrama tego ukladu ulega uszkodzeniu do kolektora dolotowego dostaja sie spaliny duszac silnik. Najlepsze rozwiazanie tego problemu to zaslepienie rurki biegnacej od kolektora dolotowego. Jezeli natomiast chodzi o szarpanie na LPG i to przy wolnych...
Dość trudno zlokalizować nieszczelność pompy wody(na serio) Zaślepki bloku od strony skrzyni jeszcze trudniej, ale pierwsza sprawa to pękający kolektor ssący.
Cze mialem matiza i zeczywiscie silniki sa podobne , sonda lambda jesta bardzo blisko silnika tzn na ruze zaraz za kolektorem sonda jest cztero przewodowa , wydaje misie niecelowe jej oszukiwanie bo nie uzyskasz pelnych parametrow pracy oile wiem ludzie co robia (wymieniaja) tlumiki dospawuja gniazdo na sade. glowica niewiem czyjest podobna bo zewnetrznie...
wiec tak na zgaszonym pokazalo 0105.1500 oraz0320 po zapaleniu ,oczywiscie szarpalo silnikiem caly czas . pokazalo te same bledy , podejrzewam ze 0105 pokazalo ze wzgledu na nierownomierna prace i skoki cisnienia w kolektorze . stwierdzilem ze trzeba wymienic aparat , Dodano po 8 schemat wtrysk kody matiz , moze ktos bedzie potrzebowal
pozwolę sobie podłączyć się do tematu, bo mam podobny problem , a raczej ma mój ojciec :). od początku. Matiz , silnik 0.8 rocznik 1998 1. Ucieka płyn z układu chłodzenia. 2. Trudno rozgrzać silnik i są skoki temperatury na wskazaniu. Ad.1 z tego co zaobserwował ojciec to płyn wywala, ale już po wyłączeniu silnika. Dziwna sprawa bo teraz już zimno jest...
Zimny silnik nie odpala ani na benzynie ani na LPG. Gazownik po testach stwierdził że z gazem wszystko OK. Wymienione przewody, świece, kopułka i wtryskiwacze ( jeden był nieszczelny ), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i silnik krokowy. Czujnik CTS ( tempertura w bloku ) wydaje sie OK, na zimno ma ok 5 kohm. Iskra jest. Aparat zapłonowy...
Możesz go zaślepić na kolektorze dolotowym.
Witam. Dzisiaj zauważyłem że ucieka mi bardzo mocno płyn chłodzący w matizie z przodu bloku silnika pod kolektorem wydechowym, a nad filtrem olejowym jest taka metalowa zaślepka wielkości może 5-cio złotówki i z pod niej właśnie cieknie woda. Co to są za zaślepki, czy można to wymienić i jak się do tego zabrać żeby to uszczelnić
Z autopsji: szybko zabijesz reduktor. Skoro masz taką instalację to zapewne masz przełącznik 3-pozycyjny. Tylko benzyna, tylko gaz i "automat". Jaka to instalacja. Z resztą z tego co wiem to tam jest plastikowy kolektor ssący i taka instalacja nie powinna się tam w ogóle znaleźć. Moja sugestia (rodzice mają matiza bez gazu od nowosci 2000r): silnik...
Za poprawną regulację u "gaziarza" zapłacisz niewielkie pieniądze. Matiz ma kolektor z tworzywa sztucznego i każdy kolejny strzał grozi jego uszkodzeniem (o ile jeszcze jest cały), więc nie eksperymentuj za dużo. Strzelanie może być spowodowane zubożeniem mieszanki w danym punkcie pracy silnika, ale również niesprawnością układu zapłonowego lub wypalonymi...
Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto podzielić się pomysłem. Wybór silnika od Matiza był spowodowany...
Kable i świece w każdym bądź razie radziłbym wymienić, można by też sprawdzić czy map-sensor nie jest zabrudzony bądź niema gdzieś nieszczelności na wężykach od kolektora ssącego. Filtr paliwa raczej nie będzie dawał takich objawów, bardziej silnik by nie miał mocy przy wyższych obrotach. Wtryskiwacze jeśli się przycinają też mogą powodować chwilowe...
witajcie , Pytanie do posiadaczy Chevrolet Matiz (mój rok 2008 , 1000 ccm , 49 kw ,lpg) do wymiany mam sondę lambdę (z kolektora ) z okazji tego że po raz kolejny szukam części coraz bardziej się okazuje że on jeden na cały świat , Pytanie moje brzmi , czy ktoś ma taki model i chciałby się podzielić informacjami i zdjeciami jak wygląda taka sonda (orginalna...
Witam Według mnie to zawór recyrkulacji spalin, który znajduję się na kolektorze ssącym. Sprawdzić go możne odłączając od niego przewód podciśnienia. A następnie sprawdzić obroty silnika przytrzymując gaz na biegu jałowym...
powodem gasnącego samochodu na gazie moze byc również zła mieszanka miałem ten sam problem w cc 900 spi z gazem firmy stefanelli otóż po przerobieniu wlotu powietrza tak aby powietrze dochodziło z kolektora wydechowego problem nie znikinoł wiec pojechałem na ustawienie gazu kwestia 20 zł okazało sie ze reduktorze jest taka mała śrubka która reguluje...
Najgorsze jest to że narazie zdarzyło mi się to 4 razy i zawsze w bardzo nieoczekiwanych momentach.... Trudno mi dokładnie opisać , ale czy to nie ma nic wspólnego z masą... Podobno to też ma jakiś związek?? Dodano po 2 Cześć ponownie, sprawdziłem stacyjkę i wygląda że wszystko jest ok. Luzów nie ma , połączenia też są OK. Jeszcze jedno pytanko czy...
We własnym zakresie to odczytałem kody i wyszło mi: 0110 - czujnik temp. powietrza w kolektorze oraz 1500 - układ A/C, jutro mam zamiar wymienic czujnik temp. powietrza, ale martwi mnie jeszcze jedno mianowicie fakt, iż w skrzynce bezpieczników w komorze silnika często przepala mi sie bezpiecznik Ef-4 i nie wiem czy to wina jakiegoś zwarcia, które może...
Radziłbym nie wymieniać kolektora bo ponoć, już nie chodzi tak dobrze jak na plastiku. Wstaw w kolektor grzybki i będzie ok. Mam instalację II gen. przejechałem już 60 tyś i wszzystko ok. Ajeśli strzela to instalacja jest źle wyregulowana ( zbyt uboga mieszanka).
Katalizatora brak !!! :| Wstawiona rura, po czujniku za katalizatorem nie ma śladu. Katalizatora może i brak ale sonda lambda jest wkręcona w portki daleko przed katalizatorem. Pozdro RUBIK A czy kolega kontrolował słynny w matizach EGR?? To układ recyrkulacji spalin który jeżeli zawiedzie to auto szarpie na luzie, powoli się wkręca (ale się w końcu...
WITAM Od niedawna jestem posiadaczem Maitza rocznik 1999, przebieg 180 kkm. Dwie rzeczy mnie niepokoją. Około tydzień temu zapaliła sie kontrolka hamulców, okazało się, że poziom płynu hamulcowego jest za niski. Dolałem do górnej kreski, wczoraj sprawdzałem - jest ok 0,5 cm poniżej MAX. Przez ten tydzień pokonałem ok.500-600 km i wkrótce zamierzam zrobić...
Tak Panowie pełen sukces :D Po wstawieniu głowicy od matiza silnik śmiga aż miło. Przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelki oraz pierścienie. Tak że informacja do wszystkich wrobionych w Matizy z silnikiem od tico. Czujnik stukowy zamontujcie z przodu bloku pod kolektorem wydechowym. Wstawcie głowicę Matiza (różnica w zaworach) i wszystko śmiga jak...
Oleju przybywa a płynu ubywa- wniosek prosty (Uszczelka pod głowicą). Ale może być i tak , że olej przelali w warsztacie a płyn ubywa inną drogą. Ubytek płynu może być spowodowany pękniętym kolektorem ssącym w miejscu gdze woda przez niego przepływa. Matizy mają felerny ten kolektor a drogi.
A gdzie się on znajduje i jak wygląda?? Czujnik ten znajduje się w obudowie filtra powietrza, jeżeli ma wpływ to na wszystkie cylindry, nie tylko na jeden cylinder. Czujnik ten, to nic innego jak termistor, opór którego wartość zmienia się w zależności od temperatury zasysanego powietrza do kolektora ssącego. czy może mieć jakieś znaczenie w moim przypadku??...
W Matizie spalanie benzyny ok 7,5 l; jeśli gaz to 20 % więcej a więc jesteś raczej w normie. Z tą regulacją to prawda ale ostrożnie - nadmierne zubożenie doprowadzi do strzałów w kolektor ssący (a jest plastikowy i kosztuje 500 zł) i nadpalenia zaworów...
Może jaśniej; kolektor wciąga za sobą powietrze poprzez wężyk z serwa. Wspomaga nam to w wcisnięcie hamulca. Nie wiem czy w sprawnych matizach słychać lekkie syczenie w okolicy kolektora. ale uszczelniłem silikonem bo nie dało się tego rozebrać Syczy (nie we wszystkich autach) właśnie zawór serwa. Musisz opisać jaśniej (I tak uważam, że to serwo).
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
Samochód już jakiś czas temu odebrałem od mechanika okazało się że była wydmuchana uszczelka pomiędzy dwoma tłokami po za tym był wymieniony kolektor powietrza, uszczelka pod nim, była planowana głowica, płyn w chłodnicy wymieniony coś tam gazownik musiał nawiercac i łącznie za naprawę wyszło mnie 850 zł
Witam serdecznie. Po co gnębić aparat skoro kolega napisał, że jak nie pali to iskra jest. Wlej trochę paliwa do kolektora ssącego ( np. króćcem od podciśnienia MAP sensora) i uruchom. Jak łapie to wiesz gdzie masz szukać. Pozdrawiam.
Witam odpowiadam kolejno :) - 1,25 MPa na każdym z cylindrów - Rozrząd był przesunięty o dwa w prawo zęby względem cechu na kole napędzanym - pompa po zapłonie pompuje przez jakieś 2-3 sekundy a co do wtrysków to jeszcze ich nie ruszałem bo najpierw chce wykluczyć inne usterki - co do czujnika wału ( to zgoda jest w aparacie ) a z opisu miejsca zamontowania...
Cieszę się, że mogłem pomóc:D. Uważam, że Internet to świetne narzędzie do wymiany doświadczeń, jednak często brakuje szczegółowych opisów. Moim zdaniem lepiej poświęcić kilka minut na pełny opis, aby informacja nadawała się do wykorzystania. W załączeniu przesyłam fotografię kolektora z zaznaczonym miejscem cięcia (może jeszcze komuś się przyda). Żeby...
Za taką poradę powinienem dawać bany. Zajmij się czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym, bądź nieszczelnością po stronie ssącej. Za co ten ban niby? => Jerzy Problemy z wolnymi obrotami w Matizie to najczęściej brudny/ubity silnik krokowy, EGR (jeśli nie zaślepiony) albo (co najgorsze) optyczny czujnik położenia wału. Niestety objawy mocno wskazują...
105 - to błąd MAP sensora (czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym). Sprawdź wężyk.
Witam , mam pytanie dotyczące kontrolki ciśnienia oleju . Kilka dni temu przegrzałem silnik z powodu wycieku płynu chłodzącego przy kolektorze . Zostało to naprawione , lecz teraz przy włączeniu zapłonu ,nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju , dopiero gdy silnik jest nagrzany , kontrolka świeci przy włączeniu zapłonu , czyli tak jak powinna . Moje...
Szesnastki opla olej uwielbiają.Ja robiłem takiego niedawno co w czasie jazdy tak dymił że nie było nic widać w lusterkach.Problem był taki że auto na gazie,takie luzy na prowadnicach zaworów wydechowych że wypychało olej do kolektora wydechowego i tam zamieniał się w dym.Swiece po wykręceniu były białe więc pierścienie odpadają.
Zadałem pytanie, ponieważ nie chce odcinac kolektora.
To jest kolektor ssący i szkodzenie tego elementu ma duży wpływ na pracę silnika.
Samochody mają odprowadzenie oparów paliwa do kolektora ssącego - oczywiście po drodze jest filtr węglowy i elektrozawór . Jeśli przewód się rozłączył to po pierwsze - będziesz czół opary paliwa a po drugie - silnik będzie dostawał "lewe" powietrze i obroty się podwyższą . To też może być przyczyna. Pompa paliwa jest zatopiona w zbiorniku paliwa - nie...
Temat do zamknięcia. Uwalony kolektor ssący.
Rurka w środku ma coś na zasadzie zaworka puszcza tylko w jedna stronę nie wiem czy to dobrze czy źle Tak powinno być. Jest zaworek zwrotny zabezpieczający membranę serwa przed strzałem w kolektorze. Sprawdzić układ hamulcowy od początku i to od tyłu. Regulacja luzu na szczękach i następnie regulacja ręcznego. Również do sprawdzenia regulator siły...
W matizie jest jeszcze taki zaworek PCV z plastiku w kolorze niebiesko zielonym jak pamiętam ? Zamontowany na przewodzie gumowym . Koszt około 18 zł ... jeżeli jest rozkalibrowany dostarcza " fałszywe powietrze " do kolektora - zakłócając regulację obrotów oraz pomiar podciśnienia w kolektorze a tym samym wzbogaca mieszankę ..
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra, pełni on rolę zaślepki kanału wodnego który przeważnie pęka.
Witam może pomogę sprawdzi czy filtr paliwa jest drożny jeśli tak to sprawdź ciśnienie w układzie paliwowym a najbardziej skup się na wszelkiego rodzaju przewodach podciśnieniowych i szczelności układu powietrza filtr kolektor. Dodano po 1 Ciśnienie w układzie z tego co pamietam powinno wynosić 3.5 atm.
Sprawdź czy aby na pewno nigdzie nie ciągnie lewego powierza, możesz psiknąć plakiem w okolice kolektora ssącego gdy będzie widoczny wzrost obrotów będziesz miał odp. aha sprawdź jeszcze dokładnie wszystkie podciśnienia + przewód do serwa
Zapłon mógł się przestawić. Enkoder wału korbowego może szwankować i chociaż zapłon jest ale enkoder może nie dawać sygnału do zapłonu we właściwym miejscu. Jak nie masz sprzętu do diagnostyki to niewiele tu zdziałasz. No chyba, że domowym sposobem z jakąś lampą stroboskopową. Znajdź enkoder i trochę poruszaj kabelkami, może to tylko kiepskie styki....
Za duże luzy nie spowodują dymienia. Kolektor wydechowy nie był mokry w środku podczas demontażu? Nie dymił przed awarią? Zawory nie odcisnęły się na denkach tłoków?
Nie. Na mojego nosa przyglądnął bym się cisnieniu w kolektorze dolotowym.
Kopułka i palec wymienione? Podejrzewam... Reduktor który przepuszcza gaz. Z powodu zbyt bogatej mieszanki, 2 paliwa gaz + benzyna, trzeba długo kręcić silnikiem, aż zaskoczy bo musi pozbyć się gazu z kolektora. Z rana, lub po długim czasie postoju auta: Zdejmij osłone, wyjmij filtr powietrza i powąchaj czy ze środka z rury nie czuć gazem. Podejrzewam......
Jak masz przekaźnik od wentylatora,wyjmij go,w jego podstawie są kolektory. Zewrzyj na chwilę piny 30 z 87 ,jak zadziała,to wina pomiędzy czujnikiem a przekaźnikiem. Jak nie ,to pomiędzy przekaźnikiem a wentylatorem. Trzeba przejrzeć przewody,wtyczki.
Właśnie byłem u mechanika stwierdził wyciek z pompy wody do wymiany od razu rozrząd ,za wymianę rozrządu z pompą wody 250 zł czas naprawy jeden dzień.Po naprawie napiszę co się dzieje Dodano po 1 Nagrałem wyciek z kolektora ssącego matiz i udostępniłem na youtube wystarczy wpisać w wyszukiwarce youtube matiz kolektor ssący wyciek Opublikowany 25.10.2016...
Mam pęknięty kolektor ssący i nieszczelne dwa zawory.
bo już nie wiem co mam zrobić To zrób jeszcze jedno. W kolektor ssący wstrzyknij trochę Plaka( środek w sprayu do czyszczenia plastiku). Jeżeli silnik odpali, to sprawa jest raczej prosta-brak kompresji.
Po 1 kręcisz a 2 osoba sprawdza iskrę, jeśli jest wstrzykujesz plaka do kolektora ssącego jeśli zaskoczy to nie podaje benzyny.
1,3,4,2. Ta zapalniczka na 3 cylindry. A kolega niech auto do kimatego mechanika odda bo z takim podejściem niedługo nie będzie co naprawiać tak rozbebeszy. Najgorzej naprawiać po kimś. Nie wszyscy.chcą brać grzebany sprzęt. O wielu usterkach podczas grzebania co powstały klienci nie informują. Dostałem Tucsona w Dieslu co też kolo chciał sam egr wykręcić....
wtrysków Z oringami? Ostrożnie przy wkładaniu, nie wiem jak, ale byli tacy, co kancerowali oringi... I jak grzebiesz, to sprawdź, czy masz już odcięty kawałek kolektora ssącego, czy jeszcze nie. Pękał i płyn wyciekał, także może zawczasu go uciąć :)
Tak że na dwóch paliwach nie zapali. A uszkodzony parownik puszcza gaz do kolektora ssącego.
Witam zapraszam serdecznie na forum matiza :) kazdy szczesliwy posiadacz tego autka powinien sobie poczytac jest mnostwo ...
Witam mam pytanie czy w matizie jest obieg płynu chłodzącego przez kolektor, bo z tego co widzę to jest wyjście z głowicy na kolektor, a kolektor to wyjście zaślepia. Mam tam wyciek i zastanawiam się nad małą przeróbką
Mam matiza już 5 lat i powiem tylko tyle nie nadaję się na sprzedaż nawet ;p, ale chyba wiem co z nim zrobie :) dzis oglądałem nowy program , tzw ROST o ile to cos komuś mowi :D
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego. Dodatkowo jeszcze jest obudowa termostatu. Nie chcę mi się szukać katalogu części do matiza, a szkoda, bo numer tej części, zakończył by temat nazewnictwa...
OKi sprawdze to. Jaka jest jego rola? Dodano po 1 PS. i musze go najpierw znalezc bo kolektory wydechowe matiz ma z przodu.. Dodano po 17 PS. juz wszystko wiem znalazlem w necie, wiesz, ze zeczywiscie to moze byc to bo na wolnych szarpie ... ale dlaczego panowie z ASO o tym nic nie wiedza??????
Podoba mi się ten pomysł z użyciem rezystorów i pewnie pójdę w tym kierunku Eee tam, żarówki lepsze - nie musisz czekać na dym... :) Na poważnie, pamiętaj, że to metoda na wstępne sprawdzenie, czy we wzmacniaczu nie ma "grubych" usterek. I, że potencjometr głośności w pozycji minimum. Rezystory mogą mieć oczywiście mniejszą moc, np. 1W, ale - jak wyżej...
Przeanalizuj moją historię. Matiz jeżdżący, wyciek płynu chłodzącego spod kolektora. Wymiana kolektora dolotowego, zdjęcie głowicy - jej regeneracja, gniazda, uszczelniacze, bez ingerencji w dół silnika. Złożenie, jazda, zużycie oleju 1l na 50 km. Reklamacja usługi. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, nowe były luźniejsze od starych( na koniec wymieniono...
Ja niewiem dokładnie o co Ci chodzi.. Wzamcniacz m.c. potrafią się wzbudzać na wysokich częstotliwościach wtedy masz kłopoty z odbiorem. ale jak wynka w Twojego lito to nie to. 1. Radio ma niską czułość na ukf-ie. Ja wiem że od AF-ów 106 w głowicy nie można wymagać cudów, ale to radyjko w miejscu gdzie byle chińskie radio odbiera z 20 stacji ono odbiera...
A co myślicie o takim modulatorze AM: Przepis na TR1: Rdzeń kubkowy o średnicy 25mm i Al=3900 3 uzwojenia po 100 zwojów drutu DNE0.1 Zrobiłem takie cudo (Generator w.cz jest dalej na bf245) Na wyjściu mam modulację 2.5kHz, ale sinusem bym tego nie nazwał ;) Czy nie lepszy by był np. generator na 555 + drabinka C-R-C wedle opisu Na wyjściu tranzystor...
Jakiś miernik z pomiarem oporu i nawet gdy się na niego dmucha to widać jak spada opór i zasysa z niego powietrza rośnie. Też delikatnie prostowałem żeby element pomiarowy był w środku. To nic mi nie dało. Także próbowałem zdobyć taki jak oryginał i miałem kłopoty. W danych Matiza 800 znalazłem, że ma też taki czujnik o tej samej charakterystyce(tylko...
A kół nie poprawiacie po pneumatyku ja zawsze poprawiam 110-120Nm, tylko tico i matiz ręka na czucie bo te szpilki są b.słabe Sam wiesz że niektórzy nie poprawiają .:D Co do tico to się zgodzę,matiz ma m12 chyba 1,25 trochę mniej strachu. :D Dobre że chociaż szpilki przebijesz,ale lepiej nie ukręcać bo wymiana wiecie jaka.Mnie też nie o to chodziło...
Panowie znalazłem genialne w swojej prostocie rozwiązanie a mianowicie pompa od poloneza jest calutka z aluminium(korpus) zaś pompa z fiata 125p ma korpus z aluminium oraz dekielek(ten od strony silnika) z blachy. Rozwiązanie polegało na przełożeniu dekielka stalowego z pompy od fiata który ma grubość jakieś 4-5mm do pompy poloneza której to dekiel...
Dzięki Breżniew za poparcie,sprawę rurki z elektrozaworu do kolektora ssącego znam,ale o połączeniu wydechu z głowicą nic niewiem może więcej o tym napiszesz może jakieś fotki Wyraż swoją opinię i daje coś zaślepianie tych połączeń,z góry dziękuje Jak sie przyjzysz kolektorowi wydechowemu w miejscu połaczenia z głowica z prawej strony jest taki dodatkowy...
W Tico nie jest tak źle te śruby odkręcić nawet, ściąg obudowe filtra powietrza i masz już do nich bardzo dobry dostęp. Stuknij w nie młotkiem, popryskaj wd-40 albo jakimś takim specyfikiem i możesz śmiało odkręcać. jak się urwie nagwintujesz najwyżej. To nie matiz z tym śmiesznym kolektorem przecież. pzdr.
Silniki te raczej są żywotne , ale dogrzewanie 4 świecami to było by za dużo. Alternator jest 65A więc jest zapas , Tak gwoli ścisłości zasilanie jest brane wprost z radiatorów diód alternatora , bo normalnie było 1,2V straty na orginalnej instalacji. Pozatym pragnę obalić mit że silnik tico swp matiz na wielopunktowym wtrysku co prawda full -grup nie...
Dla mnie porażką jest wymiana świec żarowych w fiatowskich 1.9jtd, nie dość, że blisko ściany grodziowej to jeszcze głeboko za kolektorem. Do tego dodam wymianę alternatora w matizie, oraz w moim ulubionym e34 prowadzenie przewodów do tylnej klapy i notoryczne ich pękanie na zawiasie. Męczące jest też wyjęcie sprzęgła hydrokinetycznego w volvach serii...
Panowie espero 1,5 ma 16 wentyli. a wy piszecie o 8. Czujniki znajdziesz pod kolektorem ssącym, bliżej rozrządu. Jedno pinowy na deskę (jak w starych oplach) i dwu do kompa (matiz, pn abimex, nexia).
Teoretycznie możliwe,pamiętać trzeba o tym że matiz ma monowtrysk a nie gaźnik,inny kolektor wydechowy,sondę lambda i sterownik silnika.Jest trochę roboty ale w zamian dostajesz około 25% przyrost mocy.
Metalowy kolektor jak najbardziej ale wtedy następny wystrzał rozszarpie następny plastik po drodze. By nie było wystrzałów to układ zapłonowy musi być sprawny czyli kable i świece no i poprawnie wyregulowana instalacja gazowa. Jedyne co jest niedopuszczalne to instalacja LPG I generacji (dawka LPG regulowana registrem, tzw. "na śrubę") w samochodzie...
Witam, Masz błąd w schemacie. Na moje to rezystor "R2" powinien być podłączony do wyprowadzenia piątego układu "CNY-17". Matizdaweoo masz rację powinno być na kolektor co do regulatora to wykonałem go na Płytce uniwersalnej a schemat w Kicad i trafiła mi się pluskwa. pomijając ten drobny niuans, schemat bloku wykonawczego zamieszczony w pierwszym poście...
No chyba nic z tym nie zrobię. Bo nie dam rady. Kupiłem nowy akumulator. Może 2 sezony oblata z takim ładowaniem. Dodam że coś tam się ładuje. Dziś wziąłem od znajomego alternator z kasacji Matiza, niestety nie za bardzo tam podejdzie. Raz że musiał by być zamontowany pod samym kolektorem wydechowym to i tak bym nie założył osłony bocznej. Dodano po...