Logika zapłonu to przypuszczam że działa ;) bo jak wyłączysz kluczyk na grającym to się wyłącza , a po przekręceniu z powrotem włącza A jeśli chodzi o włączenie bez kluczyka to raczej nie ma takiej funkcji ;) [przeczytaj w instrukcji obsługi] Jedyne co możesz zrobić to podać dwa stałe plusy na pamięć i ACC [ale wtedy nie będzie żadnej logiki zapłonu...
Witalski ! Tu był temat wałkowany o opóźnieniu załączania przekaźnika . chyba o to Ci chodziło http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic45...
Czułość wyszukiwania automatycznego . Największa Dis1.
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
tak właśnie zdejmowany panel,czyli że nie da rady zrobić tak tak by włączało się samo po odpaleniu auta?
Zacznij od przeczytania instrukcji obsługi, jeśli nie masz to Kenwood na swoich stronach sporo udostępnia. Czasem jest to ustawiane np położeniem bezpiecznika lub jakimś ukrytym przełącznikiem. Zwykle ale nie wszystkie auta mają na stacyjce położenie ACC pomiędzy wyłączonym a zapłonem, specjalnie do słuchania radia. SławeK
1. Wszystkie radia chyba można zrobić z logiką zapłonu - nie mówie o prehistorykach. 2. Pewnie się podświetli jakiś przycisk od włączania. 3 Tak będzie regulacja.
Ja bym zaczął od poprawnego podłączenia obu zasilań a potem poczytał instrukcję obsługi. Sony zwykle miało coś takiego, ukryty przełącznik z pozycjami do logiki zapłonu tak że po włączeniu kluczyka pojawia się zegar jak radio jest wyłączone a jak było włączone przed zabraniem drugiego plusa to się powinno włączyć ale ta logika jest zwykle trochę uboższa...
Chodzi mi po głowie obwód funckjonalnie podobny jak logika zapłonu (ignition logic) w Baupunktach. Nie tylko w Blaupunktach, na pewno w jeszcze Grundigach i chyba w Sony. W oryginalnym układzie potrzebne są 2 "zasilania": ACC lub IGN i BAT. Różnica między ACC a IGN jest taka, że IGN znika po wyłączeniu zapłonu a ACC dopiero po wyjęciu kluczyka (czyli...
Witam To radio z Blaupunktem ma wspólny tylko napis na panelu a w środku to 100% medion, tewion jednym słowem CHINA, wiem bo miałem przyjemnośc ostatnio takie badziewie rozkręcac i obstawiam że logika zapłonu w tym modelu kończy się na włączaniu po przekręceniu zapłonu pełnej logiki zapłonu na tym na pewno nie uzyskasz
Dołożyć przewód ACC i po robocie. jeśli mógł byś mi podpowiedzieć z kąd go puścić znaczy się gdzie podłączyć, spróbuje sam to zrobić Dodano po 15 doczytałem się że prawdopodobnie mam coś takiego jak logika zapłonu w podłączeniu radia oryginalnego
To by było dobre, gdyby ten uklad zadziałał jak logika zapłonu, czyl wykrył, że zasilanie z zapłonu zniknęło i wyłączył radio i jednocześnie pozwolił na włączenie radia. Myślę, że jednak nie da się tego zrobić tym sposobem, bo układ ten nie miałby możliwości włączania i wyłączania radia (radio nie ma wejścia sterującego). To co proponujesz spowodowałoby...
Witam. Przeczytałem ostatnio na stronie www.studio24.prv.pl o logice zapłonu, czyli o tym ze radio gra na postoju bez zapłonu i jednocześnie włącza je i wyłącza przekręcenie kluczyka w stacyjce. Chciałbym do fiata punto I podłączyć radio pioneer keh 2510 i nie wiem, co wpływa na to ze logika zapłonu w jednym samochodzie jest a w innym nie tzn. konkretnie...
Można robić jeden system zespolony, choć tutaj w przypadku jakiś problemów, jeden może pociągnąć kolejne. Wygodniej będzie to zrobić na osobnych modułach tak, by nawet jak coś padnie, to nie rzutowało na kolejny element. Dlatego proponuję robić to na osobnych klockach. Zresztą koszt takiego ukłądu całkującego, nie przekroczy dwóch złotych, więc majątek...
Nie ryzykowałem podłączenia w sposób opisany w pierwszym poście i zastosowałem przekaźnik.
A w takim razie gdzie na jaki pin ma iść 12v że stacyjki po jej załączeniu Nigdzie,to radio nie ma analogowej logiki zapłonu.
Tak. Bezpiecznik 10A. Jego położenie to forma dostosowania do logiki zapłonu.
Witam, Posiadam samochód Fiat Punto 99 rok. Nie ma on w stacyjce pozycji acc tak jak w oplach. Kupiłem powyższe radio i mam problem z podłączeniem go tak żeby włączało mi się dopiero po włączaniu auta. Obecnie w tej przejściówce która jest od radia sony do kostki iso mam połączone kable czerwony z czerwonym i żółty z żółtym. Radia można słuchać bez...
Odpowiedź brzmi nie można tak podłączyć , bo mikroprocesor nie ma przewidzianej takiej logiki zapłonu. Oczywiście zrobienie takiego dodatkowego układu układu jest wykonalne - ale nie jest to bardzo proste.
Jeśli w aucie jest prawidłowo podłączone i nie ma włączonego zapłonu (kluczyka) to tak ma być. Jest to po to zrobione żeby Ci radio nie rozładowało akumulatora jak zapomnisz je wyłączyć (logika zapłonu). SławeK
Chińskie radia (Sony, Pioneer itp) nie mają logiki zapłonu więc nie możesz oczekiwać takiego zachowania jak ma radio fabryczne.
Z tego co opisujesz to akurat logika zapłonu działa . Szukaj przerwy przy impulsatorze (ostatnio miałem taki przypadek)lub nie działa część odpowiedzialna za włączanie i wyłączanie radia.
teraz robi się śmiesznie. poszedłem do auta, wlazłem pod fotel, znalazłem kabelki i kostkę, poruszałem, docisnąłem i te kontrolki (serv i airbag) po uruchomieniu zapłonu już się nie zapalają. wszystko wróciło do normy czy tylko mi się wydaje? zawsze myślałem, że błędy trzeba kasować z komputera w serwisie - logika nakazuje zrobić jakiś przegląd niesprawnego...
Do radia nie jest przypięty plus po stacyjce, logika zapłonu jest relizowana poprzez szynę can, plus po stacyjce musisz wziąć spod bezpieczników, czsami można spod zapalniczki.
Podłączone jest wg. tego schematu http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj... Niestety nie działa razem z zapłonem tylko muszę osobno włączać i wyłączać.
Wniosek ? Różnica w kablach, nie można podłączać kostek różnych aut mimo że mechanicznie pasują, trzeba zrozumieć po co są w nich poszczególne przewody i czym się różnią. Wystarczy jak odłączysz jeden i sprawdzisz czy zasilania są na włąściwych miejscach by nie gubił pamięci i działała logika zapłonu. SławeK
Jak ktoś podłącza radio tak samo niechlujnie jak pisze to można wnioskować że ma podobną wiedzę na temat elektroniki i ortografii. W tym radiu żródła zasilania są dwa, jedno podtrzymujące pamięć radia a drugie do działania logiki zapołonu, oba muszą być podłączone do właściwych styków w radiu i musi być do kompletu prawidłowo ustawiony ukryty przełącznik...
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Od kierowcy tylko. Jest dużo ale nikt nie napisał jakie mogły być skutki tego podłączenia więc co się mogło zepsuć jakiś moduł czy coś...?
Przy prawidłowym podłączeniu plusów logika zapłonu tak działa że radio wyłączone kluczykiem po ponownym włączeniu kluczyka się włączy a wyłączone najpierw wyłącznikiem a potem wyjętym kluczyku nie włączy się z kluczkiem, pamięta jak było wyłączone. Czytam i wnioskuję że masz problem z instalacją stacyjki... "nasi tu byli...". To proste obwody ale trochę...
Nie przeczytałem wszystkich postów więc sorki jeśli zrobię zamieszanie, ale takie podłączenie jakie (chyba zrobiłeś) nie jest poprawne. Jak przekręcasz kluczyk czy radio ci się władcza samo? Bo powinno się samo uruchamiać na dobrą sprawę, a przy wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu klucza powinno się samo gasić. Ale mimo tego że samo się zgasiło to kiedy...
Witam Mój wujek miał Opla Omege z 91r i to radio i mu działało że działa na postoju i że się włącza i wyłącza automatycznie po włączeniu/wyłączeniu zapłonu. A odpowiedz mi na pytanie czy trzeba tamte uziemienie podłączać (nie jest podłączone i działa ale może trzeba dla bezpieczeństwa). No i powiedz co trzeba zrobić żeby po kluczyku się włączało.(jak...
Witam ! Temat był wałkowany wielokrotnie, ale nie ma jasnej odpowiedzi. W każdym radiu (jego połączeniu) i samochodzie można ustawić "logikę zapłonu", czy nie? Mam Escorcika, jak już go kupiłem, miał przerobione kable na kostki ISO. Sprawdziłem ze schematami, kolory są dobrze podpięte. Oryginalnego radia nie praktykowałem, miałem za to Oplowskie i jak...
No to szkoda.
Niektóre radia są tak zaawansowane, wbrew pozorom, że nawet kolejność podłączania plusów jest dla nich ważna. A analizując płytkę drukowaną mocno się zdziwisz, na końcówce mocy jest druk trzywarstwowy! A ono tylko wygląda prosto. SławeK
żółty to stałoprądowy, czerwony to załączanie stacyjką, więc podłączasz czerwony do żółtego. taka kombinacja daje to że radio działa niezależnie od kluczyka, czy on jest czy nie. Jeśli chcesz żeby wyłączało radio razem z kluczykiem, to miernikiem znajdź w aucie stałoprądowy i stacyjkę w kostce auta i sprawdź czy zgadza się z kolorami co podałem. Polecam...
heh moja pomylka w tekscie :arrow: mialo byc tak: Zolty przewod z kostki ISO na stale jest podlaczony do aku, a czerwony pod stacyjke taki maly blad :D
Na allegro wpisz "iso Nissan" i za 5,99zł masz kłopot z głowy. Fajnie by było mieć tak samo Tego nie przeskoczysz, bo tylko oryginalne radia tak potrafią . Nowoczesne radia nie mają tzw. "logiki zapłonu" . Dodano po 3 edit Ta Twoja kostka na fotce wygląda jednak na już przejściówkę "Iso (lub Nissan)" > "konkretne radio" , czyli sięgnij głębiej w kokpit,...
Radyjko ma logikę zaplonu i działa z nią wyśmienicie. Pozdrawiam
dzięki kolego za pomoc tak też zrobie a ten kabelek REM to jest ten kabelek od logiki zapłonu tzn. napięci idzie po przekręceniu stacyjki czy żle myśle Ten przewód (rem), podłącza się z jednej strony do wzm. do wyj.REM, a od strony radia do wyjścia np. rem. lub np. power ant. Na przewodzie tym pojawia się napięcie w chwili włączenia radia, to napięcie...
dzieki za odpowiedz :) wszystko sie zgadza, tylko jak podlacze dwa plusy na stalew to nie moge radia wylaczyc, pokazuje sie zegar i koniec :(
W moim golfie (Variant z końca 98 roku) wymieniłem firmowe radio - Alpha CC na Pioneera DEH-4700. Mam tylko teraz dwa pytania: 1. W jaki sposób prawidłowo podłączyć zasialanie - o ile się nie mylę w kostce zamienione są zasilanie ACC z podtrzymaniem. Pioneer dodaje stosowną przejściówkę z możliwością zamiany, jadnak nawet po zmianie radio nie działa...
Witam Czy jest możliwość podłączenia tego radia do samochodu w taki sposób aby działało tylko gdy przekręcę kluczyk? Pozdrawiam.
Nie da się tak.
Serwis odczyta kod z numeru karoserii jeśli radio było zamontowane fabrycznie i nie będzie tego wyjmował. Trzeba umieć operować wyjmakami żeby je wyjąć choć na razie nie widzę potrzeby. Owszem, pasują inne radia, czasem może być mały problem z plusami choć ten model jak pamiętam ma standardowo. Szyby jeśli jeszcze masz oryginalne to lepiej zostaw to...
No i bez CAN-busa będzie się odbiornik wyłączał co godzinę, brak podświetlenia, Gali i logiki zapłonu. Jakie radio było fabrycznie w tym Audi? Pzdr. N.
Poprawnie ten mechanizm działa tak: zanik plusa po stacyjce powoduje wyłączenie radia. W zależności od konstrukcji stacyjki napięcie ACC zanika bądź po przekręceniu w pozycję 0 lub dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jeśli włączymy radio gałką, to możemy je wyłączyć i włączyć stacyjką. Jeśli wyłączymy radio gałką to tylko gałką możemy je włączyć....
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
Niestety nie, nadal nie reaguje ani na +12V na pinie od podświetlenia, ani od logiki zapłonu.
Wszystko jest w porządku. Normalne zachowanie prawidłowo podłączonego radia nieposiadającego logiki zapłonu.
logika zapłonu logika zapłonu blaupunkt logika zapłonu radio
amica oznaczenie zamiennik cdm12 bq20z90 reset
Moment dokręcania śrub głowicy VW LT 2.5 TDI AHD Jak zresetować centralę alarmową Satel Versa?